Jump to content
FAS Goran

Banellone

Members
  • Content Count

    13
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Hvala
    Banellone got a reaction from neshaoct in Custom airbox za Punto 1.2 8v   
    Pozdrav svima.
     
    Razmišljao sam, pošto je bilo vreme da se menja filter vazduha, kako da napravim poseban airbox sa drugim filterom da bi se što bolje čuo onaj dubok zvuk kao bez filtera.
    Da dajem pare za k&n filter nije bila opcija, jer mislim, a pokazalo se, da je to bacanje para za ovaj 60ks motor, plus mi je veće zadovoljstvo da sam napravim nešto, a da bude dobro i lepo naravno :).
    Da li sam dobio ili izgubio nešto snage, veća ili manja potrošnja... nisam primetio, niti mi je važno. Ne zanosim se sa tuningom, svestan sam da od 60 konja ne može bog zna kolko da se dobije, a ni oduzme snage. Sviđa mi se taj dubok zvuk kad ga "stitnem".
    Kum ima original k&n pečurku, direktno na usis. Zvuk je vrlo sličan. Misija uspela.
     
    Onima ko vole taj zvuk, može biti od koristi ovaj DIY, jer su ulaganja minimalna ili nikakva, zavisi ko šta ima.
    Oni koji bi da izvuku osetne performanse preko filtera za vazduh, neka se nadaju i dalje da im znači nešto "sportski filter" i što su dali brdo para za koji NjutnMetar .
    Šalim se, svako radi što mu prija.
     
    Imao sam nekoliko ideja, da sam napravim donju ploču, gornju neku da se sija, filter običan kružni da odgovara pločama, međutim, nerviralo me je što mi filter ne bi mogao da stoji u centru rupe od usisa, jer nema puno mesta do pregrade od dela za brisače i kišnicu... I još nekoliko komplikacija...
     
    Tako da sam se na kraju odlučio da prepravim Kumov original airbox (koji je on skinuo i stavio k&n). Na Zastavu 10 naravno sve odgovara šraf na šraf što se kaže.
     
    Od alata je potrebna testera, idealno ubodna za drvo, jer ćemo seći original Airbox sa Punta Mk2a 1.2 8v, turpija i šmirgla.
    Na Zastavi 10 je drugačiji airbox od Mk2a, tako da sem skinuo svoj i i stavio ovaj drugi.
     
    Sekao sam airbox tako da ostane plastična ploča donja i gornja, samo koliko da prekrije filter i da dihtuje, naravno, a sve ostalo odstranio, kako bi vazduh ulazio sa svih strana i kako ne bi bio prigušen zvuk usisa.
     
    Super je što se sve lepo vidi na plastici gde naleže filter iznutra, tako da samo treba pratiti konture. Jedan nosač do usisa sam ostavio, drugi koji se šrafi kod bobina sam odsekao, mnogo štrči, a iskoristio sam onaj feder iznad izduvne grane kako bi bilo sve čvrsto.
     
    Zvuk super, lepo ide, meni lepo izgleda. Stavio sam nov filter samo. Sve skupa mi je trebalo oko 2 sata sa montiranjem i 315din za Filtron filter vazduha.
    Sigurno je da ću ga menjati češće, ali s obzirom na cenu, nije problem . 
     
    Postoje sad tu teorije da bolje vuče kad usisava hladan vazduh - veća snaga, veća potrošnja; vreo vazduh - manja snaga, manja potrošnja i tako dalje.
    Ja stvarno mislim da je za male motore i jedno i drugo u domenu statističke greške. Ne trkam se po ulicama, a manja potrošnja je dobrodošla  .
     
    Vozite pažljivo
     



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...