Jump to content
FAS Goran

Milan_B

Members
  • Content Count

    110
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Milan_B reacted to salened in Fiat 500L 1.4 16v - problem sa primanjem gasa / slabo prima gas na par sekundi   
    Pisao sam fiatu u vezi problema 20.marta i dobio odgovor danas. Kazu da moram prvo na diagnostiku u ovlasceni servis pa tek onda da vidimo sta dalje. Javljam cim budem imao novih informacija.
  2. Like
    Milan_B reacted to neshaoct in Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo C-SUV   
    Kad Brera postane SUV = Alfa Romeo Tonale 
     




     
     
     
     
  3. Like
    Milan_B reacted to N.N. in Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo C-SUV   
    @neshaoct

    Bravo za otvaranje nove teme, nema smisle drukčije. 
     
     
    Mislim da nitko neće žaliti za touch ekranima i virtualnim kokpitom.
    The driver's attention will be on the road, with the peripheral focus on a 12.3" full digital cluster and a 10.25" touchscreen central head unit.
     
     
     
  4. Like
    Milan_B reacted to Chronos in Moralne dileme (novog) vlasnika 500L - hladno pivo TM   
    Evo, juce sam seo u svoj novi auto 500L. Zapravo, sam fiat je star 2 godine, ali sa obzirom da do sada nisam imao kola mladja od 10 godina, za mene je kao ispod cekica. Vozio sam se i prckao juce prakticno ceo dan da ga upoznam, pa evo nekih preliminarnih utisaka.
    Da krenemo od uslovno receno mana, posto nema mnogo da se kaze:
     
    1) ubrzanje je k'o mrtav konj. Naravno, izasao sam iz citroen VTS modela i seo u fiat, a vozikao sam se i sa mercedesom C320, pa je uporedjivanje krajnje besmisleno ali ipak bih hteo da kazem da ljudi koji zele da nesto preticu u gradu i na putu, i kojima se bas ne svidja sto se preko 150km/h stvara buka u kabini, i sto preko 130 ubrzava kao da ne ubrzava, neka odmah traze dalje, ovo nije za njih. Ja sam na srecu svoje lude godine prosao bez udesa, i sad mi ne pada na pamet da vozim bilo sta preko ogranicenja, pa cak i ispod toga.
     
    2) Prilikom prolaska razigranih vozaca AMD vozila i cika koji voze svoje slepere 150km jer su skinuli blokadu na 90km, usled spleta visine vozila, mekih amortizera i naleta vetra auto se malko klati levo desno kao brodic. Nije nista strasno, daleko od tog da ces izgubiti kontrolu nad vozilom, ali malko se oseti (k'o je vozio spaceka i reno 4 ce znati o cemu pricam, sa tom razlikom sto su se ovi njihali jos kilometar posle toga, a ovde traje samo trenutak mozda jedno dva ljuljkanja.
     
    3) Ovo po meni nije mana, ali sam video da neki imaju zamerke. Naime, 6 brzina su zapravo 5 brzina plus brzina za pokretanje iz mesta. Gledajte na ovo kao na kamion. Zbog tezine i velicine auta, a zbog motora od 1400 cm3, uveli su brzinu koja sluzi da se pokrenes iz mesta na ravnom i na uzbrdici, a da ne ludujes sa gasom i obrtajima. na nizbrdici, ili recimo prilikom prelaska preko lezeceg pandura nema uopste razloga da se ubacuje u prvu, ladno se prolazi drugom. Samo se treba malo navici da ti je treca brzina zapravo druga, cetvrta treca itd.
     
    4) poslednja za sada, ali najveca zamerka koja, sasvim sam siguran, nema mnogo veze sa Fiatom ali ima svakakve veze sa nasom drzavom je ta sto u zemlji koja zapravo proizvodi 500L ne moze da se skine aplikacija Uconnect LIVE, koja sluzi za pravo povezivanje vaseg smart telefona/sata/tableta itd sa racunarom u kolima. Znam, znam, moze preko "plavog zuba" da se konektuje i da se skine imenik, da se prica preko volana, da se cak i pusta deezer i youtube muzika, medjutim preko aplikacije moze neuporedivo vise toga da se uradi, sto je ujedno po meni jedna od glavnih prednosti modela, jer za pare koje vam trebaju za 2 godine star fiat 500L nema sanse da kupite iole slican auto bez da je 4 godine star, a verujte mi racunarska tehnologija od pre 2 godine nema veze sa onom od pre 4-5. Stariji modeli od 2013 nemaju cak ni USB prikljucak pa vidite. Ovo me je bas isfrustriralo, stvarno sramota za drzavu koja je pukla tolike pare da dovede fiat ovde, a onda ne moze da kaze pljackasima iz mobilnih kompanija da skinu sapu sa monopola na mobilnu telefoniju bar sto se ove aplikacije tice. Tako da nazalost, USB za sada sluzi kao punjac za telefon, a ozbiljno se razmisljam oko kupovine VPN-a. 
     
    5) pored USB ulaza postoji mala nisa koja je valjda predvidjena da se tu stavi mob. novi telefoni nema sanse da stanu kako treba. Dobro, malo cepidlacenje, al bez kupovine kineskog drzaca, prvo pogodno mesto je izmedju dve kasete kod suvozaca.
     
    6) na prostoru izmedju prvog i drugog reda gde obizno stoji izduv klime za drustvo pozadi, ovde nema nista. Mozda je na nekom drugom mestu, ili jednostavno duva odnapred a ti otvori prozor ako ti je i dalje vruce. Mozda je to i neki dodatni paket opreme ne znam.
     
    7) na mom modelu nema da se elektronski uvuku retrovizori kad je parkiran auto, nego mora po seljacki. mozda je opet do moje opreme.
     
    8) ribe se nesto ne lepe za sajbnu
     
    9) sto se tice odrzavanja, posto sam proveo samo jedan dan za volanom, ne mogu nista da kazem, to cemo drugom prilikom :). Prodavac se kleo i pokazivao sve racune iz ovlascenog servisa gde mali servis kosta 7000 dinara sto je presmesna cifra sa obzirom recimo da mi je ortak za toyotu prius za redovan servis platio 77.000 dinara.
     
    E, a sada sreca, sreca, radost.
    1) Auto je ko brod. Juce su dvoje kolega od preko dva metra seli jedan iza drugog bez ikakvih problema ili neke nelagodnosti i krivljenja nogu i glava. Imao sam srecu da vozim i kombi reno traffic, mogu reci da se u 500l osecam prilicno slicno. U mercedes C320 sam morao da ulivam svoju stomacinu jer jednostavno nema mesta izmedju vrata i volana, ovde lepo ko debeli gospodin otvoris, udjes kao u stan, upalis, vozis. Onaj iza tebe ne mora da bude laksi od 50kg, moze da sedne ko hoce. Malo me je vatala muka u saobracaju u mojim sportskim modelima kada se ispred mene umuva sifonjer od automobila pa onda ne vidim nista ispred, a sad sam ja taj sifonjer :).
    Ljudi u dzipovima mnogo ozbiljnih cena ne sede nista vise nego mi kmetovi u 500L. Preko neravnina i rupa kao ladja, za razliku od ovih predjasnjih gde je osecaj kao da naletis golim dupetom na kamen. Preglednost me malo plasila, medjutim sve se vidi savrseno. Dok sam vozio reno megan imao sam utisak da sam u bunkeru, ovde vidis kao u svetioniku. U krivinama mora covek da se navikne, imas utisak kao da klizis iz sedista. Razlog je taj sto su mi se butine i noge do sada prelivale preko naslona na vratima, pa nisam ni omao gde da klizim kao u formuli. Sada ima lufta koliko hoces, pa otud taj osecaj, medjutim vise je u glavi nego sto stvarno klizis po sedistu. Ima i veze sa tim sto verovatno nije predvidjen da udjes u krivinu sa 70 umesto sa 40.
     
    2) Za te pare, odgovorno tvrdim, nema sanse da nadjes ovakvo plovilo po putu a da bude isto godiste. U njegovoj klasi, najjeftiniji modeli (naravno, ne racunam kineske i indijske) su najmanje 2 godine stariji. Niko ne moze da me ubedi da je auto 2 godine stariji bolji. Naravno, bolji je mercedes, ali on za te pare nema cak i 8 godina stariji.
     
    3) sve sto imaju skuplji modeli u smislu multimedije, tempomata i drugih dzidza bidza ima i ovaj model. Recimo u mecki C320 iz primera koja je skuplja i 2010 godiste, nema ni aux ulaz a kamoli usb. Preko bluetootha moze samo da se razgovara nista vise. Nema nista lepse nego kada ti auto kaze da ti je stigla poruka i onda krene da cita na engleskom poruku na srpskom jeziku. To mozes da slusas umesto radija :). Naravno jos jedna bruka drzave, zasto nisu izdejstvovali da stave i srpski jezik u 500L nije mi jasno. Meni licno nije nikakav problem, ionako bolje razumem tehnologiju kada je na originalnom engleskom nego kada je mali perica zaposlen preko veze prevede na srpski, ali napacenom narodu kome izbija zila ludara na glavi dok cita sportski zurnal sigurno jeste. Evidentno je bilo i u mom primeru koliko narod ne obraca paznju na ovaj bitan segment. Da, povezali su svoje telefone preko bluetootha i skinuli imenike (naravno nisu ih izbrisali), ali osim toga niko nije ni pipnuo nijednu drugu opciju. 3 radio stanice memorisane, nekoliko telefona za razgovor, i dosta bato.
     
    4) U gepeku mozes da kupis onaj platneni bazen na buvljaku i da stavis deci da se brckaju dok putujete u grcku. Ima cak i dodatna polica u gepeku, znaci staje i paradajz i lubenice, i praziluk, ma sve sto je realno potrebno za plazu u grckoj :).
     
    5) ne vidim nigde da je nesto isfuserisano. Ko je seo u daciu ili cak i skodu znace o cemu pricam. Nije se bas stedeo svaki dinar. Hvala radnicima u kragujevcu sto su svojim dohodcima od 300 evra doprineli da bar auto bude kvalitetan.
     
    6) Kupujmo domace. Ovde je postojala servisna knjizica, auto je uzet na lizing, u istoj kuci je i kupljen i odrzavan i onda prodat. 73.000 kilometara mi zvuci sasvim realno za 2 godine star auto. Kod uvoznih automobila starih 10 godina, koji su svi od reda presli izmedju 170k-200k po deklaraciji, mogu samo gromko da se nasmejem. Nema tu auta koji je presao manje od 400k, nego nasi ljudi ne shvataju da na zapadu se auto vozi svaki dan i to ne samo do posla, a i taj posao nikako nije na 10km od kuce. Auto u inostranstvu koji je presao manje od 30k godisnje je prava retkost, ali zbog cene nasi kupuju automobile koji su presli 40k-100k za godinu.
     
    7) Ko je stavio cruise control u ovaj auto, treba mu dici spomenik. Opet moram da spomenem mecku c320, namestim cruse na 80, pritisnem pri brzini od 40, on me zalepi za sediste i za 1 sec sam na 80. To sto je sleper ispred mene nije bitno. Posto 500l ne moze da te zalepi za sediste cak i da hoce ovo je prava uzivancija.
     
    8) Kad sam video dugme za iskljucenje kontrole stabilnosti, odusevio sam se. Ne zbog toga sto mi auto dopusta da ga ipak prevrnem na krov ako ja to hocu, nego sto postoji kontrola stabilnosti. Malo ide na zivce dosadna zvonjava sto vozim bez pojasa, kako svi pravi srbi rade, ali navici cemo se i na to da prvo vezem pojas pa onda krenem. 
     
    9) Uvece, kad upalis farove, izgleda ko broadway. sve se vidi i pri nultom polozaju svetala napolju, ali bajo, kad ga odvrnes na max, pa krenes da vozis iza sirotilje u jugicu, pa oni onda krenu da masu rukama i da spominju trece koleno, jer nista ne vide a na retrovizoru nemaju zatamnjenje naravno, e to bato nema cenu. 
     
    10) Malo je verovatno da je vlasnik pre tebe bio taksista. 1.4 motor, benzin, nema auto gas, trosi u proseku 7.5 litara (zaboravi na pricu od 6.2l), sto ce nekima mozda biti mana ali ja sam sve jedno vozio automobile koji su trosili 9+ litara tako da je meni plus. Oces komfor, klimu, i sve ostalo za 3l na 100. Ne biva to.
     
    Sve u svemu da ne davim dalje, ja sam najpozitivnije iznenadjen koliko je auto dobar. Naravno moj ukus je moj ukus, ne znaci da ce se dopasti drugima, ali ako te nije briga za trkanje autoputem sa BMW-ovima i sto ebiga nece bas da vuce od 150-200, a treba ti nesto prostrano i kvalitetno a realno umereno skupo. Naravno ostaje da se vidi sta ce sve da krene da crkava i kolko ce to da me kosta u narednom periodu, ali i o tome cemo posle nekog vremena :). Izvinjenje na kraju za kilometarski post ko je smogao snage da cita do kraja.
  5. Hvala
    Milan_B got a reaction from neshaoct in Fiat 500L - klima ne hladi prostor u gornjoj maloj kaseti   
    Ja vozim 500L trekking od maja 2016 i išao sam čak do servisa Auto Kole da proverim tu kasetu ... hladi kad je uključena klima ali slabašno.
    Preslab je protok vazduha da bi bolje hladilo, tako da ...
    nema leka apoteka 
    mada ... ako ubacite unutra dobro ohlađene flašice pića ipak ostanu pristojno hladnjikave, tako da ... bolje išta nego ništa.
  6. Like
    Milan_B got a reaction from bane1321 in Fiat 500L, 500L Living, 500L Trekking   
    500L trekking - danas puni dve godine.
    19.000 km
    Zadovljan. Nisamo imao probleme. I dalje mislim da za ovaj novac ne može da se dobije bolji NOVI auto (Tipo mi je i dalje po svemu stepen ispod).
    Odllučio sam se za produženu garanciju od 2 godine i to zadovoljstvo je 290€.
    Dodatne tri godine bi bile 490€, a to mi se već činolo mnogo.
    Iz prethodnih iskustava sa automobilima, problemi se pojave u trećoj i četvrtoj godini, pa se nadam da će (ako već mora) isto biti i sa 500L-om.
     
  7. Like
    Milan_B reacted to zecabg in Fiat 500L / Fiat 500X - Uconnect multifunkcionalni uređaj, iskustva i problematika   
    Zdravo , 
     
    Za sada info ...
     
    1. Mozemo kao i pre otkljucati sve multimedije i navigacije VP2 - Continental , VP3 - Harman Becker, VP4 - Harman Becker. I vecinu ostalih radio aparata i navigacija .
    2. Zavrsili smo emulator za VP2 - originalna multimedia za Fiat 500L  moze da radi na stolu ili bilo kom autu koji nema fabricki ugradjenu originalnu muzikicu. Radi i bluetooth . 
    3. Zavrsili smo emulator za vp3, vp4 - trenuto izrada finalne plocice i programiranje mikrokontrolera. Originalna Navigacija za Fiat 500L  Harman Becker VP3, VP4 moze da radi na stolu ili bilo kom autu koji nema fabricki ugradjenu originalnu muzikicu. Mocice da se aktivira i rikverc kamera bice uskoro zavrsena eketronika i modul za nju ali nam treba jos malo vremena ...
    4. Trenutno radimo na resenju za konverziju americkih modela Uconect navigacija na evropsku verziju  - i sa  evropskim mapama  ... za fiat , dodge, crysler.
     
    Pozdrav 
     
    Zeca
     
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...