Jump to content
FAS Goran

djordjes

Members
  • Content Count

    35
  • Joined

  • Last visited

About djordjes

  • Rank
    Il Nuovo

Recent Profile Visitors

576 profile views
  1. Hvala na odgovoru neshaoct. Dakle jedina dva slučaja u kojima se prsluk mora nositi je: - došlo je do udesa (u kome je vaše vozilo učestvovalo ili ne). Zbog toga što izlazite na kolovoz da osmotrite posledice udesa, ili pomognete drugim licima koja su učestvovala u udesu, dužni ste da nosite prsluk. - došlo je do kvara na vozilu i auto je prinudno parkiran na kolovozu. Da bi ustanovili o kakvom se kvaru radi van vozila, morate da obučete prsluk. To su jedina dva slučaja u kojima se mora nositi svetloodbojni prsluk? Šta je sa kaznama od 3000 dinara, kada patrola kaže vozaču da izadje iz vozila da bi duvao u alkomer, a onda ga kazni za ne nošenje prsluka nakon izlaska iz vozila? Da li je ovo treći (neuobičajeni) i konačni slučaj u kojem se mora nositi prsluk?
  2. Jel ovo znači da vozači vozila hitne pomoći prevoze opasne materije ili ne?
  3. Hvala Vam na brzom odgovoru Majstormica. Interesatno, ja nikada oko mene nisam video nikoga da nosi svetloobojni prsluk, kada napušta vozilo. Da li ovo važi i u slučaju kada se auto parkira na trotoaru, a vozač izadje iz njega, ode do prodavnice, menjačnice, trafike? Ili samo važi u slučajevima kad je vozilo parkirano na kolovozu?
  4. Još uvek vežbam pitanja za polaganje teorijskog dela ispita, i postoji jedno koje ne razumem: Po Zakonu o bezbednosti saobraćaja, član 67, stav5: Na šta se ovo odnosi "vozač van svog vozila, na kolovozu"? Ako je recimo bila nesreća na putu u naselju ili van naselja, i vozač mora da izadje iz automobila, dužan je da obuče svetloodbojni prsluk? Šta je sa drugim situacijama, gde nije došlo do nesreće? Kada treba nositi prsluk, a kada ne. Poprilično sam zbunjen ovim. Da li neko može pomoći? Hvala unapred.
  5. Ne mogu ih sve načiti (ako se ne varam ima ih oko 80-etak), ali par osnovnih moram. Kazne oko prekoračenja brzine, prolaska na crveno, dete u krilu mladje od 12 godina, ne propuštanje pošaka na semaforu... Ja sam inače greškom još novembra prošle godine vežbao stare testove i bio iznenadjen koliko su bolji. Pitanja su većinom bila vezana za raskrsnice, pravila saobraćaja, saobraćajne znakove, ograničenja brzine i tako dalje. Ovi sad novi su blago rečeno: užas. Nije stvar u kriterijumu minimalnog broja poena za prolaz, koliko u vrsti pitanja. Uči se: kada se oduzima vozačka dozvola, kada saobraćajna (ovo je zasebna oblast, nisu "Kazne"), dužine snopova kratkih svetala za motokultivatore i traktore, kad se gabaritna svetla upotrebljavaju na šleperima a kada ne, vremena odmora za vozače šlepera i autobusa javnog prevoza itd. I to je sve za B kategoriju. Mislim da je ova rečenica koju je Yugisa pomenuo ključna: Čak i da su sve ove izmene zakona donele neki boljitak, same izmene nisu učinjene sa namerom da se on i postigne. Nego da pokažu "Evropi", kako: "Evo, mi čak imamo i rigoroznije zakone od vas". Ovo naravno može da bude samo kontraproduktivno, jer se kao što je već pomenuto ne radi na poboljšavanju znanja vozača, nego na njihovom daljem zaglupljivanju. Na kraju krajeva: ako neki Toma Diploma ili Doktor Šapić ne može da položi, pa uvek će se naći načina da diplomira.
  6. Hvala na odgovorima Dovla i Yugisa. Već sam 2 puta polagao. Kazne se obavezno padaju. Kao i većina drugih pitanja, nose 2 boda (3 boda nose pitanja gde se od kandidata očekuje da izabere 2 ili 3 odgovora).
  7. Hvala Kanidja. Par pitanja se obavezno padne iz oblasti "Kazne". Nisam uspeo da nadjem član 163. stav 2., ali sam uspeo da nadjem ovu tabelu: http://www.propisi.com/prekoracenje-brzine-se-kaznjava.-proverite-u-kojim-slucajevima-i-koliko.html Ako dobro razumem, sve tri kategorije: Zona usporenog saobraćaja, Zona 30, Zona škole imaju iste kazne za prekoračenje brzine?
  8. Da. Barem za B kategoriju. Ima i gorih: vršenje kontrole uključenosti pokazivača pravaca pomоću zvučnih naprava. Ma samo daj Bože da položim i da skinem sa vrata.
  9. Hvala Dovla. Bio bih neizmerno ukoliko bi mi poslali link gde se te kazne spominju u zoni škole. Uspeo sam samo da nadjem Kazne za ugrožavanje dece: Ali po njima bi vozač iz gore pomenutog pitanja (vozi 85 km/h) bio kažnjen sa: 15.000 do 30.000 dinara ili 30 dana zatvora i 6 kaznenih poena, a 3 dodatna kaznena boda ukoliko je došlo do nesreće a ne: 6000 do 20 000 dinara i 4 kaznena poena.
  10. Zdravo. Totalno sam zbunjen odgovorom na jedno pitanje o prekoračenju brzine, a kako sam do sada dobio odgovore na moja pitanja, bio bih zahvalan ukoliko bi mi neko pomogao i u vezi ovog. Evo pitanja: Na sajtu Auto škole Pavlin, stoje kazne za prekoračenje brzine: a) u naselju do 10 km/h: 3000 dinara11 - 20 km/h: 5000 dinara21-50 kmh/h: 4 kaznena poena, 10 000-20 000din i najmanje 30 dana zabrane upravljanja51-70 km/h: 7 kaznena poena, 15 000-30 000din i najmanje 4 meseca zabrane upravljanja>70 km/h: 14 kaznena poena, minimum 15 dana zatvora,alternativno novčana kazna od oko 120 000din, 14 bodova i najmanje 8 meseci zabrane van naselja do 20 km/h: 3000 dinara21 - 40 km/h: 5000 dinara41-60 kmh/h: 3 kaznena poena, 10 000-20 000din i najmanje 30 dana zabrane upravljanja61-80 km/h: 6 kaznena poena, 15 000-30 000din i najmanje 3 meseca zabrane upravljanja>80 km/h: 14 kaznena poena, minimum 15 dana zatvora, alternativno novčana kazna od oko 120 000din, i zabrana najmanje 8 meseciDa li su ove kazne netačne? U zoni škole na putu van naselja, dozvoljena brzina kretanja je 50km/h od 07 do 21 časova. Dakle vozač se kreće brzinom koja je za 35km/h veća od dozvoljene. Po gore nabrojanim kaznama, vozač koji na putu van naselja prekorači brzinu kretanja od 21 do 40km/h van naseljenog mesta kažnjava se se kaznom od 5000 dinara. Medjutim ovaj odgovor ne odgovara onome ponudjenom od strane MUP-a (a to je 6000 do 20 000 dinara i 4 kaznena poena). Zbog čega? Hvala na pomoći unapred.
  11. Da, ali mi ne raspravljamo ovde o tome. Dakle kad bi se neko vozilo sa prvenstvom prolaza ili vozilo pod pratnjom nalazilo na čelu kolone, a jedno na kraju, a u sredini se nalazi vozilo hitne pomoći bez uključene rotacije, onda bi se ostali učesnici u saobraćaju ponašali i prema tom vozilu hitne pomoći kao prema vozilu sa prvenstvom prolaza. Ali mi ovde ne pričamo o tome. U pitanje je pojedinačno vozilo hitne pomoći, koje kao takvo treba da se kreće u saobraćaju. I tu je zakon jasan: ako to pojedinačno vozilo hitne pomoći ima (najmanje!) upaljenu rotaciju, onda je ono vozilo sa prvenstvom prolaza. Bio njemu vozač profesinalac, Bora Todorović ili neko treći. Ukoliko nema upaljenu rotaciju, nije vozilo sa prvenstvo prolaza. A vozač takvog vozila sme da ima do 0.3 mg-ml osim ukoliko ne spada u jednu od sledećih grupa: - vozač vozila sa pravom prvenstva prolaza i vozila pod pratnjom - vozač vozila za javni prevoz lica i stvari i opasnih materija, - vozači vozila kategorija: A, A1, AM probnom B, kao i vozilo kojim se vrši vanredni prevoz. Pošto pojedinačno vozilo hitne pomoći bez rotacije ne spada u nijednu od navedenih kategorija, to znači da vozač hitne pomoći sme da cirka pivo dok mu ne stigne hitni slučaj i tada mora da upali rotaciju. Od tog trenutka on sme da ima 0 mg-ml. E sad da li će on riskirati da to uradi ili ne, to je druga stvar. Poenta je da je zakon tako nakaradno sklepan, da vozač ima prava da pije ako danas nema intervenciju.
  12. I vozila pod pratnjom i vozila sa pravom prvenstva prolaza imaju iste "zahteve" u pogledu zvučnih i svetlosnih znakova. Moj lapsus napisan gore, ništa ne menja: Član 108 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima: Dakle, ovo nije vozilo sa prvenstvom prolaza: http://www.desetkaplus.rs/proba/wp-content/uploads/2014/09/02-99.jpg Samim tim, ni njegov vozač, nije vozač vozila sa prvenstvom prolaza. Ovo jeste vozilo sa prvenstvom prolaza: http://prnjavorski.net/wp-content/uploads/2015/09/hitna_pomoc.jpg Njegov vozač jeste vozač vozila sa prvenstvom prolaza.
  13. Nije pogrešno protumačen zakon. Vozilo hitne pomoći je vozilo pod pratnjom, samo onda kada daje posebne zvučne i svetlosne znake ! (Član 106 Zakona o bezbednosti saobraćaja na putevima) U posebne svetlosne i zvučne znake spadaju: najmanje jedno trepćuće ili rotaciono svetlo i zvučni znak promenljive frekvencije. Dakle ako vozilo hitne pomoći nema upaljenu rotaciju, ono se ne smatra vozilom pod pratnjom i podleže svim onim pravilima i obavezama kojima podležu ostala vozila u saobraćaju. Vozač koji vozi takvo vozilo hitne pomoći, takodje nije vozač vozila pod pratnjom.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...