Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 08/12/18 in all areas

  1. 1 point
    neshaoct

    Novi Alfa Romeo GTV za 2021. godinu

    Kao što je već poznato, kompanija ''Fiat-Chrysler Automobiles'' je u svom najnovijem petogodišnjem planu predvidela sedam noviteta za Alfa Romeo, uključujući dva sportska modela 8C i GTV. O novoj Alfi 8C je nedavno već bilo reči, pa ovde par rečenica i o novoj Alfi GTV koja će se bazirati na ''Giorgio'' platformi. Dakle, novi Alfa Romeo GTV će biti coupe za četiri putnika, a koji će odlikovati i raspored težine 50:50, snaga od 600+ KS (2.9 litarski V6 benzinac i elektromotor), pogon na sva četiri točka i Torque Vectoring. Takođe, biće moguća i vožnaj samo na elektropogon, i to oko 30 milja (48 km). Po nekim izvorima, postojaće i pristupačnije verzije, sa manje snage i sa samo zadnjim pogonom. Promocija nove Alfe GTV u Coupe verziji se očekuje tokom 2021. godine, dok bi 18 meseci kasnije trebalo da se pojavi i GTV Spider. preuzeto sa - Auto Blog
  2. 1 point
    Ovaj sistem još nije široko zaživeo kod nas, tj. nema toliko raznih servisa po Srbiji koji ne rade ništa drugo osim zamene ulja u automobilima. Ali, vremenom će se raširiti, pa se treba pripremiti za prevare koje se mogu dogoditi u takvim objektima. CBC u Americi je napravio istraživanje i snimili su jednu od takvih prevara. Uzeli su tri auta koje su prethodno servisirali u proverenom servisu i sve to snimili, tj. zamenili su sve tečnosti osim ulja u motoru. Tako su bili sigurni da jedino što treba da se uradi na automobilima je zamena ulja u motoru. Ništa drugo, jer su sve ostalo (antifriz, ulje za kočnice, ulje u menjaču, ulje za servo) već uradili. Opremili su auto kamerama, kao i svoja tri zaposlena koji su glumili klasične mušterije. Prva stvar na koju takvi objekti ciljaju je brza i jeftina zamena ulja. Dakle, oni se ''ubacuju'' između vas i servisa gde inače idete i održavate auto, tako što vam kažu kako eto nemate šta da zakazujete i čekate kod svog uobičajenog servisera, nego dođite kod njih kada god hoćete i za 10-20 minuta završite sve. Prosečan vlasnik automobila računa sa tim da promena ulja i nije nikakva komplikovana procedura, pa zašto je onda i ne bi na brzinu odradio negde van servisa gde inače održava auto. Reklamira se jedna cena, ali kada dođete u servis vidite da ima i drugih većih cena za zamenu ulja. Kada dođete vidite da imaju to ulje koje su reklamirali, ali imaju i ''premium'', i ''ultra premium''. Jedno je skuplje 50%, a drugo duplo skuplje od onog reklamiranog. Ali, ne morate to srednje ili ono najskuplje...možete i ono reklamirano, najjeftinije ulje...međutim ''ako volite svoj auto'' oni vam preporučuju ono skuplje. Tu prosečan kupac računa da eto i nije toliko strašno da plati malo skuplje to bolje ulje kada je već došao. Međutim, nakon pregleda auta, kažu vam kako vašem automobilu treba još intervencija. Npr. ulje za kočnice vam je loše, ili vam je antifriz za zamenu, ili ulje za servo ili u menjaču. Ništa vam neće reći da mora odmah da se menja, ali eto...''bilo bi dobro'', ''nije bezbedno'', ''možete stvoriti sebi još veće probleme na autu'', ''ulje je promenilo boju'', ili ''oseća se na zagorelo'', ili ''ima nečistoće''...rećiće šta god da vas ubede da treba i ta zamena. I, prevara ne bi bila da to stvarno zamene...tj. da urade ono što naplate. Ali, problem je što neće to ostalo uraditi, a naplatiće. Kada su iz CBC-a proverili šta je stvarno rađeno na autima, videli su da nije menjano ulje u kočnicama (iako je naplaćeno), ili nije menjano ulje u menjaču (iako je naplaćeno), ili jeste čačkano oko antifriza, ali ne tako što je ispušteno sve i sipan odgovarajući novi antifriz, nego je samo zamenjeno u posudi antifriza da se vidi da je druga boja, ali kada su ispustili u hladnjaku videlo se da je unutra i dalje stara tečnost. Plus, sipali su neodgovarajući antifriz, tj. pomešali dva. U celu priču su se uključila i dva bivša zaposlena koji su radili u tim franšizama, koji su potvrdili da nije u pitanju pohlepa zaposlenih u pojedinačnom objektu, nego da je ustvari takav sistem rada. Tako im je rečeno da rade.
  3. 1 point
    djomla

    Funny photos

  4. 1 point
    Ako sam ja malac, onda mogu i ja tebi. Vidi, matori, valjda ja bolje poznajem svog ćaleta nego ti... drugo, ja dozvolu imam 19 god. Nisam raspaljeni klinac, nemam dana oduzetu dozvolu, nemam upisanog prekršaja sem prljavih tablica. Jednu saobracajku za koju nisam kriv, išao na sud, oslobodjen krivice. Znam vrlo dobro da vozim, svako ko se vozio sa mnom može to da potvrdi pa ajde, ne poznaješ me pa ok, lupio si, povezao si me sa nekim klincima i opet ok. Blagovremeno ili neblagovremeno, svejedno, usporavati saobracaj i druge ucesnike samo zato sto neko odmerava kad i za koliko treba nešto da učini nije ok prema tim istim, drugim ucesnicima. Te parole tipa “šta me briga, ja vozim po zakonu” su za mene samo jedan sebicluk nekoga ko je samo jedan od ucesnika u saobraćaju. Da, išao sam i ja po inostranstvu, nisam zakucan u Srbiji i nigde nema takvog javasluka u saobraćaju kao u Srbiji. Tamo gde je gužva, vozi se u svim trakama. Tako gde je opušteniji saobracaj, manja gužva, voze desnom trakom većinski. Naravno, neko uvek skrece levo pa ih ima i u levoj ali je veća gustina u desnoj traci. Kad budu vozači malo šire razmišljali i malo dalje od svog dupeta i pomislili nekad na druge ucesnike, biće bolja situacija... Batalite tu priču više, tema su snimci a ne saobracajna (ne)kultura
  5. 1 point
    Kako je Lamborghini Countach dobio ime - priča iz prve ruke Informacija dolazi direktno od tvorca ovog automobila Opšte je poznato da Lamborghini nazive svojih modela preuzima od imena bikova koji su učestvovali u borbama u arenama, često onih koji su usmrtili svoje mučitelje. To ne čudi, jer je Ferućio Lamborgini bio bik u horoskopu. Sve je počelo sa Miurom, borbenim bikom odgajenim na Miura ranču, kojeg je posedovao Dod Eduardo Miura, Ferućiov prijatelj. Gallardo je naziv pet pasmina koje je koristio Don Eduardo. Sa druge strane, Islero je dobio naziv po jednom Miura biku koji je ubio matadorsku zvezdu, Manoletea, 1947. Murcielago je verovatno najlegendarniji, jer je preživeo 28 udaraca mačem u borbi 1879. Međutim, postoji jedan model koji je prekinuo tradiciju. Naravno, reč je o Countachu. Evo priče o ovom modelu iz prve ruke, direktno od dizajnera Marćela Gandinija. ''Kada bismo kreirali automobile u izložbene svrhe, radili smo noću i obično smo bili umorni, tako da smo zbijali šale da bismo održali moral na visokom nivou. Tu je bio i jedan asistent koji je radio sa nama. Pravio je brave. Bio je visok dva metra i imao je ogromne šake. On je radio sve sitne poslove. Govorio je gotovo isključivo pijemontski, čak i nije govorio italijanski. Pijemontski je dosta drugačiji od italijanskog i zvuči kao francuski. Jedna od njegovih najčešćih uzrečica je bila ''countach'', što u bukvalnom prevodu znači bolest, zaraza, a on ju je koristio da bi izrazio oduševljenje, čak i divljenje. Imao je taj običaj. Kada smo radili noću, u držanju morala na visokom nivou nam je pomagao njegov borbeni duh, tako da sam rekao da bismo mogli da automobilu damo ime ''Countach'', više iz šale, bez neke ozbiljne namere. U blizini je bio Bob Volas, koji je sklapao mehaniku. Uvek smo pravili operativne automobile, tako da smo na štand mogli da uđemo uz pomoć sopstvenog pogona vozila, što je bilo sjajno. I tako, iz šale sam upitao Boba Volasa kako to zvuči njegovom anglosaksonskom uhu. On je to izgovorio na svoj način, čudno. Upalilo je. Odmah smo počeli da radimo na bedžu i držali se tog čudnog imena. Međutim, možda je prava sugestija bila ideja jednog od mojih saradnika, mladog čoveka koji je rekao ''hajde da ga tako zovemo''. Tako je začeto ime. Ovo je jedina istinita priča koja stoji iza te reči.'' Kako to obično biva, realne priče nisu toliko „epske“ kao one izmišljene… preuzeto sa - autorepublika.com
  6. 1 point
    MS PK

    Lancia Lybra 1.9 JTD

    Tako treba
  7. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

    Par slicica.
  8. 1 point
    nikola_xpress

    Fiat Nuova Croma

    QL Hvala
  9. 1 point
    N.N.

    Novi Alfa Romeo GTV za 2021. godinu

    @neshaoct Znam da autoblog ovo samo prevede. Ali originalni članak je pun netočnih podataka. Uostalom planovi sa prezentacijom su vrlo jasni. Kao što piše nikakav plug in hybrid nine u planu za najjači GTV. U planu je običan mild hybrid sa eBooster tehnologijom. Kao što se vidi eBooster je ništa drugo nego električni kompresor. Neki ga nazivaju električni turbo. Koliko znam ciljana snaga je okruglo 650 KS Plug in hybrid ili skraćeno PHEV je u planu za 8C. I to se vidi sa slajda u novom planu.
  10. 1 point
    integralac

    Vicevi 120%

    Išao Piroćanac mračnom ulicom i naleti na neku trojicu koji mu zatraže novac, a on ne da. Izbi tuča, biju se oni pola sata i jedva savladaju Piroćanca. Uzmu mu novčanik, a u njemu 5 dinara! Kaže jedan od njih drugarima: • Brate, da je ovaj imao 10 dinara, razbio bi nas! :)))))))
  11. 1 point
    Izvinjavam se kolega Mijailoviću, nije bilo namerno.
  12. 1 point
    Hiljadu mu bubnjeva Darkvuda!
  13. 1 point
  14. 1 point
    Morao sam da skinem celo zadnje stop svetlo. Jednostavno je ima dva srafa iznutra se odvrnu sa kljucem za tocak i kada se skine odvrne se klasican krstasti sraf.
  15. 1 point
    Sedla

    Lybra Taxi

  16. 1 point
    neshaoct

    Fiat 500x 1.6 EtorQ

    Ih, znaaaaamo da Stilo dobro podnosi svaki put, nego kako je sa 500X?
  17. 1 point
    Ja ovde samo telefon (skup) vidim u prvom planu.
  18. 1 point
    @DarkoG Vožnjom od 1.500 do 2.000 obrtaja (samo u uskom opsegu od 500 obrtaja): - odričeš se elastičnosti turbodizel motora, jer umesto da manje radiš sa menjačem, ti radiš (menjaš brzine često) kao da voziš anemičnog benzinca (mala kubikaža, bez turba), koji jadan ne može da povuče (nema turbinu, nema zapreminu motora), pa jedino kako uspe da povuče je sa kratkim menjačem, ali zato moraš stalno da šaltaš. - još je gore ako ne šaltaš, nego nabiješ gas sa tih 1.500 obrtaja. - odričeš se skoro polovine snage koju taj motor ima, jer u rasponu od 1.500 do 2.000 obrtaja taj motor daje od 45 do 55 konja. Ako si već hteo 45 konja (plafon 55), trebao si da kupiš Yuga. Maksimalnu snagu taj motor daje na 3.750 obrtaja. - vožnjom isključivo u zoni maksimalnog obrtnog momenta (na 1.500 rpm taj motor daje svih 200 Nm), trpi menjač. - vožnjom isključivo u zoni maksimalnog obrtnog momenta trpi zamajac, detaljnije klik ovde. - vožnjom u visokom stepenu prenosa sa malim brojem obrtaja, naročito kod turbodizel motora, prilikom pritiskanja gasa motor dobija više goriva (kroz dizne prolazi više jer si dao po gasu, jer želiš više snage), ali više vazduha nema jer si na malom broju obrtaja, pa kao rezultat toga dobijaš smešu sa mnogo nafte i nedovoljno vazduha, što za posledicu ima veću (od optimalne) temperaturu izduvnih gasova, što veoma negativno utiče na tvoj turbo, kao i na katalizator. - po dimu koji se tada (gas sa malih obrtaja u visokom stepenu prenosa) pojavi, vidiš i šta ti ulazi u usisnu granu preko EGR-a, pa možeš misliti kako ti je lepa usisna grana posle takve vožnje. Uvek treba praviti balans između želje da se uštedi na potrošnji, i stresa koji takva vožnja može da izazove po motor i njegove sklopove. Uostalom, seti se samo kako ti je da okreneš pedale na bicikli (dok je ona u 18. brzini) ako iz mesta, ili iz vrlo male brzine okretaja pedala to pokušaš. Zabole kolena, jel tako? E, isto tako trpi i radilica i svašta nešto još kada sa niskih 1.500 obrtaja daš po gasu i tražiš više snage od motora. Današnji automobili su puni zaštita od takvog ponašanja njihovih vlasnika (prilagođavaju se mape, zamajac trpi umesto radilice), ali to ne znači da te sigurnosne mere u potpunosti mogu da spreče negativne uticaje. Ako meni ne veruješ, guglaj npr. ''Lugging engine'': https://www.motorauthority.com/news/1105621_heres-why-you-should-never-lug-your-engine https://www.roadandtrack.com/car-culture/buying-maintenance/videos/a30039/turbocharged-car-driving-tips/
  19. 1 point
    Kako je krenulo ovi sto imaju sirenu "biiiip biiiip" morace da je zamene za "tuuuu tuuuu".
  20. 1 point
    Grafit

    Vicevi 120%

  21. 1 point
    Najgore je sto ljudi nisu upuceni, a osiguranja se prave luda. Skoro sam takodje radio kupoporodaju i naravno preneo 1. stepen sa prethodne polise. Usteda za novi auto je bila trunku preko 2000 din. Pored pomenute trenutne ustede, ima tu i druga strana strana price. "Cede" po smesnih 5% za svaku godinu bez stete i to za samo 3 ranga iznad pocetnog, tj. maksimalni popust je 15% (na stranu koliko sam im samo para ostavio za ovih preko 20 godina staza, bez i jedne jedine nezgode, da zlo ne cuje). Dok sa druge strane imaju cak 8 rangova ispod pocetnog, sa drasticno vecim procentima uvecanja za svaki razred (+15%, +30%, +50%, +70%, +90%, +110%, +130%, +150%). Pa te za, ne daj Boze svaki izazvan udes posalju 3 razreda ispod, pa em placaj skuplje, em giljaj opet 3 godine da se vratis na prethodni razred. Sta hocu da kazem - caka je da kad startujes sa default 4. stepenom u koji pokusavaju da nas u nasem neznanju uguraju, u slucaju udesa ides na 7. stepen i placas cak 50% vise. Dok sa izboksovanim 1. stepenom (em sto odmah stedis na manjoj premiji) u slucaju udesa padas na default 4. stepen sa znatno manjim procentom uvecanja. Na sve ovo treba dodati i pokupljenje osiguranja od 50% pre par godina, koje je je provuceno kao trenutno, pa kao i sve ostalo ostade za stalno. Za prenos premijskog razreda, trazili su mi samo kopiju prethodne polise i overen kupoporodajni ugovor.
  22. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

    I konacno,ideemo. Tri nedelje cekanja posle promene porudzbine sa 17 na 18 cola. Namontirane i gume i naravno sve na kola. Usput sretoh i onu legendu od Lamborginija sa prvih slika. Sve u svemu zanimljiv dan.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...