Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/20/22 in all areas

  1. 12 points
    Woodoo

    Funny photos

  2. 10 points
    Djuk85

    Funny photos

    Sent from my Redmi Note 8 Pro using Tapatalk
  3. 9 points
    neshtry

    Funny photos

  4. 8 points
    bane1321

    Solun

    Elem, preselih se ja (privremeno) u toplije krajeve, u bratsku nam Jeladu ili uobičajeno po latinskom - Grčku. Firma me poslala na školovanje, naravno prethodno sam debelo oznojio zadnjicu, a Bogami i platio časove da naučim Grčki na potrebnom nivou. Uglavnom, pre četiri nedelje sam stigao u ovaj fascinantan grad koji domaći stanovnici zovu Thessaloniki (Θεσσαλονικη u or'ginalu), Englezi Thessalonica, do Balkanskih ratova bio poznat kao Salonica, a mi ga zovemo po staroslovenskoj reči Солун. Grad je dobio ime po ćerki Filipa II Makedonskog, polusestri Aleksandra Makedonskog, čije ime opet znači Tesalijska pobeda. Uglavnom ostatak imate na wikipediji, a ja ću probati da u narednim mesecima, kako šta budem otkrivao, kačim ovde. Došao sam avionom, tako da sam ovde uglavnom osuđen na čari gradskog prevoza i đon trans. Zbog dnevnih obaveza, koje nekad imam do kasno ne isplati mi se da uzimam renta kar, jer je za kratak vremenski period 50+ evra, a recimo za vikend morate uzeti tri dana jer nedeljom ni Bog, a ni Solunjani ne rade. Kad smo kod toga i sredom popodne se sem kafića retko nađe nešto što radi (nedeljom su i supermarketi zatvoreni). Uglavnom smešten sam u delu grada koji se zove Kalamarija ili ti dobra Marija (postoji priča, neproverena, da je ime dobio po Mariji, devojačko Branković, kćeri Despota Đurađa) i spada u dobrostojeći deo grada. Ima odlično šetalište, sa dosta lokala, malu luku sa luksuznim jahtama i restorane koji idu uz to. Evo i par sličica Kalamarija se nalazi u istočnom delu soluna nedaleko od aerodroma "Makedonija" i opštepoznatog "Mediteran Kosmosa" Do centra se stiže linijama 2k i 3k i treba nekih po sata do Aristotelovog trga, do aerodoma voze 1h danju i 1k noću, a na kupanje se ide u obližnja sela Perea ili Agija Trijada kombinacijom 2k/3k (u suprotnom smeru od centra do Ikeje), a potom 72,73 ili 76 (ne staje u Perei). Elem uspešno sam se kupao u Agija Trijadi, jerbo tamo ima ovdašnja firma svoj klub i ležaljke su dž, a piće i klopa veeeoma povoljni (pivo 1e, kafa 1e, giros piato 4)... Pa evo i malo Agija Trijade: Inače, gledajući cene letovanja, Ag Trijada mi je skroz korektna, uzevši u obzir da se do centra kolima stiže za 45 minuta, a da oni koji ne žele da jure parking mogu doći za oko 15 minuta do Ikee, a potom uhvatiti 2k ili 3k i za sat su u nekoj od poslastičarnica na Aristotelovom trgu ili u Outlet centru "One Salonica" Kad smo kod Aristotela, evo i trga: A evo i kolača Toliko za sada, nastavljam sutra! P.S. Da se admiri ne naljute, d fiata se uglavnom voze Pandice svih generacija i paketa opreme, tu je i 500, Grande Puntiše uglavnom u jadnom stanju, videh i nekoliko Braviša, a danas mi je bio dan za Tipa - videh 5-6 komada, uglavnom bejzik! Dve najčešće marke su Toyota i Hyundai
  5. 8 points
    darkman14

    Funny photos

    @neshtry
  6. 7 points
    nemanja84bg

    Funny photos

  7. 5 points
    Axic

    Funny photos

  8. 5 points
    integralac

    Večita dilema, koji auto kupiti?

    Ti Nemanja da se zaposlis u Amss da pravis one njihove cuvene kataloge vrednosti vozila, da nas ne deru vise...
  9. 5 points
    Woodoo

    Funny photos

  10. 5 points
    Woodoo

    Funny photos

  11. 3 points
    jovancha

    Fiat Tipo CROSS 1.0 100 KS

    NOVI TIPO CROSS Motor Benzin Turbo 1.0 100 KS - Aluminijumske felne od 17" sa dijamantskom završnom obradom - Cross - Prednja i zadnja LED svetla - Detalji Ice Matte spoljašnjosti: krovne šine, klizne ploče, bočni pragovi, donja rešetka i okvir maglenke, ručke na vratima - Zatamnjena stakla - Cross sedišta, kožni volan i ručica menjača, paneli na vratima obloženi crnim vinilom - Automatski klima uređaj, prednji i zadnji naslon za ruke, svetla za maglu, zadnje sedište koje može da se preklapa i savija - Sistem automatskog kočenja, sistem za pomoć pri kontroli brzine, pomoć u držanju pažnje, kontrola izlaska iz trake, prilagodljiva duga svetla, adaptivni tempomat - Instrument tabla u boji od 7" - Uconnect™ radio sa ekranom osetljivim na dodir od 7" USB, Bluetooth i CarPlay-Android Auto Nažalost nema prednje i zadnje parking senzore i nema fabričku navigaciju (sve ovo imaju prošlogodišnji modeli, a sada nemaju zbog nedostatka čipova, barem tako kažu u Fiatu). Boju nisam mogao da biram (tamno siva metalik).
  12. 3 points
    stex_pb

    Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

    Neoprani
  13. 3 points
    Bogami ne gledas realno ni blizu. Bilo mnogo rivala u klasi koji su prismrdavali jedni drugima 2010. A bilo je i mnogo boljih rivala od djulijete. Ako gledamo najjace verzije, pa pocevsi od obicnog reno megana rs kome djulijeta qv ne moze da prismrdi, a bez jaccih verzija rs trophy, clubsport i trophy r... A bilo je jos tu jakih auta koji su tada pucali na kralja staze (reno megana). Da ne spominjem sad svr rivale. A ako gledamo normalnije i obicnije verzije onda i ford focus bez problema moze da prismrdjava djulijeti, pa cak i u upravljivosti i voznji. A audi bmw i mercedes da ne spominjemo jer je smesno i implicirati da im aktuelni modeli nisu sposobni u najmanju ruku da prismrde aktuelnim rivalima u klasi jer se tradicionalno guraju u vrhu. Послато са SM-A528B помоћу Тапатока
  14. 3 points
    moron

    Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

    @andreja.micovic Nemaš subvenciju na blage hibride, pa ni na taj 1,5 MHEV (samo na HEV, PHEV i EV), a inače negde od jula ove godine nije isplaćena ni jedna subvencija koja jeste prethodno odobrena (jer su za to namenjene pare potrošene ), ali je moguće da nakon formiranja nove Vlade dodje i do rebalansa budžeta za ovu godinu, pa da bude još nekih para ( ali svakako ne za bilo koji MHEV ). @knezevic76 Na onoj fotografiji se na gornjem delu naslona sedišta jasno vidi kakva u gornjem delu naslona poprečna "grba" postoji na spoju dve ravni ( dve boje presvlaka ) sedišta. Ko je one visine i dužine trupa za koju su sedišta projektovana ( a to su sve normalne osobe do one visine iz PR saopštenja Fiata ), taj tu grbu neće ni osetiti, jer će mu biti iznad ramena. Ali, "dugotrupni" će tu grbu da odmah osete gornjim (ramenim) delom ledja . A posle dužeg sedenja (vožnje ) bi im bilo jako neprijatno. No, da su sedišta vizuelno veoma lepa i da su materijali baš super u top varijantama, sve to stoji.
  15. 3 points
  16. 3 points
    The Punisher

    Kuda ide ovaj svet?

    Nikola Nedeljković je za Vidovdan na Gazimestanu nosio majicu "Кosovo je Srbija", uhapšen je i u Prištini osuđen na 8 meseci zatvora. Nikolu su zbog majice tzv. kosovski policajci, skinuli golog i stavili u ćeliju u kojoj je proveo 2 meseca dok nije stigla presuda od 8 meseci zatvora samo zbog toga što je poštovao Ustav i izneo da je Кosovo deo Srbije. Zanimljivo je to da je u tom istom sudu na istu zatvorsku kaznu osuđeno i 5 šiptara koji su 7 sati silovali jedanaestogodišnju srpsku devojčicu iz Prištine. Nikola je ostao da leži u prištinskom kazamatu, a šiptare koji su sa КiM juče došli u Beograd, naša policija nije skidala. Oni su pred hramom Svetog Marka gaće skidali sami. Pevali su pesme i klicali nezavisnom Кosovu, nosili su ukrajinske zastave i transparente na kojima su Srbe nazivali fa*ističkim go*nima, telima to i pokazujući. Da im ti Srbi ne naude, kroz obezbeđenje se pobrinulo 6.000 srpskih policajaca koje mi plaćamo. Ono što javnost ne zna je to da na gej paradama najmanje ima homoseksualaca. To su uglavnom ljudi koji su na dnevnicu došli da mašu zastavicama, plaćeni provokatori i drugosrbijanci koji su uvek u prvim redovima kad treba ljubiti skute našim dželatima. I naravno političari koji trebaju do kraja da sprovedu ovu gej agendu svojih šefova. Malo je država na svetu, a među njima je i Srbija, u kojima je moguće da se u centru glavnog grada umno obolele osobe ismevaju veri, gaze zastavu te države i skandiraju šta im je volja dok ih čuva policija te zemlje. Кafanskim žargonom rečeno, oni uriniraju po državi i narodu. To je moguće jer Srbija nije suverena zemlja, njom vlada strana obaveštajna agentura. Američki ambasador Кristofer Hil juče predvodi gej paradu i prolazi kraj spomenika žrtava bombardovanja, čije temelje je on udario sedeći '99. godine kraj Hašima Tačija. Pravni poredak Srbije ukinut je davno, ali juče je to urađeno na velikom platnu, javno. Suspendovane su sve institucije koje treba da služe narodu, a Srbima je država oteta i zvanično. Moraju da je vraćaju sami, kako god znaju i umiju. Srbima je ostalo da gase svetla, zavrću radijatore i deci ni slučajno da daju mleko. Da non stop strahuju od ratova, vйrusa, nedostatka životnih namirnica, gasa i benzina, dok najveći ološ vršlja njihovom zemljom. U prošloj objavi od ponedeljka sam objasnio kako se homoseksualni politički vrh poigrao sa masom i da će gej parada svejedno biti održana. Političari potpomognuti svojim internet sveštenicima koji su tu da opravdaju svaki njihov greh, izigrali su narod u još jednoj svojoj zabavi. Zapadne interese političari su uvili u oblandu patriotizma i baš juče su u Beogradu organizovali promociju kadeta Vojske Srbije, kako bi razvukli narod i ispod radara provukli svoju gej priču. Ili je gej priča bila paravan za nešto mnogo bitnije što je provučeno, a da ni svjesni nismo... Ni to nije bilo dovoljno pa su baš juče, nakon 83 godine u Beograd doveli i Formulu 1, a u zvuku paljenja guma mnogih bolida nastalo je naređenje da se svi monasi i monahinje na ulici pohapse. Jasniju poruku od ove nisu mogli da nam pošalju, hapsiti monahe, a braniti homoseksualce, samo po sebi je satanski čin. Jer jedina prepreka satanističkom svetskom poretku je religija. Ako pravoslavlje nestane, nestaće i narod. Verovaću da smo toliko samosvesni i pametni da nećemo dopustiti da nam se neko, ko god to bio, igra sa inteligencijom, i da nama, na našem pravoslavnom tlu ubacuje seme koje će, ukoliko ga odmah ne iskorenimo, uništiti porodicu, koja je stub našeg postojanja. Verom u Boga i iskrenom molitvom, učenjem naše dece pravim vrednostima možemo da pobedimo đavole koji nam diraju ono što je nama sveto, i pošaljemo ih direktno u pakao. A pakao je juče bio prazan, svi đavoli bili su u Beogradu... Piše: Deki RS https://www.facebook.com/DekiiTeoreticaristine
  17. 2 points
    OMP

    Večita dilema, koji auto kupiti?

    jel bi mu dao neko 400+k km??
  18. 2 points
    nemanja84bg

    Funny photos

    I idemo na kilo
  19. 2 points
    stex_pb

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    Moj 1.4 MA mora do vrha da izađe šestom. Ako me slučajno neko uguši pa da moram u nižu, ja se vratim pa ponovo. Bord promenim na nešto drugo da ne gledam potrošnju. Kad pominjete tu vožnju na leru, ja sam za vreme obuke vožnje u jednom trenutku lerao kamion nekih par metara kroz raskrsnicu (polagao sam za C), i instruktor mi je rekao da se za to pada vozački automatski i da slučajno više to ne ponovim A to sa leranjem sam naučio od "predaka" za vreme sankcija, kada se niz Zlatibor vozilo čak i sa ugašenim motorom, jer karburatorski motori troše i pri motornom kočenju, za razliku od CR motora. Štednja je bila tolika da se i Raketin harmonika autobus lerao na nizbrdicama bez motora.... jezivo.
  20. 2 points
    horvat

    Menjacko ulje

    Ja volim sipati Liqui Moly aditiv za menjace, u onim tubicama...
  21. 2 points
    MiloshBg

    Menjacko ulje

    Aditiv ne moze da skodi, a menjac i lezajevi u njemu se vec vrte ~15 godina...
  22. 2 points
    Megan RS i Gia QV nisu rivali. Megan RS je rival sa tom gornjom kategorijom, poput Honde Civic type R, a Gia QV je jedna pod-kategorija ispod toga. A ni u obicnim verzijama nisu rivali, jer se totalno drugacije voze. Mercedes je 2010. godine pravio ovo : Golf GTi (obican) je bio rival po snazi, ali po ceni nikako. Klot GTI (ali potpuno klot) se tada kretao od 30k, pa na gore, dok se Gia QV u solidnoj opremi (ali ne i total full) mogla kupiti vec od 26.5k. Pandan opreme su bile najmanje 10.000e razlike. BMW i Audi su takodje bili znatno skuplji, iako ne znam konkretne cifre, kao sto se secam za Golfa i Giu. Od svega sto si nabrojao, jedino je Focus zaista bio pravi konkurent, i po ceni i po karakteristikama. Kome se on estetski svideo vise od Giuliette (?!), morao je da se pomiri sa famoznim "ecoboost" benzincima, koji su se potpuno raspadali tih godina, dok je Alfa gurala 1.4 blok, koji se pokazao neuporedivo bolje i pouzdanije. A sto se tice dizela, Focusa 2.0 je bilo bas dosta tesko nabaviti, dok je Giuliette 2.0 jtdm bilo u normalnim kolicinama (u odnosu na ostale motore iz ponude). Ovo pricam za nove, jer je blizak drugar pokusao da kupi Focusa 2.0 tdci 2011. godine, i bukvalno nisu mogli da mu nabave. A i sad ih je polovnih daleko manje (procentualno) nego Giulietta 2.0 jtdm. Giulietta je projektovana tako da bude predstavljena negde ~2008. godine, ali je zbog krize odlozeno za 2010. Ni ostali u tom segmentu nisu uradili bog zna sta u tom periodu, tako da kada je ona izasla, bila je poprilicno dobar izbor za entuzijasticnog kupca C segmenta. Uz naravno sve mane koje smo vec sto puta naveli...
  23. 2 points
    MiloshBg

    Menjacko ulje

    Sipaj odgovarajucu Tutelu i neki Liqui moly aditiv i ne beri brigu. Nemas potrebe da bacas pare na kojekakva fensi ulja tipa marly itd.. Taj menjac je tenkovski!
  24. 2 points
    Fiat voli da pozadi okaci "Hybrid" oznaku, cak i kada su u pitanju samo njihovi MHEV (blagi hibridi). Znaci nemaju nikakav domet na struju, pokrece ih standardni motor sa unutrasnjim sagorevanjem, a elektricni motor samo pomaze glavnom motoru (pri ubrzanju ili preuzima na sebe neke sisteme) i na taj ostvaruje nesto manju potrosnju, tj. CO2 emisiju. Samim tim su i subvencije na cao-zdravo, kao sto vec rece kolega. A kada vec pricamo o "vrhunskim" sedistima, zaboravili smo naslone za glavu na nasim Fiatima - koji uglavnom nemaju funkciju (sem u slucaju, ne daj Boze, cimanja glave unazad). Predvodnik bande koja ovde godinama (da ne kazem decenijski) kucka, pomazemo se, konsultujemo, organizujemo i saljemo delove kada zatreba... - ali tesko da nas udostoje druzenja i zezanja uzivo (cak i na godisnjim rostiljima) je ubedljivo moj drugar @Mijailović P.. Sa manje staza ali prilicno sadrzaja ovde, za vrat mu disete i ti i ovaj @moron (opet izvini kolega), koji nece bar bajsom za 5 min da se provoza do ekipe . A ima i meze, ima cuge, ima balona po kuci (TLN)...
  25. 2 points
    shuxx

    Funny photos

  26. 2 points
    Sasa034

    Fiat Tipo HB CROSS

    Stigao početkom avgusta, ubrzo smo otišli na odmor i evo tek sad stigoh da se javim
  27. 1 point
    Zdravo svima! Da Vam se predstavim, ja sam Saša iz Čačka. Volim italijanske automobile još od malena, već 40tak god. Jer sam rođen u novoj Fići iz 1971. Pa posle otac kupio '77. novog FIAT 125p. Pa onda ja kupio novog Juga 55 '90. Onda novog Punta Кlasik 1,2 '09. Pre mesec dana stigla i Giulietta 1,4 TB gpl 120ks 2017. Valjda se podrazumeva da sam tifoza-ferarista već 40 godina. Elem, već nekoliko godina i ulazi na forum i pratim različite diskusije, vrlo konstruktivne i otvorene od članova koji su tehnički vrlo potkovani, ai ovih koji su vrlo entuzijastični i dele nesebično savete iz ličnog iskustva. Svaka čast! Ne zamerite mi, koristio bih ovu prliku da pokažem moju ljubimicu. Đulijeticu sa fabričkim plinom. Verzija je od 120ks iz 2017. Ja sam hteo Кu V, ali žena je bila izričita da to bude do 5 god. starosti. Tako da za novac koji smo imali na raspolaganju uzimamo ovu. I pravo da Vam kažem bez stida, zaljubiška sam se u nju do ušiju, kad sam joj skinuo "kondure" od 16" i popeo je na "štiklice od" 18" coli. Planiram različite apgrejte: čipovanje, spojlere prednje, zadnje, zadnji difuzor sa duplim izduvom, pragove... Jedino mi smeta malo povišeni serijski klirens, tako bi voleo da komplet sa sportskim vešanjem spustim auto i stavim zadnji i prednji disk 330mm sa prelepim crvenim Vrembo čeljustima sa Alfinim logom, kao što ima moj sin na svojoj Đulieti 1,4MA Sport Pack 170ks... Veliki pozdrav!
  28. 1 point
    djole81ar

    Fiat Tipo HB CROSS

    One dugačke tj. široke su izgleda samoo za reklamu, ili uz žešću doplatu
  29. 1 point
    Kako ? Da li imam i levu stranu, isto pored Rakovica-e ? Ma naravno ! @nemanja84bg Evo bato, top nije sigurno, više je TOOP, što bi u oglasima rekli, je l' ? Tako da ništa ni od pops, ni od bangz, jbg. Al' oće da zareži kad ga stisneš, kojom prilikom i motor pokazuje želju da podeli dobre vibracije sa ostatkom karoserije ...
  30. 1 point
    dach@

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Markez previše rizikuje biće ovoga još,pitanje i sam on kako će završiti sezonu i koliko padova će još biti za njega. Pa na ovoj stazi u prvoj krivini Lorenco se razbio zbog njega i do kraja sezone nije više ponovio one vožnje u Dukati u. Pitanje koliko bi i izdržao u trci da bi se ljudima mešao u šampionat. Na testu pre nedelju dana jedva je odradio trećinu krugova.Jedino što kad se saberu svi vozači Honde opet je Markez bio najbrži na tom testu. Kod Kvartarara je proklizao ali kod Japanca je bilo čisto laktanje pa i Honda je to potvrdila nazvala je to vozačkim instiktom za trkanjem.
  31. 1 point
    OMP

    Menjacko ulje

    Zasto bi uopste sipao aditiv, dovoljno je odgovarajuce ulje a to teze saltanje moze biti bas zbog ulja, svojevremeno sam to na jednom svom autu resio upravo zamenom ulja.
  32. 1 point
    Ivan

    Fiat Tipo HB CROSS

    Mislim da vec poodavno ne mora za fabricke sijalice/balaste od 25W i do 2000 lm (zargonski "mali ksenon"). Za 35W xenon, tj. preko 3000 lm, obavezna je prskalica+autonivelacija. Btw, za mene su te prskalice farova uvek bile glupost - em ne ociste far kako treba, em trose tecnost, em za*eru ostatak auta ako nije kisa (a upaljena svetla). Kao i ceo auto, nista dok se far lepo ne ocisti sundjerom i krpom, mada i to ne utice nesto preterano na snop ako je far "normalno" prljav (ne racunam neki glib i sl.).
  33. 1 point
    knezevic76

    Fiat Tipo HB CROSS

    Za Xenone moraju prskalice jer drugačije bacaju svetlost (kroz sočivo) i kad se zaprlja ta površina ispred sočiva, onda lošije osvetljavaju, to sam osetio na BMWu. Led radi slično običnim sijalicama, LED modul, koliko sam video, se nalazi sakriven u gornjem delu fara i baca svetlost na reflektujući površinu fara , slično običnim H sijalicama. Iskreno, isto sam se pribojavao šta će biti kad se far zaprlja, ali bez razloga, jer dosta dobro svetle i kad je musav far. Jednom ću baš da snimim farove kad su prljavi, stvarno se slabo prljaju, dal zbog oblika i konstrukcije, ne znam. Na kraju krajeva, drastično manje trošim tečnosti za šoferku, tj farove, od kad nemam ksenone. Primera radi, na BMWu sam mesečno sipao 2-3 puta tečnost od jeseni do proleća, a sada mi NISovo pakovanje traje par meseci.
  34. 1 point
    Ivan

    Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

    Kod mene kontra konstitucija na istu visinu, bivsi sportista i dugacke noge . Zato npr. pozadi sednem bez problema za glavu, ali nemam gde kolena (da vidis tek cirkus kad mi zena pokaze slike snalazenja, tj. svih polozaja mojih nogu kada putujemo negde duze avionom ). Znaci ipak je sam oblik sedista u pitanju, ako definisu visinu coveka koji u njih moze "da stane", dobro sam pretpostavio. Svasta, iskreno prvi put cujem tako nesto , Fiat i sedista, sacuvaj Boze.
  35. 1 point
    Ivan

    Punto Evo 1.4 Turbo MultiAir Sport

    Znaci, reketirao si ga .
  36. 1 point
    Puno gluposti je u ovom videu navedeno. Jedina realna mana Giuliette je jeftina plastika u unutrašnjosti i loša sjedala, ostatak je stvarno kvalitetno sastavljen i svi problemi su jeftini i lako rješivi.
  37. 1 point
    Nikako da se setim da prijavim, konsultovao sam drugara (servisera kompjutera) oko mikroprekidača u bravi brava, i dobio na zajam limenku K2 kontakt spreja ... One thing led to another, i bi svetlo u gepeku ... Evo i jedna fotka, da ne bude prazan post ... kežual, što bi rekli ...
  38. 1 point
    dellas

    Avantime

    kakvo ludilo, ne propustaj vise ovo
  39. 1 point
    PremieRacing

    Avantime

  40. 1 point
    dekirs

    Večita dilema, koji auto kupiti?

    Vratite se temi.
  41. 1 point
    vicent

    Večita dilema, koji auto kupiti?

    Sinko, nisi ti iz opštenarodne priče. Svako od nas se pruža po svojim mogućnostima. Ima puno automobila kpji su 20 god. +. Poslato sa JSN-L21 pomoću Tapatoka
  42. 1 point
    neshaoct

    Beograd nekada....davno...

    Beograd 1919. godine, al' u boji i 4K Sva glavna mesta u gradu su tu, i dosta dobar deo snimka je posvećen zanatlijama/trgovcima u Balkanskoj ulici:
  43. 1 point
    Mijailović P.

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    @Branislav Kakav bre uspon na B. Potok za mašinu od 150 konjića. Pa ja na plinu uzlećem levom trakom, doduše sa manjim teretom. Ne sme da štucne! Jedino se nađe neki Pug 206 ili slični da moram na kočnicu i u nižu brzinu. Ni klimu ne oseća 1.4.
  44. 1 point
    totti

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    Eh, sad... Kako da 1.4 atmo spuštaju drugom brzinom niz Bubanj potok? Ne ide to baš tako [emoji2] Sent from my SM-G770F using Tapatalk
  45. 1 point
    Ivan

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    Tada trosi nekoliko dl/h , em akas kocnice, em najbitnije je sto je nebezbedno. A pri kocenju motorom potrosnja je nularica , em se vozi kako treba.
  46. 1 point
    bit

    Kuda ide ovaj svet?

    Mračno doba je već počelo, ako se nisi probudio, blago tebi. Jedan izuzetno mlad čovek sa svojih 22 bolje vidi od tebe. https://youtu.be/egzlaXj5hHQ Boki druže ti veruješ u sistem, sistem ne postoji, i poslednji ćeš to shvatiti. Sve ali sve je stvar interesa i novca. Milioni ljudi stradaju ovog sekunda zbog nečijih materijalnih interesa, i ti sav pun samopouzdanja kažeš teorije zavere.Možda su i bile do momenta od kad je predsednik rusije javno objavio planove zapadne elite o zlatnoj milijardi, novom svetskom poretku. Do tog momenta mogao si da se koprcaš sa tim uljuljkanim mišljenjem, od tog momenta trebao si svoj prst da staviš na čelo. Oni zaista žele da na svaki način pobio većinu svetske populacije, rat je u toku i rezultati su neizvesni. Očigledno nisi svestan vremena u kom živiš.
  47. 1 point
    Dale

    Fiat Tipo HB CROSS

    Nisu trazili vencani list?
  48. 1 point
    Na forumu vec imamo temu o naknadnoj ugradnji fabricke navigacije u Fiat Stilo, u ICE podforumu ( http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/32233-stilo-naknadnja-ugradnja-navigacije/ ) . Ali je ta tema na neki nacin "svastara" o ConnectNav+ uredjaju - iako korisna, prilicno je opsta, pricalo se o raznoraznim stvarima, u pocetku nagadjalo, mogu slobodno da kazem da ima i nekih starih poluinformacija, neke stvari se danas mogu lakse uraditi posto u to vreme nisu bile poznate, itd., itd. ... Ideja mi je da na osnovu licnog iskustva, tj. ugradjenih nekoliko navigacija kod drugara i sebe, ovde u podforumu "Uradi sam" napravim jedan klasican DIY, tj. konkretno uputstvo za instalaciju gde ce na jednom mestu biti sazeto sve sto je potrebno. Pocev od potrebnih komponenti, kupovine istih, njihovih cena, preko uputstava za instalaciju sa slikama, saveta iz prve ruke pa sve do nekih naknadnih custom prepravki... Da bih smanjio posao, u dogovoru sa Nesom sam preuzeo svoje postove iz gore pomenute postojece teme koji su bili rastrkani. Ostace i u staroj temi kako ona ne bi gubila smisao prebacivanjem postova, a ovde cu ih sabrati u jedan, nadam se, koristan DIY. Pa da krenemo redom... ConnectNav+ uredjaj: U poslednje vreme, sve vise dostupni kao polovni - i brojno i cenovno. Cena im je rapidno pala sa nekih 600 EUR kada sam postao vlasnik Stila 2007. - trenutno se krecu od okvirno 80 EUR (izraubovani) do max 170 EUR u odlicnom stanju. Pri kupovini treba proveriti sve funkcionalnosti, koliko je to moguce (radio, audio CD, MP3, telefon, GPS, funkcionalnost svih dugmica, ekrana, proci kroz servisni meni...). A naravno da gledamo i da je u sto boljem vizuelnom stanju. Apropo poslednjeg, moram da napomenem da vrlo cesto na oglasima deluju katastrofalno, a da se vrlo lako srede i dovedu u odlicno stanje. Naravno, pod uslovom da nisu izgrebane "do koske". Problem je slican kao i u enterijeru Stila - lepljivi sloj preko dugmica, koji se uz malo paznje polako sredi. Cak i neke ogrebotine i stvari koje deluju kao ostecenja potpuno nestaju, opet kazem, pod uslovom da nije urnisana plastika ispod: Kavez/nosac za ConnectNav+ (NIT G1) uredjaj: Metalni kavez, tj. nosac navigacije se razlikuje od onog za fabricki Visteon CD ili kasetas. Na slikama se vidi da je razlicite dubine, takodje, uredjaj se kaci samo na 2 kopce koje se nalaze u gornjem delu. Cena polovnog kaveza se zasebno krece oko 10 EUR ali se u tom slucaju i vrlo tesko nalazi (rasparno od navigacije). Mada to i nije neki problem jer se i kod ovlascenih prodavaca nov kavez moze nabaviti za neznatno vecu cifru. OEM kataloski broj kaveza je 46790149 i oznacio sam ga na slikama. Takodje sa druge strane je oznaka da je kavez za NIT uredjaj (u slucaju Stila to je NIT G1): Ukoliko uzimate uredjaj sa donora, nije lose zatraziti od prodavca da vam ostavi, tj. odsece sa stare instalacije konektor za mikrofon (pored ostalog, a bele je boje). Dosta lakse se kasnije povezuje, maltene originalno. Covek od koga sam ja uzeo prodao je antene, tako da mi je ostavio i konektore za GSM (zeleni) i GPS (sivi). U pitanju su GT5 konektori (zadnja 2 pomenuta): Mikrofon (sa plafonjerom): Sto se tice samog mikrofona, preporucujem bas ovaj fabricki sa Amp. Pokusavao sam cisto da probam i sa nekim aftermarket mikrofonima, ali zvuk nije ni blizu tako cist i jak kao sa ovim koji je bas za te namene (automobilski Hands Free uredjaji, Voice Recognition moduli...). U pitanju je Telicom mikrofon, model Mic-98-004-01 (zadnje 2 slike imam od ranije): Ja sam hteo originalni fabricki izgled, gde mikrofon dolazi u sastavu zadnjeg dela plafonjere. Osnovna plafonjera sa mikrofonom nosi OEM oznaku 735303207. Postoje i varijante plafonjere sa mikrofonom, volumetrijskim senzorima alarma, komandama za SkyWindow, Bluetooth telefon (zadnje verzije Stila) - sto mi naravno nije trebalo. Evo kako ta osnovna verzija sa mikrofonom izgleda: Poredjenje sa obicnom, sa policom: Cena plafonjere sa mikrofonom, ako se kupuje odvojeno, je od 20 EUR pa navise, zavisno od prodavca. Takodje je zasebno vrlo retko i tesko prodaju, tako da insistirajte da bude u kompletu sa navigacijom. Za razliku od kaveza koji je nov malo skuplji od polovnog, ovde nastaje problem - cena nove plafonjere se mikrofonom je neverovatnih 140 EUR kod ovlascenih prodavaca . Cisto savet ako se mikrofon kupuje naknadno (kao sto je kod mene bio slucaj) - lako se moze proveriti njegova ispravnost na CN+ i bez SIM kartice. Ostavite pri instalaciji izvod sa mikrofona u kaseti i kada natrci mikrofon, samo ga prikacite. Na CN+ se izabere telefon, opcija "Voice Memo" (za koju nije potrebna SIM kartica), snimi par sekundi glasa i ako je reprodukcija uspesna, mikrofon je ispravan. Evo i to u par slika: Radio/GSM/GPS antena: U mom slucaju instalacije (koji sam dokumentovao fotkama), nisam dobio antenu uz uredjaj. I videcu da li cu je je naknadno instalirati jer radio antenu vec imam, GSM signal (mobilne telefonije) je izuzetno dobar i sa samim ConnectNav+ uredjajem (npr. kao sto nemate problema ni kada vam licni mobilni stoji negde u kaseti auta). A podrska za mape za Srbiju je nikakva, tako da kod nas GPS gubi smisao, a za inostranstvo su generalno mape malo zastarele. Cena antene, koja se moze prepoznati po malo vecem kucistu i tri kabla je (zajedno sa kablovima i konektorima) oko 20 EUR. Summa summarum, ako ceo uredjaj sa opremom uzimate u kompletu, cena se krece okvirno od 120 do 200 EUR, zavisno od stanja. Sto znaci da za celokupnu varijantu zamene, recimo fabrickog CD, treba racunati na doplatu od nekih 100-150 EUR, opet zavisno od stanja vaseg i uredjaja koji kupujete Instalacija ConnectNav+, kaveza/nosaca, upgrade i update firmware-a uredjaja: Za ovo su potrebni, naravno sam ConnectNav+ uredjaj, njegov kavez, instalacioni diskovi za firmware 9.8 i Setup navigacije, kao i lemilica, zice, konektori, izolir traka (uz ostali potreban alat). Idemo redom... Ako se prikaci na postojecu instalaciju za CD, navigacija ce raditi iskljucivo u Stand by modu - bice dostupna vecina funkcionalnosti (radio, CD, telefon, navi...) ali uredjaj nece biti vezan na CAN mrezu vozila ni pod kontaktom. Sto znaci da nece biti vezan sa Body Compom, a samim tim na svom ekranu ne ispisuje podatke sa boarda (kilometraza, prosecna i trenutna potrosnja...), kao ni datum i vreme, temperaturu, ne mogu se podesavati parametri vozila preko navigacije, navigacija se automatski gasi posle 20 min, itd., itd... Da bi sve ovo prevazisli i aktivirali CN+ na CAN mrezi, neophodno je na A konektor dovesti +12V sa kontakta. Sto se tice uvodjenja kabla u sam konektor, najelegantnije se moze odraditi pomocu klemica za ISO konektor koje sam nabavio u Kanibalu u Piramidi. Konektor ima zuti osigurac za pinove (kleme), koji je potrebno potkaciti i izvuci, sto omogucuje ubacivanje novog pina (kleme). Postojeci konektor za standardni CD pre intervencije izgleda ovako (linije za CAN A, CAN B, stalni napon sa akumulatora i masa) i potrebno mu je na pin 4 dovuci +12V sa kontakta: Klemica koju sam ja nasao u prodaji naravno nije kao fabricka, na prvi pogled deluje da ne moze da stane u leziste u konektoru. Potrebno je malo izrezati turpijom i napraviti prolaz za onaj zuti osigurac konektora, oznacio sam gde je treba "stesati" pod 90 stepeni: Zalemimo kabl za klemicu, ubacimo je u leziste u konektoru i vratimo zuti osigurac da klikne u leziste. Skupimo kablove zajedno i razvucemo novi kabl za +12V do mesta odakle cemo uzeti napon sa kontakta. Ja sam odabrao kontakt bravu, posto mi se tu vec nalazi timer za naknadno ugradjeni MF volan (a vec mi ka njemu idu 3 linije za kontrole sa volana). Odradjen konektor izgleda ovako: Dalje se "roni" pod volanom, gde mi je od ranije smesten timer (crna kutijica levo od konektora brave) koji sam programirao tako da uzme napon sa kontakta i pusti ga na volan (i u ovom slucaju navigaciju) posle 4 sekunde od davanja kontakta. Ovo je potrebno kako bi se sacekalo da Body Comp odradi proveru konfiguracije vozila (zavrsava se po gasenju lampica na tabli i ispisa poruke "Check OK") i tek onda aktiviraju naknadno dodati uredjaji na CAN mrezi vozila. Na taj nacin se BC "zavara", u suprotnom bi se javilo blinkanje kilometraze na boardu kao znak neke izmene u konfiguraciji. Postoji i elegantniji nacin koji je kasnije "provaljen" a to je peglanje Proxy-ja preko ELM. Ja sam MF volan ugradio jos pre nekoliko godina, tako da sam iskoristio staru caku i timer koji sam vec imao: Zavrsili smo sa strujom, +12V je dovedeno sa kontakta, ubacujemo navigaciju (u jos uvek staro CD) kuciste. Na sledecoj slici mozemo videti kao se navigacija ponasa pod kontaktom, a pre dovodjenja dodatnog pina koje je iznad pojasnjeno. Operativna je, ali bez konekcije sa CAN magistralama i Body Compom - mozemo videti da nema podataka o vremenu, datumu, temperaturi (kao i svih ostalih podataka na drugim ekranima): Sa dovedenim naponom, po davanju kontakta, navigacija se odmah AUTOMATSKI pali (za razliku od ranije), vezuje na CAN mrezu (vidimo vreme, datum, temperaturu...) ali i trazi autorizaciju, tzv. Master Code, bez kog je nemoguce nastaviti dalje: Master Code je vezan za broj sasije vozila, tako da za njega ne postoje generatori kodova kao sto to postoji kod obicnog Visteona (ciji je kod vezan za serijski broj samog uredjaja). Ovo se resava na par nacina: vadjenjem originalnog koda u Fiatu (sto poprilicno kosta poredeci sa ostatkom operacije), nasumicnim pokusajem unosa koda (dobra stvar je da nema ogranicenja broja pokusaja) ili ono sto uglavnom radimo - upgrade firmware na verziju 9.8 koja ne trazi kod i ima naravno neka unapredjenja u odnosu na starije verzije (kod mene je originalno bila verzija 7.1). Za upgrade firmware, potrebno je prvo sa ugasenim uredjajem izvuci SIM karticu, upaliti uredjaj, obrisati sa "Escape" eventualne poruke i ubaciti Update disk za 9.8. Sacekati da se ispise "CD Error" i obrisati poruku sa "Escape". Ugasiti navigaciju, sacekati oko 30 sec i ponovo je upaliti na dugme. Ovde se treba prekrstiti i cekati jer pocinje proces Update na verziju 9.8. Pri ovome se upisuje u EEPROM uredjaja i uvek postoji mogucnost da se zaglupi i navigacija postane neupotrebljiva. Ako se proces uspesno zavrsi, disk se automatski izbacuje i pojavljuje se plavi FIAT logo, nakon cega se uredjaj moze ugasiti. U slici to izgleda ovako: Nakon upgrade firmware na verziju 9.8, uredjaj je u potpunosti operabilan. Davanjem kontakta, automatski se pali i ispisuje sve potrebne podatke sa boarda: Sto se softvera tice, ostaje jos samo da se uradi Setup na engleski jezik, kako ispisa, tako i glasovnih komandi (VR, Voice Recognition). Potrebno je ubaciti Setup disk, kliknuti na dugme "Setup" na uredjaju, odabrati "Language", odabrati jezik i potvrditi. Zavrsnu poruku mozemo obrisati sa "Escape". Situacija pre i posle izgleda ovako: Posto smo se uverili da je sve u redu, moze se pristupiti zameni kaveza. Odsrafe se 4 bocna torxa, kao i centralni imbus. Za izvlacenje starog kaveza problem ostaje plasticni ku*cic koji sam oznacio. Najlakse je odseci ga posto nema nikakvu funkciju, a potrebno je rasturiti pola table da bi se sacuvao. Na slikama su oznaceni plasticni deo koji treba iseci, kako izgleda kada se kavez izvadi na taj nacin, kao i razlika izmedju kaveza: Ocekujem jos da mi covek posalje mikrofon sa plafonjerom. Do tada, izvukao sam odgovarajuce zice sa konektora mikrofona (pinovi 9 i 18) na navigaciji i uveo ih samo privremeno u kasetu, kako bih testirao mikrofon kada stigne (koristi se za telefon, glasovne komande...). Ako sve bude OK, trebao bih da montiram mikrofon sa plafonjerom i sprovedem ozicenje od plafonjere do zadnje strane navigacije. Greska je (sto sam vidjao po netu) da svaki Stilo ima ozicenje za mikrofon od plafonjere do konektora D20 kod Body Compa. Konkretno kod mene i jos 2 drugara gde smo kupusali tog ozicenja nije bilo, sve zavisi od Zabara i verzije. Ozicenje mikrofona i spakovan kavez za navigaciju: Sa mikrofonom (kada stigne) bih kompletirao sve funkcionalnosti sem GPS. Sto se antena tice - GSM signal je izuzetno dobar i bez antene, isao sam vec na put i nigde nije bilo problema i drzi se na 2-3 crtice od 4 ukupno. Kao sto ni telefonu ne smeta ako ga gurnete negde u kasetu. Sto se GPS antene tice, kao sto znamo, ona trazi opticku vidljivost sa satelitima. E sad, posto su Navteq mape prilicno neazurne, a za nase podrucje nikakve, originalna GPS antena mi nije prioritet posto bih morao da rasturam jos pola auta dok ih ne izvucem do krova. Mozda eventualno uzmem aftermarket GPS/GSM antenu sa neophodnim GT5 konektorima koja se moze montirati negde gde ne smeta - iza retrovizora, na soferku u vrh A stuba, na bocno staklo iza B stuba (posto je kupe u pitanju)... O tom potom, GPS antena mi nije prioritet. Ostaje samo da se uziva... Mislio sam da mozda prodam navigaciju posto mi je povoljno natrcala, ali je totalno drugi dozivljaj enterijera auta i voznje, pa cu je verovatno zadrzati. Koliko god da sam mislio da je malo zastareo uredjaj, ipak ima lep 7'' TFT ekran, ispis podataka sa boarda, setup vozila preko navigacije, MP3 mjuza, telefon preko zvucnika i mikrofona ugradjenih u auto, (kod nas ne toliko korisna) navigacija, zadrzan fabricki izgled konzole... Evo kako sve izgleda kada se sklopi i sredi: Bilo bi lepo kada bih uspeo da nadjem i komande na volanu za CN+ (11 dugmica), posto sam ove svojevremeno uzeo namenski za kontrolu CD-a (6 dugmica). Za eventualno zainteresovane, evo par slicica navigacije u akciji: I ono sto se meni najvise svidja - totalno drugi izgled kompletnog enterijera nocu. Ima mogucnost automatskog, dnevnog i nocnog rezima osvetljenja, a za svaki se moze definisati intenzitet svetla. U svakom trenutku se moze iskljuciti samo ekran kako ne bi smetala na otvorenom putu, pri cemu sve funkcionalnosti ostaju aktivne u pozadini: Instalacija mikrofona sa plafonjerom: Podrazumeva montazu plafonjere sa mikrofonom, kao i provlacenje linija mikrofona od plafonjere do CN+. Kao sto rekoh, na netu sam nalazio da je svaki Stilo fabricki ozicen od konektora P26 (mikrofon) do konektora D20 kod Body Compa i da treba dodati samo vezu izmedju D20 i CN+. Sto nije tacno, vec na par Stila sam nailazio da nema tog ozicenja, isti slucaj je i kod mene, tako da treba voditi kompletnu liniju od plafonjere do zadnje strane CN+. Ja sam se odlucio za identicnu putanju kao i fabricki, preko A stuba kod vozaca, pored Body-ja do CN+. Posto je malo problematicno izvuci kablove sa plafonjere na A stub fabrickom putanjom, ja sam ih stavio pod nebo sa prednje strane. Prvo sam skinuo plafonjeru, vozacki suncobran i hvataljku za ruku da bih oslobodio nebo. Zatim sam odmerio potrebnu duzinu do konektora i provukao linije mikrofona na prednju stranu neba. Isao sam skroz levom stranom kako kablovi ne bi bili blizu sijalice plafonjere, upreo sam ih i obmotao krpanom trakom: Kabal dalje takodje upreden, umotan u krpanu traku, stavljen pod prednju stranu neba. Izvucen u A stub, gde je vezan za fabricku instalaciju kroz predvidjenu plasticnu kanalicu: Od zadnjeg dela navigacije do gornjeg dela A stuba (do koga sam prethodno dovukao liniju sa plafonjere, tj. mikrofona) potrebno je, verovali ili ne, skoro 2 metra kabla. Odmerio sam potrebnu duzinu za konektor mikrofona, a zatim kabal uveo u moju "custom" liniju koju sam napravio za MF volan i navigaciju (CAN A i CAN B magistrale, napona sa kontakta, masa i linije mikrofona) i koja ide ka donjem delu volana, kontakt bravi, mom timeru i Body Compu: Linija mikrofona dovucena ispod volana, odakle se odvaja od linija komandi volana: Spakovana obloga volana, kabl uveden pored table sa osiguracima. Za svaki slucaj, provera rada mikrofona pred zadnji korak i provlacenje u A stub: Dalje se rastura komplet levi panel oko Body Compa i osiguraca. Kabl sam dovukao pored konektora D20. Odatle pa do plafonjere su neki modeli Stila fabricki oziceni, sto kod mene nije slucaj. Jos jednom da napomenem da po netu na dosta mesta stoji da je taj deo ozicenja standardan, ali vec na X Stila vidim da to nije tacno, cak ni na ovim nasim pre restyle koji su zatrpani sa tim fabrickim pripremama i generalno su imali bogatiju opremu. Od D20 konektora linija ide uvis fabrickom putanjom uz ostali snop kablova, ka krovu. Provukao sam je pored gonjeg dela table, svo vreme je fiksirajuci za fabricku instalaciju ka plafonjeri. I konacno ulaz u A stub i spajanje sa linijom koju sam prethodno doveo od plafonjere (mikrofona). Sve lepo izolovano i A stub zatvoren svojim tapacirom. Vec me hvatao mrak. Sve sljaka perfektno, slatko sam se izvozikao, kao klinac zivkajuci drustvo . Inace, slicno kao i za radio, informacije sa telefona navigacije se mogu preusmeriti na board ekrancic: Eto, uz prethodna 2 detaljna posta, to je maltene sve oko instalacije. Funkcionisu radio, CD, MP3, glasovne komande, ispis podataka sa board-a, telefon ima sasvim korektan signal... Sve sem navigacije, u ovom trenutku. Ostaje jos jedino, ako mi se cefne, da se provuce (GPS/GSM) antena kako bi se omogucila i navigacija. Videcu da li cu se sa tim zezati, posto je podrska za mape slaba za nas region, a kao sto rekoh, telefon ima dobar signal. Mozda uzmem neku aftermarket GPS/GSM antenu pa je montiram iza unutrasnjeg retrovizora. A nasao sam povoljno i originalnu fabricku antenu, iskreno me mrzi da je razvlacim na krov, mozda je pazarim i za pocetak stavim iza kasete kod suvozaca. Cisto da pojacam GSM signal, pa je mozda i razvucem jednog dana na svoje mesto ako me ne bude mrzelo da kupusam nebo... Resavanje blinkanja kilometraze na boardu: Instalacijom svakog novog uredjaja na CAN magistrale (u mom slucaju MF volana i navigacije), Body Comp javlja neslaganje sa postojecom (definisanom) konfiguracijom uredjaja vozila, koje se manifestuje blinkanjem ukupne kilometraze na boardu. Postoje 2 nacina da se to resi: 1. stariji i vec prevazidjeni nacin koji sam i ja ranije primenjivao: pravljenjem i ubacivanjem timer-a, koji se programira tako da pobudnih +12V na naknadno ubacene uredjaje pusta tek nakon najmanje 4 sekunde od trenutka davanja kontakta. Na taj nacin se Body Comp "zavara", saceka se da prodju 4 sekunde za proveru konfiguracije vozila i nakon gasenja lampica i ispisa poruke "Check OK" napon preko timera pusta na naknadno dodate uredjaje. Nakon cega sve funkcionise normalno, bez blinkanja kilometraze. Sema timer-a izgleda ovako, a sastavlja se za par stotina dinara, ako imate nekoga da vam uradi plocu: 2. kasnije "provaljen", jednostavniji, jeftiniji i mnogo elegantniji nacin, preko Proxy Alignment procedure (Body->CAN Setup/Proxy Alignment Procedure->Adjustments(F7)->Proxy Alignment Procedure->Execute(F10)). Inace, moram da se pohvalim da sam konacno izbacio "legendarni" timer i Proxy-jem ispeglao i MF volan i navigaciju, tako da je sada maltene fabricki. Instalacija custom prekidaca za nezavisno paljenje ConnectNav+ : Stvar koja me je smarala kod navigacije (bilo fabricki, bilo naknadno ugradjene) - pali se automatski odmah po davanju kontakta. Ne znam iz kog razloga, u softveru su samo ostavili mogucnost da se podesava kako ce se navigacija gasiti - sa gasenjem automobila (tj. kontakta) ili rucno. A takve opcije nema za startovanje, tj. pali se automatski po davanju kontakta i nema opcije za nezavisno paljenje (sem kada je auto u stanju mirovanja, ugasen). Da podsetim, obican Stilov Visteon CD npr. ima obe mogucnosti podesavanja - da li ce se uredjaj i paliti i gasiti nezavisno od kljuca. Pricao sam sa par ljudi koji imaju navigaciju i koji su u fazonu "pa sta ti to smeta"... Npr. nesto cackam, necu da se pali svaki put na davanje kontakta. Vozim kratku deonicu, ne treba mi upaljena. Plus kad se upali, nije kao obican CD da je odmah u funkciji, nego treba sacekati 15-ak sekundi dok joj se sistem ne podigne da bi mogao bilo sta da radis. Dalje, pri verglanju, ona je vec upaljena, u fazi boot-a, a ti je slogiras sa padom napona, pri cemu ekran zatreperi, a jednom mi se desilo da je tako ostala bez zvuka sve dok je nisam restartovao. Da bi resio to sto mi smeta (a podsecalo me na DPF filter oko koga maltene ti moras da obigravas , dok ga na kraju ne izbacis), napravio sam da se navigacija pali nezavisno od kontakta. Ubacio sam prekidac na liniju od +12V koja je naknadno dovedena kako bi omogucila rad i prikaz podataka sa Board Compa i koja u stvari i inicira samostalno paljenje uredjaja. Jednostavno resenje kojim biram da li cu uopste upaliti navigaciju kada upalim auto, nema slogiranja uredjaja padom napona, itd, itd. Naravno, u stanju mirovanja, uvek se moze upaliti i ugasiti na "ON/OFF" dugme, znaci sve je isto, jedino sam sebi omogucio da je upalim kada ja hocu. Kao sto rekoh, nista komplikovano, a izuzetno korisno. Skljocnuo sam par slicica, mozda nekome bude od koristi kao ideja za mesto za prekidac, izvlacenje struje u neku drugu svrhu ili slicno... Rasturio sam komplet sredisnju konzolu (opisali smo postupak u delu o naknadnoj ugradnji naslona za ruku): +12V sa kontakta (za navigaciju) sam ovog puta uzeo sa upaljaca posto mi je bilo najblize. Konektor ima tri pina (zice) - plavi kabl je +12V sa kontakta (koji je meni i trebao), tanji zuti kabl vodi napon po paljenju pozicija (za svetlo na prstenu upaljaca) i crni kabl je masa. Linija se moze "elegantno" ukrasti, bez ikakvog secenja postojece instalacije - sa konektora se prvo skine braon plasticni osigurac, zatim sa donje strane potkaci plasticni jezicak za konkretnu liniju i buksnica ide napolje: Na nju vezemo liniju koja ce ici na prekidac i dalje na navigaciju. Vracamo buksnicu u konektor, vracamo osigurac. Dalje kabl umotavamo krpanom trakom uz postojecu instalaciju i vodimo je polako kroz njene fabricke vezice do mesta prekidaca (u mom slucaju na konzoli iza menjaca). Na drugoj slici je samo pocetak uvodjenja, celom duzinom kabl ide fabrickom putanjom: Odmerimo potrebnu duzinu i odgovarajucim klestima fiksiramo buksnu prekidaca. Isto to odradimo i za odlaznu liniju, sa prekidaca na navigaciju: Prelazimo na samu konzolu i pravljenje rupe za prekidac. Odgovaralo mi je odmah iza menjaca posto je taman nadohvat, pod naslonom za ruku. Prvo se obelezi mesto prekidaca i manjom burgijom probusi centar. Zatim se konusnom burgijom rupa prosiruje do velicine prekidaca, za ove male standardne kao sto sam ja uzeo to je 20mm. Sledi pakovanje komponenti konzole, naslona za ruku, provlacenje napravljenih kablova i fiksiranje prekidaca. Na kraju me je vec hvatao mrak, prekidac u enterijeru izgleda ovako: Ima da se uzme identican prekidac, samo sa narandzastom diodom, ali nisam hteo da sljasti, a ni i da dovlacim dodatni kabl za masu koji bi mi trebao za tinjalicu u tom slucaju. Po meni se vizuelno pristojno uklopilo, prekidac je na odlicnom mestu pod naslonom - ne smeta, a lako dostupan. I sto mi je najbitnije - funkcionalnost, sada navigaciju ukljucujem kada meni treba, a ne da se pali sama svaki put po davanju kontakta i da je slogiram verglanjem.
  49. 1 point
    ivica su

    Fiat Tipo HB Street 1.4 95ks

    Neka te lepo služi. Lep i iskren opis. Volim kada neko napiše tako kako jeste. Po meni u opisu jedino još fali ono što mene uvek najviše muči, kako podnosi naše puteve, da li je previše tvrd? Nekako na tom polju niko nije bio dovoljno jasan i to je jedina stvar koja mene odbija od tog auta, iako mi je prelep. Naravno, fale i fotografije, bez toga ne može Za motor mi je sve poznato što si napisao pošto imam isti u 500L, potpisujem sve vrlo korektan za nekoga ko ne pati za performansama, već mu je bitno da radi posao. Ja bih kao manu dodao potrošnju na AP-u... Obično ne prelazim 115-120 jer na 130-140 već poprilično srče. Da li je to zbog karoserije debelog fiće, ili je tako i u Tipu, to ne znam. Sa dizelom na to nisam obraćao pažnju, između 100 i 140 razlika u potrošnji bila ne veća od pola litre.
  50. 1 point
    neshaoct

    Kako postati član Kluba?

    OBAVEZNO je popuniti podatke na linku ka sajtu Fiat-Lancia Club Serbia koji se nalazi na kraju teksta. U suprotnom nemamo podatke o adresi na koju treba da pošaljemo karticu, niti možemo poslati potvrdu o prijemu uplate godišnje članarine. Članstvo u Fiat-Lancia Club Serbia je dobrovoljno. Članovi FLCS mogu postati svi punoletni građani. Članstvo je vremenski ograničeno, i predviđena članarina se odnosi na jednogodišnji period koji nije vezan kalendarskom godinom. Ne morate imati tjuniran automobil, ili na bilo koji drugi način izmenjeno fabričko stanje Vašeg automobila da bi ste postali član FLCS. Ne morate uopšte ni imati Fiat ili Lancia automobil... Dovoljna je Vaša dobra volja, Vaša želja da se družite sa ostalim članovima, razmenjujete mišljenja...a, određeni model Fiat ili Lancia automobila ćete ionako već jednom kupiti, u to ne sumnjamo... Uplatom godišnje članarine u iznosu od 1.000 dinara, dobijate člansku kartu sa kojom možete ostvarivati popuste i druge beneficije kojih će tokom vremena biti sve više. Po svakoj uplati nove članarine, članu će biti izdavana nova kartica sa istim ID brojem. OBAVEZNO je popuniti podatke na linku ka sajtu Fiat-Lancia Club Serbia: https://www.fiat-lancia.org.rs/membership.php U suprotnom nemamo podatke o adresi na koju treba da pošaljemo karticu, niti možemo poslati potvrdu o prijemu uplate godišnje članarine.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...