Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 12/18/19 in Posts
-
12 points
-
9 points
Fiat Turbina 1954.
Djuk85 and 8 others reacted to Milutinac for a post in a topic
Fiat Turbina 1954. Turbina je bila prvi Fiat-ov eksperiment automobila pokrenutog gasnom turbinom. A Fiat tek drugi proizvodjac, nakon Rovera, koji je eksperimetisao sa ovom vrstom pogona u automobilskoj industriji. Mada za razliku i od Rovera i od nekih kasnijih pokušaja nekih drugih proizvodjača, Fiat je jedini napravio ovu vrstu motora baš za automobil namenski. Rover i drugi su prilogadjavali avio-motore i bukvalno samo pokušali da strpaju avio-motor na auto-šasiju. Ovo je bilo nešto drugo. Ideja za uopšte takav projekat se javila 1948. godine, verujem iz ideje "Hajde da vidimo da li možemo". Neke 2 godine kasnije, odnosno septembra 1950. motor je bio na papiru, spreman za proizvodnju. Prvi primerak motora sa oznakom Tipo 8001 godinu dana kasnije, odnosno Novembra 1851. je spreman za ugradnju i testiranje. Za dizajn automobila je bio zadužen Luigi Rapi (Zagato, Ferrari, Autobianchi, Maserati), i napravio je takav oblik da je Turbina držala rekord za najmanji otpor vazduha (0.14) punih 30 godina. Januara 1953. dolazi do spajanja motora i karoserije, a prvu probu "na točkovima" je imao naravno na krovu čuvene Lingotto fabrike u Torinu 14. Aprila 1954. Nekih 10-ak dana kasnije Turbina je isterana na Caselle aerodrom u Torinu, gde je i zvanično predstavljena. Za volanom je bio Fiatov glavni test vozač - Carlo Salamano. Od prisutnih su tu još bili, Gianni Agnelli, tadašnji predsednik Vittorio Valletta i glavni inženjer projekta - Dante Giacosa. Auto je sledeći show-off imao na 36. sajmu automobila u Torinu. Malo o specifikacijama. Motor je bio postavljen nazad i sastojao se od dvostepenog centrifugalnog kompresora, imao je 3 komore za sagorevanje, dvostepenu aksijalnu turbinu koja je pokretala kompresor i jednostepeni kompresor koji je "prebacivao" pogon na zadnje točkove. Kompresija je bila 7.0:1. Za sam rad motora je bila dovoljna jedna jedina svećica, ali je pokretanje bila malo kompleksnije. Dizel kamionski motor je pokretao paljenje i pomogao turbinskom motoru da nakon 15 sekundi dostigne 5000 obrtaja. Nakon 10000 obrataja motor je mogao da radi samostalno. Maksimalne performanse je davao na 22000 obrataja, i to okruglo 300 konjskih snaga. Kvačilo i menjač nisu bili potrebni, imao je samo dve papučice, jednu za gas i jednu za kočenje. Medjuosovinsko rastojanje je iznosilo 2,4 metra. Tih godina je Fiat promovisao i svoj super-sportski 8V model (dizajner - Rapi), i sa njega je preuzeto prednje nezavisno vesanje sa dve viljuske i uljanim amortizerima. Imao je balans štangle i napred i nazad. Specijalno za ovaj model Fiat je konstruisao posebne hidraulične "doboš" kočnice, a za 16-inch točkove su bili zaduženi Pirelli i Borrani (žičane felne). Rezervoar je mogao primiti 50 litara kerozina Turbina je bila teška 1260 kilograma a sam motor 260 kilograma. Maksimalna brzina - 250 kilometara na sat. Uspeh projekta i pažnja koju je privukao je učinila da inženjeri i ekipa koja je stojala iza ovoga dobiju dodatno finansiranje. Prvenstveno su radili na tome da turbinski motor može sam da se pokrene, bez pomoći drugih SUS motora. Nažalost, nakon početnih uspeha, kreće pad čitavog projekta/eksperimenta. Projekat je obustavljen zbog problema sa pregrevanjem i zbog enormne potrošnje goriva. Zaključak je ipak bio da avio-motori nisu za automobilsku industriju. Turbina je sačuvana u dobrom stanju i izvornom obliku i nalazi se u Nacionalnom Muzeju automobila u Torinu. Autor: Milutin Stanišić -
7 points
Slike automobila bez posebnog razloga...
silenci and 6 others reacted to Ivan BG for a post in a topic
Videh danas u gradu ovu lepotu od kola. -
6 points
-
6 points
-
5 points
-
5 points
Slike automobila bez posebnog razloga...
dekirs and 4 others reacted to Milutinac for a post in a topic
... Jedna trivia samo onako usput Carlo Abarth je rodjen u znaku skorpije, otud... -
5 pointsSent from my 3310 using Tapatalk
-
4 points
-
4 points
-
3 points
Kuda ide ovaj svet?
McSteel and 2 others reacted to Woodoo for a post in a topic
Kandidat na predsedničkim izobrima u HR -
3 pointsGde su mladi tu je i šala [emoji2] Sent from my 3310 using Tapatalk
-
3 points
Fiat Nuova Bravo - saveti/mišljenja/iskustva pre kupovine
Mijailović P. and 2 others reacted to Bugeera for a post in a topic
Hvala na odgovoru, zaista nisam znao šta znači, ne znam reč italijanskog, niti mi je palo uopšte na pamet da prikazuje datum. Drago mi je da je moja glupost bar nasmejala forumaše. -
3 points
Funny photos
Mijailović P. and 2 others reacted to knezevic76 for a post in a topic
Kriza srednjih godina Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka -
3 points
Koje kočione pločice, diskove?
neshaoct and 2 others reacted to YUgisa for a post in a topic
Mislim da to ne igra ulogu, razlicito stegnuti srafovi vise igraju ulogu u tome da su razlicito istegnuti srafovi sto moze da dovede do pucanja istih i steti navoju, ali ne verujem da igraju ulogu u prenosenju temperature u merljivoj kolicini posto ako su srafovi stegnuti razlicito preko predvidjene mere, nije da je felna jace i manje privucena, svakako naleze. Ako i ima neke razlike, sigurno nije nista sto bi bilo kriticno za vozila u saobracaju, nije ni da ljudi prijavljuju neke razlike u kocenju sa celicnim i alu felnama, iako aluminijum bolje prenosi toplotu tj odvlaci od diska i sto su alu felne u globalu "otvorenijeg" dizajna. Noviji auti zbog dimenzija diska i neki stariji koji su imali premale kocnice imaju ponekad malo tendeciju da krive diskove, ali mislim da je vecina tih problema izazvana prosto losim kvalitetom diskova -
3 pointsValjda se neće niko pronaći u ovome Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
-
3 points
Funny photos
mare's giulietta and 2 others reacted to Dale for a post in a topic
Kada zelis da se razlikujes u moru Maseratija u Sbiji... -
2 points
-
2 pointsBolesnik... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
-
2 points
-
2 pointsSta sad ovo ,moze da znaci da sviraju... Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
-
2 points
Delta 1.75 turbo benzina
PremieRacing and one other reacted to MS PK for a post in a topic
On je Boskic, kako si ga provalio -
2 points
Slike automobila bez posebnog razloga...
SalacUE and one other reacted to neshtry for a post in a topic
Lep Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka -
2 points
Funny photos
bit and one other reacted to Siciliano for a post in a topic
Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka -
2 pointsAuto koji je spremao Tecnodom za italijanski TCR, ali se (bar koliko ja znam) nikada nije pojavio u zvanicnom takmicenju. Malo je tu naravno sta bilo od Tipa - pocev od motora koji je trebao da bude 1750 ccm turbak od 370 KS koji je vec isao u Giuliettu u tom takmicenju, menjac Sadev, pa nadalje... Na ovome se, nazalost, obicno i zavrsi sa njihovim sportskim modelima - a jos cesce to budu kojekakve puste zelje, renderi i foto-montaze po netu... A sta su sve zadnjih decenija gurali pod njegov bedz, verovatno se Carlo Abarth okrece u grobu (kad se samo setim ideje i rendera za 500L Abarth ). Za mene poslednja istinska Fiatova legenda - 131 Abarth Rally Corsa. WRC sampion '77 , '78 i '80'., a poslednje sampionske sezone za volanom je bio legendarni Walter Rohrl. Pogledajte njegovog suvozaca na britanskom RAC Rally : Od tada, skoro 40 godina ih nema nigde u tom takmicenju. A njihova vozila mozemo da vidimo uglavnom samo na renderima.
-
2 points
Funny photos
alfini0507 and one other reacted to Siciliano for a post in a topic
Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka -
2 points"Ven 4 Gen" na boardu ti znaci Venerdi 4. Gennaio. Ili petak, 4. januar. Ili datum i vreme na boardu, koji je jos uvek nastelovan na italijanski jezik . Kada se upali pomenuta zuta lampica, trebalo bi da na boardu dodatno ispise koje je sijalicno mesto u pitanju. Do sada mi je za skoro 2 godine crkla samo prednja leva pozicija, na onoj skapsi do Istanbula prosle godine. I uredno je i tacno prijavio sta je otislo, da sam maltene za 2 minuta zamenio sa rezervnom i ponistio gresku (veliki plus je sto se u odnosu na prethodnika farovima vrlo lako pristupa). Ceo taj sistem prijave radi identicno kao na Stilu, a oborena svetla nemaju indikaciju, tj. nisu Canbus tipa (lakse za naknadne prepravke i igrarije oko farova).
-
1 point
Koliko ima bajkera među nama? / skuteri, polaganje za A
viper reacted to PremieRacing for a post in a topic
Ma pizdimo samo po kafanama i kuloarima... A svi redom decenijama unazad oštre kitu na nama. -
1 pointA šta ako je Busso unutra... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
-
1 pointEvo konkretan primer pravac Dobanovci - Beograd, odvajanje za Čačak. Dve trake ka Beogradu i treća skroz levo za Čačak. Znači sad ovaj što je u sredini obilazi vozila i sa leve i sa desne strane xD
-
1 point[emoji4] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
-
1 point
Grande Punto / Fiat Panda 1.3 MJet - zamena lanca?
stbluesman reacted to Milutinac for a post in a topic
1.3mjet ima grozan tandrkajuci zvuk, uh... -
1 pointTa tehnologija pogona na sva 4 točka će, na moju veliku žalost, lagano izumreti zbog strogih pravila o emisiji CO2. Zameniće je tehnologija 4x4 pogona kontrolisanog ne preko diferencijala već preko dva elektro motora (napred i nazad). Pežo to već ima jer će uskoro krenuti prodaja PHEV verzije 3008 sa 4WD pogonom. Njih prvenstveno zanima američko tržište.
-
1 point
-
1 pointProblem zna da bude u ovim mesecima ponekad i banalan, zbog vlage kod nogu. Tj. proveriti prekidac na pedali nozne kocnice (i kako rade stopaljke), po potrebi osusiti i ocistiti ili zameniti. Imas li prijavljenu jos neku gresku, osim te za HH (pusti da se sve poruke izmenjaju na boardu)? Moguce da je problem i sa padom napona zbog loseg akumulatora, moze da bude neki od senzora sistema, skuplji kvar moze da bude ESP Brake senzor modul... Najbolje proveriti dijagnostikom, da ne nagadjamo. Jeste, jedna od funkcionalnosti ABS+ESP modula. Spojicemo sa odgovarajucom temom o tom problemu na GP: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/45841-fiat-grande-punto-13-mjet-hill-holder-unavailable/ Od koristi mogu da budu identicne teme za Nuova Bravo: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68970-fiat-nuova-bravo-hill-holder Kao i identicna za Cromu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60754-fiat-nuova-croma-19-mjet-asr-esp-hill-holder-greške/
-
1 point
Delta 1.75 turbo benzina
horvat reacted to PremieRacing for a post in a topic
Da, mali. Uslovno rečeno mali, jedva preko 50ak litara... -
1 pointDa li se nekom desavalo da mu hill holder javlja gresku i ne radi? Grande Punto 2009 1.6Mjet? Ima li neko ideju sta bi moglo biti. Da ne idem kod majstora ako je osigurac ili neka sitnica
-
1 point
Fiat Punto mk.2b 1.3 MJet - provera remenice alternatora?
bojan_ejbrealobre reacted to werp690 for a post in a topic
Pa nije mogao da ne obrati Upalila mu se lampica od akumulatora.Kocnica postala kao kamen....Ako nemas cudne zvukove,tandrkanje,cukanje,ne diraj nista.Mozes je proveriti kod bilo kog majstora,elektricara,mehanicara obicnom srafciger metodom...U jednu stranu treba da vrti u drugu da blokira ako vrti u obe strane,menjaj. -
1 point
Koje kočione pločice, diskove?
neshaoct reacted to bojan_ejbrealobre for a post in a topic
Drugari ja samo da javim da sam na kraju stavio Brembo zadnje plocice, 2600din su bile Dolaze sa onim limicima ( savrseno pasuju na klesta) novim srafovima. Lepo koci nista ne cvili itd.. -
1 point
Delta 1.75 turbo benzina
PremieRacing reacted to totti for a post in a topic
Ko još ima radno vreme [emoji849] -
1 point
Delta 1.75 turbo benzina
PremieRacing reacted to djomla for a post in a topic
9-15 i 15-21 svaka druga subota 9-17 [emoji1783] Kad je već tema o radnom vremenu [emoji16] -
1 pointhttps://www.autonews.com/automakers-suppliers/psa-board-signs-fiat-chrysler-merger-report-says
-
1 point
Delta 1.75 turbo benzina
PremieRacing reacted to Mijailović P. for a post in a topic
Ja mislim da nisam pisao na ovoj temi. [emoji16][emoji6] -
1 point@werp690 Ma nije problem gde zivi, vec kad ustaje U 4:45 na radnoj sve zivo isparava
-
1 point
-
1 point
Funny photos
Kosta Smosta reacted to Siciliano for a post in a topic
Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka -
1 pointA ako stavim tri komada na crevo, jel će da troši tri puta manje?
-
1 point
-
1 point
-
1 point
Slike automobila bez posebnog razloga...
Nikola 1.6 reacted to neshtry for a post in a topic
Ako kupim 500l, dobra ideja za sređivanje Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".