Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 09/18/18 in Posts

  1. 3 points
    Pluto

    Lepi i zanimljivi primerci iz oglasa

    Ozbiljno izgleda u ovoj boji https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/12991127/bmw-120-m-sport
  2. 1 point
    neshaoct

    Kako se prave felne od karbona?

    Kako se prave jednodelni naplatci od ugljeničnih vlakana? Nedavno smo saznali kako nastaju karbon keramičke kočnice, a sada ćemo pogledati kako se proizvode naplatci od ugljeničnih vlakana. Priloženi video dolazi iz austrijske kompanije ''Carbon Revolution'', koja je postala svetski poznata po svojim revolucionarnim jednodelnim naplatcina od ugljeničnih vlakana. ''Carbon Revolution'' je dobavljač više proizvođača automobila, među kojima su i Ferrari i Ford, a kompanija je prošle nedelje najavila da će uskoro podići kapacitet poizvodnje sa 10.000, na čak 150.000 točkova godišnje. Dakle, kako se prave ''karbonski'' točkovi? Sve počinje sa CAD crtežom koji definiše dizajn. Drugi korak je sam materijal - ugljenična vlakna. Materijal se seče po meri, potom prolazi kroz vrlo bitan proces ubrizgavanja, koji rezultira u jednodelnoj konstrukciji. Nakon toga odlazi na proveru integriteta smole, zatim na test curenja pri visokim pritiskom. Kako bi dalje proverio kvalitet, Carbon Revolution vrši CT sken i donosi koordiniranu mernu mašinu sa tolerancijom od +/- 0.15 mm. Roboti i kompjuteri se postaraju da naplatak ispunjava sve specifikacije, pre odlaska u centar za mašinsku obradu. Odatle, naplatci odlaze na u pećnicu, nakon čega dobijaju poslednji sloj i RFID čipov, koji služi za praćenje svakog naplatka. Konačno, naplatci se mere i testiraju kako bi se utvrdio potreban odnos čvrstoće i težine. Naplatci od ugljeničnih vlakana nude ogromne benefite proizvođačima koji žele da uštede na težini automobila. Na primer, naplatak od karbonskih vlakana koji koristi Ford na modelu Shelby GT350R je težak samo 8.1 kg, dok je alternativni aluminijumski naplatak čak 15 kg. preuzeto sa - Auto Blog
  3. 1 point
    Automobilska mehanika, posebno menjački sistemi, možda deluju kao da su plod crne magije ali reč je o prilično rudimentnoj tehnologiji koja je, doduše, značajno usavršena poslednjih decenija. Moderni menjači su morali da evoluiraju kako bi se lakše i efikasnije nosili sa sve snažnijim motorima, a pritom optimizovali potrošnju. Ipak neke stvari, uprkos povećanom broju stepeni, ostale su iste, tako da koliko god brzina imali za vožnju prema napred - samo je jedna za vožnju unazad. Dakle, šta se dogodi ako prilikom kretanja unapred prebacite u rikverc? Ništa dobro. I u ovoj situaciji menjač, kvačilo i motor služe kao kočnica. Ekipu YouTube kanala ''MasterMilo82'' je zanimalo šta se dogodi kada stvari postanu ekstremne - kada pokušate da prebacite u rikverc pri, primera radi, 100 km/h. Za sprovođenje ovog ''testa'' su iskoristili staru Opel Astru koja je definitivno videla bolje dane, a odgovor na gore navedeno pitanje je - ništa. Opelov menjač je odbio naređenje. Momci su zatim progresivno sprovodili proces pe je menjač uspešno prebacivao u stepen za vožnju unazad pri 20, 35 i 50 km/h, dok se pri 70 km/h motor ugasio. Čitav proces je bio praćen prilično neprijatnim zvukovima i mirisima, a impresivno deluje podatak da je nakon svog ovog maltretiranja Astra ostala u voznom stanju. Svi oni koji su se nadali eksploziji menjača, nažalost, ostaće razočarani, ali zato drugi deo videa jasno pokazuje kako funkcioniše ručni menjač i zašto nikad ne bi trebalo da nepropisno menjate brzine. preuzeto sa - Auto Blog
  4. 1 point
    totti

    Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

    Ma ne mora nadrkana, može i neka tetka/baba... samo da je švabica ili austrijanka [emoji3]
  5. 1 point
    @vukaschin Pretpostavljam da je u pitanju Nuova Bravo (oznaka modela 198, umesto napisanih 098): Ako je tako, u pitanju je teretnjak sa 4 mesta za sedenje. Restyle varijanta, septembar 2011. 1.6 105 KS, slabija Active oprema - manuelna klima, celicare 16'', itd...
  6. 1 point
    silenci

    Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

    neka nadrkana svabica ti pomutila mozak
  7. 1 point
    totti

    Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta

    Pa ako sam naplatnu rampu u Inđiji pobrkao sa Lisabonom, onda ok [emoji3]
  8. 1 point
    Gun metal po meni [emoji106] Послато са LG-M250 уз помоћ Тапатока
  9. 1 point
    malo osvezivanja zimskog seta danas .......... sve zavrseno za sat ............ . ovako ima da ofarbam i ove crne sada na kolima letnji set ............ .
  10. 1 point
    Neko je uradio ličnu impresiju kako bi mogao da izgleda taj novi Fiat B-SUV iz Kragujevca:
  11. 1 point
    Znam nekoliko ljudi koji voze Z10, tj punto classic 1.2 8v na TNG, i svi su zadovoljni.
  12. 1 point
  13. 1 point
    Resurs! Univerzalni modifikator...
  14. 1 point
    ili da farbam ove crne still auto u svetlije nesto npr. hrom ili gun. jedino sa njima i ovim sportingovim nemam probleme i kojekakve dodatke .......... videcemo.
  15. 1 point
    Aaaa, jok more! Uz'i ti ovo što ti ja velim i nećeš se pokajati. [emoji16] sa TT
  16. 1 point
    Mijailović P.

    Kuda ide ovaj svet?

    Aha, znači nikad. [emoji16]
  17. 1 point
    viper

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Fenati je budala bio i ostaće.
  18. 1 point
    Nikola 1.6

    Moto GP: Počinje nova sezona

    Možda i jesu malo preterali, trebali su zabranu par trka - eventualno do kraja sezone. Mada nije mu prvi put da radi tako nešto. Al moraš priznati da je pritisnuti kočnicu na tuđem motoru pri punom gasu malo hardcore, malo više
  19. 1 point
    Zavrsen auto Na kraju stavljeno 2 sloja keramicke zastite Par fotki i nem dalje[emoji6] Sent from my VTR-L09 using Tapatalk
  20. 1 point
    N.N.

    FCA razvija nove šest cilindarske motore

    @Elra Po oznakama i informacijama koje imam oba bi trebala biti redna šestaka. Znači nije V6 u pitanju. Uostalom FCA ima moderni V6 u vidu američkog Pentastara čije modificirani blok čak koristi Maserati u svojim V6 motorima. Alfa pak ima svoj V6 koji je veza na Ferrariev V8. Ne znam jesi li dobro razumio. Alfin sadašnji i budući FCA turbo sa 4 redna cilindra ima oznaku GME i to točno GME T4 (može još biti D ili M u nastavku, D kao D.O.H.C ili M kao MultiAir). Ovo bi bio GME T6 ako je informacija točna. A imam je iz tri izvora tj. to je što smo do sada skupili. Znači to sve isto, i dalje redni motor ali za dva cilindra više. 3.0 sa šest rednih cilindara. Dizel pak je nastavak priče na F1 obitelj. Imamo sada njih sa 4 cilindra. To su Iveco motori. F1A ti je npr. onaj 2.3, a F1C ti je 3.0 poznati neki iz Ducata neki iz Dailya. Sa tim u vidu ovaj novi F1 koji više nema 4 nego 6 cilindara bi teoretski mogao i dalje ići za Daily. Mogao bi i za RAM 1500. No vjerujem da bi to za velike RAM modele bio ulazna i jeftinije verzija jer 4.3 litre je kud i kamo manje od Cumminsovih 6.7. FCA samo želi manje ovisiti o Cumminsu. Naravno, i ovo opet napominjem, pd razvoja se može i odustati.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...