Jump to content
FAS Goran

Gringi

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About Gringi

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Požarevac

Previous Fields

  • Garage
    Seicento Van

Recent Profile Visitors

800 profile views
  1. Eto nađem ti se juče u sličnoj (ali i malo goroj) situaciji kao FoxX pre četiri i po godine. Kupim 3 litra ulja za menjač (jer po katalogu - jelte - ide 2.4L), i iz menjača istočim 1.6L a naspem novog 1.3L. Možete zamisliti moje zaprepašćenje. Vaši postovi ovde su mi otklonili sumnju što se tiče količine. Ali evo tri pitanja koja imam: 1. Desio mi se drugi problem. Iz menjača istočim takoreći belo ulje, odnosno svetlo krem boje. Kao da je bilo vode u menjaču. Pojma nemam odakle voda u njemu. Auto sam kupio polovan pre 7 godina. Nisam imao problema sa menjačem, ulje sam hteo da promenim čisto zbog toga da počastim mališana. Ako neko zna šta se moglo desiti i kako da proverim postoji li neki kvar - da li neka rupa gde ulazi voda od spolja ili iz sistema za hlađenje...?! 2. I sad nešto što ne ide u prilog ovoj priči o količini ulja u menjaču - ja kad sam nasuo novo ulje, i provozao auto 5-6 km, i kad sam odvrnuo čep za dolivanje i proveru - iz menjača počne da curi opet BELO ulje. Potpuno iste boje (samo od prstima malo masnije). Meni to liči kao da je onda u menjaču ostalo pola količine starog ulja i ja sam dolio novo, i to kad se izmešalo, postalo sve belo. Inače da su istočenih 1.6L belog starog ulja bili svo ulje što je bilo u menjaču, onda mislim da ne bi moglo ovo novo ulje da pobeli tako odmah od mešanja samo sa onim uljem koje je eventualno ostalo po zupčanicima i zidovima menjača. Ne bi moglo 50 ml da zaprlja 1.3L, zar ne? I sad sumnjam da je zapremina menjača ipak 2.4L, da može da se istoči samo 1.6L, a da 0.8L ostaje negde po džepovima i udubljenjima. 3. I to možda ne bi bilo vidljivo i ne bi stvaralo problem ljudima koji menjaju ulje redovnije i kojima staro ulje koje ostaje u menjaču izgubi samo viskozitet. Ali ja moram da isperem menjač od ulja izmešanog sa vodom. Kako to da uradim, kad se u njemu stalno zadržava trećina količina starog ulja? A da ne rastavljam menjač? Unapred hvala svakome na pomoći i bilo kakvom savetu ili razmišljanju na temu!!! Svaka ideja će mi dobro doći!
  2. REŠENO!!! Evo me napokon sam pronašao problem, ali ne baš i rešenje. Opisaću kako sam došao do problema, a one koje interesuje samo odgovor neka idu na kraj priče i nek pročitaju boldirano! Gledao sam ovih dana neka Youtube objašnjenja, i došao na ideju da nešto slično uradim i ja - da proverim da li je problem do serva, do glavnog cilindra ili do klješta. Nekim smešnim sistemom eliminacije da izolujem problem. Najpre sam poslušao savet Gusara, i skinuo i detaljno pregledao crevo od serva, i crevo je odlično. Izgleda mi da je i menjano. Ventil takođe - ok. Dakle, popeo sam najproblematičniji levi prednji točak na dizalicu i proverio koliko zaglavljuje kočnica. Dalje sam hteo da odvojim malo glavni cilindar od serva, pa da vidim da li je točak popustio. Ali sam odustao. Drugo što sam hteo da probam je da na centralnom cilindru popustim crevo koje vodi do točka, ali sam ipak se predomislio i popustio ulje na onoj dizni gde se ispušta vazduh na klještima, i - nije bilo razlike - točak i dalje napet. Zaključio sam - problem je u klještima. Setio sam se da pogledam kako radi cilindar, i video da pri drukanju kočnice u stvari lepo radi, vraća se svaki put i ostavlja oko 2 mm prostora do pločice. Pametnjaković sam, baš. Pa to sam trebao odmah da pogledam. I jasno je da je ostatak sistema sve do klipa - u odličnom stanju. Poslušao sam i Martinija - proverio klizač klješta, i video da nova gumaica tu malo na kraju nešto zapinje - jer je i disk nov, i pločice nove, i to je sve do maksimuma nabilo klješta na klizač. Ima samo 3-5 mm do ivice gde se kreće, i tu gumica se nešto savija i leže sama na sebe i trlja se - dakle podmažem je malo tovatnom mažću, samu gumicu sa spoljne strane, gde se presavija (jer je klizač inače poslednji put kod majstora odlično podmazan). Tu dobijem malo popuštanja. Ali glavni problem je lim na klještima koji drži pločice (bravo Gusare), i koji bi trebalo da ih razdvaja ali u stvari on ih sada, kad je "pokvaren" (prosto mi je nemoguće da bude lim pokvaren, uopšte nije deformisan, ni na levom ni na desnom točku, a na oba mi pravi problem isti taj lim) samo zadržava pločice u položaju u kome ih stisne klip - tj. drži ih napete. Dakle, čim skinem limpove, točak se okreće kao u snu. Leti. I poskidao sam ih danas, i dok sam se malo provozao - sve je ok. Ići ću ovih dana na neko 20-minutno putovanje, da vidim da li se greju točkovi. A inače pločice sada prave buku kao krunjač za kukuruz. Smejurija. Dakle, problem ne smatram rešenim, jer ne mogu da vozim auto bez nekog dela koji je predviđen da postoji. Zar ne?! I kako taj lim može da predstavlja problem, a prethodnih 10 godina od proizvodnje - nije pravio problema. Nisam pametan, pogotovo pametan mehaničar. Ali čiwenice su te. Ako neko želi da izloži svoje mišljenje - jedva čekam da čujem! Hvala Vam svima što ste bili uz mene svojim komentarima. Namerno sam ovde opisao sve šta sam radio, jer to upravo pomaže ljudima da nađu rešenje na ovim forumima za svoje probleme. Inače, javiću se opet, kad privedem priču kraju. Najkasnije u septembru, kad mi je tehnički pregled. Moram da zamenim one pete cilindre. Problem sa zadnjim kočnicama (nejednaka sila kočenja) još nisam otklonio.
  3. Ok. Hvala svima!! Carevi ste! Još nisam našao flašicu od ulja, da vidim šta su mi sipali. Ali ja sam kupovao uvek isto ulje, koje je fabrički propisano u uputstvu, koje sam skinuo sa neta. I flašica mi uvek bila u gepeku, i majstorima sam rekao da iz nje sipaju. Znači, ulje je isto. Menjao sam ga kad sam kupio auto, 2010. g. I od tad dosipao isto. Nekoliko dana nisam od posla mogao ni da priđem autu, da ga pogledam. Još uvek nisam detaljno pregledao crevo koje pominje Gusar. Javljaću sve šta sam uradio, i da li je to rešilo problem(e). Ovih dana sam u stisci sa drugim obavezama. (inače - da se zaključiti da ja nisam nikakav majstor za automehaniku ili bilo šta slično)
  4. Hvala svima! Gusar - Sta konkretno da pogledam kod creva od serva? Na prvi pogled mi spolja deluje citavo, stegnuto... Inace, na plocicama ima jedan lim sa ceone strane, koji drzi da plocice ne vibriraju, ali ih ne razdvaja od diska. Plavusica - Zamenjene su SVE gumice na kljestima. Ima i ta gumica za prasinu. Inace, cim su zamenjene gumice pre neki dan (kao sto sam gore opisao), odmah dok je auto bio na dizalici, nakon par stiskanja pedale, opet je blago zaglavio plocice (problem na koji se zalim od pocetka), i to bez paljenja motora. Martini - i ja se cudim za menjanje paknova samo na jednoj strani. I jos da te iznenadim - na tom jednom tocku je zamenjen samo jedan pakn. Ludilo. A sto se tice saveta za prednje tockove - klizac kljesta je takodje odlicno podmazan, itu su stavljene nove gumice. Sve je ekstra prohodno.
  5. Dragi forumasi, Pretrazio sam sve teme na raznim forumima, i za razne vrste automobila, ne bih li nasao nekog sa slicnim problemom. Ali nisam uspeo. Bio bih neizmerno zahvalan ako bi se ovde neko od Vas javio ko bi svojim iskustvom i majstorskom intuicijom mogao da prokljuvi resenje problema. Ne znam kako da objasnim problem a da se ne raspisem i napisem jedan dosadan post. Dakle, na mom Seicnetu (Van, 2002. god) vec nekoliko godina prednje kocnice stalno su pomalo napete, ali nikad nisu potpuno zlagavile. Preko leta, nakon 10ak minuta voznje, felne su vec vruce, tako da, na promer, na brezonima ne mogu da drzim ruku od toplote. Zimi, to se oseti nakon 20ak minuta voznje. Takodje da napomenem da vec trecu godinu mi na tehnickom pregledu gledaju kroz prste, jer desni ZADNJI tocak ne koci dovoljno srazmerno. Ne znam da li ima veze, ali moram da napomenem. I razni majstori su mom autu radili razne stvari... za svo ovo vreme su na zadnjim tockovima promenjena oba kociona cilindra, na jednom su promenjeni i paknovi, nekoliko puta stelovana je rucna kocnica, na prednjim tockovima su me nagovorili da zamenim diskove, plocice (i svaki put isto - grejanje felne i losi rezultati na tehnickom pregledu [inace na tehnickom pregledu prednje kocnice nisu pravile nikad problem]), zatim creva i gumice na kljestima (koje su majstori inace i iskidali, razradjujuci klipove - jer svaki majstor je prvo krenuo da razredi klipove, i video da se oni idlicno pomeraju). I posle svakog majstorskog rada auto je u radionici bio u odlicnom stanju, ali nakon 10ak min voznje, sve se vracalo na svoje mesto - plocice pripijene uz disk, na oba tocka (mada poslednjih dana levi prednji se malo vise greje). Inace sto se tice kocenja u voznji - odlicno koci. Papucica je dovoljno meka, pogotovo od danas. Jos jedan dodatak na pricu - naime, creva i gumice sam menjao danas. A pre nekoliko dana desi mi se, po onom sneznom kijametu, da mi se upale plocice. Silazio sam iz Beograda ka Bubanj potoku i na rampi vidim ja nesto smrdi - mislio sam na rampi nesto svajsuju - tako se osetilo. Stanem na sledecu pumpu, ne sumnjajuci nista, ali ipak da proverim - kad ono vrela felna. A napolju -5 stepeni. E, da. Danas dok mi je radjen auto, vidim ja odozdo "peti cilindar", u stvari ima ih dva. Desni - pomalo curi mu ulje, ali funkcionise poluga, a levi skroz zaribao, rukom nema sanse da pomerim polugu. A i izlega ovako spolja sav zardjao. I tako. Na sistemu mi je ostalo jos da promenim samo te pete cilindre, glavni kocioni cilindar, i vakum pumpu. Nazalost, majstori su me sistemom eleiminacije doveli do toga da mnogo para bukvalno BACIM. (naravno, delovi na Seicentu ne kostaju bogatstvo, ali ipak svaki dinar je vazan, pogotovo ako je bacen). Ako ne dobijem neki savet ovde, onda cu tako i uraditi - prvo zameniti pete cilindre, zatim glavni, a onda i vakum na kraju (posto mi je ona najskuplja). Samo, iz ovog svog mog iskustva, plaseim se da li ce se prica i tu zavrsiti?!? Unapred hvala na svakom odgovoru i savetu!!! Na kraju cu se javiti, kad i AKO budem resio problem. Neka se ljudi uce na mom iskustvu, kao sto sam i ja na tudjem.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...