Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/02/19 in all areas

  1. 8 points
    Backo

    Fiat Coupe 2.0 20vT

    Drago mi je da ti se tema svidja! haha ovo je definitivno hit komentar,da budem iskren i dok ovo radim i pisem isto mi dodje kao terapija haha stvarno je tako.Hvala puno na svemu ide sve u pravom smeru,sto se tice teksta objasnjenja pomoci,tu sam bukvalno za sve sto treba da podelim.Sto bi se neko drugi mucio i mozgao kad vec ima recept!Dosta njih je uradilo ovaj projekat konverzaciju sa 2.0 na 2.4 i ok radi pokazuje pozitivne rezultate,mora malo da se ulozi ali je izvodnjivo.Nisam od onih likova koji su nesto uradili pa nebi rekli nikad nikom nista,mada danas je skoro sve dostupno na mnogo razlicitih mesta covek moze da se informise dobro.Evo jos nekih par fotki od ranijih radova....Crveni pojasevi,izolacija,multimedia,ugrasne lajsne hrom pininfarina,sredjivanje enterijera led hella stop svetla,pocni satovi od svega po malo. Toliko od mene za sada pa nastavljamo radove dalje.Veliki pozdrav
  2. 7 points
    integralac

    Funny photos

  3. 6 points
    A SAD NESTO ZANIMLJIVO! E moj Dule, nemoj da se ljutis, ali.... Nisi ti (ili bilo ko od uvoznika) kupio taj auto da bi ga sa tom velikom km prodao za 3.300€, jer si svestan da se za taj auto ne moze dobiti ni 3.000€. Ali, onda svesno igras na caku da mu vratis km, i da tako dobijes prodajnu cenu od 3.300€. Na taj nacin sebi povecavas zaradu sa 0€ na 300€. Jos jednom, stojim iza toga ( uz neke kolege sa ovog foruma) da se km vraca da bi se auto prodao pre, i samim tim da bi se povecala zarada. Uostalom.... iz licnog iskustva znam sledece: registracija Golfa 7 u Nemackoj, 1600ccm, benzinac, uz prijavljenih 15.000km godisnje = 800€ registracija Golfa 7 u Nemackoj, 1600ccm, dizelas, uz prijavljenih 15.000km godisnje = 1.600€ (cena reg. dizela je veca zbog ekologije) sa porastom pređene km u toku godine, raste i cena registracije za dizelase se vec zatvaraju neki gradovi Nemacke, osim ukoliko niste platili neku taksu za voznju po gradu Uzecu u obzir samo jedan slučaj: usvojiću da je cena benzina i dizela u Nemackoj npr. sve po 1,3€/lit vozač ima potrebu da pređe 50.000km u tekućoj godini. Za to mu je potrebno ovoliko goriva: 500 x 7,5lit x 1,3€ = 4.875€ (benzin) 500 x 6lit x 1,3€ = 3.900€ (dizel) stanovnik Nemacke jasno dolazi do racunice da mu se ne isplati kupovina dizel automobila, zbog velike razlike u ceni registracije i gradskih taksi ali..... isplati se pod jednim uslovom: mora godisnje da prelazi od 50.000km - 80.000km E, sad ja vas sve pitam: sa koliko km se uvoze dizel automobili iz Nem. u Srb. sa 10g starosti??? Sa 150.000km??? Kako da ne!
  4. 6 points
    Irena HGT

    Funny photos

    @vagenovac Našli ga u Stilu
  5. 5 points
    Djuk85

    Funny photos

    Vreme za zimske gume Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
  6. 5 points
    Znam da će ovo pasti na gluve uši, ali šta ću, volim da bijem bitke osuđene na neuspeh kao i svi Srbi. Elem, @Dule 021, ma šta mi mislili o tvojim poslovnim praksama, verujem da govorim u ime svih koji "ništa ne znamo" kada kažem da ne napadamo TEBE kao čoveka, već ono što radiš da bi zaradio. Hajde da ustanovimo neke osnovne pojmove, za početak: (Pre)Prodavac: Ponuđač robe (u ovom konkretnom slučaju automobila) koji posreduje između originalnog proizvođača ili vlasnika i kupca; sa ciljem ostvarivanja zarade. Kupac: Osoba koja želi postati novi vlasnik robe (prethodno korišćene ili ne) - u ovom slučaju automobila - sa ciljem nabavke što vrednije robe za što manju cenu. Vrednost robe: Individualna percepcija važnosti i poželjnosti robe, a time i maksimalne novčane nadoknade - za svakoga drugačija. Cena robe: Presek velikog broja pojedinačnih vrednosti robe koju joj kupci interno dodeljuju, izražena kao tražena novčana nadoknada pri kojoj će određeni procenat ciljnog tržišta želeti da postane njen vlasnik - određena za sve potencijalne kupce. Ciljno tržište: Skup (potencijalnih) kupaca formiran prema njihovim osobinama; recimo starosti, polu, kupovnoj moći, stepenu obrazovanja, političkim i seksualnim opredeljenjima, itd. E dobro, sad kad znamo čime baratamo, predočio bih ono o čemu priča nas 15 a pobijaš ti jedan. Ti si, dakle, po sopstvenom izboru, u ulozi prodavca. Tvoj cilj, kao što je već izraženo, je ostvarivanje profita, i to je savršeno u redu i legitimno. Ono što se dovodi u pitanje su metodi, odluke i racionalizacije istih koje primenjuješ kako bi do zarade došao. Naime, vrednost auta, kada ga ti nabavljaš, zavisi od tvojih ličnih uverenja i ubeđenja. Koliko god da ti sebe vidiš autoritetom u oblasti procene poželjnosti i upotrebljivosti automobila, a na osnovu životnog i prodajnog iskustva, ti si u proceni vrednosti autoritet isključivo samom sebi. Ne možeš i ne smeš nametati svoj sistem vrednosti nikome drugom, jer samo ti si Dule, i niko više na svetu. Za auto koji mnogo vredi, prema tvojoj ličnoj percepciji, ti bi bio spreman izdvojiti određenu svotu novca. Na vrednost mogu da utiču godina proizvodnje, pređeni kilometri, servisna istorija, stanje mehanike i elektronike, stanje unutrašnjosti i spoljašnjosti, poznate mane i slabosti datog modela, jednostavnost održavanja... Gomila faktora, ali koje ti biraš za sebe. Kada naiđe neki potencijalni kupac, on ima svoj sopstveni sistem vrednovanja robe/auta, i ima puno pravo da ga se drži - pa makar to bilo i na njegovu štetu iz tvoje tačke gledišta. Ne možeš i ne smeš invalidirati nečiji stav da ne želi auto koji je prešao više od x km, bez obzira na to što drugi lažiraju odometar. Ti si i samom sebi, posle toliko godina obmanjivanja kupaca, predstavio spuštanje kilometraže na autima koje prodaješ kao uslugu, kao zaštitu kupčevih interesa. Jer tako je lakše svariti šta zapravo radiš... jer ti, zar ne, prodaješ mnogo bolje automobile nego drugi. Pa naravno da ćeš biti stava kako je tvoj izbor najbolji, ti si ga napravio! Različiti ljudi imaju različite prioritete, a da li su oni ispravni ili ne, nije na tebi da sudiš. Ako si dobar trgovac, ti ćeš potencijalnom kupcu približiti činjenice i višegodišnju mudrost, pa neće biti ovce koje će drugi da šišaju. Problem je u tome što onda zapravo moraš više raditi da bi zaradio. E, tu smo. Sa pravom kilometražom tvoja ciljna publika se znatno smanjuje i tu se slažem da ima mnogo neinformisanih koji nasedaju na razne prevare, manje ili veće opsežne. Ali to ne znači da je tvoj jedini izbor da i ti budeš prevarant, to je samo lakši izbor. Nikako ispravan. "Gađajući", dakle, redukovano ciljno tržište ostavljanjem prave kilometraže, imaćeš manji broj poziva. Zvaće ljudi koji ili su svesni šta prodaješ pa ne možeš da im pričaš bajke o najboljem autu ikada, ili koji veruju da drugi ne varaju na odometru pa misliti kako je tvoj auto mnogo manje vredan pa tako treba da ima i mnogo manju cenu. Ključni deo, ono na čemu svi zameramo: Pored opcije da nabavljaš manje vožena auta u boljem stanju (a koja su za tebe skuplja i novčano i vremenski), kao i opcije da kad već uzimaš starija i voženija kola na njima ne menjaš stanje odometra; izabrao si put najmanjeg otpora. I onda to predstavljaš kao nešto što moraš kako bi ostao kompetitivan i konkurentan na tržištu, pa još i spinuješ to da radiš za dobrobit kupca jer eto, bolje da kupi od tebe, tvoje laži su manje štetne. Pošto bi kupio jučerašnji hleb, u odnosu na danšnji? A koliko bi platio hleb star 10 dana (još je dobar, samo treba malo obrezati buđavi deo)? A koliko bi ga platio ako su ga zamrzli nakon prvog dana, i čuvali smrznutog, a onda ga "posebnom metodom" odmrzli da, prema prodavčevim rečima, maltene nema razlike između tog njihovog najboljeg i super očuvanog desetodnevnog i jučerašnjeg, "časna reč! 17 godina iskustva"? A kako bi se osećao da kupiš takav hleb, za koji ti je rečeno da je jučerašnji, bez pomena o smrzavanju, i onda naknadno saznaš? Verujem da ti mora biti jasno na šta ciljam ovim iznad. Vraćanje kilometraže je prevara, uvek je bila i uvek će biti, jer lažno predstavljaš šta je to što prodaješ. Čak i kada kažeš potencijalnom kupcu (ako to zaista radiš) nakon što dođe i pogleda i proba auto, da si vraćao odometar, zašto očekuješ da je to u redu? Kako onda da ti veruje za išta drugo što si rekao? Kako da veruje da ti nisi isto tako naseo i da je ono što si ti vratio prava kilometraža, a ne duplo manja? Odakle ti pravo da traćiš vreme i resurse ljudima koji nisu iz NS i dolaze kod tebe da pogledaju auto na osnovu lažnih informacija? Ti vraćanjem kilometara proširuješ veštački ciljno tržište, veštački podižeš vrednost robe kako bi podigao cenu i kupca time PREVARIO, jer on se na kupovinu odlulio na osnovu rečenog, a rečeno nije istinito. Ako kupci već "nemaju svest" o današnjoj realnosti upotrebe i trajnosti automobila, OSVESTI IH. Nemoj ih umesto toga varati, pravdajući se samom sebi da "ako ti to ne uradiš, nego drugi sigurno hoće". Neko drugi je svesno odlučio da mu je važnija zarada od obraza, zašto ti misliš da je to u redu? Time što radiš, i ti sâm si deo problema na koji se žališ, a to je da "niko nije pošten prodavac"... Ono što je meni zabavno u celoj priči, je što bi komotno mogao da se baš time izdvojiš, što nećeš vraćati kilometražu, budeš "jedini" koji to ne radi i to na sva zvona reklamiraš! Pri tome, ako se pokažeš i dokažeš da si zaista toliko dobar u biranju dobrog auta koji je "puno" prešao, ja ti garantujem da bi na preporuku imao više mušterija nego na prevaru. Prvi ja bih se potrudio da te svima koji traže polovnjaka preporučim, jer u današnje vreme je apsolutno presudno tačno znati šta kupuješ. Umesto toga, muljamo ovu istu priču već mesecima, a ti uporno odbijaš da prihvatiš kritiku nemoralne poslovne prakse. Siguran sam da žališ što si "priznao" svoje "eksperimente", kao da mi toga nismo bili svesni i pre... Valjda smo budale što smo se ponadali da pominjanjem tako nečega zapravo "isplivava" tvoja savest. Ako ikad odlučiš da budeš prodavac a ne prevarant, imaš moju svesrdnu podršku i preporuku, koliko god to značilo.
  7. 4 points
    knezevic76

    Funny photos

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  8. 4 points
    vagenovac

    Funny photos

    Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
  9. 4 points
    Flex

    Funny photos

    Sent from my SM-N960F using Tapatalk
  10. 3 points
    Woodoo

    Vicevi 120%

  11. 3 points
    Ivan

    O akumulatorima...

    To juris bateriju za Nokiu 3310 ?
  12. 3 points
    Milutinac

    F1: Abu Dabi 2019

    Jeste...ali i isto tako mora se reci da je bilo i bas dobrih trka ova sezone Njemacka npr, prvo mi ta u glavi...
  13. 3 points
    totti

    Alfa Romeo 147 Selespeed

    Zub oblajznuo od non-stop otvaranja haube [emoji3]
  14. 3 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  15. 2 points
    neshaoct

    Chevrolet Corvette

    General Motors će gubiti po 20.000 dolara na osnovnoj verziji Corvette C8 Američki proizvođač iznenadio je sve kada je na premijeri svog supersportskog automobila obznanio da će početna cena iznositi svega 59.995 dolara. Uoči lansiranja osme generacije modela Chevrolet Corvette spekulisalo se kolika bi mogla da bude startna cena ovog superautomobila sa centralno postavljenim motorom koji proizvodi 497 KS. Ipak, niko nije moga da pretpostavi da će General Motors postaviti osnovnu cenu tako nisko. Tada se govorilo da je možda u pitanju samo marketinški trik kako bi se o C8 više pisalo u medijima, a da proizvođač kasnije planira da koriguje početnu cenu naviše. Kako piše B92, GM je sličnu praksu primenio kada je predstavljao prethodnu generaciju - Corvette C7. Tada je u drugoj godini proizvodnje bazični model poskupeo za 2.000 dolara, a sledeće godine za još 2.000 dolara. Međutim, čak ni eventualno povećanje od 4.000 dolara ne bi pomoglo GM-u da izbegne gubitke prilikom prodaje najjeftinije verzije C8. Kako saznaje MotorTrend, Chevrolet bi mogao da podigne cenu bazične verzije tek na modelu za 2021. godinu. Do tada, GM će gubiti oko 20.000 dolara na svakom C8 koji se prodaje u osnovnoj verziji. Isti izvor navodi da je projektovana startna cena prilikom preliminarnih kalkulacija iznosila 79.995. Naime, toliko bi trebalo da košta najjeftiniji Chevrolet Corvette da bi se pokrili troškovi razvoja i proizvodnje osme generacije ovog automobila. preuzeto sa - Auto Blog
  16. 2 points
    bane1321

    Funny photos

    Ej Ala je to bio izum!
  17. 2 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  18. 2 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  19. 2 points
    dekirs

    F1: Abu Dabi 2019

    Italija
  20. 2 points
    vagenovac

    BMW 320D Touring crveni

    Stavio sam i ja savu hp2 na f10, a smatram da ne stedim na autu i da odrzavam iznad proseka Vozio sam nove conti na e60 proslu zimu, nove save na f10 i ima razlike itekako, mozda ne opravdava duplu razliku u ceni, ali itekako ima razlike u korist continentala, a vozio sam gomilu drugih guma. Sava je ok guma, koja je pritom jeftina, te je za preporuku kada neko hoce da ustedi, a opet da ima ok gumu, a ne krs. Ko hoce vrhunsku gumu ima mnogo boljih guma od save
  21. 2 points
    "Samo ozbiljni kupci", a njegov oglas ima 5 slika spoljasnjosti kola, iz daljine, i pri tome su 3. i 4. slika iste ja da gledam oglase ovog bih uzeo i obzir toliko da se otvori oglas i istog momenta zatvori.
  22. 2 points
    Zaista detaljan opis svaka čast! Dodao bih samo nešto specifično za benzince (t-jet) što sigurno znate ali čisto da se naglasi. Njihovim wastegate-om upravlja natpritisak tj. Boost a dizeli koriste vakum sa vakum pumpe. Moje lično iskustvo je da elektroventil (N75) preciznije upravlja sa wastegate-om sa što kraćim i čvršćim crevima.
  23. 2 points
    Nego malo je ruzno reci da nas narod voli da bude prevaren, zele sto bolje za svoj novac kao i svi drugi narodi, siromasniji smo i manje obavesteni od evropskog proseka, a zakon daleko manje stiti. Mislim kao kada bi rekli da ljudi koji kupuju salame u mesarama vole da jedu crkotine i mlevene papke, zato sto neki prevaranti svasta trpaju.
  24. 2 points
    Nije porasla tvoja cena i tvoja zarada ali je realna cena porasla smanjivanjem kilometraže. Ne razumem kako to ne možeš da shvatiš, dosad bi i dete naučilo. Nije tvoja cena realna cena, tvoja cena je tvoja želja da dobiješ te pare i zaradiš koliko si planirao. Želje i mogucnosti su dva pojma. Šta bi radio da ne može da se spusti km? Šta bi prevaranti radili? Više ne bi bili “trgovci automobilima” već bi otišli u neku drugu oblast. Trgovac i prevarant su opet dva različita pojma i onaj koji spusta km iz bilo kog (apsolutno nebitno kog) razloga, taj je PREVARANT Sent from my iPhone using Tapatalk
  25. 2 points
    totti

    Vozila koja treba izbegavati

    Pa kad nema onog iz Babušnice, o čemu da se piše [emoji3]
  26. 2 points
    neshaoct

    F1: Abu Dabi 2019

    Fetel može da batali F1...on je došao dotle da kuka na Williams ispred sebe kojeg treba da preleti za ceo krug...a on kukao preko radija i tražio da mu se ovaj skloni jer eto plava zastava je. Ok, jeste...ali da kukaš za Williams, a imaš onoliki pravac da uradiš šta hoćeš... Kao da on više nema želju da se trka sa bilo kim drugim osim sa Leklerom. Mercedes ovog vikenda dominantan kao što je bio na početku sezone.
  27. 2 points
    vagenovac

    Funny photos

    Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
  28. 2 points
    bglion

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Pa i moja gdja primeti razliku kad stavim conti
  29. 2 points
    MS PK

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Ih, od nje mislim da bukvalno nema bolje
  30. 2 points
    vagenovac

    Funny photos

    Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
  31. 2 points
    Siciliano

    Funny photos

    Cokoladni Deda Mraz[emoji23][emoji23][emoji23] Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka
  32. 1 point
    neshaoct

    F1: Ferrari

    Fetel posle najgore sezone od 2014. godine: Znam da vozim Kako prenosi Sport Klub, posle razočaravajuće sezone, vozač Ferarija Sebastijan Fetel kaže da može i mora da bude bolji u 2020. godini. Četvorostruki šampion priznao je da je napravio previše grešaka, a u svakom aspektu bolji od njega bio je i novi timski kolega Šarl Lekler. Na kraju je Nemac završio kao peti u generalnom plasmanu, najniže od 2014. godine. ''Napravio sam nekoliko grešaka koje nije trebalo da napravim. Nije to nuklearna fizika, uvek je stvar u detaljima i malim prilagođavanjima. Ne moram da menjam to kako vozim, znamo da vozim. Mislim da nije bilo toliko loše kao što izgleda jer je mnogo sitnica dovelo do ne tako dobre šire slike'', kaže 32-godišnji Fetel i dodaje: ''Na kraju krajeva, ja sam prvi taj koji će se pogledati u ogledalo, znam da mogu bolje. To je cilj za sledeću godinu, da napravim korak napred, a nadam se da ćemo kao tim dobiti dobar paket da se borio sa Mercedesom. Bila je ovo duga godina, u sledeću ulazim sa novom energijom''. Fetel u karijeri ima 53 pobede, a na podijumu se ukupno našao 120 puta. preuzeto sa - Auto Blog
  33. 1 point
    Ivan

    Renault Clio

    Jedan lep review za mene sjajnog Subcompacta. Test: Renault Clio V - konačno pokazao zube Tu su i dalje prepoznatljive linije, ali novi Clio deluje prilično oštrije i atraktivnije u odnosu na prethodnika, prvenstveno zahvaljujući agresivnijim farovima sa karakterističnim ''kljovama''. Treba naglasiti da je uprkos sličnostima nije reč samo o temeljnom redizajnu, pošto Clio pete generacije koristi novu platformu koju deli sa modelom Captur. U našim rukama se našao primerak posebno ulepšan R.S. Line paketom opreme koji između ostalog donosi prelepe sedamnaestice, drugačiji prednji i zadnji branik, hromirani izduv i sportska sedišta. Uprkos ''tradiciji'' da svaka nova generacija mora da bude veća od prethodne, bez obzira o kojoj klasi govorimo, Clio V je od prethodnika kraći za 12 mm, a otprilike toliko je i niži. Međutim, širi je za oko 6.5 cm. Pošto je reč prvenstveno o gradskom automobilu, od značaja je to što ima prečnik zaokreta manji za oko 30 cm od prethodnika - 10.5 umesto 10.8 metara kod prethodnika. Možda deluje malo, ali kada pokušavate da izvedete neko parkiranje na granici mogućeg, svaki centimetar je zlatan. Nažalost, preglednost nije sjajna, kao što se može i pretpostaviti kada se baci pogled na zadnji deo: široki zadnji stubovi i mala zadnja stakla (dodatno zatamnjena u ovom paketu). Na sreću, tu je obilje dodataka za pomoć pri parkiranju - o njima malo kasnije, a uostalom, atraktivan sportski izgled kakav danas traže kupci bukvalno diktira da auto bude nepregledan. Motorizacija - 100 KS iz 999 ccm Iako trocilindarski motor ima samo 999 ccm, turbo punjač obezbeđuje maksimalnih 100 KS i 160 Nm. Deklarisano ubrzanje do 100 km/h je 11.8 sekundi. Ovi podaci ne deluju baš impresivno, ali u svakodnevnoj vožnji ipak ostavlja više nego dobar utisak. Može sasvim lepo da povuče, samo mu treba oštrije komandovati papučicom gasa i na vreme izabrati odgovarajući stepen prenosa. Stvar je u tome što maksimalni obrtni moment razvija pri, za jedan turbo motor relativno visokih 2.750 rpm. Uprkos tome, dovoljno je elastičan i pri nižim obrtajima. Naime, to što maksimum postiže u jednoj tački, ne znači da ispod nje, odnosno na manjem broju obrtaja nema dovoljno Nm. Dakle, kako neko ne bi stekao pogrešan utisak, motor je dovoljno elastičan i ima dovoljno snage za vožnju pod opterećenjem. Za prosečnog vozača idealna mera. Istina, može da deluje anemično ako ste suviše nežni sa gasom i pritom vozite u Eco (ekonomičnom) modu. Karakter po želji vozača Uz pomoć Multi-Sense sistema možete da birate koliko ''težak'' upravljač želite da bude (Comfort, Regular ili Sport), ponašanje motora, tj. odziv papučice gasa (Eco, Regular, Sport), prikaz na instrument tabli, boju na instrument tabli i osvetljenja kabine, itd. Postoje predefinisani modovi Eco i Sport, a možete i sami da birate razne parametre po želji. Sve je intuitivno i lako se podešava. Zahvaljujući ovim podešavanjima može značajno da mu se menja karakter u vožnji. U Sport modu vožnja je pravo zadovoljstvo. Imate osećaj kao da je reč o mnogo snažnijem motoru ispod haube u odnosu na Eco mod. Naravno, ukoliko vam je cilj što manja potrošnja goriva, Eco mod će vam definitivno pomoći da se suzdržite od nepotrebno oštrih ubrzanja. U sport modu imate i prikaz velikog obrtomera centralno smeštenog, čiju boju takođe možete da menjate - sjajna opcija za uživanje u oštroj vožnji. Akustika Motor radi mirno i kultivisano, tako da oni koji zaziru od trocilindraša nemaju razloga za brigu. Zvučna izolacija je takođe odlična, pa u leru ili pri laganoj vožnji ne može ni da se nasluti broj cilindara. Tek kada se više pritisne papučica gasa, javlja se karakterističan zvuk koji nipošto nije neprijatan. Dakle, zvuku motora i zvučnoj izolaciji ništa ne zameramo - naprotiv. Ponašanje u vožnji i udobnost Odlično se ponaša u krivinama, čemu doprinose gume dimenzija 205/45 R17. Oslanjanje ove verzije je isto kao kod standardne verzije uprkos R.S. Line opremi - ovaj paket opreme ne donosi sportsko oslanjanje. Iskreno, tvrđe oslanjanje nije nam nedostajalo - francuski inženjeri napravili su sjajan kompromis između udobnosti i voznih osobina. Iako je oslanjanje tvrđe podešeno nego kod prethodnika i uprkos 17-icama, auto je prilično udoban. Ne zamara ni duža vožnja po lošijem putu, a ni prelazak preko mrskih ležećih policajaca ne predstavlja traumatično iskustvo. Upravljanje je direktnije nego kod prethodne generacije, a kada upravljač prebacite u Sport mod dobijate odličan osećaj po pitanju kontrole automobila. Na auto-putu, odnosno pri višim brzinama ponaša se samouvereno i sigurno, tako da imate osećaj da ste u vozilu iz klase iznad, čemu doprinosi i već pomenuta dobra zvučna izolacija. Motor je takođe u potpunosti dorastao svim izazovima na auto-putu. Potrošnja u velikoj meri zavisi od uslova i stila vožnje. Izaberete li Eco mod i budete li nežni sa papučicom gasa, ne koristeći pritom klima uređaj reda radi, možete ozbiljno da se približite fabrički deklarisanoj prosečnoj potrošnji od 4.4 l/100 km. Nama je potrošnja došla bila oko 6.5 litara, bez klime, ali i bez velikog truda da vozimo ekonomično. Jednostavno, kada nije bilo potrebe za visokim obrtajima, vozili smo u Eco modu prateći ''savete'' sa instrument table kada treba prebaciti u viši stepen prenosa, dok bismo prebacivali u Sport mod i terali motor u visoke obrtaje kada bi uslovi vožnje postali takvi da treba brzo reagovati prilikom preticanja, praćenja bržeg toka saobraćaja, itd. Naravno, može ovaj motor da troši i mnogo više ukoliko ga konstantno forsirate. Sistemi za pomoć u vožnji, kod parkiranja, za bezbednost... Clio na testu je imao zaista obilje raznih sistema koji su nekada bili dostupni isključivo u višim klasama. Od LED farova koji automatski prebacuju između kratkih i dugih svetala (pazeći da ne zaslepljuje druge vozače), radara koji prati udaljenost do vozila ispred i koči u slučaju potrebe, prepoznavanje saobraćajnih znakova za ograničenje brzine, sistem za automatsko zadržavanje u traci, ''polu-automatsko'' parkiranje, upozorenje na vozilo u mrtvom uglu, automatsku ručnu kočnicu (sama se aktivira kada stanete), odličnu navigaciju sa više načina prikaza (i 3D), Apple Car Play. Podešavanje i aktiviranje/deaktiviranje ovih sistema je prilično lako i intuitivno. Kada se parkirate pomažu vam četiri kamere, odnosno dobijate pogled od 360 stepeni. Jedna kamera ispod znaka na ''njušci'', jedna pozadi i dve sa donje strane retrovizora. One snimaju kompletnu situaciju oko automobila i daju prikaz na ekranu, kako ne biste zakačili neki stubić ili drugu ''nevidljivu'' prepreku. Putnički prostor Sportska prednja sedišta su malo tvrđa, ali daleko od toga da su neudobna. Kao što se vidi na slikama, imaju izraženu bočnu podršku, pa odlično drže u krivinama. Vrlo atraktivno izgledaju, dajući dodatnu dozu sportskog duha. Uz podešavanje volana po visini i dubini, kao i sedišta po visini, svaki vozač će, bez obzira na visinu, lako naći poziciju koja mu najviše odgovara. Tu je i mnoštvo mesta za odlaganje sitnica, ukupne zapremine 26 litara - za 2 litra više u odnosu na prethodnika. U kabini su prisutni kvalitetni materijali meki na dodir, koji ostavljaju utisak kao da se nalazite u vozilu višeg segmenta. Na volanu se nalaze razne komande, uključujući i one za tempomat. Instrument tabla u zavisnosti od opreme može da bude dijagonale 7 ili 10 inča. Instrument tabla je moderna i pregledna bez obzira na izabrani mod. Naročito je atraktivan veliki centralni displej sa odličnim prikazom čak i kada u njega udara sunce. Umesto klasične ručne kočnice, tu je sada elektronska, što oslobađa prostor. Dostupan je i bežični punjač za mobilni. Centralno postavljen ekran osetljiv na dodir dijagonale 9.3 inča ima dobar prikaz, čak i kad je obasjan suncem. Petostepeni menjač ima dobro odmerene prenosne odnose, a ručica u sportskom stilu je na dohvat ruke. Zadnja klupa Tu je nekoliko centimetara više u odnosu na prethodnika. Visoki odrasli putnici se pozadi neće osećati baš prijatno, ali ako se vozač i suvozač malo žrtvuju, biće prostora za sve. Ako putnici nisu besni... Naprimer, ako vozač i putnik iza njega imaju po 180 cm, sve će biti u redu. Čak i ako su malo viši neće biti problema. Ne može se više ni očekivati od automobila ove klase i ove dužine - nije ni predviđen da služi kao limuzina, već kao auto koji će u potpunosti odgovarati npr. porodici sa nešto mlađom decom. Prtljažnik Sa 330 litara kod prethodne generacije, prtljažnik je porastao na 391 litar - najviše u klasi. Na slici iznad vidimo da se nasloni zadnje klupe asimetrično preklapaju. Sa oba preklopljena naslona dobija se 1.096 litara, tj. skoro 1.1 kubni metar. Ne bi smetalo da je tovarna ivica niža pošto ubacivanje težih predmeta može da bude nezgodno. Na dnu prtljažnika nalazi se rezervni točak dimenzija 185/65 R15, koji se dobija uz doplatu od 110 evra. Inače, samo otvaranje prtljažnika je moglo da bude malo bolje rešeno, mada nije velika zamerka. Zaključak Poslušan i upravljiv automobil, udoban, sa dovoljno snage, atraktivan, velikog prtljažnika, sa obiljem bezbednosnih i sistema za pomoć u vožnji... Nama se ovaj Clio veoma svideo. Primerak na testu košta 18.420 evra, pri čemu u tu cenu ulazi i 3.700 evra za dodatnu opremu. Osnovna verzija sa atmosferskim motorom od 75 KS može da se uzme za 11.290 evra, dok je Clio sa turbo benzinskim motorom koji smo testirali dostupan od 13.290 evra, sa standardnom opremom koja između ostalog uključuje i full LED prednja svetla, sistem za održavanje vozne trake, aktivno kočenje u slučaju nužde, prepoznavanje saobraćajnih znakova, tempomat... Preuzeto sa: polovniautomobili.com
  34. 1 point
    totti

    Funny photos

    Eh, kad se samo setim... Kontrast, Madona, Dandy, Đava, Točak, Paradiso... Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  35. 1 point
    DjordjeDjokovic

    Fiat 500L - lupkanje volana?

    Fiat odgovorio da ce da ucestvuje sa 50% u otklanjanju kvara...
  36. 1 point
    Ivan

    F1: Abu Dabi 2019

    Pa Spa Francorchamps, Hermanos Rodriguez, Suzuka, Interlagos... To su prave trkacke staze, na kojima su uglavnom uvek lepe i zanimljive trke. X puta sam rekao da jedva cekam da posle 20 i kusur godina konacno vrate Zandvoort u kalendar. Nadam se da cemo svi zajedno i videti zasto . Novokomponovane staze, tipa Abu Dabija, Socija, Singapura, Azerbejdzana, Bahreina i sl. koje sluze iskljucivo za promociju (a od trkanja obicno ni "T") bas i ne gotivim. I tu se apsolutno slazem oko nezanimljivosti istih. Druga stvar je ova turbo-hibridna era, koja traje od 2014. i u kojoj je Merc apsolutno neprikosnoven. Sa 6 uzastopnih titula, od toga 5 vozackih Hamilton i jedna Rozberg. Dovoljno je pogledati procente poena koje su osvajali u tom periodu i sve je jasno. I kada su imali neke sanse, Ferrariju nije trebao niko drugi, nego bi uglavnom sami zas*ali situaciju. Primera je nazalost gomila i iz prosle (kada su do letnjeg odmora i imali neke sanse za titule) i iz ove sezone. Upravo zbog interesantnosti samog sampionata nikada nisam bio ostrascen i raduje me da vidim i jak Red Bull i povratak Honde i McLaren koji ponovo dize glavu. I mlade lavove Maxa, Leclerca, Landa, Albona, Russela, Sainza... Kamo srece da su u tom drustvu timova i Renault i posrnuli gigant Williams... I da cele sezone gledamo borbu do zadnjeg kruga sampionata, kao sto je to bilo recimo za nize pozicije sada u Abu Dabiju. A ne da je na 70% sezone maltene sve reseno i dosadno za gledanje. Formulu pratim kroz par prilicnih promena pravila. Jos od sezone '87. i '88. kada su se paralelno koristili 3.5l atmo i 1.5l turbo motori ('87. na 4 bar, '88. na 2.5 bar). Pa preko zabrane turbaka od '89. do 2013. (3.5 pa 3.0 pa 2.4 motori). I na kraju ova najdosadnija era hibridnih 1.6 kosacica sa sve drangulijama tipa KERS, pa MGU-K, MHU-H... Da izguramo tako jos sledecu sezonu u kojoj cemo imati dve nove trke (Vijetnam i Zandvoort) i jednog novajliju (Latifi umesto Kubice) - pa stize prilicna promena pravila za 2021. Pre svega sto se tice "kresanja" troskova timova, jednostavnosti motora (trebalo bi da se zabrani MGU-H, a pojaca MGU-K), promena aerodinamike koja ce omoguciti lakse pracenje i preticanje bolida ispred... Uglavnom, sto se ove sezone tice :
  37. 1 point
    bane1321

    O akumulatorima...

    Prokleti autocorrect
  38. 1 point
    Kad krene da radi, dimi, smrdi, na semaforu ne bio iza sebe
  39. 1 point
    Nisi shvatio metaforu, ne voli narod to svesno ali to radi, jer je malo gluplji, a ne samo siromasniji...Ne kapira da ga varaju na svakom koraku, ne kapira da auto sa malom km dobar ne moze da kosta ovde manje nego preko, ali kosta i on ga svejedno kupi?! Da ne pricam sta sve jos ne kapira, nije tema
  40. 1 point
    Backo

    Fiat Coupe 2.0 20vT

    Hvala puno,pocastvovan sam komentarom.Do prolece 2020 bice bukvalno sve gotovo!Vecina da kazem dosta toga je uradjeno,kada imas sve na gomili samo sklapas onda vec ide samo od sebe.Ja mislim isto da je realno neki raspon od 300 do 350 mozda i malo vise,ali to je za svaki dan sasvim korektno.S obzirom da je trenutno sada samo prednji pogon,velika ks nebi ni znacila bez pogana na sva 4.Inace pogon imam to ce mozda biti neki zavrsen projekat.Na skupovima se vidimo sigurno i van njih sto se mene tice.Veliki pozdrav
  41. 1 point
    Djuk85

    Vozila koja treba izbegavati

    Dule ima sreće što mu taj nije komšija
  42. 1 point
    MS PK

    Vozila koja treba izbegavati

    Da se ja pitam, od ovog momenta bih u ovoj temi strogo zabranio pisanje sem za konkretan auto. Znaci link oglasa, p.s. , slike i opis " bio sam ovaj da gledam,, krs je zbog toga i toga (po mogucstvu i slika kao dokaz) , za izbegavanje jos i zbog ovoga i onoga, prodavac je slagao i u opisu i uzivo za xxx.." i kraj. Ovo sto se mesecima vrti u krug ovde...nema smisla vise, ma nema odavno
  43. 1 point
    Ivan

    F1: Abu Dabi 2019

    Hamilton šampionskom vožnjom zatvorio sezonu Britanac je bio nezaustavljiv na današnjoj trci i potpuno zasluženo je došao do pobede u Abu Dabiju Sam start trke nije doneo velika uzbuđenja. Svi u vrhu su lako zadržali pozicije, ali se već na prvom delu zadnjeg pravca Verstappen našao pod pritiskom Leclerca. Monašanin je taj duel lako rešio u svoju korist, dok Vettel nije uspeo da prođe Holanđanina iako se i on našao sa njim u duelu. Iza njih se pod pritiskom McLarena našao Albon, ali je na kraju odbranio poziciju od Norrisa, dok je Sainz obišao Ricciarda za sedmo mesto. Bottas je do šestog kruga sa začelja uspeo da prođe do trinaestog mesta, a direkcija trke je morala u tim trenucima da onemogući vozačima korišćenje DRS-a zbog tehničkih problema. Prve pit-stopove smo videli već pre završetka desetog kruga, baš kao što je Pirelli najavio, a prvi od vodećih su gume promenili Ferrariji koji su zajedno otišli u boks i oni su se vratili na četvrto i osmo mesto. Njih je krug kasnije ispratio Albon, koji se vratio iza Vettela. Hamilton je na čelu vozio sigurno i gradio prednost, dok je duže na stazi ostao i Verstappen, ali je njegov tempo bio neubedljiv. Holanđanin je konačno promenio gume u 26. krugu i vratio se pet sekundi iza Leclerca. Krug kasnije je u boks otišao i Hamilton, a on se i pored nešto sporije promene guma vratio skoro sedam sekundi ispred vozača Ferrarija. Bottas je na svoj prvi-pit stop otišao sa četvrte pozicije u 30. krugu i vratio se na šesto mesto, oko 13 sekundi iza Albona. Verstappen je u 32. krugu iskoristio znatno svežije gume da prvo sustigne, a potom i obiđe Leclerca u prvoj DRS zoni i vrati se na drugo mesto koje je izgubio još na startu. S obzirom da nije imao šta da izgubi, Leclerc je još jednom promenio gume u 39. krugu, a Ferrari je u boks povukao i Vettela. Leclerc se na stazu vratio ispred Bottasa, koji je u tim trenucima obišao Albona, dok je Vettel pao na šesto mesto, daleko iza Tajlanđanina. U zadnjoj fazi trke je najveća borba viđena u borbi od sedmog do desetog mesta. Nekoliko vozača je i po drugi put otišlo u boks, a ubedljivo najduži prvi stint je imao Kvyat, koji je gume promenio tek u 42.krugu. Na čelu je Hamiltonna kraju došao do ubedljive pobede ispred Verstappena, dok je Leclerc nekako u finišu odbranio treću poziciju od Bottasa koji je bio u naletu zahvaljujući gumama koje su bile u mnogo boljem stanju. Vettel je tri kruga pre kraja uspeo da obiđe Albona, nakon što je nadoknadio sedamnaest sekundi zaostatka nakon drugog pit-stopa. Perez je bio najbolji od ostalih na sedmom mestu, Kvyat je bio osmi dok su Sainz i Ricciardo u poslednjem krugu obišli Hulkenberga i pokupili poslednje bodove. Preuzeto sa: pole-position.rs
  44. 1 point
    alfini0507

    Dobra stara vremena

    Koliko diploma može da se kupi za te pare... [emoji33] Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
  45. 1 point
    vagenovac

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Sjajna guma, mene je odusevila i koliko dobro drzi po suvom i kisi, mada je tebi mozda posle 18 malo manje stabilna i upravljiva.
  46. 1 point
    Dule ti nekom kazes da se pravi blesav?A recimo kad su krenula pitanja za e klasu i generalnu za 1000e,nisi nikome dao odgovor,vec se ti pravio blesav.To je jedan slučaj, a ima ih bas dosta.
  47. 1 point
    Ih bre, pa Dule da je čovek od reči, ova tema bi bila 20 stranica kraća...
  48. 1 point
    MS PK

    Funny photos

    Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  49. 1 point
    knezevic76

    Vicevi 120%

    Kremirali homoseksualca, tri njegova drugara većaju šta će sa njegovim pepelom - Da ga prospemo u more, voleo je plavu boju? - Da ga prospemo među cveće, voleo je cveće, baš? - A da ga stavimo u pasulj, da nam još jednom pocepa bulju!? Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  50. 1 point
    Zvezdo

    Fiat Coupe 2.0 20vT

    Ufff što obožavam ovakve teme! Čitajući ovo mi dođe kao terapija! Šta reći? Svaka čast, samo nastavi po planu i ne štedi tastaturu i učini ovaj forum što boljim takvim tekstovima!
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...