Jump to content
FAS Goran

radoznali

Members
  • Content Count

    165
  • Joined

  • Last visited


Reputation Activity

  1. Like
    radoznali got a reaction from milandjbg in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Opasno me zainteresovao Tipo u poslednje vreme. Video sam na PA ponudu za koju ne znam sta da mislim... deluje jako povoljna, a opet ili je sluzbeni auto ili je neki drugi problem. Recimo:
    https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/17573622/fiat-tipo-14-street?ref=search-normal&position_ref=3
     

     
    Presao manje od 10.000 km, a cifra je za 1500e niza od novog istog takvog ili vrlo slicnog.
    Da li se isplati? Da li je bio sluzbeni ili test vozilo, imaju ih u ponudi nekoliko razlicite kilometraze? Da li bi mogla cena da se spusti na ispod 10.000 evra, recimo?
     
  2. Like
    radoznali reacted to BaneJ in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Auto je dopadljiv i ima potencijala ali ostade samo na tome.
    A to dal se isplati ili ne, veliko je pitanje.
    Ako pogledaš, oglase videćeš najviše (jedino) taj 1.4 16V, sa malim kilometražama.
     
    Pogledaj link, ovaj je objasnio:
     
     
  3. Like
    radoznali reacted to djole81ar in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Zdravo, mislim da je cena najviša moguća, jer je nov 1.000 skuplji, tako da onaj ko ga prodaje posle 6 mes ili godinu, ne može sigurno očekivati 500eur ni
    e, bar 1.000 ako ne i više, zavisi od situacije. Mada onaj ko ga je prodao menjao ili šta već ovoj kući on je i dao za niže, i ovi moraju da zarade A da li se isplati za 1.000eur nositi neki rizik??? Ako je on minimalan ili isključen onda da. A da bi bio minimalan onda bi trebalo da budete prilično sigurno u stanje vozila, ko je prethodni vlasnik, što ga je prodao ovoj kući, da li nešto oštećeno bilo..... Auto je kažu 6 mes star, prešao za to vreme blizu 10.000, znači vožen je lepo, dal se neko predomislio po pitanju izbora auto, pa je menjao u ovoj auto kući, ili je nešto drugo uzrok ko će to znati... Možda je nekom bio preslab auto pa se predomislio.... Svakako uvek doza sumnje, ali svi mi razmišljamo pozitivo da se neko možda predomislio, trebao mu novac... trebalo bi to nekim proverama ispitati.
  4. Like
    radoznali got a reaction from neshtry in Registracija i prevod, Ugovori, osiguranje, kasko   
    Oni su bas duhoviti momci...na NBG rade od 9 do 17h i ne rade vikendom. Na koju foru da dodjem da registrujem kola, osim da uzimam slobodan dan zbog sat vremena posla?
  5. Like
    radoznali reacted to Ivan in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    @radoznali
    Molba (a i pravilo je foruma) da se uz linkove eksternih portala dodaje i PrintScreen oglasa. Prica ovde treba da ostane korisna i za buduce citanje, ne samo da bi neko dobio odgovor za ono sto ga trenutno zanima . Mozda i neko bude zainteresovan bas za isti auto, a ako link bude obnovljen ili obrisan - sva nasa prica pada generalno u vodu.
    Svi ovi dileri drze jace cene za polovnjake. Nov Street ili Street Plus imas vec za cca 11.500 EUR, tako da je konkretno onaj prvi na -1000 u odnosu na nov. A zna se koliko vozilo procentualno gubi samo kada se istera iz salona. Zna se koliko dileri popuste i za nov auto, ako imaju mesta, u odnosu na "javne" cene. Plus, sto ljudi kazu - sve ove cene su neke okvirne za start cenkanja. Ako si ozbiljan kupac, odes, pogledas, probas, das svoju ponudu, polovnjak je u pitanju... Vizuelno, u oko jedino pada sto je gepek ocigledno izgreban utovarom nekih tezih ili ostrijih stvari.
    Sto se FIRE motorizacije tice, pisano je zaista puno - o cenama, odrzavanju, performansama, potrosnji, potrosnji ulja... Imas i po drugim temama, pa procitaj da se ne ponavljamo i ne "prezvakavamo" isto po ko zna koji put. Najbolje da sam probas i vidis da li ti lezi, a ovde ces svakako pronaci gomilu tehnickih informacija i podataka, kao i (manje-vise pouzdane) subjektivne utiske.
    Easy je bio nadogradnja na Pop, tako da nije bas totalna klotara (koliko se secam, dodatno je imao svetla za maglu, hromirane kvake, podizace pozadi, kozni volan i rucicu menjaca, retrovizore u boji)... Mada to je opet vrlo rastegljivo kod Zabara  . Ni Street nije Bog zna sta - tipicno za Fiat, osrednji paket kojim se trude da, pre svega cenom, poguraju prodaju pred kraj zivota modela (posto stize Tipo MY21). Ima "grbu" na konzoli kao prvobitni Aegea sedan, obicnu multimediju bez navigacije i kamere, bez parking senzora, manuelna klima, 16'' felne, atmo motor, bez maglenki, kurble za prozore pozadi, nema naslon za ruku, itd... S druge strane, tu su tempomat i zatamnjena stakla.
     
  6. Haha
    radoznali reacted to debelizmaj in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Probas vidis znas.
    A ovo za 500L ti nije trebalo

    Sent from my Redmi Note 9 Pro using Tapatalk


  7. Hvala
    radoznali reacted to debelizmaj in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Za tih 10 000 km nije moglo nesto spec strasno da se desi. Kao sto rekose, idi vidi da li ti odg.
     
    Kolega vozi identicnog takvog kao sluzbeno i kune se u njega.
     
  8. Hvala
    radoznali reacted to MS PK in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Vidis da pise prvo da cena nije fixna, drugo,nista te ne kosta da prosetas i pogledas, probas, das ponudu makar bila i lupam 5000eur Trece, jos je u garanciji.

    Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока


  9. Hvala
    radoznali reacted to ISV_01 in Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti   
    Svojevremeno je neko rekao da test vozila ne bi uzimao (ako je ovde slučaj o istom), dal što je pali-gas-gasi i slično, nedovoljno lepo i pravilno razrađen motor i slično šta može biti,...dal kolega vagenovac ili neko drugi, ne mogu se setiti. Iskreno delim isto mišljenje, iako je ovaj motor dosta zahvalan za održavanje i skoro pa je peri-deri. 
     
    Što se cene tiče...izašao je restyle, novi motor turbo benzinac od 1L i zameniće ovaj 1,4 16v atmo. Mislim da se dilerima svakako isplati da prodaju i za malo nižu cifru nego da imaju zarobljen kapital koji ne mogu da okrenu. Odeš, vidiš. Cena na sajtu nije ista kao u radnji..
  10. Like
    radoznali reacted to Ivan in Za proveru pre kupovine Fiat/Lancia/Alfa automobila   
    Pisalo se i ranije o proverama u APR, ali nije na odmet da bude na jednom mestu...
     
    Kako da vam ne oduzmu auto nakon što ga kupite?
     
     

     
    Nažalost, činjenica da imate kupoprodajni ugovor, potpisan i overen kod notara, ne znači da je automobil automatski vaš. Daleko od toga...
    Čak ni to što ste platili porez na prenos apsolutnih prava (vlasništva) ne znači ništa. Sve dok u policiji, na šalteru, ne završite proceduru, niste na čvrstom tlu.
    Ali i tada, kada imate saobraćajnu dozvolu na svoje ime, možete se naći u situaciji da vam auto bude oduzet.
     
    Ovakvi slučajevi nisu retkost
    U takvoj situaciji se našao i Nenad Stošić koji se bavi prodajom i otkupom automobila, a  koji nam se obratio kako bi apelovao da upozorimo druge vozače na ovaj problem:
    “Kupio sam Audi A6 od čoveka koji je nedugo nakon prodaje otišao u inostranstvo. Kada sam došao u policiju da registrujem auto na sebe, saznao sam da to ne mogu da uradim pošto prethodni vlasnik ima dug od 80.000 dinara prema JKP Infostan, a naplatu duga su preuzeli izvršitelji.
    S obzirom na to da nisam mogao da ga kontaktiram, bio sam prinuđen da platim dug umesto njega kako bih mogao da registrujem auto. Zato savetujem svima da pre kupovine obavezno provere i prodavca i auto“.
    Postoji način da se u velikoj meri smanji rizik. Krenimo redom.
     
    Kad izvršitelji stave zabranu
    Date prodavcu novac, overite kupoprodajni ugovor kod notara, platite porez na prenos vlasništva Poreskoj upravi, a onda vam na šalteru u policijskoj stanici kažu da taj auto ne možete da prenesete na sebe zato što prodavac ima dug zbog kojeg su izvršitelji blokirali prodaju.
    Problem je u tome što se prenos vlasništva obavlja u policiji, a ne kod notara overavanjem ugovora ili u Poreskoj upravi plaćanjem poreza na prenos apsolutnih prava.
    Notari ne proveravaju da li je stavljena bilo kakva zabrana na predmet prodaje. Oni proveravaju samo da li se poklapaju podaci o vozilu u ugovoru i saobraćajnoj dozvoli, i identitet kupca i prodavca.
    Poreska uprava takođe ništa ne proverava – samo naplaćuje porez na prenos. Dakle, plaćanje ovog poreza ne znači automatski i prenos vlasništva.
    Zato treba da odete na sajt Agencije za privredne registre i obavite pretragu sudskih zabrana.
     
    1.  KORAK:   Proveravate vlasnika – kliknite na ovaj link.
    Obavezno pored imena i prezimena unesite i JMBG. Imajte u vidu da sistem nije savršen i da su moguće greške.
     

     
     
    Savetujemo da prvo proverite prodavca, pošto postoji mogućnost da nije upisana posebna zabrana na auto, nego neka generalna.
     
    2.  KORAK:   Proveravate da li vozilo ima zabranu otuđenja - kliknite na ovaj link.  
    U padajućoj listi treba izabrati prvu opciju – „Pokretna stvar koja ima registracioni broj“. Zatim se pojavljuju sledeće opcije za unos podataka kao na slici ispod:
     

     
     
    Proverite za svaki slučaj na više načina, posebno po registarskom broju i po broju šasije (obavezno), kao i kombinacijom podataka. Sistem nije savršen i moguće su greške.
     
    „Rupe“ ipak postoje
    Problem je u tome što potvrdu o plaćenom porezu na prenos ne možete da dobijete istog dana. Možda ćete je čekati veoma, veoma dugo (mada situacija može drastično da se razlikuje od grada do grada).
    A bez potvrde o plaćenom porezu na prenos apsolutnih prava ne možete da prenesete auto na svoje ime u MUP-u.
    Stoga smo Agenciji za privredne registre uputili sledeće pitanje:
    „Da li ja kao kupac automobila, ukoliko na dan kada je potpisan i kod notara overen kupoprodajni ugovor, taj automobil nije bio upisan u Registar sudskih zabrana, imam pravo da neometano prenesem apsolutna prava nad tim automobilom na sebe ako u periodu između potpisivanja ugovora i završetka procedure prenosa vlasništva dođe do upisivanja tog automobila u Registar sudskih zabrana?
    Konkretnije, šta ako ja proverim automobil, sve bude u redu, overim kupoprodajni ugovor i isplatim novac prodavcu, a zatim nakon 10-ak dana na šalteru u MUP-u kada odem da prenesem vlasništvo na sebe saznam da je nakon overe kupoprodajnog ugovora automobil upisan u Registar i MUP odbije da prenese vlasništvo na mene kao kupca, tj. novog vlasnika?“
    Dobili smo sledeći odgovor koji smo skratili i prilagodili kako bi ga običan čovek lakše razumeo:
    „Propisano je da svako ima pravo da zahteva izvod o podacima iz Registra i izvod kojim se potvrđuje da Registar ne sadrži podatke o ili zabrani otuđenja, odnosno opterećenja pokretne stvari (npr. vozila).
    Dalje, propisano je da se niko od trenutka upisa ne može pozivati da nije upoznat sa zabranom otuđenja, odnosno opterećenja pokretne stvari, niti da mu nisu bili poznati podaci koji su o njoj upisani u Registar.
    Propisano je i da se pretpostavlja da je kupac pokretne stvari koja je predmet zabrane otuđenja, odnosno opterećenja koja nije upisana u Registar savestan.
    Dakle, savesnost kupca pretpostavlja se po zakonu.
    Napominjemo da ukoliko neko osporava savesnost kupca, mora to i da dokazuje pred sudom, ali da je to vrlo kompleksno pravno pitanje, pri čemu odgovor na isto izlazi iz okvira materije registracije“.
    Nažalost, iz MUP-a nismo dobili odgovor na ovo pitanje.
    Izvršni poverilac (npr. izvršitelj) dužan je da bez odlaganja zatraži upis u Registar privremene mere zabrane otuđenja i opterećenja vozila.
    Međutim, postoji mogućnost da u Registru ne pronađete automobil na koji je stavljena zabrana, pošto je zabrana stavljena na celokupnu imovinu dužnika, a što opet zavisi od toga kako sud definiše meru zabrane.
    Zato je veoma važno da detaljno, pa raznim parametrima proverite i auto i vlasnika/prodavca.
    Takođe, treba imati u vidu da se baza podataka Registra sudskih zabrana puni postupno, srazmerno dinamici podnošenja prijava, što opet ostavlja vremena dužniku da proda auto za koji zna da će uskoro dobiti zabranu.
    Pritom kupac ne može proverom u Registru da vidi da je taj auto sporan. Kupiće ga, a problemi će uslediti kada pokuša da ga prenese na svoje ime ili kasnije.
     
    Da vam banka ne oduzme auto zbog tuđeg kredita
    Završite kompletnu proceduru kupovine, prenesete auto na sebe, pa vam nakon šest meseci oduzmu auto zbog toga što ga je prodavac dao kao zalogu (garanciju) kod uzimanja kredita. Ovakav scenario je moguć, pošto naši propisi ne zabranjuju da se proda auto koji je založen kao sredstvo obezbeđenja kredita.
    Dakle, kada prethodni vlasnik, od kojeg ste kupili auto, prestane da plaća rate kredita, banka pokreće postupak prinudne naplate. Auto se vama oduzima i predaje banci, a vama ostaje samo da tužite prodavca.
    Da bi ste se zaštitili od ovakve situacije, treba da odete na sajt Agencije za privredne registre i obavite pretragu u delu Založno pravo.
     
    1.  KORAK:   Proveravate vlasnika – kliknite na ovaj link .
    Otvoriće vam se prozor u koji upisujete podatke prodavca. Imate razne opcije za pretragu, a podrazumeva se da je najsigurnije istovremeno izabrati JMBG, ime i prezime.
     

     
     
    2.   KORAK:   Proveravate vozilo – kliknite na ovaj link .
    U padajućem meniju izaberete opciju „Pokretna stvar koja ima registracioni broj“ i zatim ispod upisujete podatke. Nipošto ne preskačite broj šasije (VIN).
     

     
     
    Mogu li da tužim prodavca prevaranta i dobijem svoj novac nazad?
    Možete da ga tužite i najverovatnije ćete pobediti na sudu.
    Međutim, suđenje može da traje veoma dugo, a ostaje i pitanje kada ćete i da li ćete uopšte ikada dobiti svoj novac od osobe koja vas je zbog neplaćanja dugova ili rata kredita i dovela u ovu situaciju.
     
     
    Preuzeto sa: polovniautomobili.com
  11. Hvala
    radoznali reacted to djole81ar in Fiat Nuova Tipo 1.4 16v - cena održavanja?   
    Ja sam na 8.000km tako da još nisam stigao do servisa. Ne sećam se da li je neko od vlasnika stigao i pisao, ali to vidi na temi za 500l koliko je benzincima servis, isto će biti. Red veličina ako se sećam je 10-11-12.000. Što se tiče velikog nemam informacije, nisam se ni raspitivao jer dok je u garanciji sigurno neću preći tu kilometražu, posle ću videti... Ima na temi ''Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti'' okačena ponuda sa planom održavanja za karavan pa možeš tamo videti nešto. Ko prelazi više svakako da treba da proveri cene održavanja u ovlašćenom, ja za 4 god koliko je garancija pitanje da li ću stići do zamene diskova. 
     
    Udobnost je po meni dobra. Nisam promenio puno auta da bih poredio, ali pošto se ne umorim posle vožnje znači da je dobra  sa Stilom sam imao na dužim relacijama (do mora i sl.) neko trnjenje u levoj strani, sa Tipom ne. Daleko je to od preudobnog, ali korektno. Sa 15'' gumama je značajno udobniji, sa 16'' već ume da gekne preko neravnina, ležećeg.. sa 17'' ver još više ne znam.  Unutra je komotan svakako, dimenzije su mu za pohvalu. Jedino se sedišta uža, pa za korpulentnije može da bude problem i da se sedišta tj. rubovi slome. Ja sa 190cm 90 km nemam problema.  
     
    Ne primećujem neku značajnu razliku potrošnje leti i zimi, mada i ova zima nije zima, svakako da je više snega više bi se vozilo nižim brzinama pa bi bilo više. Generalno, po bordu da naglasim, moj ukupan prosek je 7.2 ranije držalo na 7.1 pa povećalo, verovatno malo zima i u 7.1 je uticao put ne more. To je kombinovana vožnja. Moj ''grad'' tj. oslazak na posao je 5-6 km van grada tako da mu spušta prosek na 8-8,5, kad se samo vrtim po gradu to je 9-9,5. Ostalo je oko 6, magistrala nešto manje, auto put tu negde možda i više ako se brže vozi. Niže brzine, uspon, čist grad velika potrošnja. Kome treba auto samo po gradu da vozi, kreni stani nije preporuka jedino plin. Ako se to uproseči pola pola van grada onda je ok. 
     
    Mislim da se sada i benzinci značajno kupuju za veće kilometraže zbog niže cene vozila, tako da pitanje ti noviji na oglasima da li su zaista malo prešli. 
     
     

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...