Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/16/18 in all areas

  1. 7 points
    Evo, juce sam seo u svoj novi auto 500L. Zapravo, sam fiat je star 2 godine, ali sa obzirom da do sada nisam imao kola mladja od 10 godina, za mene je kao ispod cekica. Vozio sam se i prckao juce prakticno ceo dan da ga upoznam, pa evo nekih preliminarnih utisaka. Da krenemo od uslovno receno mana, posto nema mnogo da se kaze: 1) ubrzanje je k'o mrtav konj. Naravno, izasao sam iz citroen VTS modela i seo u fiat, a vozikao sam se i sa mercedesom C320, pa je uporedjivanje krajnje besmisleno ali ipak bih hteo da kazem da ljudi koji zele da nesto preticu u gradu i na putu, i kojima se bas ne svidja sto se preko 150km/h stvara buka u kabini, i sto preko 130 ubrzava kao da ne ubrzava, neka odmah traze dalje, ovo nije za njih. Ja sam na srecu svoje lude godine prosao bez udesa, i sad mi ne pada na pamet da vozim bilo sta preko ogranicenja, pa cak i ispod toga. 2) Prilikom prolaska razigranih vozaca AMD vozila i cika koji voze svoje slepere 150km jer su skinuli blokadu na 90km, usled spleta visine vozila, mekih amortizera i naleta vetra auto se malko klati levo desno kao brodic. Nije nista strasno, daleko od tog da ces izgubiti kontrolu nad vozilom, ali malko se oseti (k'o je vozio spaceka i reno 4 ce znati o cemu pricam, sa tom razlikom sto su se ovi njihali jos kilometar posle toga, a ovde traje samo trenutak mozda jedno dva ljuljkanja. 3) Ovo po meni nije mana, ali sam video da neki imaju zamerke. Naime, 6 brzina su zapravo 5 brzina plus brzina za pokretanje iz mesta. Gledajte na ovo kao na kamion. Zbog tezine i velicine auta, a zbog motora od 1400 cm3, uveli su brzinu koja sluzi da se pokrenes iz mesta na ravnom i na uzbrdici, a da ne ludujes sa gasom i obrtajima. na nizbrdici, ili recimo prilikom prelaska preko lezeceg pandura nema uopste razloga da se ubacuje u prvu, ladno se prolazi drugom. Samo se treba malo navici da ti je treca brzina zapravo druga, cetvrta treca itd. 4) poslednja za sada, ali najveca zamerka koja, sasvim sam siguran, nema mnogo veze sa Fiatom ali ima svakakve veze sa nasom drzavom je ta sto u zemlji koja zapravo proizvodi 500L ne moze da se skine aplikacija Uconnect LIVE, koja sluzi za pravo povezivanje vaseg smart telefona/sata/tableta itd sa racunarom u kolima. Znam, znam, moze preko "plavog zuba" da se konektuje i da se skine imenik, da se prica preko volana, da se cak i pusta deezer i youtube muzika, medjutim preko aplikacije moze neuporedivo vise toga da se uradi, sto je ujedno po meni jedna od glavnih prednosti modela, jer za pare koje vam trebaju za 2 godine star fiat 500L nema sanse da kupite iole slican auto bez da je 4 godine star, a verujte mi racunarska tehnologija od pre 2 godine nema veze sa onom od pre 4-5. Stariji modeli od 2013 nemaju cak ni USB prikljucak pa vidite. Ovo me je bas isfrustriralo, stvarno sramota za drzavu koja je pukla tolike pare da dovede fiat ovde, a onda ne moze da kaze pljackasima iz mobilnih kompanija da skinu sapu sa monopola na mobilnu telefoniju bar sto se ove aplikacije tice. Tako da nazalost, USB za sada sluzi kao punjac za telefon, a ozbiljno se razmisljam oko kupovine VPN-a. 5) pored USB ulaza postoji mala nisa koja je valjda predvidjena da se tu stavi mob. novi telefoni nema sanse da stanu kako treba. Dobro, malo cepidlacenje, al bez kupovine kineskog drzaca, prvo pogodno mesto je izmedju dve kasete kod suvozaca. 6) na prostoru izmedju prvog i drugog reda gde obizno stoji izduv klime za drustvo pozadi, ovde nema nista. Mozda je na nekom drugom mestu, ili jednostavno duva odnapred a ti otvori prozor ako ti je i dalje vruce. Mozda je to i neki dodatni paket opreme ne znam. 7) na mom modelu nema da se elektronski uvuku retrovizori kad je parkiran auto, nego mora po seljacki. mozda je opet do moje opreme. 8) ribe se nesto ne lepe za sajbnu 9) sto se tice odrzavanja, posto sam proveo samo jedan dan za volanom, ne mogu nista da kazem, to cemo drugom prilikom :). Prodavac se kleo i pokazivao sve racune iz ovlascenog servisa gde mali servis kosta 7000 dinara sto je presmesna cifra sa obzirom recimo da mi je ortak za toyotu prius za redovan servis platio 77.000 dinara. E, a sada sreca, sreca, radost. 1) Auto je ko brod. Juce su dvoje kolega od preko dva metra seli jedan iza drugog bez ikakvih problema ili neke nelagodnosti i krivljenja nogu i glava. Imao sam srecu da vozim i kombi reno traffic, mogu reci da se u 500l osecam prilicno slicno. U mercedes C320 sam morao da ulivam svoju stomacinu jer jednostavno nema mesta izmedju vrata i volana, ovde lepo ko debeli gospodin otvoris, udjes kao u stan, upalis, vozis. Onaj iza tebe ne mora da bude laksi od 50kg, moze da sedne ko hoce. Malo me je vatala muka u saobracaju u mojim sportskim modelima kada se ispred mene umuva sifonjer od automobila pa onda ne vidim nista ispred, a sad sam ja taj sifonjer :). Ljudi u dzipovima mnogo ozbiljnih cena ne sede nista vise nego mi kmetovi u 500L. Preko neravnina i rupa kao ladja, za razliku od ovih predjasnjih gde je osecaj kao da naletis golim dupetom na kamen. Preglednost me malo plasila, medjutim sve se vidi savrseno. Dok sam vozio reno megan imao sam utisak da sam u bunkeru, ovde vidis kao u svetioniku. U krivinama mora covek da se navikne, imas utisak kao da klizis iz sedista. Razlog je taj sto su mi se butine i noge do sada prelivale preko naslona na vratima, pa nisam ni omao gde da klizim kao u formuli. Sada ima lufta koliko hoces, pa otud taj osecaj, medjutim vise je u glavi nego sto stvarno klizis po sedistu. Ima i veze sa tim sto verovatno nije predvidjen da udjes u krivinu sa 70 umesto sa 40. 2) Za te pare, odgovorno tvrdim, nema sanse da nadjes ovakvo plovilo po putu a da bude isto godiste. U njegovoj klasi, najjeftiniji modeli (naravno, ne racunam kineske i indijske) su najmanje 2 godine stariji. Niko ne moze da me ubedi da je auto 2 godine stariji bolji. Naravno, bolji je mercedes, ali on za te pare nema cak i 8 godina stariji. 3) sve sto imaju skuplji modeli u smislu multimedije, tempomata i drugih dzidza bidza ima i ovaj model. Recimo u mecki C320 iz primera koja je skuplja i 2010 godiste, nema ni aux ulaz a kamoli usb. Preko bluetootha moze samo da se razgovara nista vise. Nema nista lepse nego kada ti auto kaze da ti je stigla poruka i onda krene da cita na engleskom poruku na srpskom jeziku. To mozes da slusas umesto radija :). Naravno jos jedna bruka drzave, zasto nisu izdejstvovali da stave i srpski jezik u 500L nije mi jasno. Meni licno nije nikakav problem, ionako bolje razumem tehnologiju kada je na originalnom engleskom nego kada je mali perica zaposlen preko veze prevede na srpski, ali napacenom narodu kome izbija zila ludara na glavi dok cita sportski zurnal sigurno jeste. Evidentno je bilo i u mom primeru koliko narod ne obraca paznju na ovaj bitan segment. Da, povezali su svoje telefone preko bluetootha i skinuli imenike (naravno nisu ih izbrisali), ali osim toga niko nije ni pipnuo nijednu drugu opciju. 3 radio stanice memorisane, nekoliko telefona za razgovor, i dosta bato. 4) U gepeku mozes da kupis onaj platneni bazen na buvljaku i da stavis deci da se brckaju dok putujete u grcku. Ima cak i dodatna polica u gepeku, znaci staje i paradajz i lubenice, i praziluk, ma sve sto je realno potrebno za plazu u grckoj :). 5) ne vidim nigde da je nesto isfuserisano. Ko je seo u daciu ili cak i skodu znace o cemu pricam. Nije se bas stedeo svaki dinar. Hvala radnicima u kragujevcu sto su svojim dohodcima od 300 evra doprineli da bar auto bude kvalitetan. 6) Kupujmo domace. Ovde je postojala servisna knjizica, auto je uzet na lizing, u istoj kuci je i kupljen i odrzavan i onda prodat. 73.000 kilometara mi zvuci sasvim realno za 2 godine star auto. Kod uvoznih automobila starih 10 godina, koji su svi od reda presli izmedju 170k-200k po deklaraciji, mogu samo gromko da se nasmejem. Nema tu auta koji je presao manje od 400k, nego nasi ljudi ne shvataju da na zapadu se auto vozi svaki dan i to ne samo do posla, a i taj posao nikako nije na 10km od kuce. Auto u inostranstvu koji je presao manje od 30k godisnje je prava retkost, ali zbog cene nasi kupuju automobile koji su presli 40k-100k za godinu. 7) Ko je stavio cruise control u ovaj auto, treba mu dici spomenik. Opet moram da spomenem mecku c320, namestim cruse na 80, pritisnem pri brzini od 40, on me zalepi za sediste i za 1 sec sam na 80. To sto je sleper ispred mene nije bitno. Posto 500l ne moze da te zalepi za sediste cak i da hoce ovo je prava uzivancija. 8) Kad sam video dugme za iskljucenje kontrole stabilnosti, odusevio sam se. Ne zbog toga sto mi auto dopusta da ga ipak prevrnem na krov ako ja to hocu, nego sto postoji kontrola stabilnosti. Malo ide na zivce dosadna zvonjava sto vozim bez pojasa, kako svi pravi srbi rade, ali navici cemo se i na to da prvo vezem pojas pa onda krenem. 9) Uvece, kad upalis farove, izgleda ko broadway. sve se vidi i pri nultom polozaju svetala napolju, ali bajo, kad ga odvrnes na max, pa krenes da vozis iza sirotilje u jugicu, pa oni onda krenu da masu rukama i da spominju trece koleno, jer nista ne vide a na retrovizoru nemaju zatamnjenje naravno, e to bato nema cenu. 10) Malo je verovatno da je vlasnik pre tebe bio taksista. 1.4 motor, benzin, nema auto gas, trosi u proseku 7.5 litara (zaboravi na pricu od 6.2l), sto ce nekima mozda biti mana ali ja sam sve jedno vozio automobile koji su trosili 9+ litara tako da je meni plus. Oces komfor, klimu, i sve ostalo za 3l na 100. Ne biva to. Sve u svemu da ne davim dalje, ja sam najpozitivnije iznenadjen koliko je auto dobar. Naravno moj ukus je moj ukus, ne znaci da ce se dopasti drugima, ali ako te nije briga za trkanje autoputem sa BMW-ovima i sto ebiga nece bas da vuce od 150-200, a treba ti nesto prostrano i kvalitetno a realno umereno skupo. Naravno ostaje da se vidi sta ce sve da krene da crkava i kolko ce to da me kosta u narednom periodu, ali i o tome cemo posle nekog vremena :). Izvinjenje na kraju za kilometarski post ko je smogao snage da cita do kraja.
  2. 4 points
    jbt ala ste se raspisali, a da sam ja pitao za deltu, mozda bi mi samo @Ivan odgovorio, a ovako jedna dama pitala, a vi svi kao pevci kukuriku kukuriku 1000 odgovora u 35 minuta...
  3. 3 points
    Pa da, ali kod FIAT-a ne bi ni matirali pa be bi imao ni sta da reklamiras
  4. 3 points
    Skuplja je registracija za 1.9 nego za 2.0.... taj 1.9 ima 195 konja, a 2.0 ima 165 konja.... Ja vozim 2.0 i zadovljoan sam potrosnjom, a i svim ostalim stvarima...
  5. 3 points
    Jedan primer I Milutin je zadovoljan dizelom
  6. 3 points
    Prva pomoć pred tehnički [emoji1]
  7. 2 points
    MS PK

    Toyota Auris 1.6 vvti 132ks LUNA Japaner

    Svi smo mi fanatici [emoji16] Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
  8. 2 points
    Konacno...
  9. 2 points
    @Tijana probacu da odgovorim na stvari koje si pitala pa slobodno pitaj ako sam nesto propustio Ja se uopste ne bih slozio da je 1.6 mjet preslab motor. Pa taj motor ima na papiru identicne performanse kao JTD u koji smo se do pre par godina svi kleli. Naravno, napreduje tehnologija, pomeraju se granice i nije isto 120ks pre 15 godina i danas. Ali daleko od toga da je taj motor preslab. Ide bas fino zbog dosta obrtnog koji je nisko dostupan (320Nm ima). Ja stvarno nemam zamerki na snagu motora. Slabiji je od Leona 150ks, ali daleko od toga da ne moze da se vozi. Ni sa preticanjem nisam imao problema, iako uvek prebacim u manuelni mod cisto radi sigurnosti jer me je malo strah da ne krene da salta na pola preticanja. Potrosnja je vrh za ovu karoseriju, kombinovana na Delti je oko 5.5l mesovite voznje. Bila je i na moru ove godine i imala nesto nizu potrosnju od te na cistih 1300km autoputa. Ono sto je vrh na robotima su samaraljke za saltanje koje su bas zanimljive u voznji. Sto se samog menjaca tice, meni se bas dopada jer je zaista "ljudski". Odnosno, mogu da ga navedem kada da salta, da iniciram saltanje popustanjem gasa i tako dalje tako da daje dosta kontrole vozacu. Takodje, na + klik odmah izbacuje iz brzine sto nije slucaj sa DSG sto meni daje mnogo veci osecaj kontrole. Sam menjac je realno prost i ne bi trebao da ima problema. Iako je ozloglaseni M32, robot ga maksimalno cuva i nisu problematicni menjaci kao na jacim manuelcima. Isti taj robot se ugradjuje u Fiate dobrih 20 godina i ako ga sada nisu doveli do pouzdane faze, nikada nece. Ja uopste ne bih bezao od ove kombinacije motora i menjaca u Delti. To je smekerski autic za uzivanje, a ne trkacki auto.
  10. 2 points
    ...valja napomenuti i - umalo zapalio sebe, dete, komsije itd
  11. 2 points
    Ne spominji protokomander. Kada se bilo gde u svetu spomene protokomander - rikne negde jedan multiair razvod na 1.4T
  12. 1 point
    Nije zadnji već drugi. Evo kako izgleda filter kad se on dohvati bonseka. I jeftin SCT filter goriva, rolna papira namotana negde u Kini I UFI isto Kineski , nega su rusi sekli
  13. 1 point
    bane1321

    Toyota Auris 1.6 vvti 132ks LUNA Japaner

    Evo malo i slika sa Tare!
  14. 1 point
    To sam i mislio. Hteo sam da kažem da svi Japance dižu u nebesa, a Fiat pljuju, a situacija je drugačija! Mislio sam da su samo WV vozači fanatici, dok se nisam učlanio na Toyota forum!!!
  15. 1 point
    Hahahaha i verovatno bi se pasovali jos od starog tipa tako da bi uzeo dzabe negde [emoji23] Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
  16. 1 point
    Na 9gag-u bi na kraju ostavili krompir [emoji16] Odlično opisano i originalno, dugo i bezbrižno te u zdravlju služio. Sent from my 3310
  17. 1 point
    I oko toga opet mozemo da govorimo samo u nase licno ime, posto smo entuzijasti, jel'te .... Nekome ce mozda i nizi paket biti premija, zavisno iz cega je presao, sta ocekuje... A benzinjare ne navodimo iz sledeceg razloga: Dodatno da ne bude da navodim vodu na tu stranu posto sam skoro pazario nesto slicno. T-Jet je nesto veci potrosac (pogotovo u gradu, pogotovo 150 verzija), ali opet niza registracija, nize cene servisa... MultiAir sam izabrao zbog lepsih performansi, prilicno obrtnog za jedan turbo-benzinac, nize potrosnje... Mada i novi TB su toliko iskomplikovani (turbo, plivajuci, MultiAir), da se sve vise to vrti "tu negde" sa odrzavanjem i svodi na licne afinitete. Kod dizela treba uzeti u obzir i problematiku DPF i buduce kontrole izduva. I ja bih ti odgovorio da imas odgovarajucu temu, pa citaj... Eventualno ostavio link... Mozda ...
  18. 1 point
    Šta je tehnički ispravno, a šta neispravno vozilo? Već skoro mesec dana je prošlo od uvođenja novih tehničkih pregleda, a javnost i dalje traži odgovore na konkretno pitanje: šta je tehnički ispravan, a šta tehnički neispravan automobil? Građani su i dalje u dilemi šta su njihova prava i mogućnosti. MUP je zato ponovo protumačio pravila i dao precizna uputstva. Stojan Spasić iz Saobraćajne policije MUP-a Srbije u razgovoru za RTS kaže da je bilo dosta nedoumica kada je reč o tehničkim pregledima, ali da je najbitnije da je vozilo mehanički ispravno, te da je estetika u drugom planu. Tako vozilo koje ima manja mehanička ulegnuća, koje je višebojno, ima manje naprsline na šoferšajbni ili svetlosnoj grupi, površinsku koroziju ili različite ratkapne može da prođe tehnički pregled. Ono što nije dozvoljeno i zbog čega vozilo neće biti prihvaćeno jesu različite veličine pneumatika na istim osovinama, mehanička oštećenja, rupe nastale od korozije ili ukoliko vozilo nema propisanu opremu. Takođe, ukoliko su stakla zatamljivana naknadno a ne fabrički vlasnici moraju da imaju potvrdu iz Agencije za bezbednost saobraćaja da je zatamljivanje urađeno prema propisanim standardima. Vozačima se preporučuje da na vreme odu na tehnički pregled, što mogu učiniti 30 dana pre isteka registracije. ''Na taj način izbeći će nervozu i neće strepeti da li će im vozilo proći tehnički pregled a vozilo biti registrovano na vreme'', rekao je Spasić. Ono na čemu će se insistirati i što više neće moći da se dešava je da vozilo bude registrovano a da uopšte nije bilo na tehničkom pregledu. Time će se, kako je rekao za RTS Stojan Spasić, izbeći nesreće a značajno povećati bezbednost u saobraćaju. preuzeto sa - Auto Blog
  19. 1 point
  20. 1 point
    neshtry

    Fiat 500 / Fiat 500e

    taj moze da se vozi sa probnom?
  21. 1 point
    neshaoct

    Prestiž na tablici za 87.000 dinara

    Za personalizovanu registarsku tablicu odvojite pravo malo bogatstvo Odavno su u svetu popularne personalizovane registarske tablice na automobilima. Takav trend postoji i kod nas, pa se povremeno mogu videti na drumovima razni natpisi na tablicama. ''TATA'', ''SOKO'', ''PANTA'', ''ŽIKA'', ''ERA'' samo su neki od natpisa. Nekada se možete i slatko nasmejati kad vidite neki šaljiv natpis umesto regularnih oznaka. Nadležna policijska uprava odlučuje da li je izbor vlasnika eventualno nemoralan, vređa javni poredak i slično i donosi odluku da li će se takva kombinacija dozvoliti. Procedura za izdavanje personalizovanih registarskih tablica je potpuno identična kao i za obične tablice, podnosi se zahtev za registraciju vozila, s tim što vlasnik vozila istakne zahtev da želi da na registarskoj tablici ima određene slovne, ili brojčane oznake po svom izboru. Prema Pravilniku o registraciji motornih i priključnih vozila vlasnik putničkog vozila može po izboru odabrati najmanje tri, a najviše pet slovnih znakova ili kombinaciju brojčanih i slovnih znakova. Ako se bira kombinacija brojčanih i slovnih znakova u njoj se moraju nalaziti najmanje dva slovna znaka, izuzimajući kombinaciju slovnih znakova ''TX'', ''RP'' i ''RPE''. Između brojčanih i slovnih znakova na registarskoj tablici obavezan je znak ''-'' koji se računa kao jedan od izabranih znakova. I za kraj - registarske tablice za četvorotočkaše po izboru vlasnika koštaju 87.530 dinara. Stiče se utisak da mnogi na taj način dokazuju da su imućni, dok neki žele time da privuku pažnju ili da se našale. Jedno je sigurno: automobili sa takvim tablicama su uvek atrakcija na drumu. preuzeto sa - Auto Blog
  22. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500 / Fiat 500e

    Abarth 595 Competizione Jeste malo klinački, al' je video dobro pokazao osećaj koji auto pravi vozaču...
  23. 1 point
    Prvu put da nam neko i to kaze. Obicno nam kazu suprotno i jednostavno odu. Nekima i mi pokazemo gde su vrata ali ovo...kolege, ovo je veliki dan za nas! Zlatni slovima da se upise u forumski kalendar... Kad smo kod...lepseg pola...moja primerak lepseg pola je zadovoljan sa 2.0mjet-om, kaze da se lepo vozi i da lepo ide...
  24. 1 point
    Hvala puno svima na savetima, procesljacu forum jos detaljnije, ovako mi je bilo najbrze. Koliko sam shvatila 1.6 je po recima nekih slab zbog karoserije, Milutinac ne predlaze 1.9 zbog dve turbine, 2.0 je veci potrosac i skuplja registracija (hoce li biti nekih promena, znate li mozda?) Automatik skup za popravku.. A, ima li dobrih iskustava, da je neko imao bas taj i taj i da je zbog toga i toga zadovoljan? Ako ima neko ko ume da proceni u kakvom je stanju auto, vrlo rado bih se oslonila na tu osobu. Dodje mi da napravim sajt sa dezurnim majstorima po gradovima da proveravaju automobile koji nam se svidjaju, mislite da to ima smisla? @igor0511 Igore, bas sam htela da te nadjem i pitam za iskustvo, sad cu pogledati sta si pisao. A, za to “žena”, ok sam ja sa tim. Ipak gledamo drugacije na automobile, vama su oni nekako ljubimci, ozbiljne igracke, ja to ipak malo drugacije vidim, u pravu je covek. Ali kad sam jednom sela u 1.9 Scenic i videla da se taj dizelas muci vise nego 2.0 benzinac, bi mi zao auta. Bice jos konkretnijih pitanja, istrazicu jos malo. U svakom slucaju, divni ste i hvala vam! Slatko ste me nasmejali : )
  25. 1 point
    Matteo11

    Tipiša 1.6 JTDm

    Pozdrav svima iz tople Francuske , prošle nedelje mi počeo godišnji odmor a od tada sam spalio 3000 i kusur kilometara ... Ruta je bila : Brescia- Ruma , Ruma- Beli Manastir i nazad , preključe Ruma-Brescia ! Juče smo nastavili Brescia- Narbonne ! Ostaje da se vidi sa koliko km završavamo ovu avanturu .
  26. 1 point
    Mislim da je Igor jedini sa robotom na delti na forumu. A Milutin je baksuz, ne znam šta da kažem.
  27. 1 point
    Sta znam...cuo sam da je 1.6 u delti kritican. Markobgd je rekao da se bas tesko vozi. Na osnovu toga sam rekao... ALi ajd...mozda za zenu bi i bio dovoljan i taj 1.6 (u delti) Sedne proba, povede jos 4 osobe
  28. 1 point
    Strasno je to sta nam rade ovi strucnjaci su su smislili ovaj novi zakon... To mislim da nigde nema na planeti da se toliko gledaju neke periferne i rekao bih estetske stvari koje nemaju veze sa bezbednoscu vozila. Saobracajne neserece se ne desavaju zbog carbon folija ili folija na staklu, nego zbog pohate i nasilne voznje pomahnitulih tatinih sinova ili nadrogiranih i pijanih budala. Onaj ko ima los auto taj solira u voznji, onaj ko ima bolji auto taj divlja. Ja danas vadim duplikat uverenja na masinskom fakultetu a uporedo sa tim jurim po otpadima zadnje pojaseve i zadnju policu sa nosacima da sve to iskompletiram. Poceli su da gledaju i te zadnje pojasave.
  29. 1 point
    Pričate napamet, 400 sati rada je gornja granica za kvalitetno ulje. Lako se računa. Komplikovanija metoda je da se u celu jednačinu dodaje i potrošnja goriva , potrošnja ulja, broj hladnih startova, radna temperatura motora , stanje samog motora i način vožnje. Druga metoda je monitoring motornog ulja u eksplataciji, to već rade ozbiljne firme koje uzorkuju ulje i šalju u labaratorije. Tu se gleda gomila parametara ali recimo TBN broj, ako on padne ispod 50% početne vrednosti preporuka je za zamenu ulja. Neko ko 90% vremena provodi u gradu i ima prosečnu brzinu oko 25 km/h preći će godišnje oko 10000-12000 km što je sasvim OK zamenu ulja. Veće prosečne brzine 90 % vremena na autoputu sigurno će dignuti interval na tih 30000 km za daleko kraći vremenski period. Najbolje pred zimu da se zameni ulje. Šta vam znači ulje zamenjeno na proleće kada je ono do zime solidno degradirano, puno gareži, na niskim temperaturma gusto da pod pritiskom uljne pumpe cepa filter ulja neke tamo nepoznate marke za koju majstori tvrde da je dobra. Kupujte jeftine filtere nekih tamo čudnim marki. Čak i taj UFi se iskavario sa proizvodnom linijom u Kini. Kvalitetan filter ulja, sa kvalitetnim filtracionim materijalom koji se ne cepa podpritiskom, sa silikonskim nepovratnim ventilom koji će zadržati svoju elastičnost svo vreme dok je na motoru, sa jakim bypass ventilom. Bypass ventil se zimi kad je ulje gusto otvara i ulje se ne filtrira kako bi omogućio podmazivanje motora i ujedno zaštitio filtracioni materijal od cepanja. Slično se ponaša i pri višem broju obrtaja motora. Kvalitetni filteri imaju jaču oprugu i pritisak otvaranja je na 2 bara , lošiji čak ispod 1 bar. I silikonski ventil koji je moj kolega izvadio iz svog filtera posle 9000 km. To parče gume onemogućava ulje da se slije iz filtera nazad u karter. Tu se uočava razlika između dobrog filtera koji brzo gasi lampicu za ulje i lošeg kome treba par sekundi. I SCT/Mannol Germany njihov filter za ulje.
  30. 1 point
    Upravo to, KULTURI je bitna reč. Propise treba poštovati, ne treba kriviti nikoga ko ih se pridržava, ali kultura i razvijena svest učesnika u saobraćaju se ne uči u auto školama.
  31. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

    Par slicica.
  32. 1 point
    neshaoct

    Vespa 400 - više od mikro automobila

    Većinu nas prva pomisao na Vespu asociocira na legendarni italijanski skuter, ali malo ljudi zna da se ova kompanija na kratko oprobala i sa automobilima. On nije bio Italijan u istoj meri kao i rođak na dva točka, ali je barem na kratko popravio finansijsku situaciju u firmi. Period posle Drugog svetskog rata nije bio preterano dobar u Italiji. Ekonomska kriza, visoke cene goriva i niska kupovna moć su označili da se prosečan Italijan u najboljem slučaju morao zadovoljiti sa motociklom. Domaći proizvođač ''Piaggio'' je u svom vlasništvu imao nekoliko kompanija za proizvodnju motocikala različitih dimenzija. Najpopularnija od njih, Vespa, je debitovala maleni skuter 1946. godine i sa njim u potpunosti osvojila kupce. Vespa je uživala u velikoj popularnosti sve do sredinom 1950-ih godina kada je Fiat najavio novi 500. Ovaj mališan ne samo što je bio izuzetno moderan već je po ceni konkurisao upravo mnogim motociklima, pa je Piaggio shvatio da bi mogao da izgubi veliki broj kupaca. Iz tog razloga, oni su odlučili da predstave i svoj prvi automobil. Možda najzanimljiviji deo leži u tome da nova Vespa 400 tehnički zapravo nije bio italijanski automobil već francuski. Većinu razvoja je obavio upravo Piaggio, ali se za proizvodnju postarala francuska firma ''Ateliers de Constructions de Motos et Accessoires'' (ACMA), koja je takođe pod licencom proizvodila Vespine skutere. Većina mikro automobila sa razvojom počne od motora iz motocikla, a zatim se oko njega pravi školjka. Piaggio je od samog početka zamislio automobil i onda koristio sve šta se moglo sa motocikla. Samonoseća karoserija i nezavisno ogibljenje su bili nešto posebno u mikro svetu. Čak i malene 10-inčne felne su razvijene specifično za model 400 i nisu deljene sa motociklima. Enterijer je odlikovala mala klupa, ali iza nje se nalazio dodatni prostor (bez sedišta) za prtljag ili decu. Maleni sat za brzinu i lampica za gorivo su kompletirali enterijer, a zanimljivo je da su svi modeli bili kabrioleti sa platnenim krovom. Samo jedan motor je bio dostupan i to dvotaktni od dva cilindra zapremine 394 ccm i maksimalnih 14 KS. Trostepeni manualni menjač je bio standardan, a na nekim tržištima se mogao dobiti i menjač sa jednom brzinom više. To je omogućavalo ovom automobilu maksimalnu brzinu od 83 km/h uz kombinovanu potrošnju od 5.1 litre na 100 km. Zvanična premijera je stigla na Salonu automobila u Parizu 1957. godine i model 400 je brzo stekao veliku popularnost. Njegov glavni rival u Francuskoj je bio popularni Citroen 2CV ''Spaček'', koji je bio dosta veći, ali sa još nižom snagom i višom cenom. Već prve godine Piaggio uspeva da proda preko 12.000 primeraka, što je bio veliki uspeh za kompaniju. Ali radost je kratko trajala i nije bilo potrebno dugo vremena da stignu kritike. Loš menjač, visoka buka i potrošnja za zapreminu i nemogućnost da se otvori prozor na vozačevim vratima su samo neke od kritika, ali se čini da je ključni problem ležao u motoru. Naime, dvotaktni motori koriste spešu benzina i specijalnog ulja, pa bi vozač svaki put morao da dosipa ulje - nešto što nije rešeno pre 1961. godine. Kako se ulje ne rastvara u benzinu, vlasnicima je uvek bilo preporučljivo da pre vožnje promoćkaju rezervoar tako što će snažno zaljuljati zadnji deo vozila. Već sledeće godine prodaja pala na oko 8.000 vozila, a do 1961. godine kada je proizvodnja okončana, širom sveta će biti isporučeno oko 28.000 jedinica. Vespa 400 su, u najvećoj meri ''sahranili'' novi Austin Mini, ali i Volkswagen koji je značajno povećao prodaju ''bube''. Oni ne samo što su mogli da prevezu četiri putnika uz bolji komfor, već su takođe bili i kvalitetniji i duplo brži. Tekst: Zoran Tomasović preuzeto sa - autorepublika.com
  33. 1 point
    igor0511

    Delta 1.6mjet tiptronic

    Predjeno preko 1500km od kupovine i moj utisak je kao da smo uzeli nov auto (cuk cuk da ne izbaksuziram ). Uradjen je mali servis reda radi i opran auto. Ispod haube bukvalno nisam ni zavirio, cak ni da proverim tecnost za brisace. Tako da jos samo jedna potvrda za mene da se drzim forumaske kupoprodaje koliko god je moguce Evo i jedna slika cisto onako. Jeste da place za felnama, ali sto da montiram kada primarni vozaci ne bi ni primetili iste
  34. 1 point
    igor0511

    Delta 1.6mjet tiptronic

    Izgleda da je svaka tema o Delti osudjena na off, nije ni cudo sto su prestali da ih proizvode
  35. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

    Umesto fabricke plasticne usisne vevi,alumijumska sa dump ventilom od 50mm Prvobitni plan je malo modifikovan,i tako umesto 17 cola OZ Ultraleggera,narucene iste felne ali u velicini 18. I zbog toga su uzete druge gume,Michelin Pilot Super Sport dimenzije 225-35-18. Sad jos samo cekam felne da stignu.
  36. 1 point
    bane1321

    Autoplacevi

    Ponekad se pitam, kako neki uspeju da se zaposle u servisima i dilerima!? Umesto da se potrude da ti daju tražene info i usput te uvere kako će održavanje tvog auta kod njih da bude prava stvar, oni te teraju od sebe!
  37. 1 point
    bane1321

    Autoplacevi

    Nije ni Delta, dok je bila uvoznik FIATA davala... Te bajke o zastiti podataka su glupost! Auto nije covek. Ti im ne trazis da ti daju podatke o bivsem vlasniku, vec samo MF kilometrazu. Koliko znam, zakon se zove "Zakon o zastiti podataka o LICNOSTI", e sad ako auto ima licnost, to je druga stvar. Licno, mislim, da je tu samo "poslovna politika" ili na srpskom ljubomora sto ne kupujes auto kod njih! Ja sam cimao ortaka iz Italije da mi tamo proveri, tamo su se ljudi krstili zasto mi ovde ne daju taj podatak!
  38. 1 point
    shomispc

    Autoplacevi

    Teško da iko može da ti garantuje za kilometražu. Ista se u servisima beleži samo dok su auti u garanciji (Odnosno dok neko ide u ovlašćeni servis). Ja sam imao sreću da je neko vratio samo na tabli pa se na odometru videlo da je skinuto oko 50 000km, ali da je ispravio ne bi to mogao da znam.. Ako je auto iz uvoza iz Italije, ovde možeš da proveriš koliko je KM imao na poslednjem tehničkom tamo https://www.ilportaledellautomobilista.it/web/portale-automobilista/verifica-ultima-revisione;jsessionid=Jzybf9vl1pnQi-xjgMjZq--n.epopbe04?p_p_id=Revisione_WAR_ServiziAlCittadinowar100SNAPSHOTesercizio&p_p_lifecycle=0&p_p_state=normal&p_p_mode=view&p_p_col_id=_118_INSTANCE_hoIzOCy6I6vu__column-2&p_p_col_count=1&_Revisione_WAR_ServiziAlCittadinowar100SNAPSHOTesercizio_action=revisione
  39. 1 point
    neshaoct

    Autoplacevi

    @svima Ovo nije tema o Duletu, nego o autoplacevima, tj. može se pisati o Duletu, ali ne samo o njemu (naročito kada se u krug ponavljaju iste stvari od istih ljudi). Dakle, o svakome se može slobodno napisati, ali se ne može 100x isto pisati, od istih ljudi, o istim ljudima koji prodaju aute i/ili autoplacevima. @Mirko_NS Pohvale za post.
  40. 1 point
    Mirko_NS

    Autoplacevi

    Posto sam poreklom iz okoline Sapca, a auta menjam na 3 godine i kupujem mladja vozila (stara 3-4 godine) - do sada sam vise puta obisao autoplaceve sa mladjim vozilima u Sapcu i moje iskustvo je sledece: AutoSabac - dobra vozila, servisne i sve ostalo; generalno ulivaju najvise poverenja; Holliday - imaju solidna vozila, ali dobro obratiti paznju (Audi koji sam gledao kod njih imao je znacajno manju km na satu od one u carinskoj; na drugom je opet km u oglasu bila 40000km manja od one na satu - mrzim takve "navlakuse"); Autoitalija - dobra vozila, ali jos vise obratiti paznju, insistirati na dokumentaciji (servisna, carinska), nikako bez provere u servisu. Ostali uglavnom prodaju starija vozila, tako da ne mogu da kazem detaljnije.
  41. 1 point
    Bingodalton

    Autoplacevi

    Jadan on, ne bi, al mora da jede, sve se snebiva kad trosi te pare. Da to ne radi on, neko drugi bi, nama bi isto bilo, pa sto onda da on ne uzme pare, sto biti budala. Hahahaha nevinasce, naterali ga stariji. Sam je odabrao posao, tj da se pored popravkom elektronike bavi i vracanjem kilometraze, pa nema potrebe da se sada stidi svog posla.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...