Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/29/22 in all areas

  1. 12 points
    integralac

    Funny photos

  2. 10 points
    Brako

    Fiat Tipo HB 1.4 City Life by Brako

    Pozdrav drugari, Evo kao novi član želim da sa vama podelim iskustva sa novim Tipom. Auto je moj od novembra 2021. U pitanju je HB verzija sa City Life opremom, motor 1.4 atmosferac. Čekao sam ga oko 6 meseci. Diler je AK Kole, sa kojim sam imao korektnu saradnju. Na osnovu kašnjenja u isporuci, od FCA Srbija dobio sam besplatan prvi servis . U AK Kole su mi rekli da je cena tog servisa oko 100€. Elem, posle osam meseci i skoro 10k km, mogu reći da sam veoma zadovoljan. Sa komforom u autu, zvučnom izolacijom, veličinom gepeka... U motor sam na oko 8k km dolio oko 400 gr ulja i to je to. Potrošnja je po bordu oko 8l, stim da je oko 60% bila gradska vožnja. Utisak je da auto značajno bolje ide nakon razrade posle nekih 4-5000 km. Na autoputu je udoban, malko lenj, ali za "normalnu" vožnju sasvim ok. Mada, primetio sam da sa tempomatom bolje reaguje na uzbrdice (baš se trudi da održi zadatu brzinu ). A, da. Boja auta je toscana zelena koja nije do sada slikana na forumu (bar ja nisam video) pa evo par sličica, još iz salona... Svima sve najlepše, a čekalicama brzo pristizanje novog ljubimca.
  3. 8 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  4. 7 points
    Woodoo

    Funny photos

  5. 6 points
    Axic

    Funny photos

  6. 4 points
  7. 3 points
    Axic

    Funny photos

  8. 3 points
    darkman14

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    Sve zavisi ko placa pivo...
  9. 3 points
    mare011

    Fiat Bravo 1.6 JTD Multijet

    Pozdrav! Trazeci deo za auto naleteo sam na ovaj forum i prijatno sam iznenadjen kvalitetom sadrzaja i ljudima voljnim da pomognu Preskocio sam ovaj deo predstavljanja, pa evo da nadoknadim.. Ja sam Marko, a ovo je moj Fiat Bravo 1.6 JTD Multijet - 105 HP, 16V. Oznaka: 1.6JTD-16V-105CV-CF4+EOBD-EMOTION-GS.6M Proizveden 2008. godine u Italiji, u mom vlasnistvu od septembra 2021. godine. Kada sam ga kupio imao je predjenih 165.000 km (sto verovatno nije prava kilometraza), a trenutno je na 171.000 km. Auto ima prednju i zadnju panoramu (prednja se otvara) sto me je dodatno privuklo da ga kupim, ali tada jos nisam imao pojma da je potrebna dodatna briga i nega auta sa tim dodatkom. Super sam zadovoljan autom, isao sam vec nekoliko puta njime u Madjarsku i nisam imao nikakvih problema, osim sto pomenuta prednja panorama izgleda malo propusta vazduh, pa se pri vecim brzinama (preko 100 km/h) cuje sistanje sto moze malo da iritira. Sem toga, desavalo mi se da je auto gubio na snazi pa je ustanovljeno da je bilo napuklo crevo interkulera. Nakon zamene toga radi skroz korektno. Nadam se da cu uz redovno odrzavanje moci bar nekoliko godina da uzivam u ovom autu bez mnogo briga
  10. 3 points
    Woodoo

    Funny photos

  11. 2 points
    Ivan

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    Dobro sam ti rekao, posto palim to samo na otvorenom putu. U Sport modu, servo asistencija je ubiVena vec na 0 km/h. Probao sam i dok sam se isparkiravao, primerno teze se mota.
  12. 2 points
    Reacher Gilt

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    O kom takođe tada nisam ništa znao ... Proverio sam naknadno, i sve je na njemu po fabrici, sem što je bio čukan otpozadi pa mu je metnut branik bez senzora. U mojega je naravno M32, jer je početak '10. Spor je i neprecizan, bučan, ručica ima predug hod, al' navikne se čovek ... radi pos'o jbg. Dok radi ... Pegla lepo i ovaj moj sportiš, nemam zamerki... Nakon puntića i u njemu je osećaj kao da voziš drugi auto ...
  13. 2 points
    horvat

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    Ista prica sa 159 sa kraja produkcije (2010. i 2011.) i sa 1.75 tbi motorom. Trebali bi da su svi sa C635, kad ono medjutim, itekako moze da se naleti na M32
  14. 2 points
    shuxx

    Funny photos

    . Sent from my SM-A536B using Tapatalk
  15. 2 points
    darkman14

    Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

    @stex_pb Opel je to, ima prirodnu ventilaciju (da ne kazem otvore) koja dodje sa godinama koriscenja...
  16. 2 points
    Mister No

    Fiat Nuova Tipo

    Evo još par sličica mog novog drugara
  17. 2 points
    neshtry

    Funny photos

  18. 2 points
    Axic

    Funny photos

  19. 1 point
    stex_pb

    Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

    Pozdrav, Od ovog meseca sam vlasnik Punta Eva 1.4 Multiair. i to mi je prvi italijanski auto. Švajcarac, kupljen na placu iako sam tako nešto hteo da izbegnem. Prva registracija 2011, kilometraža oko 126 000 sa servisnom knjigom. Izgledao je jako pristojno, enterijer gotovo da nema tragova korišćenja, u odnosu na druge EVO koje sam gledao izgleda kao NOV. Možda mi se posreći da je kilometraža stvarna Oprema mu je "tanka" ali ima 6 brzina što sam stavio kao "prioritet". Samo stanje auta mi je nekako bilo bitnije od nekih komada opreme..... Nisam ga pošteno ni provozao da bi mogao da kažem neke utiske ali lepo ide i utegnut je ko praćka. Jedina stvar koja mi nedostaje je tempomat, koji sam imao na prošlom autu i to sam rešio da ugradim kada budem imao viška vremena. Eksterijer je prosečan, deluje kao bilo koji drugi EVO, nema nikakvih specijalnih detalja koje bih pokazao. Vidim da su multiair motori i dalje retki u Srbiji, na oglasima ih ima tek par komada. za sada ovih par slika, dok ga ne operem pošteno za slikanje
  20. 1 point
    Ivan

    GP Abarth - Crni dijamant

    Mozda se i to potrefi da radi kako treba. Nije mi namera da mracim naravno, samo skrecem paznju da ima puno bofla i da treba proveriti. Kao uostalom i za sve ostalo sto kupujemo kod nas, nevezano za automobile. Kakvo crno zahvaljivanje , tu smo da se druzimo.
  21. 1 point
    vilota032

    GP Abarth - Crni dijamant

    Evo posle 2-3 sedmice otkako je auto kod mene, da iznesem prve utiske. Auto je savrseno utegnut, prelepo se vozi, ima odlicna ubrzanja, pritom moze da se vozi lagano i da ne bruji, kao i neki auto sa slabijim motorom. Ako ne racunamo motocikle - Do sada sam vozio dizele sa jednim kratkim izletom na benzinca, ali uprkos tome, perioda privikavanja nije bilo. Veoma elastican motor tj tepeni prenosa gde mozete 90 kmh da idete i 2. i 5. brzinom zavisno kako volite, potrosnja... Ona je, mereno metodom pun - predjem 200-300 km pa opet punim, cca 7 litara otvoren put, a 8-9L u gradu. Ne prelazim neke velike kilometraze sa licnim autom (sa bmw sam presao oko 24.000 km za godinu ipo), a poredjenja radi bmw mi je trosio na otvorenom 5-5.5L, a po gradu oko 7L. Auto privlaci veliku paznju najpre bih rekao zbog zvuka, zanimljiv je jer je redak, rekao bih dosta redji nego 500 abarth, svakako za sada jedini Abarth u Milanovcu Vec su me 3 poznanika pitala da li je auto na prodaju... ne jos uvek. Pustite me malo da uzivam u emociji na italijanski nacin Ako mi verujes, od posla nisam stigao da se pozabavim ovom temom, niti da menjam nista. Plan mi je da ili zamenim u narednim danima kupljeno, ili da probam da "instaliram" ovo sto sam kupio tako kako jeste, pa cemo videti rezultate. Prosle sedmice stigle 13-ice zvucnici za zadnju klupu, sad cekam 16.5 za napred pa onda se nadam za vikend montiranje svega toga. Hvala ti svakako na angazovanju na temi
  22. 1 point
    The Punisher

    Funny video / zanimljiv video

    https://www.facebook.com/688081826/videos/437443168124284
  23. 1 point
    TinkyWinky

    Zamena svetla registarske tablice

    Odvrtanje belog dela odradilo posao, niđe veze sa uputstvom
  24. 1 point
    Ivan

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    Zabari, jbg... Zato nikada nisam voleo ni startne verzije modela, a ni bukvalno prve primerke iz restyle. Mislim da kad trknem Sport mode, da je servo odmah kaputt, vec i na startnim brzinama. Sad cu kuci, izmotacu na parkingu pa ti potvrdjujem (posto obicno palim po potrebi na magistrali). Uz pojacan torque sa 230 na 260 Njutna i reskiji odziv na gas - bukvalno kao da vozis drugi auto. Za neke lepe krivinice, brdo, preticanja, bas dobra stvar. Uz pomenuto nize vesanje i siri trag tockova, uzivanje za peglanje.
  25. 1 point
    ISV_01

    Zamena svetla registarske tablice

    Na Youtube ima par videa gde se vidi da je obicna T10 ubodna u tablici. Jedino ako su nesto u restyle menjali ali i uputstvo zeznuli. Nista cudno, imam uputstvo za toster gde pritisnes dugme za spustanje a u uputstvu sluzi za izbacivanje... Nidje veze a uz to ti tostira hleb umesto da ga izbaci Taman da ih tuzim za hlebni dusevni bol...
  26. 1 point
    Ivan

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    Izuzetak potvrdjuje pravilo. Redje od igle u plastu sena su klotare sa hromom. A obrnuto ne vazi, pa bolje i da pogledas jedan takav oglas, nego da vrtis stotine onih koji nemaju te lajsne i sigurno imaju klot opremu.
  27. 1 point
    Ivan

    Zamena svetla registarske tablice

    Vidi li se kroz providnu plastiku koja je sijalica u pitanju? Ovako kako je postavljeno na slikama iznad, obicno izgleda nosac ubodne T10 sijalice od 5W. Pri cemu se nosac odvrce suprotno od kazaljke na satu i sijalica iscupa iz nosaca. A u upustvu koje je iznad (i jeste za 500L) vidi se da je sijalica totalno drugog tipa, tj. Festoon tubularna (obicno od 39 mm). Isto to stoji i u specifikaciji sijalicnih mesta: A u ePer (kome mnogo vise verujem), stoji SN naveden iznad, gde lici da je to ipak T10: Ne bi me zacudilo da su brljivi Zabari zeznuli uputstvo i da je u pitanju T10 ubodna sijalica, a ne Festoon.
  28. 1 point
    Dale

    Funny photos

    Jos da ima dugu na ambalazi...
  29. 1 point
    Novi član

    Nove sijalice, iskustva - saveti

    Ja ih kupio pre 3 meseca i nisam ih još stavio. Tipo ima slab far, trebalo bi da bude vidljiva promena, za vikend ću da zamenim pa javljam utiske.
  30. 1 point
    Mijailović P.

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    @MS PK Zašto je glupo raspravljati o ukusima? Kad sednete u birtiju ili na temi o pivu, to nije glupo? Ae begaj b'e!
  31. 1 point
    ISV_01

    Zamena svetla registarske tablice

    @TinkyWinky Ako imaš ovaj beli deo (dole desno), odvrni je, to je ležište sa sijalicom.
  32. 1 point
    OMP

    Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

    Ja se i ne trudim da palim klimu za krace relacije a posle duzeg stajanja na suncu, nije bilo neke svrhe ni na svetlijim kolima a sad na crnom tek, skoro mi je ceo dan auto bio na suncu i kad sam krenuo kuci sa posla to je bilo toliko usijano da ja do kuce cca 3km nisam mogao da se naslonim na sediste a volan jedva drzao u rukama. NI kad sam imao kozna sedista u kolima nije bilo tako vrelo, definitivno se crna kola mnogo vise ugreju.
  33. 1 point
    ''Izbacujemo ekrane iz automobila, izgledaju glupo'' Thierry Metroz, šef dizajna francuskog proizvođača DS, smatra da je prekrivanje kontrolne table ekranima ''pomalo glupo'' i obećava da će uvesti ''revoluciju'' u dizajn unutrašnjosti. Glavni dizajner francuskog premium brenda DS želi da eliminiše ekrane iz kabine u budućnosti, zbog toga što nisu ''baš seksi''. Thierry Metroz izjavio je da zajedno sa timom dizajnera unutar DS-a, planira ''revoluciju'' izgleda unutrašnjosti vozila ovog brenda jer je aktuelni trend sa velikim brojem ekrana ''pomalo glup''. ''Naš cilj je da izbacimo sve ekrane iz kabina budućih automobila DS-a. Glavni problem nastaje kada ugasite ekran i jedino što vam ostaje jeste crna pravougaona površina prekrivena otiscima prstiju. To nije baš seksi, nije luksuzno'', navodi Metroz. ''Sada je aktuelan trend da imate što više ekrana, ali mislim da je to malo glupo, jer naša filozofija nije da ukinemo kontrolnu tablu u korist ekrana'', dodaje šef dizajna DS-a. Metroz je takođe rekao da DS posmatra koja bi nova tehnologija mogla da zameni sada već obavezne ekrane, a njegova ideja jeste korišćenje tehnologije koja je ''manje nametljiva'', ali koja pruža ''više spokojstva''. ''Naravno da želimo da isporučimo informacije vozaču. Radi se o velikom izazovu'', rekao je Metroz. Šef dizajna DS-a takođe je nagovestio kako bi mogli da izgledaju budući modeli ovog brenda, koji od 2024. postaje potpuno električni. Trenutno, automobile francuske premium kompanije odlikuje velika maska hladnjaka, kao kod nedavno predstavljenog modela DS7, ali električni automobili nemaju potrebu za velikim usisnikom vazduha. Metroz smatra da ova činjenica daje više slobode dizajnerima, jer će imati potpuno novi deo automobila koji će moći da prikaže njihovu kreativnost, a prema njegovim rečima, radi se o vrlo uzbudljivom trenutku za sve automobilske dizajnere. preuzeto sa - nova.rs
  34. 1 point
    @srdjos Evo me pri kompu, izvini ali ovako mi je lakse da pronadjem. Dobro se secam, pisao sam oko toga upravo u ovoj temi. Pa pogledaj, ako je od pomoci:
  35. 1 point
    neshtry

    Nuova Bravo 1.4 t-jet 150

    pontiac trans sport je prvi imao uzdignuta zadnja svetla 1989. za model iz 1990. Punto mk1 je krenuo 1993. Grande Punto ima značku Giugaro,što dokazuje da je dizajnerski izuzetan… Bravo je radio Alberto Dilillo at Centro Stile Fiat, što znači da je konfekcija
  36. 1 point
    Dale

    Funny photos

    @shuxx, sledeci put uradis screen shot i okacis ovde
  37. 1 point
    Poceo da otkazuje cilindar kvacila, sve vise ce da ostaje pedala na podu dok jednog dana ne crkne skroz cilindar i kvacilo izgubi funkciju.
  38. 1 point
    Vas Punto nema sajlu kvacila. Obicno bude problem u donjem cilindru kvacila. Mozete ga zameniti ili popraviti.
  39. 1 point
    Woodoo

    Funny photos

    Shuxx brate, ako nije slika ne treba da bude ovde, postoji tema za viceve, za off topic, mudre misli i izreke (vukajlija)... pravi se prevelika kupusara od ove teme.
  40. 1 point
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  41. 1 point
    Pre neki dan, kolega kupio od naše firme Reno Klio 2016 godište, 150000km pređenih, fabrički TNG, 0.9 tri cilindra, 90ks. 6500€, uredna servisna. Auto očuvan, bombonica. Nije onaj bez zadnjih sedišta, dakle putnički. U oglasima, ono što smo gledali je poprilično skuplje, retko sa servisnom, upitnih kilometraža. PS trocilindraš sa 150000 i još se nije raspao
  42. 1 point
    totti

    Z10 by Shuxx

    [emoji3] Sent from my SM-G770F using Tapatalk
  43. 1 point
    moron

    Honda HR-V

    Totalno neplanski provozah danas par sati novog HRVoja, uglavnom po gradu (a i neki krug po Košutnjaku). Tačno sam znao da u onu "Deltu" i ne treba ulaziti, jer te tamo uvek neka skrivena opasnost vreba i uvek mi neki ključ u ruke ubace Vrlo lepo se on vozi (za moj ukus). Baš je prijatan. Pa i u smislu akustike za e-CVT (čak i uzbrdo). Naravno, ako je neko baš forsirano ubrzanje, ima tu i "glasne muzike", ali, meni ono uopšte ne smeta. Pošto je hibrid. da napomenem da od kada se "rodio" ( pre 5.456 km ) testni HRV ima na bordu zapisan prosek potrošnje 5,8 ( po WLTP deklarisana potrošnja za mešoviti ciklus mu je 5,4 ), a što je sasvim OK ako se ima u vidu da je to ipak testno vozilo i da se verovatno tako i vozi. "Muški" Meni je pokazivao oko 3,7-4,1, ali, ja ga i nisam "cepao". Ja sam ipak u trećem životnom dobu. Šta više, ostvarene cifre su uglavnom jako blizu WLTP deklaracija za takav režim vožnje. Čak sam ga na kraju i prebacio u ECO mod i tada je po N.BG imao prosek potrošnje od samo 2,7 Kome ono vozilo odgovara dimenzijama, ponudom prostora, hibridnim pogonom i perfomansama, a može i ekonomski da se dovoljno "pruži", nije ono uopšte loša kupovina.
  44. 1 point
    Flex

    Večita dilema, koji auto kupiti?

    Kupio sam danas ipak auto. E46 320d je na kraju uzet. Deluje ok, uz nekoliko intervencija bi trebalo da posluzi valjano do neceg novijeg. Sent from my M2103K19G using Tapatalk
  45. 1 point
    Moguće oživljavanje marki Volga i Pobeda Automobilski brendovi Volga i Pobeda mogli bi da ožive u Rusiji, izjavio je ruski ministar industrije i trgovine Denis Manturov. ''Mogu da otkrijem planove koje ima naša auto-industrija. Pre svega, više nije tajna da će se proizvoditi Moskvič. Kolege imaju planove da ožive marku Volga ili Pobeda ili obe'', rekao je Manturov u intervjuu za portal RBK. Prema njegovim rečima, takva ideja može da se ostvari na različitim lokacijama. Početkom juna bivša fabrika francuskog proizvođača automobila Renault u Moskvi, Reno Rusija zvanično je preimenovana u Moskvič. Planirano je da kompanija u budućnosti pokrene proizvodnju električnih automobila pod istim imenom. Ministarstvo industrije i trgovine je takođe napomenulo da fabrika namerava da sarađuje sa stranim brendovima, a puštanje novih artikala će početi ove godine. preuzeto sa - Auto Blog
  46. 1 point
    Ko si ti i sta si uradio sa Milutincem?
  47. 1 point
    PremieRacing

    Fiat Punto Evo 1.4 MultiAir 16v

    Imali smo 'drugara' u srednjoj školi koji je lagao skoro kao voĐa, i tako jednom prilikom kaže pojurila ga Milicija, on u rikverc, ide auto sporo a on ubaci u drugu da ide brže i pobegne im. Probaj i ti, možda uspe Drugom prilikom je pričao kako hebe dve cure od jednom.... jednu hebe, druga mu puši. Ja slušao priču
  48. 1 point
    Ferrari stavio Justina Biebera na ''crnu listu'' Ferrari je upisao Biebera na neslavnu listu osoba koje više nikada neće moći da kupe novi automobil iz Maranella. Pevač je poznat po ekskluzivnim superautomobilima, a među njima su Ferrari LaFerrari, Fisker Karma, Ferrari 458 Italia i drugi. Međutim, pop zvezda je napravila grešku koja je u Ferrariju neoprostiva. U suštini, Bieber nije sledio jasna pravila, odnosno nije poštovao etički kodeks na kojem insistira kompanija iz Maranella, tako da je zabrana konačna. Pevač je kupio Ferrari 458 Italia, i ofarbao ga u Electric Blue plavu boju, a taj posao je za njega obavila ekipa iz West Coast Customs-a. Takođe, postavio je široki body kit iz Liberty Walk-a, a njegova najveća i neoprostiva greška je to što je čak i Ferrarijev logo na njegovom automobilu urađen u plavoj boji. Ferrari daje do znanja svakom kupcu da se ''ne igra'' sa automobilom, tako da ne dozvoljava nedozvoljene modifikacije motora, nikakve modifikacije karoserije, a i za naknadno farbanje automobila je potrebno dobiti dozvolu. Još jedna Bieberova greška je to što je svoj plavi Ferrari prodao 2017. godine na aukciji i to manje od godinu dana nakon kupovine, što kompanija iz Maranella takođe ne dozvoljava. Srećom po Biebera, ništa ga ne sprečava da kupi Ferrarijeve modele od drugih vlasnika. Na Ferrarijevoj crnoj listi nalazi se npr. i starleta Kim Kardashian, kao i glumac Nicolas Cage. preuzeto sa - Auto Blog
  49. 1 point
    neshaoct

    Potreban limar - iskustva

    Veliki procenat. Imaš na Forumu x primera, evo ti npr. jedan primer. Jako površno shvataš stvari. Niko nije glup da svaki auto koji gleda stavlja na šlep i tera u servis, niko nije ni napisao ovde da se tako treba raditi. Npr. ova 159-ka je bila prva koja je oterana u servis na pregled, a bila je jedno peta koja je gledana. Imaš oči, nisi ćorav, prvo pogledaš auto na placu. Pogledaš ga spolja, pogledaš ga unutra, upališ ga i slušaš kako radi. Ako prođe tu tvoju prvu inspekciju, i ako se barem načelno dogovoriš za cenu sa prodavcem, tek onda teraš u servis na pregled. Najveći deo automobila ti ipak neće zadovoljiti jedan ili oba ova kriterijuma, pa nećeš ni morati da ga stavljaš na šlep. Ako kupuješ neki polovnjak koji je već registrovan, onda je još lakše da ode na pregled. Ako kupuješ dosta mlađi auto, ili auto koji je sa jako malom (pravom) kilometražom, onda stavku pregleda možeš i da zaobiđeš ako nešto o autima znaš. Ako si pre toga već imao neki auto, onda sigurno imaš i servis gde si ga održavao. U tom servisu si ostavio neke pare do sada, poznaju te...i realno je da ti neće naplatiti pregled jer si im stari klijent. Čak i da im prvi put dođeš u servis, servisi koji drže do sebe ti neće naplatiti pregled jer tako niko posle ne može da im kaže (ako se ispostavi da je polovnjak imao dosta ulaganja u prvih par meseci) ''majstore, ti si mi rekao da je auto ok, kad ono vidi koliko ulaganja''. Zato servisi koji drže do sebe neće pregled polovnjaka da naplate. Naravno, svi znamo i ljude koji se odlično razumeju u automobile, iskusni su...i njima realno ni ne treba pregled. Imaš ljude kojima je dovoljno da auto malo provozaju i to je to. Neki ljudi vole da budu detaljniji, nekima to treba, nekima to ne treba jer odlično poznaju automobile (iskusniji su), neki ne vole da budu detaljisti i idu na to kako im se zalomi, neki auto ne traži detaljne preglede jer je sa malom kilometražom ili mlađi, nekada kupuješ od poznatog vlasnika i znaš u kakvom je stanju auto...
  50. 1 point
    Ivan

    Fiat Nuova Bravo

    "Project 198": Fiat Nuova Bravo - design story Sve je pocelo od "liste zelja" koju je postavio "Centro Stile" - zahtev menadzmenta bio je da se napravi najlepsi auto u Compact segmentu. Dizajneri predvodjeni Frenkom Stivensonom, imali su zadatak da osmisle lep i emotivan automobil, bez preteranog upustanja u razmatranje tehnickih problema. Na osnovu prvobitne zamisli, trebalo je kreirati auto sa sirokim tragom tockova, nizom siluetom, zakosenim vetrobranom i zakosenim bocnim linijama prozora, koje bi doprinele dinamicnom i atraktivnom izgledu. Ceo projekat bio je razvijen za samo 18 meseci. Djanfranko Romeo ("Fiat Engineering & Design") bio je glavni inzenjer za "Project 198" (kodno ime za Nuova Bravo). Koordinisao je sva glavna odeljenja razvoja: za spoljnu i karoserijsku strukturu, elektroniku, sasiju, za enterijer, pogonsku grupu i upravljanje troskovima. Sto se dizajna eksterijera tice, krenulo se od prvobitnih skica... Na osnovu cega se doslo i do nekih prvih konkretnih predloga: Proces dizajniranja od 2D do prva tri prihvacena 3D predloga trajao je samo 3 nedelje, a zatim jos 3 nedelje do konacnog modela u stvarnoj dimenziji. Bio je to veoma kratak rok, jer taj proces traje obicno od 6 do 12 meseci. Frenk Stivenson bio je direktor dizajna za Fiat i Lanciu. Radio je i za BMW grupu, gde je bio odgovoran za dizajn Minija i X5. Nuova Bravo je bio njegov prvi projekat posle pridruzivanja Fiat grupi. - "Znamo da je dizajn subjektivna stvar, ne mozete da reci da je dobar ili pogresan. Moze da vam se svidja ili ne svidja. Uvek pokusavamo da kreiramo automobil, koji ce privuci najmanje 75% ljudi." - "Problem je sto zbog vrlo kratkog vremenskog roka, morate biti sigurni u to sto zelite od samog pocetka. Potreban vam je mali, ali dobro definisan tim koji je talentovan i moze dobro da radi zajedno. Nema vremena za greske i pravljenje kompromisa." - "Proces razvijanja osnovne ideje se uvek izvodi rucnim crtanjem. A to je posebno vazno za italijanske automobile, jer moraju izgledati upravo kao da su dizajnirani rucno. Nema ravnih linija, oni su kao skulptura." Sto se enterijera tice, razvoj je tekao od prvobitnih skica: Preko necega gde se vec nazire konacan izgled kokpita: Do realizacije ideje na prvom modelu u stvarnoj velicini: Nuova Bravo je bio baziran na dobro poznatoj "C2" verziji Fiatove "C-platform" (koju je ranije koristio prethodnik Stilo), a koja je dodatno unapredjena u saradnji sa kompanijom "Magna-Steyr", u velikoj meri koristeci alate virtuelnog razvoja. Tekst by Ivan, koristeci materijal sa: quellichebravo.it
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...