Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/17/19 in all areas

  1. 4 points
    Irena HGT

    Funny photos

  2. 3 points
    [emoji50] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  3. 3 points
    Woodoo

    Funny photos

  4. 3 points
    djomla

    Kuda ide ovaj svet?

    Dovoljno je naslov samo da procitam, ne zelim ni da kliknem
  5. 2 points
    totti

    Kuda ide ovaj svet?

    Da ne budemo baš ekstremi, ali bolje Duterte [emoji3]
  6. 2 points
    silenci

    Kuda ide ovaj svet?

    najludje sto se ovaj debilizam i dalje prikazuje na TV,treba nama jedan kao severnokorejski vodja
  7. 2 points
    Irena HGT

    Cene goriva...

    Da li možemo očekivati poskupljenje goriva u Srbiji? Posle napada na naftna postrojenja u Saudijskoj Arabiji, najvećem svetskom izvozniku nafte, što je izazvalo turbulencije na globalnom tržištu, ne treba očekivati veće probleme niti poskupljenje goriva u Srbiji, kažu za Tanjug stručnjaci i nadležni. Generalni sekretar Udruženja naftnih kompanija Tomislav Mićović ističe da se zbog toga u narednom periodu ne očekuje poskupljenje goriva u Srbiji, ali da treba imati u vidu da je ipak i domaće tržište osetljivo na globalna kretanja. On je za Tanjug kazao da trenutno nisu veliki globalni poremećaji i da se oni ne mogu odraziti tako brzo na domaće tržište. Podseća da je u aprilu i maju cena barela išla i preko 70 dolara te da se ne može reći da je situacija zabrinjavajuća ako je cena barela sa 60 dolara skocila na 68. Iako je skok veliki, situacija još uvek nije zabrinjavajuća, samo je pitanje da li će se takav trend nastaviti, ističe. Mićović kaže da je cena goriva u Srbiji u tom periodu bila skuplja u odnosu na danas za pet dinara te da se ni skorije, ni dramatično poskupljenje ne može očekivati. Dnevno, objašnjava, nedostaje 5,7 miliona barela sirove nafte, što je ujedno 5,7 odsto ukupne svetske potrošnje i predstavlja ozbiljan nedostatak. Kod ovakvih poremaćenja nema bolje odbrane od obezbeđivanja zaliha, ističe sagovornik Tanjuga. On navodi da 83 odsto goriva u Srbiji potiče od sirove nafte koja je uvezena ili od uvezenih derivata. Jelica Putniković, urednica Balkan magazina, ističe da gorivo u Srbiji neće poskupeti zbog ovakve situacije na globalnom planu. Kako kaže, to što je juče ujutru skočila cena nafte za oko 20 odsto i potom i pala predstavlja više jedan "psihološki bum". "To je jedan psihološki bum sa cenama sirove nafte, jer se napad na saudijska postrojenja desio preko vikenda i berze su odreagovale tako kako jesu, a veliki udeo ima i pokušaj onih koji spekulišu sa prodajom i kupovinom nafte da što više zarade", rekla je Putnikovć za Tanjug. Kako kaže, da bi se to odrazilo na cene derivata na pumpama Srbije trebalo bi da protekne neko veme. Nafta se ne kupuje danas za sutra i naftne kompanije imaju svoja nalažista i rezerve i neće brzopleto dizati cene, ističe. "Kako će se prodavati u narednom periodu zavisi kako će se razvijati situacija i ako ne bude novih napada na saudijska postrojenja mislim da ne bi trebalo da bude ni nekih većih problema sa poskupljenjem, kaže Putniković. I ministar energetike Aleksandar Antić uveren je da cena derivata na benzinskim stanicama u Srbiji neće poskupeti u prvim danima nakon terorističkih napada u Saudijskoj Arabiji. On je ranije danas rekao da su poslednji događaji u Saudijskoj Arabiji svakako u prvi mah izazvali „značajan rast cena sirove nafte na svetskom tržištu", te da će se tek videti kako će se dalje odraziti na cenu i snabdevanje. "Videli ste da je cena sirove nafte porasla za dvadesetak procenata, ali je posle došlo do laganog pada cene. Tako da je danas cena sirove nafte nekih desetak odsto veća nego pre ovog terorističkog napada", rekao je Antić. On je naglasio da očekuje od proizvođača, trgovaca, uvoznika da apsolutno profesionalno prilaze ovoj situaciji i „da ovaj pik tretiraju kao bilo koji drugi pik i da sa te strane nemamo neku dodatnu nervozu koja bi kreirala rast cena derivata". Cene nafte su danas pale iako je tržište i dalje zabrinuto zbog pretnje vojnim odgovorom na napade izvedene na naftne objekte u Saudijskoj Arabiji. Ti napadi su prepolovili naftne proizvodne kapacitete tog kraljevstva i podstakli skok cena "crnog zlata" koji nije zabeležen decenijama, podseća agencija Rojters. Cena severnomorske nafte "brent" pala je jutros za 15 centi ili 0,2 odsto na 68,87 dolara za barel, dok je američka "laka" nafta pojeftinila za 54 centa ili 0,9 odsto na 62,36 dolara za barel. Nešto ranije, cene obe vrste nafte pale su za oko 2,0 odsto. Cene nafte skočile su juče za gotovo 20 odsto kao odgovor na napade u Saudijskoj Arabiji, što je bio najveći skok u skoro 30 godina. preuzeto sa - Auto Blog
  8. 2 points
    vagenovac

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Punto1 1.2 16v totalisan na miseluku njega mi najvise zao Punto2 1.2 16v 80ks Bmw 520i 170ks Passat b5.5 1.9tdi 140+ ks Alfa 156 1.9jtd 116ks Grande punto 1.9mjt 8v hibrid 191ks Superb 2.0tdi 207ks Alfa 159 1.9 16v hibrid 210ks Alfa 147 1.9 150ks Bmw e46 320d 180+ ks Bmw e60 520d 201ks Bmw f10 520d 227ks Prvo sam vozio benzince, a onda sam odrastao Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
  9. 2 points
    dellas

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Neke slike imam neke nemam, ali lakse mi je samo da nabrojim listu: -Corsa A1.5D - Restyle 50hp -Peugeot 306 1.4i 75hp -Citroen Saxo 1.4i 75hp -Daewoo Leganca 2.0i 130hp -Fiat Bravo HGT 2.0 20v 147hp -Golf 3 Cabrio 1.8i 90hp -Lancia Kappa 2.0 20v 155hp -Citroen Xsara VTS 2.0 16v 163hp -Renault Megane 1.9dci 150+hp -BMW 330d e46 220+hp -BMW 520i 24v e34 150hp -Corsa C 1.2 75hp -Fiat Stilo 1.9JTD 116hp -BMW 530d e39 223hp -BMW 330d e46 184hp -Audi A3 8L 1.9 TDI 130hp -BMW 320d Touring e46 150hp -BMW 320d e46 150hp -BMW 525d e60 M sport 200+hp -Audi A3 Sportback 1.9 TDI 105hp Bilo je mozda jos nesto u prolazu ili kao project car, imao sam Bubu 76', Mercedesa 124 260E, jos jednu Xsaru VTS project car koji nisam zavrsio... P.S. Tema je sta sam vozio pre fiata to je onda samo ovih prvih 5
  10. 2 points
    ISV_01

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Svedski tenk, 340GL iste boje kao i ovaj. I dan danas mi zao sto smo ga prodali, rado bi ga i dalje vozio.. Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk
  11. 2 points
    kreator

    Kuda ide ovaj svet?

    Vulin verovatno odgledo sve delove Ramba i dobio počasnu kartu.
  12. 2 points
    Lufti

    Severna Italija

    Ufur na zur je 17e/osobi, postavka nije nikad ista tako da vas mame da dodjete vise puta. Nisam neki preterani ljubitelj brze voznje a nemam ni postere sportskih automobila po zidovima ali je ovo prosto jedno fantasticno iskustvo. Mi smo nekako navikli da kod nas ovakve automobile voze uglavnom mediokriteti ali tek u Italiji mozete shvatiti sta je pisac hteo da kaze. To su skulpture na tockovima koje jedino ima smisla voziti po osuncanom danu u brdima Toskane i na jos par slicnih mesta na svetu, zarad istinskog uzivanja u voznji a ne pokazivanja imovnog stanja. Nekako sam do sada uvek osecao neku nelagodnost kada bih prolazio pored ferarijevih automobila na ulici, ali sam u muzeju istinski uzivao... Ukoliko se predomisljate da li vredi posetiti muzej, cak i ako niste vozac ili se nikada niste vozili automobilom ili ih naprosto prezirete, odgovor je potvrdan! Na kraju ture mozete uplatiti simulator voznje: Na izlasku iz muzeja nas je docekala i buducnost koja je u Italiji uveliko sadasnjost:
  13. 2 points
    YUgisa

    Yugo 1.1 EFI

    Da nastavimo tamo gde smo stali u julu. Napravljen nosac hladnjaka ulja, posto bivsi vlasnik to nije nikako resio kada je promenio fabricku poziciju hladnjaka da bude unutar veznog lima, takodje ukloljen i 4ti nosac ventilatora koji je bio delimicno odsecen jer smeta pri toj izmeni: Posto je poceo motor da slini ulje na meracu za nivo, zamenio sam gumicu i dodao jedan "O ring" tako da se nadam da sad nece biti problema: Prepravljena creva za hladnjak ulja sa selni na AN spojke: I posle skoro 2 godine, 3 nedelje mucenja sa delovima koji ne rade ono sto je predvidjeno i jednog nervnog sloma, napokon napravljen Oil Accumulator Can: Za one koji zele vise o sistemu, da krenemo od pocetka. Poenta Oil Accumulator Can-a je da poboljsa konstantnost pritiska ulja u motoru koji zna da opadne u krivini i pri kocenju (teoretski i pri ubrzanju, ali ne mom autu ) kada pumpa povuce vazduh umesto ulja. Takodje omogucava zadrzavanje ulja pod pritiskom i nakon gasenja motora i moze da ga oslobodi pre startovanja motora kako bi se izbegao suv start. To se postize postavljenim klipom u rezervoaru, ~2/3 rezervoara je ispunjeno uljem dok je ~1/3 rezervoara ispunjena vazduhom pod pritiskom koji sluzi da pomeri klip i istisne ulje u motor kada opadne pritisak ulja u motoru. Sistem moze da sadrzi oko 0.9 do 1.2l ulja u zavisnosti kako je podesen. Sto se tice konkretno ugradnje na moj auto, OAC sam povezao sa motorom tako sto sam ga spojio na mesto gde fabricki dolazi davac pritiska ulja koji sam prebacio u sam rezervoar za OAC, to mi ujedno omogucava da nagledam situaciju u celom sistemu, da pratim da li je rezervoar dovoljne zapremine (da li se prazni skroz u voznji), kao i da znam kad se rezervoar u potpunosti ispraznio pre startovanja motora. Zbog konstruktivnog ogranicenja elektromagnetnog ventila (pod naponom pusta ulje u jednom pravcu, a bez napona u drugom pravcu), napravio sam stelujuci davac pritiska ulja koji se nalazi izmedju motora i ventila/rezervoara, kada u motoru opadne pritisak ulja, davac daje signal ventilu da ispusti ulje u motor, kad se pritisak stabilizuje, ventil se gasi i omogucava motoru da vrati ulje nazad u rezervoar. Menjanje pritiska vazduha u rezervoaru omogucava stelovanje brzine reagovanja sistema tj kojom brzinom ce se ispustiti ulje nazad u motor, dok stelujuci davac pritiska ulja mi omogucava da nastelujem kad ce da se vrati ulje u motor. U normalnoj voznji planiram da bude namesteno ispod pritiska ulja koji motor stvara pri leru, kako sistem ne bi stalno ispustao ulje u motor, dok za voznju na stazi cu da podignem da ispusta pritisak ulja cim malo opadne maksimalan pritisak ulja u motoru kako bi najefikasnije zastitio motor. Pored kontakt brave sam stavio prekidac koji gasi ventil kako bih izbegao ispustanje ulje iz rezervoara u slucaju kada necu startovati motor, ali imam potrebu da dam kontakt.
  14. 1 point
    Irena HGT

    Volkswagen Tayron Coupe / Tayron X

    Volkswagen je SUV model Tayron kineskim kupcima ponudio još prošle godine ali u planu je i njegova Coupe verzija. To povrđuju i ovi patentni renderi dok se zvanična promocija po nekim izvorima može očekivati u prvoj polovini sledeće godine. Tayron Coupe će takođe biti napravljen na MQB platformi, a što se dimenzija tiče biće nekoliko mm kraći od reguralnog Tayrona (koji je inače dugačak 4589 mm) i za 25 mm niži što znači 1640 mm). Međuosovinsko rastojanje ostaje isto i iznosi 2731 mm. U ponudi će biti 2.0 litarski turbo benzinac u verzijama sa 137 kW/186KS i 162 kW/220KS, u paru sa sedmostepenim DSG menjačem. Sem sa prednjim pogonom Tayron Coupe će u nekim verzijama biti dostupan i sa pogonom na sva četiri točka. Kao i za regularni Tayron, i za proizvodnju Tayrona Coupe će se brinuti tamošnji FAW-Volkswagen. preuzeto sa -Auto Blog
  15. 1 point
    neshaoct

    Auto Moto Fest 2019. Niš

    Sajam automobila u Nišu ove godine beleži veliki jubilej - deset godina postojanja X ''Auto Moto Fest'' Niš biće održan od 4. do 6. oktobra 2019. godine u niškoj Hali Čair. Niški sajam jedinstven je u ovom delu Srbije, jer opstaje već čitavu deceniju. Pored velikog privrednog značaja, godinama beleži i veliki broj turističkih poseta u dane održavanja sajma koji su uvek početkom oktobra. Ovogodišnji sajam donosi nekoliko srpskih premijera a to su: Škoda koja će da predstavi Skalu i Superb facelift, nacionalna premijera rezervisana je i za Nissan Micru 1.0, X-trail kao i Ford Mondeo, Mazda sa CX-30. Niške premijere su: Toyota Camry, Corolla hybrid i RAV 4, Citroen C5 Aircross i Berlingo, Nissan Qashqai, Ford Focus, Volkswagen Touareg i Arteon, Mazda 3, Huyndai - Elantra restilizovana, Renault Clio V, i Audi A6 čija promocija je takođe niška premijera. Pored novog sajta i srpskih premijera, zanimljivih dvotočkaša i puno programa tokom održavanja sajma, veliki popusti i odlična ponuda zaštitni su znak niškog Auto Moto Fest-a. Niški sajam po prvi put nakon decenije postojanja dobio je i maskotu, koju je osmislio višestruko nagrađivan karikaturista Saša Dimitrijević. Osim putničkog na niškom sajmu biće ponuđen i bogat teretni program, uz prateću opremu. Neće izostati velika ponuda guma dok će osiguravajuća društva imati svoje štandove i pristupačnu ponudu. Tradicionalno će biti postavljena i trkačka staza za mališane. Oldtajmeri imaće svoje mesto, jer upravo njihova izložba svake godine izazove veliko interesovanje posetilaca. Brendovi automobila na niškom Auto Moto Festu: Ford, Fiat, Toyota, Citroen, Audi, Škoda, Renault, Dacia, Nissan, Mazda, Yamaha, Motogrini, Jeep, Hyundai kao i brojni auto centri i servisi. Organizator Auto Moto Festa je City Marketing Centar, pokrovitelj Grad Niš i TON. Kako niški Sajam automobila ove godine beleži jubilarno izdanje, kako i dolikuje, smotru četvorotočkaša otvoriće Mladen Alvirović, urednik i voditelj decenijama najgledanije emisije o automobilizmu kao i revije ''SAT''. Godinama porodica Alvirović pruža nesebičnu podršku niškom sajmu... preuzeto sa - Auto Blog
  16. 1 point
    YUgisa

    Yugo 1.1 EFI

    Pa moze svasta da se ubaci Tako je bilo kod mog Yuga dok je bio kod bivseg vlasnika, tako ce biti i kod ovog samo cemo malo urednije da spakujemo
  17. 1 point
    neshaoct

    Vazduhoplovstvo

    Za minut Samo nek' se leti...više će se snimati, a onda ćeš i ti mene preduhitriti sledeći put
  18. 1 point
    MS PK

    Slike automobila bez posebnog razloga...

    Ulozeno mnogo ljubavi i vremena.. Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  19. 1 point
  20. 1 point
  21. 1 point
    Glupo je da plaćaš skoro duplo!
  22. 1 point
    Irena HGT

    Uplaćene članarine

    Može
  23. 1 point
    marko.jovanovic

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Seks, zašto pitaš
  24. 1 point
    Irena HGT

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Verovatno je nisam ja otvorila, kao ni za jedan auto do sada Zaboravih da je Viktor pisao
  25. 1 point
    Milutinac

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Ima nas koji se secamo da je imala i temu ovde
  26. 1 point
    Irena HGT

    Šta ste vozili pre Fiata?

    Toyota Carina II, '90 godište, 1.6 4AF motor, sa štelovanim karburatorom i malo dodatnog čačkanja imala je oko 120 ks. Eh... Sada je već postala veš mašina ili nešto drugo.
  27. 1 point
    dach@

    Funny photos

  28. 1 point
    Milutinac

    Ikea Srbija

    Aha sad je menza. OK. Ima i za 200 dinara rucak. Kod nas "Kod Brene" pljeska...vrh, sve puca.
  29. 1 point
    Grafit

    Slike automobila bez posebnog razloga...

    Kakav Kermit! Sjajno!
  30. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Za kraj jos par random fotki... Evo je odradio posao posteno: 2629 km, prosecna potrosnja 5.2 l/100km. Nezaborano putovanje, nadam se da cemo imati prilike da ga ponovimo i dodamo jos neka mesta koja ovom prilikom nismo posetili... Sent from my SM-A510F using Tapatalk A da ne zaboravimo da je truli zapad i dalje truo: Sent from my SM-A510F using Tapatalk
  31. 1 point
    djomla

    Funny photos

  32. 1 point
    Ne moraš citirati susedni odgovor... Radio je sličan mome, kupi ove fabričke sa linka, 1000rsd plus poštarina i problem rešen... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  33. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Taj rad! Mislim da bih pao u iskusenje da u levoj krivini slucajno otvorim suvozaceva vrata i odjasem u zalazak sunca kao Talični...[emoji16] Sent from my SM-A510F using Tapatalk
  34. 1 point
  35. 1 point
    Woodoo

    Funny photos

  36. 1 point
    MS PK

    Kuda ide ovaj svet?

    Nemam ni ja ali sa 15god...ne zna bre nista o zivotu a kamo li da moze da menja pol. Nije to tetovaza jbt
  37. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Sledeca destinacija Firenca, odnosno vila u brdima pored firence, nekih 9 km od grada. Sve pohvale idu lepsoj polovini koja je to sve na vreme nasla, rezervisala i organizovala, moje je bilo da vozim i uzivam, i taj zadatak sam uspesno uspeo da obavim... Kao sto mozete i sami primetiti, najbolji smestaj koji sam imao u zivotu ne racunajuci hotele. O svakom detalju je vodjeno racuna, vila ima i svog bastovana koji se brine o okucnici i bazenu...uspeli smo da iznajmimo sobu sa doruckom za 50e/osobi sto je za ovaj luksuz bagatela... Blago tebi! Sigurno je fenomenalan osacaj provozati takav automobil po onako lepom krajoliku! Jos kada je suncan dan, stvarno istinski trenutak srece, za vozace...
  38. 1 point
    dekirs

    Fiat Tipo HB Street 1.4 95ks

    Mare ti bas volis svog Golfa
  39. 1 point
    Milutinac

    Ikea Srbija

    Rebarca sa "onim nekim" BBQ sosom su vrh, a nista manje ni one njihove cufte
  40. 1 point
    bit

    Vazduhoplovstvo

    Napokon nakon 30 godina, rade ono za šta su se školovali, nadam se redovno. Još jedno 30 komada i dosta [emoji5]. Verovatno ih vi čujete ja u pograničnom delu ne.
  41. 1 point
    Boris90

    Vazduhoplovstvo

    ^ Preduhitrio si me Fantasticni snimci !
  42. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Ako bih morao da izdvojim sta mi se najvise svidelo na Gardi, onda je to definitivno Sirmione, gradic na juznom delu jezera koji se nalazi na uskom poluostrvu koje duboko zadire u jezero. Tu se nalaze ostaci rimske vile mada je to understatement, posto se u stvari radi o ogromnom kompleksu na krajnjem delu poluostrva. Znali su Rimljani gde treba da grade... Kasnije je na samom ulazu podignut i srednjovekovni zamak a danas je to sve podredjeno uzivanju... veliki kompleks banja se takodje nalazi u blizini...najiskrenije savetujem svakog da izdvoji makar dva, tri dana svog zivota i poseti Sirmione, ostace mu u najlepsoj uspomeni za citav zivot... Obavezno probati sladoled desno od zamka, i labudu se svideo...prvi put da sam uspeo da pomazim divljeg labuda, mislim da cu se naci u japanskom dnevniku posto su me slikali kako hranim pticu kornetom jedno milion puta...to mi nikako nece biti jasno kod Japanaca, odes na odmor i sve vidis kroz objektiv, ne dozivis trenutak... Da ne zapostavim i automobile...ubediljivo najvise se vozi vw T-ROC, bukvalno svaki treci auto...
  43. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Na severnom delu jezera stalno duva vetar zbog visokih planina koje okruzuju jezero sto ga cini ideanim za razne sportove koji ukljucuju isti...jedrilice, wind surfer-i, paraglajderi... Toliko mogucnosti za bavljenje sportom na jednom mestu nisam nigde video... biciklisticke staze se nalaze prakticno svuda, kamperi, planinarenje, vodeni sportovi...
  44. 1 point
    Lufti

    Severna Italija

    Toliko vila i zamaka nisam video cak ni na jezeru Komo! Kao da se vozite kroz istoriju! Italija u punoj raskosi! Nismo znali gde pre da idemo i sta da gledamo, cvece, jezero, planine, oblake, automobile, kafice, bazene...prosto atak na sva cula... Za tih nekoliko dana nisam ni jednom pomislio na svakodnevicu koju zivimo, totalni reset...
  45. 1 point
    dellas

    Lancia Delta 1.6mjet

    Prva deltina stanica jos sinoc kad sam stigao sa puta Petosevic, crna boja ne prasta image upload site
  46. 1 point
    YUgisa

    Yugo 1.1 EFI

    Pa sad je prvi na redu projekat Yugo 1.6 16v, pa onda ide moj auto ali posle juna sledece godine, imam slobodan termin
  47. 1 point
    MS PK

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Koju decu? Koja ce da se uda za njega sa ovakvim stilom!? Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  48. 1 point
    horvat

    Kraj / Novi početak Fifth Gear-a

    Video sam najavu za ovaj Q&A, ali tek sam sad pogledao video. Ne mogu da razumem zasto svi toliko sutkaju Tiff-a, ja jos nisam video boljeg automobilskog novinara od njega, osim ajde mozda, Chris Harrisa... Sve u svemu, LoveCars je odlican kanal, i ocigledno postaje sve bolji i bolji. Ono sto je u tizeru mi se jako dopada i jedva cekam
  49. 1 point
    Metalac plava boja...
  50. 1 point
    S obzirom da sam veoma veliki ljubitelj putesestvija, odlucio sam se podeliti sa vama najlepse putovanje u mom zivotu. Kao sto sam naslov kaze, isao sam od Subotice do Rima, tacnije do svojih rodjaka koji zive u mestu Avezzano, koje se nalazi oko 80 km istocno od Rima. Auto kojim sam isao na ovo putovanje je moj bivsi Fiat Punto 1.2 8v bez klime, bez serva, bez el. podizaca prozora, ali savelikom dusom Zbog vece jednostavni i manje mogucnosti gubljenja, odlucio sam se da sto vise koristim autoputeve. Putovanje sam zapoceo u jutarnjim satima i prvo stajaliste je bilo u Osijeku, gde sam se dalje ukljucio na hrvatsku autocestu. Odatle sam, prakticno bez stajanja, isao do Rijeke. Nakon toga sam se iskljucio sa autoceste i krenuo na sever prema Sloveniji. Granicu sam presao u malom mestu po imenu Pasjak. Zapravo, nema vise granicnog prelaza, ali su i dalje prisutni ostaci. Voznja kroz Sloveniju je bila kratka i vizuelno izuzetno prijatna. Uputili smo se prema Trstu, sa idejom da se sto pre prikljucimo na autostradu. Posto smo do tog trenutka bili dobri sa vremenom, odlucili smo se da napravimo kratku pauzu u Trstu. Ovde moram da naglasim da sam izuzetno potcenio saobracaj u i oko Trsta. Putevi nisu uopste intuitivni, sve je usko, nacickano, jednom recju - cardak ni na nebu ni na zemlji. No, iskopao sam se, naravno posle nekoliko nepropisnih okretanja, i nastavio svoj put. Ideja je bila da se posle kratke pauze u Trstu, prikljucn na autostradu E70 koja vodi do Padove, zatim preko A13 do Bolonje i onda severno, magistralnim putem u Modenu, gde sam imao rezervisan smestaj za prenociste. U ovom delu puta sam imao veliki problem sa navigacijom, posto me konstantno navodila da sidjem sa autostrade i vozim sporednim, magisrtalnim putem. Medjutim, posto sam bio u velikom zaostatku sa vremenom, ta opcija nikako nije bila prihvatljiva, te sam odlucio iskljuciti navigaciju i drzati samo otvorenu mapu uz pomoc koje sam se sam navigirao. U Modenu sam stigao kasno uvece oko 23h... Sutradan sam posetio muzej kucu Enza Ferrari-ja. U muzeju sam kupio i kartu za drugi muzej u susednom mestu, Maranello, gde se nalazi i Ferrari fabrika. Muzej u Maranellu je vise orijentisan Ferrarijevom trkackom istorijom dok je muzej kuca u Modeni zamisljena kao svojevrsno putovanje kroz vreme, opisijuci istoriju automobilizma u Italiji. Uz zid velike ovalne prostorije izlozeni su razni isecci iz novina i drugi spisi, poslagani hronoloski u smeru kretanja po muzeju. Tokom razgledanja eksponata, u jednom trenutku pusten je i film na zidu muzeja, koji je opisivao prakticno isto ono sto je i napisano (istoriju automobilizma u Italiji), ali na sazet, i lepima animacijama obogacen, nacin. Prema sredini prostorije su izlozeni automobili. Moj favorit, kojeg sam oduvek zeleo da vidim - Ferrari F40 me je totalno sokirao svojom pojavom! Uzivo izgleda kao da je u pitanju igracka, iako je potpunosti funkcionalan automobil. Automobil je izuzetno nizak i sirok, prosto i dok stoji, njegove proporcije odaju utisak maksimalne kontrole i upravljivosti na putu. Kocnice doduse, izgledaju smesno naspram danasnjih jacih automobila. Nakon ove interesantne posete, produzio sam do Maranella. Kada sam otisao u Maranello, bio sam iznenadjen "gustinom" Ferrarija na ulicama! Bukvalno je svaki drugi auto Ferrari. Muzej i fabriku sam lako nasao, i odmah po parkiranju, mama je pocela da me spopada sa pricama o tome kako se ovde sigurno moze testirati Ferrari. Naravno, slatko sam se smejao takvoj suludoj ideji, uz komentar "evo sve mene cekaju, da mi daju automobil od 150k+ da testiram". Medjutim, kako sam to izgovorio, ugledao sam radnju u kojoj se rentira Ferrari. Bukvalno nisam mogao da verujem svojim ocima, iz razloga sto ja sve to uopste nisam planirao, samo je muzej bio u planu, niti sam bio informisan da tako nesto postoji! Uzbudjenje je u tom trenutku bilo u nebesima. Jednostavno, otkad znam za sebe - volim Ferrari. Prvi automobilski brend koji sam naucio da izgovorim bio je Ferrari, sve Bburago igracke su mi bile razni modeli Ferrarija. A da ne spominjem da sam, otkad imam internet, pregledao i procitao bukvalno sve testove na internetu, gotovo svih modela Ferrarija. Takodje sam ponosni vlasnik kompletne kolekcije domaceg casopisa "TopSpeed", cija je redakcija, nekada davno, bila redovno pozivana u Maranello na testiranja najnovijih modela sa propetim konjicem, i cije sam tekstove, kao mali decak, citao po nekoliko desetina puta, iznova i iznova Usao sam u radnju, ne primetivsi da se u njoj prodaju suveniri, privesci, solje, majice, olovke sta vec sve, jer je to bilo apsolutno sporedno u tom trenutku. Nasao sam cenovnik zalepljen na zidu. Cene su se kretale od 90e do nekih 700e. Najeftinije vozilo je bilo Ferrari F430 Spider, a najskuplji Ferrari 458 Speciale. Postojale su lokalne ture od po 10, 15 i 20 minuta, zatim tura po obliznjim planinskim putevima u trajanju od (ne secam se sa sigurnoscu) 30 minuta i kompletan track day (takodje nisam upamtio kojoj). Odlucio sam se za Ferrari F430 Spider i lokalnu turu u trajanju od 15 minuta, mada me je covek pustio da vozim skoro 20 min, po ceni od 110e Nista vam posebno ne treba, samo vozacka dozvola i potpis na jednom papiru. Nisam cak imao ni medjunarodnu dozvolu, nego onu nasu staru, rozu, papirnatu Mislim da je suvisno da vam opisujem kako sam se osecao tokom voznje! Pogledajte video pa procenite sami, ja se i dalje jezim kad pustim, iako sam ga odgledao 20934290849028340928 puta Posto je poseta muzeju u Maranellu usledila nakon voznje, iz ociglednih razloga, nisam obracao mnogo paznje na eksponate u ovom muzeju. Neverovatan sled okolnosti je ucinio da je kisa pocela padati, bukvalno sat vremena nakon sto sam ja zavrsio voznju. Naravno, tada su zaposleni u PushStart prodavnici, prekrili automobile i otisli kuci, obustavljajuci sve voznje za taj dan. What a lucky day for me Nakon ovog predivnog iskustva, nastavili smo put autostradom na jug, prema Rimu. Ponovo je navigacija pravila problem (ocigledno je problem u mapama Italije). Konstantno me je navodila na sporedne puteve, iako sam ukljucio highway opciju. Imao sam veliku muku sa neintuitivnoscu italijanskih puteva. Prikljucenja za razlicite smerove budu odvojena i po par desetina km. Uglavnom, kada sam prebrodio sve navigacione probleme i prikljucio se na autostradu, dalje je put tekao glatko sve do Bolonje, zatim do Firence i najzad do Rima, odakle sam produzio istocno do mojih rodjaka u Avezzano, gde sam stigao oko 21h uvece. Takodje primecujem da su putevi u Italiji izuzetno uski, cak i autostrada! Narednih par dana sam iskoristio da obilazim Rim. Od Avezzana do Rima sam isao autobusom, kako bih izbegao mucenje sa kolima u velikoj guzvi, po kojoj je Rim poznat. Na insistiranje rodjaka, za povratak u Srbiju, odlucili smo se za trajekt od Ancone do Splita. Moram da naglasim da ovaj vid putovanja uopste nije isplativ. Trajekt je kostao za automobil + 3 osobe, oko 300e, pri tome putuje 11h. Za to vreme i za taj novac, lagano sam mogao da rezervisem smestaj opet negde na pola puta i da turu odvozim kolima. Mislim da bih bio i brzi i jeftiniji, ali nije vazno, probao sam i ovo Kada smo vec isli tim putem, odlucili smo da iskoristimo to, i u povratku obidjemo malo i naseg prelepog, brdovitog Balkana Naravno prva stanica je bila Split, potom smo isli juznije autocestom prema BiH, gde smo svratili na vodopad Kravice, u blizini Medjugorja. Malo je reci da prizori ovog vodopada oduzimaju dah. Nakon Kravica smo svratili u Mostar, posle kojeg smo se zaputili prema Sarajevu. Negde na toj deonici je pocetak (ili kraj) novog autoputa, za koji uopste nisam znao da postoji. Put je vrhunskog kvaliteta, vodi do Sarajeva, zatim gore (severno) prema Doboju, ali nije izgradjen do kraja. Naravno pri izlasku iz bosne se tocio pun tank Po izlasku iz BiH, imali smo samo jos jedno stajanje u Osijeku, i odatle pravac - Subotica Tokom citavog puta, automobil me je sluzio besprekorno. Ni jednom nisam morao da stajem, otvaram haubu, osluskujem i slicno. Potrosnja je, doduse, bila malo veca, zato sto sam se trudio da na autoputevima odrzavam brzinu od oko 120-130 km/h, sto je za, do zuba natovarenog punta, poprilican napor. Ne pitajte me koliko je novca sve stajalo - odgovor je : jako mnogo, ali vredi svaki cent, da me neko pita, opet bih se za isto sve odlucio, bez da trepnem
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...