Jump to content
FAS Goran

Drajan

Members
  • Content Count

    16
  • Joined

  • Last visited

About Drajan

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    loznica

Recent Profile Visitors

603 profile views
  1. Potrebna pomoć promijenio veliki hladnjak sipao nov antifriz ozracio sistem znam da je zacepljen mali hladnjak ali bez obzira na to poceo auto da izbacuje na cep antifriz. Temperatura na sredini skale kako treba da bude ventilator uključen kako treba. Ali dok se ne uključuje raste nivo tehnologije u boci i počinje da preliva sve do momenta uključivanja ventilatora kada nivo naglo padne ispod minimuma. Dospem tecnosti ponovo ozracim sistem meutim i dalje se desava prelivanje. Pomoc sta da uradim.
  2. Od kako je auto u mojem vlasništvu (od2012g.) mjenjao sam antifriz svake druge godine bez obzira što za G12 stoji preporuka korištenja do 5 godina, ali prilikom zamjene uvijek je iz njega izlazio tako prljav kao da je sipana zemlja kao što je napisao MSPK . To me je toliko nerviralo da sam ga od 2018 mjenjao godišnje ne bi li se došlo do onog što imam danas. Sjećam se iz svoje SŠ (saobraćajne) da nam je prof. govorio da se bez obzira koliko je trajnost antifriza (u moije vrijeme je to bilo makimalno do 3 godine) bilo da je u pitanju auto, kamion ili lake i teške radne mašine sistem hlađenja ispira i čisti svake druge godine zbog gubljenja hemiskih osobina i produkata koji se nakupljaju u kanalima motora i hladnjaka . Gledao sam kod drugih ljudi kada vrše redovnu zamjenu koliko im je antifriz bio u boljem stanju nego kod mene ali sam sebi govorio nema veze dobro grije i neću ništa da diram dok nije prelila kap na punu čašu kada sam se smrzavao vraćajući se sa posla.
  3. Evo i najnovije iskustvo sa sistemom za grijanje. Kao i većini članova foruma imao sam problem sa grijanjem u puntu 1,2 8v 2001g. kada sam ga kupio prije 8 godina grijanje je radilo perfektno, nije bilo nikakvih problema međutim od pre dvije godine počeli problemi prvo popucali šrafovi za ozračivanje jedva ih povadio iz kučišta (imam osječaj da su ih pravili od meke plastike) ni da ih pritegneš ni da ih ostavim labave radi felš vazduha. Muku mučio sa ozrakom dok mi m.bravar nije urezao veće navoje ubacio metalne šrafove sa mat.glavom i riješio taj problem. Onda nastao problem ove zime sa slabim grijanjem na posao otišao sve radilo ok u povratku da se smrznem začepio mali hladnjak dovod ceijevo vrelo, odvodo mlako. Odlučim sa da primjenim neka od navedenih iskustva članova foruma i odgledam masu videa sa YT na ovu temu i u četvrtak i petak zbog toplog vremena krenem u ispiranje čitavog sistema. Kupim u Lidlu tri kanistera dest.vode+jedan što sam kupio ranije u drugoj radnji i tri Abro radiator flush tečnosti za ispiranje i 500g sode bikarbone. Prvo ga ispirao tri puta sa vodom iz česme sipajući po pola flašice Abro tečnosti na 4,3 l vode (potrošena 1.5 flašica), u četvrto ispiranje rastopio sodu bikarbonu i ostavio da motor radi u leru 30 min. nakon toga ispustio i isprem ponovo sa vodom iz česme. Svaki put nakon pražnjenja sistema voda puna mulja kao da pomješana zemlja. Peti put sipam dest.vodu koju sam imao ranije i ostavim da prenoći jer nisamo postupak mogao da završim za jedan dan zbog posla. Nastavim sljedeći dan gdje sam u druga dva kanistera dest.vode sipao ostalu Abro tečnost i sve ponovim, voda je ovog puta postala bistrija, hladnjak se pročepio i poćeo normalno da daje toplotu. U zadnji kanister pomješam 2 l antifriza i 2.5 l dest.vode napunim sistem ozračim i sve radi kako treba. Da ne zaboravim prva tri puta je sipana vruća iz bojlera, a dest.voda sam grijao na šporetu kako ne bi šokirao motor toplo hladno, a i sam postupak je nešto brži, pridržavao sam se uputstva sa flašice (motor radio u leru 20 min). Na YT sam vidio masu ruskih videa kako za ispiranje malog hladnjaka koriste malu protočnu pumpu koja cirkuliš i na taj način sa dosta manje vode i truda završe posao. Da sam je imao i ja bih tako uradio ali za čitavo pranje sistema sam se odlučio iz razloga ako se očisti samo mali hladnjak, a ne veliki i ostali kanali u bloku motora onda je to polovičan posao jer će kroz neko vrijeme doće ponovo do zagušenja malog hladnjaka. Ovako sam sada 100% siguran da sam uradio maksimalno da sistem radi što bolje. Gledao sam koliko košta mašinsko čišćenje najjeftinije na akciji 3000 din pa na više. Ovako sam svoj majstor. Svidjela mi se njihova domišljatost kao ugrađuju protočni kosi ventil za nećistoču kod nas se zove hvatač nečistoče i nije skup razmišljam da ga i ja ugradim. Pozdrav za forumaše.
  4. Punto2 1.2 8v u zadnjih 4 - 5 dana samo na prvo paljenje neće da upali tek iz 4-5 pokušaja upali i onda u toku dana nema problema. Pri davanju kontakta čuje se rad pumpe, svjećice i kablovi redovno zamjenjeni prije dva mjesec, akumulator odličan, chek lampica se ne pali ne prijavljuje kvar, nema trzanja, nakon paljenja normalno radi u leru i normalno prima gas. Da li je neko imao indentičan problem i kako ga je riješio. Hvala
  5. može li neko postaviti sliku kako izgleda relej za pumpu goriva i gdje se on nalazi (mk2 1.2 8v)
  6. Koliko sam vidio stlov ecu je lako otvoriti i obaviti popravku, međutim puntov je teže i veoma pipljiv za otvoranje jer je dodatno zaliven silikonom. ne znam nikoga u Loznici da radi njihovu popravku u razgovoru sa jednim autoelektričar on mi je rekao da kad ima problem sa računarom on ih šalje za Beograd. Koliko se uopšte kreće njihova popravka?
  7. Uradio sam kako si rekao provjerio kabal i đek sve je ok nema znakova da je neko oštećenje na njima ili da đek pravi slab kontakt. Sa prislanjanjem ključa nisam uspio uradio jer kada se ugasio bio sam u koloni na graničnom prelazu između BiH i SR i nisam mogao u tom trenutku skidati plastiku već standardno reset ecu i teraj dalje mada se tada nije upalila kod lampica. Da mi je naći šta je problem da se on sam od sebe u leru ugasi onda bi sve ostalo bilo lakše.
  8. Nije ni transponder ima li na forumu da zna šta dalje??
  9. Imam isti problem kao ti zamjenio ecu sa drugim i vozio se neko vrijeme misleći super evo problem rješen međutim počelo mi je zadnjih 4 mjeseca da i on pravi problem ugasi se autio dok radi u leru i ne mogu ga upaliti dok ga ne resetujem tako što skinem jednu klemu sa akumulatora i onda upali. Sve što sam znao i pročitao po forumima isprobao sam i na kraju mi auto električar kaže da je najvjerovatnije ponovo ecu u pitanju iako mi ne prijavljuje nikakvu grešku kada se to dogodi. Ta serija ecu-a sa oznakom M3 ima sistemsku grrešku koju je fiat prije mnogo godina potvrdio i tadašnji kupci novog punta imali su mogućnost njegove besplatne zamjene. E sad što ti, ja i drugi imamo polovne puntiće i neznamo da li je taj ecu mjenjan od strane fiata to nikada nećemo saznati. Na forumu ima ljudi koji su kupovali novi pa im je nakon nekog vremena znao otkazati znaći ništa nije sigurno. Nema nam druge osim ponovo zamjeniti ecu pa Bože pomozi ili postojeći dati na reparaciju momcima sa Tošinog bunara koji daju koliko toliko garanciju na svoj rad ili skupljati pare i kupovati neki drugi auto kojima ecu ne otkazuje tako lako.
  10. Provjerit ću i taj transponder. Ovo me već izluđuje a naši majstori žali bože ako im diagnostika ne pokaže šta je onda navodu jedno 10 razloga šta treba zamjeniti ili možda je ovo ili ono i na kraju ispade kao da mjenjam pola motora, a za ništa nisu od navedenog sigurni da li je baš to uzrok mog problema..
  11. Oo zadnjeg pisanja na forumu do danas dogodilo se da mi se auto četiri puta ugasio i to uvijek samo na leru majstori ne mogu da ustanove. Treba mi pomoć je li neko imao isti problem i kako je riješio šta je u pitanju??????
  12. Očistio sam senzor radilice i uzeo rezervni ključ prešao nekih 200 km nešto malo sam bio u leru za sada radi dokle će ne znam ali bi ipak volio da ako je neko imao takav problem da kaže kako ga je otklonio
  13. Teran je i kod elektricara i meni to po logici vuce na prekid struje kad se pumpa ne cuje ali zasto kad na sekundu otkacim kabal od racunara i odmah ga vratim sve radi kako treba. Probat cu to sa rezervnim kljucem i sa ciscenjem senzora radilice. Prosto me nervira da niko vec 6 mjeseci ne moze da ustanovi uzrok.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...