Jump to content
FAS Goran

sasa000

Members
  • Content Count

    22
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    sasa000 got a reaction from ortakov in Fiat 500L - skidanje zvučnika / rad zvučnika   
    hvala @Sinnerman,  ko da sam pitao koje, uzeo sam JBL stage 3 627 za zadnje, posto sam i ja skontao da napred ima dva u svakim vratima.
     
    evo nekog malog uputstva, ako nekom zatreba, za zamenju zadnjih zvučnika. Prvo treba skinuti mrezicu kod ručke za otvaranje, to je već pisano pa da ne komplikujem, tu je jedan inbus 5ica. Potom ručka ona plastika za zatvaranje vrata, tu ima jedna mala okrugla plastika ona je blago zasečena sa jedne strane i tu sa malim srafcigerom se podigne i ima jos jedan šraf. Postoje jos dva srafa kad se izvadi ta plastika komplet (ko ima zadnje podizace mora da skine džek), kod mene je kurbla. Kurbla se skida tako sto se blago pritisne panel od vrata i kurbla se postavi u vertikalan polozaj, poenta je da ta žica koja je kao neki zeger, se izgura ili izvuče na gore (zavisi sta vam je lakse, ja sam od stare pincete neke savio kraj, pa je izvukao na gore, tada kurbla ide na dole prema patosu)da ispadne iz ležista i sama kurba plastični deo siđe sa osovine.  i tada skidanje panela, kupio sam one plastike za panele, deluje da je najlkase krenuti od gornjeg spoljneg dela kad se gledaju vrata iznutra, gore levo, jer cete tu imati rupu malu kad skinete onu ukrasnu plastiku kao trougao. Sam panel odnosno njegov gornji deo ima plastike koje ulaze od gore da kazem uz staklo, tako da morate kad krenete panel vući prema sebi i na gore, da bi taj deo izasao koji je upusten uz prozor.  Kad krene prva ta žabica onda ide, vučete tu plastiku kao alat i kad dodjete do žabice počnete da je zakrećete i samo iskoči. Fabrički zvučnici su nitovani, tako da vam treba da ih razbušite, burgija. Rupe su fi6, tako da mozete za montažu novih držača zvučnika koristiti m6 srafove i matice ja sam to imao kod sebe pa sam tako, ne trebaju duži od 15mm (ja sam nazalost imao samo 25mm, pa dosta izadju napolje). Ram taj dodatni koji morate kupiti na koji se šrafi novi zvučnik je neke oznake 518 i morate jos i prelaz sa fabričkog konektora na ove papučice ili fastonke kako ih nazivaju koje su na zvučnicima, oznaka konektora tih sa prelaz je AG2. Jedna napomena, postojeći konektor dolazi sa prednje strane, a na novim zvučnicima će vam uvek biti sa zadnje, tako da ne zaboravite da provučete kabel i konektor. Najlakse je ispod zvučnika ima prorez jedan, tako da malo zacepite gore ovaj beli filc, koliko da vam ruka može ući i sprovedete kabel kroz prorez u taj prazan prostor iza zvučnika. U principu to je to, ja sam kupio i onu termo traku za dihtovanje prozora, pa je zalepio između tog novog plastičnog rama od zvučnika i samog zvučnika. Panel vratite prvo ubacite ga od gore uz staklo, proverite jel su zabice na rupama i malo lupite i legne sve, sto se tiče kurble najvaznije je da ne  IZGUBITE jer kad budete skidali pošto neće biti u ležištu, kad krenete vući lako ispadne i tesko je pronaci. Kod vraćanja najlakse je staviti nekako na pola u ležište ili skroz ali jednu stranu malo zakrenete da se oslobodi što više prostor za osovinu od prozora i nabijete je na nju, probate par puta okretati i čućete kad legne.
     
    P.S. Zaboravih imate i onu sajlu od ručice za otvaranje vrata, ali se ona baš lako skida, od gore kad gledate videćete na ručki jednu rupu tu izvučete kraj sajle, a u panelu ima ležište odakle iskačite plastični deo sajle, ima baš pasent ležište i lepo se iskači i vraća nazad. mislim da tu ne možete pogrešiti.
     
    Zaboravih ako nekom treba, originalni zvučnici su na prodaju. Deluju u jako dobrom stanju, nista nije pocepano, vlazno ITD
     
    AKo se neko razume, ja sam hteo i prednje da menjam sve komplet, pa sam nasao u plejeru da ima High pass filter, sto sam skontao da je za visokotonce, pa sam to uključio i dobio sam mnogo bolji zvuk, napred, tako da sam za sada odustao od zamene prednjih. Ako se neko razume u to, kako to treba podesiti, ja sam nekako po sluhu odnosno odjednom su se počeli čuti zvučnici napred, a bio sam očajan kako je sve zvuzčan











  2. Like
    sasa000 got a reaction from Sinnerman in Fiat 500L - skidanje zvučnika / rad zvučnika   
    hvala @Sinnerman,  ko da sam pitao koje, uzeo sam JBL stage 3 627 za zadnje, posto sam i ja skontao da napred ima dva u svakim vratima.
     
    evo nekog malog uputstva, ako nekom zatreba, za zamenju zadnjih zvučnika. Prvo treba skinuti mrezicu kod ručke za otvaranje, to je već pisano pa da ne komplikujem, tu je jedan inbus 5ica. Potom ručka ona plastika za zatvaranje vrata, tu ima jedna mala okrugla plastika ona je blago zasečena sa jedne strane i tu sa malim srafcigerom se podigne i ima jos jedan šraf. Postoje jos dva srafa kad se izvadi ta plastika komplet (ko ima zadnje podizace mora da skine džek), kod mene je kurbla. Kurbla se skida tako sto se blago pritisne panel od vrata i kurbla se postavi u vertikalan polozaj, poenta je da ta žica koja je kao neki zeger, se izgura ili izvuče na gore (zavisi sta vam je lakse, ja sam od stare pincete neke savio kraj, pa je izvukao na gore, tada kurbla ide na dole prema patosu)da ispadne iz ležista i sama kurba plastični deo siđe sa osovine.  i tada skidanje panela, kupio sam one plastike za panele, deluje da je najlkase krenuti od gornjeg spoljneg dela kad se gledaju vrata iznutra, gore levo, jer cete tu imati rupu malu kad skinete onu ukrasnu plastiku kao trougao. Sam panel odnosno njegov gornji deo ima plastike koje ulaze od gore da kazem uz staklo, tako da morate kad krenete panel vući prema sebi i na gore, da bi taj deo izasao koji je upusten uz prozor.  Kad krene prva ta žabica onda ide, vučete tu plastiku kao alat i kad dodjete do žabice počnete da je zakrećete i samo iskoči. Fabrički zvučnici su nitovani, tako da vam treba da ih razbušite, burgija. Rupe su fi6, tako da mozete za montažu novih držača zvučnika koristiti m6 srafove i matice ja sam to imao kod sebe pa sam tako, ne trebaju duži od 15mm (ja sam nazalost imao samo 25mm, pa dosta izadju napolje). Ram taj dodatni koji morate kupiti na koji se šrafi novi zvučnik je neke oznake 518 i morate jos i prelaz sa fabričkog konektora na ove papučice ili fastonke kako ih nazivaju koje su na zvučnicima, oznaka konektora tih sa prelaz je AG2. Jedna napomena, postojeći konektor dolazi sa prednje strane, a na novim zvučnicima će vam uvek biti sa zadnje, tako da ne zaboravite da provučete kabel i konektor. Najlakse je ispod zvučnika ima prorez jedan, tako da malo zacepite gore ovaj beli filc, koliko da vam ruka može ući i sprovedete kabel kroz prorez u taj prazan prostor iza zvučnika. U principu to je to, ja sam kupio i onu termo traku za dihtovanje prozora, pa je zalepio između tog novog plastičnog rama od zvučnika i samog zvučnika. Panel vratite prvo ubacite ga od gore uz staklo, proverite jel su zabice na rupama i malo lupite i legne sve, sto se tiče kurble najvaznije je da ne  IZGUBITE jer kad budete skidali pošto neće biti u ležištu, kad krenete vući lako ispadne i tesko je pronaci. Kod vraćanja najlakse je staviti nekako na pola u ležište ili skroz ali jednu stranu malo zakrenete da se oslobodi što više prostor za osovinu od prozora i nabijete je na nju, probate par puta okretati i čućete kad legne.
     
    P.S. Zaboravih imate i onu sajlu od ručice za otvaranje vrata, ali se ona baš lako skida, od gore kad gledate videćete na ručki jednu rupu tu izvučete kraj sajle, a u panelu ima ležište odakle iskačite plastični deo sajle, ima baš pasent ležište i lepo se iskači i vraća nazad. mislim da tu ne možete pogrešiti.
     
    Zaboravih ako nekom treba, originalni zvučnici su na prodaju. Deluju u jako dobrom stanju, nista nije pocepano, vlazno ITD
     
    AKo se neko razume, ja sam hteo i prednje da menjam sve komplet, pa sam nasao u plejeru da ima High pass filter, sto sam skontao da je za visokotonce, pa sam to uključio i dobio sam mnogo bolji zvuk, napred, tako da sam za sada odustao od zamene prednjih. Ako se neko razume u to, kako to treba podesiti, ja sam nekako po sluhu odnosno odjednom su se počeli čuti zvučnici napred, a bio sam očajan kako je sve zvuzčan











  3. Like
    sasa000 got a reaction from dvla in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  4. Like
    sasa000 got a reaction from mlnmnc in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  5. Like
    sasa000 got a reaction from III FIAT in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  6. Hvala
    sasa000 got a reaction from moron in Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis   
    @moron
    Servisni ne moze da se resetuje, sa onim varijantama, dva puta ovo ono, otvoris i zatvoris vrata itd, to mora preko dijagnostike, ja oteram kod drugara ubaci onaj neki OBD i sa tableta preko blututa ponisti interval, i ja sam dugo citao sve te stisni dvaput, dugo drzi itd,,,,ali je sve to koliko sam ja shvatio za onaj manji fiat500, kod ovog mog nije moglo. Ima članka o onom multiecuscan i za taj nas 500l pise da mora za reset intervala servisa, posebno nesto. ako nadjem poslacu vam, ali relativno se lako nalazi na netu. To neko uputstvo je bilo za bas obicne likove ko ja, sto samo kormanimo sa autom, nije neko ne znam kakvo, mislim da sam postavio za zamenu svecica, a tu se i vidi ono skidanje kutije za filter vazduha, pa ko i sve kad stavis na forum, pocne pljuvacina pa nisam hteo da stavljam ove gluposti sa uljem itd. Negde je premesteno to sa zamenom svecica na forumu ne znam ja to da nadjem. 
     
  7. Like
    sasa000 got a reaction from moron in Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis   
    Ako smem da se uključim mada mozda nije tema, ja sam sam poceo raditi sam  te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam), pa da podelim sa vama,mozda jos nekom pomogne, ko je imao onaj problem da kad je hladno 1.4 benz radi nemirno, obrtaji lutaju, oce da se ugasi kad das gas itd, jednostavno je nestalo to posle promene svecica(stavio sam one NGK sto pisu u knjizi za taj motor). Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok, s obzirom koliko je Shella trosio (dok je bio u garanciji sipan je kao shell ????). ULje jeste skupo (oko 1550 din/l) očekujes da dobijes televizor sa njim il nagradno putovanje, al eto ta malogradjanstina je malo zadovoljena, da kupis novi auto i da ne trosi (bas ko lud) ulje. Nadam se da mozda nekom isto pomogne koga to sve nervira. 2017 godiste je presao oko 32000 km, prva dva je isao u ovlasceni
  8. Like
    sasa000 got a reaction from Zhorz in Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis   
    Ako smem da se uključim mada mozda nije tema, ja sam sam poceo raditi sam  te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam), pa da podelim sa vama,mozda jos nekom pomogne, ko je imao onaj problem da kad je hladno 1.4 benz radi nemirno, obrtaji lutaju, oce da se ugasi kad das gas itd, jednostavno je nestalo to posle promene svecica(stavio sam one NGK sto pisu u knjizi za taj motor). Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok, s obzirom koliko je Shella trosio (dok je bio u garanciji sipan je kao shell ????). ULje jeste skupo (oko 1550 din/l) očekujes da dobijes televizor sa njim il nagradno putovanje, al eto ta malogradjanstina je malo zadovoljena, da kupis novi auto i da ne trosi (bas ko lud) ulje. Nadam se da mozda nekom isto pomogne koga to sve nervira. 2017 godiste je presao oko 32000 km, prva dva je isao u ovlasceni
  9. Like
    sasa000 got a reaction from Madra in Fiat 500L - prvi servis (20000 km ili 1 godina) / redovan servis   
    Ako smem da se uključim mada mozda nije tema, ja sam sam poceo raditi sam  te basic servise, tipa ulje, svecice, filteri (slao sam i opise i postupak ovde na forum, ko hoce da proba sam), pa da podelim sa vama,mozda jos nekom pomogne, ko je imao onaj problem da kad je hladno 1.4 benz radi nemirno, obrtaji lutaju, oce da se ugasi kad das gas itd, jednostavno je nestalo to posle promene svecica(stavio sam one NGK sto pisu u knjizi za taj motor). Moj najveci iskreno problem, nije problem al ono sto me nerviralo je potrosnja ulja (prodao sam scenica, jer je poceo trositi ulje i dobio ovo koje je trosilo jos vise, a novo), mislim daje trosio oko litar na 6000km, sada sam po citanju gomile foruma, prica sa majstorima itd, na kraju kupio MOTUL 8100 X Clean 5-40 acea c3, i od decembra evo presao je nekih 5200km, dosuo sam oko 4 i nesto dl, ispod pola litre, sto je relativno ok, s obzirom koliko je Shella trosio (dok je bio u garanciji sipan je kao shell ????). ULje jeste skupo (oko 1550 din/l) očekujes da dobijes televizor sa njim il nagradno putovanje, al eto ta malogradjanstina je malo zadovoljena, da kupis novi auto i da ne trosi (bas ko lud) ulje. Nadam se da mozda nekom isto pomogne koga to sve nervira. 2017 godiste je presao oko 32000 km, prva dva je isao u ovlasceni
  10. Hvala
    sasa000 got a reaction from tratra in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  11. Like
    sasa000 got a reaction from ivica su in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  12. Hvala
    sasa000 got a reaction from ISV_01 in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  13. Hvala
    sasa000 got a reaction from Zhorz in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  14. Like
    sasa000 got a reaction from dach@ in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  15. Hvala
    sasa000 got a reaction from Ivan in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  16. Like
    sasa000 got a reaction from shuxx in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  17. Like
    sasa000 got a reaction from Zan Batist in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  18. Like
    sasa000 got a reaction from BGMilos in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  19. Like
    sasa000 got a reaction from Mijailović P. in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  20. Like
    sasa000 got a reaction from werp690 in Fiat 500L 1.4 16v - provera stanja svećica?   
    Ako smem da probam da dopunim ovo uputstvo jer sam na osnovu njega i ja krenuo u zamenu svećica sam, iako nemam pojma, pa da se zahvalim i probam da dopunim slikama, da bude jasnije. Moj auto je dosao na nekih 27.500 km, svakako sam menjao ulje i filtere pa reko ajd da probam i svećice, pa mozda nekom pomogne. Ako je promasena tema nek neko prebaci od admina gde treba. Za ovu operaciju vam treba gedora 8mm, 10mm, 17mm, 16mm za svećice, šrafciger ravan, neka klešta (za vraćanje obujmice usisnog creva) i naravno svećice NGK DCPR7E-N-10
     
    Kao sto Drasko reče odvrnu se dva šrafa sto drže kućište filtera vazduha, moj auto je iz 2017 pa nazad na kućištu nema šraf nego sam samo zatekao gumu koja drži kućište, bukvalno se celo kućište samo malo snažnije povuče na gore i to je to
     

     

     
    pre toga naravno treba skinuti šelnu od ovog velikog creva usisa sa desne strane kućišta filtera vazduha, jednostavno se samo kao sto je obelezeno na slici uvuče ravan šrafciger gde je obelezeno i blago se taj jezičak gurne na gore dok šelna ne otpusti (slike su dosta velikog formata pa se nadam da možete uveličati da detaljnije vidite)
     

     
    ovo crevo dovoda vazduha koje ulazi sa leve strane kućišta filtera vazduha se skida najlakse, pritisne se blago na dole kako je oznaceno na slici i izvuče se, jedino što je jako dugačko pa to radite na kraju, nema mesta gde da se izvuče, tako da celo kućište kad oslobodite i povučete ga na desno, ono će samo ispasti
     

     
    E sad možete da vidite ono o čemu je Draško pričao, 4 bobine koje drži svaku po jedan šraf, masa i džekovi,odvrnete masu, bobine i sraf koji je 17mm obeležen žutom crtom koji drži celu tu šinu
     

     
    ostaje vam jos neka žabica/držač sa desne strane bloka motora, jednostavno sa šrafcigerom samo ga podvučete i na gore malo sile i ispada
     

     
    ostaju još džekovi, ovaj gornji se skida tako sto se pritisne ova crna žabica od gore, žuti deo se malo povuče napolje, kolko sam skontao to je kao neki osigurač, potom uz malo cimanja blagog levo desno skine se
     

     
    džekovi sa bobina se oslobode tako što se (bare je tako meni išlo) šrafcigerom ravnim manjim ovaj žuti deo povuče od bobine da izađe tako sve četiri a potom se taj crni deo pritisne i blago levo desno džek se oslobodi, al to polako sva 4 po malo i cela šina će odjednom sići
     

     

     
    Zaboravih nesto važno možda, pošto niti sam majstor nit se razumem, ja sam ipak zaštitio ovaj usis kada sam ga otkačio sa kućišta,jel kakve sam ja sreće garant bi upalo nešto il ko zna šta, tako da stavice neku jaču kesu i malo gumica ili izolir trake čisto protiv uroka
     

     
    svećice su relativno duboko u motoru pa vam treba produžetak za gedoru 16mm, mora bit gedora za svećice, posto je morate izvući gore, a i kada stavljate novu mora biti u gedori da bi mogli pravilno ušrafiti da ne oštetite navoj il nesto, ja iskreno nisam imao baš za svećicu one imaju neku gumu u sebi ili magnet, iskreno ja sam napravio kupio sam običnu dugačku gedoru 16mm i ubacio sam dva magneta od 10mm (imate u NS u cara dusana neki repro shop) pase ko budali šamar, samo uh učvrstite nekim super lepkom al to sad nije tema, elem lagano su se odvrnule, radite jednu po jednu, kako odvrnete tako odmah ubacujte novu i vraćajte kabel, čisto da motor ostane što kraće otvoren da nesto ne upadne itd
     

     


     
    kada stavljate novu, mora lagano rukom da se zavrće da ide bez ikakvog jačeg otpora, e sad sto se tice zatezanja, najbolje ko ima taj ključ pa podesi kako je Drasko rekao, al ja nadjoh na netu negde mislim da je na sajtu NGK da se zavrće rukom kolko moze i onda jos nekih 180 stepeni,  pa sad...
     

     
    Eto otprilike to je to, posle unazad sve obrnutim redom vraćate, jedino je meni malo muka jer ne znam, šelnu od velikog usisnog creva sam malo teze vratio u leziste ali uspelo je posle malo muke sa špic kleštima pretpostavljam da bi lakse bilo sa onim armiračkim al ih nisam imao, to je to, ovo je samo kao primer nije uputstvo niti treba neko da radi po njemu, za sve sto se desi slomi itd, ja stvarno nisam kriv niti snosim odgovornost. Ako nekom pomognemo ko se ko i ja premisljao dal ce sam dal kod majstora, super, to je i cilj foruma valda da se pomazemo i razmenjujemo misljenja.
     
     
     
     

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     


  21. Like
    sasa000 got a reaction from neshaoct in Fiat 500L - naknadna ugradnja mikrofona kabine   
    Pozdrav svima
     
    Malo sam nešto petljao oko ugradnje mikrofona kod 500L kod nas koji nemamo fabrički ugrađenu multimediju,nego je naknadno ubačeno. Tako da ovo može pomoći ljudima koji su naknadno ubacili fabričku multimediju u 500ku i naravno ne radi mikrofon. OVO NIJE UPUTSTVO NITI TREBA DA RADITE SAMI, NE ZNAM ZASTO VAMA NE RADI ILI KRČI ILI JE PUKLO NEŠTO, JAKO JE VAZNO DA OVO NE RADITE SAMI, ovo je kako sam ja uradio.
     
    Kod nas koji nemamo fabričku multimediju nije ni urađena instalacija niti imamo mikrofon. Prvo što treba je sam mikrofon, tu bih želeo da se zahvalim kolegi Ivanu na pomoći, razmeni mišeljenja, njegovom iskustvu i broju telefona otpada u Inđiji gde sam i nabavio isti, mikrofon paše od fiat Stila i tamo ga možete kupiti samo sa plafonjerom od Stila pa ga izvadite, tako da pri kupovini trazite da plafonjera ima centralni mikrofon, posto su meni izneli prvo bez njega samo je imao one male bočne, da ne zaboravim još jedan savet prilikom kupovine mikrofona, treba da imate  svu instalaciju i izvedenu gde treba i ostavljene žice da tamo na otpadu mozete probati da li radi, taj mikrofon je na dzek kad uzmete plafonjeru od stila tako da ćete ga lako raskačiti, jos jedan savet imate i plafonjere od 500ke sa već ugrađenim mikrofonom ali ja sam nalazio samo duplo ako ne i troduplo skuplje od ove varijante, mikrofon izgleda ovako 


     
    samo obratiti pažnju prilikom probe i vezivanja na + i -, na mikrofonu bar ovom što sam ja kupio je crna -, još šta vam treba je kabel za mikrofon ja sam iz NS pa sam kupio u tehnotroniku u braće ribnikar, ne secam se cene ali samo trazite za mikrofon (tanak, crne boje, gumiran je blago)uzeo sam tri metra, ali otprilike nekih 2 i nesto malo metara vam treba, ono što je mene dugo mučilo nisam mogao da nadjem konektore koji pasuju na onaj veliki fabrički džek od multimedije, ko je to malo gledao zna o čemu pričam, ništo od onog što ja poznajem a i po radnjama nije pasovalo (tehnotronik, dejanelectronic) na kraju sasvim slučajno sam skontao da paše onaj kabel sa računara od matične do USB externog i lampica što ide, ovo  
     
    izvadite pin iz plastike, tako sto bukvalno samo tankim šrafcigerom pristisnete jezičak sigurnosni i on izadje napolje
     

     
    i taj mali pin paše na onu iglicu na multimediji, problem je malo ubaciti ga, jer džek će biti već ubačen a vi taj pin treba da progurate kroz sam džek i da legne na nožicu (pinceta, jako tanka špic il nešto)
    ja sam ovo radio na HARMAN VP3 tako da je tu pin 29 i 30
     

     
    naravno pamtite koja žica vam je plus koja minus, obelezio sam na slici (OVO JE ZA HARMAN VP3, za VP2 ne znam, mozete naci sigurno na netu), ako koristite kabel od računara kao ja, onda ga sprovedite negde do otprilike filtera za klimu i tu ga rasčešljajte i ostavite da mozete da zalemite onaj kabel koji cete sprovesti od plafonjere tj od mikrofona, tu ima mesta kad spustite skroz policu. Polica ili fioka ili kako je vec nazvati se spusta tako sto kada se otvori u levom i desnom ćošku imate kao plastične čepove, sa tim što je levi veći čini mi se i bukvalno su na štekanje i to su ustvari kao neki graničnici, kad se skinu polica se spusta jos dole i imate pristup unutrasnjosti, da mozete provuci kabel i spojiti ih ako radite kao ja iz dva kabla
     
       
     
    Samo provlačenje ja sam uradio tako što sam krenuo od plafonjere, ona se skine vrlo lako, samo se povuče blago na dole odnosno nešto tanko ubacite između plafonjere i neba (naravno pazite da ne pocepate i radite to sa neke strane gde i ako se nešto desi da se ne vidi) i blago vršite pritisak na dole, plafonjera ima dzek koji se lako skida i onda u nju ubacite mikrofon, videcete sa jedne strane ima zarez i bukvalno ce kliknuti kad bude legao kako treba
     

     
    i onda krenete sa kablom kroz nebo odmah napolje jer samo nebo ima nekih par milimetara prostora do stakla tu sam provukao ceo kabel prvo a potom ga ubacio jednostavno u taj prazan prostor gore pa potom ima prazan prostor od krova uz stub do dole
     

     
    naravno kada dodjete ovde dole nemate gde da ga ubacite ovo gore se nista ne vidi jer kao sto rekoh imate prostora izmedju ove bele plastike da ubacite kable a gore imate izmedju neba i šoferke, e ovde sam uradio tako sto sam skinuo desnu plastiku bukvalno se blago vrši pritisak na napolje i na gore mislim i ona se skine
     

     
    sve ovo sigurno moze da se uradi drugačije, ali ja sam imao malo vremena i ovako mi proslo, ovaj deo sam skino da nekako sa kablom dodjem ispod table i da se ne vidi, kada se ovo skine ustvari moze da se nekako uvuče ruka unutra iznad police a drugom rukom kabel se ovde sa desne strane ubaci i kada ga uhvatite samo blago vučete na dole po onoj ivici spoja od plastike table i plastike od bočnog prozora i neverovatno lako upada unutra i na kraju se nista ne vidi, malo se treba pomuciti na kraju kad dodje do samo šoferke ali ide, zato gledajte da je kabel taj baš malo gumirani, ja nisam i skontao da ce dobro doci, nadam se da sam bio jasan kako sta, otprilike ovako nekako
     

     
    i to je to, samo sam ih spojio, zaletovao plus termo buziri i malo treba gledati uhvatiti ga sa vezicama ponegde jer polica je ziva stvar stalno se otvara zatvara da ga nesto ne prekine i da ne smeta kad se menja polen filter.
     
     
    Mogu reći da lepo radi pri telefonskim pozivima, ne bitno od brzine auta, mada to zavisi verovatno i od telefona koji je konektovan na blutut, radi i slanje predefinisanih sms poruka glasom, lepo je i zanimljivo i na kraju korisno ako ne platim bar jednu kaznu zbog mobilnog. Zaboravih važnu stvar kod mene posto nije bilo mikrofona nije ni bila perforirana plastika, moralo se i to, to polako ako , najmanja burgija na svetu i po tri rupe centralno vidi se ima tačno udubljenje, otprilike ovako nešto (probao sam i bez bušenja, nemerljivo je bolje zvuk kad se otvori plastika)
     

     
    JOŠ JEDNOM OVO NIJE UPUTSTVO NITI TREBA DA RADITE SAMI, NE ZNAM ZASTO VAMA NE RADI ILI KRČI ILI JE PUKLO NEŠTO, JAKO JE VAZNO DA OVO NE RADITE SAMI, ovo je samo razmena mišljenja i iskustava čemu verovatno forumi i treba da služe

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...