Jump to content
FAS Goran

Zan Batist

Members
  • Content Count

    495
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Zan Batist reacted to PremieRacing in Ručni časovnici   
    Verni Seiko TV iz '70ih... baš ga 
     

  2. Like
    Zan Batist got a reaction from horvat in Twingo opet, samo stariji   
    srecno.. odlican! Odavno mjerkam Twinga al nemam vise dje sa autima...
     

  3. Like
    Zan Batist reacted to Milos1 in Fiat Brava 1.2 16v - dihtung glave   
    Prica je stara par meseci pa sam neke detalje verovatno i zaboravio. U sustini, auto je zbog loseg reostata u proslosti bio blago pregrejan. Malo je troskarao rashladne tecnosti dok odjednom nije popustio prvi cep kod vodene pumpe(zastitni na bloku) pa zatim i drugi kod menjaca(iza zamajca, mnogo gori).
    E sad, prozvizdao je relativno naglo i ja sam hteo da ga slozim "danas za juce". Prvo i osnovno je imati adekvatan alat za zupcenje pre bilo kakvog pipanja. Srecom, nabavio sam isti ranije zbog velikog servisa, vec se visesutruko isplatio

     
    Ono bez cega se ne moze, dihtung glave i kucista bregastih:

     
    Joj muko moja, predji na drugoga Lose i okrutele kape koje se raspadaju, a treba ih iscupati iz nepristupacne rupe. Kapa leti uz capkanje i izduvavanje kompresorom, svecice iz delova A bio sam nezan koliko je bilo moguce

     
    Nista bes balkanske domisljatosti i oridjidji balkanskog alata

    Jos malo lepih svecica

    Slika sa interneta takvog motora, cisto perspektiva sta sve leti gore zbog dihtunga glave. Veca glava i kuciste bregaste nego sam blok

    Alate najbolje postavite na vreme da sebi olaksate kasnije faziranje(mada nije nuzno). Zupci se, blokadori na bregastim a prvi i drugi cilindar na vagi(postoji posebna temana forumu i sve je tamo razradjeno, da se ne ponavaljam).
          
     
    E onda odvijanje. shvatim da nemam special tools koji zovu RIBE M- ne znam koji. Obidjem sve gvozdjare i prodavnice alata u Smederevu, svi me bledo gledaju i niko nema. Jedino je u Delmaxu postojala opcija da se naruci, ali meni treba sad za sad Nista sto prosecan srbin ne moze da resi, torex i udri iliti nakucavaj Radi ko pravi... odvio, zavio, srafovi ne deluje ni da su zagrebani koliko su tvrdi  
     

     
     
    Za divno cudo, cilindri novi. Vozila baba do pijace, tragovi honovanja se jos vide. Pod noktima nema nema nikakvih ostecenja(dakle ne diram nista dalje). Bilo je i za ocekivati, nije imao nikad problem sa troskaranjem ulja, sve od servisa do servisa, ali nisam ocekivao ni da je posle pregrevanja u tako zavidnom stanju.
     
    Glava na terasi sa sve usisnom i izduvnom granom, diznama
      
                                                    
    Alat koriscen za ciscenje bloka i glave, sve iz ruke:
     

     
    Stegnuto onda po specifikaciji, 20 + 30nm kilo kljucem, zatim 2x po 90 stepeni.
     
    Kako sad vratiti solje sa hidropodizacima a da ne poispadaju kad se nakrene kuciste prema bloku? E pa lako, litijumska mast u zamrzivac da se lepo zgusne i stegne, pa se namazu sto brze.... ubace u glavu i pravo na vec pripremljen blok. Ja drugo resenje ne znam, ako neko zna nek mi oda tajnu Uglavnom, ovo je uspelo iz prve.
    Nravno, novi kablovi i svecice se podrazumevaju... moglo je i ono jos da tera al nizbrdo

     
    Brava je tad upalila na keca, neko vreme su kliktali hidropodizaci dok se nije to ispralo, napunilo i primirilo, i sve se vratilo u normalu. Koja zamena ulja preventivno i NOV NOV NOV
    Pa eto, nije metoda koja je strogo po PS-u ali jeste metoda koja radi posao i kako bi, cenim, i mnogi majstori odradili ukoliko je isplativost takva. Mesecima kasnije nije kap antifriza dosuto, nadam se da ce tako i ostati
     
  4. Like
    Zan Batist reacted to igor0511 in Ručni časovnici   
    Jutros uzimam Tissot da stavim i cudim se sto su tacni datum i vreme
    krenem da racuam kada je nosen poslednji put i ispostavi se da je u subotu uvece, tacno 79.5h od ovog trenutka. Bas sam se prijatno iznenadio sto nije ni kasnio. Fabrika kaze da je rezerva snage 80h - odatle i ime mehanizma Powematic 80

  5. Like
    Zan Batist got a reaction from Nuova Delta in Citroen CX 2.5 GTi   
    posjedusjes sva auta iz garaze?
  6. Like
    Zan Batist reacted to Nuova Delta in Citroen CX 2.5 GTi   
    Sporo se desava limarija i farbanje, covek je inace izuzetno korektan i profesionalan, ali i star, zdravstveni problemi itd.. Medjutim, koliko sam upucen, sama limarija je zavrsena, a ja se nadam da cemo uskoro i obici auto kod njega, pa ce tada verovatno i biti neka slika.
    Trenutno nema sta specijalno da se pise, ali eto, da ne zapostavim temu.. Motor je u principu zavrsen, jedino ostaju dizne da se prekontrolisu, a i sumiracu sta je sve uradjeno oko auta otkako sam ga kupio:
    Masinska obrada glave motora, nov dihtung glave motora, nov dihtung poklopca motora, nove svecice, novi kablovi za paljenje, novi kaisevi, nov klizac lanca, novi nosaci motora, nov set kvacila, nova pumpa za vodu, ulje u motoru, ulje u menjacu, filter ulja, goriva i vazduha, novih svih 6 hidro bombi, novo hidraulicno ulje, ispran sistem hidraulike, nov termostat, nova creva za vodu, nov bakarni hladnjak sa 2 ventilatora sa "Turbo 2" modela, nove 3 poluge menjaca, nove 4 letnje SAVA gume, nov relej za duga svetla, novi prekidaci za prozore, nova metlica brisaca, polovna posuda antifriza, polovna posuda LHM ulja, polovna hidraulicna pumpa, polovan korektor visine, remontovani alternator, remontovan anlaser, remontovana glava letve volana, pocinkovani svi delovi i srafovi automobila (rampa, remenice, srafovi tockova, glave, karter, poklopac motora, sarke vrata..), ispolirani svi prohromski delovi automobila (okviri oko svih prozora, ratkapne, kvake na svim vratima...)
     
    Lakse mi je ovako bilo, pa da u buducnosti samo povrmeno kacim fotke, a i treba sve zapisati na papir, pa da imam vec negde zapisano. :D
  7. Like
    Zan Batist reacted to vilota032 in P: Grande Punto Abarth t-Jet   
    Na prodaju: 
    Fiat Grande Punto Abarth
    1.4 turbo benzin, 155 ks
     
    Radnim danima kontakt porukama do 16h, nakon toga poziv. Hvala na razumevanju.
     
    Automobil je odabran, uvezen i kupljen od prve vlasnice iz Svajcarske, nije ni sa kakvog placa, iz poplave, uvezen slupan, sa kvarom niti bilo sta slicno.
    Trenutnih ulaganja u auto nema. Sve sto je bilo za zamenu, zamenjeno je u skladu sa fabrickim odrzavanjem.
    *Presao originalnih 164.800 km, moguca je svaka provera.*
    Ono sto ovaj automobil izdvaja na oglasima su sledece stvari:
    -uradjen mali servis (Castrol Racing ulje, filteri iz originala) (100 eur)
    -uradjen veliki servis (400 eur)
    -ugradjeni najkvalitetniji bixenoni Morimoto (150 eur)
    -ugradjeno JBL ozvucenje (150 eur)
    -Dolazi na Uniroyal Rainsport5 (RS5) letnjim gumama 215/45 R17 (500 eur)
    -Dobijate i set novih zimskih guma kupljene u novembru 2022. Tigar Winter 215/45 R17 (250 eur)
    -originalne brembo kocnice - diskovi i plocice su u odlicnom stanju (300 eur)
    Stavljeno novo crevo klime (100eur)
    Abarth je kompletno poliran i sve povrsine premazane su keramickom zastitom (150 eur)
    Izduv je radio Pirke (200 eur)
    **U auto sipam iskljucivo BMB 100 oktana racing na EKO pumpi.**
     
    • Oprema:
    - bixenoni, digitalna dvozonska klima, crno nebo, kadice, tempomat, zasecen kozni volan, kozna rucica menjaca, kozne obloge na vratima, radio, cd, bluetooth, usb.
    Na autu je skoro nov Exide akumulator.
    Komentar:
    Ovo je auto koji nikoga nece ostaviti ravnodusnim, a opremu koja je u ovom autu nemaju ni neki dosta skuplji automobili.
    Ko zeli auto za sebe, u originalnoj opremi i sa originalnom kilometrazom, nece se vratiti kuci bez Abartha.
    • Moze zamena za ponesto zanimljivo, u fabrickom stanju.















  8. Like
    Zan Batist reacted to endorfin13 in Farbanje automobila - iskustva i preporuke   
    za manje od 14 dana  je  natenane  odrađen posao 
     
    Paja mob: 0604509900
  9. Like
    Zan Batist reacted to endorfin13 in Farbanje automobila - iskustva i preporuke   
    Zdravo  svima 
     
    evo završeno farbanje mog Grande Punta ... zadovoljan sam nakon 1000 pređenih kilometara po preuzimanju vozila od majstor Paje  - Veliki Mokri Lug  2x ručnog  pranja  u samouslužnim perionicama
    cena 800 E  celi auto , + farbanje doboša , zadnjih naravno, farbanje plastike retrovizora spoljašnjih , i poliranje plasike farova (sad su ko novi)
     
    Ako nekom treba kontakt mob , može naravno 

  10. Like
    Zan Batist reacted to Sedla in Alfa Romeo Brera   
    Dosta posla danas odradjeno. Spakovana glava, bregaste, ubačene dizne, i dosta sitnih delova oko glave. Nov set za zupčenje, vodena pumpa, itd itd ...
      
    Takodje sam stavio stari tip držača dizni, jer ovaj novi tip, iako lakši jer je od aluminijuma, puca kao staklo prilikom stezanja. Stari tip je liveni,i ne pucaju nikad. 
     
     

     
    To je to za danas, sutra nadam se završetak radova i startovanje mašine.

     

  11. Hvala
    Zan Batist reacted to tox in Ispiranje motora - NE RADI SAM   
    Smijes naravno samo nemoj kada je motor vruc i pozeljno bi bilo da posle izduvas sa vazduhom da ne lezi voda.
    Isto tako pripazi da ne prskas direkto po konektorima od senzora i slicno i nemas problema.
  12. Like
    Zan Batist reacted to zexiko in Ispiranje motora - NE RADI SAM   
    Morao sam se javiti sa jednim mojim iskustvom od prije nekoliko godina. Imam jednog Fiata Tipa 1.4 iz 1990 godine benzinca kojeg sam vozio i koji je i dalje u odličnom stanju ali ga ne registrujem jer imam novija auta. Naime prije pet godina majstor mi je mijenjao pumpu od goriva, i prilikom mijenjanja zaboravio je da stavi gumicu koja se nalazi izmedju tijela pumpe i motora. Kako je izvana sve bilo u redu i nije curilo nista ja sam vozio auto mozda jedno 100-njak kilometara i onda pri mojoj redovnoj kontroli nivoa ulja u motoru ustanovio da se isti povećao. Ispratio sam to i u naredna tri četiri dana ponovo provjeravajući isto ustanovio da je nivo narastao preko maksimuma. Posumnjao sam da to ima veze sa promjenom pumpe za gorivo i otišao sam do prvog servisa da mi ispušte ulje i da ga promijenim. Da skratim priču, nakon ispuštanja ulja, skinuta je pumpa i stavljena nedostajuća gumica, kao i usuto novo ulje. Od tada ulje u motoru se žuti, motor radi idealno iako je auto 1990 godište i nije prešlo više od 90000km ukupno. Očigledno je da je motor ispran dodatnim benzinom u ulju i do sada ja nisam imao nikakvih posledica. Moram naglasiti da mi je i prije vlažilo ulje na deklo glave motora i da je i dalje na istom nivou. Pitam se da li upotrebom benzina kod čišćenja motora od masnih naslaga kod savremenijih motora naročito onih sa turbinama može dovesti do nekih oštećenja i da li su ova sredstva za čišćenje samo marketinški proizvodi kako bi se što više imalo profita. Pozdrav 
  13. Like
    Zan Batist reacted to igor0511 in Panda 3 Twin Air   
    @OMP mislio sam na Chrystler atmosferca 1.6, poznati Tritec   "The Tritec engine 1.6 is a pretty reliable engine and is considered bulletproof by some because it has an “old school” cast iron block which makes it virtually bulletproof. Its architecture is fairly simple with single overhead cam, metal timing chain and other characteristics"
  14. Like
    Zan Batist reacted to clockwork_orange in Panda 3 Twin Air   
    U "garazi" su mi samo nabojana trenutna vozila sa 35 godina vozackog staza spisak prilicno dugacak, sad kad razmislim i probam da se setim svega tesko ide zaboravilo se stigle godine (ozbiljne godine)

    Da cini mi se da panda ozbiljno i trosi bar ono sto kaze kompjuter danas je trosila oko 11 litara dok je stara u istom rezimu trosila 9 litara ali po cep metodi posto nije imala kompjuter

    Ono sto je nasledila je zvuk zatvaranja vrata i dalje zvuci kao limena kanta
     
    Fabricki muzicki uredjaj ne poseduje usb i bluetooth konekciju tako da je izvadjen i ako nekome treba nek se slobodno javi
  15. Like
    Zan Batist reacted to clockwork_orange in Panda 3 Twin Air   
    Panda trece generacije sa cuvenim Twin Air motorom ili sto bi neki rekli pola motora posto ima samo dva cilindra ali nedostatak dva cilidra ne znaci slabiji motor posto je ovaj opremljen sa turbom i razvija prilicno zivahnih 85 konja koje je milina voziti, dva cilindra manje takodje ne znaci da ce upola manje da trosi, trosi bogami kao da ima svih cetiri za ova dva dana i nekih 400km koliko sam presao bord je pokazivao do 9 litara a kada udjem u rezim iskljucivo gradske voznje verovatno ce to biti redovna potrosnja
    U odnosu na predhodnu generaciju ovo je vec ozbiljniji auto u svakom pogledu veoma upravljiv lepo lezi na putu zvucna izolacija je bolja bolji su materijali u kabini sedista su udobnija ipak auto je malo porastao i to se oseti
    Ono sto mi se za sada ne svidja je veliko naginjanje u krivinama

    Kupljeno sve za mali i veliki servis tako da cu tada znati vise kada je majstor podigne i detaljno pregleda

    Nastavak sledi kako se budemo navikavali jedno na drugog
     
  16. Hvala
    Zan Batist reacted to knezevic76 in Kuda ide ovaj svet?   
    Onda i to malo što si izneo bi bilo lepo da si zadržao za sebe.


     
  17. Like
    Zan Batist reacted to PremieRacing in Ručni časovnici   
    Zelenko...
     

     
    Nije Damjanov, moj je    
  18. Like
    Zan Batist reacted to city in Slike automobila bez posebnog razloga...   
    Ne znam koje je godiste ali bas fino ocuvan
     




  19. Like
    Zan Batist reacted to Zvezdo in Alfa Romeo Brera   
    Ovo što se radi to nikako nije bacanje para. Breri nema puno! Na oglasima samo par komada. Fenomenalan izgled.... Cena joj neće više padati ako je u korektnom stanju.
    Setite se coupea pre 10 I više godina, koliko sada koštaju ako uopšte i ima koji!
    Srediti je da bude top,malo uživati i onda je držati u dobroj garaži kao vikend auto. Naravno ako finansije dozvole taj motor ima potencijal za tuning.
  20. Like
    Zan Batist reacted to Sedla in Alfa Romeo Brera   
    Ajde mali update o radovima,verujem da vas interesuje...
    Usisna grana skinuta,klapne povadjene, sve je odmašćeno,očišćeno, itd...nisam stigao da je odnesem na zatvaranje rupa od klapni, uhvati me ovaj prvomajski praznik... 
    Ali koristim priliku da sve ostalo što je pristupačno očistim, odmastim, i pripremim za vraćanje na motor.
     

     
     
    Zašto auto teško pali, zašto dimi na leru, itd itd....ako vas neko pita... 
     

    Ovo su otvori za usis vazduha u samoj glavi motora. Džaba skidanje usisne grane i čišćenje, kada je i posle tog skinutog usisa i dalje katastrofa stanje. A malo ko se seti i to da pogleda. 
    Ja trenutno nemam nekih sjajnih opcija da detaljno očistim portove u glavi motora, ali uz pomoć "štapa i kanapa"  završićemo neki posao. Što znači grebanje i skidanje naslaga šrafcigerom i sve to direktno u usisivač.
     
      
    Iskorišćeno vreme za vikend i spakovane još neke sitnice, da bi se prošao tehnički bez problema...
    Enterijer očišćen,osušen, i spakovan kako treba.
     



    Ostalo još vozačevo sedište da ubacim,ali poče kiša.. 
  21. Like
    Zan Batist reacted to Reacher Gilt in Alfa Romeo Brera   
    Ja kad sam vid'o da mu skin'o tvister, nije mi bilo dobro ...  
     
    Naš je sigurno petnaest godina star, a kao nov. Peremo mu onu platnenu kesu na par meseci, al' nikad nije korišćen za dekarbonizaciju 
     
    @Sedla Pridružujem se tapšoramima, svaka čast na temeljitosti !  A od ovih proloženih fotki izdvojio bih ovu, gde je klapna zasijala punim sjajem ! 
     

     
     
     
  22. Like
    Zan Batist got a reaction from oktopod in 500L Cross Pino Silvestre   
    ovo?
  23. Like
    Zan Batist reacted to oktopod in 500L Cross Pino Silvestre   
    Zdravo svima evo mene opet
     
    Pre svega pozdrav svima koji me znaju od ranije kad sam vozio Punta sporting, radi podsećanja predstavljenog ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/36965-oktopodov-%C4%91unto-mk2-sporting-12-16v/&tab=comments#comment-630728
     
    Nakon Punta sam vozio ćaletovu Lagunu dizel, zatim kratko imao izlet u BMW E46 benzinac šestak, pa Astru karavan dizel i sad evo konacno su mi se slegle kockice davnašnje želje da kupim ganc nov auto.
    Gledao sam i imao probne vožnje Citroena C4, Peugeot 2008, Renault Kadjar, Škoda Karoq, Fiat 500L. Na kraju sam se bio odlučio za Škodu Karoq, ali kako je nabavka novih automobila skoro nemoguća, neko vreme sam čekao razvoj situacije i kad sam skupio 25 soma eur za Karoq, postalo mi suludo da tolike novce dam za auto Odem ti jedan dan preko puta Kompresora na plac polovnih i naložim se na 500L sa panorama krovom i prešao 12.000 tražili 15.500 eur nije fiksno. Odem prekoputa u salon kad ono nov ganc 500L Cross za 16.100, ima na lageru i tu je bilo jasno šta ću uzeti.
     
    U ponudi su bili 1.4 benzinci crveni, sivi i zeleni, kao i njihova sport varijanta samo crvena (veće felne, presvlake za sedišta i zatamnena stakla zadnja) a bio je svega jedan dizel 1.3 mJet za 18.100 eur ali crven i nekako prelomih da boja odluči, nešto mi nije legla crvena mada jeste zanimljiva 
    Dodatno sam kupio šus pleh koji je 11.000 din plus 2.000 ugradnja, onu dodatnu dasku gepeka za 18.000 nečuvenih i gumenu patosnicu za gepek beše oko 4.000. Pobunio sam se bio za tu dodatnu policu da nije fora i da treba da ide uz auto, pa su mi dali prvi servis besplatan što je oko 100 eur te eto nije loše...
     
    Prešao sam do sad tek oko 800 km i generalno sam zadovoljan autom, zadovoljniji nego što sam očekivao iskreno, hteo sam tako neki višlji i krupniji što se vidi i iz ovoga koje sam sve probao
     
    Neke stvari koje mi smetaju, neke manje neke više a nekom je možda od značaja informacija:
    - video sam ovde da motor troši ulje, ja evo manje od 1000 km i već se vidi da je krenulo što mi je stvarno baš i bezveze i nečuveno
    - čuje se zviždanje cenim iz menjača, manje verovatno diferencijal
    - auto je jako lenj na kretanju i uzbrdicama, mišljenja sam da su zas*li sa menjačem, da nije problem motor i njegova snaga i težina vozila, naprosto prva je neupotrebljiva za zalet a 60 na sat možeš da voziš i drugom i šestom, uzbrdice baš oseća nekad je nemoguće ući sa zaletom zbog uslova puta, recimo i primera radi od Kneza Miloša uzbrdica ka Urgentnom centru, drugom sam vukao i vukao i vukao...i ništa, nisam ni mislio da šaltam u treću, al za celu dužinu te uličice sam ubrzao svega 4 kmh
    - kad menjam brzine iz prve u drugu, čuje se onaj "pleh o pleh" zvuk iz kvačila, taman pomislih ja nešto ne umem al se odmah setih da na svim drugim autima toga nema kad vozim, a jedan 500L je na semaforu krenuo a bio je pored mene i čuo sam isti zvuk, nadam se da nije nešto do viljuške i slično tj da će kvačilo da potraje
    - kad uključim tempomat ne vidim nigde jasno informaciju na koliko kmh sam ga podesio
    - nemam pepeljaru mada planiram svakako da batalim pušenje
     
    Nisam do kraja sve ni pogledao, bukvalno sam kupio auto i otad samo vozio, nisam odvojio 2 minuta da pogledam šta sve ima unutra, možda nađem još nešto dobro ili loše.
     
    Trenutno mi je plan da ga za 2-3 godine prodam, ne zbog navedenih smetnji već generalne filozofije da prodam dok ima cenu i dodam za opet novi. Ne planiram ništa da radim tipa folije na stakla ili krov i ostale bakrače koje sam radio kao mlađi, sad mi je auto bukvalno samo da je ispravan ostalo me ne zanima.
     
     
      
      
      
      
      
      
     
     
  24. Like
    Zan Batist reacted to MarkovicN in Fiat nuova bravo 2.0   
    Pozdrav drustvo, nov sam ovde i nisam mogao da izdrzim da ne postavim post kada sam video koliko vas je ovde ( i zapravo sam se iznenadio da forumi jos funkcionisu)
     
    Hteo bih da vam predstavim moj moze se reci prvi auto, 2.0 165hp negde sam procitao da je ovom primerku fiat napravio do 100 modela ovog auta, ne mora da znaci da je tacno ali sad u ovom trenutku ne mogu da nadjem ni na jednim oglasima ovakvog...
    Dolazi sa fabrickim 225,/40/18 takodje ima i panoramu, tempomat, fabricki zatamljena stakla i kozna sedista (koja nemaju grejace) 
    Inace auto je napred malo spusteniji nego ostali, ne znam da li je to fabricki ali to mi jako smeta (kacim po negde) pa da li imate ima neko resenje za to?
    Pitao bih vas i za savet da li da skidam egr i dpf? Naravno dobrodosao je svaki savet i u vezi mehanike i estetike jer sam jos mlad (22 god)  i treba mi toga... 
    Unapred vam hvala na odgovoru, izvolite slicice!
     
          
     
  25. Like
    Zan Batist got a reaction from PremieRacing in Vozila koja treba izbegavati   
    izgubljeno je povjerenje u vas trgovce.. ne moze mu unutrasnji osjecaj rec da si ti pravi...
    a zasto je doslo do gubitka povjerenja??

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...