Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/05/19 in all areas

  1. 5 points
    PremieRacing

    Delta 1.75 turbo benzina

    A najlepše hvala i Milutinu koji je proverio ono najvažnije za šta sam ja izgubio 10min života i 1kg živaca... Jeste šmrljava spolja, sa desne strane, ali nije ništa jako bila udarana. Ništa vitalno nije loše samo je loše ofarbana po segmentima. Srediću to na proleće, možda farbanjem a možda i folijom. Najbitnije od svega je da je km prava. Mehanički tip-top i očuvan enterijer. Sve ostalo kad stigne kući, pošto moram da sačekam ams/abs ili kako se već zove...
  2. 4 points
    dellas

    Delta 1.75 turbo benzina

    Covek dokazao vise puta da je lud, npr B klasa sa 2034 kubika turbo benzin cvt
  3. 4 points
    Ja se sa zimskom gumom ne bi igrao. Odradice lassa i slicne 95% posla normalno. Ali onih 5% kad trebas da zakocis naglo mokro/ snijeg ili poledica gdje ce sigurno skuplja guma bolje prionuti i prije ces se iscupati. To nije za salu. I dobro je ako covjek prodje sa limarom pa nisi platio gumu platio si njemu. Ali saobracaj je to, sta ako udaris covjeka. Ko god moze neka ide bar na hankook, kleber, fulda pa i sava je bolja od tih no name. A te sanerske michelin drzi tigar pa je to jedna te ista guma i lassa je ista bridgestone. Okacite to macku o rep i ne igrajte se, pogotovo ako ste u mogucnosti da kupite bolju gumu. To je za prosjecnog vozaca 4 godine voznje. Jednom nek vam bolje zakoci da ne udarite ili vas ne ponese u krivini dok sleper ide suprotnom trakom otplatile su vam se visestruko. Lp
  4. 4 points
    spaad

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Vrlo interesantna tema. Iskreno. Mogu da kupim sad , najskuplje gume koje su u ponudi na našem tržištu za automobile koje vozim. Da ne pogledam iskustva korisnika, testove, ili bilo šta u vezi toga. Čemu? Zar stvarno mislite da Nemac (uzimam ih kao reper cene i kvaliteta) ima u ponudi aka, Tigra, Savu, ne bi kupio pre tako neku gumu za 50% manju cenu? Ne sporim da postoji razlika u kvalitetu. Kod nas je to 200-300 din. za istu dimenziju , a klasa iznad? Bar tako kažu sajtovi? Ili je sve stvar obmane i marketinga? Uz normalnu vožnju i bez situacija koje se dešavaju jednom u 100 godina, svaka guma mora da odreaguje kako je propisano standardom. Nikako ne sporim da su gume najbitniji deo automobila, ali dokle to ide? 99% nas neće primetiti razliku između nižeg i srednjeg, a i višeg segmenta pneumatika, osim buke u normalnoj vožnji. Davno je prošlo vreme plastike. Osim što smo nešto platili skuplje, pa nam sujeta radi. Vozio sam i vozim Tigar, Savu,BF Goodrich,Fuldu,Pireli,Continental,Lassu,Bridgestone i Dunlop. Odlična je razmena iskustva, ali kupite ono što možete, NOVO!!! Nijanse su u pitanju uz prilagođenu vožnju uslovima na putu. Ko divlja, niko i ništa mu neće pomoći!!!
  5. 3 points
    Rile_bg

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    @Axic Ne bi se bas slozio da je Lassa bolja od save. Bolja je samo po snegu, za sve ostalo je losija-ne mnogo ali jeste. Probane kod mene na puntu obe u dimenziji 185/55 r15
  6. 3 points
    dekirs

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Vidi ga sto kaci screenshot sa Kempoimpex sajta gde pise da je srednja klasa... HAHHAHAHA. biiip ti sunce sta sve necu videti na ovom forumu. Znaci zasedali su eminentni strucnjaci firme Kemoimpex i na jednoj od sednica su odlucili da Lassa bude srednja klasa. Za tu gumu do pre par godina niko nije ni cuo, sto kaze Axic da nije bilo retardirane reklame Barsa - Lassa niko ne bi ni cuo za njih. Culo se za njih tako sto su postali opcija u donjem segmentu pored Tigra i Save. Nemoj da lupetas gluposti sa Lassom ovde, ljudi ce stvarno misliti da imas neke pare od toga. A ako se ne varam i dobro secam prvi je Kemoimpex doveo Lassu kod nas i jedini je oni i prodaju. Normalno da ce okaciti da je srednja klasa. Ne verujem onome "koliko para toliko muzike" ali pogledaj samo cenu te gume u toj dimenziji i sve ce ti biti jasno.
  7. 3 points
    Danilo1

    Fiat Bravo Sport 1.9 novi zmaj

    Malo da osvezim temu, ubaceno/aktivirano par stvari TPMS bio deaktiviran pa sam preko dijagnostike opet aktivirao.. Ubacen alarm ali mi treba jos kod kljuca da bih ga aktivirao.. Jos plafonjerka i bice celo nebo crno.. Preporuka za perionicu u Borci iza Meka, jedini u BG-u(i oko njega) koji imaju aktivnu penu
  8. 3 points
    Cini mi se da su ovi odgovori sa aspekta odrzavanja, i s tim delom se slazem, ali recimo 2.0 je mnogooooo tisi i mirniji (barem kod @dekirs -a) od bilo kojeg 1.9 kojeg sam cuo ...
  9. 2 points
    Rile_bg

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Ja sam uzeo 4 lassa zimske prosle sezone da bi zamenio save s3+ koje su bile 6g stare. Za punta i normalnu voznju su skroz ok, ono sto im bas zameram je potrosnja goriva. Mislio sam da se tripujem ali ljudi se generalno zale da im auto sa zimskim lassa gumama vise trosi. Letnje imam barum bravuris 3hm i nemam zamerki.
  10. 2 points
    McSteel

    Delta 1.75 turbo benzina

    Uuu lepo bogami... I možda malo hrabro, u pogledu potrošnje tog čuda Čestitam na kupovini, i da se lepo i bezbrižno navozate Da, 4x98... Tipični Fiat Kao što reče Andrija, skini čepove sâm odmah, nema poente da čekaš da to neko drugi uradi... Posle vratiš pri preprodaji - bilo felni, bilo celog auta. A moooooja? Fabrički bixenon i prskalice (koje sam nažalost naterao da rade; rade kad god su uključena svetla, hteo - ne hteo)
  11. 2 points
    neshaoct

    Delta 1.75 turbo benzina

    Čestitam na novom autu. Meni ta 18-ca najlepša felna, neobična, taman kako i treba da bude za Deltu.
  12. 2 points
    Milutinac

    Delta 1.75 turbo benzina

    Sto se felni tice...
  13. 2 points
    Bravo @Rile_bg Imaju Turci jos mnoooogo da vezbaju da dodju na nivo Save. Elem...da prekinemo zajebanciju oko Lasse. @neshaoct - da li postoji mogucnost da kada odredjeni clan napise lassa. da mu forum automatski prebaci u random recimo fulda/toyo/yokohama/kumho/kleber/michelin/conti/hankook ili u bilo koju desetu krstenu gumu? Kao ono kad napisemo -sralje- pa forum prebaci na -biiiiiiip- De ajd vidi zivota ti pa nam zavrsi to, ovo se vise izdrzati ne moze. Hvala. Pozdrav.
  14. 2 points
    dekirs

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Ne moze Lassa nikako biti srednja klasa
  15. 2 points
    Ja sam na Scenicu pri kupovini dobio dve Winterhawk 3 i dve Kleber Krisalp HP3, stare godinu dana. Ako uporedim ta dva modela, Kleber je mnogo bolja guma- lepsa sara, deblja guma,meksa, tisa i cini mi se, na snegu upravljivija.
  16. 2 points
    totti

    Menjači - manuelni vs automatski

    Već pisano za Powershift, sada i zvanično. Ford optužen za prevaru - svesno prodavao automobile sa problematičnim menjačem Čak i jednostavnom pretragom na internetu upadaju u oči brojne kritike na Fordov automatski menjač. Teško je ignorisati brojne probleme u vezi sa Fordovom transmisijom sa dvostrukim kvačilom PowerShift iz 2011. godine kod modela Fiesta i Focus. Brojni vlasnici Fordovih vozila sa PowerShift menjačem (kodnog imena DPS6) su se žalili na ''grubo kretanje i nedostatak glatkog prebacivanja brzina''. Ford je tokom godina izbacivao unapređene verzije softvera za rešavanje rasprostranjenih problema, ali to nije bilo dovoljno. Uprkos brojnim kritikama, Ford je nastavio da prodaje automobile sa svojim šestostepenim DCT menjačem iako su u kompaniji bili svesni da problemi nisu otklonjeni. Neosporno je utvrđeno da DPS-6 sa softverom iz 2011. može da otkaže i automobil izgubi snagu pri kretanju velikom brzinom na autoputu. Zbog prodaje nekoliko miliona Fiesta i Focus modela između 2011. i 2016. sa DPS-6 menjačem Ford je optužen za prevaru, a američki mediji očekuju da se slučaj pojavi na sudu do kraja meseca. Ford je već bio kažnjavan zbog prodaje vozila sa DPS6 menjačem. Porota je u Los Anđelesu u julu 2018. kaznila Ford sa 554.000 dolara odštete čoveku koji je optužio najstarijeg američkog proizvođača automobila za prevaru prodajom Focusa sa DPS-6. Drugim rečima, kompanija Ford je lagala svog kupca prilikom prodaje automobila. Dokaz da su u Fordu svesni problema je to što su vlasnici Focusa 2014-2016. i Fieste 2014-2015. dobili ponudu za produženu garanciju na sedam godina ili 160.000 milja (257.495 kilometara), dok je standardna garacija pet godina ili 100.000 milja (160.934 km). preuzeto sa - b92.net
  17. 2 points
    totti

    Funny video / zanimljiv video

    Glava mu se pozlatila. [emoji146] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  18. 1 point
    Zdravo svima, evo tutorijala od mene, kako da svoje unakazene felne pretvorite u nesto sto izgleda sasvim pristojno. U principu, proces nije komplikovan i ceo posao moze uraditi bilo ko, ko ima nesto slobodnog vremena i volje. Postoji nekoliko pravila kojih se morate pridrzavati da bi finalni rezultat bio kako treba. U mom slucaju, felne koje su vapele za sredjivanjem su bile fabricke Fiat Croma 18 felne sa Must opreme. Ove felne imaju po 9 paoka (kraka) i svaki od paoka je bio zesce izubijan od strane prethodnog vlasnika tako da sam u startu znao da me ceka mnooogo posla. Ovo je tutorial koji opisuje ceo proces koji moze da se odradi u supi ili dvoristu sa minimalnim troskovima i uz koriscenje alata koji svi imamo a to su ruke. Ovo sve moze da se uradi i u komori, uz pomoc kompresora i adekvatnih farbi i naravno finalni rezultat je bolji, ali je onda cena celog posla daleko veca a i naravno, potreban vam je prostor i alat. Ono sto je neophodno od materijala da bi ceo posao bio uradjen na ovaj nacin je: - Smirdex (ono hrapavo sa kuhinjskog sundjera) - Suva smirgla, ja sam koristio gradaciju 100 i 250 - Vodena smirgla, ja sam koristio 600 i 1000 - Alu git, ja sam uzeo nemacki Presto - Plasticna spahtlica za nanosenje gita - Filler (git u spreju), koristio Color Matic - 1 konzerva - Boja za alu felne u spreju, koristio Dupli Color - 2 konzerve - Krep traka (papirna samolepljiva traka za krecenje) Cena svega koriscenog je nesto oko 2500 dinara. Evo i slike potrebnog materijala: Prvo je potrebno felne lepo oprati da bi jasno videli sve neostatke koje treba da sanirate. Mogu se koristiti razna sredstva kao sto su, alu cleaner sprej, sona kiselina ili cak i axel sgrasso. U mom slucaju su axel i kuhinjski sundjer zavrsili posao. Potom sam isprao felne vodom. Kada su felne oprane i osusene treba prionuti na posao. Prvo uzeti smirdex i matirati boju felne. Nije potrebno riljati kao manijak vec je dovoljno da se dobije ravnomerna mat povrsina. Neko smirgla felne do aliminijuma ili ih nosi na peskiranje. Ja to nisam radio iz sledeceg razloga. Ako se boja skine skroz do aluminijuma onda je potrebno pre boje ili fillera da se cela felna predje alu prajmerom koji je osnova da bi se kasnije boja vezala za felnu kako treba i da se ne bi posle ljuskala sa felne. Sa druge strane, farbricka boja na felni je vec vezana prajmerom, te ako se ona ne ljusti onda ni nema potrebe da je skroz skinemo. Dovoljno je samo da je matiramo kako bi se ostali slojevi kasnije vezali kako treba. Evo slike felne koja je oprana i spremna za rad: Kao sto se vidi paoci su UBIJENI. Evo i malo detaljnije, cisto da vidite o kom stepenu ostecenja je rec: Slozicete se sa mnom, ovo su ozbiljna ostecenja. Posle rada sa smirdexom, matirana felna izgleda ovako: Onda je potrebno osmirglati mesta gde su ostecenja. Ovo mozete raditi i najgrubljom suvom smirglom, u mom slucaju gradacije 100, ali moze i grublje tipa 60 ili 80. Poenta je da se krnjava povrsina koliko toliko izravna, ali da sa druge strane bude hrapava kako bi se za nju dobro vezao alu git. Zato i nema potrebe da se ova mesta smirglaju finijom smirglom. Evo slike felne koja je matirana smirdexom i na kojoj su ostecenja osmirglana gradacijom 100: Ovaj postupak ponoviti na sve 4 felne pa ih opet oprati. Ovaj put je dovoljno samo isprati vodom jer je bitno da se skloni fina prasina nastala smirglanjem. Na red dolazi nanosenje gita. Alu git, kao i svaki drugi ima dve komponente. Sam git u konzervi i ucvrscivac u maloj tubi. Nadjite neku povrsinu gde cete zamesati komponente. U mom slucaju je koriscen otpadak zidne plocice. Stavite malo gita na podlogu (recimo kolicinu kafene kasicice) i preko nje iscedite bukvalno kap ucvrscivaca. Ona sve to zamesajte spahtlicom minut dva dok ne dobijete jednacitu masu. Tako zamesanu masu nanosite spahtlicom (kao da mazete puter na hleb) preko ostecenja na felni. Gledajte da popunite rupe tako da vam ne manjka gita, odnosno da ne ostaju udubljenja na povrsini, ali u isto vreme nemojte nanositi previse gita jer cete kasnije imati mnogo vise da smirglate. Imate 10ak minuta da nanesete git dok ne pocne da se stvrdnjava. Vec posle pola sata je git cvrst a posle sat vremena je kao kamen i spreman je za smirglanje. Git mesajte i nanosite malo po malo, nemojte odjednom zamesati mnogo gita jer ce se stvrdnuti dok uspete sve da nanesete pa cete bacati git bez potrebe. Evo slike nanesenog gita na ostecenja: Kada se git stvrdnuo, uzmite ponovo grubu smirglu (100tka) i obradjujte povrsinu. Grubom smirglom skinite samo one velike viskove gita na mestima gde ste vidno preterali sa debljinom sloja: Kada dobijete povrsinu kao na gornjoj slici, predjite na nesto finiju smirglu (250) i ujednacite celu povrsinu. Ukoliko u medjuvremenu provalite da vam negde manjka gita odnosno da se pojavljuju rupe, ponovite nanosenje gita, ovaj put u dosta manjim kolicinama, pa ponovo smirglanje. Evo kako izgleda nanesen i osmirglan git kome je potrebno jos malo naknadnog popunjavanja: A evo kako izgleda dobro popunjen i osmirglan paok gradacijom 100: A zatim to isto smirglano gradacijom 250: Kada zavrsite sve paoke na felni i istu prebrisete vlaznom krpom dobijate nesto sto izgleda ovako: Ja sam se jos malo zezao sa vodenom smirglom 600, pa sam uz redovno kvasenje ovlas presao jos jednom felne. Ovde ne valja preterati da ne biste skinuli previse gita, jer bi ste u tom slucaju morali ponovo da nanosite jos jedan sloj gita, pa smirglanje... Kada zavrsite sve 4 felne, potrebno ih je jos jednom oprati i odmastiti. Neko koristi desilikon sprej. Ja ga nisam koristio jer je ovo ipak kucna radinost, meni je posluzio kuhinjski Fairy i ispiranje vodom. Kada ih operete, obrisete i pustite da se prosuse, obrisite ih jos jednom mikrofiber ili medenom krpom. Evo ih na okupu: A evo i jedne solo da vidite kako izgleda kada je sve obradjeno: Sada su felne spremne za filler. Filler se nanosi u jednom tankom sloju prskajuci malo po malo sa svih strana sa razdaljine od 20-30 cm. Vodite racuna da se cela povrsina predje fillerom i da ne preskocite nista. Nije problem ni ako na nekim mestima preterate jer cete kasnije taj filler ionako smirglati. Poenta je samo da sve pokrijete a da se tom prilikom ne razbacujete. Jedna konzerva fillera je dovoljna za 4 18-tice, cak je malo i ostalo. Uloga fillera je da popuni sitne risove od smirgle i da se dobije ujednacena povrsina. U ovom trenutku je pravi momenat da zastitite ventile krep trakom. Kada sve prekrijete, dobicete nesto sto divno izgleda. Prosto mi bude zao sto mora da se smirgla: Pojedinacno: Divno zar ne? Ali nazalost mora da se smirgla da bi krajnji efekat bio zadovoljavajuc. A evo i zasto: Kada se filler nanese on je hrapav. Evo malo detaljnijih slika, ne znam da li se vidi: Ako bi ste naneli boju na ovakvu povrsinu, krajnji efekat bi bio uzasan. Mozda bi bilo kul ako se ide sa nekom mat bojom gde nema sjaja ali sa metalik bojom sa sjajnim lakom ne bi ste nikada dobili gloss efekat. Tako da se odavde prelazi na sledecu fazu, smirglanje vodenom gradacije 1000. Uzmite neku cinuju sa vodom i malo umocite vodenu u vodu pa malo trljajte. Redovno kvasite smirglu. Ne morate da pritiskate niti da se dugo zadrzavate na jednom mestu. Vodeno smirglanje bi trebalo da ide vrlo brzo i pritom se ne skida mnogo fillera. Cisto je potrebno da se dobije glatka povrsina na koju posle ide boja. Evo slike: Ne brinite ako vam se vidi donji sloj na nekim mestima. Bitno je samo da sve bude glatko na dodir, tako da je prelazak prstima preko povrsine najbolja dijagnostika. Ako ste sve uradili kako treba, dodirom cete biti sigurni, kada predjete prstima preko povrsine bice vam savrseno jasno da li je sve u redu ili ne. Evo felne sa savrsenom vodenom 1000: I malo detaljnije: Poklopce felni (ukoliko ih imate) je dovoljno samo matirati smirdexom, ne morate ih gitovati ni filovati ukoliko su u dobrom stanju i nemaju ostecenja. Ukoliko pak imaju, primenite postupak odozgo i na njih. U mom slucaju su poklopci bili ok tako da sam ih samo matirao: Nakon ovoga uzmite cistu vlaznu mikrofiber krpu, prebrisite felne jos jednom i poredjate ih na povrsinu gde cete ih farbati. Evo slike gde su felne poredjane s time sto je na jednoj vec zapoceto farbanje: E sad, sto se tice farbanja. Ono se radi na slican nacin kao i nanosenje gita s time sto, buduci da sam ja radio sa sprejevima, postoji par sitnih fora kojih bi bilo dobro da se pridrzavate. Prvo, sipajte u neki lavor vrelu vodu iz bojlera. Dovoljna je temperatura vode iz bojlera, nemojte da stavite vodu na sporet da kljuca. U lavor sa vrucom vodom potopite sprej i poklopite ga necim teskim tako da bude skroz u vodi. Tako ga drzite 5-10 minuta, ne mora vise. Zasto ovo radite? Iz 3 razloga. Prvo zagrejana farba se lepse, finije i ravnomernije rasprskava kros mlasnicu spreja, a samim tim dobijate glatkiju i finiju farbanu povrsinu te i bolji gloss efekat na kraju. Drugo zagrejana farba se brze susi na povrsini. Trece kada zagrejete konzervu, osiguravate da i poslednja kap iz spreja bude isprskana napolje, dok kod hladne konzerve uvek ostane neki procenat farbe unutra. Jos jedna napomena, ja sam koristio malo kvalitetniju boju cija je namena bas farbanje aluminijuma, odnosno alu felni. Takva boja ima u sebi aditiv za povezivanje sa aluminijumom tako da i ako ste smirglanjem fillera otkrili neko golo mesto na felni, nece biti problema odnosno ljuskanja sa ovom bojom. Ukoliko koristite obican metalik sprej, to bi mogao biti problem (kazem mogao biti, nije obavezno) tako da bi u tom slucaju pre boje trebalo staviti alu prajmer. Takodje, ova boja je posle pri eksploataciji otpornija na spoljne uticaje tako da preko nje nema potrebe prelaziti providnim (clear coat) lakom, sto bi u slucaju koriscenja obicne metalik boje moralo da se uradi. U ovom trenutku bi bilo dobro da se krep trakom zastite znakovi na poklopcima felne. Kada se konzerva zagrejala pocinjete farbanje prskanjem malo po malo sa razdaljine od 20-40 cm (zavisno od toga kako mlasnica rasprskava). Prvi sloj farbate vrlo tanko, tek da pokrijete povrsinu bojom. Vodite racuna da je sve pokriveno a da je sloj sto tanji. Pri prskanju prvog sloja ne bi trebalo da vidite presijavanje laka posto ovaj sloj ide vrlo tanko: Evo i pojedinacno: Prvi sloj ne ostavljate da se osusi do kraja. Obicno je 15-ak minuta dovoljno. Pod prstom bi trebalo da imate onaj lepljivi efekat. Za tih 15 minuta ponovo potopite sprej u vrucu vodu. Zatim krecete sa drugim slojem. Ovaj put idete dosta deblje nego prvi put. Idete tako debelo da pri nanosenju vidite lak kako se presijava ali vodite racuna da ne preterate jer ce vam se desiti da se na nekim delovima sliva boja sto ce vam pokvariti dosadasnji trud. Evo felne posle drugog sloja: Posle drugog sloja cekajte duze 45 minuta do sat vremena. Opet ne zaboravite da potopite sprej u vrucu vodu. Na kraju ide i masni treci sloj. Kazem masni, jer ga nanosite sto deblje mozete, kao i drugi sloj pa ako je moguce i jos deblje ali da nemate curenje. Sto bolje izvedete treci sloj to ce vam high gloss efekat biti bolji. Evo kako to izgleda: I sve zajedno: Na kraju moram da priznam da sam na nekim delovima imao sitne propuste te da sam trebao da idem jos jednu rundu sa gitom na sitnim mestima ali sam ceo ovaj posao radio nedelju dana, popodne, sa dva mala djavola koja su me jahala sve vreme dok sam radio, tako da nisam imao luksuz da radim jos jednu rundu. U svakom slucaju, s obzirom na veliki stepen ostecenja ovih felni kao i na smesnu kintu ulozenu u ceo posao, mislim da sam uradio super stvar i zadovoljan sam dobijenim. Finalni rezultat: Uzdravlje
  19. 1 point
    neshaoct

    WRC: Vels 2019.

    Latvalin luping, posada je ok Još jedna fantastična sportska predstava održava se u sred Velike Britanije. Nije fudbal, ali o reliju u Velsu se priča na svakom koraku i prisutan je u svim medijima. Još jednom nam majstori volana, i to istinski profesori brze vožnje priređuju uživanje, čak i nama koji smo daleko od mesta događanja. 75. reli Vels je takoreći tek počeo, a već nam donosi zanimljive informacije, fotografske majstorije i atraktivne amaterske video zapise... Počelo je u znaku hrabrog i često riskantnog Irca, 40. godišnjeg Kris Mika, vozača izvanredne Toyote Yaris WRC i najstarijeg među top 10 vozačima. Mik je bio najbolji na ispitu ''shakedown'', koji usput rečeno ne znači nešto mnogo (vreme se ne uzima u obzir u zvaničnom plasmanu), a zna da bude koban i za najiskusnije. Ako se pitate zašto je to tako, onda odgovor leži u činjenici da elitni vozači uvek voze do maksimuma, pa čak i na uvodnom ispitu (u toku relija limiti se redovno prelaze). Dakle, Mik je dobio taj test, a onda je dobio prvi i drugi brzinac i lansirao se na prvo mesto u generalnom. Sve do pred kraj je držao liderski položaj, a onda su ga preskočili Tanak i Ožie. Razliike su male: Ožie zaostaje za Estoncem 3.4 sekunde, a Mik je iza svetskog prvaka samo 0.2 sekunde, Nojvil je iza Mika 4.8 sekundi. Izletanja, prevrtanja, okretanja, probušene gume...sve je već prvog dana viđeno u maglovitim šumama Velsa koje deluju sablasno, a uski putevi su prava zamka kada se vozi ''punim plućima''. Na ispitu 4 je u jarak izleteo Hajden Padon, na ispitu broj 6 je u punoj brzini sa puta skliznuo Esapeka Lapi u svom Citroenu i parkirao se u gustom rastinju. A onda je na ispitu 7 usledio težak udes do tada izuzetno raspoloženog i brzog Jari Mati Latvale u Toyoti. Legendarni Finac je doleteo niz jedan spust kao brzi voz, malo je otišao preširoko a to je bilo dovoljno da Toyota sa brojem 10 sklizne u jarak, pa da se u punom zamahu u desnoj brzoj krivini, okrene na bok i onda da poleti na drugu stranu staze sa konačnim zaustavljanjem na stranici, naslonjena donjim delom na drvo. Posada je samo ugruvana jer nije bilo direktnog udarca sa preda ili u vrata. Okončan je prvi dan i prvih deset ispita (od ukupno 22). Estonac Ot Tanak je na čelu, ali u Velsu se (kao i na drugim WRC predstavama) ništa ne zna sa sigurnošću. To je jedino takmičenje svetskog ranga u kojem može pobediti skoro svaki iz najboljih deset i gde se do poslednjeg metra ne može sa sigurnošću predvideti kralj relija. Pritisak imaju svi, svakako najveći oni koji se bore za titulu, a to su Tanak, Ožie i Nojvil. Poredak posle 10 ispita (od ukupno 22): Tanak - Toyota Ožie - Citroen +3.4 sekunde Mik - Toyota +3.6 Nojvil - Hyundai +8.4 Mikelsen - Hyundai +25.7 Brin - Hyundai +33.5 Suninen - Ford +37.4 Evans - Ford +51.8 Tidemand - Ford +2.56.6 Kopecki (WRC 2) - Škoda +4.01.1 Rovanpera (WRC 2) - Škoda +4.08.6 preuzeto sa - Auto Blog
  20. 1 point
    PremieRacing

    Delta 1.75 turbo benzina

    Eto ti sad, ja sam mislio da me onaj tamo na oglasima mrzi kad ono prijatelji sa foruma me zovu ludim
  21. 1 point
    McSteel

    Delta 1.75 turbo benzina

    Jeste, AF40. Samo taj menjač je i bio u ponudi uz 1750 TBi Trebalo bi da ide k'o nevreme, ona povlači tamo gde moja odustane
  22. 1 point
    @PremieRacing Čestitke i ovde Ja sam svoju malo upregao Sinoć prevožene i OSB ploča, malo se sređuje garaža, pravi se mesta kad ima prostora uvis. Na ovim nosačima fali mi jedna stopica koju ne verujem da sam ja izgubio već prethodni vlasnik tako da je sunđer odradio posao, a ovo ako nađem zasebno kupiću.
  23. 1 point
    Ticma

    Delta 1.75 turbo benzina

    Bravo bravo, cestitke [emoji3060]
  24. 1 point
    neshaoct

    Vazduhoplovstvo

    @chikavili MiG-21 bi mogao da dohvati 100 godina upotrebe i letenja Vojni avioni imaju kratak vek trajanja, posebno u periodu tehnološkog napretka, ali najelitnija letelica Prvog svetskog rata mogla bi zastariti za par meseci. Stvari se nisu mnogo razlikovale u Drugom svetskom ratu. Pronalskom mlaznjaka, čitave flote aviona postale su zastarile kako tehnologija sazreva. Napredni lovci koji su se borili na nebu nad Korejom postali su smeće samo nekoliko godina kasnije, piše ''Nešnal Interest''. Ali, nekoliko dizajna izdržava test vremena. B-52 Stratofortres je prvi put poleteo 1952. godine, ali i danas ostaje u upotrebi. Novi C-130 nastavljaju da lete, a zasnovani su na dizajnu koji je počeo da radi 1954. godine. Ali to su bombarderi i transportni avioni, ne bore se jedni sa drugima. Lovci se suočavaju sa posebnim problemom dugog života, jer se moraju direktno takmičiti sa novijim modelima. Stoga je vrlo mali broj lovaca imao dug radni vek, bilo u proizvodnji, bilo u službi. Početne studije pogodnosti za MiG-21 počele su 1953. Uspeh MiG-15 i MiG-17 ukazao je na to da su sovetski vazduhoplovni inženjeri mogli da se nadmeću sa svojim zapadnim kolegama, a sa MiG-19 Sovjeti su imali svoj prvi nadzvučni lovac. Međutim, tehnologija se tako brzo promenila u prve dve decenije leta mlaznjaka da su lovci koji su dominirali Korejskim ratom zapravo zastareli do sredine 1950-ih. MiG-15 mogli su razdvojiti formaciju B-29, ali nisu mogli da uhvate moderne američke bombardere. Sovjeti su nameravali da MiG-21 to promeni, istovremeno pružajući efikasnu opciju vazdušne superiornosti. MiG-21 (na kraju nazvan ''Fišbed'' u NATO klasifikaciji) leteo bi brže od dva maha, sa unutrašnjim topom i kapacitetom za nošenje između dve i šest raketa (Fišbed je aktiviran i pre upotrebe projektila). Kao i većina lovaca, MiG-21 bi na kraju služio u napadu na mete na zemlji, u kom može da nosi ograničen broj bombi i raketa. Kao i kod mnogih njihovih lovaca, Sovjeti su radije upravljali MiG-21 sa zemlje, eliminišući potrebu za glomaznom, sofisticiranom radarskom opremom. Sve u svemu, SSSR je napravio 10.645 lovaca u periodu između 1959. i 1985. Indija bi izgradila još 657 na osnovu sporazuma o licenciranju i transferu tehnologije sa Moskvom, dok je Čehoslovačka napravila 194 pod licencom. Pod komplikovanim i pomalo sumnjivim okolnostima, Narodna Republika Kina nabavila je dovoljno aviona i tehničkih dokumenata kako bi inženjering MiG-21 pretvorio u Čengdu J-7 / F-7. Kina je proizvela oko 2400 lovaca u periodu od 1966. do 2013. godine. Kombinovani brojevi čine MiG-21 daleko najproizvedenijim nadzvučnim avionom u svetskoj istoriji. Sa MiG-21, inženjeri su razvrstali kroz niz osnovnih problema na kojima se buduća istraživanja ne mogu bitno poboljšati. Moderni lovci ne lete mnogo brže od MiG-21 ili ne manevrišu mnogo sposobnije. Iako nose više naoružanja i imaju sofisticiraniju elektronsku opremu, mnoge vazduhoplovne snage mogu to tretirati kao luksuz; oni jednostavno žele jeftinu, brzu letelicu koja se lako održava i koja može da patrolira vazdušnim prostorom i povremeno baci nekoliko bombi. Fišbed odgovara opisu. Da budemo sigurni, Fishbed ne bi bio posebno koristan borac u zapadnoj službi. Ima kratke nosače, ne može nositi veliku količinu sredstava i nedostaje prostora za sofisticiranu elektronsku opremu. Oblik kokpita ograničava svest pilota. Međutim, on je prikladno ispunio sovetsku potrebu za borbenom presretačem za nadzor nad zemljom koji bi mogao da leti i bori se preko ratišta zapadne Evrope, kao i da deluje u ograničenoj ulozi presretanja. Za vreme hladnog rata, Sjedinjene Države došle su u posed više varijanti MiG-21 (na kraju su kupili eskadrilu J-7 od Kine). Generalno gledano, američki piloti su dobro govorili o avionu i on je izveo više nego adekvatno u situacijama obuke agresora. Zaista su visoko obučeni američki piloti verovatno gurnuli MiG-21 dalje nego što je to mogla većina sovetskih pilota. MiG-21 imao je veliku ulogu u ratovima širom Bliskog Istoka. Lovci-bombarderi izraelskih odbrambenih snaga opustošili su egipatske i sirijske Migove u uvodnim udarima Šestodnevnog rata. MiG 21 su se borili izraelskim lovcima u ratu zastrašivanja, Iom Kipur ratu i ratu u Libanu, uopšteno teško pateći od ruku izvrsnih izraelskih pilota. U jednom slučaju izraelski lovci u postavili zasedu i uništili nekoliko MiG-21, kojim su leteli sovjetski piloti. Posle uspeha zapadnih letelica protiv MiGova-21 na Bliskom Istoku, kao i u Angoli, mnogi su zaključili da su sovjetski lovci završili Međutim, pitanje obuke pilota otežava poređenje. MiG-21 nastupio je više nego adekvatno u uporedivim kontekstima obuke pilota. Na primer, indijski avioni MiG-21 leteli su u Indo-pakistanskom ratu 1965. godine i angažovani u ratu 1971 i Kargilskom ratu. MiG 21 se takođe dobro pokazao u vazdušnim borbama u iransko-iračkom ratu. Broj operativnih MiG-21 počeo je da opada krajem 1980-ih i 1990-ih, jer su ih moderniji modeli zamenili, a nakon raspada Sovjetskog Saveza doveli su do dramatičnog smanjenja. Sovjetske države nisu imale sredstava za održavanje flota migova. Međutim, brojne vazduhoplovne snage i dalje koriste MiG-21 i njegove kineske varijante. MiG-21 trenutno služi u osamnaest vazdušnih snaga širom sveta, uključujući dve članice NATO-a (Rumunija i Hrvatska). Avioni su leteli u četrdesetak drugih vazduhoplovnih snaga (brojanje je teško jer su ponekad zemlje prestale da postoje pre MiG-ova koji su im služili) od 1960. J / F-7 služi još trinaest zemalja, a četiri su ih povukle. Kina, Rusija i Ukrajina još uvek obavljaju radove na održavanju i ažuriranju postojećih letelica. Pojava 3D štampanja može olakšati trenutnim operaterima da zadrže svoje migove jer mogu proizvesti rezervne delove i nadogradnje u zemlji. Malobrojni Migovi-21 danas su u velikoj meri lovcu koji je sišao sa linije 1959. Nose različito, daleko sofisticiranije oružje, uključujući R-60 AAM, Magic 2 i Pithon III. To ih čini daleko smrtonosnijima od njihovih starijih rođaka. Štaviše, nadogradnje njihove elektronike poboljšale su njihovu radarsku i komunikacijsku opremu i omogućile isporuku precizno vođene municije. Kina je završila proizvodnju na J-7, što znači da smo videli poslednju varijantu MiG-21 kako napušta montažnu liniju. Hrvatska i Rumunija raspolagaće svojim migovima u narednih pet godina. Nakon niza nesreća, Indija konačno povlači svoje MiG-21 (pod pretpostavkom da ikada zaista može nabaviti ili proizvesti zamenu). Kineski J-7 prebačeni su u lokalne obaveze odbrane i obuke. To, međutim, ne znači kraj Fišbeda. Mnogi od modela J-7 i F-7 ostaju u upotrebi i mogu da ostanu u službi još neko vreme. Bangladeš je kupio poslednju desetinu F-7 u 2013. godini i skoro im neće trebati zamena. A puno vazdušnih snaga jednostavno nema potrebe za nečim mnogo sofisticiranijim ili skupljim. Možda neće napuniti 100 godina u službi, ali 70 - 80 svakako hoće. preuzeto sa - b92.net
  25. 1 point
    dach@

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Kažu da je Kvartararo dobio punu snagu motora za ovu trku, videćemo sutra na pravcima
  26. 1 point
    @Dzoni. Pretpostavljam da je zbog gumice na uljnoj pumpi. (Mada nisam siguran da je to problem i na 1.6 ) Je l' se to desava samo pri ovoj temperaturi ili ?
  27. 1 point
    skile86

    Delta 1.75 turbo benzina

    Ovako brzo ja patike ne bih kupio, svaka cast. :-) Bas me zanima kako ide Delta sa tom motorizacijom.
  28. 1 point
    dellas

    Delta 1.75 turbo benzina

    Svaka cast na brzom odabiru tako se kupuje auto
  29. 1 point
    knezevic76

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Sa tigar HP prešao oko 4000 km, možda i više, prezadovoljan. Zlatibor, Tara, kiša, vrelo vreme, par incidentnih situacija i naglih kočenja, bez proklizavanja, bez škripanja na vrelom asfaltu, kako je neko govorio. Ne verujem da je ta Lassa išta bolja. A posle onog proklizavanja na semaforu, nije mi ni u užem izboru kao i primer što sam naveo da je čovek sa premium lassom proklizao pri maloj brzini. I taj je verovatno čitao da je lassa extra, bla bla pa se razočarao. Tako da, po meni, previše pokušavate da uzdignete neki brend pljujući drugi. Ono što je nama sava i tigar to je u nekim zemljama lassa i Kama. Ne vidim po čemu se Lassa razlikuje od Tigar UHP i HP, kama, matador, sava..... Sem po tome pto ih gura jedan uvoznik. Valjda smo dovoljno zreli da ne padamo na forsirani marketing i rekla kazala.
  30. 1 point
    neshaoct

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Sjajni Kvartararo uzeo pol u Tajlandu, novi pad Markesa Kako prenosi Sport Klub, Fabio Kvartararo će startovati prvi na Velikoj nagradi Tajlanda u nedelju, drugo mesto u kvalifikacijama je osvojio Maverik Vinjales dok je treći bio Mark Markes. Tokom Q1 su najpre vodili Pol Espargaro i Kal Kračlou, a u vrhu su tada bili Peko Banjaja i Taki Nakagami. U Q1 je bio i Danilo Petrući, ali je on posle prvog izlaska na teren bio tek na 11. poziciji. Petrući se uozbiljio i uspeo je da dođe do prvog mesta, Kračlou je narpavio drugo vreme, a na tri minuta do kraja Q1 dela kvalifikacija je pad imao Frančesko Banjaja. Ipak u samom finišu je Pol Espargaro došao do druge pozicije, a Kal Kračlou nije uspeo da odgovori. Q2 deo kvalifikacija je odlično počeo Mark Markes, ali je još u prvom izlasku Fabio Kvartararo uspeo da se popne na prvo mesto postavši prvi vozač koji je vozio ispod 1:30 krug na stazi u Buriramu. Markesovo vreme je inače bilo samo 11 hiljaditinki lošije, a odličan je bio i Maverik Vinjales. Inače u prvom delu treninga je udes imao Valentino Rosi koji je tada bio deveti, a skuterom je stigao na vreme do garaže kako bi probao još jednom da izađe na stazu. U nastavku je Fabio Kvartararo i dalje dominirao, a veliki kiks je imao Mark Markes koji je izleteo u petoj krivini. Bilo je tada manje više jasno da jedino Maverik Vinjales može da ugrozi Kvartarara koji je vozio odlično ali je i sam pao i u šljunku je završio kvalifikacije. Vinjales je uspeo da se domogne druge pozicije. Vozači koji su pali nisu doživeli ozbiljnije povrede. Kvartararo je kvalifikacije završio sa krugom 1:29.719 što je i rekord staze, Vinjales je imao zaostatak od 106 hiljaditinki, a Markes 202 hiljaditinke. Četvrto vreme je imao Morbideli, peto Petrući, a sledili su Džek Miler, Doviciozo, Mir, Rosi, Rins, Pol Espargaro i Aleš Espargaro. preuzeto sa - Auto Blog
  31. 1 point
    neshaoct

    Porsche Road Tour Serbia 2019.

    TopSpeed TV: Porsche Road Tour Serbia 2019. Jedna od najprestižnijih automobilskih marki, čije je postojanje prožeto neraskidivim vezama sa automobilskim sportom i visokim performansama i ove godine, kao ni prethodnih nije zaboravila ljubitelje Poršea u našoj zemlji. Tim povodom organizovan je trodnevni događaj po nazivom ''Porsche Road Tour Serbia 2019'' i to na stazi Centra ''Navak'' pored Subotišta:
  32. 1 point
    dekirs

    Delta 1.75 turbo benzina

    Prva Delta sa xenonima koju vidim Svaka cast odlican prevoz.
  33. 1 point
    bit

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Jbg, tako to ide, bubu sam tako kao ti mlađan imao, samo kod nje 99% stvari sam mogao sam uraditi, sve sem otvaranja motora, nisam imao potrebe za tim. Ali uvek u autu komplet alata, za svaki slučaj, prelije karburator, otvaraj na putu čisti vraćaj, svećica neka ne baca, crkla, skidaj na putu, menjaju vozi. Procuri gorivo na spojevima, smrdi, leži krpi do kuće, a idem od fakulteta kući na vikend . Jednom mi je guma pukla tako da se ogulio komplet gazeći sloj ono što je ostalo ogulio sam i došao kući 30km/h, narednih 100 km, rezervna izduvana jer se pritisak od gume koristio za potiskivanje vode za brisače [emoji16] Nije sve tako crno kao taj Audi 6 [emoji6] Послато уз помоћ ТT
  34. 1 point
    Axic

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Da im nije ovih niko ne bi cuo za Lassu Realno, malo bolja od Save i Tigra a opet za toliko losija da moze da se svrsta u srednju klasu.
  35. 1 point
    dejica

    Fiat 500x 1.6 EtorQ

    Potrosnja oko 7 grad otvoreno oko 5 mesano 6.8 utisci dobri Evo u novembru puni 3 godina i skoro 40 000 km bez problema i vandrednih servisa jos Nisam ni jednu sijalicu zamenio za sada prezadovoljan!
  36. 1 point
    danijel55

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Ima tu svega,al opet moze biti ne mora znaciti. Evo pr: Licno poznajem coveka sto vozi stila koji na satu ima 800k km,jednog sto je kupio e46 u servisnoj poslednii servis na 580k km,vozio je 3 god bez i jednog kvara i prodao.Sve zavisi kako se odrzava i vozi. Naravno pre kupovine odlucis dal je to auto za tvoj dzep. Ako ne turbak,nikako turbina da zvizdi
  37. 1 point
    MS PK

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    I ne karavan Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  38. 1 point
    Djuk85

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Mene zanima jel moze da se zaradi na reklamu
  39. 1 point
    alfini0507

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Za razliku u ceni registracije za godinu, dve bi Stilu resio sve misterije a posle voznja za DŽ [emoji6] Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
  40. 1 point
    Slazem se Послато са SM-J330F помоћу Тапатока Najbolje ti je 1.9 120ks u smislu odrzavanja a i kvarova, ne da je npr.150ks losiji kao motor, oni su isti ali je 120ks prostiji a i samim tim ima manje stvari koje mogu da se pokvare a i jeftiniji su delovi malo Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  41. 1 point
    Hahahaha, jeeeboteeee... lassaaaaaaaa Nisam pitao koje uzeti, vec sam resio 90% samo pokusavam da vidim jos necije iskustvo, ako ga ima. Ako budem uzeo nove Winter, svakako cu preneti utiske ovde. Inace, ako se ne secate, ja sam uvek u fazonu da Tigru dam sansu, cak sam na Twingari uzeo Primu. Uopste nisu bile lose. Tri mane su im da se malo teze balansiraju (potencijalno ih treba rotirati po felni), brze se trose i malo su tvrdje na temperaturama ispod 15. Sve ostalo odlicno.
  42. 1 point
    neshtry

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Ja isto kažem.. [emoji6] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  43. 1 point
    Ivan

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Ma sve OK , samo da se previse ne zanesemo . Vec i pocetnu pricu oko izbora velicine felni prebacujemo u "Fiat/Lancia/Alfa - dimenzije felni i guma". Ali posto je u pitanju Skoda, ostavismo tih par postova ovde. Pa je krenulo dalje gde kupiti, kako se ispravljaju celicne felne, koji srafovi, sta za ratkapne, kace se oglasi felni... A tema o pneumaticima - sve OK samo da odgovarajuci sadrzaj bude u temi sa odgovarajucim naslovom (a hvala Bogu, imamo ih). Lakse ce biti svima za snalazenje i pretrage . Sto se tice tih dimenzija koje trazis, malo je nestandardna za vecinu nas ovde (posto je crossover u pitanju) - slobodno sacni i testove po netu. Posto rezultati istog modela generalno mogu da variraju od dimenzije do dimenzije. Hankook je svakako u zadnje vreme u visoj klasi, blizu premiumu. I cisto da znas da ti je XL oznaka na gumi za Extra Load. Edit: Imas ovde ADAC za slicnu 215/65/16, ali od pre 2 god.: https://www.adac.de/rund-ums-fahrzeug/tests/reifen/winterreifen/215-65-r16h/alle-testergebnisse/
  44. 1 point
    Axic

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Ali zato kad zavergla u januaru na - 17 a komšije pogled tipa nevera . . . oh wait, akumulator još nije zamenio
  45. 1 point
    @Panic97 Probaj drugu klapnu gasa.
  46. 1 point
    Druze ja imam problem sa padom obrtaja skoro 2 godine i jos ga nisam resio Zubljen na komparater i blokirace jedno 10 puta, redjali se majstori a i ja ga zubio I sve je u redu A opet je ostao taj problem pada obrtaja i vracanje sa 0 na 850 Ako hoces ima jedan majstor u Boru koji ti moze pogledati zubljenje i ako je lose uzubljen moze ga uzubiti...
  47. 1 point
    N.N.

    Fiat 500 / Fiat 500e

    500X je klasa T-Roca... Što se tiče električnog 500. Osim na što je na novoj platformi sa njim će debitirati i novi infotainment na Androidu. Interno se naziva Harman R1. Pogonit će ga Intel Atom procesor za automobile izrađen u 14 nm procesu. Ovaj infotainment donosi i OTA nadogradnje.
  48. 1 point
    Boris90

    Vazduhoplovstvo

    Juce iznad Srbije
  49. 1 point
    ata

    Vazduhoplovstvo

    @bit Ti izgleda ne shvataš o čemu se priča?!
  50. 1 point
    A ono cimanje za rukav na aerodromu i autobuskoj stanici? Kako me to nervira, uh. Ispratim nekoga na avion, ili sačekam, a ovi ko lešinari napadaju. Pa sami taksisti treba da prorade na svom imidžu, tj ponašanju. Nemam nikakav problem da etiketiram taksiste, komunalnu policiju, likove ala ekipa iz državnog posla. Većina su bagra, svi to znamo, ali se sada neki prave fini, ono budimo politički korektni. Taksisti u BG su kartel, zaštićeni su ko beli medvedi.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...