Jump to content
FAS Goran

Skorpion

Members
  • Content Count

    499
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    Skorpion got a reaction from igor0511 in Kraj DOWNSIZING-a (smanjivanja kubikaža)   
    Mali motori veći zagađivači i potrošači
     
      Mnoge kompanije nastavljaju sa smanjivanjem zapremine motora, ali po najnovijim istraživanjima, mali agregati emituju više ugljen-dioksida i azotnih oksida. Ovo je praktično još jedan dokaz da „inovacije“, posebno što se standarda o izduvnim gasovima tiče, više proizvod politike i „ekonomije“ nego realnog stanja stvari. Kompanije poput Renaulta, Volkswagena i nekih drugih, počinju sa povećavanjem motora da bi redukovali negativan uticaj na životnu sredinu. Nedavni test Renault Clia naše redakcije, pokazao je da automobil potrebno voziti sa popriličnim angažovanjem papučice gasa da bi se ostvarile odgovarajuće performanse za učešće u saobraćaju, što naravno donosi i povećanu potrošnju i emisiju CO2. Slična stvar je i sa Fiatovim i Opelovim „deminutiv“ motorima, kao i ostalim koji su pokušali da redukuju potrošnju i emisiju redukovanjem zapremine motora.   Apel za povećanje zapremine motora je došao nakon VW-ovog dizel skandala, zbog nerealnih testnih procedura. Dotični testovi, sprovedeni pod diktiranim uslovima i fiksnim temperaturama, nisu bili kadri da pokažu realno stanje stvari, odnosno da benzinski i dizel motori male zapremine u realnim uslovima troše više i emituju više neželjenih gasova nego motori veće zapremine. Neke kompanije, poput Renault-Nissana sprovode testove uz planove za povećanje zapremine „deminutiv“ motora. Sve bi moglo da rezultira time da ne bude dizelaša ispod 1,5 litara zapremine, kao i benzinaca ispod 1,2 litre. Volkswagen je već pripremio 1,6-litarsku jedinicu kao zamenu za 1,4-litarski trocilindraš, dok Renault prati temu sa povećanjem 1,6-litarskog R9M dizela za 10 odsto. „Postalo je jasno da mali motori ne donose prednost“, rekao je Tomas Veber, čelnik Mercedesovog odeljenja za istraživanje i razvoj. „Iz tog razloga nismo uskočili u trend trocilindraša.“ Uz povećanje zapremine najmanjih motora, kompanije će se verovatno okrenuti elektromotorima i hibridnim opcijama, kao što mnogi i rade.   preuzeto sa - vrelegume.rs
  2. Haha
    Skorpion got a reaction from igor0511 in Kraj DOWNSIZING-a (smanjivanja kubikaža)   
    Velika promena - smanjivali motore, sada ih povećavaju 
    Brojne automobilske kompanije počeće ponovo da povećavaju radne zapremine motora, nakon što je utvrđeno da sve manji pogonski agregati neće moći da prođu nove, stroge testove emisije izduvnih gasova koji će se sprovoditi u realnim uslovima. 
    Kako izveštava Rojters, kompanije kao što su Volkswagen, General Motors i Renault obrnuće takozvani "daunsajzing" proces koji je poslednjih godina naročito uzeo maha i doveo do toga da su motori ispod jednog litra zapremine uobičajena pojava u manjim automobilima. 
    Navodi se da je uočeno da mali benzinski motori izbacuju "znatnu količinu finih čestica i ugljen-monoksida", a da toplota koju generišu kompaktni turbo dizel agregati rezultuje povećanim očitavanjem azotnih oksida, čak 15 puta iznad dozvoljenih granica. 
    Tako se, na primer, očekuje da će zbog problema sa previskoim emisijama štetnih gasova Volkswagen ukinuti trocilindarski 1.4 litarski dizel, i zameniti ga 1.6 litarskom jedinicom sa 4 cilindra. Renault bi takođe trebalo da u budućnosti poveća zapreminu svog 1.6 dizel motora za 10-ak pocenata, dok će sledeća generacija pogonskih agregata General Motorsa, koja će se pojaviti 2019. godine, takođe biti veća za 25-30% u odnosu na aktuelni 1.2 litarski dizelaš. 
    Da su nove tendencije u proizvodnji motora izvesne, potvrđuje i izjava koju je nedavno dao direktor Renault-Nissana zadužen za pogonske sisteme, Alen Raposo. 
    "Tehnologija koju smo do sada koristili za smanjenje kapaciteta motora više nam ne omogućava da ispunjavamo postavljene emisione standarde. Dostigli smo granicu u 'daunasjzingu'", rekao je Raposo na upravo okončanom sajmu automobila u Parizu. 
    Analitičari procenjuju da će zbog striktnih testova koji će se obavljati u realnim uslovima vožnje, a ne kao do sada u kontrolisanom laboratorijskom okruženju, u budućnosti nestati benzinci ispod 1.2 litra zapremine, kao i dizelaši ispod 1.5 litara.
    http://www.reuters.com/article/us-autoshow-paris-engines-exclusive-idUSKBN12E11K
     
  3. Like
    Skorpion reacted to virke in Koje kočione pločice, diskove?   
    Ja sam stavio napred Ate Power diskove i Ate ,,obicne'' plocice.
    Nista ne skripi. Radi mi posao.
    Dal ima bolje? Verovatno ima.
  4. Like
    Skorpion reacted to dekirs in Koje kočione pločice, diskove?   
    Ako uzimas ATE disk onda i ATE plocice, ako uzimas Textar onda Textar plocice... itd. Nije pravilo naravno, moze da se miksuje ali meni se pokazalo kao najbolje do sada. Uvek kad sam miksovao skripalo je. 
  5. Like
    Skorpion reacted to YUgisa in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    A pre 10 godina se ljudi na forumu sa Winterom penjali po masnim banderama...
  6. Like
    Skorpion reacted to dekirs in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ma ja sam i za to isao kod vulkanizera. Jednom probao na Bravu, crko 2 sata jebavajuci se sa onom fabrickom dizalicom, produvao me vetar, ledja me bolela 5 dana i od tada uvek kod vulkanizera, zajebi
  7. Like
    Skorpion reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Moj stav je da ako biram AS gumu - iskljucivo bar neki mid ili premium segment, dobro istestiran po svim parametrima. Da tacno znas sta mozes i u kojim uslovima, svaka je negde bolja a negde losija, na svim poljima dobra jednostavno ne postoji. Tako se i bira za dominantne uslove voznje - Nokian AS je vise orijentisana za sneg, GY i Continental za neki prelaz, Dunlop i Michelin za pretezno suvo/mokro.
    Sa ovim no-name modelima, em pravis kompromis, em to radis sa necim sto nema apsolutno nikakav "opis" u praksi. Sto se mene tice, neka hvala.
  8. Like
    Skorpion reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Na mokrom DOBRE  , ali bas dobre. Iskoristio sam priliku, pa sam po onom pljusku jutros brzinama kao na magistrali namerno gadjao i dublje bare, da vidim kako ce se ponasati u kontrolisanim uslovima. Kao sto sam i pretpostavio, zbog velikih kanala za odvod, vrlo lepo seku i izbacuju vodu i bar na tim brzinama nije bilo ni akvaplaninga a ni nekog primetnijeg usporavanja, korektne su na kocenju... Bar je moj subjektivni utisak takav, da ulivaju sigurnost.
    Glavno sto sam trazio i sto je sigurno preko 95% moje voznje (ponasanje na suvom i mokrom, udobnost) su za sada lepo ispunile. Nadam se da ce biti zadovoljavajuce i na jedinom preostalom ispitu, a to je da se izbore sa lapavicom ili nekim plicim snegom - u tom slucaju jedino ostaje da se vidi koliko ce biti trajne.
    PS: Deluje mi da manje kupe kamencice sa puta, a to mi je (uz zestoko prljanje zadnjeg kraja na Hatchu kada je mokro) bilo jedino sto mi je smetalo kod CC.
  9. Like
    Skorpion reacted to Ivan in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    "Problem" je sto bolja oprema vuce i bolju i jacu motorizaciju, tj. obrnuto.
    U slucaju Punta, sto se 1.4 benzinaca tice, ako gledas iole mladje (>2009.) - to jace, podrazumeva "komplikaciju" sa MultiAir motorima. U smislu da imas jos jednu stavku za proveru i potencijalni trosak (a mozes i slatko da se navozas, kakav vec primerak zabodes).
    Tacnije, od Punta Evo vise nemas standardni FIRE 1.4 16v od 95 KS, menja ga atmo verzija MultiAir od 105 KS (takodje 16v). A kao zamena za T-Jet 120, dolazi MultiAir Turbo od 135 KS.
    Tako da od obicnih 1.4 atmosferaca koji su bili u Grandeu, od Eva pa nadalje nazalost ostaje samo 8v verzija od 77 KS.
    Tako da i o tome prilicno povedi racuna pri kontroli, posto je konkretno auto sa tvog 3. linka MultiAir atmosferac od 105 KS  .
    Cisto da znas kada trazis (ili gledas ePer specifikaciju) - to ti je "Blue&Me" sistem, koji podrazumeva pre svega handsfree telefon, glasovne komande, kao i pomenutu mogucnost reprodukcije muzike preko USB/AUX. Bluetooth se koristi samo za telefonske pozive, fabricki nije bio podrzan A2DP protokol za strimovanje muzike.
     
  10. Like
    Skorpion reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Samo ti cekaj, pa ces kupiti kada su i najskuplje, pred 1.11. ili u periodu iza toga (na stranu sto i cene generalno idu u vis). Jos kada su ovde pojedini pisali da ta nova Sava ne postoji u dimenzijama preko 16'' - secas se da sam ti iz prve ruke em pronasao 225/45/17, em je cena bila trunku ispod 7.500 din  . Sto ti kazes, sada ih vec ima i za 9.000 din.
     
    Posto i meni polako stize vreme za zamenu setova (auto je stigao iz Svice sa maltene novim Pirelli P7 Cinturato), tek sam se polu-snabdeo  . Kupih za test jedan par Dunlop Sport AllSeason, koje sam montirao napred. Posto su mi se svidele "na papiru", ideja je bila da ih malo provozam - pa ako budem zadovoljan, kupujem odmah jos jedan par i miran sam. Ako ne, idu na oglase - identicno kao sto sam uradio kada su se pojavile Michelin CrossClimate, tamo 2015. godine. Unapred se izvinjavam za strokav auto i felne/gume nacopane onim vulkanizerskim premazom  .
     

     
    Izvozao sam se na ostatku odmora sa njima, zakacio i malo mokrog - sve sto sam ocekivao, za sada su ispunile. Dimenzija je 225/45/17, u verziji 94 W (pumpam ih na trunku vise od fabrike, na 2.4 Bar). Malo bolji brzinski i veci tezinski indeks (XL kao sto su to bile CrossClimate). Lepo drze po krivinama, poprilicno udobna guma (mada je tu uvek onaj efekat prelaza na nove), nije bucna. Po deklaraciji je na 71 dB, u kabini ne primecujem bukvalno nikakvu razliku u odnosu na prethodne letnje P7 Cinturato, koje su takodje bile deklarisane na 71 dB. Jedino kada sa otvorenim prozorom, malo vecom brzinom prolazim pored neke barijere (recimo neka podzida na magistrali) - mozda imaju za nijansu veci sum od letnje. Za ostalo ne primecujem razliku.
    Najvise me je privuklo to sto i sam Dunlop naglasava da su sve karakteristike blizu letnjoj gumi, a to i trazim za nase podneblje i zime maltene bez snega. Bokovi su ojacani za dinamicniju voznju po suvom, isto vazi i za ivice gazeceg dela, a to su i potencirali sa prefiksom Sport u imenu proizvoda: https://news.goodyear.eu/the-dunlop-sport-all-season--a-breakthrough-all-season-tire-for-mild-winter-climates/
     
     
     
    Svidja mi se i sto je sara linijska kao na letnjim gumama, sa velikim kanalima za odvod vode (nije "V" sara, kao na maltene svim modernim AS modelima). Klasicne cik-cak lamelice ne postoje, evo malo detaljnije i izgleda same sare:
     
     
     
    Stare su 3 meseca, proizvedene u Francuskoj:
     

     
    Na kraju, ovde sam pokusao da u jednom kadru uhvatim letnji (1.6 mm) i zimski (4 mm) granicnik, dubina nove sare je blizu 8 mm (CrossClimate su bile na okruglo 7 mm):
     

     
    Nadam se da ce ovaj pocetni review biti nekome od koristi. Kao i davno za CC - dodacu nove, kao i utiske za ponasanje na snegu (ako ga uopste i bude ), nacin trosenja, itd... Sto se cene tice, Dunlop ih je pozicionirao tacno izmedju mid-range modela (Quadraxer 2, MultiControl, Kinergy 4S) i najskupljih premium (CrossClimate, Vector 4Seasons Gen-3, AllSeasonContact), sto im je jos jedan plus. Gume su kupljene su uz pomoc naseg drugara @djomla (kome se ovim putem zahvaljujem), u AC "Uno", Cara Dusana. Cena za kes je 11.500 din, uz montazu/balans od 600 din po tocku.
    Momci su vrlo korektni, cene nisu naduvane, a posto ih Djomla zna - cisto moj predlog (ako postoji interesovanje), da se sa njima mozda ostvari i klupska saradnja i omoguci popust za nase clanove.
     
  11. Like
    Skorpion reacted to zunto in Škoda Yeti & BMW X3   
    Tesko da ce okada vise Skoda izbaciti tako kompaktan i upotrebljiv auto.

    Послато са MI 9 помоћу Тапатока


  12. Like
    Skorpion got a reaction from vagenovac in Večita dilema, koji auto kupiti?   
    Imam i ja 2m i 115kg, od auta koi sam vozio najvise mi odgovaraju SUV zbog pozicija sedenje.
    Imao sam i Stilo i GP i mogu da potpisem da u GP lepse se sedi i ima vise mesta za vozaca nego u Stilo.
    Sad trenutno vozim i novu Octaviu, a pozicija sedenja meni ne odgovara, boli me kicma i koleno posto klima duva pravo na koleno..
     
    Sent from my SM-A525F using Tapatalk
     
     
     
     
     
     
  13. Like
    Skorpion got a reaction from Decak Iz Vode in P: 2017. Škoda Yeti 1.4 TSI 2WD Outdoor Adventure   
    Yeti lagano ide na prodaju pošto dobili službeni auto.
     
    Škoda Yeti 1.4 TSI 125KS (motor sa kaišem). Kupljen nov u SRB i redovno održavan u ovlašćenom servisu za šta imam sve račune kao i digitalna servisna knjižicu.
    Auto u odličnom stanju, do sada nikakve probleme sa njim. Uz auto idu i zimske gume na originalnim čeličnima felnama i ratkapne.
    Svi ostali detalji u oglasu na PA.
     

    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/18559366/skoda-yeti-14tsi-outdoor-adv
     
       
       
       
     
     
  14. Like
    Skorpion reacted to Dule 021 in Fiat Grande Punto - saveti, iskustva pre kupovine   
    Vec sam pisao da je taj motor sa euro5 normom smece za medalju i da kad dodju izduvni gasovi na merenje nijedan nece proci tehnicki pregled. 
    Trgovci kolima su to shvatili i izbegavaju taj motor. 
    Pogotovo iz Holandije ima da se smrznes koliko imaju km jer ja sam ih se nagledao sa 250-290k a 2010-2012 godiste su. 
    Vise puta sam ih uzimao i neke sam i vracao uvozniku jer to toliko lose radi da je strasno a sto je najcudnije dok su zagrejani rade odlicno ali prco paljenje je katastrofa,dime,neravnomerno rade,kad das gas dizne krljaju....
    Jednog sam uzeo sa 158k km a koji je bio savrsebo sacuvan u svakom pogledu a ono curi mu ulje iz auspuha tako da bolje ne uzimaj taj motor. 
    Samo jedan do sad sam video da radi kako treba a to je jedan od ko zna koliko. 
  15. Like
    Skorpion reacted to Jackkk in Grande Punto 1.4 8v/16v - slabo ubrzava?   
    Evo i ja da se javim sa problemom. Ja imam Punta Evo 1.4 benzinac 8 ventila 77ks.
     
    Desi mi se ponekad posle duže vožnje da izgubi snagu i jako loše vuče. Pre neki dan sam se jedva popeo uz košutnjak, odjednom je izgubio snagu u 3 brzini, prešaltao sam u 2 brzinu ali nije mnogo pomoglo, jedva sam se popeo, na trenutke "sastavi" i lepo povuče. Zanimljivo je da mi se samo tada javio check engine i nikad više. I to je zablinkalo 5 puta i to je to.
     
    Takođe kada je problem prisutan, u leru lepo i mirno radi, kada turiram ne izgleda kao da radi na tri cilindra. Kada lagano ubrzavam nema trokiranja, samo kada malo jače stisnem gas.
     
    Dakle, problem je javlja povremeno, posle duže vožnje pri oštrijem davanju gasa. Problem se javljao samo kada su jako visoke temperature (ujutru mi se nije dešavao problem).
     
    Svakako teram prvom prilikom kod majstora (čekam drugi auto da se vrati sa servisa). Jel ima neko ideju šta bi sve moglo da bude?
  16. Like
    Skorpion reacted to Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    CrossClimate je letnja guma sa 3MPSF sertifikatom, rezultatima na testovima je zato i najpribliznija letnjoj.
    Bar sarom (dok ne izadju testovi), za nase podneblje mi dobro deluje i Dunlop Sport AllSeason, na sve to pojacani obodi za dinamicniju voznju leti.
    Stare verzije GoodYear (Vector 4Seasons) su koristile stari i vec prevazidjeni pristup izvodjenja iz zimske gume, slicno je vazilo i za V4S Gen-2. Najnovija Gen-3 ima totalno drugaciju saru, drugaciju smesu, manje lamelica, isto vazi i za njihovu grupacijski novu Savu All Weather. Slican dizajn koristi i najnovija Vredestein Quatrac, koja je pokupila odlicne rezultate na testovima, Bridgestone WeatherControl...
    Izmedju CrossClimate i Vector 4Seasons Gen-2 je leto/zima parametrima ranije bila Continentalka (Conti AllSeason Contact).
    Neki tipican ekstrem u suprotnom "zimskom smeru" je npr. Nokian Weatherproof. Licno bih (naravno ko ne ide u neki ozbiljniji sneg, gde su obavezna 2 seta) za nase uslove sa vrelim i sve vlaznijim letima, kisnim prolecima i maltene bez snega zimi, uvek birao savremeni AS sto je moguce blize letnjoj gumi.
  17. Like
    Skorpion reacted to bane1321 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Pazi, razumem ja rezon kad mi neko kaze AS su AS, ali sezonske gume su bolje, u uslovima za koje su predvidjene i to je 99% tacno.
    Ali AS pljuju da niti su zimske, niti su letnje, a ovamo sva trojica voze Vinteru do otkaza zimi i leti i jos se time hvale.
    Pokazao sam im BfG koje imam, a oni u fazonu, pa dobro te skuplje su ok... Ne razumem, stvarno... 
    Osnovni argument ljudi koji furaju zimske cele godine (najcesce Vintere, ali i druge budzet gume) je da su one jeftine (potpuno tacno) i da su bolje od AS zimi (uglavnom tacno za taj cenovni rang i marku i prve sezone), medjutim svi ih furaju i leti (licno ne verujem da Vintera ako je koristis kao AS moze bezbedno da se vozi trece godine, a da ne pricam da ce verovatno ta AS da ima bolje osobine trece i cetvrte sezone od low cost zimske koje se cele godine vozi)! 
  18. Hvala
    Skorpion got a reaction from neshaoct in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    ADAC I AutoBild kvalifikacije za 2021
     
      
     
      
     
  19. Like
    Skorpion got a reaction from ISV_01 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    ADAC I AutoBild kvalifikacije za 2021
     
      
     
      
     
  20. Hvala
    Skorpion got a reaction from Ivan in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    ADAC I AutoBild kvalifikacije za 2021
     
      
     
      
     
  21. Like
    Skorpion got a reaction from neshtry in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    ADAC I AutoBild kvalifikacije za 2021
     
      
     
      
     
  22. Like
    Skorpion reacted to ISV_01 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Slicnog sam misljenja, jedino sto zaista moze da utice je kilometraza. Ako se bas dosta prelazi, bolje imati zasebno zimske i letnje, al ako je neko poput mene (do 10k) onda all season sa povremenom rotacijom odlicno izgura 5-6 godina. 
     
    @djomla
    Eeee, bar za jednu sezonu budem postedjen merkanja po parkingu 
     
     
  23. Like
    Skorpion reacted to bane1321 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Svakako bolje nego voziti Vinteru cele godine!
  24. Like
    Skorpion reacted to 037 in Pneumatici...letnji, zimski, iskustva   
    Ako baš nema lufta, uzmi barem one sa plusom. Isto izgledaju i koštaju ali je smesa znatno unapređena i podigla je performanse za klasu.
  25. Like
    Skorpion got a reaction from VladaG9 in Opšti saveti prilikom kupovine aluminijumskih/čeličnih felni   
    Druze imao istu dilemu 2017.Na kraj kupio polovne original celicne felne ko nove skinuti sa Superba posto su iste dimenzije ko kod Yetija. Proverene na vulkanizer i sve u redu. Evo sad ce 4 sezona kako vozim montirane BFGoodrich zimske i sve je u redu.
    Proveri lepo koi je razmak Jota i ET na felne posto sigurno iste pasuju i kod drugih auta.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...