Jump to content
FAS Goran

mtesa

Members
  • Content Count

    8
  • Joined

  • Last visited

About mtesa

  • Rank
    Il Nuovo

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto MKI 1998 1108ccm3

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Evo mali apdejt, znaci, majstor je spustio ispraivac ispod stare pozicije, dosta nize i sad nije najvisi dio u instalaciji. Dok se vozim na benzin, nemam nikakvih problema, osim jakog mirisa benzina kada se auto gasi. Voznja na plin je opet sasvim druga prica. Nakon predjenih oko 2-3km pocijne da se trese kada se zaustavim na raskrsnici i ako ne drzim malo gas, ugasi se. Isto u voznji, dok drzim gas, ide, cim opalim po kvacilu i pustim gas, ugasi se. Drama i nervoza... A od incidenta sa pucanjem creva, negdje mi gubi vodu. I opet razlika se javlja. NA benzin kada vozim, "popije" cirka pola litre vode na 30km. Na plinu je mnogo zedniji... Nigdje ne mogu naci da curi voda. Stavim ga na kanal i upalim ali nista.... Majstor preporucuje da se radi dihtung glave ....
  2. Odmah da priznam, nisam citao 100+ stranica, uradio sam pretragu na pojmove "punto" i "1998", bez uspjeha i pronadjenih pojmova. Interesuje me da li postoji dijagnostika (modul, adapter, dongl) i softver za moj primjerak automobila? Ishitreno i zahvaljujuci drugim izvorima na mrezi, nabavio sam kkl 409.1 sa 3pinskim adapterom. Da li moze on da se iskoristi? Hvala.
  3. Skinuo ono cudo iznad termostata, zamjenio termostat i stavio novo crevce do hladnjaka. Oko dihtunga termostata i iznad njega bilo je neke sive mase, kao silikon, vidi se na prvoj slici. To sam ocistio. Nasuo vodu uz odvrnutu slavinu na hladnjaku i cep na crevu iza motora. Kad je protekla voda na slavini hladnjaka zatvorio i sipao dok nije protekla i na cepu an crevu, pa i to zatvorio. Voda u kompenzacionoj pozudi je sada par cm iznad max oznake. Sumnjivo mi je sto je crevo koje oznace no na drugoj slici koje je na visoj poziciji od bilo cega u instalaciji vode pa pretpostavljam da je moguce da tu ima vazduha. A an prvoj slici, strelica pokazuje na masni uljani sloj po motoru. sta da radim po tom pitanju?
  4. OK, momci, hvala na sugestijama. Daleko ste korisniji nego "majstor" a i brzi Sutra termostat i pregled crevca pa punjenje sistema destilovanom vodom (dok ne utvrdim da je sve ok, bezveze mi je sipati antifriz). A sto se tice membrane, to mogu sam? Mislim, nije komplikovano ili da treba poseban alat?
  5. ugradio ga na 193 000 sad sam na 250 000, znaci ohoho skoro 60 000 od ugradnje. Atest istice u novembru. Re-atest 100e.
  6. Elem, novi sam clan na ovom forumu, pa sam se ukratko predstavio na odgovarajucoj temi i krenuo u iscitavanje tema koje se odnose na mog "zlatnoguzog" punta. Znaci, vlasnik sam vec 7 godina bijelog punta mk.1 1998, 1108ccm3. Auto je kupljen nakon uvoza iz Italije i ugradnje zadnje klupe. Taj zahvat je bio jako poularan ovde, u Srpskoj. Nakon kupovine, promijenio amortizere (po preporuci majstora, stavljeni su "dual shock", sto me tada nije mnogo ni interesovalo jer sam reagovao sa "jesu dobri?" - "jesu" - "Stavi" a nisu bas ni jeftini bili) i veliki servis. Nakon toga nesto malo oko limarije, par "piknica" i to je to. Elem, 'oce moja mama i njene dve drugarice da ih vozim u neki manastor na Fruskoj gori. Potrpam babe u auto (us prethodnu provjeru svega po p.s.-u) i pravac manastir. Stigli bez problema, polagano, autoputom, 100km/h max. Krenemo nazad, opet autoputom. Na granicnom prelazu Gradiska, stojimo u koloni, auto radi normalno. Odjednom mi noge ofuri VRELA PARA uz zvuke koji me vracaju u djetinjstvo i poularnost pretis lonca. Babe naravno izvedem van. Prs'o mali griac u kabini. Uz erotiku koja je trajala par sati (zovi nekog da dodje po babe, ne daju pregurati ni odslepati auto preko Save, trazi majstora u Gradisci (na HR strani nema nicega narednih 15km) pa dok je on presao pa "prebrikovao" instalaciju, pa naspi cesmovacu, pa teraj sa 2 boce vode rezerve jer je gubio tecnost, do radionice). Nakon pregleda i procjene stete (crko ventilator na hladnjaku, sve je bilo ok u voznji ali kad smo stali temperatura je naglo ostisla gore i ..., krivo mi samo sto mi se nije upalila ona lampica za visoku temperaturu, koju smo provjerili i ispravna je). Onda je zakljuceno i da je zveknuo dihtung glave i da je bregasta ostecena, pa radi glavu i kupi drugu bregastu. Nakon toga opet veliki servis. I opet auto doveden u normalno stanje. Vozio oko 6 mjeseci i odlucim ga ugradim plin. Odem kod poznanika koji se time bavi, tj. zivi od toga, ima uredno radnju. Ugradi Lovato. Isparivac (izmjenjivac) je montiran na desni blatobran, sve 5. Vozio dve godine bez ijednog problema. Oko marta 2015 krenu cudna desavanja. U toku voznje (moja relacija je 3km gradske, 10 otvorene ceste i opet 3 gradske) auto pocne pomalo, jedva osjetno da trza, vise osjetis tijelom nego necim drugim. Zatim trzanje postane jace i cesce da bi doslo do toga da auto skace napred. I onda se ugasi. Ovo se desava i sa benzinom i sa plinom, mada sa benzinom dosta rjedje. Svaki put kada se to desi (svakih recimo par dana) pozovem svog majstora, on kaze doteraj. I ne nadje nista. Ponekad uspijem da ga sprijecim da se ugasi izbacivanjem iz brzine i drzanjem gasa, ali na taj nacin samo malo "produzim agoniju". Ukoliko moram da stanem (raskrsnica, semafor) ako ne grzim gas, auto se ugasi. I nece da se upali bar 5-10 minuta, u tim trenucim mi se skroz razvali osjecaj za vrijeme. I na kraju, odvezem auto majstoru, kazem u "evo ti, vozi ga, pa kad se "ukenja" bices na licu mjesta pa vidi". Auto bio kod njega 10 dana, dva puta mu se ugasio, nije mogao da zakljuci nista osim "ajde ti kod elektricara, ovo nije mehanicki kvar." Odem kod elektricara, poznanika, i isto, "evo ti auto, pa....". Opet 10 dana, ugasio mu se 4-5 puta, nije nasao nista. To je bilo sad oko nove godine. Dovezema auto kuci. pocnem da prevrcem internet i forume (najvise neki britanski). imao slobodan dan. odlucim da provjerim par predloga. prvi je bio provjeri sva gumena crijeva i sve el. kablove. I nakon 10 minta, nadjem da je malo gumeno crijevo koje ide sa iberlauf grane filtera vazduha pa nekud tamo iza, PUKLO UZDUZ. odsjecem taj dio i nataknem ga opet. Vozio auto mjesec dana bez problema. i onda opet. provjerim odmah to crijevo, ono opet napuklo i opet uzduz. opet ista procedura i idemo dalje. Prije 15tak dana idem kuci i na semaforu 2km do cilja, pocne da trza, dam gas, u ler, semafor se otvori, prva, druga, treca .. auto iz suprotnog smjera mi ablenduje. E reko, sad jos i pandur... Ali nema ih, ulazim u dvoriste, stajem pred garazu i odjednom vrela para ispod haube. Ugasim auto, dignem haubu i gledam. pusi se. sacekam malo, mokro prema lijevom blatobranu. sacekam da se ohladi i provjerim crijeva i ono veliko koje ide od termostata do hladnjaka je puklo na samom ulazu u termostat. Skinem ga i pregledam, a onoo iznutra ispucalo uzduz (ne razumijem ovo pucanje uzduz nikako). Ajde, kad idem po crijevo u radnji uzmem i nove svejcice i filter vazduha. Zamjenim crijevo (jedna nadjem novo, nisam htio polovno) naspem destilovanu vodu, upalim auto-radi normalno. Voda treci kroz instalaciju - termostat otovren. cestitam. Ne grije kabinu. Vazdusni cep. Cestitam. Skinem kuciste filtera vazduha, u prostoru ispod ima nekakve sline. (na slici). Udri po forumu, pise da moze da bude sve ok pa da ima te sline. mene brine kolicina, da li je normalno da je ima ovoliko. ajde kad sam tu, da promjenim svjecice. Skinem prvu, druga ide tesko, pa je preskocim. skinem trecu i cetvrtu. ajd opet po drugoj, pa je odvrnem jedva. tri svjecice bosch super plus, jedna obicna bosch. sve su sa dvostrukom elektrodom. stavim, po preporuci, bosch frdc6+. i tek sad dok ovo pisem vidim da je zazor na njoj 0,8mm dok u papirima za ovo auto pise da idu 0,9mm. cestitam, postali ste majka. i tako, za danas imam zamjenu termostata i srediti (odzraciti) crevca za vodu. A ako neko zna sta da radim sa ovom slinom, bi bih jako zahvalan. i, da li na iberlauf crijevu treba da bude selna ili ne? kod mene je nema...
  7. Miroslav iz Celinca, pored Banja Luke. Fiat Punto MKI, 1998, 1108ccm3 sa gasom (Lovato). Eto, ..
  8. Mozda nekome pomogne. Fiat Punto 1108ccm3, gas i benzin. Imam slican problem kao i Duskortv. Naime, ujutro upalim auto sasvim normalno na benzin. Normalno se ponasa. Predjem cca 4-5km, iz ventilacije se vec osjeti topliji vazduh, prebacim na gas. Vozim cca jos 5-6km i onda pocinje da se osjeti trzanje. Isprva po jedno, dva pa nista, i onda ucesta... da bi nakon jos oko 1km pocelo da trza recimo na svakih 1 sekundu. Tada se upale sve lampice (osim temperature) i motor gubi snagu i ugasi se. Mislim da se on odmah ugasi. Verglanje ne pomaze ni na gas ni na benzin. Kad se malo ohladi onda upali, nakon verglanja 10-15 sekundi i onda vozis dalje. I ista stvar se ponovi vrlo brzo. Auto je 10 dana bio kod mehanicara, da ga on vozi i da ga uhvati na djelu. Bez uspjeha. "Vozi elektricaru!" Auto je 10 dana bio kod elektricara. Ista prica. "Vozi mehanicaru!" I na kraju ja, totalni laik, dignem haubu i krenem od najjednostavnijih stvari, gumenih crijeva. I, u roku od 10 minuta pronadjem da je tanko crijevo koje ide sa lijeve strane kucista filtera vazduha pa na "karburator" puklo uzduz. Nakon skracivanja crijeva (odsjecanja ostecenog dijela), auto radi normalno.... eto...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...