Jump to content
FAS Euroauto Goran

Zan Batist

Members
  • Content Count

    441
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Zan Batist got a reaction from dach@ in Punjači akumulatora   
    @dach@, imam ga, radi kako treba vec 3god. Dobro iskustvo...
  2. Like
    Zan Batist got a reaction from neshaoct in Fiat / Zastava 1800   
    dragulj...
  3. Like
    Zan Batist got a reaction from neshtry in Fiat / Zastava 1800   
    dragulj...
  4. Like
    Zan Batist got a reaction from MS PK in Fiat / Zastava 1800   
    dragulj...
  5. Like
    Zan Batist reacted to horvat in Opel 159   
    Evo su konacno! Ne mogu da operem auto, zatvorio sam vodu u dvoristu da ne smrzne, a nemam tablice da bi ga oterao na puske. Uzasno je prljav  
     
     
              
     
     
     
              
  6. Like
    Zan Batist reacted to horvat in Opel 159   
    Dok sam cekao auto, bio sam vredan i porucio sve sto mislim da ce mi trebati, kako bih imao sta da radim tokom praznika. Cini mi se da su u autu originalne tepih patosnice (svakako su tepih, ali nisam sig da li orig), pa sam kupio Gledring gumene. Na placu sam jos primetio da ne radi jedna maglenka, pa sam uzeo dve H1 sijalice za svaki slucaj (mada je mozda problem i u instalaciji, ali nije zgoreg promeniti zarulje). Uzeo sam i metlice brisaca Bosch AeroTwin. Na placu sam primetio da ne radi parking assist, odnosno senzori, a uvidom u dijagnostiku sam saznao da je u pitanju prednji, levi, spoljni, tako da je i to poruceno za sutra, pa cu ga zameniti. Sve moguce tekucine i ulja sam kupio Ravenol. Najveci razlog sto sam se odlucio za njih, jeste sto su medju retkima koji imaju odgovarajuce Fiatove specifikacije za 2.2 JTS. I za motor i za menjac. I najvaznije, Nexen zimske gume za 17' felne. Dugorocni plan je da se kupe 18' felne za letnji set, tako da idem od starta u tom smeru. Klebera nije bilo, a usled gomile drugih troskova koje imam u ovom momentu (registracija, servisi), nisam mogao da idem na neke skuplje, tako da sam odlucio da probam Nexena. Videcemo kako cu biti zadovoljan. Auto sam vozio svega ~1 km, tako da ne mogu puno da pisem, osim da je mnogo ususkaniji od Giuliette  
  7. Like
    Zan Batist reacted to horvat in Opel 159   
    Onda imam sanse da se usrecim sa 159  
     
    --------------------
     
    Ovako, da napisem malo price. Jos pre nego sto sam kupio Giuliettu, merkao sam 159, uvek mi je bila prelepa, medjutim odbilo me to sto su mahom svi primerci stari i dizeli sa dosta predjenih km, a ni internet bas nije blagonaklonjen tom autu. Kad uzme da se cita, deluje kao da se auto samo kvari i nista drugo. Te servo, te M32, te klapne, te trista gumica u trapu, itd. Tu je dosla Giulietta kao odgovor na sve to i ona je savrseno ispunila tu svoju ulogu. Mislim da svi znaju koliko ja volim taj auto. U nekom momentu sam poceo dosta da se vozim u Breri i 159 kod raznih drugara, veoma cesto i za volanom i primetio sam koliko je to ozbiljnije konstruisan auto od moje Giuliette. Tu je poceo da mi radi crv u glavi, medjutim, nisam mogao da napravim nikakvu racionalnu racunicu. Ne mogu sa sigurnoscu da tvrdim, ali mislim da sam oko 2 godine svakodnevno gledao devetke na oglasima. I najzad je iskocila. 2.2 JTS benzinac, 185 ks, 2011. godiste, iz flote vozila banke Inteze. Otkupio ih je jedan plac od banke, pa oni sredjuju i prodaju dalje. Da odmah predjem na stvar - ova moja je presla samo 35.000 km!  Kad sam video to u oglasu i kad sam video kako izgleda enterijer na slikama, odmah sam se 'uzbudio'  Otisao sam 3 dana kasnije da je vidim, onako bez nekih ocekivanja, bez mnogo pripreme, bez dijagnostike, majstora itd, samo da vidim, opipam, provozam. Nisam ocekivao da ce me oduseviti, ali ipak jeste. Trenutni auto sam kupio sa 28.000 km, prethodni sa 55.000 km, ali ovaj ih je nadmasio sve svojim stanjem. Ni trenutka nisam posumnjao u podatak. Spolja je malko losija prica, jer je auto 3 godine stajao napolju, ali nista sto jedno poliranje ne moze da dovede u red. I eto, na kraju sam prelomio i kupio. Naravno ceka se da prodje nova godina, svakako i zbog novog popusta na registraciju, pa cemo dalje polako u sredjivanje  
     
    Sad vidim da nisam napisao. U pitanju je 159 sedan  
     
    Oprema je neka sport. Ima "Ti" volan, crno nebo, tamnije trimove ali nema sportska sedista, nego polu-kozna. Spolja su felne 17' multispoke, prednji zadnji parking senzori, tempomat, automatska klima i obican radio (nema B&M). To meni sve odgovara u potpunosti, jedino mi fale xenoni, ali ajd, sta da se radi. Ugradicu verovatno neki aftermarket.  
  8. Like
    Zan Batist reacted to reddevil_Y10 in Lancia Y10 1994g   
    Evo je Lancia je vanka , par slikica da vidite kako je ispala.
    Još mora na varenje auspuha (jer novi cekam vec 4 tjedna kao i prednje amortizere) pa ide na tehnićki i u akciju  .
     
      
     
      
     
  9. Like
    Zan Batist got a reaction from gile smederevo in Farbanje felni, niklovanje, sređivanje…I styling takođe   
    danas montirane...


  10. Hvala
    Zan Batist reacted to alfaholic in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Jedan decibel razlike na 78b decibela opšte buke i to u razmaku od nekoliko sati od zamene teško da možeš da čuješ, bez obzira što u to iskreno veruješ.
    Nemoj da shvatiš ovo kao uvredu molim te, kritičko slušanje je moja profesija i sa ovom vrstom umišljaja se susrećem svakog dana zato ne treba da se osećaš loše zbog ovoga jer smo svi skloni tome, ali razliku od 71 i 72 decibela bi teško mogao da čuješ i sa dobrim slušalicama u A B testu gde se jedan zvuk menja za drugim svake sekunde, a ne po sećanju kako to biva kad se promene gume.
    Ja ovo na svom poslu rešavam slepim testom, uzmem dva fajla tako što ih isečem i spojim na istim mestima, onda ih pustim ovima što kažu da čuju i pitam ih gde je sečeno i koji fajl se čuje kada. Rezultat? U 10 od 10 slučajeva ne znaju.
     
    Razlika od 0.1 bara je oko 4% razlike u pritisku, hmm to je u teoriji moguće osetiti mada sumnjam da i to možeš da osetiš bez da znaš da je pritisak manji. To se lako testira takođe, ja ti naduvam gume i ti kažeš koliki je pritisak.
    Imaš video u merenju ubrzanja iz mesta sa različitim pritiskom u gumama od 0.5 bara do 4 bara ako se dobro sećam, razlike u ubrzanjima se ogledaju u vidu statističke greške.
     
    Ja vozim od '97. i za sve to vreme nikada nisam čuo razliku u buci koju gume prave ili ako jesam ona je bila tako mala da je zanemarljiva, ali mislim da nisam.
    Takođe nisam osetio nikada razliku u udobnosti/mekoći između zimskih i letnjih guma u ono vreme kad se obično menjaju.
    Razlike u pritisku osećam, ali sumnjam da bih osetio išta ispod 0.3 ili 0.4 bara i to samo blizu ekstrema, dakle tamo blizu 3 bara i dole blizu 1.5 bara.
    Primetio sam da neke gume drže bolje od nekih drugih, ali tu takođe ima toliko primenjivih da je teško biti realan. Recimo, letnje gume koje na kiši drže odlično klizaju prilično kada padne malo kiše po vrelom asfaltu. Onda koja je vrsta podloge, stariji asfalt drži bolje od novog na istim gumama i obrnuto u tako u nedogled.
    Tu osećam razliku, ali su uslovi toliko različiti da ne mogu da verujem u svoje subjektivne osećaje kao u benchmark.
    Konkretno, StarMaxx koji ovde svi pljuju sam vozio 70 000 kilometara kroz Evropu i Aziju tokom 5 leta i ta guma se ponašala odlično i na kiši i na 200kmh po suvom. Ali i sve druge koje sam imao su se tako ponašale.
     
    E sad, možeš uvek reći da je nisam dovoljno dobar i iskusan vozač u odnosu na tebe i to vrlo lako može biti istina. Možeš takođe reći i da su nam pragovi tolerancije različiti što bi takođe moglo vrlo lako biti istina, kao i to da je ne vozim na limitu tako često kao ti pa nam se uglovi iz kojih posmatramo stvari razlikuju i oko toga ću se složiti.
    Jedino što je sigurno je da se ljudi ne osećaju lepo kad im kažeš da njihovi bogovi nisu stvarni, ali to da smo subjektivni važi za sve nas ako će nekom zbog toga biti lakše.
  11. Like
    Zan Batist reacted to reddevil_Y10 in Lancia Y10 1994g   
    Pozdrav svima, 
    Ima mjesec dana san kupio Lanciu y10 1.1 fire iz 1994.g
     
      
     
    Odma nakon kupnje vozio sam ju 300 i nešto km do Splita na probnim tablicama i nakon 2 dana vožnje po Splitu išla je u garažu na kompletno rastavljanje interijera i čišćenje svih dijelova
     

     
    Kad je već auto u garaži stavili smo nove diskove i pakne naprid nove doboše i pakne nazad, sva 4 nova amortizera, novi križ poluosovine i manžetna poluosovine, 4nove svičice, novi kablovi svićica filter goriva, filter ulja, brtva kartera, brtva glave, sve nove tekucine u autu. Čekam novi auspuh i kad njega montiram mogu na registraciju
     
       
     
    Dosta nosača branika i prednje lajsne su bili puknuti pa je bilo puno popravaka po tom pitanju. Sve skupa od kad san doveo auto u garažu do sada prošlo je 40tak dana i do tehničkog proći će još bar 8-10 dana, ali toliko traje zbog toga šta se nisan moga baš posvetit autu ovih dana. 
    kad bude van garaže ide par novih slika
     
    Živili 
     
        
     
  12. Like
    Zan Batist reacted to Ivan in Fiat Panda   
    Panda Mk1 ti je bila ona matora kockica, koja se pravila od 1980.
    Druga generacija (Type 169) Pande krece od 2003. i mislim da nije imala TwinAir motore. Posto je to tehnologija koja je predstavljena 2010. u Zenevi, a 2011. pokupila par nagrada (cini mi se najbolji motor ispod litra zapremine, najbolji novi motor, motor godine, itd.). U produkciji je debitovao u malom 500, a Panda ga dobija godinu-dve kasnije. Sto znaci da je u tom modelu dostupan tek od trece generacije (Type 319), ako me secanje dobro sluzi.
    Takodje, to nije ni najjaci motor, posto je u Mk3 isao i 1.3 MultiJet od 95 KS.
    Nemoj da izgubis iz vida da je u osnovi TwinAir motora MultiAir tehnologija (elektro-hidraulicni razvod), preuzeta iz 1.4 MultiAir, uz svu potencijalnu problematiku koju nosi. Ogradjujem se, licno nesto i nisam ljubitelj tih kosacica na dva cilindra, plus turbo i MultiAir jedinica za ne tako vidan dobitak u snazi. Slicno kao sto mi je glupost MultiAir 105 atmosferac na Puntu Evo, kojim su zamenili neunistivi 1.4 16v 95. Potencijalna komplikacija i trosak maltene ni za kakav dobitak. A ja sam cuo i malo drugacije price za TwinAir iz uvoza, koji su presli vece kilometraze, novo je druga prica.
    Zvuk je opet subjektivna kategorija, pa ne bih komentarisao. Ako je za lepsu polovinu, nezahtevan auto za po gradu - po meni 1.2 klasika, mozes da ga servisiras ispred zgrade, nema skupih komponenti, jeftin za odrzavanje, uz trunku vecu potrosnju... Pretpostavljam da je upravo sa tom motorizacijom i najveci izbor kod benzinaca, samim tim i veca mogucnost da se natrci na ocuvan primerak.
     
  13. Like
    Zan Batist got a reaction from DelPiero in Fiat Panda   
    Twin-cylinders, allied to a tiny turbocharger here, mean an 875cc engine with plenty of punch....
     
     
  14. Like
    Zan Batist got a reaction from ISV_01 in Fiat Panda   
    Twin-cylinders, allied to a tiny turbocharger here, mean an 875cc engine with plenty of punch....
     
     
  15. Like
    Zan Batist reacted to horvat in Lepi i zanimljivi primerci iz oglasa   
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18708106/fiat-124-spider
     
                        
  16. Like
    Zan Batist reacted to YUgisa in Yugo 1.1 EFI   
    Napravljena nova verzija hladjenja kocnica, ovaj put se ne zaokrece sa tockom pa ce valjda biti dugotrajnije iako je manje efikasno:

     
    Nabavljen nov keder gepeka i deo prednjeg veznog lima za ljubicastog i jedan rezervni cep za rashladnu tecnost:

     
    Onda smo malo resavali pehove, raspizdio sam na ne znam sta prednji nosac branika pa je zavaren branik i pojacan u tom delu i morao sam da okrpim gumu jer sam uspeo negde da pokupim ekser:

     
    Bili ponovo u Kuli, nazalost novi rekord nije pao, ali iskljucivo mojom krivicom, nisam mogao da uhvatim jedan cist krug, ali ne bi ni to bio problem da nisam u 2 krivine konstantno gubio 0.25-0.5s. Da sam to savladao, skoro svi krugovi bi bili konstantno na nivou rekorda:
     
    Na zelenom sam krenuo sa sredjivanjem kocnica:

     
    Sve sklopljeno i namontirano:


     
    I onda posto vise plocice nisu blokirane pocne glavni kocioni da propada jer mora pomeri klip, tako da porucen novi kocioni i nabavljena druga posuda jer je na autu bila polomljena:

     
    Takodje uzet sportski filter, Osram NB sijalice, prednji plasticni branik i mrezica, zadnja sina za branik i uzete zice i prekidac za gepek na dugme:


     
    I modifikovana fabricka klapna sa 45mm na 48mm da oslobodimo koji konjic i poboljsamo odziv na pedali gasa:

  17. Like
    Zan Batist reacted to stefankmn in Volkswagen Passat B8 1.6 TDI   
    Nije discover Pro , ne znam kako se vodi , ovo je za nijansu manja dimenzija od te pro . Skoro su izasle ove mape 2022, u septembru mislim.
    Auto je uzet gde se zamajac cuo malo nakon paljenja,30 sekundi i to je bilo to,nikakvi drugi simptomi. Tako sam vozio par meseci pa sam onda zamenio zamajac jer nije bilo nikakvih problema.
     
    ---------------------------------------------------------------------
     
    Juce sam odradio preslvacenje volana , svidja mi se kako je odradjeno
     
    pre:
         
     
    posle:
     

     

     
  18. Like
    Zan Batist got a reaction from Novi član in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    ne branim, idiota necu da komentarisem. Govorim o spremnosti za prihvatanje neke odgovornosti… u vrijeme digitalne revolucije, a narocito u momentu kad se zbog pandemije sve preselilo online, pricamo o odgovoru na mail?
    Automatski odgovor (prilagodjen naravno) I te kako ima smisla, bitno je uspostaviti neku interakciju...
  19. Like
    Zan Batist got a reaction from sokratbg in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    ne branim, idiota necu da komentarisem. Govorim o spremnosti za prihvatanje neke odgovornosti… u vrijeme digitalne revolucije, a narocito u momentu kad se zbog pandemije sve preselilo online, pricamo o odgovoru na mail?
    Automatski odgovor (prilagodjen naravno) I te kako ima smisla, bitno je uspostaviti neku interakciju...
  20. Like
    Zan Batist got a reaction from Sheriff in Fiat/Lancia/Alfa Romeo servisi, dileri - pozitivna i negativna iskustva   
    Najlakse je naci izgovor.. "nisam vidio poruku ili nisam stigao" nije odgovor. Organizujete automatski odgovor...  Mail je vazan koliko i telefon.
  21. Like
    Zan Batist reacted to vlayco85 in Croma 2006,aka Gospodja   
    Zdravo svima, 
    Od juce 12.10 sam postao vlasnik, nadam se ponosni, Fiat Crome 2006 godiste, 110kw. 
    Za ovaj primerak vozila sam se odlucio jer imam troje dece, pa komfora uvek zafali, sto na putovanjima, sto po gradu. 
    Pre par meseci sam resio da prodam stari auto, a Croma mi se dopala onako na prvu loptu iz saobracaja, velika, robisna i mogu reci da se nisam pokajao oko izbora, a sad da li sam izabrao primerak kako treba, vreme ce pokazati. 
    Elem, da ne duzim... Evo par slicica kada sam je dovezao, cucala je u Zemunu dva meseca ispod Lipe...prljava kao sam djavo 
     
         
     
          
     
  22. Like
    Zan Batist reacted to gile smederevo in Farbanje felni, niklovanje, sređivanje…I styling takođe   
    15ke sa 307ice za 207icu. 
    Osvežene novom bojom, i podlogom pre toga. 
    Mestimično je i git za aluminijum morao da se nanese. Boja sadrži i lak u sebi, pa se nisam trudio da nanosim još laka preko. 
    Na drugoj slici je boja iz starog spreja gde se lak odvojio....i zeznuo mi trud. Sve je moralo iz početka.... doduše, samo jedna felna. 
     








  23. Like
    Zan Batist reacted to YUgisa in Yugo 1.1 EFI   
    Nismo puno radili na ljubicastom u prethodnih 7 nedelja sem sto smo netipicno za mene nagurali oko 1500km. Izmerena i potrosnja (pretezno otvoren put) na uzorku od 600km, 7.2l/100km. Posto je bio vredan, castio sam ga ovih dana sa novim tipskim patosnicama i skratio sam mu antenu:

     
    Na zelenom se vise radilo, dobio je druge alu felne u dimenziji 14x5.5, ET38, 7.4kg u vrlo ocuvanom stanju:


     
    Dobio je patosnice iz ljubicastog i plasticnu masku koja ce ici uz modifikacije umesto trenutne poliesterske:

     
    Posto su kocnice pravi haos, nece da blokiraju ni po travi, odlucio sam da rastavim i pregledam sta sve treba menjati. Bio je jasno zasto nece da koci odmah po rastavljanju, mislim da za pomeranje plocica nije normalno koristiti cekic jer su se "zavarile" za nosace klesta, takodje su se odlepile ferode pri skidanju. Tako da napred ce da dobije remont klesta i nove plocice i diskove, a pozadi jer je sve u ok stanju ce dobiti samo jedan vizuelni remont:

     
    I hteo na kraju da stavim Osram Night Breaker sijalice koje su pre bile na ljubicastom (leva na slici) i uporedim sa Narvom koja je bila namontirana na autu, stavim drugu NB kad ono crkla dok je stajala na polici

     
    I par bzvz slika dok cekamo skup u Kuli



  24. Haha
    Zan Batist got a reaction from ISV_01 in Opet Zlatibor i Ulcinj   
    a bas je velika vjerovatnoca da ce neko bit u novu mahalu..
  25. Like
    Zan Batist reacted to Ivan in Alfa 147 1.6 TS   
    Mobilni ili zenski gu*ovi ?

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...