Jump to content
FAS Goran

Miki.Zvrk

Members
  • Content Count

    148
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Miki.Zvrk got a reaction from Reacher Gilt in Bolje ikad...   
    A ovako izgleda kad se nadjemo kod mene :D 
     


     
     
  2. Like
    Miki.Zvrk reacted to Lufti in Bolje ikad...   
    Iskoristili smo lep dan da umesto folije na tabli, ofarbamo plastiku. Ovom prilikom bih se zahvalio do neba Mikiju, koji mi je pomogao oko zastite i pripreme, i njegovom ocu koji je profesionalno odradio farbanje!!!

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk


  3. Like
    Miki.Zvrk reacted to radomir.g in Varijabilna turbina - šta je to?! Primer Garrett GT1749V   
    Eto igrom slucaja na polici mi se vuce Garrett turbo sa mog Granda 1.9 mutlijeta, pa reko ajde da se malo poigram i da vidim sta je taj famozni turbo.
    Dakle motor je klasican 1.9 JTD, ali je multijet ubrizgavanjem i varijabilnom turbinom malo odskocio sa snagom u odnosu na starije unijet JTD. No to je sada manje bitno.. idemo redom.
    Pre svega osnova:
     

     
    Dakle izduvni gasovi kao i na svakom motoru izlaze iz glave motora i idu u izduvnu granu.. Ti gasovi prolaze kroz topli deo turbine gde pokrecu kompletnu osovinu sa impelerima (ili ti ga turbo propeler kako ga mi u narodu nazivamo). Kako se preko izduvnog impelera pokrece kompletna osovina i na drugoj strani impeler na hladnoj strani turba, odmah izbacite iz glave onu pricu "turbo mi se PALI na 2200 obrtaja". Znaci kako se motor upali tako se ceo sistem zavrti i tacka. Idemo dalje..
     
    Po 5 srafova sa svake strane i eto ga turbo je vec prepolovljen.

     
    Srce svakog turba.. Naravno od modela do modela se razlikuju velicine impelera, ali osnova je ovakva:
     

     
    Kroz samo telo prolazi ulje, a na nekim drugim modelima turba i antifriz gde je naravno sistem povezan sa hladjenjem motora.
     

     
    Sad dolazimo do famoznog sistema varijabilne geometrije. To su u stvari lopatice u toplom delu turba koje kontrolisu protok gasova, a samim tim i brzinu okretanja impelera. Sad da se ne ponavaljam sa wikipediom mozete prouciti o kojim obrtajima se radi. Dolazimo do jednostavnog logicnog resenja da sto vise obrtaja - dobijemo vise boosta ili ti ga pritiska.
    Sistem lopatica pokrece mali pin pored toplog impelera (vidi se na poslednjoj slici gore), dok njega pomera aktuator koji je povezan vakumom. Dakle crevo krece gore sa vakum pumpe do razvodnika -> aktuator povlaci polugu -> krilca se zakrecu i to je to. Sad tu je taj problem sto kazu - glavi geometrija, turbo odlazi u overboost itd. Sasvim normalna stvar kod normalne voznje - vozite se do 3000 obrtaja, krilca tek jedva da se malo pomere, taman kad pocne da pravi boost vi ga opet saltate u sledecu brzinu i spustane obrtaja i naslage se vremenom samo skupljaju. Ako zaglavi u otvorenom položaju za cas moze da nastane haos jer sistem ne moze da se "zastiti" od overboosta, pa turbo moze da odleti u ogromne obrtaja i jednostavno sve da se razleti. U slucaju da glavi u zatvorenom polozu, jednostavno gasovi ne pokrecu dovoljno impeler da bi se ostvarila dovoljna brzina obrtanja za pravljenje pritiska i gasovi odlaze direktno u izduvnu granu.
     
    Aj da ne davim vise mozda ce bolju sliku u glavi stvari koja slika:
     


     
    Kod nekih turbo kompresoraa sistem zastite resen je wastagete-om. Posao koji se obavlja je isti, znaci aktuator povlaci polugu i otvara se dodatni kanal pored impelera gde izduvni gasovi odlaze direktno u auspuh i samim tim ne dolazi do teranja osovine turba u ne dozvoljene obrtaje. Ovde svaki drugi ima problem boost leak-a jer pregrada izmedju zna biti poprilicno tanka pa se naglim zagrevanjem i forsisanjem na hladno za cas naprave pukotine.
     

     
    No sad sve ovo vise nema veze sa turbom sa Grande Punta tako da ode spavati
    Nadam se da je nekom bilo zanimljivo ubiti 10 min zivota citajuci ovaj post.

    PS - Nemojte se uhvatiti nekog termina ako se nisam dobro izrazio, ja sam ekonomista nisam turbo majstor
  4. Like
    Miki.Zvrk reacted to Lufti in Bolje ikad...   
    Nadjoh jutros vremena da namontiram airbag...jos uvek nije gotovo sve, plastike su na farbanju kod gosn Yuhice pa kad se vrate, sledi montaza, mada i ovako izgleda odlicno. Materijal prosto mami da se dira...

    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk




    Sent from my SM-A510F using Tapatalk


  5. Like
    Miki.Zvrk reacted to Quadrifoglio Verde in Lancia Delta 1.8 Di Turbo-jet Sportronic Bicolore   
    Jedan veliki pozdrav svim forumašima FLCS-a. Zovem se Mladen i iz Leskovca sam. Alfista sam duži niz godina, ali sam igrom slučaja postao i vlasnike prelepe Lancie. Od raznih foruma (vezanih za marku Alfa Romeo) sam digao ruke još pre par godina kad su grupe po Fejsu doživele uspon, a forumi postali nekako zapostavljeni. U svom posedu do sad sam imao Alfu 147 1.6 TS, Alfu 159 1.9 JTDm 150 KS limo, Lanciu Deltu 1.9 TT, Alfa Romeo 159 2.0 Mjet SW. Inače u mom posedu i dalje jedna Lancia Delta 1.8 Turbo-jet Sportronic Bicolore, Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150 KS SW i na kraju kao šlag na torti Fiat 124 1.2 Berlina 60 KS iz 1968. godine (u porodičnom vlasništvu od izlaska iz fabrike).
    Inače, Lancia Delta 1.8 T-jet je u mom vlasništvu skoro godinu dana. Uvezao sam je oktobra prošle godine iz Švajcarske samo iz jednog razloga. Imao sam želju da isprobam Alfin 1750 TBI motor, ali su mi Alfa 159, Brera i Giulietta sa ovim agregatom bile cenovno nedostižne. Kako je ova Delta iskrsla na oglasima u momentu dok sam razmatrao kupovinu po izuzetno povoljnoj ceni, rešio sam se da je pazarim. I verujte, nisam se pokajao ni jednog momenta. Auto je čisto zlo! Kombinacija ovog motora sa Aisin-Warner automatikom radi prosto savršeno. Na stranu to što je auto prepun opreme. Ima čak i opciju automatskog paralelnog parkiranja, ali joj recimo nedostaju multimedija i fabrički ksenoni.
    Evo za početak nekih slikica pa ću kasnije pisati još o njoj.
     







  6. Tužan
    Miki.Zvrk reacted to MS PK in Neko negde nešto prodaje...   
    Послато са SM-J330F помоћу Тапатока


  7. Like
    Miki.Zvrk reacted to neshaoct in Redovno Fiat-Lancia Okupljanje - Beograd   
    Okupljanje u nedelju 13.10.2019. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza):
     


    Sa brojem 1 je obeleženo mesto gde smo do sada bili, a sa brojem 2 mesto gde je od sada Okupljanje.
    Ili, ukratko rečeno, tu smo kod bankarki, samo malo dalje nego pre... 

    Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527)
    Kad (ako) nam dosadi da stojimo kod Intera  sedamo u aute i idemo do nekog od kafića.
  8. Like
    Miki.Zvrk reacted to neshaoct in .::Grande Sporting Multijet::.   
    @radomir.g
     
    Pa, sad više nema šta da se uradi na autu...  
  9. Like
    Miki.Zvrk got a reaction from neshaoct in Fiat Grande Punto - naknadna ugradnja fabričkog woofera   
    Provedes zice od radija do gepeka ako vec nemas, jer desavalo se da fabricki ima instalaciju ali nema woofer.
    Koliko je tesko pronaci woofer.... ne bih da ulazim u to ali kolega @Lufti mozda moze da pomogne :-)
  10. Like
    Miki.Zvrk reacted to Lufti in Bolje ikad...   
    Da me ne smaraju vise na tehnickom:
     

     
     
  11. Like
    Miki.Zvrk reacted to Vicko989 in Nouva Bravo 1.6 Mjet 77 kw 16v   
    Posle Ford Focusa 1.8 Tdci 74 kw i 6 godina uspesne voznje doslo je vreme za zamenu. 
    Fiat Bravo 1.6 Multijet 77 kw 2007 god.
    Emotion oprema, 6 brzina, bord kompjuter, parking senzori, tempomat, digitalna dvozonska klima, blue&me povezivanje sa mini navigacijom, cd mp3 Usb, kozni volan i rucica menjaca, naslon za ruku sa mini friziderom i tako dalje...
     

  12. Like
    Miki.Zvrk reacted to radomir.g in .::Grande Sporting Multijet::.   
    Grande se mesec dana provukao kroz oglase i kad sam video da bukvalno za duplo vise para ne mogu da kupim auto koji je generalno stanjem priblizan njemu, a opet star 10 godina i uz sve nepoznatog porekla, auto je povucen iz prodaje.
     
    Od tada opet su usledile neke sitnice i promene.
    Obzirom da se preko 4000 obrtaja javio crni dim koji nije bio toliko izrazen sa starim turbom, moralo se nesto preduzeti. Sasvim normalna stvar da istera na ibelauf uljne pare kada se potera u obrtaje (da se razumemo motor ima 210 000km - nije nov), porucen je oil catch can da "uhvati" ta isparenja i ne vrati ih nazad na usis, turbo, IC, klapnu, ventile itd. Na zalost jos uvek nije ubacen dok ne uhvatim vremena.
    *Alliexpress 20 dolara*

     
    LED switchback crkava vec 3. put sa svake strane.. Jednostavno sve je to isto kinesko smece koje jedva izdrzi 3 meseca po strani. Pozicije krenu da trepere kao i svake LED pre crkavanja, kasnije i migavac povuce problem.
    *Alliexpress 12 dolara ako se ne varam*

     
    Od nazad je dobio clean look, skinut je natpis Punto i zadnji brisac (opet Alliexpress 3 dolara).

     
    Nakon morske ture od 2000 km diskovi su poceli tresti pri kocenju. Nista strasno vec tek tek malo. Prvo je bila pomisao da su gume ili felne problem obzirom na nase puteve i ogromnu kolicinu rupa i preseka puta koje su bile strasne za doziveti. Nakon provere svega gume i felne savrsene, ali diskovi su dobili veoma mali disbalans. Lagano provlacenje kroz strug i opet sve savrseno ravno.

     
    Nakon 2 godine neophodna je bila i korekcija farova. Pola sata poliranja i opet kao novi.

     
    Dugo pripremani detailing od proslog vikenda. Zatackavanje kompletnog auta i felni, black wax i rain reppelent na sve staklene povrsine i svetlosne grupe. Spreman za jesenje kise i zimu.

     
    Kako sam majstor posle poliranja farova hteo da podmladim i stopove, pa napravio haos na jednom stop jer sam ogulio tanak zatamnjeni sloj koji je popravkom izgledao jos gore, nabavljeni su LED Evo stopovi sa crnom unutrasnjosti. Mogu vam reci must have na crnom autu. Uz davno zamenjen plavi znak crvenim i ove stopove, izgleda najmanje 5 godina mladji.

     
  13. Like
    Miki.Zvrk reacted to Lufti in Bolje ikad...   
    Radovi u toku:
     

     


     
     
     


    Miki za volanom
     

     
     
  14. Like
    Miki.Zvrk reacted to Ivan BG in Alfa Romeo 159 SW JTDm 16v 150 hp   
    Malo sam se ponovio.
     

  15. Like
    Miki.Zvrk reacted to LWFtheDJ in 50 nijansi plave - Punto mk2 1.2 16v   
    Nisam siguran da je baš isto Ovo naše je slikano na Paliouri Beach, na kraju kasandre
    Ali mi je i ovo tvoje poznato, dal je ona Xenia ili Golden Beach nisam siguran
    Ali svuda su rupe, i ja sam se jedva do ovde dovukao
  16. Like
    Miki.Zvrk reacted to Lufti in Bolje ikad...   
    Posto sam pre nekog vremena stavio crni spojler, danas sam zamenio i plave retrovizore crnim. Malo osvezenje a i auto deluje malo ozbiljnije, po mom skromnom misljenju...
    Uskoro cu ubaciti i fabricki woofer i zameniti sve zvucnike koji su odavno odsluzili svoje...
     
    Pre:
     

     
    Posle:


     
     
  17. Hvala
    Miki.Zvrk got a reaction from neshaoct in Baby Maserati? Grande Punto T-Jet   
    I prave i krpe
    Žika sajla
     

     
     
  18. Hvala
    Miki.Zvrk got a reaction from neshaoct in Baby Maserati? Grande Punto T-Jet   
    Kod bogoslovoje imas ove sto prave sajle po meri, onaj u marinkovoj bari mi trazio 50eura a ovi uradili za 2000. Reparaciju sajle menjaca na vw
  19. Like
    Miki.Zvrk got a reaction from djomla in Baby Maserati? Grande Punto T-Jet   
    I prave i krpe
    Žika sajla
     

     
     
  20. Like
    Miki.Zvrk reacted to alfini0507 in Bolje ikad...   
    Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk


  21. Like
    Miki.Zvrk got a reaction from neshaoct in Bolje ikad...   
    A ovako izgleda kad se nadjemo kod mene :D 
     


     
     
  22. Like
    Miki.Zvrk reacted to silenci in Bolje ikad...   
    svaka cast,znaci pravite GP klub
  23. Like
    Miki.Zvrk got a reaction from silenci in Bolje ikad...   
    A ovako izgleda kad se nadjemo kod mene :D 
     


     
     
  24. Hvala
    Miki.Zvrk reacted to neshaoct in K: grande punto   
    @Miki.Zvrk
     
    Evo slika, @Goran Zemun mi ih poslao i zamolio da ih okačim jer su prevelike dok se malo ne umanje i Forum zato neće da ih prihvati direktno:
     


  25. Like
    Miki.Zvrk reacted to Jesha in P: Farovi za Grande Punta   
    Na produju orginalni farovi. U farove ubaceni Morimoto h1 bixenon projektori. 
    Otvaranje farova, ubacivanje projektora, poliranje i keramicka zaštita odrađeno pre nešto više od godinu dana kod kolege Baneta (BB elektro). 
    Uz farove idu u komletu i ksenoni 4300k sa balastima i pripadajucom instalacijom. 
    Farovi skinuti sa mog auta, na kojem su voženi nešto više od godinu dana.
    Prednost licno preuzimanje.
    Cena fixno 100€
    Kontakt: 063 625 093
     
            
     
            

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...