Jump to content
FAS Goran

Arguso

Members
  • Content Count

    29
  • Joined

  • Last visited

About Arguso

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Srbija

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Stilo Hečbek 1.8 16V
  1. Pozdrav! Na mom Fiat Stilu 1.8 16v, na displeju mi već duže vreme izbacuje tekstualne greške ABS, ESP i ASR failure a na tabli mi sijaju lampica od ABS-a i ona druga sa prikazom "trougla sa uzvičnikom u krugu" (predpostavljam da je to ili ASR ili ESP greška). Konačno je došlo vreme da i to sredim na autu i na dijagnostici su ustanovili da je problem u senzoru prednjeg levog točka. Hteo bih sam to da zamenim, zato što postoji mogućnost i da se samo zaprljao (tako rekoše....), pa mi treba savet/uputstvo kako da to uradim sam i slike ili video tog senzora (na youtube svih automobila ima ali za stila nisam našao). P.S: Molim vas samo konkretne postove, pročitao sam svih 10 stranica ove teme i sve je "trla baba lan" ili "otiđi kod majstora", ili samo problemi (čast izuzetcima), nigde nekih slika, videa ili drugog uputstva, što mi moglo da pomogne i meni i drugima. HVALA unapred!
  2. Ja sam kvačilo ozračavao na "cucli" ili "sisici" ali onoj koja se nalazi na samom menjaču. Potrebno je da se sa te sisice izvuče osigurač (običan kružni metalni prsten), zatim sama sisica malo izvuče napolje jer ima dva "stepena/položaja" , u prvom položaju je zatvorena a kada se malo izvuče-na drugi položa/stepen, onda je otvorena (osteti se pod prstima) i tada može da se "druka" na pedali. Ne "druka" se kao kod kočnica, nego je potrebno napraviti "zatvoreni sistem". Na tu sisicu se nabije providno gumeno crevo prečnika 5-6 mm a drugi kraj creva se zaroni u posudu u kojoj se nalazi isto kočiono ulje koje je i u bočici od auta ili koje ti je prodavac predložio da ide u tvoj automobil ( kod Stila 1.8 16v je objedinjeno i kočioni i sistem kvačila tako da imaju zajedničku bočicu za ulje, predpostavljam da je tako i kod tebe ali proveri). To se radi zbog toga da prilikom pumpanja/drukanja sisica ne povuče vazduh nazad u sisitem. Naravno, pri tome svemu je potrebno pratiti i bočicu od ulja u autu da se ne isprazni i dosipati po potrebi. Na kraju ozračavanja, sisicu ponovo utisnuti u prvobitan položaj i vratiti osigurač. P.S: Ovo si mogao da pročitaš u istoj ovoj temi (kao i ja) samo na stranicama malo unazad a postoje i slike gde se to tačno nalazi. Ali eto, pošto su i meni ljudi sa foruma izašli u susret i pomogli, nisam bio lenj da napišem ponovo i tebi pomognem (ako je to upitanju). Za ivan.ik: Menjanje seta kvačila nema mnogo veze sa "luftom" ručice menjača ali sam rekao majstoru kad već radi oko menjača t.j kvačila da pogleda i luft kod ručice. Verovatno je podesio neke sajlice ili kakav se već sistem koristi za ručicu da bi uvek bila u centru kada se izbaci iz brzine.
  3. OK hvala, sve razjašnjeno. Nereče ništa za izbor proizvođača tih setova kvačila?
  4. Pozdrav forumaši ! Evo samo da se javim, da ne bude da se javljam samo kad imam problem (problem je bio sa težim menjanjem brzina, loše razdvajalo kvačilo). Zamenuo sam komplet set kvačila na Fiat Stilu 1.8 16v (uključijući i "druck" ležaj sa cilindrom) i to je bio problem kod mene. Eto, posle skoro 11 meseci "patnje" sa kvačilom gde sam teško ubacivao u brzine (posebno u rikverc) izdržao sam nekako, ali sa vrlo pažljivim i sporim menjanjem brzina, da ne bih oštetio menjač (zakrčao mi je samo jednom u rikvecu za ovih 11 meseci). Iz tog razloga hoću da kažem i svima vama da je netačan podatak (što sam negde pročitao) da u rikver brzinu "uopšteno" ide teže i da čak i FIAT je u svojim uputstvima napisao da se prilikom ubacivanja u rikverc treba sačekati nekoliko sekundi između pokreta "udesno" i pokreta "unazad" ručice menjača. Jeste da mi je to pomoglo ali samo dok je set kvačila istrošen. Sada sve brzine idu "kao u sir", čak i sama ručica menjača nema "lufta". Imam samo jedno neobavezno pitanje: Ja sam ugradio komplet set kvačila "LUK" nemačke proizvodnje i zanima me da li sam napravio pravi izbor. Na to sam se odlučio, na predlog prodavca i koji mi je rekao da mogu uzeti i set "Valeo" i da je on čak nešto malo i jeftiniji ?!, ali da sa tom markom proizvođača nisu nikad sigurni da li je original u pitanju jer se mnogo kopira. Ja sam LUK-ov set kvačila platio 17.000 dinara (korpu i lamelu) i plus 10.000 dinara (druck ležaj sa cilindrom), znači sve ukupno 27.000 dinara.
  5. Ja sam te žice napravio od dve elektrode za varenje. Očistio sam onu izolaciju/oblogu, malo još izšmirglo da budu potuno čiste, savio jednako na sredini i probao sa njima. One su skroz odgovarajuće zato što su čvrste i zato što im je prečnik 2,5mm a otvori na CD playeru mislim da su veći od 3mm. Međutim, desna strana neće nikako da se otključa, gurao sam iz sve snage a i plastična maska je sa te strane odvaljena (verovatno je negde unutra pukla i odvolija se od ostatka kućišta CD playra), kao da je i predhodnom vlasniku to pravilo problem i mislim da je slomljena negde iznutra. Ako ta strana ne može da se otključa, da li postoji neki drugi način vađenja CD playera?
  6. Probao sam danas da skinem CD player sa tim žicama međutim jedna strana se otključa i ide napolje dok desna neće (kao da nije otključana ili šta već). Jel postoji mogućnost da se CD player skine komplet sa tim kućištem ili slično?
  7. Da, imam fabrički CD player, nekako mi ta centralna konzola bude prazna (jer je velika) kada se ugradi klasičan CD player. Nego ovo, oko skidanja CD playera mi nije baš najjasnije. Da li te igle moraju biti vezane, dve u obilku slova "U" ili mogu biti 4 pojedinačne. Ja sam probao sa samo jednom bakarnom žicom ali ni na jednom od četiri otvora nisam otvorio/otključao, jel može jedna po jedna i jel se čuje neki "klik" ili nešto, ne znam dokle smem da pritisnem i kada je otklučano. Ne bih da idem kod majstora ako je neka sitnica ili glupost, jer CD player mi se na 1-2 sekunde uključi i odmah isključi, predpostavljam da je još ispravan i da je neki spoljni kontakt žica u pitanju.
  8. Na YouTube ima neki nepregledan video kako se skida CD Player ali koliko sam mogao videti i shvatiti, dok je kluč u bravi za start motora (bez kontakta) ubodu se 4 žice ili tako nešto u one male otvore na CD Playeru koji su u prečniku oko 2-3mm. Zatim se izvadi ključ i redom prisloni na svaku od 4 žiče (valjda zbog koda/CODE, ne razumem to...), tada te žice uđu u otvor još nekih 1-2cm (bez ključa idu samo do određene granice) i tek onda se polako izvlači CD Player. Da li se tako skida CD Player?
  9. Jeste, bio je u pitanju taj osigurač F39 HVALA na pomoći a i nalazi se tu kao na slici. Međutim, zamenuo sam osigurač, klima je proradila, svetlo u kabini takođe a CD player se isključi odmah po uključivanju i iz središnjeg dela za ventilaciju, počeo je izlaziti blagi dim i miris topljenja klabla/plastike, tako da je osigurač ponovo pregoreo. Zamenuo sam još jedanput taj osigurač i sada sve ostalo radi osim CD playera koji kada se uključi, na trenutak zasvetlji pozadinsko narandžasto osvetljenje i odmah se isključi. Sve do sada CD je radio odlično i nikad nisam ostavljao CD disk u samom playeru kada ga isključujem. Zadnji put kada sam ga vozio pre 6-7 dana CD player je radio normalno, ne mogu da verujem da je zima uzrok nekom "spoju" ili šta već kod CD playera i šta bi to ustvari i moglo biti? Nije mi pravio nikakve probleme.
  10. U pravu si! Ne radi ni svetlo u kabini. Znači to je onda taj osigurač F39?
  11. Pozdrav Stilistima i ostalim forumašima! Srećna vam nova 2015 godina, puno zdravlja, sreće i automobila bez kvarova. Pre neki dan (kada je bio najveći minus, -17) hteo sam da upalim automobil i on je upalio normalno. Sve signalne lampice na instrumental tabli su se normalno uključile a posle strartovanja motora i isključile, nikakav problem niti grešku kompjuter nije prijavio. Međutim, automatska klima i CD player neće da se uključe, čak ne sija ni pozadinsko (narandžasto) svetlo na klimi, što me je navelo na zaključak da ta dva uređaja uopšte ne primaju struju. Pre toga nisam imao nikakav problem sa ova dva uređaja, šta vi mislite da je u pitanju i ako su osigurači, gde se tačno oni nalaze i koji su? Unapred Hvala na pomoći i srećni praznici.
  12. Hvala! - Da li to onda znači da se kod dizela prilikom zamene "seta kvačila" podrazumeva i zamena zamajca, pa onda otuda i tolika razlika u ceni a kod benzinaca se ne menja zamajac u "setu kvačila"?
  13. Pozdrav vozači i majstori! Posle konsultacije sa majstorima i drugim vozačima Fiat Stila, evo me opet sa novim informacijama ( a i pitanjima) u vezi kvačila. U servisu gde sam radio "veliki servis", majstor misli da je "set kvačila" potrošen, ali da nije baš "hitno" i kaže da ga nastavim da vozim još jedno godinu dana (što meni u ovom trenutku i odgovara iz finansijskih razloga). To i radim, naravno sa vrlo pažljivim menjanjem brzina, da ne bih oštetio nešto, tj "naoštrio" menjač, i dosta mi pomaže "pravilo 2 sec za rikverc", kao što ste me vi savetovali. Kolega sa posla je imao problem sa kvačilom pre dve nedelje, gde mu jednostavno u pola grada otkazalo kvačilo (nekako se dovukao drugom brzinom do kuće). Pošto je i sam majstor (a ima i radionicu) sam je to sebi zamenuo a ceo set je platio oko 37.000 dinara, inače reč je o motoru 1.9 MJet. Posle zamene sam kod njega probao kvačilo i to je sasvim druga priča nego kod mene. Kvačilo je "jako" mekano i skoro da nema nikakvog "lufta" tj praznog hoda papučice. Pre neki dan mi je i komšila kupio Fiat Stilo 1.6 16 V, probao sam i kod njega kvačilo, i ono je isto kao i kod kolege koji je zamenuo set, znači mekano i skoro bez praznog hoda odnosno nešto manje od 1cm, predpostavljam da tako treba da izgleda ispravno kvačilo. Pitao sam u servisu koliko bi me koštao taj set kvačila i rekli su oko 17.000 din bez ruku jer predpostavljaju da moj auto nema "plivajući" zamajac. Mene zanima sledeće, što od njih nisam uspeo da saznam: - Da li postoje razlike u cenama u setu kvačila za benzince i dizele ili čak i za pojedine modele motora različite kubikaže? - Koji modeli Fiat Stila imaju "plivajući" zamajac ( ako i imaju uopšte) a koji ne i da li zbog toga ovolika razlika u ceni seta kvačila? P.S. Pročitao sam celu temu, i nisam našao precizno objašnjenje o sistemu kvačila i da li ima razlike kod benzinskih i dizel motora, čak šta više, mnogi dele savete na osnovu svog iskustva sa dizel motorima kojih je naravno neuporedivo više i koji ne mogu da se primene na benzinske motore kao na primer "luftiranje" hidrauličnog sistema kvačila u mom slučaju. Deo sa ponuđene slike o načinu luftiranja kod mene nisam našao na menjaču, verovatno postoji drugačiji sistem (ili na drugom mestu) ali u svako slučaju hvala na dobroj volji za pomoć i za ubuduće...
  14. OK, hvala. Znam gde je to, mislio sam da misliš na Beograd.
  15. Pozdrav svim forumašima i vlasnicima automobila FIAT Stilo! Od nedavno imam ovaj automobil i želeo bih da saznam nešto više i detaljnije o samom motoru (agregatu) ovog automobila a reč je o verziji 1.8 16V. Koliko sam uspeo sam da primetim, kod modela 1.8 16V elektronika t.j. "ECU" je HITACHI-jev i nalazi se na sredini između motora i kabine, kod tapaciranog dela kutije za ventilaciju, mislim da je pričvršćen za deo sistema ubrizgavanja goriva ili kako se to već zove. - Da li je ovo mesto za "ECU" takođe osetljivo (na temperaturu i sl.) kao i ono na verziji 1.6 16V, gde se "ECU" nalazi sa desne strane na samom motoru? - Koliko je kvalitetan i izdržljiv motor 1.8 16V, jer sam procitao da je u kasnijim serijama izbačen iz ponude kao i 1.2? - Zbog čega je na 1.8 16V elektronika HITACHI-jeva a ne MAGETI MARELLI kao kod ostalih benzinskih motora? - Da li ta verzija (1.8 16V) motora ima "plivajući" zamajac t.j. kvačilo? - I naravno, vaša iskustva sa ovim motorom. HVALA!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...