-
Content Count
14 -
Joined
-
Last visited
About sasaasas
-
Rank
Il Nuovo
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Obrenovac
-
Interests
Retro auto,vinage HI-FI,vocarstvo,pecenje rakije,priroda,numizmatika,retro satovi,sport,geografija,istorija
Previous Fields
-
Garage
Zastava 10
Recent Profile Visitors
The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.
-
neshtry reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
BGMilos reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
Naravno..... Samo kazem, da ova kisa prestane, da malo bude suvog vremena, i dnevnog svetla da uhvatim, jer to sve napolju radim. I mene bas zanima kako ce sve da zvuci, mada i po onoj blic probi, dok jos nisam ni znao koja je koja zica, onako improvizovano samo prislonjeno na otvor na vratima, zvucalo je super. A jos kad se sve sklopi, upakuje.....mislim da ce biti bas dobro.
-
neshtry reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
Konacno........... Isprobano...na starom zvucniku......po savetima za bateriju.... Koriscena najobicnija mala baterija od 1.5V iz daljinskog.... I stvarno, samo malo na kratko se pipnu buksne i lepo jasno se vidi to prvo pomeranje membrane uz kratki "krrrr" zvuk. Tako da.....otkriveno je koja je koja zica iz vrata, sa starog, fabrickog prikljucka. Sad samo da malo stane ova kisa, pa da se namontira sprava. Hvala puno svima koji su pratili svo ovo moje pisanije....i pomagali da resim "misteriju". Ujedno...sad mislim da ovo pisanje nece bas biti samo gubljenje vremena, jer ko zna koliko jos ljudi ima problem ove vrste, ili cak i ne znaju dal su povezali stvari bas kako treba. Tako da ovo moze biti od koristi i jos nekome. Jos jednom jedno ogromno hvala svima, i veliki pozdrav. Sasa, Obrenovac
-
neshtry reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
Aha...baterija...... A kako to povezujem bateriju? To moze ona pljosnata, velika, iz starih baterijskih lampi......lako je na nju pricvrstiti zice.... Sa plusa te baterije idem jednom zicom na jedan prikljucak zvucnika, sa drugom zicom sa minusa baterije na drugi prikljucak zvucnika? I onda logicki to "prenesem" na fabricku buksnu, jer ona ima samo taj jedan moguci polozaj da se utakne u zvucnik...... Jel to to? Jesam dobro shvatio? Kapiram sustinu te probe, ali ne postupak.... I sta, onda se vidi kako se membrana zvucnika pomera ? Bez muzike? Dal sam ovo dobro shvatio?
-
Update.... muske buksne, faze, +/- kablovi...unimer..... Nastavljam sa pokusajem instaliranja JBL wufera sa crossoverima..... Odem do jednog jedinog tv servisa ovde kod nas, da kupim buksne, malo kabla, da krenem polako u pravljenje veza za instaliranje zvucnika u vrata. Taj servis to prodaje, imaju te sitnice...... Kupim potrebne buksne (poneo i stari i novi zvucnik sa skretnicom), uzmem i malo kabla..... Tu cujem, od mladica koji radi tamo, da muske buksne ko zna da li cu i gde naci, jer to vise i nema da se kupi !!!! Ljubazan i prijatan momak, vidi on o cemu se radi, da neku auto muziku kombinujem......te iskoristim da ga pitam kako da otkrijem koji mi je kabal + a koji -. Napomenem da se ne razumem u to, objasnim moju ideju oko tog sklapanja ozvucenja, i ako moze da mi to uprosti, ako zna kako to otkriti. Tu mi decko kaze da su to ustvari faze, nisu klasicni plusevi i minusi......To mi je vec i ovde receno..... Kazem da sam to probao povezati i da radi kako god da sam vezivao, i na plus i minus i ovako i onako, i da me plasi dal to nesto moze da skodi i tome slicno. Da cujem sta li ce mi on reci na sve to,i dal cu cuti jos sta konstruktivno........ E tu mi on bas onako slikovito, plasticno pojasni to - kaze da ne skodi ni ovo ni ono, ali......kaze ako okrenem te faze kontra imacu slabiji bas, uopste losiji zvuk iz zvucnika, "jer tada bas udara kontra, unazad, i ne daje ono sto treba", a kad "faze budu dobro pokopcane onda bas radi, udara unapred, u putnicki prostor, i daje ono zasto je napravljen u punoj meri i ima se dobar zvuk". I jos kaze da se to ustvari ne moze videti golim okom (u kom smeru udara bas) ali da je to to, to je slikovito receno sustina tih faza, i to bi se primetilo jedino na uvo, kad bi se sve pokopcalo, namontiralo, selo u kola, upalila muzika. Totalno drukciji, lepsi, bolji zvuk bi se, opet, primetio kad bi se dobro pokopcalo, upalilo i krenulo u voznju. Skretnica tu takodje odigra svoj deo uloge - i to sve konacno ukapiram, jasno mi bude potpuno. Medjutim, oni ne rade montiranje muzike, on se time ne bavi privatno......otkrivanje faza mi kaze da moze da se uradi, ali je to jedna procedurica koju dzabe da mi ne objasnjavati jer ionako to necu shvatiti. OK.... Muske buksne...obidjem sve prodavnice elektro opreme, kompjutera, gde god se bilo kakva tehnika prodaje.....svi me gledaju ko ludaka. Poslednja mi ostala jedna prodavnica alata, ajde radi reda udjem i tu, decko mi iznese neku kutiju sa raznoraznim vrstama buksni, zakacki, obujmica.....svasta nesto razvrstano.......i medju njima i odeljak sa muskim buksnama !!!!!!!!!! Konacno sve potrebne buksne su tu...... Na poslu me zezaju i svi nesto tandrchu....te pitaj ovog te onog...a svi vec izneli svoje ideje...neuspesne....vec sam pisao o tome. Udje kolega administrator, inace privatno montira klime, kucne.......i slusa to nase zezanje. Kaze da je on bas skoro u svom autu (ima ovu noviju Astru) isto menjao fabricku muziku za neku drugu i da je i on morao isto da definise sta mu je + a sta minus...i kaze nista lakse od toga. Pipalice unimera gurne u fabricke buksne, ako mu je rezultat negativan na displeju, samo zameni mesta pipalicama, dobije pozitivan rezultat, to gde je crvena pipalica je plus. I to je to. Unimer u ruke, do mojih kola, ugura pipalice u dzek - rezultat nula, 0 ! Zameni pipalice - opet nula ! Kaze treba da ocita neki broj, napon cini mi se, ali sta god da bude ne bi trebala nula da bude. Onda stavi jednu pipalicu na sraf kod sarke vrata a drugu u jednu buksnu....ocita mu pozitivnu cifru. Kaze on, evo ga, nasli smo je. Ali, kaze cek da proverimo i drugu buksnu - i na njoj isti taj rezultat. Kaze on nemoguce - mora jedna da ima napon a druga da nema. A kod mene u obe buksne ima napona.......... Kao da su obe plusevi, kaze on !!!!!! Tamo-vamo...isto sve... Uglavnom, konsultovace se popodne sa nekim svojim prijateljem koji se bavi svakakvim elektronikama (nemam ja pojma ko je taj, ne poznajem coveka nit znam odakle je), pa cemo sutra kaze da vidimo................................. Verovatno sam vec i dosadio sa svim ovim....ali mi nekako lakse, kao eto podelim svoju muku sa nekim....haha....ovde na forumu... Sve u svemu, poceo je napredak, kakav-takav......nasao sam muske buksne ! Ej..........muske.........svemirski brod ! Videcemo dalje........+/-.....faze.....jos samo to otkriti......i moglo bi se montirati..... Pozdrav svima.....do sledeceg poglavlja..... Sasa
-
BGMilos reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
neshaoct reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
neshtry reacted to a post in a topic: JBL Component sistem - moraju se staviti i Crossover-i ili ne?
-
Update....JBL sistem...ugradnja....tacnije probanje.... Nisam pisao ranije...nije ni bilo nista novoga.... (Ovo ispade kao neki roman, i to u vise tomova, ali kontam, mozda ce nekom za ubuduce koristiti....ima sigurno jos strujnih laika kao sto sam i ja) Samo da javim da su konacno stigli meni u ruke ti famozni zvucnici, taj komplet, sistem.....tako da sam mogao i da vidim izbliza sve ono iz prethodnih pisanja..... Te duple buksne na vuferu su ustvari dva kompleta istih buksni ( bas kako si ti Milose i rekao, svaka cast ! ), tako da mozes da biras kako ti odgovara da spojis kablove - bocno, sa strane da ubodes ili pod pravim uglom, da tako kazem. Znaci dve buksne su sire (to su plusevi), i dve su uze (to su minusi). I to je jasno oznaceno pored buksni. Jedino sto sad ja ne znam koji je od fabrickih kablova sto izlaze iz rupe na vratima plus a koji minus jer to nigde nije obelezeno, napisano, na onom fabrickom zutom plasticnom prikljucku (a u njemu su obe buksne iste velicine, te sire zenske buksne, samo su kablici razlicitih kombinacija boja). A ni na fabrickim zvucnicima, tu gde se utakne ta zuta plastika, isto nema nikakvih oznaka +/-....... I koji sad kablic prikaciti na plus a koji na minus buksnu na JBL vuferima. Jer na njima ima tacno gde kaciti + a gde - ........... Raspitam se u firmi, kod nasih elektricara, elektronicara, kako da to otkrijem..... Jao ljudi moji...........njih trojica 65 nacina da se to otkrije....i niko se ne slaze sa onim drugim ni za jedan od tih nacina kako to provaliti......hahahahahahah. Ja sam mislio da to oni mogu unimerom prosto da pipnu, bocnu....sta vec....i da im to pokaze koji kabl je od + a koji od -. Jok............ Na kraju, posle jednosatne debate........u 15h, ajmo kuci, oni ostadose iza mene prepiruci se medjusobno oko nacina kako to utvrditi !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Idite bre ljudi kuci, pustite moje kablove i elektrike.....kud i pomenuh to sve !!!!!!! Dalje, skretnice........isto jasno napisano sta se gde utakne. Jedan ulaz ima, opet + i - ..... samo se utakne gola zica i prisrafi njegovim minijaturnim srafcicima. Jedan izlaz je za vufer, opet ima + i - ...... Jedan izlaz za TWiter isto ima + i - ....... Nisam imao nesto bas vremena posle posla, bilo jos kojekakvih obaveza..... ali resim da bar probam nesto, pa kako bude.... Nadjem neke parcice kablica u podrumu......sa buksnama sa jedne strane....ko zna otkud i otkad to tamo stoji zabaceno..... Malo to skratim, ogolim krajeve, mali srafcicercic....i onako, na plejbek (a vec i mrak napolju, nemam garazu)......pocnem da "povezujem" to sve..... Povezem na skretnicu jedan vufer, onako ofrlje sam sebi odredim sta ce mi biti + a sta - ........ pa iz skretnice opet izvedem dve zicice ka prikljucku starih zvucnika....(iz tog "IN").... Znaci krenuo sam, sto bi bezobrazno rekli - otpozadi......Nekako mi tako bilo lakse.... Onda ubodem onako ogoljene krajeve zica u onu plastiku, u buksne koje su unutra fabricki.......a "kao ispratim" veze sa vufera u skretnicu u smislu sta mi je + a sta - ...... Na one izlaze za visokotonce nisam nista kacio, ubadao, to ostane nekorisceno, prazno.....kontam valjda ce fabricki tviteri raditi sami po sebi. Preznojim se na ovom vetru.....od muke i od stra' ....drzim to sve prstima jedne ruke da ima kontakt i da se ne prespoji slucajno..... Upalim radio..... I ona skalamerija funkcionise, svira !!!!! I Vufer......i visokotonac....i oni pozadi..... Malo podesavao na radiju, balanse, fadere.....da cujem jel rade svi....i svi rade. E onda mi djavo ne dade mira...... Mislim se kako sam ja to uspeo da pogodim i da ubodem bas tacno + i - .......mislim se dal sam postao strucnjak ili imao pocetnicku srecu....!? I onda resim da samo zamenim, samo obrnem zice koje sam utaknuo u onaj fabricki zuti prikljucak ........ da vidim sta ce biti....u vezi tog plus, minus....... Stisnem petlju, ponovo upalim radio.........I ono opet sve radi !!!!!!! Ispade da sad i nema veze sta je od ona dva kabla iz vrata + a sta - ?!?!?!?!?!?!?!??!? Ili.......? Sto onda uopste i obelezavaju na zvucnicima pluseve i minuseve ???? Mislim, sad imam u glavi kojekakva razmisljanja, dileme, trileme, haha...ozbiljno. Sad tek nista ne kapiram... Cinjenica je da sve radi kako god da sam probao...moze i ovako i onako plus i minus........ Sad - dal to moze da nasteti ako bi to ostavio, npr.pogresno ubodeno, na duzi rok ili ne....to nemam pojma. A da opet pitam one strucnjake sa posla....hahahahah...ko zna sta li bi tek sad rekli, kakve bi sad tek teorije bile !!!!!!!! Raskacim ja to sto sam improvizovao, ostavim masineriju u gepek.....mrak, zima, grde me iz kuce.....itd, klasika.... Sledece sto cu uraditi.....samo da uhvatim vremena, da pokupujem tih buksni, zenskih, muskih, vecih, manjih, kabla malo.......klesta, lemilicu u ruke.....u podrum.....pa da napravim te veze i vezice lepo i kako treba......pa da to ispovezujem sve, ubacim u vrata (jedino sto su one skretnice bas onako malo nezgrapne, budzaste i kockaste ko da su neki stari sovjetski dizajn - valjda ce nekako stati u vrata i nece lupkati u vratima). I dal ce one uopste imati ikakvu funkciju pri ovom "mom sistemu", gde uopste ne koristim twiterske izlaze....dal ce one "razdvajati" to sto treba da razdvajaju, mislim to za sta su i namenjene....?????? I valjda nece biti problema sa plusevima i minusima.......jedino ako dotad ne otkrijem nesto novo, preciznije, jasnije objasnjenje ili nacin kako da stvarno i tacno znam koje je koje.......jer, bez obzira na sve - mislim da se nikad bas za dzabe ne obelezavaju gde su plusevi a gde minusi,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,, To je to...zasad... Sasa P.S. Ma moracu ipak malo opet da "bocnem" moje elektro strucnjake sa posla u vezi svega ovog povezivanja i toga da nema veze plus i minus....hahahaha.....bas da cujem komentare........mogu misliti !!!!!! .......ali tek tamo negde oko pola3........da ne slusam ideje predugo, pola sata cu izdrzati.......valjda. P.S.P.S. Jos jednom veliko hvala kolegi @BGMilos sto ima strpljenja za ovaj moj "projekat" ( tako se to sad moderno kaze, jel tako bese? hahaha ), i za stvarno konstruktivna pojasnjenja i savete.
-
Hvala ti jos jednom Milose sto se trudis da mi ovo pojasnis...tvoj sam duznik...ako nista drugo onda zbog dobre volje da pomognes. Nema ovde u ovom slepackom Obrenovcu nijedan servis koji se bavi ovim stvarima (bolje reci nema kod nas vise nista od tih pravih majstorskih stvari, a i to sto se zove servis su sve neki priuceni ili samouki ljudi koji donekle nesto znaju i to je to). Nekad je to bilo druga prica, imao si pravih, starih majstora koji su umeli da POPRAVLJAJU stvari, ili ako nemas originalni deo da "nabudze" stvar ali da to funkcionise godinama. Ja nisam klinac odaaaavno, pamtim odlicno ta vremena, sad su sve to neki MENJACI, a ne majstori. Moj pokojni deda je npr.bio autolimar, predratna zanatska skola, pa segr, pa kalfa, pa majstorsko pismo.....radio ceo vek u Lasti u BG, u glavnoj garazi, a i ovde kod mene kuci privatno limariju radio. On je pola limarije pravio sam, krpio, peglao, ukrajao limarijske stvari....... Ja mu kao klinac pomagao....to je bilo nesto..... Za elektriku, pa i za te ugradnje muzike, bio jedan Flojd, tako ga zvali, mladji lik, na Zabrezju, taj je stvarno bio doktor za te strujne stvari. I plus, kad god mi je ugradjivao muziku, prvo ode u kucu, presvuce se u cisto odelo, onda zalegne, pedantno odradi sve, i znam uvek je govorio cena ugradnje je 10% od cene radija ili koju opremu ugradjujes. Ali, vec odavno je i on to zatvorio...... Kod jednog majstora, koji jos vazi da super radi te strujice po kolima, skoro odem da mi ugradi neki retro Volvo radio u caletovog jugica, da ima da mu svirucka sta bilo dok ide do placa i nazad. Fabricki Volvo iz 70-tih, mono, bez kasetofona, savrsena sprava, bez ikakve antene hvatao stanice i stanice, ne smes da mrdnes onaj tockic za trazenje stanica. Idealna sprava za caleta penzionera od 70 i kusur godina. I ovaj mi nesto pogresno poveze, sprzi izlaz.......i onda kaze jbg, izgleda da radio (ili je bese rekao auto) ima kontra masu nego inace !!!!!! I sad Volvo stoji u kesi, da ne skuplja prasinu, trazim taj izlaz. Eto, kod takvih treba da idem da mi povezu Crossovere......................................... A opet, da idem za BG da mi neko utakne par zicica,,,,hahaha,,,,malo mi i to...........................a i nema se vremena, sad se od Obr do BG putuje po dva-tri sata........jedino pre 5 ujutro ili posle 8 uvece je manja guzva.............do skoro bilo Obr-BG 35min opusteno...... Necu dalje o tom problemu.......... Malo sam (verovatno i malo vise otisao u off....) ali eto .... Ne znam sad za ovo moje povezivanje........stici ce mi ti zvucnici za koji dan, pa cu probati ovako po tvojim savetima. Sve, sve, pomalo i pocinjem da kapiram taj sistem sa skretnicama.......ali mi nikako ne ide u glavu zasto na wuferu ima dva kompleta buksni ?!?!??!?!?!? Nadam se samo da necu nesto sprziti (hahaha, da ne nadjem i ja neku kontra masu, kao ovaj majstor elektricar !!!!!)... Na komentare i primedbe da sam ovo sve trebao drukcije.....rekao sam da nisam neki "freak" (u pozitivnom smislu, naravno) za tu muziku u kolima, vec sam samo hteo da nakon dotrajavanja fabricke muzike opet tako nesto spakujem, jer sam bio dosta zadovoljan onim sto je bilo, a taj komplet JBL-a jedini ima taj wufer za vrata (imao sam izbor i dvosistemca JBL za vrata, ali sam hteo fabricki fazon rasporeda zvucnika), verujem boljeg kvaliteta od fabrickog i rekoh taj ce wufer da zameni fabrickog....pozadi su bili oni fabricki dual cone, ovi JVC koje sam nabavio su isto to....a visokotonci ostaju fabricki.....i da to bude to bez nekog komplikovanja. Medjutim, sad ispade da se vec pomalo i kajem....sto sam se upetljao sa svim tim cudima, JBL-ima, dodacima, fazama......hahahaha. Kazem, nisam strujni covek, masinac sam celog zivota, da ti isprojektujem i odradim sta hoces iz te oblasti...ali struja.......... Ne znam.......mozda nesto i uspem...... U svakom slucaju, jos jednom ti hvala....a i ako neko jos nesto moze da mi kaze u vezi svega ovoga, onako prosto, narodski, necu se ljutiti..... Sasa
-
Samo jos da dopunim sa jednom recenicom..... Sve sto ima na netu u vezi ovih crossovera je kad se povezuje sistem koji sadrzi dodatno pojacalo.....bez pojacala, ovako kao sto bih ja da povezem - nema nista. Sasa
-
Hvala puno kolega na konstruktivnom odgovoru....ali.... Ja ne kapiram to postavljanje te skretnice, crossovera,,,,,,,,,mislim fizicki, "manualno".....u praxi.... Kako se to stavlja, gde se to spaja, gde to onda stoji....... sta se za sta zakaci, koja zica ide u koji ulaz, izlaz.....to mi je problem, ta cista fizikalija.......u tom smislu kako si mi ti predlozio. Jel se to postavlja uz ovaj veliki zvucnik, jel to ide na oba velika zvucnika (jer ih ima 2 komada,skretnica).....jel to bude onda u vratima iza zvucnika? Jel to znaci ako ostavljam fabricke visokotonce da onda njih i ne spajam na te skretnice? Mislim, nisam nikad imao to da vidim uzivo, tako da su mi te skretnice apsolutno nepoznata stvar....a sad kapiram da je to nesto korisno. Niti sam ikad video zvucnik sa duplim buksnama...... Tako da me to sve totalno zbunilo. Tvoj komentar je sasvim ok i savet da to postavim, i za tebe je to sigurno "ladna voda"...ali meni bi trebalo pojasnjenje ovog gore sto sam napisao................... A nigde na netu nisam mogao da pronadjem neki snimak kako se to i gde postavlja...pogotovo ovako kao sto ja hocu da nesto ostane fabricko a nesto da izmenim. JBL zvanicna stranica ima neki snimak, kao neko uputstvo za montiranje ........ ali ono bolje i da nisu postavili, iz tog snimka ama bas nista ne mozes da vidis.......izvadi lik neku kutiju iz dzipa, iz nje odsrafi zvucnik, ubaci drugi, zasrafi, ugura tu kutijentinu iza table......i cao, haha....
-
Postovane kolege... Imam Zastavu 10 koja je kupljena sa fabrickim ozvucenjem (u prednjim vratima 16.5cm, pozadi kod police gepeka 10cm i visokotonci u A stubovima). Ja odmah ubacio Pioneer DEH 2200 UB 4x50 sa USB-ob i to sve nije lose zvucalo (napominjem da nisam nesto opsednut bukom u kolima, ali mi prija fina muzika koju sam i imao sa svim ovim). Medjutim zadnji jedan je "proprdeo", jedan prednji pocinje da suska..... Zadnje sam vec regulisao nekim JVC dual cone. Sad sam pazario na nekih 12-tak rata - JBL Stage2 604C - 6.5" 16.5cm 270 Watts 2 Way Door Component Speaker System - sa namerom da zadrzim fabricke visokotonce jer su oni ok a i ne dira mi se sve ono u onim trouglicima, plus i ne znam da li uopste mogu ovi JBL visokotonci da sednu tamo gde su sad fabricki a da ne modifikujem kojesta (a mozda i mogu ???) - jer priznajem da nisam nikakav strucnjak za te struje...ni u kuci a ni u kolima........ Na ovim: ...JBL za vrata ima 2 slota buksni za kacenje......i jos se dobijaju oni kockasti Crossover-i, koliko kapiram za neko razdvajanje visokih od niskih.......itd itd Moja pitanja onima koji se razumeju su: - da li mogu da zadrzim fabricke visokotonce i samo u vrata ubacim ove JBL ? - moram li da stavljam te Crossover-e ? - kacim ove u vratima na onaj "krupniji par buksni" ? - ako se na onaj "sitniji" par buksni ne kaci nista - mora li se to izolovati ? Kapiram da cu morati da napravim drukciju vezu, jer ona plasticna zuta fabricka buksna iz vrata ne odgovara prikljuccima na zvucnicima....to vidim.... Verovatno ce ovo sve sto pitam onima koji se razumeju zvucati smesno, ali napominjem da nisam uopste u toj materiji struja, uzemljenja, minuseva, pluseva i slicno...... Moje znanje je da zakacim zensku buksnu na odgovarajucu musku, utaknem onu blok buksnu u odgovarajuci terminal...i to je to. Evo, prilozicu i slike prikljucaka na novim zvucnicima, kao i te krosovere...... Hvala unapred na savetima i odgovorima.....svaki ce biti od pomoci...... Sasa
-
-
Postovani g-dine Gorane Prijatno me iznenadila brzina kojom ste mi se javili i odgovorili na moje pisanje.....i na tome se zahvaljujem. U svakom slucaju se zahvaljujem i na vasoj zelji da mi ovde, porukama pomognete....ali.....ko se ikad bavio masinama, sklopovima....i svim tim "komplikacijama", zna da je najbolje, najefikasnije i najdelotvornije uzivo delati....pogotovo na ovakvim "slucajevima". Jer, moze biti da je dosad svima promicala neka relativno si tna stvar koja je uzrok problema..a mozda, kako vi kazete, treba se malo temeljnije i detaljnije posvetiti ........ a nekako u danasnje vreme je sve teze pronaci ljude koji su spremni da se posvete problemu, vec se samo "otaljavaju" stvari, zuri se, i znamo svi onu cuvenu konstataciju "ma sve je to dobro, tako to treba".........u svim oblastima zivota... Citam ovde pohvale i preporuke za vas servis, ovde u mojoj okolini sam pokusao kod svih koji se bave mehanikom, jos da probam i kod vas, pa mozda i otkrijemo sta je u pitanju. Ako ne, onda da se pomirim sa ove dve gluposti, cutim, trpim i vozim kako moze. U svakom slucaju, ako se slazete, ja bih se najavio i dosao do vas.....kad uklopim sve silne obaveze koje inace imam....pa da probamo nesto da resimo ako je moguce. Pokusacu da to bude uskoro..... Pozdrav Sasa
-
Postovani prijatelji, pitanje "Servisu Goran" - dva cudna problema......na Zastavi 10 - novu sam je kupio 2008.g, dosad presla oko 95000km....sve redovno odrzavano......originalnim sredstvima.... Nikad nikakvih problema.... Prvi cudan problem - u vezi zvuka skriputanja iz prednjih tockova pri motanju (mrdanju) volana u voznji ili pri skretanju...i ne vracanje plocica potpuno posle kocenja (pogotovo u mestu sa namotanim volanom samo malo dam gas, pa stisnem kvacilo......a auto bukvalno sam "prikoci", zaustavi se onako kao zalepi u mestu, tako isto i pri stajanju na semaforu-nema da se onako kao uvek sam malo cimne unazad ili bar zaljulja napred-nazad).....nego sam "dokoci".....i BUP-stane u mestu. Kad vozim pravo najcesce se ne cuje skriputanje, mada ponekad i tad odmah posle nekog blazeg kocenja..... A sve ovo je pocelo posle redovne kompletne zamene kocnica na sva 4 tocka (dobosi, diskovi, plocice, paknovi, rucna, ulje....i sve komplet). I to sa kvalitetnim delovima (nemacki ATE). Jednom u 11g se to radi....a i kocnica glavu cuva. Pre toga (pa i sa vec istrosenim fabrickim kompletom) nikad nikakav problem ove vrste....... Sad, pogotovo pri sporijoj krivudavoj gradskoj voznji skripim kao tramvaj, haha....nekad vise, nekad manje..... Kad se poveca brzina to prestaje, ili se bar ne cuje.... Majstor koji mi i odrzava auto, moj prijatelj iz detinjstva, je svasta radio da mi to resi, i njega to sve vec odavno nervira.....ali nema poboljsanja. Inace, auto mi sad koci kao nikad nijedan ranije....savrsenstvo. A za 32g vozackog staza, i privatno i sluzbeno sam vozio sve i svasta,,,od najvecih krseva do raznih novih automobila. Ali nikad nisam imao ovakvu situaciju. Koci strasno, ali i skripuce.... I to traje vec skoro 2000 km.... Na teh.pregledu su se cudili da Punto-Zastava10 uopste moze da ima takvu silu kocenja...kao sto sad moj auto koci.....na svim tockovima..... Kod kuce podignem auto, skinem jedan prednji tocak, upalim, dam malo gasa, prikocim normalno, ugasim motor, izbacim iz brzine - i onda na jedvite jade rukama okrenem disk par krugova dok malo ne popusti, dok se plocice ne odvoje.....posle toga okretanje rukama ide skoro pa normalno..... i sve tako uvek..... Drugi - stalno mi volan ima tendenciju da pomalo vuce ulevo. Pre godinu dana mi po ulasku u dvoriste, po gasenju vozila, posle minut-dva - iz cista mira pukne prednja desna opruga. Kupim OBE original nove Kayaba (jos uvek imam i kutije od njih), zamenimo ih i od tada se javlja to vucenje ulevo. Blago, skoro neosetno, ali kad vozite nesto deset godina od prvog dana vi osecate auto u dusu i odmah primetite sve ovo o cemu pisem. (Mozda je preciznije reci da se volan ne vraca kad ga u voznji povucete ulevo, za razliku od cimanja udesno gde trenutno vraca na sredinu) Sta nije preduzimano....skidane opruge i ponovo montirane vise puta...menjane im strane.....radjene reglaze kod 4 majstora...... Cak u nekadasnjem ovlascenom servisu "Vesic" Obrenovac (inace sam iz tog Obrenovca i bas blizu servisa, a i poznajemi licno gazdu-vlasnika i ljude koji rade tamo, jer sluzbena vozila odrzavamo kod njih) mi je onim kompjuterom radjena rekalibracija volana (tako se valjda to strucno kaze a i gledao sam kako se to radi tad), i to vise puta........jer mi je prvo receno da mi je volan "totalno bio van centra" (!) a 10 godina pre toga nisam znao sta znaci kad volan vuce (na autoputu Obr-BG pustim obe ruke i palim cigaretu a auto ide kao strela pravo.......nije mu bilo bitno ni dal je put "nagnut" na ovu ili onu stranu, ni dal je rascentriran ili nije).... Sad, pogotovo kad idem iz BG-a kuci za Obr, put stvarno jeste malo nagnut bas na tu prokletu levu stranu...mene leva ruka do Obr pocne vec pomalo da boli od konstantnog "dodavanja volana", blagog kontriranja udesno sve vreme voznje...... Kad ukljucim City Servo onda je to jos lakse osetiti....tu blagu teznju ka ulevo. Kad je put nagnut u desnu stranu - tad volan ne tezi da ide udesno..............samo levo je problem. Skretanje udesno je teze nego ulevo....pogotovo ako je podloga raskrsnice nagnuta ulevo...a taj slucaj imam bas na raskrsnici 150m od kuce..... Sva podesavanja kazu da je sve idealno....reglaze svaki put pokazu OK.......sve rekalibracije volana pokazuju 100 posto u centru......... Sta ciniti ? P.S. Veliko izvinjenje za ovoliko pisanje, ali cudno je ovo sve...bar meni.....Nekome ce ovo verovatno zvucati kao neki "trip" (kao u seriji "Majstorska radionica" - "deco, ljuljajte da vidimo gde je taj miris paljevine", pa onda udri cekicem po gibnju i resen problem - "vidis da je covek bio u pravu, stvarno je mirisalo").....ali kad ja krenem za Banja Luku, pa 5-6 sati po krivudavim magistralno-lokalnim putevima skripim i kontriram levom....e to onda stvarno iritira i natera coveka da stvarno negde nastavi da trazi pomoc. Hvala. Sasa, Obrenovac
-
Hvala na lepim zeljama... Na samom pocetku eksploatacije i ja sam bio malo skeptican po tom pitanju sklapanja u KG-u (imao sam svojih 5 Yuga, 1 Stojadina, u firmi ih dosta bilo, i znam da je tu bivalo svega), ali izgleda da bas zato sto je to bio pocetak proizvodnja pod zabarima, italijanski "instruktori" su ih strozije nadgledali tako da evo, da kucnem u drvo, za punih 10g promenjena 2 akumulatora, 2 lonca auspuha i prosle godine veliki servis.........za 85.000 predjenih kilometara. Uz, naravno redovne zamene ulja Selenija i filtera ulja i vazduha. Inace sve, do poslednjeg srafa u autu i na autu je Made in Italy. U firmi imamo vise Fiata Punta Classica, koji su kasnije proizvodjeni u Kragujevcu kad je Fiat potpuno preuzeo fabriku u KG, a zbog prirode posla sve sam ih vozio od prvog dana kad bi nam stizali - ali mi nijedan nije nekako legao kao ove Zastave 10. Cudno.....kao isti auto, samo sa drugim znakom na masci, volanu i gepeku..........ali........... Totalno neki drukciji, "nedefinisani" osecaj u voznji.........nekako mi "nije to to".......i to kod svih tih Classic-a. A ovih Zastava 10 sam vozio takodje vise komada, novih (moja rodjaka ju kupila 10 dana posle mene, pa jedna koleginica 7 meseci pre mene, prvi komsija neki mesec posle mene...), i tacno osetis skroz drukciji, nekako jaci, stabilniji, kruci osecaj i na volanu, ogibljenju, na pedalama, i u voznji, jaca, komfornija sedista itd (u Z10, bilo iz ITA ili iz KG).... Sedista kao palacinke u Classicu, hodovi menjaca nekako nedefinisani, kao u maslac da guras, ventilacije dosta slabije ubacuju vazduh, neki "kilav" odziv na stiskanje gasa, pri laganim prelascima preko lezecih policajaca neki cudno-smesni zvuk iz prednjih trapova...... Mozda ce ovo sve mnogima zvucati cudno, pogotovo vlasnicima Classica, ili kao ono cuveno "hvaljenje svoga konja" (mada ja svog nemam nameru prodati, vec ako uleti nesto bolje ovaj ce caletu za lagano penzionersko vozikanje), ne kazem da Classici ne valjaju a Z10 su Ferariji........ali............nesto.......neka razlika je bas jasno uocljiva....... Pogotovo ko je u isto vreme vozio nove Z10 i Classic-e......ta neka razlika se "iz cuga" primeti. Kad bi se proizvodio Z10 opet bih ga kupio, dok Classica ne bih. I svi ostali kolege koji imaju ili su imali Z10 imali su ista ili slicna zapazanja i cudjenja kad bi sedali iz svojih kola u te Classic-e i obrnuto...... Prihvatam, naravno, i suprotna misljenja, ali ovo su, kako rekoh, zapazanja vozaca koji su vozili oba vozila..... U cemu je stvar............ko ce ga znati....
-
Pozdrav drustvu Tek sam se uclanio, pa red je i da predstavim moj skromni autic... Inace, Zastava 10...mali kuriozitet je sto su vecina tih 10-ki sklapane u Italiji i stizale u Srbiju, a moja je bas sklopljena na liniji u Kragujevcu, i to sa samog pocetka tog procesa, br.sasije je 66, sto se i vidi na slici koju cu priloziti. Slike su kad je bas bila nova, stara 1 dan, mada je i dan-danas takva...jedino 10g starija, hahaha. Inace nije nesto "dirana", modifikovana, osim sto sam skoro nabavio alu felne, bas fabricke i bas u originalnoj dimenziji kao sto su i fabricki tockovi. Trenutno je na celicnim felnama i zimskim gumama, a kad bude vreme bice i neka fotka sa tim felnama a dotle prilozicu sliku tih felni. U planu mi je i da ubacim sedista od alfe 147, bas mi se mnogo svidjaju, mada ni sa ovim fabrickim nisam nesto nezadovoljan. Ali otom-potom.........toliko za pocetak.......
-
-
Pozdrav svima Odmah da se izvinim ako sam nesto pogresio po pitanju objavljivanju ovog predstavljanja, jer bas i nisam vican tome......ali nadam se da sam "ubo" gde treba i kako treba. Elem, Sasa iz Obrenovca, sad vec dogurao do 49g, duze vreme pasivan pratilac ovog foruma, a sad malo da i ucestvujem...... Vozim Zastavu 10, srebrna, kupljena nova 2008.g, i nadam se da ne "smetam" ovde, jer ipak je to ustvari Fiat......Punto...typo 188.....sto bi rekli MK2b, iliti Punto 3 (vidim da se taj model i tako oslovljava, kako gde i kako ko). Inace italijanske aute volim, Alfa Romeo od detinjstva, jos od Alfasuda, preko Alfasud Sprinta, pa GTV-a onog starog klasicnog kupea, pa 33-ke..... Jos ona nekad cuvena oznaka QV........................svaki alfista odlicno zna sta to znaci.... Pa 146, a tek umetnicka skulptura zvana Alfa 156.........pa 147.....pa........ Zelena metalik 33-ka na Sajmu Automobila u BG-u '84.......drugari nisu mogli da me odvoje od nje !!!! Oni obisli ceo sajam a ja ih cekao tu kod 33-ke....... Pa Lancia Delta, prvi model iz '79.............Delta HF.......putnicka, drumska verzija, ne ona trkacka Integrale...... Uhhhhhhh, i dan danas imam u arhivi broj tog cuvenog AvtoMagazina (1983 ili bese iz 1984) gde je jedna snezno bela HF bila na testu........ Jooooj, decacki san !!!!! Lancia Lybra...jos jedno umetnicko delo.....nepravedno potcenjeno..... Aj dosta.........za pocetak..... P.S. Samo jos da dodam - posedujem tog Punta (Zastavu 10) NEPOTOPLJENU, sto je posle one 2014.g i onog kataklizmicnog maja i poplava, zaista retkost u Obrenovcu......nazalost......
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".