Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 05/30/19 in all areas

  1. 5 points
    Grafit

    Alfa Romeo 159

    Evo najzad i duplog auspuha. Majstor Bata iz Petrovaradina u kanalu vari...
  2. 4 points
    N.N.

    Fiat i Renault se spajaju

    Dugujem moje objašnjenje... Mislim da je dobro. Nema previše preklapanja biznisa, a ima ga baš tamo di im treba. To di im treba je Europa. Preko noći dolaze ili se bore za 2. mjesto u Europi, preskaču i PSA. To spajanje u Europi im može pomoći sa CO2. I ne mislim ovdje sada samo na redukciju iste iako tu kombinacija znači duplo manje para utrošenih na razvoj. Mislim na sami cilj, je li to recimo 91, 95 ili 100 grama po kilometru. Naime taj cilj je okvirno 95 grama no on se mijenja ovisno o prosječnoj masi vozila. Ta masa vozila je uzeta već do ranije. Kod FCA je ona manja nego kod Renaulta i tu je cilj Renaulta lakši. A FCA je tu u još većem problemu jer od te okvirne mase vozila je masa njenih vozila porasla sa prodajom sve više Jeepova i novih Alfi poglavito Stelvia. Sada je sljedeće pitanje. Kada se spoje uzima li se kao novi cilj onaj od Renaulta jer Renault ipak prodaje dosta više vozila u Europi, ili je cilj možda sada isti kao trenutni za FCA. A ima i treća opcija da nova grupa zatraži i možda dobije rekalkulaciju ciljeva u skladu sa novom prosječnom masom vozila. Komplicirano? Znam da je. Inače jedan važan dio ovog spajanja i zašto mi je sve drago je što u Europi ne bi trebalo biti zatvaranja tvornica ili bi ih trebalo biti u neznatnom broju. Isto vrijedi i za Ameriku. Agnelliji će i dalje upravljati firmom kao što je to bilo i sa FCA. Njihov cilj je valjda jasan. Ništa od ovoga vjerojatno ne bi bio slučaj da su se spojili sa PSA. Ovo se inače dogovaralo već neko vrijeme, a John Elkann i trenutni predsjednik Renaulta su se znali od ranije. Naravno sa sastanaka u gore spomenutom hotelu. I tako mislim da je sve ovo teklo manje više glatko. Već je sve ovo riješeno, čeka sa samo par potvrda. No izgleda da smo i to dobili tako da će sljedeći tjedan sve biti crno na bijelo. Sam proces spajanja će potrajati okvirno godinu dana. Isto tako su iz FCA ciljali ovaj trenutak jer trenutno Renault vrijedi manje nego FCA i nikad manje u zadnjih 5 godina. Zašto spajanje, a ne suradnja? Kako je rekao pokojni Sergio u slučaju suradnje se uvijek ulazi sa figom u džepu. Ja ću dati primjer same Alijanse Renault-Nissan. Pa oni se ne mogu dogovoriti oko tehničkih rješenja i dosta je tu razvoja i dan danas duplo iako za to nema potrebe. Sljedeći dio mog posta je originalno napisan na jednom stranom forumu i bio je odgovor na jedan prethodni post. Sada ću ga "prepisati" ovdje. Ne očekujem mnogo za brand Chrysler ovim spajanjem, no možda sam u krivu. Dio problema leži u nepostojanju sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i SAD-a. Kako FCA nedostaje proizvodnih kapaciteta u SAD-u tako bi trebalo u D/srednjem segmentu promjeniti značku Renault Talismanu. Slično vrijedi u C/kompaktnom segmentu gdje se i Renault Megane i Fiat Tipo proizvode u Turskoj. Govoreći i B/podkompaktnom segmentu Renault trenutno proizvodi Clio čija će nova generacija doći u prodaju prije kraja ove godine. Za Europu ovo najvjerojatnije znači da će biti novog Fiat Punta. To je segment u kojem je Fiat nekada bio lider i sam Ounto kao Grande Punto je zadnji automobil koji je detronizirao VW Golf sa vrha prodaje europskih automobila. Captur? Da, on je čisti B segment crossover. Nema snažne motore, nema nezavisni stražnji ovjes, nema AWD kao opciju. To nije isti segment kao 500X i Renegade. Oni su oba u nekom međuprostoru između B i C segmenta. Nemaju puno izravne konkurencije osim VW T-Roca ili Toyote C-HR. I ovo nas vodi na Alfu Tonale. Tonale će biti čistokrvni C segment kao što je i Jeep Compass. Koliko sam ja upoznat dosta se radi na poboljšanju voznih svojstava, između ostalog trag kotača će biti proširen za oko 2 inča no to nije jedino poboljšanje. Tako da će neke platforme sigurno biti napuštene. Ne znamo koje i kada. To neće biti trenutna radnja (inače traje taj proces 5 do 8 godina). Što se tiče motora tu bi moglo biti drugačije, brže promjene. Renault ima npr. 1.8 TCe FCA novi 2.0 GME koji ćemo uskoro kod Maseratia gledati sa čak 330 KS. Ja vidim 1.8 TCe kao stvar prošlosti osim ako se neće vratiti na 1.6 pa njega koristiti za neke modele, inače nema smisla. Kod malih motora je zamršenije. Renault i FCA imaju nove male motore. I kod jednih i kod drugih su kapaciteta 1.0 odnosno 1.33 litre. Sumnjam da će oba preživjeti. Ja nekako tipujem da će FCA rješenje ostati. Što se tiče dizela mišljenja sam da je Renault tu čak kod nekih više ulagao zadnje vrijeme. Imamo nove verzije 1.5 kao 1.7 (točno 1.75 motor). Imamo naravno i 2.0 ali kako idemo kod većih motora tako i ovdje FCA ima poželjnije rješenje. Naravno riječ o aluminijskom 2.2 (točno 2.15) motoru kojega koristi Alfa i Jeep Wrangler. Naravno trebalo bi ga doraditi da ga koriste i vozila na prednji pogon. Očekujem da će se tu neki motori umiroviti i da se kreće u zajednički razvoj jer ja barem još ne vidim smrt dizela u Europi. Velika ili 6-cilindarske motore sam ostavio za kraj i same. Ovdje nema dvojbe i sve je na strani FCA jer Renault tu ništa i ne nudi. Kod dizela tu je VM Motori 3.0 V6 60° koji uskoro izlazi u 3. generaciji. Konstantno se radi na poboljšanjima. Kod benzinaca će se za američki dio grupacije predstaviti novi GME T6 redni šestak dok će Talijani i u slučaju Alfe i Maseratia koristiti 2.9 V6 90° za buduće motore. Na polju elektrifikacije će vjerojatno biti najviše fuzije i koja je ujedno najvažnija za budućnost. FCA bi tu mogla dodati novu Renault HEV tehnologiju u svoj portfolio, onu koja je predstavljena sa novim Cliom. FCA će sigurno nastaviti gurati svoju tehnologiju za RWD PHEV modele, a koja je pri kraju razvoja. Istom će se vjerujem dogoditi kod FWD PHEV modela jer čak i ne znam što tu Renault radi dok je FCA već predstavila 2 modela. Za MHEV FCA već ima BSG sistem i on će se nastaviti koristiti za RWD modele. Ali za naprednije P2 (električni motor u mjenjaču, na ulazu) je FCA već pri kraju razvoja, a koliko mi je poznati i Renault radi na istoj tehnologiji pa će tu najvjerojatnije udružiti snage. FCA modeli sa ovom tehnologijom su predviđeni za jedno godinu i pol.
  3. 2 points
  4. 2 points
    Grafit

    Alfa Romeo 159

    Šetao se po Temerinskoj u N. Sadu i našao prodavnicu ”Autostil” (Temerinska 26) i kupio ove tipske patosnice (2.500 dinara). Oni su proizvođači i setio sam se da pitam da li prodaju samo vozačke patosnice, prodavac kaže da prodaju po ceni 1.250 dinara. Patosnice su dobro iskrojene, legnu kako treba. Proizvode i prodaju i autopresvlake.
  5. 2 points
    Ivan

    Drska ženo plava - AR Giulietta 2.0 150

    Setih te se , dobro ste poceli u nedelju. Poklopac ima 3 zabice koliko vidim, a na Bravu je kljuc 10.
  6. 2 points
    Jos pogresnije je poredjenje atmo i turbo motora . E.torQ ti je brazilski motor, bivsa "Tritec" fabrika, koju je preuzeo FPT. Tamo ih rade u 1.6 16v i 1.8 16v varijantama. Ima nesto veci obrtni u odnosu na obicnog atmosferca (po cemu je i dobio ime), a dostupan je na nizem broju obrtaja i u nesto sirem rasponu. Mislim, to je opet samo atmo sa oko 150 Nm (vs 127Nm) - znaci nista znacajno bolje. Ko ima veci procenat voznje po zescoj guzvi, treba da zna je on u tim uslovima jos veci "srki" od obicnog FIRE. Da planiram nov auto, na duze vremena, pokriven garancijom, bez zaje*ancije sa ekologijom i razmisljanja o skupljim kvarovima (kao na polovnjacima) - s obzirom na ocajnu ponudu benzinaca u Tipu kod nas, ne bih se dvoumio ni sekunde. Auto sa odgovarajucim motorom/opremom je totalno druga prica u odnosu na neki klot u istom modelu.
  7. 2 points
    knezevic76

    Ma OFF BRE!

    Prvo me pretekao, zatim je kočio ko nenormalan da ne izazove sudar. Digao se oblak prašine iz zadnje osovine na prikolici. Blokirali točkovi, jedva je stao. I kad sam stao pored njega vidim ovo Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka
  8. 2 points
    YUgisa

    Yugo 1.1 EFI

    Montirane "skrge": Izmenjeno kacenje ukrasnih plastika na sedistima posto je to bilo jos izlomljeno kod bivseg vlasnika: Izmenjen odusak menjaca kako crevo ne bi bilo prejako savijeno zbog skucenog prostora: Napravljena aluminijumska T racva za iber umesto neke frikombinacije koju sam ja napravio pre 12 godina: Nabavljeno ulje (5.2l) i filter za mali servis. Dodatan kapacitet je zbog OAC koji ce uskoro biti napravljen: Nakon 350km koriscenja, malecna razlika izmedju prednjih i zadnjih guma
  9. 1 point
    Tako je dobaaar osecaj biti ponovo u "familiji" Ovu pricu prosto moram da pocnem 'od Kulina bana', da bih podelio sa vama citav put. Sve je pocelo sa Stilom. Taj auto. Pre toga sam vozio Fiate (Uno i Punto), jer je to bilo u porodici, a ne zato sto sam ja to zeleo. Voleo sam ja njih, ali onako, uvek sam mislio da su drugi bolji. Dok nije dosao trenutak moje prve samostalne kupovine. Gledao sam svasta, ali posle voznje Stila, nije vise bilo dileme 'gde pripadam'. Taj zvuk motora i performanse su me odusevile (za tu klasu ofc). Ali me je nedugo nakon toga, debelo 'ugrizao za srce'. Posle mnogo problema, pregrevanje, dihtung, potrosnja ulja, plavi dim, imobilajzer, itd itd, odlucio sam da je bilo dosta, i pogodjen takvim losim iskustvom, zeleo sam nesto pouzdano po svaku cenu. Pojavila se Kia Ceed od kolege sa posla, koji je prvi vlasnik. Vec nakon prve voznje sam znao da 'nije to to' ali sam se tesio recima 'navici ces se sigurno, vozio si i gore'. Nikad se nisam navikao. Presao sam sa njom 30.000 km, i svakim danom me je samo sve vise nerviralo ono sto sam primetio i prvog dana - letargican motor. Pored naravno jos par stvari koje sam otkrio vremenom. U meni je brzo i jako rasla zelja da prodam Kiu i kupim opet nesto sto cu voleti, medjutim nikako nisam mogao da pronadjem racionalan razlog za tako nesto - auto sluzi, ima malo km, apsolutno mu nista ne fali, i dovoljan je za moje potrebe. Nedavno sam je stavio u oglase za, po mom misljenju, nerealno veliku cenu, misleci da nece sigurno otici, ali sa namerom da 'opipam trziste'. I ne lezi vraze, nije proslo ni pune 2 nedelje - javi se kupac, i op - iscalenzuje (skoro) sve sta sam trazio! Za neverovati! Ljudima stoje auti mesecima u oglasima, a kad stavis prakticno bez namere da se proda - ono ode u roku od odma. To je zivot. Svo to vreme 'agonije vlasnisva' sa Kiom provodim temeljno izucavajuci - sta sledece. Definitivno je sad iskustvo vece, i shvatam da moram uloziti mnogo vise napora, ne bi li pronasao nesto sto bi me ujedno i ispunjavalo, i sluzilo dobro. Puno sam citao, razgovarao sa ljudima, gledao, vozio, probavao, itd. Rezultat svega toga je - Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks, odnosno T-jet motor Odlucio sam se za ovaj motor zbog izuzetno dobrog balansa performansi i jednostavnosti, odnosno robustnosti. Zapravo mislim da se redovno odrzavanje uopste i ne razlikuje od Fiatovog 1.4 atmosferca, a po eventualnim kvarovima tu su samo zamajac i turbo, gde zamajac stvarno retko jako ode na benzincima. Bio sam otvoren i za neki Bravo 2010+, sa T-jet, ali takvi se bas nikako nisu pojavljivali. Kada je vec sve bilo odluceno, pare spremne, nisam zeleo da se zurim. Medjutim, kako sam svakako vozao razne Giuliette - potpuno nove, stare 8 god sa preko 200.000km, ispravne, neispravne itd, smatrao sam da imam u sebi neki 'reper' za poredjenje, i da ne treba da propustam prilike, samo zato sto nisam pogledao XY primeraka. Tako sam odlucio da odem u Loznicu i pogledam belu Giuliettu 2013. sa navodnih 22.000 km na satu od prvog vlasnika iz Srbije. Plasile su me price o Loznici, i cinjenica da je auto dugo bio na oglasima, ali ajde, ne moze se znati nista dok se ne ode. Dan pre dolaska sam zamolio prodavca da ne pali auto, kako bih mogao da vidim hladan start. Kada sam stigao, lepo me je docekao, uveo me u garazu gde je stajala Alfa, i lepo mi rekao da ju je sinoc uterao i da je po mojoj zelji nije palio od sinoc. Opipavam turbo, creva, izduv - sve hladno. Palim - vidno prvi start, drzi na oko 1500-1800 rpm, gledam u auspuh, nema nista, samo kondenza malo. Dobar prvi znak mislim. Odlazimo u voznju obilaznicom oko Loznice. Generalni osecaj je da je taman malo rastimanija od one sa 7.000 km iz Stojanova, ali mnogo utegnutija od svih sa 100+ hiljada sa placeva. Dobar drugi znak. Vodi me dalje prodavac da me upozna sa prvim vlasnikom. Ne bih da imenujem, ali fin i uspesan covek, prepricava mi istorijat, pokazuje mi papire, za sada se sve poklapa. Nakon toga, teramo auto na reglazu trapa, pre svega zato da se zavucem u kanal i pogledam je od dole. Gledam - sve deluje korektno, svi delovi deluju jednako stari, na limu nema nista, suspleh malo zakacen od dole i prednji branik malo zagreban od dole - taman da vidim da nije nov. Deluje dobro sve. Kazem im da odrade reglazu. Tu se pojavljuje prva 'bubica'. Nisu uspeli da podese nagib zadnjeg levog. Zovem majstora, opisujem mu, kaze paa to moze svasta da bude, ako ti se ostatak svidja, nemoj propustit zbog toga. Odlucim da rizikujem i pazarim je. Odmah isti dan je teram kod Brane u Vranic, na detaljan pregled (mada nije pre kupovine, ali ajd), i veliki servis. Nakon dva dana Brana mi potvrdjuje da i njemu sve deluje tako kako je opisano, i da je auto odlican - pada mi teret sa duse Jutros nosim auto u Kemoimpex, i sada uspevaju da uteraju sve uglove u 'zeleno', tako da se nadam da je i s tim gotovo, mada cu definitivno obratiti paznju u narednom periodu. Osim toga, ove trenutne celicne felne nisu bile dobro izbalansirane tako da sam imao treskanje volana pri tacno 130 km/h, ali i to je danas reseno u Kemoimpexu. A sada malo o samom autu: Kupljen je decembra 2013. i na prvom servisu koji je radjen nakon godinu dana je imao 5.000 km. To je informacija koju sam dobio od Kompresora, gde je i kupljen. Nakon toga je do ove godine i 19.000 km bio kod tog prvog vlasnika, odnosno njegove supruge, nakon cega prelazi u ruke prodavca preko kojeg sam i dosao do auta, koji prelazi sa njim jos 9.000 km, tako da je sada stanje na satu 28.000 km Oprema je tzv. "Veloce", ali nju ne treba mesati sa trenutnom "Veloce" opremom. Vise lici na trenutni "Sport". Od nestandardnih stvari poseduje: - crno nebo - neobicna crvena sedista, podsecaju malo na Bravo Sport sedista - alu pedale - crvenim koncem prostepan volan, menjac i rucna - retrovizori u mat sivoj nijansi - alu felne 17 turbine u identicnoj nijansi sa retrovizorima Od standardnih stvari tu su : - tempomat - zadnji parking senzori - manuelna klima (mada mislim da bez ovog i ne postoji?) Ono sto mozda malo nedostaje: - prednji naslon za ruku - Blu&Me - automatska klima Naravno, kao i svaki zaludjenik, i ja sam vec (odavno) napravio listu modifikacija koje planiram da uradim : - eibach pro kit - short shifter - microlink2 za usb muziku U razmatranju su jos : - 18 felne potkovice - bocne suknjice QV - remap Jos malo o utiscima iz voznje, a i ovako: Iako sam pre kupovine vozio mnoge Giuliette, i pri tom bio siguran da nema tu sta da me iznenadi - nikad se ne moze bas svee skontati iz test voznji, koliko god one bile duge. Jedna stvar koja mi je zasmetala prilikom povratka iz Loznice je predug hod pedala. Sve tri. Zatim pozicija sedenja je pomalo skucena, iako nisam visok (180 cm) ne mogu lepo da opruzim nogu, nego mi stoji onako u V, nagnuta ka menjacu. Ali je svakako bolje od Kie, pri tom imam i tempomat, pa mogu malo da rastegnem noge povremeno. To bi bilo sve sto se tice negativnih utisaka. Pozitivni su mnogooo duzi... Motor 1.4 tb, odnosno T-jet je odlican. Izuzetno fino vuce, mala turbina, jak srednji opseg. Nema ga bas poente vrteti preko 5.000 rpm, ali to svakako i nije podrucje koje cesto posecujem. Zvuk je odlican, bas ima onako duboku notu iz auspuha. Odziv na gas je isto lep, nije naravno na nivou atmosferca, ali ne bih ga nikako nazvao 'tromim'. Do nekih 120 km/h vuce odlicno, bas se oseca da lepi u sediste, nakon toga ima solidno ubrzanje, moze da se pretice lagano i slicno, ali nema tog osecaja guranja u ledja. Jos je rano da pricam o potrosnji, ali recimo obratio sam paznju na trenutnu potrosnju dok sam bio na tempomatu izmedju Bg i Ns i ovo su neke vrednosti : 140 km/h - 8L, 120 km/h - 6.5-7 L. Sto je po meni izuzetno dobro. I Kia a pogotovo Stilo su mi trosili vise na tim brzinama. Naravno, kad se stiska, potrosi i vise nego sto bi se od 120 ks ocekivalo Lezanje u krivinama i sam mehanizam volana su mi apsolutni highlight ovog automobila. Kad se brze udje u krivine, predivan je osecaj kako se auto postavi, nekako je dobro izbalansiran u smislu odnosa 'prednjica-zadnjica'. A volan!? Toliko precizan volan nisam video ni na jednom drugom autu te klase (osim mozda nekih bas hot hatch). A pri svemu tome, nije previse tvrd. Kia Ceed je daleko tvrdja od Giuliette, sto je iznenadjujuce po meni, s obzirom na ciljnu grupu. Naravno, da ne bude sad da pomera granice fizike - i dalje je to auto sa prednjim pogonom, kad se pretera, kliza prednjicom kao i svaki, ali do tog momenta, siguran sam, pruza mnogo vise uzitka od 'svakog drugog'... I naravno, ne bih mogao da zavrsim ovaj deo da ne spomenem tu Alfinu posvecenost detaljima, kad vidim logo urezan na naslonu za glavu, zatim na instrument tabli one italijanske natpise aqua, benzina, giri, itd, alu pedale, sive retrovizore... Jednostavno, svaki delic auta otise tim karakterom. Iako sam enterijer nije nekog 'premium' kvaliteta, i dalje se vidi taj trud da bude jedinstven, u tom njihovom specificnom stilu. I to jako cenim. To je nesto sto cini ovaj auto boljim od sume njegovih delova. Za sada nemam bas nekih slika, ali sto bi rekli, 'stay tuned' - bice sigurno mnogo
  10. 1 point
    Ivan

    Kupovina automobila do xxxxx eura

    Postoji i opcija koja se zove Search foruma . Do detalja je oko GP sve objasnjeno u ovoj temi - i oko verzija motora, poredjenja, potrosnje, cena, odrzavanja, zamene lanca kod 1.3 dizela... I naravno sve u vezi (uz promaju najveceg straha u Srba) - cuvenog plivajuceg zamajca :
  11. 1 point
    Ivan

    Kuda ide ovaj svet?

  12. 1 point
    purke

    Fiat servis ''Goran''

    Evo i ja da kažem ono što svi znaju... Sjajno iskustvo sa servisom danas, samo tako nastavite, ko god mi pomene fiat, lancia, alfa automobile ja pomenem vaš servis i mogu da garantujem za vas. Bravo!!!
  13. 1 point
    virke

    Kupovina automobila do xxxxx eura

    Sto se kaze otvoren sam za sve predloge i sugestije. Idea, Musa hteo ja, gledao ali ne mogu da smislim cajgere na sredini auta. Hteo ja ja, gledao ali ne ide pa to je. Sto se velicine tice mislim da bi mi GP bio dovoljan dok mi cerkica ne poraste a to je par godina a do tad...Naravno nemam nista protiv veceg auta. Hteo sam da izbegnem dizele zbog mogucih skupih kvarova lai jednostvano mnogo manje benzinaca je u ponudi. GP 1.3 sa 75ks nema plivajuci a ovaj od 84ks? DPF?
  14. 1 point
    dach@

    Dekarbonizacija motora

    U novom broju sat + baš su pisali o dekarbonizaciji uradjena su merenja na 2 pikapa pre i posle pa evo slika možete da pročitate
  15. 1 point
    Ja nisam dodavao otpornik jer je na traci bilo oko 20 dioda... Sent from my SM-A510F using Tapatalk
  16. 1 point
    neshaoct

    F1: Williams

    Kubica: Svi su govorili da će prva krivina biti problem Vozač Vilijamsa Robert Kubica veruje da je svim skepticima zapušio usta vožnjom u Monaku prethodnog vikenda. Od kada se vratio u Formulu 1, svi su insistirali na tome da će se tek na nekoj uličnoj trci Robert Kubuca naći u problemu i isticali su njegova fizička ograničenja. Ipak, može se reći da je u Monaku Kubica imao dobar vikend. Uspeo je da se zadrži ispred nekoliko bolida za koje se očekivalo da budu brži sve do ''susreta'' sa Antoniom Đovinacijem. Na kraju je završio kao 18. ''Znao sam da ću biti dobar. Mislim da je bilo mnogo onih koji su bili ubeđenji da u oštrim krivinama neću ni moći da kontrolišem bolid. Mislim da sam u ovoj ni malo lakoj situaciji prošao dobro i imam razloga da budem zadovoljan. Naravno, krajnji rezultat je mogao da bude i bolji, ali tako vam je to na trkama'', rekao je Kubica za Motorsport.com. ''Svi su govorili da će mi prva krivina biti problem, ali mislim da sam na svim trkama bio dobar u prvoj krivini ili u prvom krugu gde prevladava trkački instinkt i uvek se radije oslanjam na to nego na nešto drugo'', rekao je vozač Vilijamsa. Kubica je u Monaku imao dobar prvi krug, prestigao je timskog kolegu Džordža Rasela i Antonija Đovinacija. Nakon toga je iskoristio kontakt Šarla Leklera i Nika Hilkenberga i njihov odlazak u boks i došao ispred Serhija Pereza pre nego što je na stazu izašlo vozilo bezbednosti. Bio je kratko na 15. mestu pre nego što ga je zaustavio Đovinaci. ''Uspeo sam da nadoknadim dve pozicije u prvom krugu. Nakon što je sa staze izašlo vozilo bezbednosti mogao sam da ih zadržima iza sebe, ali sam znao da moram da stanem. Bilo je mogućnosti da padne kiša, što se na kraju i desilo ali samo na kratko tako da se deo taktike koju smo imali nije baš iplatio'', kaže Kubica koji ne zamera Đovinaciju zbog guranja i kontakta: ''To je trkanje, nema tu mnogo stvari koje možete da uradite u takvim situacijama. Tako je kako je''. preuzeto sa - Auto Blog
  17. 1 point
    xenon

    Dekarbonizacija motora

    Da živnem malo ovu temu. Tražeći na netu, bilo kakav podatak, o bilo kakvom dokazu, uspešnosti dekarbonizacije, nisam našao apsolutno ništa. Prosto je neverovatno, da ni na sajtu firme, čiji je klip ovde postavljen, nema apsolutno ništa, niti jedna jedina slika unutrašnjosti motora, pre i posle tretmana.Apsolutno ništa.Nije me mrzelo da ih okrenem na telefon, i da ih pitam ,da mi prezentuju bilo kakav opipljiv dokaz.Odgovore koje sam dobio, od inače ljubaznog momka, bili su gomila gluposti.Na pitanje gde su dokazi, odgovor je bio, da su korisnici zadovoljni ,i da je to najbolji dokaz.Kako on reče, neki dolaze više puta, i to je dokaz da to valja.Kako on kaže, radi im mirnije na leru.Možete misliti, pa moj opitni benzinski auto, ima 22 godine, i miran je ko' bubica na leru, pre će biti da su njihovi motori neispravni.Mislim da me nije razumeo, šta to znači placebo efekat, kada mu ga spomenuh. Još jedanputa sam ponovio isto pitanje, gde je dokaz za smanjenu potrošnju goriva, gde je dokaz da su se sa vrha klipa ili čega već, skinula garež.Odgovor je ovoga puta bio još besmisleniji, tipa da je sagorovenja benzina, i dalje velika misterija za nauku, i da je potrošnju nemoguće tačno odrediti,odnosno izmeriti.Ostao sam bez teksta, definitivno. Na mom autu sam, tačno u kapljicu izmerio potrošnju goriva, tako što sam deset puta vozio deset različitih maršuta kroz grad, i deset puta sam namerno ostajao bez goriva, kako bi tačno saznao pravu potrošnju, odnosno, da znam tačno koliko mogu da pređem kilometra, sa tačno definisanom količinom novca/benzina.Sve ovo u nadi ,da se spremim za tretman, odnosno da utvrdim, da li je smanjenje potrošnje goriva uopšte moguće.Posle njihovih odgovora, ja sam u dilemi da li uopšte da radim dekarbonizaciju, jer ozbiljno sumnjam u sve njihove iznešene tvrdnje.Sliku unutrašnisti motora, pre i posle, još nisam pronašao.Ovde ne mislim na usisnu granu,egr ,već samo na stanje unutar cilindra, baš onako kako se vidi na onom njihovom animiranom klipu, za decu do 7 godina, koji im stoji na sajtu. Ako kojim slučajem, baratate nekim opipljivim činjenicama, napišite nešto. Sent from my HUAWEI MT7-TL10 using Tapatalk
  18. 1 point
    dekirs

    Drska ženo plava - AR Giulietta 2.0 150

    Odlicno, probacemo
  19. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500 / Fiat 500e

    RedlineReviews video: Test 2019. Fiat 500 Abarth
  20. 1 point
    kvaka

    Fiat i Renault se spajaju

    1.3 je 1.2 TCe sa produženim hodom klipova. To je što se blokovskog dela tiče. Što se tiče glave... tu je bilo dosta izmena i Mercedes koristi svoju verziju sa mogućnošću deaktivacije cilindara, a Renault svoju bez mogućnosti deaktivacije. Što se tiče Kine, ni PSA ne blista nešto. A što se tiče Indije, Renault je bar prisutan za razliku od PSA.
  21. 1 point
    Flex

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Imam ali deluje mi sumnjivo (na sta mi je i Goran ukazao). Deluje auspuh mnogo napeto i nabijeno, kao da pletenica ne radi nista. Ali svracao sam do lika za auspuhe i on tvrdi da je sve ok. Ebem li ga vise. Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  22. 1 point
    N.N.

    Fiat i Renault se spajaju

    @Elra Nisi baš pošten prema Renaultu. TCe motori i to oni 1.0 i 1.3 su njihov dizajn pa i što se tiče motora koje koristi Dumbler (namjerno koristim taj naziv) tj. Mercedes. Svrha Mercedesa je bila tu da malo "posoli" razvoj i moda da njihovi ljudi donesu koju kavu sa aparata Renaultovim. Renault dizajn je 1.8 TCe što nema sumnje. Taj motor se i ne koristi van Europe. Uostalom za Ameriku Nissan je uveo 2.0 turbo. Isto tako sav razvoj modela Alijanse kojima je primarno tržište Europe ide preko Renaultove, a ne Nissanove grbače. Dizel 1.5 pa i nove 1.7 (1.75 je točnije) i 2.0 je razvijao Renault da bi se mogli koristiti u Europi. Ista stvar i sa automobilima. Kina? Bojim se da si u krivu. Lani velik pad svih ne njemačkih proizvođača. Jednostavno za svakodnevni obični automobil su Kinezi valjda dovoljni dobri, a vjerujem i jeftiniji. Stranci prdnuše u rosu.
  23. 1 point
    Automatik je vrh uz slabiji motor, jer sa saltungom na slabijem motoru moras da saltas kao popizdeo da mu izvadis neke performanse, naporno na duze staze, tako da ti uglavnom ostaje da se vuces kao prebijena macka, a ovde ce automatika da salta punom parom, da si uvek u optimumu snage. Takodje posto je nejak motor trebalo bi i automatik da potraje jer menjac lome njutni, koje ovaj motor nema.
  24. 1 point
    dach@

    Top Gear season 25 / 26 / 27 / 28 / 29

    Nije bila loša sezona sa onim glumcem Matt leblanc ili Joi iz prijatelja
  25. 1 point
    bane1321

    Kuda ide ovaj svet?

    Nivo bahatosti u Srbalja se penje polako, ali sigurno na nivo beskonačnosti! U međuvremenu nađoh ovo: B92: Meštani pet sela kod Leskovca penju se merdevinama na most da bi prešli Južnu Moravu VIDEO http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=05&dd=29&nav_id=1548281
  26. 1 point
    Slike nemam ali nema neke velike mudrosti. Sve se pazljivo povadi i otvore se plastike i zamene diode. Za ceo auto nekih 4, 5 sati posla. Tu sam ako treba da se nesto pojasni. E da, menjao sam osvetljenje i na evu. Tu su u radio stavili te najmanje smd, pa je tesko pogoditi istu nijansu boje, bar u slucaju bele koju sam ja stavio. U ostatku je sve isto kao u grandeu s tim sto su u prekidacima podizaca prozora takodje smd, 2835. Sent from my SM-A510F using Tapatalk
  27. 1 point
    Evo kako elegantno moze da se resi osvetljenje komandi ventilacije ako je u pitanju manuelna klima: Sent from my SM-A510F using Tapatalk Mislim da postoji na ali-ju da se kupi ovaj panel. Kod mene je to drugacije reseno, oko cele ivice sa unutrasnje stranr je zalepljena led traka koja osvetljava citavu unutrasnjost kutije + su razvedene zice i tri diode posebno za osvetljenje komandi klime, recilkulacije vazduha i grejaca zadnjeg stakla. Napajanje je dovedeno sa postojecih ubodnih sijalica koje su izvadjene. Sto se tice automatske klime, tu je situacija mnogo laksa, samo se zamene smd diode 2835 koje su kod grandea svuda, i u radiju, cajgeru, ostalim komandama u kabini sa izuzetkom komandi na volanu ( tu idu one najmanje, ne znam tacno dimenzije ali ih ima u mikro princu na slaviji) i podizacima prozora gde idu one sa nozicama, kao lampica. Sent from my SM-A510F using Tapatalk
  28. 1 point
    neshaoct

    Jeep Grand Cherokee Trackhawk

    Jeep Grand Cherokee Trackhawk GULF 40 by GeigerCars Iz nemačkog GeigerCars-a stiže novi tjuning program za Jeep Grand Cherokee Trackhawk. Nemci su se prvo pozabavili 6.2 litarskim V8 motorom sa kompresorom koji sada razvija 900KS i 1003 Nm obrtnog momenta, pa najveća brzina vozila iznosi 312 km/h (što je brže od serijskih primeraka Lamborghini Urusa i Bentley Bentayge Speed). Pažnju privlače i dvobojni Gulf eksterijer (Baby Blue/Orange kombinacija), crni alu točkovi od 22 inča i modifikovano oslanjanje (vozilo je niže za 25 mm u odnosu na fabrički primerak). Sve navedeno ima i svoju cenu, a ona u Nemačkoj iznosi 129.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog
  29. 1 point
    knezevic76

    Kupovina automobila do xxxxx eura

    Ako ćeš voziti što duže onda druže nema žurbe u izboru. U suprotnom možeš biti u problemu. GP, Musa, Idea.... Sve je tu negde sem što u Musi možeš naći i panoramu, full elektro opremu, kožu... Da sam na tvim mestu ne bih bežao ni od 1.3mjet, jer voziš dosta otvoren put, tako da je potrošnja na nivou plina. Ni za jednog održavanje nije bauk, šta više , najjeftiniji su za održavanje od konkurencije. Pazi da se ne razočaraš sa 75ks pa još na plin u GP kako ide. Ipak ga uzimaš na duge staze. Ako ti nije frka, svrati na okupljanje pa možeš uživo i natenane da vidiš i čuješ šta te zanima. Poslato sa WAS-LX1 uz pomoć Tapatoka
  30. 1 point
    vagenovac

    O VW dizelima...

    Karikirao sam, ali ti bi izgleda sada kupio celu VW grupaciju, treba te vakcinisati dok još nije kasno Sent from my STF-L09 using Tapatalk
  31. 1 point
  32. 1 point
    srdjos

    Kupovina automobila do xxxxx eura

    kao ti sa Gnojfom
  33. 1 point
    darkman14

    Kupovina automobila do xxxxx eura

    Golf po bordu jedva 5l/100km dotakne
  34. 1 point
    Subjektivno, a razlika je objektivno znacajna u korist brava 1.4 520d 190ks ide 7.7s, stari 330d 184ks je 8.2s, subjektivno je duplo brzi, a u praksi nesto sporiji. 320d e46 150ks cipovan na 180ks na 16" gumama subjektivno kida, slajfa u drugoj bez problema na novim kleberkama, zakucava u sediste i onda ga 520d na 19" gumama otrese (izolovan ususkan i ne oseca se brzina). Bravo je po meni USS enterprajz za puntica2.
  35. 1 point
    vagenovac

    O VW dizelima...

    Bitna je ciljna grupa kupaca, kao i njihova svest. Pretpostavimo da je 2.0 pd istog kvaliteta kao 1.9mjt, pretpostavimo i da je vagen recimimo gnoj u svemu bolji od ekvivalentne alfe osim u izgledu i sportskoj voznji. Dakle po toj pretpostavci je gnoj auto za siroke narodne mase od koje se ne ocekuje da zna koji 2.0pd motor ima losu glavu, koji ima losu uljnu pumpu, koji ima lose dizne, koja je oznaka kojeg itd. Ako je rizicno da neko bez obimnog znanja o nekom motoru kupi isti onda je to realno vise nego dovoljno da taj motor bude ozloglasen. Pogotovo ako taj motor dokazano pravi problema u visokoj klasi audi a4/passat i cak i onoj klasi iznad audi a6, automobili koji su generalno pravljeni kvalitetno i za mnogo km, opet vise nego dovoljno da dobije zao glas, sa razlogom itekako. To sto postoji dobar 2.0pd ne iskljucuje gomilu drugog 2.0pd smeca. Realno jel bi savetovao nekome da kupi a4 sa 2.0pd ili passata 2.0pd? Ne? Zasto? Zato sto je 2.0pd smece? Na kraju ako si uzeo ruzniji i dosadniji auto jer je navodno racionalna kupovina, a ne bude tako naravno da ces biti sa razlogom nezadovoljan i frustriran brendom, modelom i motorom.
  36. 1 point
    neshaoct

    Top Gear season 25 / 26 / 27 / 28 / 29

    Trejler za 27. sezonu Top Gear-a
  37. 1 point
    Zovi @Ivan taman i farove da nastelujete
  38. 1 point
    AbarthGP

    Abarth Grande Punto 1.4T 155HP

    Malo smo se pocastili
  39. 1 point
    Milanche

    Auto servis Fiat Centar Bogunović

    Poštovani, nosac motora se ne može više poručiti iz originala, cena je bila 25210 dinara. Izvinjavam se što kasno odgovaram, bio sam na odmoru. S' poštovanjem Milan Đorđević AC Bogunović Pozdrav, 51821536 iznosi 1772 dinara, 735398032 iznosi 2570 dinara. Delove nemamo na stanju, rok isporuke 12-15 dana.
  40. 1 point
    Pluto

    Naplata ulaska autom u centar Beograda?

    Ma kakav metro, ja vozom iz Rakovice za 13 min do Vukovog spomenika [emoji16] Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
  41. 1 point
    darkman14

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Bice sigurno neki stilo. Vidis na kome najmanje trese i sa tog skines
  42. 1 point
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310
  43. 1 point
    kvaka

    Fiat i Renault se spajaju

    Manje više normalna stvar za savremene benzince. Brisajuće karike prave problem. Ne pravi dovoljno jak pritisak na cilindar pa propušta ulje, naročito pri slabom gasu i u cut-off režimu kada je u cilindrima niži pritisak nego u karteru. Potrošnja može da se smanji novom mapom motora, koja ostavlja otvoren leptir gasa u cut-off režimu, da se izbegne vakuum u cilindrima.
  44. 1 point
    Djuk85

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Ceo forum čeka rešenje problema Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
  45. 1 point
    Elra

    Fiat i Renault se spajaju

    Od svih opcije mislim da je Renault najgora za spajanje, alijansu ili šta već. Imaju svoju platformu za male automobile. SUV i pick-up vozila su im Nissan, motori razvijeni u saradnji sa Nisanom i 1.3 sa Daimlerom. Na polju elektrifikacije kasne kao i FCA, automatske mjenjače kupuju od Getraga i Jatca (nisu pohvaljeni ni EDC ni CVT). Enterijeri i izrada automobila su u najmanju ruku nezadovoljavajući (Twingo, Clio - plastikaneri, Megane, Kadjar, Talisman donji rang svojih klasa). Niti finansijski ne stoje najbolje bez Nisana. Jedino gdje su jaku su LCV vozila. Dodatno, i Renault i FCA slabo stoje u Kini, Indiji, Rusiji. U Latinskoj Americi su jaki i u vrhu zastupljenost.
  46. 1 point
  47. 1 point
    1. neshaoct 2. Sedla 3. Milutinac 4. hibi011 5. dekirs 6. Danilo1 7. Irena HGT 8. nemke 9. Voja82 10. Stefankmn (DSG) . . .
  48. 1 point
    darkman14

    Fiat Stilo JTD - NOV NOV NOV by Flex

    Bogunović? imaš ovde temu pa pitaj tamo. Ima i zamenskih dobrih sve dok nije acron
  49. 1 point
    Gornja slika nije finalno, islo je farbanje jos posle Zvuk... e sad, zaboravio sam da snimim sa fabrickim, ali okacicu snimak ovih dana sa ovim Svidja mi se, ali mozda je malo preglasan za putovanja. Ali videcemo jos Sent from my iPhone using Tapatalk
  50. 1 point
    Odradjeno dubinsko ciscenje, da ne kazem, vracanje u salonsko stanje Credits to: @cincilator, hvala jos jednom, odlicno odradjeno Tek sad vidim koliko su lepa sedista, i enterijer je generalno lepo ocuvan bas, nisam primetio ni jednu ogrebotinu po plastici. Odmah kad sam stigao kuci sam stavio zimske, odnosno gumene patosnice, original sa 'Giulietta' natpisom, samo ih nisam slikao. Nakon toga sam se malo provozao po snegu sa drugarom, da isprobam taj 'A' u 'DNA' Medjutim, moram da kazem da sam malo razocaran. Nisam primetio ama bas nikakvu razliku izmedju N i A. Kontrola proklizavanja je ukljucena, i auto ne dozvoljava da se tockovi vrte u prazno, tj dozvoljava malo, ali cim se potopi gas, odma krene blokada. Kontrolu stabilnosti takodje nije moguce iskljuciti, tako da je veoma tesko okrenuti auto pod rucnom, ali dopusta onako zanosenje do nekih ~90 stepeni, i onda se vec aktivira i ispravlja automobil. Moram da priznam da nisam mogao mnogo da se igram u D modu jer mi je volan bio pretezak za sneg Jbg, sedim za racunarom 8h Pokusao sam ovako samo da se zaletim i okrenem volan i auto je stvarno brutalno izbalansiran, uopste ne gura prednjicu tako kako sam mislio, malko u pocetku i onda krene zadnjicom da se zanosi (znaci pricam bez provokacija rucnom). Elektronska kontrola stabilnosti je, cini mi se, poprilicno suptilna, nije lako bas uvek skontati kad je na delu... Moracu da pronadjem osigurac za to, da iskljucim ABS/ESC pa da vidim od cega je zapravo satkan
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...