Jump to content
FAS Goran

Danko77

Members
  • Content Count

    65
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    Danko77 reacted to saleTIPO in Brže zagrevanje motora zimi?   
    Ako je termostat ostao otvoren odnosno voda prolazi kroz hladnjak onda brzina utice na temperaturu. Sto brze ides vece je strujanje vazduha kroz hladnjak sto pak znaci da on ima veci intenzitet hladjenja vode koja pak hladi motor. To ide u krug i motor nikako da se zagreje.
    Uloga termostata,ajde opet da kazem, je da taj krug zatvori kada je motor hladan odnosno da otvori kada se dovoljno zagreje.
    I jos jednom: On se nalazi ispred hladnjaka tako da sprecava protok vode kroz hladnjak sve dok se motor dobro ne ugreje.
    Termostat svojim otvaranjem i zatvaranjem regulise temperaturu motora u intervalu od 4 stepena.
    Zakljucak: Dzabe stavljas karton i stitis hladnjak od hladnog vazduha kada voda kroz njega i ne cirkulise odnosno nema dodira sa motorom sve dok se on ne zagreje.
    Od mene toliko. Nemam vise snage da se ponavljam
  2. Like
    Danko77 got a reaction from notalone in Fiat Grande Punto 1.3 MJet 75KS - smrad iz ventilacije   
    Ovako drugari problem je jutros rešen bio sam kod svog majstora hvala bogu menjač je ok ništa nije taknuto, problem je bio u plastičnim crevima tj cevima dovod goriva do motora.
    Jedno crevo tj plastična cev je procurila koja dovodi gorivo do motora razlog zašto je plastična cev procurila je vibracija plastičnog poklopca motora koja ga je jela što je čest problem. 
    Fora je u tome što nisam mogao da nađem tu plastičnu cev tj crevo u KIT komercu i Euro 7 pa mi je moj majstor koji radi sa polovnjacima tj polovnim delovima skinuo sa drugog puntića zatim je stavio tj izolovao crevo plastičnom gumom da ga više plastični poklopac ne jede. 
    Sve to je odradio za 30e tj 3500din detaljan pregled podvozka auta mada je sam problem odmah uočen u startu.
    Čim je zaverglao auto odmah je počeo da baca naftu po motoru.
    Tako da je problem rešen.
    Što se tiče podloški dizni i gumica kaže da su simptomi za to crni dim iz motora... 
    Inače sa curenjem sam išao za CG i vratio se i vidim auto troši malo više 2-3 litra do duše bio je i pun. Da otac nije prskao kleme sa WD40 uočio bih problem ranije ovako je bio pomešan miris WD40 i nafte...
     
    Tako da nadam se da sam nekome pomogao.
     
  3. Hvala
    Danko77 got a reaction from Ivan in Fiat Grande Punto 1.3 MJet 75KS - smrad iz ventilacije   
    Ovako drugari problem je jutros rešen bio sam kod svog majstora hvala bogu menjač je ok ništa nije taknuto, problem je bio u plastičnim crevima tj cevima dovod goriva do motora.
    Jedno crevo tj plastična cev je procurila koja dovodi gorivo do motora razlog zašto je plastična cev procurila je vibracija plastičnog poklopca motora koja ga je jela što je čest problem. 
    Fora je u tome što nisam mogao da nađem tu plastičnu cev tj crevo u KIT komercu i Euro 7 pa mi je moj majstor koji radi sa polovnjacima tj polovnim delovima skinuo sa drugog puntića zatim je stavio tj izolovao crevo plastičnom gumom da ga više plastični poklopac ne jede. 
    Sve to je odradio za 30e tj 3500din detaljan pregled podvozka auta mada je sam problem odmah uočen u startu.
    Čim je zaverglao auto odmah je počeo da baca naftu po motoru.
    Tako da je problem rešen.
    Što se tiče podloški dizni i gumica kaže da su simptomi za to crni dim iz motora... 
    Inače sa curenjem sam išao za CG i vratio se i vidim auto troši malo više 2-3 litra do duše bio je i pun. Da otac nije prskao kleme sa WD40 uočio bih problem ranije ovako je bio pomešan miris WD40 i nafte...
     
    Tako da nadam se da sam nekome pomogao.
     
  4. Hvala
    Danko77 reacted to Axic in Fiat Punto mk.2b - zamena plastike na brisačima   
    @Danko77 na bilo kom otpadu ces naci onu resetkastu plastiku ako nju trazis. Odes do otpada i odmah pokupis da ne bi prilikom slanja pukla jer mi deluje da lako moze u tranportu da napukne. Ako pak mislis na one plastike koje drze mehanizam brisaca ili porucis sa aliexpressa za 1-2$ ili ovde kod nas na KP za 500 dinara otprilike.
  5. Hvala
    Danko77 reacted to totti in Fiat Grande Punto 1.3 MJet 75KS - smrad iz ventilacije   
    Proveri da ne curi nafta na podloškama dizni.

     
  6. Like
    Danko77 got a reaction from neshtry in Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - svi menjači su isti?   
    Pozdrav drugari zamenio bih komplet menjač sa Punta 1.3 mtj 2003 godište pa me zanima da li su svi menjači isti ili ima razlike? 
     
    Hvala.
     
     
  7. Hvala
    Danko77 got a reaction from neshaoct in Pranje, odmašćivanje motora / ulazak vode u motorni prostor prilikom pranja / ulazak životinja u motorni prostor   
    Evo ovako oprao sam svoj motor šmrkom u autoperionici sa 2 žetona mislim preko 80% je opran ostala su još neka zamašćena creva da se prebrišu jako sam zadovoljan kako izgleda motor sa tih 80% pranja. Procedura je kao što je napomenuo naš član @Aca Vulco.  Ko je profi kao on njemu je smešna tema. Jako je lepo opisao pravilan postupak pranja za one koji imaju vremena.
     
    Ja sam to malo pojednostavio i potrudio se da to bude što bezbednije.
    Odgledao sam par američkih videa na YouTubu koliko da budem upoznat sa materijom. Slušao sam pre toga razne kafanske priče kako je to jako opasno i štetno pa ga zato nisam ni prao, doduše nije ni bio previše prljav. Po meni svako pranje motora zavisi od modela i stanja tog motora normalno ako je motor loše kablovan itd i nije po standardu treba više obratiti pažnje ako je motor fabrički onda nema problema.
     
    Ja sam izolovao folijom od čokolade konektore kompjutera i senzor za vazduh i još neke manje konektore koji su mi se činili da ih treba radi prevencije zaštititi. Pre toga sam ih očistio od prašine suvom četkicom za zube.
    Motor mora da bude mlak posuo sam po njemu sredstvo za pranje tanjira i potom sa pristojne udaljenosti 2.5m pustio sapunicu sa šmrka. Krenuo sam odozgo oko tapacira na haubi i oko njega pa vodni kanal vodeći računa na motor brisača. Tapacir haube nisam prao jer se preporučuje da se ne pere.
     
    Potom sam krenuo na motor iz svih uglova sa pristojne udaljenosti. Dok sam to radio istrčao je radnik perionice i rekao mi da je pranje motora zabranjeno rekao sam mu da ne brine i da sam majstor;) on se malo smirio kada je video folije od čokolade i rekao ajde ali požuri da te neko ne vidi. Kada sam završio izgurao sam auto nekih par metara od perionice i suvom krpom prebrisao sve bitne komponente na kojima je bila voda. Foliju sam lagano skinuo sa konektora koji su bili skroz suvi kao da nisu kvašeni. 
     
    Upalio sam auto da se suši motor i zatvorio haubu. Auto je upalio iz prve kao da nije bio opran. Normalno ostala su masna neka creva od interkulera i iza EGR ventila ali ništa strašno to ću prebrisati četkom i nekim sredstvom nekada kada budem imao vremena. PS.(Nemam dvorište živim u zgradi da bih se jebavao time). Što se tiče motora kažu da Japanci najbolje trpe vodu kod njih je dovoljno prekriti samo senzor za vazduh i možeš sve prati.
    Nisam skidao poklopac motora već sam odozgo i sa strane isprskao koliko se moglo.
     
    Zadovoljan sam izgledom motora oprao sam 80% sjaji se i nema prašine dva hladnjaka su opet dobila boju. 
    Potrošio sam na sve to oko 20min vremena.
     
    Pozdrav.
  8. Haha
    Danko77 reacted to DAX in Pranje, odmašćivanje motora / ulazak vode u motorni prostor prilikom pranja / ulazak životinja u motorni prostor   
    Misevi su pojeli skoro 10 kesica ratluka ,i vise ih nema . Ako opet primetim miseve ,probacu sa tim uredjajem .
  9. Hvala
    Danko77 reacted to Aca Vulco in Pranje, odmašćivanje motora / ulazak vode u motorni prostor prilikom pranja / ulazak životinja u motorni prostor   
    Procitah celu temu i razmisljao sam da li da komentarisem. Pa napraviste nauku od toga. U sklopu mog servisa 25 godina radi i autoperionica. Za to vreme oprali smo sigurno 1000 motora. Problemi su bili retki i uglavnom su se javljali na nekvalitetnim ili dotrajalim elektro delovima tipa kumutaor kod Z 101, kablovi, svecice koje nikada nisu menjane. NIKADA se nije desilo da crkne npr. senzor bregaste, radilice, lambda sonda ili ECU. 
    Procedura koje se drzimo je sledeca: Auto ostavimo 10-15 min (pozeljno je sto duze ali svi zure) da se temperatura motora spusti. Vizuelnim pregledom se lociraju eventualne slabe tacke i losi spojevi (budzevine), krpom ili kesom se zarvori usis vazduha da voda nebi dospela u usisnu granu. Naprska se sredstvo za pranje - odmascivanje. Mi koristimo deterdzent  (sredstva na bazi nafte nagrizaju gumene delove), sacekamo cca 5 minuta i ispiramo TOPLOM vodom (da bismo izbegli temperaturni sok). Pere se detaljno pocev od haube (osim ako vlasnik ne zeli da se pokvasi tapacir ako ga ima) pa na dole. Pri tome gledamo da zadjemo u sve "dzepove" izmedju motora i kabinskog prostora, menjaca, letve, poluosovina i t.d. Pregled pa ako je potrebno popraviti ako je negde preskoceno. Motor NIKADA ne startujemopre nego sto se detaljno izduva komprimiranim vazduhom. Zatim sledi startovanje, nanosenje emulzije za osvezavanje plastika i gumenih delova. Pozeljno je da motor radi neko vreme da bi se susenje nastavilo prirodnim putem. 
  10. Like
    Danko77 got a reaction from neshtry in Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana   
    Kazu da hoce da baguje senzor pozicije volana kada je slaba struja probaj sa drugim akomulatorom ako opet baguje onda spremi 100e za zamenu senzora!
  11. Zbunjen
    Danko77 reacted to neshaoct in Fiat / Lancia / Alfa dijagnostika - adapteri, softver i primena (by Banetv)   
    Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo.
    Sigurnost u kupovini dijagnostike dobijate kupovinom preko linka koji je Milutinac ostavio. Tu ne postoji šansa da ne radi, imate garanciju - sve funkcioniše kako treba.  
  12. Hvala
    Danko77 got a reaction from Axic in Fiat Punto mk.2b 1.3 MJet - auto vuče u jednu stranu kada se uključi city servo   
    Uh, evo da završim problem otklonjen zahvaljujući hrvatskom forumu kao i našem da nije bilo saveta majstor bi me odrao, i ko zna šta sve izmislio i naplatio.
    Ovako sam dobro prošao samo 100e novi senzor 80e i ruke 20e što je minimalno za ovako složen proces.
    Problem je bio u tome što je ovaj No name majstor okačio ogroman Fiatov znak ispred radionice a ne zna kako se senzor menja, niti ima dijagnostiku tj ima nešto ali to je kinesko. Kapiram da je ovakvih mešetara od majstora puna Srbija.
    Ima dva procesa koja se moraju ispoštovati pre samog početka i pri kraju posla koji su presudni. Ostalo je čista mehanika. 
    1. Točkovi moraju biti ravno ključevi izvučeni i volan zaključan kleme skinute sa akomulatakatora.
    Zatim ide mehanika skidanje volana i ostalih zajebancija.
     
    Kada se sve ovo odradi senzor staviti gde mu je mesto ali pritom se izvuče osigurač nultog položaja i zub senzora se zarotira u levu stranu verovatno do crtice na senzoru, dok ne upadne u osovinu volana.
    Pažnja nikako u desno! 
    Ako se navrti zub senzora u desno onda volan neće raditi biće potpuno tvrd i auto će se ponašati nenormalno tj neupravljivo što je bilo u mom slučaju. 
    Kako kažu No name kvazi majstori što u levo da se rotira nema logike na forumima svašta pišu i to su gluposti.
    Inače lik je hteo da seče plastiku oko volana da bi mu sve upalo kako treba ;).
    Kada me je napokon saslušao i zarotirao senzor u levo volan je po sklapanju normalno počeo da se okreće servo je radio kao i siti servo, lampice nisu gorele što mi je bilo dovoljno da shvatim da je senzor ispravan.
    Međutim auto je i dalje vukao u stranu kao bik a pogotovo u siti servo modu.( Vukao je u levo ovoga puta).
    Meni je bilo bitno da sve radi normalno a ostalo je samo bilo da se kalibriše volan jer normalno zbog pogrešnog postavljanja gubi se nulti položaj. Kalibrisanje volana je kao reglaža točkova samo što to radi obučeni električar ili automehaničar sa solidnim kompjuterskim softverom na laptopu ili autodijagnostici.
    Posle sam otišao kod čoveka koji zna to da radi i on je povezao komp i vratio senzor u nulti položaj i pobrisao 4 greške koje su se javile prilikom vraćanja kleme.
     
    Šta želim da kažem celom pričom a to je nikako ne raditi zamenu senzora u nekim ne proverenim servisima dobro se raspitati ko to ume i ko to radi svakodnevno! Ako treba platite i + 20e skuplje nego da odete kod nekog ne vašom krivicom ko ima Fijatov znak na kući a nikada to nije radio a kaže da je radio.
     
    Na ovom linku koji sam gore postavio čovek je lepo opisao ceo postupak i kaže da se može namestiti i bez kalibracije da sve to funkcioniše kako treba ali naravno kalibracija volana je poželjna...
     
     
  13. Zbunjen
    Danko77 reacted to pilauda in Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana   
    Tako sam i ja vozio jedno pola godine sa lampicom a onda je poceo i servo da se gasi, sve cesce i cesce pa sam ga zamenio kad je poceo da se gasi pri samom startu auta, tako da vozi opusteno dok ne krene da se gasi
  14. Zbunjen
    Danko77 reacted to steva_anya in Fiat Punto mk.2 - city servo ; senzor pozicije volana   
    Po dozvoli autora teksta, uradio sam copy-paste neceg sto je on pisao, tj delova koje smatram da Vam mogu biti od koristi, a ticu se "serva kod Punta".
    Ima stvari koje su recene, ali i koje nisu, no nije na odmet procitati ih.
    Moguce su greske, tako da nemojte sve uzimati 100% kao tacno.
    Ali siguran sam moze pomoci.
    Za pocetak, nekoliko cescih problema:
    - Upali se lampica za servo (crvena na kontrolnoj tabli sa ideogramom volana).
    Ovo se moze desiti ukoliko dodje do pregrevanja elektromotora od serva volana kada se recimo pod funkcijom city-servo malo duze koristi ta opcija.
    Zaboravi se da iskljuciti, pa se satima vozi sa intenzivnijim motanjima.
    To zapravo i nije kvar, nego tada samo treba isskljuciti city-servo i ubrzo, nakon recimo 15-20 minuta, sve ce funkcionisati normalno i crvene upozoravajuca lampica ce se ugasiti.
    Ova zastita je fabricki ugradjena u cilju sprecavanja pregorevanja elektromotora i prestanak funkcionisanja serva se sam vraca u normalu kad se elektromotor serva prohladi.
    Drugi cest problem jeste da se upali crvena lampica serva volana, ali da u stvari servo radi normalno, samo sto ta lampica upozorenja bode oci.
    Tada je najbolje odraditi dijagnostiku (ko ima OBD2 na USB kabl i lap top i ako skine fiatecuscan program - ili ga kupi - moze to i sam da prikaci jer je fantasticna dijagnostika, pogotovu ako je legalna verzijaiju).
    Elem ako se tu ocita na dijagnostici kod P0500, onda je greska do senzora brzine vozila, i znaci nije u kvaru sam servo volana, nego je u kvaru taj senzor brzine vozila ili njegova konekcija sa ECU-serva.
    Zamenom senzora brzine vozila, ili ciscenjem i popravkom konektora vezanih za taj senzor - kvar nestaje [sa tim da se preko dijagnostike mora ugasiti lampica upozorenja].
    Do ovog kvara dolazi zato jer je senzor brzine vozila zaduzen da daje ocitavanje za kompjuter serva volana - kako bi se podesila ``tvrdoca`` serva (veca brzina tvrdji volan, manja brzina- meksi volan).
    Ako ocitavanja sa senzora brzine vozila nisu u zadatim okvirima, nedostaju ili je recimo neki kontakt los, onda kompjuter serva pali tu lampicu upozorenja za servo volana.
    Kvar je lagan i najcesce se moze otkloniti u sopstvenoj reziji zamenom senzora brzine vozila, ili cak samo ciscenjem kontakata na tom senzoru ili oko njega.
    Vazno je da se pre toga na dijagnostici ukaze kod greske P0500.
    Ponekad se pored lampice serva volana moze upaliti istovremeno i oranz check engine lampica, buduci da ECU koristi podatak sa senzora brzine vozila i za druge sisteme motora.
    Obostrano paljenje obe lampice sa velikom sigurnoscu ukazuju na bas taj kvar, ali najbolje je ocitati kod na dijagnostici i ako je kod P0500 onda treba krenuti na taj senzor brzine vozila.
    Kvar senzora brzine vozila po nekad moze biti takve prirode da senzor brzine daje premalo ocitavanje i onda kada se vozi vecom brzinom vozac primeti da mu je volan previse mekan, odnosno da previse lagano okrece volan u vecim brzinama. Kod ganjanja na auto-putu ovo cak moze biti veoma, veoma neprijatno i opasno naravno, jer i najmanje okretanje volana moze veoma puno uticati na pravac vozila. Dijagnostika isto i tada treba da ocita P0500.
    Treci najcesci kvar serva volana je taj da se kalajni lemovi na samom elektromotoru serva volana zbog pregrevanja pretvore u takozvani ``hladan lem`` i tada motorce serva volana cas radi, cas ne radi.
    Jednostavnim peckanjem-prelemljivanjem tih lemova - kvar se otklanja.
    Jednostavno samo se spajkalnikom ili lemilicom preleme lemovi elektromotora za plocu i to je kraj kvara.
    Sledeca najcesca greska serva volana je ta koja nastaje kada oslabi akumulator.
    Pod slabim akumulatorom narocito kobna stvar je kad akumulator naglo gubi amperazu ili ne postize dovoljnu amperazu.
    To se recimo moze desavata kada se kratkospoje ploce u akumulatoru, kad opadne nivo kiseline, ako se kristalizuju naslage na katodama i anodama i sl.
    Cesto akumulator cak ima i dosta korektnu voltazu, ali na testeru pokaze nagli pad amperaze.
    (potreban je poseban tester i ovo se ne moze ustanoviti recimo obicnim unimerom)
    Tester amperaze optereti akumulator kao da je na njega ukljucen neki veliki potrosac i gleda se opadanje amperaze, koje ne sme biti brzo ili trenutno, nego postupno i u zavisnosti od opterecenja.
    Recimo to vam je kao kad ostari baterija na mobilnom telefonu, napunis je i ona pokazuje 5 crtica da je puna skroz, a onda nakon par sati padne na dve crtice.
    Ako jos obavis koji razgovor mobilnim, on se u sred razzgovora ugasi, a bio je pun skroz...
    Posto je elektromotor serva volana jedan od najjacih potrosaca ampera - kod slabe amperaze akumulatora, veoma cesto dolazi do otkaza serva i paljenja lampice upozorenja.
    To se desava cak i kad akumulator ima dovoljno snage da pokrene verglanje motora i kad alternator dovoljno puni akumulator, ali motor serva volana obavezno se napaja direktno iz akumulatora (sam alternator nema dovoljno snage da pokrece taj motor u slucaju loseg akumulatora), i onda cesto ljudi pomisle otiso servo volana, a u stvari akumulator brzo gubi amperazu.
    Pre bilo cega drugoga - cak i pre sumnje na VSS senzor, ukoliko servo volana pocne da zeki treba istestirati akumulator i to ne samo na voltazu nego pre svega na amperazu.....
    bonus:
    Senzor brzine vozila (VSS Sensor) (Vehicle Speed Sensor) - je senzor koji stoji na menjacu i ocitava brzinu kretanja vozila, i vrednosti koje on ocitava koriste razni podsistemi kojima komanduje glavni ECU, zatim kompjuter serva, kompjuter vazdusnih jastuka, kompjuter zatezaca pojaseva u slucaju udesa i sl.
    Izmedju ostalog podaci koje ocitava ovaj senzor pokrecu (preko glavnog kompjutera - ECU) i skalu brzinomera na instrument tabli.
    Na primer taj senzor moze sasvim korektno da ocitava brzinu na brzinomeru, ali posto ima vise zica na konektoru, moze se desiti da je neka zica ili konektor koja sluzi za servo volana na primer sa losim kontaktom ili u prekidu, kratkom spoju i sl.
    Onda je vrednost koju ocitava taj senzor brzine vozila van neke uobicajene vrednosti (zadate vrednosti ili opsega zadatih vrednosti) ili uopste izostaje taj podatak.
    Onda kompjuter serva registruje pogresnu ili nepredvidjenu vrednost, i onda se upali lampica upozorenja (serva volana) ili lampica (check engine) ili obe, zavisno od kvara na senzoru ili njegovoj povezanosti sa ostalim uredjajima na vozilu.
    Senzor pozicije volana je deo servo sistema volana i mislim da se on nalazi ili na letvi upravljaca ili negde u sklopu servo uredjaja ispod volana i on ocitava prakticno koliko je volan zakrenut, ili koliko krugova je volanom napravljeno u jednu ili drugu stranu i komanduje elektromotoru serva volana na koju stranu da asistira okretanje volana....
    Ocitavanje greske P0500 ukazuje na gresku VSS senzora, i problem nije u servu volana, nego sistem serva volana jednostavno ne raspolaze pravilnim podacima sa VSS senzora i dolazi do problema ili bar do paljenja lampice upozorenja.
    Cesto majstori zloupotrebljavaju ovu situaciju i teraju musterije da nabavljaju citav servo volana, pa cak i letvu volana novu, a u stvari u radionici odrade samo zamenu senzora brzine, i naplate ko Sv.Petra kajganu, a nov deo ili prodaju ili prodaju polovni servo volana ako su ga uopste i menjali. Svakako steta po vlasnika se meri u vise stotina evradi, a majstoru cist car. Cak idu i na onu varijantu `` evo zamenili smo vam servo uredjaj volana, a spremni smo da otkupimo vas stari i neispravan, mislim treba nam za jednu drugu musteriju neki njegov polovan deo....`` Sto je najcrnje kod VSS senzora, veoma cesto se radi o oksidisalim ili razlabavljenim kontaktima, pa malo smirglanja, prskanja kontakt sprejem ili ciscenjem konektora preko kojih se povezuje VSS senzor sve dolazi u normalu, prakticno bez troskova po vlasnika.
    Drugi najcesci kvar VSS senzora je taj da u njega (posto je upakovan u plasticnu oblogu u kojoj je elektronski sklop) upadne prljavstina, voda, ulje, ili sl. i onda mu se poremeti ocitavanje.
    Baziran je na Hall efekt ocitavanju - vrti se jedan namagnetisani tockic a senzor ocitava kojom brzinom se vrti i salje strujni signal u druge podsisteme i brzinomer.
    Zamena senzora brzine je vise nego jednostavna. Raskacis akumulator, raskacis VSS senzor od kabla, Otsrafis VSS senzor sa menjaca, zasrafis novi, spojis konektore, vratis kleme i to je to...
    Kad je u pitanju ciscenje unutar senzora onda je to malo teze jer je plastika zavarena, i tesko da se moze otvoriti bez pucanja poklopca.
    Moze ako se ima iskustva u tim stvarima, al je rizicno za amaterski rad.
    Ciscenje konektorra je isto kao i kod svih konektora...
    Svakako u ovo se treba upustati posle ocitavanja greske P0500 - jer to ukazuje na to.
    Na britanskom Fiat-Punto forumu ima dosta postova na ovu temu.
    Masovno su zekili britance u servisima da menjaju citav servo volana dok nisu skapirali ovu foru, i sad se nedaju prevariti tako lako.
    Isti slucaj je sa hladnim lemovima na elektromotoru serva. Provalili ljudi foru i ne daju tek tako lako majstorima da ih nateraju da kupuju novi servo uredjaj.
    Unimer u ruke - lemilica i malo kalaja, i nema - sve se da popraviti malte ne u sopstvenoj reziji ili kod obicnog majstora.
  15. Tužan
    Danko77 reacted to Axic in Punto mk.2 - kako skinuti retrovizor?   
    I kod mene je bio slučaj da teško krene da se odvrće ali malo levo desno i onda se skine bez problema. Naravno uvek na levu stranu ako odvrćeš  
  16. Hvala
    Danko77 reacted to vzr in Fiat Punto mk.2 - skidanje vodnog kanala kod šoferke   
    Za palstiku oko svetla za maglu ne znam, jednom mi se odvojila pa sam je samo nabio nazad, cini mi se da je drze zabice.
     
    Vodni kanal sam skidao ovako, dosta je zeznuto, pokusacu da uprostim:
     
    1. Ostaviti auto na suncu 1 sat da plastika smeksa, da se nebi polomila prilikom savijanja jer nisam skidao haubu pa ce se morati malo vise savijati da bi se izvukla
    2. Odvojiti crevo za pranje vetrobrana od haube jer ce da smeta
    3. Skinuti brisace i odvrnuti tri vijka koji drze platiku (levo, desno i sredina), zatim je odvojiti prvo od motora brisaca potezom prema gore
    4. Pazljivo odvojiti na samim krajevima one triuglaste delove i krenuti u odvajanje od vetrobrana. Svakih 15cm se nalazi zabica, ja sam ih odvajao isto pazljivim potezom prema gore, kad se cela odvoji, moze se saviti koliko treba da bi se izvukla ispod haube (dok stoji otvorena)
     
    Vracanje nazad je bilo dosta komplikovanije i najveci problem je poubadati sve zabice kako bi se prilepila uz vetrobran.
  17. Tužan
    Danko77 reacted to vzr in Skidanje plastike retrovizora Punto Mk2.   
    To je gotovo nemoguce Cak i ako odvojis retrovizor skroz, imaces pristup samo jednom jezicku a ima ih, cini mi se 6. Jedan skroz levo, jedan skroz desno, i 2 gore i 2 dole pri sredini. Kad kupis novi retrovizor on dolazi fabricki odvojen od plastike, zamisljeno samo da se prelakira i nabije. Ja sam kupio auto sa slomljenim retrovizorom i uspeo sam skinuti staru plastiku (jer je bila u boji vozila) ali sam polomio par jezicaka.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...