Jump to content
FAS Euroauto Goran

nesobn

Members
  • Content Count

    61
  • Joined

  • Last visited

About nesobn

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 09/05/1980

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    uvjek za volanom
  • Interests
    Sportski ribolov

Contact Methods

  • Yahoo
    nenadglsc698@gmail.com

Previous Fields

  • Garage
    Grande Punto 1.4

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nije do pločica druže i pregledom mehaničara je otklonjena mogućnost da je bilo šta drugo u pitanju.Znači definitivno je do mjenjača i nekog od ležaja,samo je pitanje kog i na kojem mjestu.Znam da se ništa ne zna dok se mjenjač ne skine i ne pregleda al bih želio znati da li se ko susretao s ovim problemom i da li mjenjao neke od navedenih.Svi simptomi vuku na ležaj na snopu mada se zvuk prenosi i jasno čuje ispod diferencijala kada se stoji ispod auta koji je na dizalici.E sad,posao nije mali i moram jedan dan da zagovorim termin s majstorom da se baci na posao.
  2. Da li je kod od vlasnika Grande Punta 1.3 mjet 66kw/90ks možda mijenjao neke ležejeve na mjenjaču sa 6 brzina?Konkretno imam veliku buku/zujanje samo u 4 brzini,najviše pri 80-90 km/h dok se u 5 i 6-toj jedva i čuje.Takođe,zvuk se čuje i kada se podigne prednji lijevi točak i zavrti rukom,kada je auto u stanju mirovanja,znači ugašen.Osjećaj je kao da je stradao neki od ležaja na diferencijalu ili je moguće da je na snopu zupčanika.
  3. @Filip MK Dovoljno je da auto natjeraš na kanal/dizalicu i prodrmaš poluosovinu kod centralnog ležaja.Ako ima lufta u istom,sve će ti biti jasno.Kod mene je to bilo baš izraženo i to uopšte nije bilo malo. Na leru je zveckalo i pri dodavanju gasa isto kao da neko ključem lupka po motoru a naročito pri skretanju i kočenju.
  4. Momci,potrebna mi je sledeća pomoć/savjet.Već treći dan na mom Grande Puntu 1.3 mjet 66KW/90KS nakon otežanog prvog paljenja,pali se lampica grijača koja blinka 40-tak sekundi i onda se ugasi.Sve je počelo na niskim temperaturama oko 0 C i u minusu.Promjenio sam sva četiri grijača i opet isto.Kasnije sam promjenio i relej grijača i opet isto.Auto vruć pali svaki put od prve al jel ostao sat-dva opet ista muka na plajenju koje uspije od trećeg-četvrtog puta.Radio sam dijagnostiku i nikakve greške ne pokazuje.Sinoć sam čistio MAP senzor koji je bio sav umašćen i od gareži i sve je opet isto.Ne znam da li da ga promjenim i da vidim šta će biti.Takođe ne znam da li nije problem i u nekom drugom senzoru za hladan start.Ako je neko imao sličan problem ili zna šta je u pitanju neka napiše šta bi moglo biti.Ovo već postaje žestoka zaebancija koja vadi živce.
  5. Prije desetak dana na mom Grande Puntu osjetim čudno zveckanje pri radu motora na leru a u vožnji do nekih 50 km/h struganje poput istog kad se potroše disk pločice i počnu strugati od disk.Tek juče uhvatim vremena i sa majstorom uzmem da vidim o čemu se radi.Nakon pregleda kompletnog podvozja otkrijemo zveckanje i luft na sredini desne poluosovine koja je zveckala u kućištu nosača centarlnog ležaja cijelih 1-1,5 mm.Bili smo sigurni da je stradao ležaj i odmah smo se bacili na posao.Međutim,kad smo skinuli i rastavili poluosovinu,imali smo šta da vidimo.Centralni ležaj koji se nalazi u svom aluminijumskom nosaču koji je zavrnut za blok motora,obletio je u svom ležištu i "poderao" isto što smo i primjetili i prije demontaže po ostacima aluminijumske sitne špene u prahu.Zanimljivo je da ležaj nije stradao niti ima lufta već da je u svom ležištu napravio havariu tako što se kompletan okretao u svom ležištu. Juče sam zvao otpade da nađem aluminijumski nosač i našao ga na par mjesta al je veliko pitanje u kakvom je stanju isti.Majstor prije predlaže da se ležište u nosaču obradi kod metalostrugara i da se ubaci metalna piksna u koju će leći ležaj.Spoljni prečnik ležaja je 62 mm a u nosaču istog je od 62,5-63,5 mm.Znači ležaj je poderao kućište za cijelih 0,5-1,5 mm.Danas ćemo se baciti na zahvat kod metalostrugara i da saniramo defekt i nadamo se da ćemo u tome i uspjeti.Zadnja opcija je kupiti drugi "zdrav" nosač poluosovine. Ono što je zanimljivo je da sam zvao par prodavnica autodijelova i da niko nije imao na lageru pomenuti ležaj niti je znao dimenzije istog.Eto,ko vozi Grande Punta da zna i za ovaj defekt koji se manifestuje kako sam i opisao a rješava na jedan od ova dva načina.
  6. Kod mene je počeo antifriz da curi neki dan na ovom istom mjestu.Skinuo sam kućište termostata i imao šta da vidim.Od toplote je istrulila plastična cijev na kućištu termostata na koju se nabija crijevo od radijatora tj. koje ide u kabinu.Da kupujem novo kućište s termostatom i da dajem 20 e zbog toga nisam htio,već mi je strugar napravio istu cijev s navojem od sipas-koterm plastike koju sam zavrnuo i sve nazad vratio.Investicija me koštala 5 e i pivo majstoru i sad je sve kao što je i prije "samo" je bolje nego fabričko.Sve mi je jasno osim toga da je na kućište talijan stavio sve metalne spojeve za crijeva osim za crijevo koje vodi na radijator grijanja.Prosto da čovjek ne povjeruje.
  7. Danas sam po drugi put zamjenio MAP senzor na mom Grande Puntu 1.4 8 V.Prilikom zamjene usisna grana i dio oko senzora je zamuljen od uljnih para i nekakve skrame smeđe boje.Da li je moguće da zbog toga crkava senzor i od kuda toliko taloga uljnih para?Napominjem da nemam mrežasti filter tzv. "ježić" na crijevu uljnih para.Šta je pametno uraditi i da li da improvizujem i napravim filter u crijevu na izlazu iz dekla ventila?
  8. Pola godine nakon što vozim Grande Punta 1.4 8 v 77 ks 2006 god. prešao sam 8000 km.Pored velikog servisa,za taj period otklonio sam mu par italijanskih bolesti koje ovaj auto ima,a između ostalog i veći problem sa letvom volana koja je lupala zbog potrošene čaure, ali i MAP senzor koji je sprečavao ispravan hladni start motora. kad sam pomislio da sam miran na duži period, otprilike do proljeća kada me čeka zamjena disk pločica i pakni, pojavio se novi problem. Naime, poslednjih desetak dana počeo je da dopire čudan zvuk na prednjoj desnoj strani vozila. Simptomi su odmah bili da je prednji desni ležaj u šta sam bio gotovo siguran s obzirom da je auto prešao 151 000 km. Zvuk je najviše izražen u 4 stepenu prenosa, i na pravcu i u krivini, najviše pri brzini od 60-80 km/h mada se još bolje čuje i u 5-toj brzini al najbolje pri izbacivanju iz brzine. Zanimljivo je da se zvuk prenosi i na instrument tablu koji u vožnji ne da smeta, nego ispira nerve. Nakon vožnje s majstorom, otišli smo na dizalicu gdje smo pregledali i odsluškivali sve pa na osnovu svega ustanovili da je stradao jedan od ležajeva na diferencijalu mjenjača. Nismo skidali točak niti bilo šta drugo al je sigurno da zvuk baš iz mjenjača dopire. Nakon provjere ulja u mjenjaču koje je čisto i kog ima dovoljno, na čepu na kom ima magnet nismo ustanovili da ima tragova opiljaka i špene kako bi mogli slutiti da je neki od dijelova potrošen. Ostalo mi je da sa majstorom zagovorim termin o otklanjanju ovog kvara koji sam planirao u ovoj sedmici riješiti. S obzirom da Fiata vozim dugo, nakon Tempre, Brava, Punta MK2, MK2b, s kojim nisam imao nikad problema oko mjenjača, mene zanima da li je moguće da na 150 000 km "ode" neki od ležaja il je u pitanju nešto drugo? Neko spominje ležaj kod poluosovine na ulazu u mjenjač, neki pak tvrde da je u pitanju ležaj točka samo što prenosi zvuk itd... Da li je iko imao sličan problem il barem zna za sličan slučaj i ako ga je riješio, nek javi kako?! Takođe me zanima i gdje bi mogao kupiti neki od novih ležaja u mjenjaču ako su stradali. Hvala svima unapred.
  9. Mogu li same gume drugar?Felne imam.Javi u pp.
  10. Prođe vremena evo samo da javim da je problem bio u MAP sezoru na usisnoj grani.Dakle u pitanju je senzor BOSCH kat. br. 026 1230 030 i nalazi se na dosta modela FIAT/LANCIA/ALFA ROMEO modela,kako benzinaca,tako i dizela.S kim god sam razgovarao,svi su preporučivali zamjenu istog,međutim,ja sam ga sam skinuo i očistio sredstvom za čišćebnje karburatora i štapićem za uši kako sam i pročitao na par tema po netu.Auto sada pali na pola ključa a i lampicu je sam ugasio.Dakle bio je zamašćen i garav pa je samim tim bio u spriječen da očitava tačne podatke.Na jednom forumu to detaljno i piše. https://www.google.ba/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=7&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjZrpSp-bnQAhWJtRQKHW1jDNEQFggyMAY&url=http%3A%2F%2Fwww.fiatforum.com%2Fgrande-punto-guides%2F227405-1-2-1-4-map-sensor-replacement.html&usg=AFQjCNEoFHMX999_od2bmhqxRqBoVqbBVQ
  11. Isti slučaj imam na 1.4 motoru.Moram probati sa zamjenom tog senzora da otklonim problem pri prvom startovanju.Preko ljeta palio normalno a sad ujutru tek od trećeg-četvrtog pokušaja upali a da se ne ugasi.
  12. Provjereno.Sve je ok.Sad došlo hladnije vrijeme i opet se isto dešava.Negdje pročitah kako problem može praviti senzor za hladan start koji ne aktivira automatski saug.I tačno on se sada ne aktivira jer auto odmah radi na 800 obr/min. za razliku od startovanja u toplijem periodu kad odradi minut-dva na 1200 i vrati na 800 obrt/min kad se zagrije.Zna li ko kako se zove taj senzor.
  13. U toku potrage za dobrom polovnom letvom,vidjeh na netu da je Grande Puntu ona baš mana a ovde je jako malo pisano o remontu iste, već samo o zamjeni druge. Vidim da ni čaure letve nigdje u prodaji po prodavnicama nema, ono kao kit-set za reparaciju. Zašto,pojma nemam. Elem,neda mi đavo mira pa sinoć odem kod komšije mehaničara, inače vrhunskog majstora, da čujem njegovo mišljenje o osvježenju letve. Podigosmo auto na dizalicu i ustanovili veliki luft na desnoj strani ispred suvozača. Uze majstor da skine manžetnu letve, da pogleda kakva je unutra kad ono, čaura letve ili bolje rečeno plastični prsten spao sa zubne letve i stoji u manžetni. Zamislite! Da mi je neko pričao, ne bi mu vjerovao. Minijaturni prsten širine samo 6 mm na sitnim unutrašnjim zupcima, drži oslanja zubnu letvu na kućište iste? Nisam mogao da vjerujem očima a pogotovo ne konstruktoru tamo nekom "inžinjeru" koji je sve ovo "projektovao"! Mislim, znači zato u mene lupa letva? Odmah se sjetih i opoziva Fiata koji je vlasnike Grande Punta iz 2006 god. kao moj zvao na servis zbog greške na luftu letve u prvih 30-40.000 km. U tom grmu leži zec. Odmah smo majstor i ja riješili da danas skinemo letvu, uradimo detaljno premjeravanje i da kod strugara-tokara uradimo novu piksnu-čauru od industrijske tvrde tzv. sipas-koterm plastike. Ta čaura će biti dublo šira-duža jel to može i ima mjesta u letvi a i mora jer je ovo evidentan fabrički propust da se ovako mali prsten stavi. Time će biti duplo ojačan oslonac a unutar čaure uradićemo i bolje kanale za prolazak masti koja je potrebna radu letve. Ovo je samo još jedan dokaz koliko čovjek može biti naivan dok nešto ne vidi svojim očima. Džaba bih kupio drugu polovnu letvu koja je možda malo bolja od moje a drugo, majstor mi je za reparaciju moje tražio, ovisno od stanja, dok ne rastavi od 50 do čak 125 eura. Eto toliko od mene a ako uspijem slikati, postaviću sve fotografije ovde.
  14. Upravo sam došao od majstora gdje smo ustanovili da je stradala letva volana.Zubna letva na desnoj strani (ispred suvozača) ne da ima lufta,nego klapara min. 0,5 cm.Jel se to može sanirati ako je stradala piksna-čaura il šta već ima,il preostaje da ganjam na otpadima dobru polovnu il novu-repariranu.Ako znate,molio bih da mi napišete šta i gdje preporučujete!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...