Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/25/20 in all areas

  1. 5 points
    Axic

    Funny photos

  2. 3 points
    neshaoct

    Vazduhoplovstvo

  3. 3 points
    Svaki amortizer sadrzi ulje, ono sto ih razlikuje je da li je pored ulja vazduh (uljni amortizeri), azot pod priblizno atmosferskim pritiskom (gasni amortizeri niskog pritiska) ili azot pod visokim pritiskom, obicno preko 5 bara (gasni amortizeri). Ima jos nekih gasova ali azot je u 99% slucajeva. Prva dva tipa jer je vazduh tj azot obicno oko atmosferskog pritiska, nece se klip izvuci napolje ili ako se izvuce nece do kraja ili ce bas jako polako da se izvuce kad sabije skroz, dok kod pravih gasnih amortizera ce biti jako tesko zadrzati klip sabijen skroz. Ovo cisto kazem jer vidim da mnogi ocenjuju amortizer neispravnim jer se klip ne izvlaci napolje kad se demontira sa auta sto nije znak nicega sem ako niste 100% sigurni da su bili gasni, onda jeste znak potrosenosti. Na modernim autima realno gledano za amatere najbolji nacin da se utvrdi ispravnost amortizera je da provozaju auto preko neke utonule sahte ili par uzastonih zakripa koje nisu najbolje odradjene sa brzinom od 40-50km/h i da neko posmatra spolja kako se ponasa tocak. Ako tocak prati neravninu, onda je ok, ako i u jednom trenutku skakuce, onda su amortizer za zamenu bez obzira da li curi ulje, da li se cuje nesto u kabini itd. Takodje kruto=sportsko je isto kao da neko kaze da jedino bitno sto treba znati o motoru je njegova snaga. Obrtni moment, max obrtaji, potrosnja, kubikaza itd nije bitno. Kruto moze biti i specifican sportski trim nekog amortizera, a moze biti i samo primer niskog nivoa kvaliteta usled cega lose funkcionise. Kao sto ni "plivanje" auta ne mora biti znak jako kvalitetnog amortizera sa trimom za udobnost. Vecini ljudi su novi amortizeri pretvrdi upravo zbog toga sto kaze u tekstu, jer su se pre toga godinama navikavali kroz kilometrazu na slabiju amortizaciju tj povecano oscilovanje amortizera.
  4. 3 points
    Woodoo

    Vicevi 120%

  5. 2 points
    Martin

    Blokiranje EGR ventila

    Ma to samo EGR off. Sve ostalo uglavmnom je bacanje para.
  6. 2 points
    neshaoct

    Vežite se

    Test koji na najbolji način pokazuje značaj vezivanja pojaseva Ford je 1998. godine, sproveo testove tadašnjeg Explorera želeći da pokaže koliko je karoserija tog auta čvrsta i stabilna. Ali, test nije izveden ''zakucavanjem'' auta u zid, nego na nešto drugačiji način. Dakle, umesto simuliranja frontalnog ili bočnog sudara, Ford je simulirao okretanje vozila po uzdužnoj osi. U kabini su se nalazile lutke koje su glumile vozača i putnike i koje nisu bile vezane pojasevima. Ishod testa je pokazao da je Ford Explorer zaista robustan i izdržljiv, a takođe je pokazao i koliko je veliki značaj vezivanja sigurnosnih pojaseva tokom vožnje. Pogledajte:
  7. 2 points
    Razvoj i proizvodnja kultne kockice
  8. 2 points
    neshtry

    Funny photos

    [emoji41] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  9. 2 points
    Pozdrav, Sta mislite o ovoj Delti? Cena sa uvozom i carinom je ~6900eur Lomim se zbog automatskog menjaca.
  10. 2 points
  11. 2 points
    Nikola 1.6

    Škoda Yeti & BMW X3

    Ovaj 500 je inace bio samo na ovom betonskom cudu pa su posle stavljali hoklice, gajbice.. da ne bi lezao na betonu. Samo kod nas u ulici bilo je 5 incidenta u roku od mesec dana za koje znam. Kolegi su na parkingu izbusili sve 4 gume, nekom liku do njega izlomili retrovizor i probusili dve gume, meni je neko pokupio retrovizor(dal slucajno dal namerno ne znam), ovaj 500 muceni sto je stajao na ukradenom ivicnjaku i burazerovom ortaku na f10 polomili zadnju soferku. Ove mrezaste nisu lose uopste, imao sam ih na e30 samo nisu za 500
  12. 2 points
    N.N.

    Fiat 500 / Fiat 500e

    Evo i 10.25" Uconnect 5 u električnom 500:
  13. 2 points
    bane1321

    Škoda Yeti & BMW X3

    Misliš čarape??
  14. 2 points
    Woodoo

    Funny photos

  15. 1 point
    MilosV7

    Milošev Novi Bravo

    Kupih Nuovo Brava! 2007, 1.4 tjet sa 150hp. Sport paket opreme sa 18incnim felnama. Kod mene je već 5 dana i mislio sam da iznesem ove prve utiske. Auto je izuzetno lep, izuzetne linije ima i u toj klasi ne vidim lepsi auto. Snazan kao mazga, pun sirove snage. Rucica menjaca mi je nekako pretvrda. Ide glatko u brzine, medjutim verovatno nemam naviku. Kvalitet unutra, za razliku od ostatka fiata, na visokom nivou. Sedista neudobna. Jednostavno ne mogu da se namestim, a da ne osecam neku zategnutost u donjem delu ledja. U Golfu2 za gti sedistima sam se osecao kao na jastucima, ali bukvalno. Kratka svetla slaba, ozvucenje loseg kvaliteta. Opet stvar navike. Potrosnja... hm diskutabilna. Donekle sam znao da me ceka poprilican trosadzija od auta, medjutim za sada mi je prosek 9L/100km nesto izmedju gradske i otvorene voznje. Gepek jakoo velik. Pozadi jedva da ima mesta. Izneo sam uglavnom stvari koje mi se ne svidjaju, a to znaci da sam zadovoljan svim onim ostalim. Nema krckanja ni skripanja u kabini, na trapu, prijatan osecaj sigurnosti, kada se nalazis u ovako “oklopljenom vozilu”. Auto zalepljen za asfalt u naglim krivinama. Tih na leru. Volan malo trucka i treska na brzinama preko 130 i ako bih pokusao da cimnem malo levo desno na vecim brzinama, imam cudan osecaj u rukama. Verovatno do elektricnog serva koji je takav i gume koje su za zamenu. Za sada sam zadovoljan. Vozicu ga neko vreme. Ako mi se pokaze kao auto za koji necu morati da odvojim pola plate mesecno, kao za neke kante u proslosti-zadrzacu ga. Evo slika
  16. 1 point
    Radnici kragujevačkog Fiata nastavljaju proizvodnju u četvrtak Radnici fabrike ''FCA Srbija'' vratiće se na posao u četvrtak posle dvonedeljne pauze, na koju su otišli bez zvaničnog obrazloženja rukovodstva fabrike, a sumnja se da je prozvodnju zaustavio nedostatak delova iz Kine, rečeno je u sindikatu ''Nezavisnost'' u toj fabrici. Prema rečima predsednika sindikata Zorana Stanića prvi radni dan biće četvrtak 27. februar ako se, kako kaže, nešto u međuvremenu ne promeni. On je rekao da nije bilo zvaničnog obrazloženja rukovodilaca fabrike o razlozima za poslednje neradne dane. Zbog toga što su česti prekidi u proizvodnji automobila 500L u Kragujevcu, sumnja se da je ovoga puta proizvodnju zaustavio, kako su preneli mediji, nedostak komponenata od dobavljača iz Kine koja je pogođena epidemijom koronavirusa. U sindikatu ''Nezavisnost'' kažu da se u 500L od dobavljača iz Kine ugrađuju sitniji plastični delovi, komponente za instrument tablu, obloge za branik i radio uređaji. preuzeto sa - Auto Blog
  17. 1 point
    Probali crnu. Utegnuta samo tako. Ujutru smo dogovorili pregled kod doktora i, bože zdravlje, završavamo potragu.
  18. 1 point
    neshaoct

    Blokiranje EGR ventila

    @RobbeNski Mislim da je greška što želiš da vratiš u funkciju EGR. Svi to zatvaraju kako bi sprečili probleme, zatvaraju kako im čađ ne bi punila usisnu granu, a ti hoćeš obrnuto. Ali, ako već hoćeš tako, najbolje bi bilo da imaš originalnu mapu. Pošto to nemaš (uvezao si auto sa isključenim EGR-om), onda treba da odeš do nekog servisa koji se bavi čipovanjem/isključivanjem EGR-a/DPF-a. Oni će ti ili promeniti deo tvoje mape, ili upisati potpuno novu (originalnu) u kojoj EGR neće biti softverski ugašen.
  19. 1 point
    @ISV_01 Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  20. 1 point
  21. 1 point
    I to u Beogradu, a šta tek da kažemo mi iz manjih mesta? Doduše poneko će kupiti taj auto. Ako bih nešto i uzimao onda jedino 500 na metan, mada trenutno kako stvari stoje verovatno neću ništa. Možda i zato što sam trenutnim autom zadovoljan.
  22. 1 point
    QQ Sto se grane tice - samo zamena. A sto se ostalih stvari tice - dobro ispitati kakav je jos karambol napravila...
  23. 1 point
    Mozda nekom bude korisna informacija: Zamena glavcine (lezaj) zadnjeg tocka sa rukama izadje 6225 rd. Glavcina SKF VKBA 6552 sa abs senzorom 4425 rsd. Zamenjena i leva i desna u razmaku od 20ak dana Kako mi rekose to im je mana. Zadnji cesto stradaju dok su prednji ok. Ista glavcnina ide i na Corsu D. https://cloud.mail.ru/public/FZdD/Sgug2u5Lm
  24. 1 point
  25. 1 point
    Ja sam problem resio tako sto sam kupio original bosch prikljucak creva i ceo prikljucak zamenio. Proslo je vise od mesec dana i ni jedna kapljica nije izasla. Prikljucak sam kupio negde u Kumodrazu a kontakt su mi dali fini ljudi iz "Prosport Auto" u Vojvode Stepe. Cena prikljucka je malo iznad 2000 din. Svakako mi je bila jeftinija varijanta nego da dajem 120 evra mehanicaru i bosisti da predihtuju celu pumpu. Videcemo kako ce se ponasati kasnije. P.S. ako sam menjas prikljucak obavezno namazi neku tovatnu mast na gumicu pre nego sto namontiras prikljucak.
  26. 1 point
    ISV_01

    Milošev Novi Bravo

    Vala bas, ovaj LED mu izgleda kao neka savijeno-razvucena slina..nimalo mastovitosti [emoji29]
  27. 1 point
    MS PK

    Nuova Lancia Delta 1.4 t-jet 150

    Gle ga ovaj, zapeo da rastura nova kola i da crkne [emoji23] Da ne idemo u off Nema ni 00 - kubikazu, drugo i do goriva je - razlicito se iskoriscava benz i dizel zato su i teretnjaci dizeli a ne benzinci, da ne idemo u off Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  28. 1 point
    Ma jebo ih ja sve mi crkle sijalice cekam da jos otopli pa da skidam.konzolu i stavim neke normalne..ipak su ove kineske sto sam uzo tad..[emoji3][emoji23] Sent from my SM-N950F using Tapatalk
  29. 1 point
    Ivan

    Nuova Lancia Delta 1.4 t-jet 150

    Pa nije ovo anemicni atmo motor... Vec turbak od 150 KS i 206 Nm - sto je veca snaga, manji ce uticaj imati sporedni faktori. A sa 2l razlike ga bas pretera , moje skromno misljenje. Apropo obrtnog, na benzinskim turbacima je on sve blizi "dizelskim" malo ranijih generacija. Pa evo vec kod mene je u Sport modu obrtni identican kao na bivsem JTD 115 Stilu (255 Njutna) i cupa cak i iz niskih obrtaja. A mozes misliti na najnovijim FireFly, koje su nasvirali na 280 Njutna. Tako da se ne bih slozio. Delta je jos i teska, u ovoj varijanti oko 1.4 t cini mi se. Fabricki deklarisana potrosnja je na okruglo 7l kombinovane, znaci na to slobodno moze da se doda minimum 1-1.5l u praksi (zavisno od uslova voznje). Po gradu je deklarisana na 8.7l, a tu je odstupanje jos vece. Pisali smo dosta o T-Jet motorima, da ne off-ujemo coveku predstavljanje .
  30. 1 point
    silenci

    Vazduhoplovstvo

  31. 1 point
    neshtry

    Milošev Novi Bravo

    I pored dlr, zimi moraju da budu upaljena i oborena. Bilo više puta na SAT kada su gostovali Policija i ovi iz bezbednosti saobraćaja
  32. 1 point
    Odlicna je. Puno bezbednih kilometara! Svaki put kada pomislite da stavite manju dimenziju tocka od one koja nije isla fabricki, jedna panda i koala uginu. Mislite o tome.
  33. 1 point
    Ivan

    Nuova Lancia Delta 1.4 t-jet 150

    Licno iskustvo - na tu snagu, tesko da ce tezina tocka ili sirina gume primetnije uticati na potrosnju . Testirao u praksi jos pre 10-12 godina, na istom autu, sa 15'', 16'' i 17'' tockovima, i to na slabijih (doduse dizelskih) 115 KS. Razlika u istim uslovima, po cepu, je bila skoro pa zanemariva. "Krivac" za potrosnju lezi na drugom mestu. Autic super i sacuvano izgleda . Da te i dalje lepo sluzi, a ako (nazalost) mora da se udomi - srecna prodaja.
  34. 1 point
    Axic

    Funny photos

  35. 1 point
    neshaoct

    F1: Predsezonska testiranja

    Mercedes maFIA Završena je prva nedelja predsezonskih testiranja Formule 1 u Barseloni. Prva tri dana su prošla relativno glatko bez većih prekida i incidenata. Međutim, jedna stvar je bila tema svih razgovora, a to je Mercedesov DAS sistem koji daje vozaču mogućnost da povlačenjem i guranjem volana podešava ugao, odnosno nagib točkova. Od svog nastanka Formula 1 je bila polje borbe najboljih vozača i proizvođača automobila. Svaki tim je konstantno tražio tu presudnu stotinku prednosti koja će ga odvojiti od ostalih timova. Iz navedenog razloga jasno je da se tokom godina dešavalo da timovi smisle nove sisteme i rupe u priavilima. Takav slučaj je bio sa, naprimer Brawn GP bolidom iz 2009. godine. Kada je tim našao rupu u regulativi vezanoj za difuzore. Takav je i slučaj danas sa DAS sistemom, koji je Mercedes predstavio u Barseloni. Međutim, gde nastaju problemi kod tog sistema? Prvo, sistem je vrlo kontroverzan s aspekta bezbednosti. Postavlja se pitanje da li postoji mogućnost da volan ispadne iz ležišta, s obzirom da sada ima i „neprirodnu“ mogućnost kretanja napred i nazad? Druga stvar jeste menjanje postavke na bolidu za vreme trke. Ipak, sve se to može zanemariti, ali odnos FIA-e prema Mercedesu već ne može. Naime, nakon što je ovaj sistem primećen na Mercedesu, FIA je saopštila da isti neće biti dozvoljen u narednoj sezoni. Pa zašto ga onda dozvoljavate i ove sezone? Britanski mediji koji naravno ''seku vene'' samo da Hamilton prestigne Šumahera su odmah izašli sa saopštenjem da to nije ništa novo i da je još u oktobru regulisan taj član pravilnika, koji kaže da će se volan moći koristiti samo u svrhe okretanja točkova. Čak su posvetili, ničim izazvani, čitave članke tome da ''objasne'' kako FIA nije naklonjena Mercedesu. E sad, gde stvar postaje još zanimljivija? Prema rečima Džejmsa Alisona, tehničkog direktora Mercedesa, kada je upitan za legalnost sistema, on je odgovorio samo da je sistem u skladu sa pravilima i da su oni duže vreme u kontaktu sa FIA-om oko konsultacija vezanih za isti. Tome treba dodati da je, po rečima inženjera potrebno oko šest meseci da se razvije ovaj sistem, te tako dobijamo malo kompleksniju sliku. Krenimo redom: znači Mercedes je pre šest meseci počeo da razvija DAS sistem, zatim je sve vreme u kontaktu sa FIA-om kako bi sistem bio legalan i šta onda FIA radi? Pa umesto da kaže ''ok taj sistem nije legalan, nemojte to raditi'', oni kažu ''ok, vi ćete imati taj sistem ove godine, a od sledeće će biti zabranjen''. Kakvu to poruku šalje ostalim timovima? U prevodu to znači ovo: treba vam pola godine da razvijete ovaj sistem, dok će vas Mercedes u međuvremenu oduvati, a s obzirom na to da je on zabranjen za sledeću godinu nemojte ni pokušavati. Jasno je da bi na primer Red Bull (koji je često vodeći tim po pitanju inovacija) možda i mogao ranije da razvije sistem, ali koja je poenta utrošiti ogromna sredstva u nešto što ćeš korisiti kada već bude kasno? Logičniji potez FIA-e bi bio da je dozvolila razvoj na ovom polju i sledeće sezone, pa da tako svi timovi mogu da se razvijaju u ovom pravcu. Na ovaj način, Mercedes je opet stavljen u povašćenu poziciju u odnosu na druge. Naravno, svi mogu reći zašto se Renault, Ferrari, Red Bull nisu toga setili i to je ok, ti ljudi su 100% u pravu. Glavni problem je što FIA svojim mešanjem gura Mercedes ispred svih, kao i prošle godine, kada je tražila nove smeše guma koje su odgovarale najviše Mercedesu i slično... Da sumiramo: glavni problem cele ove priče nije da se Mercedes setio nečeg što drugi nisu, nego to što je FIA svojim mešanjem skoro izvesno poklonila titulu nemačkom proizvođaču. Formula 1 jeste i uvek će biti polje borbe tehnologije i vozačkih sposobnosti, ali uvek treba težiti jednakim uslovima za sve. I sada ćemo doći u situaciju da će Hamilton, sjajan vozač, veliki talenat, ali jednostavno nije čovek zaslužio 6, 7 ili 8 titula. Uz svo dužno poštovanje prema Hamiltonu on nije ni blizu šampionima kao što su Sena, Šumaher, Lauda ili Fanđo. Ali to je Formula 1 danas. Autor: Dušan Topić preuzeto sa - autorepublika.com
  36. 1 point
    U desno se zavrće/zatvara a otvara se u suprotnu stranu. tt
  37. 1 point
    Mijailović P.

    Funny photos

    [emoji106][emoji23] tt
  38. 1 point
  39. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500 / Fiat 500e

    Čitaoci magazina ''Auto, motor und sport'' odabrali su Abarth 595 za ''Najbolji automobil'' petu godinu zaredom Čitaoci prestižnog nemačkog magazina su još jednom odabrali Abarth 595 za pobednika u kategoriji ''Uvozni mini automobili''. Kompaktni sportski automobil koji ima do 180 KS je takođe bio na drugom mestu u opštoj kategoriji ''Mini automobili'', kotirajući se bolje od raznih jakih nemačkih rivala. Abarth 595 je petu godinu zaredom osvojio nagradu za ''Najbolji automobil'' koju dodeljuje magazin ''Auto, motor und sport''. Čitaoci ovog magazina su izglasali sportski automobil sa logoom škorpiona za pobednika kategorije ''Uvozni mini automobili''. Abarth 595 je osvojio otprilike četvrtinu svih glasova. Na drugom mestu je Fiat 500 sa 16.2% glasova. U opštoj kategoriji ''Mini automobili'', koja je uključivala i nemačke brendove, Abarth 595 je osvojio visoko drugo mesto, a Fiat 500 je odmah iza njega. Tokom dodele nagrada u Štutgartu, Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za tržište Evrope, Bliskog istoka i Afrika, je izjavio da ''peta pobeda modela Abarth 595 u anketi čitalaca magazina potvrđuje i učvršćuje vezu između našeg brenda i nemačkog tržišta, i takođe demonstrira njegovu izvanrednu reputaciju među ljubiteljima sportskih automobila. Izuzetno sam ponosan zbog nagrade ''Najbolji automobil'' koja potvrđuje efikasnost naše strategije za promovisanje game modela 595, što nam omogućava pristup širem opsegu glasača i omogućava nam da postignemo odlične prodajne rezultate''. Model 500 je zabeležio još jednu uspešnu godinu u Nemačkoj: u poređenju sa prethodnom godinom ukupan broj prodatih modela je porastao 25%. Sa druge strane, Abarth 595 je ponovio svoj rekordan rezultat postignut 2018. godine, sa 3.500 prodatih automobila na svom drugom najvažnijem tržištu. Model Abarth 595 je dostupan u pet verzija, sa rasponom snage od 145 do 180 KS. Ponuda se kreće od verzije Abarth 595 - prvi korak u Abarth svet - do posebno elegantno opremljenog Abarth 595 Turismo, izrazito sportskog Abarth 595 Pista i Abarth 595 Competizione, a na vrhu ponude svojih verzija se nalazi Abarth 595 Esseesse. Ovoj porodici modela 595 smo dodali i najnoviju: 695 70° Anniversario, ograničenu seriju sa zadnjim spojlerom ''Spoiler ad Assetto Variabile'', kojom se proslavlja 70. godišnjica brenda Abarth. Magazin ''Auto motor und sport'' je 44. put pitao svoje čitaoce da glasaju za svoje omiljene automobile u konkursu ''Najbolji automobili''. Skoro 103.000 čitalaca je glasalo i ocenilo ukupno 387 aktuelnih modela u jedanaest kategorija, uključujući i sekciju ''Uvoz'' u okviru svake kategorije.
  40. 1 point
    Ivan

    Milošev Novi Bravo

    @MilosV7 Posto si tek kupio autic, naravno da ces imati gomilu pitanja. Pogotovo dok se malo ne upoznas i ne resis pocetne boljke. A pravilo foruma je da zbog preglednosti ne pravimo svastare od tema i u jednoj ne pitamo sve sto nas zanima. Pogotovo vazi za tehnicke teme, koje se bave problematikom tacno definisanom u naslovu. A u ovom podforumu su to saveti za kupovinu vozila. Pod reparacijom farova sam, naravno kao i kolege, podrazumevao zamenu projektora. Roba koja stize iz Kine je danas nekoliko puta jeftinija nego ranije, tako da se bilo kakva druga zaje*ancija sa fabrickim projektorima odavno ne isplati. Ljubaznoscu kolege, imamo detaljan DIY za ugradnju projektora ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/80386-bixenon-retrofit-ugradnja-biksenon-projektora/ Opsta prica o izboru setova ksenona i projektora: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/43708-xenoni-projektori-iskustva/ Sto se motorica ventilacije tice, posao zavisi od toga koji je u problemu (zbog pristupa) i sta je problem (sam motoric, plastika na osovini, klapna). Generalni savet pri koriscenju je upravo suprotno od onoga sto sada radis - smanjiti intenzitet ventilatora i onda se igrati sa usmeravanjem kako bi se smanjio pritisak. Detaljno o tome u ovim temama (druga je za klapnu recirkulacije): https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41104-fiat-stilo-fiat-nuova-bravo-automatska-digitalna-klima/ https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/70084-fiat-nuova-bravo-problem-sa-klapnommotorom-recirkulacije/ Tj. slobodno pisi, pitaj - samo pomocu Search foruma se potrudi da to uradis u odgovarajucoj temi. Ako ne mozes da nadjes, imas i temu "Ako ne znate gde da otvorite svoju temu". Cisto da ne seckamo i ne prebacujemo sadrzaj i da nam forum bude pregledan .
  41. 1 point
    dusman13

    Vicevi 120%

    Zena: Sta da ja umrem? Da li bi se ponovo ozenio? MUZ: Ne bih! ZENA: Sto? Ne volis da si ozenjen?! MUZ: Naravno da volim. ZENA: Zasto se onda ne bi ponovo ozenio? MUZ: Dobro, ozenio bih se. ZENA: Bi? (s tuznim izrazom lica). MUZ: (uzdise). ZENA: Da li bi ziveli u nasoj kuci? MUZ: Naravno, ova kuca je super. ZENA: Da li bi spavali u nasem krevetu? MUZ: A gde bi drugo spavali? ZENA: Dao bi joj da vozi moj auto? MUZ: Verovatno, nov je. ZENA: Da li bi stavio njene slike, umesto mojih? MUZ: Verovatno bih morao. ZENA: Da li bi ona koristila moje palice za golf? MUZ: Ne, ona je levoruka. ZENA: (-Tisina-) MUZ: E, jebi ga...
  42. 1 point
    neshaoct

    F1: Kalendar trka

    Koronavirus ne ugrožava trku u Vijetnamu Izvršni direktor Formule 1 Ros Bron ističe da će se trka za Veliku nagradu Vijetnama održati kako je i planirano, bez obzira na epidemiju koronavirusa. U sredu je zvanično saopšteno da je odložena trka za Veliku nagradu Kine koja je trebalo da se vozi 19. aprila. Kada je reč o Vijetnamu, čini se da će biti održana 5. aprila. Nova trka u kalendaru Formule 1 održaće se u gradu Hanoju. ''Bilo je nekih slučajeva u Vijetnamu, ali ništa što bi trebalo da nas zabrine. Rečeno nam je da će sve biti kako je i planirano'', rekao je Bron. U četvrtak je saopšteno da je oko 10.000 ljudi smešteno u karantin nedaleko od grada Hanoja od straha da su zaraženi korona virusom. preuzeto sa - Auto Blog
  43. 1 point
    neshaoct

    F1: Ferrari

    Ferrari je na svečanosti u pozorištu ''Romolo Vali'' predstavio bolid za predstojeću sezonu koji nosi ime ''SF1000'' u čast toga što će Ferrari ove godine učestvovati na svojoj 1.000. trci u šampionatu F1. Boje na bolidu su ostale skoro iste kao prethodne godine, posebno mesto i dalje zauzima inicijativa glavnog sponzora tima kompanije Philip Morris: ''Mission Winnow''. ''Jasno je da će ovo biti zanimljiva godina prepuna neizvesnog takmičenja, ali i važna zbog paralele koju moramo da kreiramo i razvijemo potpuno novi bolid u skladu sa propisima koji će stupiti na snagu od 2021. godine, tako da će tim biti izuzetno zauzet'', rekao je izvršni direktor Ferarija Luj Kamiljeri. Dodao je: ''Imam poverenje u naše žene i muškarce, u njihovu kreativnost, disciplinu i odlučnost, a pre svega radnu etiku koju su imali i ranije, što je zaštitni znak ove kompanije koju je pokrenuo naš osnivač Enco Ferrari. Matija Binoto i njegov tim rade odličan posao i radujemo se uspesima koji nas čekaju''. Boje Ferrarija će braniti ista vozačka postava kao prošle godine, tj. Šarl Lekler i Sebastijan Fetel. Mladi Monegašanin je pre nekoliko nedelja potpisao novi ugovor po kojem će u Ferariju ostati barem do 2024. godine, dok Fetelu ugovor ističe na kraju sezone i za sada nije potpisao novi. Tokom prošle sezone njih dvojica su zajedno upisali tri pobede i devet pol pozicija. Ovogodišnji šampionat Formule 1 startuje Velikom nagradom Australije 15. marta. by FLCS
  44. 1 point
    neshaoct

    F1: Haas tim

    Haas predstavio bolid za novu sezonu Formule 1 Iako su zvanično predstavljanje bolida zakazali za 19. februar kada će biti i prvi dan predsezonskih testiranja, tim Haas je javnosti, kao prvi, pokazao svoj bolid za predstojeću sezonu Formule 1. Objavili su digitalno prikazivanje bolida koji će fizički biti predstavljen svima u Barseloni na već pomenuti datum, sat vremena pre nego što krenu testiranja. Ono što upada u oči jeste razlika u boji bolida u odnosu na prošlosezonski Haas. Ovim, koji nosi zvanični naziv VF-20, dominiraju bela, crvena i crna, dok se prošlogodišnji bolid sastojao od isključivo crne i zlatne. Uoči nove sezone Haas ima samo jedan zadatak, a to je biti bolji nego u 2019. godini. S obzirom da su prošlu sezonu završili sa mizernih 28 bodova i na pretposlednjem mestu u poretku konstruktora, to i ne bi trebalo da bude naročito teško. Vozačka postava je ostala ista: Romain Grosjean i Kevin Magnussen. Nova sezona Formule 1 počinje 15. marta Velikom nagradom Australije na stazi Albert Park u Melburnu. preuzeto sa - Auto Blog
  45. 1 point
    Sve spremno za Fiat 500 Giardiniera iz Kragujevca Novi model iz kragujevačkog Fiata - Giardiniera - počeće da se prodaje 2022. godine ili najkasnije 2023., a debitovaće na Salonu automobila u Ženevi 2021, godine objavili su italijanski mediji, a prenosi ''Blic''. Dugo najavljivani model iz Kragujevca koji će zameniti Fiat 500L čija je proizvodnja započeta još 2012. godine, trebalo bi da se pojave u prodaji za dve godine, a zvanična prezentacija zakazana je za godinu dana ranije na jednoj od najvećih automobilskih smotri na svetu, Salonu automobila u Ženevi, tvrde specijalizovani automobilski časopisi iz Italije. Kako navode, Pjetro Gorlije, prvi čovek FCA u Evropi, trebalo bi da obelodani plan rada za evropske fabrike ovog automobilskog giganta. Radi se o modelu Fiat Giardiniera. Kako navode italijanski mediji, novi model trebalo bi da bude dug između 4.2 i 4.3 metra i da ima petora vrata. On bi tako pokrio dva automobilska segmenta, B segment, u kojem je Fiat nekad bio veoma zapažen, a danas praktično nema takav model posle prestanka proizvodnje Grande Punta i još ranije jednog od najpopularnijih modela Fiata Punto koji se takođe proizvodio u Kragujevcu. Međutim, svojom dužinom, a kako je predviđeno da jedan od aduta modela Giardiniera bude i prostrana kabina, Fiat bi tim modelom faktički pokrio i C, takozvani ''Golf'' segment u koji spadaju automobili srednje veličine. Radi se o modelu koji tek treba da se pojavi, a zasnovan je na najbolje prodavanom modelu italijansko-američke korporacije Fiatu 500. Taj novi model najavljen je prošle godine kada je predstavljen petogodišnji plan rada korporacije. Prema zasad dostupnim informacijama Fiat Giardiniera bio bi produžena verzija Fiata 500 sa mestima za pet putnika i nešto većim prtljažnikom. Budući da se očekuje velika tražnja za ovakvim modelom time bi i kapaciteti kragujevačke fabrike bili značajno popunjeni. Naime, kapacitet Fiatove fabrike u Šumadiji projektovan je na čak 200.000 vozila godišnje. Italijanski mediji objavili su da je Fiat u 2018. prodao više od 61.000 komada modela 500L koji se proizvodi u Kragujevcu, pozivajući se na specijalizovane sajtove koji prate auto-industriju, ali zvanične potvrde za to nema. Kragujevačka fabrika trenutno radi tako da ne proizvodi vozila za lager već samo koliko ima potražnje, pa je u proteklih godinu dana bilo nekoliko prekida proizvodnje. Poslednji je bio početkom decembra zbog zimskog odmora i plaćenog odsustva, a proizvodnja je nastavljena 15. januara. Benzin, dizel i struja Nova Giardiniera, prema pisanju italijanskih medija, biće zasnovana na Peugeot CMP platformi, pa bi to mogao da bude jedan od prvih pozitivnih rezultata u spajanju FCA i PSA. Na ovoj CMP platformi trenutno se proizvode Peugeot modeli 208 i 2008, Opelova Corsa i Citroenov DS3. Pored klasičnih varijanti, ova platforma omogućava i električnu verziju budući da je imaju svi modeli zasnovani na ovoj platformi. Tako italijanski mediji navode i da će Giardiniera imati dizel, benzinski, ali i elektro-motor. I terenac pored Giardiniera Kako je ''Blic'' ranije pisao, italijanski mediji sada ponovo potvrđuju tu informaciju, pored modela Giardiniera u Kragujevcu bi mogao da se proizvodi i terenac B segmenta, uvećana Panda Cross. Kako je ranije najavljeno, proizvodnja tog terenca mogla bi da počne već krajem ove godine. Prema pisanju Italijana, taj model iz Šumadije trebalo bi da bude dug 4.1 metar, za razliku od sadašnje Pande Cross čija je dužina 3.7 metara. Takođe, trebalo bi da ima i veći prtljažnik od Pande, zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje. Prema tim najavama godišnja proizvodnja malog terenca trebalo bi da bude oko 50.000 komada. preuzeto sa - Auto Blog
  46. 1 point
    Ivan

    Blokiranje EGR ventila

    EGR ventil – čemu služi, kako radi, blokiranje (zatvaranje, gašenje)... EGR ventil pušta deo izduvnih gasova da se vrate nazad u cilindre. Zašto?! Zato što se na taj način snižava temperatura sagorevanja u cilindrima, što smanjuje stvaranje azotnih oksida, koji su veoma štetni po zdravlje ljudi na različite načine. EGR ventili se koriste još od sedamdesetih godina i u međuvremenu su postali vrlo sofisticirani. Stoga način rada, pouzdanost, cena (u slučaju zamene) i efikasnost u različitim režimima vožnje mogu značajno da se razlikuju između starijih i novijih vozila. Šta znači „skraćenica“ EGR? Pun naziv na engleskom je „Exhaust Gas Recirculation“, odakle i potiče akronim EGR. Tu je i nemački naziv „Abgasrückführungsventil“, s tim što je u tom slučaju skraćena verzija - AGR. U prevodu, EGR ventil je ventil za recirkulaciju izduvnih gasova. Imaju ga i benzinci i dizelaši. Kako EGR smanjuje količinu azotnih oksida koje auto izbacuje? Tako što pušta određenu količinu izduvnih gasova da zajedno sa svežim vazduhom uđu u cilindar – svojim prisustvom izduvni gasovi snižavaju temperaturu prilikom sagorevanja goriva u cilindru. Naime, izduvni gasovi koji se vraćaju u cilindar ne sadrže ni kiseonik, ni gorivo (bar ne bi trebalo). Dakle, oni ne idu na ponovno „sagorevanje“, što je uobičajena zabluda. Njihova uloga je praktično da „razrede“ vazduh u cilindru, odnosno da smanje količinu kiseonika u smeši u cilindru koja treba da se zapali. Pošto sada umesto čistog vazduha u cilindru imamo mešavinu sa izduvnim gasovima, to znači da u istoj zapremini imamo manju koncentraciju kiseonika. Ovde dolazimo do problematičnog dela, pošto je mehanizam nastanka azotnih oksida prilično komplikovan za objašnjavanje. Azotni oksidi koji nastaju u motoru nastaju oksidacijom azota iz vazduha i azota vezanog u samom gorivu, pri čemu postoje čak tri osnovna mehanizma kako nastaju, a oni zavise od koncentracije kiseonika, odnosa količine kiseonika i azota, temperature u cilindru, brzine fronta plamena... Stoga ćemo se zaustaviti na objašnjenju da ubacivanje izduvnih gasova u cilindre na više načina smanjuje emisiju azotnih oksida, ne samo snižavanjem temperature prilikom sagorevanja u cilindrima (što takođe postižu na više načina). Ako smatrate da nije fer što smo ovako površno objasnili nastanak azotnih oksida, kliknite na ovaj link i uživajte u detaljnom objašnjenju. Pređimo na ono što u stvari interesuje prosečnog vozača. Da li i benzinci imaju EGR ventil? Da, imaju - ali kod njih se znatno ređe kvari, pa o problemima sa EGR-om uglavnom slušamo od vlasnika dizelaša. To naravno ne znači da su benzinci imuni na probleme. Zašto se kvari EGR ventil? On je stalno izložen izduvnim gasovima, pa se vremenom na njemu stvaraju naslage čađi. U nekom trenutku, te naslage počnu da mu smetaju u radu ili ga potpuno onesposobe. Može da ostane zaglavljen u otvorenom ili zatvorenom položaju, može da ima usporene ili odložene reakcije, itd. U skladu s tim motor će pokazivati razne simptome neispravnog rada. Naime, od mnogo faktora zavisi kada će ventil biti zatvoren, a kada otvoren i koliko (tj. koju količinu izduvnih gasova će vraćati u cilindre): od vrste goriva (benzin/dizel), načina i sofisticiranosti upravljanja radom motora, načina upravljanja radom samog EGR ventila, režima rada motora (ler, pun gas, suviše niski obrtaji...), radne temperature motora... Na primer, ako date pun gas, EGR će biti potpuno zatvoren kako bi motor mogao da razvije što veću snagu, a za to mu je potrebno što više kiseonika neophodnog za sagorevanje velike količine goriva. Otvoren je kada motor radi pri delimičnom opterećenju. Kada je ler u pitanju, priča je pomalo problematična, pa ne smemo ništa da tvrdimo. Neki kažu da je u leru, pri radnoj temperaturi, EGR zatvoren (mada to deluje nelogično). Nismo našli dovoljno pouzdan izvor koji može iole detaljnije i pouzdanije da objasni situaciju i razlike između dizelaša i benzinaca, starijih i novijih generacija i slično. Stoga se ograđujemo od bilo kakve tvrdnje za rad motora u leru po pitanju otvorenosti EGR-a. Savremeni motori imaju „pametne“ kompjutere koji kontrolisanjem rada ventila, ubrizgavanja, turbo punjača i drugih sistema, a na osnovu informacija koje dobijaju od brojnih senzora, mogu da sinhronizuju rad svih tih sistema kako bi se postigla niža potrošnja, brže dostizanje radne temperature, mirniji rad, veća elastičnost, niža emisija štetnih gasova... Što se tiče kvara EGR ventila, uzmimo kao primer da je ostao zaglavljen u otvorenom položaju – velika količina izduvnih gasova se vraća u cilindre i kada treba i kada ne treba, što će definitivno izazvati pad snage pri većem opterećenju, između ostalih nepravilnosti u radu. Slično važi i za situaciju kada ostane zaglavljen u zatvorenom položaju. Pošto će neko u komentarima sigurno napisati da je blokirao EGR ventil na svom automobilu i da nema nikakvih problema, naglasimo odmah da je ovde reč o kvaru, dok je namerno blokiranje EGR ventila „malo“ drugačija priča, pošto se tu menjaju i parametri u kompjuteru, odnosno vara se kompjuter kako bi „mislio“ da je sve u redu – bar kod iole novijih automobila. Stariji su u stanju da istrpe razne vrste „budženja“. Čišćenje EGR ventila EGR ventil može da se očisti. Međutim, ta operacija ne mora uvek da bude uspešna. Ponekad će problem biti kratkoročno rešen, a nekad neće uopšte. U svakom slučaju, osim ukoliko 100% niste sigurni u to što radite, savetujemo da čišćenje EGR ventila prepustite profesionalcima. Skidanje EGR ventila kod nekih automobila može da bude prilično komplikovano. Postoje i razna sredstva za čišćenje EGR-a bez skidanja, ali njihova efikasnost zavisi od slučaja do slučaja. Za one koji imaju 1.6 HDi ili 1.6 TDCi motor, ovo objašnjenje (na engleskom) može da bude veoma korisno ukoliko žele sami da čiste EGR ventil: Zašto čišćenje EGR ventila relativno često ne reši problem? Ne samo da čišćenje EGR-a relativno često ne reši problem, već ni montiranje potpuno novog EGR ventila ponekad ne reši problem. Zato što se čađ ne nakuplja samo na EGR ventilu, već i u cevima kojima se kreću izduvni gasovi, a njih obično nije baš lako očistiti. Stoga čak i kad vam u servisu montiraju novi EGR, motor i dalje može da se ponaša problematično. U zavisnosti od vrste i generacije motora i EGR-a, problem mogu da izazivaju i senzori, elektronika, cev od vakuuma... Da li je moguća popravka EGR-a ukoliko čišćenje ne pomogne? EGR ventil može da bude prilično kompleksan. Stoga ukoliko je došlo npr. do kvara elektromotora koji pokreće EGR ventil, jedino rešenje je kupovina novog; tako su nam bar rekli... Mogu da se pokvare i razne druge stvari na samom EGR ventilu koje u zavisnosti od njegove vrste, starosti, stanja i kompleksnosti mogu ili ne mogu da se poprave, a ponekad je isplativije kupiti novi, naročito kad su u pitanju „primitivnije“ verzije. Kako produžiti radni vek EGR ventila? Kao što smo rekli, on najčešće strada zbog toga što se na njemu skupljaju čestice čađi. Do ubrzanog nakupljanja čestica čađi dolazi zbog: a.) učestalih vožnji na kratkim relacijama (naročito kada motor ne uspeva da postigne radnu temperaturu) b.) nepravilnog održavanja - npr. previsok nivo motornog ulja, neredovna zamena ulja i filtera, korišćenje neodgovarajućeg ulja... c.) raznih neispravnosti na samom motoru - loše sagorevanje iz bilo kojeg razloga (npr. dizne), neispravan turbo punjač (npr. pušta ulje), pohabane vođice ventila, istrošene karike… Dakle, EGR ventil je samo jedan deo koji (naročito kod dizelaša) može da strada zbog neispravnosti drugih delova ili sistema, a zatim da svojom neispravnošću počne da izaziva probleme sa drugim delovima. Na primer, kada zbog neispravnog EGR ventila dođe do povećanog izbacivanja čađi, vrlo brzo dolazi i do problema sa DPF filterom. Tako se stvara začarani krug koji vlasnika automobila dovodi do ludila. Zato vlasnici dizelaša treba na vreme da reaguju na bilo kakvu promenu u radu motora; gubitak snage, povećanu potrošnju i slično. Jednostavno, savremeni dizelaši su osetljivi sistemi, pošto loše sagorevanje koje dovodi do stvaranja više čađi može da izazove probleme sa brojnim komponentama, uključujući EGR ventil, lambda sonde, DPF filter, razne senzore za pritisak i temperaturu, turbo punjač, „zagađenje“ motornog ulja… Stoga je vrlo korisno, ne samo za EGR, već za sve gore nabrojane delove, ali i mnoge druge, da povremeno izvezete auto na otvoreno i „produvate“ motor dužom i oštrom vožnjom na visokim obrtajima. Kada do nekog kvara već dođe, ovakvo „produvavanje“ neće biti od pomoći, tako da se preporučuje samo preventivno. Činjenica je da veliki broj vozača neopisivo mnogo vremena provede u saobraćajnim gužvama, u kreni-stani vožnji, a i kada se dočepaju otvorenog puta, gledaju da voze na što nižim obrtajima kako bi trošili što manje goriva. Uostalom, dizelaša su i kupili zbog niske potrošnje. Međutim, praksa pokazuje da razni sistemi i komponente kod dizelaša ne vole ovakvu vožnju i da razni kvarovi lako pojedu svu uštedu postignutu niskom potrošnjom. Zato ja skinem DPF, zatvorim EGR, „sredim“ lambda sondu, čipujem da manje troši... Blokiranje EGR ventila je masovna pojava kod nas. Mnoge firme otvoreno na svojim sajtovima nude ovu uslugu, mada istini za volju blokiranje ili zatvaranje EGR-a nije zakonski zabranjeno. Međutim, zabranjeno je da auto sa blokiranim EGR-om prođe tehnički pregled. Da li u praksi prolaze, to je već posebno pitanje na koje ne možemo da damo odgovor bez ozbiljnog istraživanja na terenu. Mnogi koji su zatvorili EGR ventil tvrde da im auto ne dimi i da na tehničkom pregledu bez problema prolaze test izduvnih gasova. Sa druge strane neki mediji tvrde da skoro polovina vozila pada na ispitivanju izduvnih gasova. Iskreno, ne znamo kome da verujemo. Možda ćemo saznati nakon 5. jula 2021. godine? Inače, blokiranje EGR-a, zatvaranje EGR-a, uklanjanje EGR-a, skidanje, gašenje EGR-a ili kako god da nazovemo tu operaciju, ne obavlja se samo fizički tako što se u potpunosti zatvori prolaz izduvnim gasovima ka cilindrima, već se u zavisnosti od automobila, radi i na njegovom kompjuteru. Navodno, kod starijih automobila je to prilično jednostavno, ali kod novijih je situacija mnogo komplikovanija zbog raznih senzora, kompjutera koji sve prati i integriše rad EGR-a sa svim ostalim sistemima i komponentama, pa treba nekako prevariti kompjuter – modifikacijom softvera, emulatorima... Oni koji se bave ovim blokiranjem tvrde da neće biti nikakvih problema sa radom automobila. Naprotiv, neki obećavaju i da će se motor sada ponašati bolje, uključujući i smanjenu potrošnju i povećanje snage. Sa druge strane, postoje vozači koji su primetili da im nakon blokiranja EGR ventila motor znatno sporije diže temperaturu i da mu zimi treba čitava večnost da dostigne radnu temperaturu. Mnogi drugi to ne primećuju, tako da to zavisi od slučaja do slučaja. Može li auto sa blokiranim EGR ventilom da prođe tehnički pregled? Ovo je već „filozofsko“ pitanje... Mi nemamo odgovor. Istina, znamo za primere dizelaša sa blokiranim EGR-om čiji vlasnici kažu da im na tehničkom pregledu nisu ništa rekli u vezi izduvnih gasova. Zato veruju da će prolaziti i dalje, odnosno i nakon 5. jula 2021. kada na tehničkom više neće samo upozoravati ukoliko je emisija gasova preko granice već će obarati. Sa druge strane, neki tvrde da auto sa blokiranim ili zatvorenim DPF-om dimi i ne može da prođe tehnički. Da li zatvaranje EGR ventila povećava snagu motora? Ne, to je uobičajena zabluda. Ispravan EGR ventil je zatvoren kada je motor pod velikim opterećenjem, tako da njegovim blokiranjem ne može da se poveća snaga. Razliku verovatno primećuju oni koji su vozili sa neispravnim EGR-om. Vi date gas do daske, a EGR zaglavljuje i ne zatvori se dovoljno brzo ili se ne zatvori do kraja, što dovodi do nepravilnog rada motora i nemogućnosti da razvije odgovarajuću snagu. Nakon toga, kada ga blokirate i date gas imate osećaj kao da je motor mnogo jači, a u stvari je problem bio u EGR ventilu. Isto važi za potrošnju goriva, mada su mišljenja podeljena - situacija je tu komplikovanija. Neki tvrde da upravo zahvaljujući EGR ventilu motor može da radi sa siromašnijom smešom, što znači da će manje trošiti. EGR može snižavanjem temperature u cilindrima da spreči pojavu detonatnog sagorevanja ili neželjenog ranijeg paljenja goriva/smeše (u zavisnosti od vrste goriva), čime se otvara mogućnost promene ugla pretpaljenja, „igranje“ ubrizgavanjem goriva i otvaranjem/zatvaranjem ventila, a time između ostalog može da se postigne veća elastičnost, smanjenje potrošnje goriva, mirniji rad i slično. Treba imati u vidu da se prilikom blokiranja EGR-a ponekad obavi i dodatno sređivanje softvera kako bi auto manje trošio, ali to je tek posebna priča oko koje se lome koplja. A ukoliko auto ima DPF filter, obično i on „ode“ u sklopu blokiranja EGR-a. Koliko košta zamena EGR ventila? Cene se drastično razlikuju u zavisnosti od raznih faktora. Za starija vozila su obično jeftiniji, npr. od samo 6.000-7.000, pa sve do preko 50.000-60.000 dinara kod novijih. Naravno, treba uračunati i „ruke“, odnosno zamenu, što je kod nekih kola prilično komplikovano. Preuzeto sa: polovniautomobili.com
  47. 1 point
    neshaoct

    F1: Red Bull

    ''Tačno je, plašili smo se da će Mercedes uzeti Maksa'' Kako prenosi Sport Klub, prvi čovek Red Bula Helmut Marko je potvrdio da je Red Bul dao novi ugovor Maksu Ferstapenu kako bi osigurao holandskog vozača i kako ne bi preašo u Mercedes. U krugovima Formule 1 su veoma česte spekulacije u poslednje vreme da Luis Hamilton može u nekoj od narednih sezona da pređe u Ferrari. Ta priča ima uporište najviše u tome da bi Britanac želeo da sedne u crveni bolid jednom u karijeri i da proba da osvoji titulu sa dva različita tima. Upražnjeno mesto u Mercedesu tada bi verovatno pripalo Maksu Ferstapenu, pa je Red Bul unapred reagovao i rešio da se ozbedi. ''Bilo je teško nagađati šta će da se desi u priči između Ferarija i Hamiltona. Jasno je bilo da Mercedes mora da reaguje ako Hamilton ode 2021. Maks bi bio vozač kog bi tražili'', rekao je prvi čovek Red Bula Helmut Marko. ''Ovo je bio veoma važan korak za nas. Sada možemo da gledamo na budućnost sa više samopouzdanja'', dodao je Marko. Ferstapen je rekao da veruje u projekat Red Bull-a i Honde. ''Honda se priključila i imali smo dobar napredak u poslednjih 12 meseci. To mi da je još više motivacijei vere da možemo da pobeđujemo zajedno. Poštujem način na koji Red Bull i Honda rade. Cilj nam je da se borimo zajedno za titulu šampiona sveta'', rekao je Ferstapen. preuzeto sa - Auto Blog
  48. 1 point
    neshaoct

    F1: Red Bull

    Maks Ferštapen u Red Bulu do 2023. godine Kako prenosi Sport Klub, holandski automobilista Maks Ferštapen uprkos brojnim spekulacijama gde bi mogao da vozi u narednim sezonama odlučio se da ostane u Red Bulu. Medijima je posebno bila zanimljiva konstrukcija da na kraju 2020. kada isteknu ugovori onim najboljim vozačima Hamilton prelazi u Ferari, a na njegovo mesto u Mercedes dođe Ferštapen. Međutim, bar što se ovog drugog tiče neće biti ništa od toga. Mladi Holanđanin je potpisao novi ugovor sa austrijskom ekipom do 2023. godine. Ostaje sada da se vidi kakva će biti situacija u Mercedesu i Ferariju, s obzirom da na kraju predstojeće sezone ugovori ističu Hamiltonu i Fetelu, tako da će biti zanimljivo videti šta će se u ove dve ekipe dešavati. Posebno jer je ranije već produžen ugovor Šarlu Lekleru do 2024. preuzeto sa - Auto Blog
  49. 1 point
    neshaoct

    F1: Ferrari

    Šarl Lekler u Ferariju do 2024. godine Kako prenosi Sport Klub, 22-godišnji Šarl Lekler produžio je ugovor sa ekipom iz Maranela na još pet godina, do 2024. godine. Po pisanju medija, vozač iz Monaka zarađivaće 9 miliona evra po sezoni, što je tri puta veći ugovor od onog kojeg je Šarl imao ove godine. Ferari nije želeo da prezentuje javnosti finansijske detalje novog dogovora. U sezoni svetskog šampionata Formule 1 koja je nedavno okončana u Abu Dabiju, Lekler je zauzeo četvrto mesto sa 24 boda prednosti u odnosu na klupskog kolegu Sebastijana Fetela. Ostvario je dve pobede, jednu više od Nemca. ''Jedva čekam nastavak saradnje sa ekipom posle zanimljive 2019. godine. Biće interesantno da saznamo šta nam nosi budućnost''. Na drugoj strani, šef ekipe, Matija Binoto, izrazio je zadovoljstvo što će Lekler i naredne sezone voziti za Ferrari. ''Sa svakom trkom naša želja za produženjem ugovora sa Leklerom postajala je sve veća. Šarl i Skuderija imaju jasnu, zajedničku budućnost. On je deo naše porodice od 2016. godine i neverovatno smo ponosni na rezultate koje daje naša akademija. Siguran sam da ćemo sa Leklerom u budućnosti ispisati još mnogo sjajnih stranica naše ekipe'', rekao je Binoto. preuzeto sa - Auto Blog
  50. 1 point
    Milutinac

    22. Zvanično FLCS Okupljanje

    ^Dva bradata covika. Videli sa onog skupa u Pegnitzu, Pregnitzu, kako li se kaze, inace nista cudno, ovaj jedan cak ima i zenu...nisu oni nikako, ma neeee, kao i ona dvojica, to je valjda popularno na skupovima, ko ce ih znati ^EKIGA KOA NE GUJE SRBSKI JEZIK PREKO FORUMA SAMO TAKO!!!11389
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...