Jump to content
FAS Goran

ForrestGump

Members
  • Content Count

    145
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    ForrestGump got a reaction from neshaoct in Provera stanja motora? / Ispitivanje karika? / stanje dizni   
    Dihtung moraš menjati, stari se nikada ne vraća. Znači, ili majstor menja dihtung ili ti menjaš majstora.
    Glava se ne mora ravnati ako je skinuta hladna, pravilno odvijani vijci i nije pregrevana. Ali se ravnost mora proveriti pre montaže. Pravilo je da kada je glava demontirana da se skinu ventili, provere sicevi i pečurke, očiste naslage sa ventila i iz kompresionog  prostora i zamene gumice ventila. To sve košta minorno, a znači enormno. 
     
     
    Mi možemo da mislimo i da vračamo a neko mora da radi, jel tako?
    Prva provera je skidanje svećica i pregled koja je masna. Gde su masne i zagaravljene svećice na tim cilindrima se troši ulje. Sledeći test je merenje kompresije sa hladnim pa sa zagrejanim motorom. Ako je kompresija ujednačena (hladan 7-9bar, zagrejan 11-13bar) problem je u glavi motora. Ako je kompresija neujednačena i niska na jednom ili više cilindara - ode glava  i vade se klipovi sa klipnjačama napolje. Da bi se karike proverile moraju se specijalnim alatom skinuti sa klipova. Karike se prvo vizuelno provere pa onda gurnu u svoje cilindre i izmeri se zazor procepa. Ako je zazor veći od fabrički propisanog-ili su karike potrošene ili je oštećen cilindar. Onda se uzme unutrašnji mikromer pa se u dve ose na kotama cilindra koje propisuje proizvođač izvrši merenje i proceni stanje cilindara. Podrazumeva se da cilindar ne sme imati uzdužne riseve. Klipovi ne smeju imati oštećenja, poželjno ih je premeriti i obavezno se ležišta karika moraju dobro očistiti. Desi se nekada da su karike i cilindri u redu a da nema kompresije i da motor guta ulje jer su karike "zalepile" . Rešava se čišćenjem klipova i ponovnim sklapanjem bez zamene delova. Leteći ležajevi se ne menjaju ali se moraju vratiti tačno na mesta na kojima su bili i pesnice klipnjača se moraju stegnuti moment-ključem na tačno propisani moment. Podrazumeva se da leteći ležajevi i rukavci radilice nisu oštećeni. 
     
    Teško je u par rečenica dati pravi savet. Ovo sve ti pišem iz najbolje namere, da znaš u šta se upuštaš kad kreneš sa otvaranjem motora. Pogotovo u tvom okruženju i gotovo nikakvim resursima koji su ti dostupni.Trebaju ti radionički podaci za taj motor i nešto specijalnih alata (moment ključ, alat za skidnje/montažu karika, alat za saijanje karika, možda alat za zupčenje, itd) uključujući i kvalitetne merne alate. 
    Srećno...
  2. Like
    ForrestGump got a reaction from horvat in Fiat Stilo - letva volana   
    Ako je karoserija  i oba zadnja točka "u geometriji", svi elementi trapa su ispravni, sklop obruč-stub-letva volana je u tačnom početnom položaju (pogotovo upravljač sa električnom asistencijom) a radi se uobičajeno podešavanje (npr. posle zamene nekog od potrošnih delova oslanjanja ili upravljanja)  - prva operacija po pravilu je dovođenje obruča upravljača u "nulti" položaj i njegovo blokiranje specijalnom polugom(spec.alatom). Znači, postupak dovođenja obruča upravljača u početni položaj pa podešavnje je pravilan iz razloga što je početni položaj obruča upravljača ujedno i referentna pozicija stuba upravljača i letve upravljača. 
     Nakon toga se podešava prednji trap. Zatim se upravljač deblokira i proveri najveći otklon prednjih točkova levo i desno. Nakon toga se još jednom proveri usmerenost prednjih točkova (ako treba koriguje se i ponovi se postupak) i radi probna vožnja. Ako u probnoj vožnji vozilo ne vuče u stranu i volan stoji u svom početnom položaju - postupak je gotov. Ako vozilo vuče u stranu - trap se ponovo proverava i ako je u redu - rotiraju se točkovi i ponovo proba. Ako volan stoji "ukrivo" a vozilo ne vuče u stranu (proverena je podešenost trapa, otklon levo-desno i pneumatici su ispravni/rotirani)  pribegava se zakretanju obruča volana u početni položaj . Ako nije bilo udaraca i letva nije rasklapana/demontirana - po pravilu za ovim nema potrebe.
     
     
    Ako se pak sumnja da letva nije centrirana (obično nakon remonta ili demontaže/montaže) ili je karoserija "povukla" (havarisana, popravljana, sklapana 1 od 3  itd) , prvo se grubo pa zatim sve finije u nekoliko etapa podešava otklon i usmerenost točkova pa na kraju, ako je u probnoj vožnji sve OK obruč upravljača se po potrebi postavlja u početni položaj. 
     
    Meni po obe opisane metode podešavaju trap u servisu Auto Neli u Batajnici poslednjih 15 godina i nikada, ali nikada mi ni jedan auto nije jeo gume ili vukao u stranu. A bilo je svakakvih slučajeva, od uobičajenog podešavanja pre zamene pneumatika, zamene delova trapa, remonta letvi volana ili havarisanih pa popravljenih vozila. 
     
    Na kraju krajeva, ako volan stoji kako treba, auto ne vuče ni u jednu stranu, isto skreće levo-desno i troši gume ravnomerno - metoda podešavanja je nebitna, zar ne? 
  3. Like
    ForrestGump got a reaction from neshaoct in Stilo JTD - ulje u motornom prostoru, na aktuatoru klapne usisa   
    4. Zameni se to i sve oko toga što balavi i rešen problem; 
    3. Ako je staro ulje "odradilo svoje" sipanjem novog ulja će se smanjiti potrošnja. Ako je ne daj Bože u ulje sipan neki aditiv da bi se motor prodao - onda ne znam šta bih ti rekao...
    2. Ja ni svojim očima ne verujem kad su u pitanju polovnjaci , a kamoli servisnim knjižicama Fiata, Citroena i sličnih; 
    1. Ako je km 100% tačna a za 2 dana je nivo ulja opao tako kako si opisao, onda mi to ne znači ništa jer ja za dva dana mogu da pređem i 20km i 2000km, pritom ne znajući koliko je zapremine ulja ekvivalentno broju kvadratića na BC-u.  
     
    Jel' ostaju fleke od ulja ispod auta? Ako da - onda imaš spoljno curenje i to se relativno lako rešava. Ako ne- onda motor možda guta ulje. Mnogo više ćeš znati kada auto bude na dizalici pre servisa.  
     
    Nek' te lepo služi auto i neka bude neka sitna glupost u pitanju !
  4. Like
    ForrestGump got a reaction from PremieRacing in Opšta pitanja oko atesta / reatesta   
    Vek boce ne piše na boci, piše mesec i godina proizvodnje. Vek upotrebe boce u automobilu regulišu lokalna zakonodavstva. U regulativi 67R01 nigde be piše vek upotrebe boce već su propisana  ispitivanja (erozija, korozija, dinamički testovi) koji garantuju prosečan vek upotrebe boce u periodu od 10 godina. Proizvođač rezervoara je u obavezi da čuva dokumentaciju o ispitivanju svake šarže boce 10 godina. Ispitne organizacije pre osnivanja ABS-a su imale obavezu čuvanja svakog zapisnika o atestu 10 godina. Samo da napomenem za one koji možda ne znaju: propisima pre 02/2013 u Srbiji je bilo moguće koristiti rezervoar 20 godina (10 god + 2 ispitivanja na po 5 godina) . Od 2013-te ta mogućnost je ukinuta zbog neusklađenosti metoda i opreme za ispitivanje sa novim standardima. Iz tih razloga boce se menjaju na 10god.
  5. Like
    ForrestGump got a reaction from neshaoct in Fiat Marea 1.6 16v - zujanje u menjaču?   
    Možda je  je kolega MS PK zaboravio navodnike, možda je trebalo da piše "...niko od 'majstora'..."  . Ima majstora i "majstora" na ovoj kugli Zemaljskoj .
  6. Like
    ForrestGump got a reaction from neshaoct in Fiat Bravo/a, Marea 1.6 16v / 1.2 16v - slabo prima gas / problem sa primanjem gasa   
    Nema potrebe. Važno da si rešio problem i da auto radi dobro. Vozi i uživaj.
  7. Haha
    ForrestGump reacted to totti in Poziv za učešće u istraživanju stavova o saobraćaju u Republici Srbiji   
    Ja u startu ne mogu da popunim, pošto nije ponuđena godina rođenja pre 1920.

     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...