Jump to content
FAS Goran

six

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About six

  • Rank
    Il Nuovo

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Garage
    Palio 1.2 weekend
  1. Da završim priču ..... Auto je ok što se svega tiče. Ali ovi motori 1242ccm su užas. Čitajući ovde po forumu probleme sa dihtungom glave (gubljenje vode iz sistema, a nigde ne curi) i slušajući ljude , vidi se da je motor toliko loš da mu do 100.000km na svakom drugom autu ode dihtung a i "istrune" glava. Pa mora da se vari , ravna itd..... užas. Pa ni na jugu na 100.000 nije toliko često crkavala glava ..... Gledano globalno sa pozicije današnjeg brzog života i politike poslovanja, ništa se ne pravi da traje, naprotiv , sve se pravi za jednokratnu upotrebu. Tako da je verovatno to i zamisao tj proračun inženjera ovog motora bio takav. 5 godina ili 100.000km a onda jadni potrošaču, ko te j... kupi drugi ...... Lepo je to zamišljeno za one koji imaju para , a šta je sa nama koji nemamo ???? sad but true ...... Želim svima puno sreće sa fiat punto MK2 motorima. Ja sam sa njim završio .... I juče novi fiat 500L .... ne pada mi napamet ..... ni za džabe da mi ga daju ... Do nekog drugog viđena.... pozdrav !!!!
  2. Da nije strasno.Našao sam original svečiće. 4 komada 1400 dinsa. To nije ni najmanji problem. Ali je problem to što sam se stim patio 3 meseca. Kad sam nekoliko puta otišao kod masjtora i čak 2 puta mu ostavljao auto po 2-3 dana, on mi je je rekao da ništa nije primetio. Ništa? A svaki dan ujutru mi je kad je hladan auto minut -2 kad ga upalim, trokirao! Koliko mi je živaca pojeo auto i majstorske priče to je mnogo, mnogo više od 1400 din. Ne mogu da verujem da mu je bilo teško da odvrne svećice i da ih proveri? JA nemam alat i nisam majstor za auta. A zaista da se skinu svećice ne treba večnost ..... strašno...
  3. Problem je bio na prvoj svećici. Pukao je bakelit na samom vrhu svećice i tu je bio šlus.
  4. Izvinjenje i hvala adminu što je podelio temu. Da dodam još par simptoma koje sam primetio. Mada možda nema veze ali ipak dok ne rešim problem nemogu reći da nema veze. Kako je ovih par dana zahladilo auto pali extra. Nema jutarnjeg trokiranja kao što je bio slučaj u zadnjih 2 nedelje dok je temperatura napolju bila za 10ak stepeni veća. Naravno da senzori odrađuju svoj posao i da je smeša (goriva i vazduha) kada je hladno, mnogo više goriva nego vazduha, i prošle zime mi je auto palio extra (zato se i zove palio ) i to me zaista oduševljava jer bukvalno ne okrene 2-3 puta i upali. Dok Leti vrti minimum 6-7 puta (govorim za prvo jutarnje paljenje) Konkretno kada ga vozim 4-5 dana po gradu, trokiranje se smanji ali tu je uglavnom vožnja do 50km/h i ne preko 3000 obrtaja. Čim prvi put izađem van grada i pređem 4000 obrtaja , sledeće jutro je trokiranje pri prvom paljenju gotovo obavezno. I tako već mesec dana. Puno pričam ali ništa ne preduzimam, jelte... Pa bio sam kod majstora 2 puta po tom pitanju. Prvi put je na dijagnostici isčitao missedfire na jednom od cilindara. Rekao je da pratim šta se dešava pa ćemo videti da li su svećice, kablovi itd... Drugi put sam otišao kod njega i rekao da mi se svako jutro to dešava kod prvog paljenja i ostavio mu auto 2 dana. Rekao mi je da nije ništa primetio ....uplašio se šupalj zub od zubara ... malo sutra.... Kad sam kupio auto pre 2 godine, uradio sam odma veliki servis, kupio sve 4 nove gume, uradio kočnice komplet nove pakne i doboše, sredio brisač itd.... i zaista godinu i po dana nisam imao nikakvih problema. U međuvremenu odradio još 2 mala servisa. E onda sam morao da promenim set kvaličila jer je jednostavno blokirao menjač (urezao se druk ležaj u korpu i pukla jedna opruga na lameli) . I pre zime zamenio hladnjak jer je flisovao... problemi sa paljenjem su počeli nakon zadnjeg malog servisa i presipanja ulja. (možda ali možda i ne) Ispustio sam litru i 2dcl viška ? E sad, od ponedeljka ću da skinem svećice i nadam se da nisu mokre od ulja jer bi to verovatno značilo da su karike mrnjauu. Kablove sam takođ promenio čim sam kupio auto, ali mi taj novi kabal (kabal na prvoj svećici) propucao vrlo brzo pa sam taj vratio stari. Moram da potražim ostal stare kablove da ih nisam bacio pa da ih vratim a onda posle par dana svećice....
  5. Imam problem sa trokiranjem. Uglavnom dok je motor hladan tj prvo jutarnje paljenje. Imao sam i 2 puta cimanje na preko 4000 obrtaja. Mislim kako je problem oko dovoda goriva ili možda struja, mada će pre biti gorivo (bar mislim) A to ću u narednom periodu praznika i nerada, sam da proverim. Naglasio sam majstoru da mi trokira. ON navodno ništa nije primetio. (malo sutra) Ne bitno. Kad rešim problem zbog kog mi povremeno trokira, napisaću na forumu, kako bi eventualni jadnik poput mene mogao da si pomogne a da se nepati sa majstorima ili ti sam .... Želim sretne praznične dane svima na forumu! Živeli ....
  6. evo ti moje merenje. Naravno zavisi od kog dela novog sada do kog dela VU OD centra Bačke Palanke do Bolnice u NS ima max do 40km a isto tako od centra BP do centra VU ima oko 38km (1-2 gore dole max) pa kad saberem dobijem negde oko 75-80km NS - VU Zavisno od koje tačke do koje može da bude razlika i od 10+ km . E a što se tiče razlike zbog veličine pneumatika i to naravno ima veze i 5% mislim da nije za čudo. Može neko ko je dobar matematičar da ti izračuna koeficijent razlike za svaku dimenziju pneumatika. Ja nemam te matematičke pretenzije jer mi je to nebitna stvar.
  7. obrisao sam ga juče od dole gde je bio masan i rekoh danas da vidim da li će opet da se zamasti. I naravno jeste. i to ne malo. Nisam zlopamtilo i imam puno živaca. Pokušaću u ponedeljak lepo ljudski da porazgovaram sa njim i predočim mu situaciju. Da se lepo dogovorimo šta i kako. Ako to ne pomogne onda ću da razmislim šta dalje......
  8. Evo upravo sam se vratio od drugara sa kanala. Nakon 10ak dana zavlačenje od strane majstora, pa čak u jednom danu i 5 puta dođi za "volko - nolko", samo da ovo-ono, na kraju sam ipak sam zasukao rukave i od jednog druga pozajmio imbus 12mm a kod drugog otišao na kanal i ispustio 1,2litra ulja. Navodno motul. Crno je kao da sam vozio na njemu barem 7-8000 km. Znam da mi ni u šugavom yugu nije bilo tako crno. NO možda eto prave crna ulja. A evo vozio sam 1200km na njemu i vijao majstora da mi ispusti litru. Verovatno da bi ga do sledećeg servisa na 10k savatao. Kako nisam hteo da budem pametan i radim tuđi posao već samo svoj, zato sam i otišao kod majstora da mi uradi mali servis i definitivno sam odlučio da je ovo i zadnji put u mojoj šoferskoj karijeri da sam to i uradio. OD sad ću uvek sam da odradim taj posao. NI ovaj kao ni prošla 2 puta kada sam ih zamolio (različite majstore) da mi zamene polen filter nisu to uradili. Izgovori : ne znam gde se nalazi , nema nigde da se kupi... ma svakako... fiat je napravio auto za jednokratnu upotrebu ?? Ja bi trebao da poverujem u te glupe izgovore ??? Čast pravim majstorima , ali sam ubeđen da su retki kao i mamuti u danjašnje vreme. (samo u muzejima) Da stvar bude još i slađa, na kanalu prvo što sam učio je da fale 2 šarafa koji učvršćuju nosač menjača na blok motora!? Super. I menjač od dole je mokar od ulja kao i karter. Majstor mi je pre 2500km menjao set kvačila i ladno nije zavrnuo ta 2 šarafa ... naravno on bi rekao NEMA VEZE I naravno opet će neko reći :"Nije kriv majstor" jok moja baba pokojna. Jadna smo zemlja i ljudi kad želim i verujem da ću za svoje pare dobiti ono što pošteno platim. (kroz sve sfere života , ne samo u ovom poslu) Svo vreme sam bio apsolutno kulturan i strpljiv, platio odmah, dao bakšiš, čekao i čekao i čekao .... i na kraju sam sa takvim stavom (tako sam vaspitan) popušio. Tako to ide u sVrbiji. Budi fin i pošten i najeb....si 100% Naravoučenije : U SE I U SVOJE KLJUSE (ili uradi sam, nauči, kupi alat, odradi itd .. i znaćeš da si uradio, ili se muči i plaćaj drugima da te vuku za nos) tuga....
  9. Apsolutno se slažem da sam saam kriv i odgovoran. Ali , (uvek ima ali) evidentno je da se iz gore pomenutih primera za tolerance data program čovek može i te kako zbuniti. A takođe je evidentno da je kvalitet raznoraznih ulja očajan. Moje ubeđenje je bilo da želim kvalitetno ulje i nije problem da platim stručno lice da mi ga proda i zameni. Čitao sam po raznim forumima a mogu i ovde da postavim linkove, gde se majstori međusobno svađaju da li motor treba da troši ulje ili, i koliko i koje ulje . I varijacije su zaista velike. I ne postoji univerzalno pravilo. Da ne spominjem dalje ugovore proizvođača automobila i favorizovanje određenih vrsta (tj proizvođača) ulja. Cela priča nije tako jednostavna kao što se čini. Sve je povezano i mnogo faktora utiče na to ko je kriv direktno ili indirektno. Naravno da bi se na kraju sve pojednostavilo najodgovorniji je sam vozač jer bez obzira ko šta kaže bilo od majstora ili trgovaca ne treba se vezati da je to baš tako. Svaki slučaj je individualan i svako treba da brine za svog mezimca ako mu je stalo do njega. Ali po tom pitanju i pišem sve ovo a ne da bi ispljuvao ili uvredio nekog majstora ili trgovca. Neka oni rade kako oni hoće a meni može to da odgovara ili ne. Svako radi i želi da zaradi (logično) a kvalitet usluge, odnos prema mušteriji itd.... se razlikuju od slučaja do slučaja. No to nije tema ovog mog topika. Smisao je da ono što sam kao vozač (15 godina) radio dok sam vozio loša auta a to je redovna kontrola ulja , treba da radim i sad kad imam bar malo bolji auto. Mada sam imao period dok sam vozio fiat 125P da nisam proveravao ulje i više od pola godine i da sam posle toga dosuo najviše 2 dcl a prešao oko 5000km. I još samo da pojasnim da evidentnu razliku (pa slobodno rečeno ogromnu) u kvalitetu ulja, ne može niko da ospori. I ako ja kažem majstoru da želim da mi naspe kvalitetno ulje bez obzira na cenu i da mi kaže koliko će da ga potroši do sledećeg malog servisa, onda je ipak njegova odgovornost ako mi sipa loše ulje (proda muda za bubrege) Čitao sam a ljudi su pisali ne ja , da punto mk2, potroši oko 1-1.5 litar selenie gold za period od 10k km, a zatim taj isti motor sa ESSO (koje je sad kupio Mobil) uljem pređe 10k km i potrši najviše 2dcl. I šta je sad tu problem ? vozač , majstor ili kvalitet ulja? Iz razloga fabričke preporuke od strane fiata, sam sipao seleniu gold. I verujem da nije zlonamerno jer se u međuvremenu mogao promeniti kvalitet ulja tog proizvođača kao i kopiranje i prodaja istog od strane profitera sive ekonomije. Ali ponavljam ako je neko majstor svog posla i zna koliko će da potroši ulja određeni model motora i NAGLASIM da želim da PLATIM kvalitet, onda želim da se opustim barem 3 meseca da ne moram da proveravam nivo ulja. Naravno prateći rad motora, zagledanje da li kaplje , dimi trokira itd ..... Jer ako pored svega što radim u životu (a toga je stvarno mnogo), moram da svaki dan učim i pratim sve o autima itd , onda moja priča o kiborgu iz prethodnog posta, apsolutno je jedini način da se iole normalno živi u sVrbiji
  10. Da mislim da je tej mehanički merač jedini merodavan. A ove baze podataka su totalno zbunjujuće pa čak i pogrešno unete. Sve ovo sam pisao iz razloga što ima mnogo nemarnijih vozača od mene (možda) te da ne bi pravili ovakve greške kao ja. A to je na prvom mestu nepoverenje u kvalitet ulja, zatim u podatke koji su uneti u baze, a takođe treba i obratiti pažnju na izbor majstora. (inače sam i sam majstor za neke druge sfere pa znam tačno šta govorim, jer svako sebe danas u sVrbiji naziva majstorom) Pored osobine nemarnosti, što sam i saam bio u ovom slučaju,(a ponešen svojim mišljenjem da sam dovoljno "siguran" jer sam auto vozio u servis a ne sam menjao ulje, a takodje i bio uveren u kvalitet istog, a plus što na motoru nema kapi ulja spolja niti curi niti dimi , pali super svi znakovi motora u dobrom stanju, te stoga nisam svaki mesec dana proveravao nivo ulja kao 15 godina ranije kada bi na fiatu 125p , golfu1 i nekoliko yugića dospipao mesečno po pola litre) običan vozač (baba, deda , standardna prosečna žena-vozač) nemaju pojma ni očemu ovome o čemu pišem a bogami teško bi im i ušlo u glavu i kad bi neko hteo da im objasni. Na žalost mnogih vozača pored lošeg goriva koje odaaaaaavno sipamo na pumpama pa i dan danas i ko zna do kad (i u vekove vekova) možemo posvedočiti i da je pohlepa za novcem doprinela da i ulja prave takodje očajnog kvaliteta. I sve se svodi na to da danas prosečan građanin u sVrbiji mora da bude kiborg i to samo da da bi preživeo. Kiborg u smislu da mora sve da da zna i u sve da se razume da ne bi ceo život "brao grožđe" i usput da ništa ne jede itd.... da ne odem u off-topic Svaka tema u tom smislu je nekome više a nekome manje poučna. Zato mislim da kao običan vozač, neću da pametujem majstorima, ali nisu ni na ovom mestu sve majstori već i vozači. A takođe će sigurno još mnogo njih tek da posete ovaj forum i ubuduće i zapamte po koju reč koje sam sve napisao s najboljim namerama. Jedna od njih je kad se izvuče iz konteksta "Ljudi otvorite oči , mislite svojom glavom i naučite nešto" odo do majstora u ponedeljak, juče sam se nekako provozao kroz maglovitu VOJVODINU bez problema .....pozdrav svima
  11. pozdravljam sve na forumu Imam veoma specifičan problem. (bar meni) Vozim auto već 30.000 km i nisam previše obraćao pažnju na ulje do nedavno kad sam kretao na malo duži put. Rekoh ajde da vidim nivo ulja. Kad ono na meraču NIŠTA. Suv ko barut. Hmmm... zamislim se. Rekoh nisam sam menjao ulje, već sam 2 puta vozio u servis i tamo su mi odradili prvo veliki servis, čim sam kupio auto, pa zatim nakon 12000km predjenih (znam malo sam preterao) mali servis i sad pre puta sam već bio na nekih 9000 i rekoh ajde da proverim. Odem kupim 2l i dosipam.... Dospem nekih 7dcl a na meraču kao da nisam ni sipao... Hmmmm sutradan krećem na put i kontam ma nemoguće je da nema ništa ulja u motoru. Nigde ne curi, ne dimi , ne greje se , sipali mi u servisu ... Vratim se sa puta i pravac kod majstora. Rekoh tako i tako. Uradi mi mali servis. Kad je završio pitam ga koliko je bilo ulja? Kaže 7dcl i plus filter i ajd da je još 1dcl ostalo u kanalima nek bude litra? ufffff U trenutku mi je pozlilo. U medjuvremnu malo sam čitao po netu, i prelistao Tolerance data. E sad mi tek ništa više nije jasno. Auto je Palio weekend 1242ccm 8 ventila 2000-2001 godište. Na pločici oznaka motora je 188A4000. Po toj oznaci u tolerance data 2008 mi izbaci da je motor 1242ccm 40kW, kapacitet ulja 2.8 litara. Medjutim slika koja je okačena u TD nije ta koji je motor pod mojom haubom. Već je pod pretragom po moedlu palio 1,2i 1998-2001 sa oznakom motora 178A5000 odgovarajuća slika Ali podaci za motor kažu 1242ccm 8V 54kW , kapacitet ulja 3.75 litara. E tu sam sad već više nego zbunjen ali tu su i problemi. Sad kad izvučem merač imam viška ulja u motoru jer je majstor nasuo 3.75 i lepo se vidi da je nivo 7-8mm iznad maximuma na meraču. Već prvog dana nakon servisa kad je auto odležao 30ak sati da nije vožen, pri prvom paljenju (napolju bilo +5 a palio auto na -20 kao mina) trokiranje motora i gušenje , preskočio jedan klip , ma katastrofa ceo minut dok nije verovatno nekako digao ulje. I to mi se desilo 2-3 puta evo za 10ak dana i samo pri prvom jutarnjem paljenju. Moje mišljenje je da je (pored totalno neorganizovanih podataka u tolerance data) za moj motor zapremina ulja 2.8 litara. I da trenutno imam litru ulja u motoru viška. A pre servisa sam imao 1.8 litara manjka? ludilooooo .. Naravno i tu vidim logično objašnjenje. Sipali su mi u servisu u NS (neću da imenujem) ko zna kakvo ulje iz bureta. Ja ambalažu nisam video. Ali sam siguran da je kvalitet tog ulja (navodno selenia gold) ravan NULI. Sad mi je majstor sipao neko drugo ulje i zaklinje se da za 10.000 neće faliti ni kap. U ponedeljak pičim pravac kod majstora da se ponovo konstaltujemo i da mi ispusti litru ulja. Jedino me sad malo strah jer moram sutra da napravim još nekih 100km a već sam napravio oko 500km sa ovolikim viškom ulja. UFfff Svaki savet, komentar ,iskustvo, je dobrodošlo .... hvala ....
  12. muke tantalove.. mozda nece biti od velike koristi ovo stu ce reci, ali ajde... sretnem neki dan druga na benziskoj i iz sale pitam kako sluzi auto (vozi punto MK1 vec odavno) i kaze mi : mani me bio mi crko motor pa sam sredjivao. Pitam ga koliko si keshirao ? a on mi rece 100E za motor i 50E za carinu ... tj uvezao je polovan motor i ocarinio i resio problem za 15oE .... mislim jeftinije ne moze nikako Ja za pakovanje motora jugica dao 200E , samo da ga udam .....
  13. Download Service Manual za Fiat Palio/ Sienna/ Weekend G1 (< 2001 1.4 SPI 8V, 1.6 SPI 8V, 1.6 MPI 16V na spanskom jeziku http://rapidshare.com/files/344245435/MSPG1.rar takodje ima i na poljskom jeziku http://rapidshare.com/files/145064522/Fiat_Siena__Albea_i_Palio_Weekend_sam_naprawiam.pdf
  14. upravo je to razlog zasto nisam hteo da kupim dizel varijantu Palio-a vec iskljucivo benzin. Naravno da se i bezolovni "krsti" kod nas po pumpama , a pogotovo po manjim mestima u koje inspekcija retko ili nikad ne dolazi, ali dizel je katastrofa.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...