Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/17/19 in all areas

  1. 4 points
    silenci

    Vazduhoplovstvo

  2. 4 points
    chikavili

    Honda Civic

    Kada sam prvi put uzivo video novog Civic Type-R, zamislio sam dizajn department Honde u kome sede 2 klinca od po 16 godina, surfuju po sajtovima za after-market tuning/styling opremu i govore "Hajde da stavimo SVE!!!" Grozan je
  3. 2 points
    spaad

    Od Stila do Tipa

    Gotovo. AL ovo ide ljudi!!! Komša se oduševio autom. Sve što smo odvijali i skidali ide kao da je juče stavljeno.
  4. 2 points
    Kuvalja

    Ljušti se lak

    200 ceo auto? To samo ruke? Za te pare verujem da ne moze ni poludisperzijom da se ofarba. Od 600 pa na dalje vec zvuci realno za ceo auto. Ako racunamo da auto ima 11 elemenata a nekada i vise, od cega i krov koji je najveci element i najtezi i obicno nesto skuplji od ostalih ako se pojedinacno radi dolazimo do cifre od nesto ispod 20€ po elementu, za te pare ne moze da se kupi materijal utrosen za rad, git, spricgit,hefter, razredjivac, baza i lak, trake i papir za odvajanje, plus smirgle raznih granulacija, plus struja za masine i vreme utroseno za rad, pa jos ako se radi u komori 20ak litara nafte... Pa ako se posle elementi poliraju, pa se neki elementi ne rade na autu nego to treba rastaviti i posle sastaviti... Za sta ti majstori rade ako uopste postoje takvi, tj ne postoje posto bi posle prvog posla stavio kljuc u bravu i otisao da radi za platu... I to jos profi majstori, bas bi voleo da vidim tu haubu.
  5. 2 points
    spaad

    Od Stila do Tipa

    Nisam, a hteo sam. Posle avanture i naleta adrenalina smo rešili da idemo na prvu odabranu opciju iz pretrage , gde smo i završili posao. Auto nisam nešto vozio. Sutra stižu fakture pa idemo na reg. Kupljeni su delovi za mali servis i kočnice. Valjda ću danas stići da odradim. Ubacio sam nove mape za NAV i jezik za glasovne komande. Odo da radim servis! Stala je kiša.
  6. 2 points
    E da, čisto zbog kompletnosti informacija, zavisno od nagiba naslona zadnje klupe, može da se pojavi prostor između naslona i viseće police iznad gepeka. Ume da nervira ako zapadnu stvari... Sa druge strane, gepek je lepo osvetljen, i koliko znam serijski su pristutne četiri alke na izvlačenje, za fiksiranje tovara gurtnama. Takođe, preko prostora za rezervni točak/audio sistem je solidno črvrst patos presvučen čupavim itisonom, za koji se lepo i lako hvata čičak-traka na futrolama za obaveznu atuo-opremu i alat.
  7. 2 points
    Woodoo

    Funny photos

  8. 2 points
    nidza

    Honda Civic

    Dok sam čitao šta pišeš, sve očekujem preokret, da ti se posle nekog vremena ipak dopao. Jeste grozan. Da ih čovek pita što nisu napravili dve varijante, međutim, svi su vizuelno preterani, od 1.0 verzije i preskupi. Na stranu izgled, u svemu ostalom treba skinuti kapu ovom automobilu. U pitanju je pravo pravcato čudo sa prednjim pogonom, jer vremena koja pravi na stazama su postidela mnoge daleko jače superautomobile. Pritom, to je potpuno upotrebljivo svakodnevno porodično vozilo, u principu segment koji mene najviše interesuje, jer smo mi jedna brza porodica.
  9. 2 points
    Pozdrav svima, Kupila sam novi Fiat Tipo Street, 1.4, 95 ks. Podeliću svoje utiske, možda će značiti nekom ko istražuje da li da ga kupi ili ne. Tek 3 dana je kod mene, i prešla sam tek 200 km, tako da su moji utisci još uvek vrlo sveži i neiskristalizovani, verovatno ću vremenom imati mnogo toga da dodam i oduzmem. Auto je jako lep, mnogi ga zagledaju, raspituju se, dakle utisak ostavlja - to je sigurno. Ima mnogo stvari koje mi se sviđaju kod ovog auta, ali naravno i koje ne. Ako ste impulsivna osoba i volite brzu vožnju, nemojte uzeti ovaj auto. Auto nije sporać, skroz je jedan prosečan automobil, ali ako želite da budete kao metak, zaboravite to, barem sa ovim motorom. Auto lepo klizi, tih je, elegantan, zategnut, moderan. Da mi je prvi auto, verovatno bi me oduvao s nogu. Međutim, ako ste vozili nekog jačeg dizelaša, biće vam teže da se naviknete. Najveća mana su mi sedišta, nisu dovoljno udobna, nekako jako upadnem i tvrda su mi, ako možete uzmite u varijanti paketa gde može da se podešava lumbalni deo. Ja ću to rešiti nekim anatomskim jastučetom. Ono za jačinu motora me ne uzbuđuje toliko, jer ne planiram da idem na trke sa njim, ali sedište ću morati da rešim s nečim, ako imate predloga javite mi. Možda će vremenom i malo da smekšaju, još miriše na novo, sve tvrdo, zategnuto. E da, čudno mi je bilo i to, da druge brzine gotovo da nema, ide start, prva, druga, treća, ne znam da li pređem 50m, a već sam u četvrtoj. Kroz grad vozite u četvrtoj, a nekad traži i petu (kod 50 km/h). Ostalo je sve super, za tu cenu mislim da je best buy. Ako nekog nešto zanima, nek me pita.
  10. 2 points
    rkoma1986

    Kupio tata B6 Passata

    Passat sredjen konacno.. Sto se mene tice, Arsenov uradio odlican posao, nijansa pogodjena, zazori dobri. Primecuje se razlika u smislu da su novi delovi sveze ofarbani, bez ogrebotina, pa odskacu malo od ostatka auta. Hauba je nova a levi blatobran stari pa sam namerno slikao to u krupnijem planu. Jedno poliranje celog auta i bice ko nov delovi + rad = 1020 eur. Od Dunava sam vec dobio onaj nesporni deo stete koji iznosi 90.000 a ostatak sam dao iz svog dzepa dok se ne zavrsi ona prica sa agencijom koju sam angazovao po Kuvaljinoj preporuci. Sve u svemu, auto konacno ponovo u funkciji
  11. 1 point
    nstyner

    Kupio tata B6 Passata

    Ponovo tata voza Passata! Ok je ispalo koliko vidim!
  12. 1 point
    Istorija Zastave (1953-2008) 1954-1973 Zastava AR-51/55 1954-1969 Zastava 1100 1954-1961 Zastava 1400BJ 1955-1960 Zastava 600D 1956-1972 Zastava 615 1959-1981 Zastava 1100 T 1961-1985 Zastava 750 1961-1979 Zastava 1300 1961-1979 Zastava 1500 1962-1976 Zastava 620B 1970 Zastava 430 1970-1983 Zastava 125pz 1971-1979 Zastava 101 / 101 B first gen 1971-1979 Zastava 101 lux first gen 1973-1987 Zastava 635 1973 Zastava 1300 T2 1976 Zastava 750 S 1976-1979 Zastava 101 L first gen 1977 Zastava 435 1979 Zastava 750 LC 1979-1983 Zastava 101 confort second gen 1979-1983 Zastava 101 special second gen 1979-1983 Zastava 101 mediteran second gen 1980-2003 Zastava Yugo Skala 128 1980-1985 Zastava 850 1980 Zastava 101 1300 Racing 1980 Zastava 750 LE 1980 Zastava Yugo Koral 45 1980 Yugo Koral Van 1981 Zastava Rival First gen. 1982 Zastava 750 SC 1983-1987 Zastava 101 GT 55 third gen 1983-1987 Zastava 101 GT 65 third gen 1983 Zastava Skala Poly 1984 Zastava 850 1985-1988 Zastava 640 1985 Zastava 900 1985 Zastava Yugo Koral 55 GLS 1986 Zastava Yugo Koral 65 1987-1988 Yugo 1.1 GX third gen 1988 Zastava Yugo Koral GVX 1988 Zastava Yugo Koral Cabrio 1988-2008 Zastava Yugo/Skala 101 55 third gen 1988-2008 Zastava Yugo/ Skala 101 65 third gen 1988-2012 Zastava 645 1988 Yugo Uno 45R 1988 Yugo 45 A 1988 Yugo 45 E 1990 Yugo Florida 1.3 EFI 1991 Yugo Florida 1.4 EFI 1991 Zastava Rival Second gen. 1991 Zastava Yugo Florida 1.4 EFI (Concept car) 1995 Zastava Florida Poly 1998 Yugo Euro (Concept car) 2000 Yugo Ciao 2002 Zastava Florida Caravan (Concept car) 2002 Zastava Florida Sedan (Concept car) 2002 Yugo Electra (Concept car) 2003 Zastava Koral GTI (Concept car) 2004 Zastava Florida In 1.3i 2004 Zastava Florida In 1.4 2004 Zastava Florida In L 1.6i 2004 Zastava Koral In 1.1 2004 Zastava Koral In 1.1i 2004 Zastava Koral In 1.3i 2004 Zastava Koral In L 2005 Zastava Florida HDI (Concept car) 2006-2010 Zastava 10
  13. 1 point
    neshaoct

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Markes brani Lorenca: Horhe nije bio ''van kontrole'' Horhe Lonreco je svima pokvario užitak na Velikoj nagradi Katalonije time što je izbaci sebe i još trojicu vozača. Čovek koga međutim nije razočarao je aktuelni svetski šampion i vodeći u MotoGP kategoriji Mark Markes koji smatra da Lorenco nije bio ''van kontrole'' kada je napravio udes. U ranoj fazi trke Horhe Lorenco, koji je inače konačno delovao dobro na Hondi, je izbacio u desetoj krivini sebe, Andreu Dovicioza, Maverika Vinjalesa i Valentina Rosija sa trke. To je Marku Markesu napravilo pet sekundi viška u odnosu na prateću grupu u kojoj nisu bili pretendenti na titulu, a pobeda aktuelnog šampiona je učinila da je sada njegovo vođstvo u generalnom plasmanu još veće. Pre Katalonije je ono bilo 12 poena, a sada je 37. ''Naravno ljudi će reći 'Šta je Lorenco radio?', ali ja to ne vidim tako. Lorenco je bio na idealnoj putanji, na nesreću izgubio je prednji kraj, a Dovi i Vinjales su bili van idealne putanje. Oni su bili tu i udario ih je'', kazao je Markes koji je ovaj incident uporedio sa onim pre četiri godine kada je Andrea Janone udario Horhea Lorenca u Australiji. ''Kada imaš dva ili tri motocikla ispred sebe, postoji zavetrina i može da se desi na kraju pravca isto što se desilo u Australiji pre četiri godine kada je Janone pokupio Horhea. Zapravo taj incident je bio gori. Lorenco nije bio van kontrole ali na nesreću izgubio je prednji kraj što se lako dešava'', dodao je Mark Markes. Rosi: Velika šteta, zašto postoji ta krivina? Valentino Rosi je vozio samo dva kruga na Velikoj nagradi Katalonije baš kao i Andrea Doviciozo, Maverik Vinjales i Horhe Lorenco. Lorenco je upravo svu četvoricu izbacio u desetoj krivini svojim padom. Inače Valentino Rosi je negodovao i zbog toga što deseta krivina nije izmenjena. Lorencov manevar je ostavio potpuno samog Marka Markesa koji je došao do nove pobede i do 37 bodova razlike u odnosu na prvog pratioca u generalnom plasmanu. Dok Markes brani Lorenca i dok se Lorenco izvinjava za incident, Valentino Rosi žali zbog toga što je mogao da ima dobru trku. ''Velika, velika, velika šteta jer sam se dobro osećao na trci. Dobro smo radili na treninzima, naučili smo bitne stvari i osećao sam se dobro na motoru. Imao sam dobar ritam i ujutru, dobro sam kočio i uživao sam vozeći motocikl. Bio sam optimista. U prva dva kruga sam se osećao još bolje jer je srednje tvrda guma odlično radila što je bilo toplije i mislim da smo pogodili sa izborom guma'', kaže Rosi. ''Bio sam iza Petrućija, bio sam brži i hteo sam da ga prestignem. To sam uradio u pogrešnom trenutku jer sam prebrzo ušao u desetu krivinu i video sam udes i nažalost nisam mogao da izbegnem Horheov motocikl. Boli me zglob jer mi je stopalo bilo između dva motora ali tako je kako je. To je trkanje i dešava se nekad. Odradio sam samo jedan ceo krug, ali ima pozitivnih strana jer posle Muđela smo bili mnogo konkurentniji. Motor je radio bolje kao i mi'', kaže Doktor. Inače Rosi je u nedelju još jednom negodovao zbog izgleda desete krivine na stazi Katalunja. Ta krivina se koristi u Formuli 1 i može da izgleda drugačije kako ne bi bila šikana. ''Barselona kaže da želi da se vrati na normalnu krivinu za trke motocikala, da nema šikane i napravili su prostor za izletanje. Međutim i dalje imamo tu desetu krivinu. Pokušavao sam da se borim da se to izmeni, ali iz nekog razloga i dalje koristimo ovu krivinu a ona izgleda kao parking za automobile u supermarketu. Za mene to nije trkačka krivina. U takvim krivinama se lakše dešavaju incidenti kao u nedelju'',rekao je Rosi. On inače ostaje u Barseloni gde će raditi testiranja, dok je za dve sedmice na programu trka u Holandiji gde je Rosi ostvario svoju poslednju pobedu još 2017. godine. preuzeto sa - Auto Blog
  14. 1 point
    Tehnički možeš 30 dana unapred da uradiš gde god želiš na teritoriji Srbije i naravno da papir sa tehničkog važi u mestu u kom registruješ auto. Npr. bio si u tazbini u Valjevu, tamo uradio tehnički za 3.000 i nema boga oca da će te vratiti sa tim papirom. Za registraciju možeš sam da uplatiš, odneseš uplatnice i uzmeš novu nalepnicu, nisi obavezan da preko bilo koje agencije to rešavaš. Tako da ne čekajte dan pred istek registracije nego se otprilike mesec dana unapred spremite i raspitajte gde vam je jeftinije i gde neće zagledati za svaku sitnicu.
  15. 1 point
    Da kupio sam na Aliexpressu. Doplatio 20$ dopremio do Beca i prijatelj dovezao do BG-a. To ti je najbolja kombinacija. 20$ je da budes siguran u troskove carine. Sent from my SM-G935F using Tapatalk
  16. 1 point
    Ima dovoljno prostora, više no Stilo (ne karavan) ili Bravo... Jedino što je meni bezveze je relativno visok prag, nije najzgodnije ako se utovara nešto kabasto. Zadnja klupa može napred-nazad ili da se deljivo preklopi, tako da i za neke veće transporte može da posluži, pod uslovom da si svestan pomenutog visokog praga...
  17. 1 point
    Zlatno pravilo Android OS-a. Brisanje cache-a iz recovery-a, brza micro SD kartica i gašenje bespotrebnih Google aplikacija [emoji2] Sent from my 3310 using Tapatalk
  18. 1 point
    Maki mislim daje rasklapao delte, a Raća sigurno jeste.
  19. 1 point
    Ne cackaj mecku i uzivaj. Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  20. 1 point
    Boris90

    Vazduhoplovstvo

    Snimak iz Sirije. Ruski oficir navodi dejstvo tri pare Mi-24
  21. 1 point
    tvzmaj

    Ljušti se lak

    Farbanje kompletnog auta košta od 200-600€ pa i više. zavisi koji majstor farba. Nema svrhe farbati kompletan auto te vrednosti. Zalakiraš to kod nekog profi majstora i vratiće ga u fabričko stanje. Tehnika napredovala, sada farbare pune farbu u sprej bocama sa tačnom nijansim. Meni ie jedan limar sa tim sprejevima odradio haubu perfektno.
  22. 1 point
    Kolega @spaad je komentarisao taj primerak u svojoj temi, cini mi se...
  23. 1 point
    Znam, znam to me i stopira da se upustim u to! Sent from my SM-G935F using Tapatalk
  24. 1 point
    marko.jovanovic

    Ljušti se lak

    Viđam puntiće koji su celi oguljeni, svaki element karoserije.
  25. 1 point
  26. 1 point
    Axic

    Benzinci vs. Dizeli

    Toliko im je nivo humora prop'o da mi se u poslednje vreme ni brk ne nasmeši ali što kažeš aj kao odgledam do kraja.
  27. 1 point
    Možda meri apsolutni pritisak, a ne nadpritisak u odnosu na atmosferski? Tad bi možda bilo malo nisko, ali bliže normalnim i očekivanim vrednostima...
  28. 1 point
    PremieRacing

    Funny photos

    Ta objava je i dalje interesantna, ima šta da se vidi...
  29. 1 point
    Aj' ti sad to dokaži... Jbg. A inače mnogo veće kartelsko ponašanje je bilo PRE ovih izmena koje su dovele do poskupljenja i uopšte naplate usluge tehničkog pregleda. Preterao sam ali znate na šta mislim. Dok je teh. pregled bio 'besplatan' osiguravajuće kuće su se ponašale kao mafija i na crno vrbovale tehničke preglede da prodaju njihove polise. Davale ogromne %, kupovale linije (valjke) za tehnički, plaćale gazdama i u kešu i letovanja i zimovanja, kupovale im automobile i tako...
  30. 1 point
    vagenovac

    Nissan Micra 1.2 16V K12

    Standard Sent from my STF-L09 using Tapatalk
  31. 1 point
    darkman14

    Funny photos

  32. 1 point
    darkman14

    BMW 320D Touring crveni

    Da @cika_kole bonu
  33. 1 point
    neshaoct

    Crossover solucije

    AutoMarket.hr video: Nekad coupe danas SUV - Mitsubishi Eclipse Cross Mitsubishi Eclipse u prošlosti je označavao sportski coupe japanskog proizvođača, a sada uz dodatak Cross nosi oznaku SUV-a sa coupeovskom linijom.
  34. 1 point
    neshaoct

    WRC: Italija / Sardinija 2019.

    Neverovatno - Tanak izleteo pred ciljem, pobedio Dani Sordo Već smo planirali pohvalni tekst o Estoncu Ot Tanaku jer bi se za sve pare kladili na njegovu pobedu i het-trik (treći trijumf za redom u WRC-u), ali Ot Tanak je očito bio veoma nervozan. Imao je pred početak ispita sjajnu prednost od 25.9 sekundi, mogao je potpuno smireno da stigne do cilja i da notira pobedu, ali hteo je i trijumf na poslednjem ispitu ''power stage'' uz dodane bodove. Brza Toyota Yaris WRC sa brojem 8 uletela je prebrzo u jednu krivinu, u jednu ukosnicu, i zaustavila se zaglavljena pokraj staze. Tanak je nekako uspeo da je pokrene i da uđe u cilj. Međutim, izgubio je preko dva minuta, a tako i trijumf na reliju na Sardiniji. Za utehu mu je da se probio na čelo generalnog poretka šampionata posle osam održanih relija. Pred novinarima nije imao snage ništa da kaže. Kakav peh, kakav loš plan...to nije smelo da mu se dogodi. Zaista velika šteta, bio je brži od svih. Posada Tanak/Jarveoja se sjajno predstavlja već tri godine. Najavili su ozbiljan napad na titulu svetskih šampiona u reliju. To je par koji je do sada pokazao vrhunsku uigranost i koji je uz neophodnu pomoć svojih mehaničara i inžinjera Toyote stigao do veoma važnih pobeda i velikog broja bodova. Možda je prilika da se ovoga puta istakne i suvozač Martin Jarveoja, takođe 31. godišnjak kao i njegov pilot Ot Tanak. Jarveoja je u WRC seriji debitovao pre devet godina. Pokazao se vremenom kao smireni ko-saradnik u kokpitu koji je skoro bez greške čitao beleške brzinskih ispita, takozvani ''radar'', a bez toga ni jedan jedini reli as sveta ne bi mogao da vozi maksimalno brzo. Pomoć suvozača je hiljadu puta do sada bila presudna u velikim pobedama, njihova koncentracija, smirenost, psihološka snaga i znanje posebno su cenjeni. Veoma je teško pronaći odgovarajućeg suvozača, pa zato vozači koji odaberu pogodnog partnera u kabini nastoje da ga zadrže zauvek. Dovoljno je da podsetimo na dugogodišnju saradnju Loena i Elene (21 godina), Jari Mati Latvale i Mike Antile (16 godina), Ožiea i Ingrasie (13 godina) itd. Na poslednjem ispitu relija Sardinija koji donosi dodatne bodove, pobedio je Mikelsen, a potom su se plasirali Ožie, Nojvil, Latvala i Evans. Pobednik relija na Sardiniji je Španac Dani Sordo, vozač Hyundai-ja, i as koji ima prefiks ''večiti drugi''. Ovoga puta je stigao na vrh. Da li zasluženo? Pa, jeste jer je cilj svakog relija - stići na cilj. Dani Sordo je na taj način ostvario tek drugu WRC pobedu i to posle 6 godina od prve njegove pobede u Nemačkoj. Na mestu dva i četiri su se našla dva predstavnika Ford M Sporta - pa to niko nije mogao ni sanjati. Suninen i Evans su bili odlični, a Tanak, Ožie, pa i Latvala će imati noćne more zbog ovogodišnje Sardinije. U generalnom poretku WRC 2019. vodi Tanak (150 bodova), drugi je Ožie (146 bodova), a treći Nojvil (144 boda). Naredna runda je 1. avgusta na reliju Finske. Konačni plasman 16. relija Italija na Sardiniji 2019. godine: Dani Sordo - Hyundai Temu Suninen - Ford +13.7s Andreas Mikelsen - Hyundai +32.6 Elfin Evans - Ford +33.5 Ot Tanak - Toyota +1.30.1 min Tijeri Nojvil - Hyundai +2.06.7 Esapeka Lapi - Citroen +2.59.6 Kris Mik - Toyota +4.40.1 Kale Rovanpera (wrc 2 pro) - Škoda + 8.24.6 Jan Kopecki (wrc 2 pro) - Škoda +8.49.2 preuzeto sa - Auto Blog
  35. 1 point
    Axic

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Neko od nasih clanova iz MK posao na more?
  36. 1 point
    Woodoo

    Funny photos

  37. 1 point
    Ihhh. Da si rekao Passat pa i da ti poverujem. Bez uvrede ali golf mi je malo udobniji od klupe u parku...
  38. 1 point
    cone

    Fiat Grande Punto - Blue&Me

    Pozdrav, Sto se tice blue&me u grande puntu, meni se ok poveze na bluetooth sa telefonom i mogu obavljati pozive. Zanima me da li se moze pustati muzika sa telefona ako je on povezan na bluetooth. Takodje auto mi je bio kod majstora koji je zbog kvara kontrolisao citavu elektricnu instalaciju i posle njegove popravke usb ima kontakt ali ne moze da ocita ni jedan fles. Postoji li normalan servis koji bi to proverio i sredio posto je bas tesko naci dobrog auto elektricara?
  39. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500 / 600 & Zastava 750

    Fića, Fičo ili Fićo - auto koji je bio član porodice Paradoksalno je, ali automobili koji su pružali najmanje istovremeno su bili oni koji su davali najviše svojim vlasnicima. Naime, govorimo o onim automobilima koji su posle Drugog svetskog rata pokrenuli čitave nacije u siromašnoj i ratom razorenoj Evropi. Na papiru ništa, u životu sve. U Francuskoj, to je bez sumnje bio Citroen 2CV. Sa druge strane, Nemačka je kao narodni prevoz na kraju ipak dobila Bubu, mada u značajno drugačijem ruhu nego što je Hitler originalno zamislio. Za Italiju, spasonosno vozilo bio je Fiat 500, a svaki od ovih automobila postao je najprepoznatljiviji klasik svoje nacije. Na papiru, oni nisu nudili ništa. Njihovi motori imali su skromne zapremine i snagu, komfor je bio sveden na potpuni minimum, ali uprkos tome, ti automobili su ostali zapamćeni kao univerzalno voljene ikone. Tajna njihovog uspeha bila je u šarmu i emocijama, osobinama koje su prevazilazile svaku drugu manjkavost i koje se nisu ticale samog izgleda. Za razliku od Nemačke, Francuske i Italije, Jugoslavija nije imala gotovo nikakvo nasleđe u masovno proizvođenim automobilima u periodu pre Drugog svetskog rata, ali je bez obzira na to imala svoj nacionalni automobil. Sve je počelo 1955. Zahvaljujući saradnji sa Fiatom tokom ranih posleratnih godina, Kragujevačka ''Crvena Zastava'' je 1955. godine otpočela sa proizvodnjom Zastave 600. Ovaj automobil bio je baziran na Fiatu 600, starijem i većem bratu popularnog Fiata 500. Dok se u Italiji 500 zahvaljujući svojoj omiljenosti zadržao u proizvodnji čak do 1975. godine, Fiat 600 je već 1969. godine završio svoj vek unutar matične kompanije. Ipak, Fiat 600 je nastavio da živi kroz Zastavu do novembra 1985. godine, kada je poslednji primerak izašao iz Kragujevca. Brzo, Zastava 600 je osvojila celu Jugoslaviju, delom iz nužde za dostupnom motorizacijom, a delom zbog toga što je u potpunosti odgovarao potrebama tadašnje prosečne porodice. Zastava 600 je ubrzo dobila svoje prve nadimke: Fića, Fičo ili Fićo, u zavisnosti od toga u kom je kraju Jugoslavije vožen. Tako, on je ušao u porodice i postao njihov punopravni član. Fićom se išlo na more i skijanje, Fića je zidao kuće i vikendice. Fića je prevozio i porodice i najrazličitiji tovar, a Fićom se čak i trkalo. Tako, on je postao deo nacionalnog identiteta na način na koji to nije uspela ni Zastava 101, a kasnije ni Yugo, iako su oba automobila prodavana u većem broju primeraka. Tajna tolike omiljenosti Tajna Fićine opšte omiljenosti ista je kao i kod Bube, Fiata 500 ili Spačeka. Dok je manjkao u snazi, udobnosti ili praktičnosti, Fića je imao šarm kojim se izvlačio kroz sve te godine proizvodnje, neznatne izmene i minimalna poboljšanja i povećanja snage. Za većinu odraslu u Jugoslaviji, Fića je deo kolektivne svesti i lepih sećanja, što ga danas takođe čini traženim klasikom koji budi nostalgiju i oživljava vremena srećnije saradnje Kragujevca i Torina. Fiće su jedni od retkih oldtajmera koji uvek mogu da se nađu na oglasima, a najslađi primerci su upravo oni u vedrim bojama koji izgledaju kao da su tek napustili Kragujevac i idu ka svojoj prvoj porodičnoj kući. Jedan takav Fića dolazi baš iz Kragujevca, a u razgovoru sa njegovim vlasnikom saznali smo nekoliko detalja o njegovom limenom miljeniku iz 1981. godine. Interesantno, vlasniku je ovo prvi Fića u životu, a takođe i prva restauracija oldtajmera, mada pamti vremena kada se sa ocem vozio u njegovom kragujevačkom Fiatu: ''Otac je vozio Fiću pre 30 godina, vozio nas je na more, ali ja do sada nisam vozio Fiću. Fića je naš nacionalni auto, a ja sam iz Kragujevca pa mi je to bio izazov. Ako ga ne prodam, ostaviću ga sinu za 18. rođendan da i on ima slična sećanja vezana za auto'', dodao je na kraju. Dve godine do starog sjaja Proces restauracije ove Zastave 750 počeo je traženjem najboljih delova za nju, čime se obnova malo odužila: ''Ja sam ga restaurirao, dve godine je kod mene, a i sama restauracija je trajala toliko. Od početka je rađen, od nule. Skinuta je gola školjka i sve je rađeno kompletno. Mehanički je čitav urađen: ogibljenje, motor, kočnice.'' Za Fiću je izabrana fabrička pastelnozelena boja koja izgleda sjajno u kombinaciji sa svetlim tekstilnim enterijerom. Vlasnik je bio vođen originalnim izgledom, ali je svog Fiću ulepšao jednim starijim detaljem - brkovima kakve su nosili raniji modeli. Naravno, Fića je atrakcija kada se pojavi na ulicama svog rodnog grada, a kako vlasnik naglašava, reakcije nikad ne manjkaju jer podseća sugrađane na neka bolja vremena. Ova lepa Zastava ima sigurnu budućnost, ali je glavno pitanje hoće li ipak ostati u porodici i rodnom gradu, ili će pak sreću naći u nekoj drugoj garaži? by Đorđe Sugaris - Autoslavia preuzeto sa - polovniautomobili.com
  40. 1 point
    MS PK

    BMW 320D Touring crveni

    [emoji23] Koja ti je razlika mat crna folija u odnosu na mat crnu farbu? Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
  41. 1 point
    knezevic76

    Funny photos

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  42. 1 point
    djomla

    Samouslužne perionice - lokacije/iskustva

    To ti mislis deda [emoji2]
  43. 1 point
    Sad još protokomer da rešiš i nirvana [emoji16]
  44. 1 point
  45. 1 point
    To se vodi kao stari deo,novi je da kazemo uz plazu prema Nea Vrasni. Pozicija ti je ok,jer si blizu setalista a samim tim i hrane. Znaci ako hoces picu tu je Posejdon,https://www.google.com/maps/place/CAFE+PIZZA+ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΟ/@40.664826,23.7003035,20z/data=!4m12!1m6!3m5!1s0x14a8e1d88cea8613:0xbf0559d180750e5!2sKafe+%26+Pica+Poseidon!8m2!3d40.6647943!4d23.7004347!3m4!1s0x14a8e1d8f4cc67c7:0xccb173f2bb914f7f!8m2!3d40.6647287!4d23.7004226 ako hoces Giros Moustakas(Brka),mada sam probao i u Quality i Patroklu,jedni su pored drugih ne mozes promasiti,stvar ukusa.Moustakas je renoviran kompletno a na google mapsu ne izgleda tako Ako hoces ribu ,tu ti je Lefteris https://www.google.com/maps/place/Leutérēs/@40.6643089,23.6962303,17z/data=!4m5!3m4!1s0x14a8e1df17336749:0x3ddac7afbe8a27b4!8m2!3d40.6651594!4d23.6960586. Takodje tu na setalistu imaju i prelep sladoled,kugla kao paradajz,2(dve )ako savladas skidam kapu,zaboravio sam mu ime al preko puta frizidera imaju mesta za sedenje gde moze da sedne 100 ljudi pa ces po tome poznati a i neka ljubicasta boja Ja sam u Vrasni od 1 jula do 13 jula, od 28 juna sam u Skoplju pa produzujemo ja i zena dole.
  46. 1 point
    YUgisa

    Benzinci vs. Dizeli

    A jbg, ovo imas svake godine nov model
  47. 1 point
    Milutinac

    Benzinci vs. Dizeli

    Necu necu sledeci put menjam... Ne zenu...vec vrstu zamajca Doslo vreme...lakse promeniti zenu nego zamašnjak... PU!
  48. 1 point
    horvat

    Benzinci vs. Dizeli

    A da je Alfista onda bi:
  49. 1 point
    neshaoct

    Mitsubishi ASX

    Promo video: Obnovljeni Mitsubishi ASX Konačno, Mitsubishi ASX nakon 9 godina dobija pravi nastavak priče Sveobuhvatno osvežena karoserija, novi benzinski motor s većom snagom i poboljšanim performansama i ono najbolje - novi izgled enterijera... Mitsubishi ASX, sigurno najvažniji adut japanske marke upravo nam se predstavio u modelskoj varijanti - MY2020. Globalno gledano, prodato je 1.36 miliona primeraka širom sveta, od toga je Evropa ostvarila oko 343.000 komada. Model prve generacije se pojavio sredinom 2010. Ta brojka predstavlja 27% evropske prodaje marke u to vreme. Novi Mitsubishi ASX kompaktni crossover je opsežno dorađen za 2020. sa novom karoserijom, snažnijim novim motorom, obnovljenim enterijerom. U prodaji će biti od septembra, a promene su očigledne već na prvi pogled. Pre svega zbog LED svetlosnih potpisa. Takođe, dobija i novi 2.0 litarski MIVEC benzinski motor sa 150KS i 195 Nm, a biće dostupan i na sva četiri točka u kombinaciji sa CVT automatskim menjačem. U kabini će biti vidljiv novi 8.0-inčni Smartphone-Link Display Audio (SDA) sistem sa mogućim povezivanjem sa Apple CarPlay i Android Auto kao standard. Možemo samo da zaključimo da ovo sada ima smisla. Novi, dorađeni ASX je izuzetno zanimljiv model, ako sudimo po iskustvu do sada. Zato, strpljenja do jeseni... preuzeto sa - Auto Blog
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...