Jump to content
FAS Goran

Banko

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About Banko

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Sabac

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Punto 1.9d, Bravo 1.6 16v
  1. U autu je trenutno ECU koji treba zameniti jer je poceo da brljavi ( gasi auto na leru i pri stisknaju papucice za gas ), ovo su oznake na njemu: ----------------------------------------- MAGNETI MARELLI AYR-X93C 068 01 IAW 4EF .B1 IAW 4EF .B1/HW203/4502-DBQ BRAVO/A 1.6 16V CEE F3 EOBD 46799769 61600.455.01 F 12V ------------------------------------------ Posto je ovo 2001. sa oznakom IAW 4EF .B1 , da li odgovara i sa starijih modela , 2000 ili 1999, 1998 ? Kod njih je oznaka IAW 49F .B9 . Izgledaju isto i imaju na istoj strani iste konektore.
  2. proban i drugi senzor radilice, ali i dalje nije resen problem
  3. Bravo 1.6 2001 godiste, bez plina samo benzin. Pre 2 meseca auto iz cista mira u punoj brzini poceo da se gasi, tj cim izbacim iz brzine ( iz viseg stepena u nizi) i cim bude na leru duze od 2-3sec on obori obrtaje na 0 i ugasi se. Zamenjena klapna gasa cela i auto isao super ko nov, pali odmah bez problema, vuce normalno sve sueper. Do pre 10 dana kada se iz cista mira ugasio na leru dok sam cekao ispred zgrade (vozaoga par kilometara, zagrejao se na radnu temp i cekao ispred zgrade nekih 10ak min sa upaljenim grejanjem). Od tada poceo da se gasi na svakom semaforu , svaki put kad ostane na leru malo duze , tako da sam morao da divljam sa obratijima dok nisam stigao do majstora a i tad je se gasio. Kad se ugasi nece odmah da pali, vergla al nece da upali vec moram da sascekam jedno minut i onda opet upali bez problema sto kazu na pola kljuca. I sve tako dok na kraju nije izvukao akumulator, sva sreca vec sam stigao ulicu do majstora. Stavljen drugi akumulator i sad se desava da uapli bez problema, drzi na leru par minuta, ne osciliraju obrtaji lepo stoji na 850 i cim se da malo gasa da krene on digne malo obrtaje tipa do 1500 kao da proguta knedlu i odmah ugasi auto. Zamenjena klapna cela sa svim senzorima, bobina, kablovi od bobine do svecica, svecice proverene, proveren step motor, filteri vazduha, stavljana i druga pumpa goriva, na dijagnostici ne prikazuje ni jednu gresku. Kod elektricara sam bio on kaze da moze biti da je otisao komp i da brljavi i da bi bilo najbolje da se zameni komp ceo (ecu, i sve sto ide uz njega). Ima li neko jos neki predlog sta bi moglo biti , sta pogledati ili uraditi?
  4. Hvala na snimku i sto si se iscimao! Bio sam malopre kod elektricara, pregledao je svasta nesto tu sto bi imalo veze sa tim, "prepipao" sve zice i izmerio sve te napone i sta ti ja znam, kaze da nije do elektronike. Nakacio je i na dijagnostiku i nasao da mu je podpritisak sa usisne grane previsok sto ce reci da je neki od ventila na tom klipu ili nagoreo ili mozda cak vise od jednog ventila. Majstor mi trazi 50e za otvaranje glave motora i zamene ventila i dihtunga galve...
  5. Zamenjen je i to vakum crevo, ali opet isto... Ja nemam plin, samo benzin. Za klapnu gasa ne znam, auto sam uzeo pre mesec dana pa ga polako sredjujem, ali ovo ovak oda trese mi je pocelo pre nedelju dana. A majstor mi rece da ako je klapna gasa to utice na sve klipove ne moze samo na jedan ovako izdvoejno. Ja se ne razumem mnogo u mehaniku ( da kazemo skoro uopste ) pa onda moram da slusam savete majstora. Jedan od njih mi je dobar komsija , mehanicar u penziji koji s vremena na vreme mi pomogne oko sitnih zajebancija ( zamena svecica, ulja, filtera, tih creva itd ). evo i to crevo koje sam zamenio. Evo slika sa gornje i sa donje strane motora. Na ovaj mislim kad kazem treci kabl A evo i snimak sta se desava tj ne desava kada iskljucim treci kabl. A i cuje se kako radi cudno, kao na tri klipa...
  6. Hvala, pogledacu i to danas. Ako nije to, sta jos mogu da pogledam? Dakle uradjeno je sledece: svecice, bobina, kablovi, ociscene dizne. Ono sto sam jos sa jednim majsotorom "ispitao" je sledece: Kada smo gledali da li nisu svecice, uzeo sam komplet novih i izmenjao, ali je ponovo tresao na leru. Onda smo isli redom dok je auto upaljen i na leru skidali jedan po jedan kabl, i sad kad skinemo sa jednog kabl od svecica motor pocne da trese onako bas, vratimo pa sledeci. I kada je bio treci klip u pitanju kada skinemo kabl, nema nikakve promene, tj ne zatrese vise ni manje. Proverili kabl ( zamenili za drugi ), ali opet isto, probali druge pa trece svecice isto. Kabl baca varnicu normalno i ucestalo. Opet naglasavam da kad auto nije na leru sve najnormalnije radi, ide lepo, vuce lepo, sve brzine super. Onda smo nakacili na dijagnostiku i pogledali sta se desava ali nista ne izbacuje, sve je najnoramlnije. Tada su ociscene dizne , koje su bile bas zaprljane, ali to nije pomoglo nista. Auto ide jos lepse posle ciscenja dizni ali i dalje trese na leru. Izmerena je i kompresija na tom trecem klipi i bila je oko 8 tj malo manje od 8. Jedan od majstora, mehanicar koji je cistio dizne kaze da pogeldam kod elektricara, ali ne zna sta dalje. Tako da bilo koji predlog i savet bi mi sada dobro dosao.
  7. Imam isto problem sa vibracijama na leru, zamenjene svecice, bobina, kablovi, ociscene dizne. I dalje trese samo na leru. Sve ostalo super, vozi i zadi dobro. ( u pitanju je Bravo 1.6 16v 2001.) Mozes li nekako na nekoj slici da mi obelezis koje je to vakum crevo da pogledam da li nije i kod mene otislo pa da zamenim?
  8. Nekako sam delimicno resio problem. Majstor je stavio nepovratni ventil kod filtera goriva, i od tada je palio normalno kao pre. Medjtuim kada je doslo opet ovaj nalet haldnih dana opet je pravio problem ujutru kada se prvi put pali tj ono bas kad je hladno. Ovih dana kada je toplije, pali bez problema. Odem kod drugog majstora koji mi kaze da je to onda problem sa relejem od grejaca, da nesto tu nije u redu , i on mi je rekoa neki ajd nazovi "trik" dok se ne zameni taj relej: kada stavim kljuc u poziciju da se upale grejaci, sacekam i kada se iskljuci lampica ona za grejace ali sacekam i jedno 15-20sec dok ne cujem da se relej iskljuci. Taj zvuk releja se cuje tu negde iza instrument tabel ili tacnije on je negde u predelu motora, ali se cuje kao kad blago cuknes prstom od plastiku. Jako je tih taj zvuk tako da treba dobro oslusnuti. Tako radim vec neko vreme (ajd da kazem dva meseca), bilo hladno ili toplo i pali bez problema. E sad da li je tu i taj nepovratni ventil pomogao ili samo ovaj trik sa relejem, ne bih znao da kazem , ali eto pali sad bez problema i ja zadovoljan.
  9. I evo do jutros je sve radilo super, nedelju dana kasnije opet se javlja isti problem. Prvi put uvek teze pali, posle ceo dan iz prve bez problema. Bio sam kod boshiste ( koji se bavi i lukasovim) koji kaze da nije pumpa ali da ima uvek mehurice / vazduh u crevu koje ide do filtera za gorivo. On je preporucio da se ocisti sito i proveri pumpa u rezervoaru, posto se on time ne bavi rekao je da potrazim drugog majstora. Da li mislite da je to u pitanju ili moze mozda nesto trece?
  10. Ventil je ipak resio problem , evo pali na prvu vec 3 dana bez problema.
  11. A ovaj senzor sto sam postavio link, jel to taj sto pravi problem na lukasu? Evo danas sam snimio ceo proces paljenja da se vidi / cuje u cemu je tacno problem.
  12. Pogledao sam sada temu celu iscitao sve , ali nisam nasao na nekoga ko ima isti problem kao ja. Dakle kod mene je samo problem sa prvim paljenjem i to kad je hladno, ne pali lampicu, ne trza na 60km u cetvrtoj, ne dimi , nema problem sa dodavanjem gasa, zvuk motora je normalan, lepo vuce.... I procitao sam u vezi sa tim senzorom sto je dosta clanova ovde imalo problem, pa me interesuje da li je to ovaj senzor? http://www.ap-sport.rs/prodavnica/index.php?dispatch=products.view&product_id=31920 da li je to ovo? http://www.autoricambi.co.rs/web-prodavnica/auto-delovi/sistem-goriva/ventil-nepovratni-filtera-goriva-fiat-punto-1-9-d-9037-8050-detail
  13. Nisam siguran da je vezano za ovu temu ali mi je komsija ( bivsi automehanicar ) rekao da bi mogao biti problem sa pumpom. U pitanju je mk2 1.9d 2001 ( bio van) presao oko 230k U zadnjih nedelju dana i malo vise , kada pokusam da upalim ( inace ga zagrejem 3 puta pre nego sto palim) treba mu duze nego inace da zavergla ( oko 5 sec vergla dok ne upali , pre je trebalo tipa 2-3sec ) i kada upali radi jedno 5 sekundi i odmah se ugasi sam. Posle toga kada pokusam opet da ga upalim onda vergla duze tipa 6-7 sec dok ne upali i onda radi normalno. ugasim ga posle 10min, ostavim da se ohladi jos 10min i onda pali normalno ( posle 2 sec verglanja) i tako do kraja dana. Sutra ujutru opet isti problem. Za vikend mi se od silnog verglanja akumulator ispraznio pa sam morao da ga punim... ( ako je potrebna i ta informacija, akumulator je Varta od 60Ah) Na tabli pogasi sve lampice kada se upali auto , tako da ne izbacuje nikakvu gresku ( osim airbag to mi stoji od kako sam promenio celu tablu ) Komsija mi rece da moze biti da je pumpa ili taj senzor koji mnogi ovde u temi pominju. Jos jedan predlog koji mi je rekao je da moze biti da je filter ili kako on rece neko sace u rezervoaru puno mulja pa zato nece da povuce lepo kada pali prvi put. Da li je neko imao ovakivh problema i da li mislite da je ovo problem sa pumpom ili nesto drugo?
  14. Da li neko zna ko moze da uradi taj PROXI ALIGNMENT u Sapcu ili blizini?
  15. Ako mozete samo da mi pojasnite malo , da li sama elektronika na tabli ne radi za trip dugme ili samo fali to dugme? ( tj treba da se ugradi zasebno dugme za to, odnosno promeni ablender koji to dugme vec ima) I ako mozete reci sa kog modela je skinuto ( 1.9 d ili 1.9 JTD ili nesto trece? )

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...