Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 02/08/18 in all areas

  1. 5 points
    Zadnji znak koji ujedno služi i za otvaranje gepeka može (najčešće) da se raspadne zbog kondenza ili da jednostavno prestane da radi. Ali, brzo se može zameniti i automobil mnogo lepše izgleda sa novijim znakom. Šta vam je potrebno: 1: Novi zadnji znak 2: Ključ 10 cevasti ili gedora sa nastavkom 3: Imbus 5mm 4: Vlažne i suve krpe 5: Strpljenje Prvo, otvorite gepek. Zatim uklonite crni plastični poklopac koji pokriva vrata gepeka iznutra. Ovo se radi pomoću imbusa, šrafovi se nalaze do ivice. Kada odvrnete šrafove, polako i vrlo pažljivo povucite plastiku ka sebi dok ne iskoče sve žabice. Kada skinete plastični poklopac videćete deo iza znaka gde se nalazi još šrafova i pronađite žicu koja dolazi iz prekidača. Pratite ovo do prvog konektora, verovatno umotanog u sunđer. Isključite konektor. Tamo gde se znak drži za gepek vrata videćete dva šrafa. Uklonite ove šrafove pomoću cevastog ključa 10 ili gedore sa nastavkom. Sačuvajte te šrafove nakon što ih izvadite. Povucite stari znak sa gepek vrata, za to će možda trebati malo više snage. Primetićete da ima dosta prljavštine na mestu gde se nalazio stari znak pa očistite vlažnom krpom, ako treba možete i sa nekim sredstvom za čišćenje. Izvadite novi prekidač iz kutije i pre nego što ga spojite sa konektorom testirajte da li radi. Ako je automobil otključan dok to činite, čućete aktivaciju i znate da prekidač radi. Montaža je ista kao i uklanjanje. Kada se prekidač testira, skinite sa konektora, stavite znak na mesto i ponovo spojite žice. Zatim vratite šrafove i zavrnite ključem. Nakon ugradnje, pokrenite test tako što ćete ga zatvoriti i otvoriti. Ako je sve u redu, vratite crni plastični poklopac. Ovde vam treba malo strpljenja. Pre nego što pokušate da ga namestite, uverite se da su sve žabice na mestu gde se nalaze rupe. Ako je sve leglo kako treba, plastika će čvrsto stajati na mestu. Ponovo namestite šrafove, zategnite ih imbusom 5mm, dok zavrćete šrafove dobro pritisnite plastiku da bi lepo uhvatilo i to je to.
  2. 3 points
    Možda ti blokiraju kočnice, možda si zaboravio 2 džaka cementa u gepeku, možda ti je neko sakrio 200 kila olova u sajtnama. Kako bilo ko od nas to može da zna kad niti je video auto niti si ga predstavio. Teraj kod majstora, ako majstor ne zna promeni majstora.
  3. 2 points
    @Srkii Summer tyre test 225/45 R17: the winner is Continental ContiSportContact 5 http://www.tyretests.co.uk/summer-gtu-225-45-R17 Imaš tu rezultate testiranja, mislim da će ti pomoći.
  4. 2 points
    Milutinac

    Funny photos

    Taptap
  5. 2 points
    Tamno siva na tipu je sjajna boja. Baci neke utiske kad stigne.
  6. 2 points
    Moram sad malo da objasnim pošto je izgleda teško da se shvati. Kappe volim od kako sam ih prvi put video kao klinac kad su izašle.Nijedan BMW niti Mercedes, Audi me nije privlačio kao Kappa.Nije ona savršena ali meni je najbolja. Problem je kod nas što ne mogu da se nađu u IDEALNOM stanju, ovo nije automobil koji će da se vozi i na njemu zaradi već auto koji se kupuje što bi se reklo IZ ĆEF..Ženi uzimam Ypsilona 1,3 MJET na leto i to će da bude auto za svaki dan, pouzdan i koji će ako me Kappa iznenadi što se do sada sa nijednom nije desilo kakve god da su bile, voziti a ona će da stoji. Ne želim da kupujem automobile sa 8 aluminijumskih ramena i 300e za remont svake godine i da se vozim kao po kamenju i da mora da bude dizel isključivo jer to je pouzdano.Shvatite ljudi da nisam u tom fazonu, volim da vozim Kappu i kraj. Ja iz auta ne izvlačim novac niti mi je u planu da što jeftinije prođem sa vožnjom, srećan sam kad od nečega napravim nešto i time se ponosim.Ne idem kod majstora za svaku sitnicu i imam drugare mehaničare, električare, limare i to sve što ste naveli ovde mene košta jako jako malo. Nijedna nije bila u odličnom stanju i auto od 20 godina ne može da bude u odličnom stanju ali za Kappu JESTE, zato što su 90% uglavnom krševi..Tako sam prošao sa prvom i karavanom 2,4 JTD koje sam kupio za smešne pare i hteo sam da isprobam što više varijanti, posle rasturio u delove, povratio i uložen i novac koji sam dao za nju. Zadnji turbo koji sam imao je bio plave boje koja je jako česta na Kappi i ne dopada mi se, hteo sam crnu, crnu sam sada i kupio. Trapovi su joj jeftini, jabučice, spone su po 700-800-1000 dinara itd..Neću da pričam preterano, ne želim automobile koji su česti na ulicama, uživam u onome što ja volim i to je to..Meni auto nije OBAVEZA već ĆEF..Nadam se da sam bio jasan sada. I neka odnese slobdno, 2-3.000 evra, apsolutno je nebitno..Dok je god neko srećan i pronalazi se u onome što radi, onda nema šta tu da se priča..
  7. 2 points
    Zhorz

    Zatamnjena stakla

    jbo te skidanje folija....urgiraj kod Fiata da smanje onaj zahtev na 1000dinara pa makar sa clanskom karticom!!!! Necu da skinem!!!
  8. 2 points
    bojke

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Samo napred druze,nemoj se obeshrabriti. Veruj mi sve se to da srediti i na kraju moze ti pruziti beskrajno uzivanje. Ukoliko je taj auto nesto sto ti se svidja,onda istraj u sredjivanju. Sigurno ga ne treba zameniti sa nekim bezlicnim prevoznim sredstvom. I ja kao i ti sam zaglavio sa jednim slicnim automobilom i iskreno ne bih ga menjao ni zasta. Ja pored Kupea imam i B6 Pasata,Punta, Scenika II,ali najvise kilometara ipak napravi Kupe. Gde god da podjem najradje sedam u njega. Vidim da i ti na slican nacin volis Kapu zato mislim da treba gurati svoj fazon i ne utapati se u svakodnevno sivilo.
  9. 2 points
    totti

    Nuova Delta 2.0 mjet 165hp Platinum

    Ti si bre go k*rac za mene [emoji23]
  10. 1 point
    http://www.tyretests.co.uk/summer-autobild-225-50-R17-brzdnadraha Ukoliko su tačni ovi testovi, ovo treba da bude 1. smernica ka izboru guma. Zahvalnost STARVINU MARVINU za link gde su grupisani testovi.
  11. 1 point
    MS PK

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Par komentara iznad kolega Deki je napisao da je za iste pare kupio Savu. Ako ta ponuda i dalje stoji, ja ne bi razmisljao o kinezima.
  12. 1 point
    neshaoct

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Ne treba niko da brine o tuđem novčaniku (bilo je takvih postova). Svako treba da brine o svom novčaniku, u tuđi ni da pogleda, a kamoli da brine kako će neko da uradi ovo ili ono sa svojim parama. @Majstor_Paja
  13. 1 point
    Zvezdo

    Fiat Grande Punto - RGB poziciona svetla

    da ali ima to isto po 3-4 USD. Barem je bilo kada sam ja kupio.
  14. 1 point
    To je to, znam tacno - posle leve krivine kroz sumicu, pa na ostrom kocenju posle pravca uz recicu . Tacno tako, odmor za dusu... A kazem ti, ostavljao sam auto na Jatarama, pa peske jos uzbrdo i odatle uhvatim trasu uz prugu. Isao sam cak i kroz jedan kraci tunel, posle koga je prelep vidikovac koji gleda ka granici. EDIT: Eto i nas blizu tvog smestaja :
  15. 1 point
    Pitao sam te jer sam bio smesten bas tu, poslednja vikendica pred izvor bele vode, mozda 200m, a opet pre te vikendice nema nikoga jedno 500m. Prava oaza mira, nigde jednog coveka u radijusu od 500-1000m. Bar ne zivog Vozicem smo se vozili avgusta 2017.,tako da nam sad nije bilo interesantno. Prijateljica radi u restoranu Sarganske osmice tako da smo bili jednom u restoranu, drugi dan u kafeu na Jatarama, gde smo se slucajno i susreli sa vozicem, mogli i tu da se ukrcamo ali deci nije bilo interesantno Postoji opcija ove duze trase ali samo u napred ugovorene ture, ne i na licu mesta.
  16. 1 point
    Auto sam kupio telefonom. Imao sam sreću da naletim na naj boljeg dilera u Srbiji (verovatno) iz AK KOLE. Pošto još nema uvoza iz 2018-te , auto je 2017- godište. Za keš sam ga dobio za 12.400 E + rezervni točak i patosnice. To sam tražio i dobio.Inače bi išao na varijantu crven za 12.900E + 90 dana.
  17. 1 point
    @spaad Čestitke
  18. 1 point
    electronizer

    Nanokeramička zaštita?

    Dobra je stvar, stiti lak i farbu od spoljasnjih uticaja. Mnogo se lakse odrzava auto cistim i maltene nije potrebno brisati auto nakon pranja. Ono sto bitno utice na cenu je stanje farbe pre nanosenja, jer se mora odraditi dekontaminacija laka. Po meni nije isplativo niti potrebno raditi na polovnim automobilima koji vec imaju neka ostecenja, ali ako budem uzimao nova kola to cu sigurno odraditi. Pritom sam proces nanosenja je jednostavan, ko je ikad polirao kola moze sam da odradi i pritom ustedi pozamasnu kolicinu novca jer sama bocica tog zastitnog sloja kosta do 100 evra.
  19. 1 point
    Pozdrav svima.Pratim ovu temu od septembra , a kupio sam Tipa 1.4 HB LOUNGE. Trebalo bi da stigne u subotu ili od nedelje.Kad ga dobijem javljam moje utiske. Nisam neki trkač, pa mi je ovaj benzinac sasvim dovoljan.Vozim Stila 1.6 tako da ce biti interesantno uporediti ih.
  20. 1 point
    PremieRacing

    Nanokeramička zaštita?

    Puno para ukupno... Ja bi samo ekran premazao za 10-ak eura i gotovo. prepoznao si svoje novo vozilo
  21. 1 point
    Majstor_Paja

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Uskoro objavljujem roman i u PDF formatu
  22. 1 point
    PremieRacing

    Nanokeramička zaštita?

    Bane1321, ja bi na tvom mestu platio tu zaštitu celog auta spolja ali ti srdačno preporučujem da, ne vezano šta odlučiš, naknadno odeš kod nekog momka koji se time bavi i da ti obavezno premaže samo 'centralnu konzolu' ili kako bi se već nazvao ovaj ekran i crni sjajni deo plastike oko njega. Smešno bi koštalo a mnogo znači. To će od briskanja prašine raznoraznim krpama i rukama da se upropasti za par meseci, a ova zaštita bi ga čuvala godinama...
  23. 1 point
  24. 1 point
    bojke

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    E pa ne moze,mora da kupis Tdi.
  25. 1 point
    Kako je njima dobro, kao da se ubijaju od prodaje
  26. 1 point
    To Stanko stavio da ne prlja
  27. 1 point
    Majstor_Paja

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Neka budu 0.00001% Bitno da svako uživa u svome
  28. 1 point
    Vremenom sam otkrio i ovo Selektovano plavim na dijagramu.
  29. 1 point
    koja je danas bila čistka u masarikovoj, za 15ak minuta koliko mi je trebalo da obavim nešto, paučići (oni što kače samo prednju stranu) pokupili sva vozila koja su bila parkirana u onoj traci suprotno od parkinga. Inače svi su upalili sva 4 ali ne pomaže očigledno, osećam da migavci još uvek rade na sajmištu realno nije bilo mesta da se vozi od njih
  30. 1 point
    Majstor_Paja

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Kapiram sve, realno, zadnji auto koji sam prodao je bila baš ta Kappa i rekao sam da Kappe neću više da kupujem i da ću pokušati da nadjem Fiat Coupe 20vt. Želim da ti ovim kažem da mene nijedan drugi auto ne ispunjava kao ovaj. Vozio sam svašta, ima dobrih auta ali ovaj najbolje poznajem, nije ropstvo za održavanje kao neki koji su mi se sviđali itd. Niti je Kappa najbolji auto. Jednostavno, pronalazim se tu u toj priči i želim da ih vozim dok god mogu da se voze i ima delova za njih. Em što volim raritet, em taj zvuk, udobnost.Nema cenu. Ovaj auto sam kupio zato što ima dobar potencijal da se koristi. Smešno troši kada sam izračunao koliko me je izašla vožnja od Stare Pazove do Aleksinca. Tu onda donesem zaključak da ja, koji ne koristim auto svaki dan jer nemam dece, ne radim kod nikog već kod kuće mi daje MOGUĆNOST da imam ovaj auto. Ja mogu da kupim Passat B5.5 na koga se svi lože, ne znam neki BMW e39 , Ford, Opel, Citroen ma bilo šta. Ali to me ne ispunjava.Ne osećam se kao u Kappi. I to je glavna poenta kupovine ovog auta. Pozdrav
  31. 1 point
    Mišo165

    Fiat Bravo 2.0 MultiJet Sport

    odem danas u trgovinu po garnituru za veliki servis po več naručen Skf kad prodavac mi daje i piše račun. Ja kako gledam iz avijona se primečuje da je embalaža prelepita salotejpom te bila več otvarana. Pitam ga može li se ovo otvoriti i pregledati stanje remena, kaže može i onaj salotejp reže makazama. Otvori to prodavac i kaže nije sve je kako treba, ne treba da brinete ništa a ja opazim na remenu kafene sledove na unutrašnjoj strani na svake toliko dužine šta mi nakazuje da je več bilo predhodno montirano negde i skidano sa auta. Reko e ovo ako uspete prodati pod novo alal vam vera, i reko dajte mi šefa da popričam sa njim u vezi ovog novog kompleta. Prodavac se odma uzbuni pa kaže: evo ne trebamo ništa komplicirati ako vam to ne odgovara tražim vam odma još bolji komplet i dajem popust kao za mehaničare. Reko e dajte onda od Contija mi nađite da vidim koliko možete šta napraviti. Čovek se stvarno zaračuna neko vreme traži i na kraju izbaci ponudu. Kaže evo za iste pare 80 € Continental CT1105K3. Reko pa nemoguče gde god sam zvao pod 119 € nije moglo jeftinije. Prodavac se opet izvinjava što nisam zadovoljan sa Skf-ovim kompletom koji mi je sumljiv pa onda da ne zovemo šefa dade mi bolji popust na drugom kompletu . Reko dogovoreno onda naručujem, samo nemoj da bude polovno opet . Koliko treba da čekam, kaže u petak je roba več ovde. Reko dogovoreno. Tako da drugi komplet opet čekam a sutra ide konačno skidanje usisne.
  32. 1 point
    vladag

    Fiat Punto mk.2 1.3 MJet - turbina

    Nova iskustva... Posle mesec dana vožnje sa doštelovanim rasteretnim ventilom turbine, auto ide kao lud, samo počinje da se pali na punom gasu check engine zbog prepunjavanja turbine. Vratio sam malo polugu u nazad i sada sve funkcioniše odlično. Auto vuče super, dima ima samo pri punom gasu i opterećenju i to vrlo malo. Pratiću situaciju i dalje.
  33. 1 point
    Ivan BG

    Lancia Kappa 2.0 20v Turbo

    Kolega, da me ne shvatis pogresno, ali ti bas volis sam sebe da zlostavljas, ovo ti je cetrvta Kappa (mozda i peta, ko ce ih prebrojati), po tvojim recima, svaka je bila bolja od prethodne a svaka te je mucila (da ne kazem za.ebavala), a realno svaka je bila za otpad....matoro, izraubovano, za bacanje, eto ova je savrsena, a ima da joj se radi na enterijeru, eksterijeru, mehanici...kako kazu stari ljudi, mani se corava posla i kupi nesto "normalnije", siguran sam da umes. Neka je sa srecom bar ova....
  34. 1 point
    Pa ćudim se A vidi ovo Sa sve ram i postolje Od danas sam neki veliki dr.mr. za filtere
  35. 1 point
    Heheh ne morate me sve ozbiljno shvatiti [emoji3] većinu vremena se zezam samo [emoji4] Filteri su mi najmanja muka trenutno
  36. 1 point
    Dug sam razmisljao sta da radim. Verovatno sam propustio idealnu priliku da prodam moj pre dve godine, ali tada se finansije nisu uklapale. Moje rezonovanje je islo u ovom pravcu, u narednih 10 godina, bice mi potrebna dva polovna automobila. Da bih imao novaca za auto koji bi me kostao kao Bravo, morao bih da dodam oko 2500, plus onih 500 za svaki slucaj. Iz nekog iskustva sa Bravoom za bar jedan komplet letnjih guma (zimske ne racunam) bar jos 200, za nepredvidjene troskove (van velikog I malog servisa) oko 200 godisnje (amortizeri, nosaci, brisaci...), to dodje oko 4000e na pet godina. Za sledeci ista je racunica. znaci oko 8000 za dva polovna auta. Naravno, oni me mogu kostati I manje, ali I dosta vise. Plus, za te pare me nijedan polovnjak ne odusevljava, kao Bravo od kada sam ga vieo prvi put. Za polovnjake koji su meni zanimljivi treba izdvojiti jos 2-3000e, a oni svi vec imaju 150000+km. Nov auto posle deset godina kod mene ce imati oko 150000, plus znacu kako je vozen svih deset godina. Uglavnom oko dve godine sam se premisljao, pratio oglase, gledao I probao vise automobila, razmisljao da se vratim segment nize, ali sam shvatio da auta B segmenta pored manje mesta, losije izolacije I nekih sklopova (dobosi, mesto diskova), kada im se doda iole jaci motor I oprema kostaju kao solidan auto C segmenta. Takodje sam shvatio da za nov auto koji bi meni ispunio vecinu zahteva moram da izdvojim 14500+e. Moj limit je bio 15500 sa dva kompleta guma. Postavio sam pretragu na PA sajtu na dve godine I cenu 10-15000e I gledao. A takodje sam gledao I nove automobile I izdvojio nekih 5 modela: 500L 1.4t 120ks, Megan 1.6sce 115ks, Seat Leon 1.2tsi 110ks, Suzuki SX4 Scross 1.0ecoboost 112ks I Toyota Auris 1.6vvti 132ks... Megan mi je na prvi pogled bio simpatican, imao je par cool dodataka, svidja mi se sto je centralni tunel visok, kao kod auta vise klase, zvucna izolacija mu je nenadj..a, ali.. kako je vreme odmicalo spoljni dizajn mi je delovao kicast, centralna konzola hmmm, u sedista nisam uspeo da se namestim valjano, motor atmo stara skola 5 brzina. Ali cena mu je korektna, tako da je ostao u razmisljanju. Suzuki je natrpan opremom. Ljudi moji, nema sta nema, LED dnevna, kratka, duga, senzori za sve, dvozonska klima, kamera, obilje prostora, beskontaktno startovanje, za 30e se dogradi I navigacija... motor 1.0 me je prijatno iznenadio... Ali PLASTIKAAAA I instrument tabla JAAADNO, uopste ne deluje da ce 10 godina sve ostati na svom mestu. SEAT sam imao u planu da pogledam detaljnije, ali iskrslo mi je ovo. 500L, sta reci... Meni se prvo nije, pa mi se svideo, pa dosao redizajn... Da sam pre dve god kupovao, bio bi mi prvi pik, jer tada su davali gooomilu opreme gratis, ali ovako, kad dogradim sto meni odgovara, 15250e, plus stakleni krov fiksni, ludilo leti! Aurisom sam se odusevio prvi put kada sam usao u njega. Zaista, zaista deluje vrlo kvalitetno. Nesvakidasnji dizajn, ali meni dopadljiv, korektna oprema, motor jeste atmo, treba mu malo da se razvrti ali imas osecaj snage, koja je dovoljna za tu tezinu. Instrument tabla, kao iz Alfe, dva velika brojcanika u hromiranim kucistima... Uglavnom u tom razmiljanju dobijem zeleno svetlo od gazdarice (zna se kod koga pare stoje) I izadje oglas za ovu Toyotu. Pozovem, premisljam se, ali me zena spakuje na voz, pravac NS, probam, dogovorim se I juce sam dao kaparu. Kupio sam auto za cenu malo vecu od Tipa u lounge paketu! Uglavnom mislim da ce me ovaj auto ciniti srecnim narednih 10godina, izgleda super, osecaj je odlican u kabini I voznji, tih, deluje kvalitetan, garancija + pomoc na putu 5 godina... Odnos prodavaca Toyote je za dva koplja iznad FIATa, za tri iznad RENAULTA, a za dve svetlosne godine iznad SUZUKIja! Bukvalno nije postojao nijedan podatak za koji sam pitao, a da mi nisu rekli ili dostavili za manje od 15 minuta. U jednom Renoovom salonu udjem, stojim 15 minuta, izlazi lik sa punim ustima I pita sta zelim, ja kazem da zelim da se raspitam za Megana, on se vrati odakle je dosao I kaze dodjite za 45 minuta, slavimo! Suzuki mi nije poslao plan odrzavanja, evo, vec tri meseca, a da ne govorimo na sta im lici salon I kakve komentare imaju za servis. I to je moja prica, jos uvek su mi pomesana osecanja, velike su to pare, ali mislim da auto vredi!
  37. 1 point
    1.3 mjt je doktor za grad
  38. 1 point
    Uobičajeno je, da automobili imaju brisače na vetrobranskom staklu i kod Hatchback modela i karavana na staklu u vraima prtljažnika. 80-ih godina prošlog veka, japanski automobili su imali brisače na vema čudnim mestima. Kada pada kiša ili sneg, preglednost kroz bočna stakla je značajno smanjena, pa je potrebna dodatna opreznost na raskrsnicama i u krivinama. Takođe, značajno je smanjena vidljivost spoljnih retrovizora, što dtamatično otežava promene saobraćajne trake i preticanja. U Japanu su za ove situacija imali veoma zanimljiva rašenja. Brisači su patentirani u Engleskoj, početkom 20. veka. Naravno, tada je to bio potpuno mehanički uređaj, koji nije imao puno sličnosti sa ovim današnjim. Brisači koje danas imamo, sa elektromehaničkim pogonom, patentirao je 1923. godine Amerikanac Raymond Anderson. Od tog vremena do danas, ovaj itekako važan uređaj na automobilu je evoluirao. Najinteresantniji primeri dolaze nam iz Japana. 80-ih godina prošlog veka, neki japanski modeli za azijsko, australijsko i novozelandsko tržište, imali su brisače tamo, gde ih možda ne bismo očekivali - na vratima vozača i suvozača ili direktno na retrovizorima. Najpre ih predstavila Toyota u velikom sedanu Mark II (X80) u periodu od 1988. do 1995. godine. Nissan je, takođe, eksperimentisao sa brisačima i to sa modelom Cima (Y31), kao i Leopard (F30). Na ovim modelima, brisačima su bili opremljeni spoljni retrovozori. preuzeto sa - Auto Blog
  39. 1 point
    Irena HGT

    Alfa Romeo istorijat

    Alfa Romeo istorijat Kao i svi ostali tekstovi o istorijatu Alfa Romea, i mi ćemo tekst započeti tvrdnjom da je Henry Fordu (osnivač Forda) pao šešir kada je pored njega prošao Alfa Romeo, a da je Enzo Ferrari plakao kao beba onog dana kada je uspeo da pobedi Alfe. Mlađoj publici će više značiti to što poznati britanski automobilski novinar, Jeremy Clarkson i njegove kolege iz britanske TV emisije “Top Gear” često izgovaraju jednu rečenicu, u stvari, jednu veliku istinu o Alfa Romeo automobilima: “Ukoliko želite da se nazovete ljubiteljem automobila, morate posedovati bar jedan Alfa Romeo.” I stvarno, vozači Nemačkih, Japanskih ili bilo kojih drugih automobila, možda mogu da potegnu argument pouzdanosti, međutim, jedna vožnja u čistokrvnom italijanu (kada je u ispravnom stanju) je jedini način da saznate šta znači italijanski šmek. Italijanski automobili sa sobom nose italijanski mentalitet i to se ne nikako ne može opisati rečima, već se mora iskusiti iz prve ruke. Pokušaćemo da kroz hronološko izlaganje i ključne momente u istoriji ove marke obuhvatimo što je više moguće detalja iz veoma bogate istorije ovog proizvođača. Segmenti su organizovani po hronološkom redosledu i obeleženi su ključnim datumima u sveobuhvatnoj istoriji Alfa Romea. Početak Alfa Romeo je osnovana 1910. godine i za par godina ova kompanija, jedna od najznačajnihih u globalnoj automobilskoj istoriji, puni čitavih 100 godina. Tačan datum osnivanja kompanije je 24. jun 1910. godine, kada je grupa preduzetnika i biznismena zajedničkim sredstvima preuzela italijanski deo francuske Darracq automobilske kompanije, koji se nalazio u predgrađu Milana, Portobellu. Novi naziv ove kompanije je bio ALFA – Anonima Lombarda Fabbrica Automobili. Prvi automobil, koji je nova kompanija proizvela je nosio naziv 24HP. Kao i današnji modeli, i 24HP je posedovao nezaboravnu kombinaciju mehaničkih komponenti, performansi i voznih karakteristika koji su ga odmah učinili veoma poplarnim, kao i samu marku. Odmah nakon predstavljanja novog modela, ljudi iz ALFA-e su odlučili da se okušaju na trkama, a cilj je bio pobeda na legendarnoj trci „Targa Florio“. Vremeplov Postoje ikone koje će uvek biti deo slike svetske javnosti o Alfa Romeu: to su “cuore sportivo” odnosno sportsko srce, neukrotiva vitalnost, zvuk motora, elegantna forma i italijanski dizajn. Zato smo pripremili putovanje kroz vreme, vezujući se za razne slike o legendi Alfa Romea od nastanka do današnih dana. Vrednosti kroz koje ćemo pratiti istoriju Alfa Romea: – Strast (passione) Od 1910 do danas: evolucija brenda koja je uvek bila nepogrešiva. Shvatanje Alfa Romea na paralelnom putu kroz evoluciju italijanskih i međunarodnih običaja. Alfa Romeo u knjigama i filmovima kao predmet želja, statusni simbol, slika lepote i italijanska izražajnost. – Automobili Od Torpeda do Duetta preko Giuliette. Oni su nezaboravni: “tehnološka remek dela“ iz epskog doba automobilizma zaključanih u mašti ljubitelja automobila iz celog sveta. – Trke (gare) Alfa Romeo zauzeo je mesto u takmičenjima prvih meseci postojanja: po zanimanju, po potrebi, po uverenosti. Neobičan niz pobeda na stazi, sve sa potpisom Alfa Romeo. – Ličnosti (Personalità) Sećanje na velikane koji su doprineli stvaranju legende Alfa Romea, od Tazio Nuvolaria – “letećeg Mantuanca“, do Ferraria, Fangia, inženjera Merosia i dizajnera Janoa, Pininfarine i Zagata. – Kompanija (società) Više od jednostavne priče o kompaniji kao instituciji, ali takođe duge pustolovine Alfa Romea, od ranih godina prošlog veka sve do danas, u istorijskom putovanju potpuno obojenom činjenicama i ličnostima. Period 1910. – 1920. godina Logo Alfa Romea sadrži dva Milanska simbola: Visconti zmiju na svetlo plavoj pozadini ( ideja koja je potekla od mladog dizajnera iz tehničkog odeljenja koji je primetio zmiju na Filarete kuli, dok je čekao tramvaj kod Piazza Castella) i crveni krst na beloj pozadini, koje zaokružuje metalik krug na kome su ispisane reči: ALFA (“Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“) i MILANO, razdvojenim sa dva čvora, simbola Savoia dinastije. Crveni krst na beloj pozadini predstavlja herojska dela Giovanni da Rhoa, stanovnika milana, koji je učestvovao u Prvom Krstaškom Pohodu tokom 11. veka. Zmije predstavljaju grb Ottone Visconti-ja od koga je potekla poznata Visconti familija iz Milana Visconti je takođe učesnik Prvog Krstaškog Pohoda. 1915. godine kompaniju ALFA preuzima Nicola Romeo, koji je sveoj prezime dodao postojećem nazivu kompanije i tada nastaje naziv „Alfa Romeo“. 1925. godine dodat je lovorov venac na obod logoa kako bi se obeležila prva titula Svetskog Šampiona Alfa Romea. Nakon što je 1972. godine otvorena Alfasud fabrika u Napulju, natpis „Milano“ je izbačen sa logoa, dok su lovorove grančice nestale sa logoa 1981. godine. Zanimljiv paragraf iz italijanskog časopisa iz 1910. godine: “ALFA: Sam svet je čitav program, ili tačnije, razumljivo objašnjenje programa. To određuje prvo slovo alfabeta, simbol startne tačke, početak nečega, stvaranje novog života…“ Prvi automobil koji je kompanija proizvela, a koji je nosio logo Alfa Romea je 1920 Torpedo 20-30 HP. Targa Florio: Časopis “Autocar” ističe ozbiljan karakter trke, koja se u tom periodu vozila kao trka od četiri kruga. Svaki krug je bio dugačak 180km sa samo 21km pravca i čak 1500 krivina. AUTOMOBILI Prvii među 300 modela, koje je dizajnirao Giuseppe Merosi, 24 HP je i brz i pouzdan, a takođe je i Alfin prvi komercijalni uspeh. Model je postigao trenutan uspeh kod ljubitelja sporta svojim izvanrednim ubrzanjem. Automobil je imao veoma moderna tehnološka rešenja za to vreme, od jedinstvenog bloka motora pa do kompaktnog menjačkog sklopa. 24 HP ostvaruje debitantski nastup 1911. godine u šestoj sezoni trke Targa Florio, sa dva automobila koji će se istaći svojom brzinom i upravljivošću, koji su dokazali da su Alfa Romeo automobili zaista sportski autombili. 1911. godine je predstavljen model 15 HP Corsa, koji je bio namenjen prvenstveno sportskim takmičenjima. Maksimalna snaga motora u ovom modelu je bila 45KS. 1914. godine predstavljen je poboljšani model pod nazivom 15-20 HP, a prateći primer modela 24 HP napravljen je 12 HP, koji je manje kompleksan, ali sa jednako blistavim karakteristikama. TRKE Još od osnovne zamisli 1910. godine, namera Alfa Romea je bila da svoje automobile prodaje širokoj publici, sa posebnim akcentom na one kupce, koji su stremili ka autosportu. Sportski poduhvat počinje 1911. godine, kada vozači Franchini i Ronzoni debituju sa dva modela 24 HP u šestom izdanju trke Targa Florio. Iskustvo nije bilo pozitivno, ali Alfi definitivno nije splasnuo entuzijazam. LIČNOSTI Giuseppe „Nadzornik“ Merosi (1872. – 1956.), dizajner u Alfa Romeu od 1910. do 1924, projektovao modele: 24 HP (1910), 40/60 HP (1913), G.P. (1914), 15/20 HP (1915), 20/30 HP (1920) i G.P. P1 (1923). Rođen u Piacenzi 1872. godine, Giuseppe Merosi 1910. godine preuzima težak zadatak, predstavljanje Portello automobila na tržištu, koje je još uvek bilo prilično neodređeno. On je pravi čovek za posao: njegovi projekti vode ka proizvodnji efektnih automobila u kojima je vožnja prijatna, bilo da je u pitanju otvoreni put ili trkačka staza. Tokom 1923. godine ovaj dizajner stvara P1, trkački dvosed koji debituje na trci za veliku nagradu Monze, ali fatalni incident koji je tokom kvalifikacija koštao života Uga Sivoccia, značio je zastoj u razvoju automobila, odmah po njegovom stvaranju. Putnički automobili na meti privatnih kupaca, RL i RM, imali su više sreće. KOMPANIJA Firma “Anonima Lombarda Fabbrica Automobili“, A.L.F.A. osnovana je 1910. godine, u nesrećnom industrijskom kompleksu koji je 1907. godine sagradio Alessandro Darracq u Portellu u Milanu. Pod rukovodstvom Uga „Cavaliera“ Stelle, Alfa proizvodi serije modela, koji ubrzo pomažu firmi da postane konkurentna na tržištu, a ističu se svojim performansama i kvalitetu vožnje: 24 HP bio je prvi automobil sa imenom Alfa ( sa cenom od 12,000 lira) i mnogi modeli potiču upravo od njega, kao i 40-60 HP sa mnogo snažnijim motorom. Alfin poduhvat u svetu nadmetanja se nastavlja – nakon prekida rada 1915. godine i umešanošću kompanije u proizvodnju vojne opreme i pridruživanjem grupi kompanija pod kontrolom Nicole Romea. Po završetku rata, 1919. godine, nastavlja se proizvodnja automobila, a 1920. godine na svetlost dana izlazi prvi automobil sa logom Alfa Romea: “Torpedo 20-30 HP“. Trka sa konkurentima ponovo počinje. preuzeto sa - nacionalnaklasa.com
  40. 1 point
    Zdravo svima, ovih dana zavrsavam pricu oko novog Tipa (Easy up paket) pa evo informacija iz prve ruke. Uslove Fiat finansiranja iza koga stoji Credit agricole, mozete videti na sledecem linku: http://www.fiatsrbija.rs/servis-i-usluge/finansiranje To vam nude i na licu mesta u salonu. Kamatne stope su po bankama sarene i koliko sam shvatio najpovoljnije izadje Intesa ako ste klijent. Aktuelna im je akcija za kredite indexirane u euru i kamatna stopa je 4,5% (preko 36 meseci) i 4% (do 36 meseci), traje do 15.2. Easy up paket podrazumeva motor 1.4, easy paket opreme na koji su dodali metalik boju, alu felne 16", tempomat, kozni volan i rucica menjaca, naslon za ruku i patosnice. Valjda nista nisam zaboravio. Cena ovakvog modela iznosi 11790e.
  41. 1 point
    Ipak je u pitanju šolja amortizera.Hvala svima na odgovorima
  42. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

  43. 1 point
    https://www.fiatforum.com/grande-punto/123531-trolly-jack-axle-stand-points.html
  44. 1 point
    Lancia Delta 2.0mjtd

    Lancia Delta 2.o mjtd

    Eto napokon našao volje i vremena pa uz vašu pomoć i pomoć s youtube krenuo sa raskapanjem. Alata ne treba puno ali računalo dobro dođe. Jedino višak vremena i volje nisu na odmet Iz slika u prilogu se vidi što sam sve našao i očistio te vratio uz blindiranje crijeva povrata u granu. slike (sprika što nisu po redu) U svakom slučaju treba poslati u Sibir onog ko je to izmislio. Alarme očistio i kod prve vožnje se pojavili te ih ponovno očistio nakon što je postigao radnu temperaturu. Drugo jutro upalio, vozio otvorena 15 km, pola sata grad do posla i sve super, bez alarma. Došao kući isto bez alarma. Već mislio da možda ne treba još love bacati na softver, kad evo navečer opet alarm P0487 Exhaust Gas RecirculatiomThrottle Control Circuit "A" / Open. Sad čekam da mi se javi kolega pa da čujem kaj i koliko se to više ne javlja. Jedino, možda bi bilo bolje da je od konzerve tune bez povrća ali ....
  45. 1 point
    Na tom motoru obicno samo zapeknu karike u klipu.....tako da je popravka mala investicija ako je ostalo na auto ocuvano.
  46. 1 point
    Hvala kolezi Agziću. To što su ti ponudili je osvežavanje motora ili polugeneralna. Generalna je kada se remontuje motor da ima 98% karakteristika kada je bio nov. U teoriji, pored samog motora bi trebalo da se remontuju i alternator, anlaser, da se zameni set kvačila, nova pumpa za ulje... Mislim da to danas niko više ne radi osim u onim nekim skupim restauracijama.
  47. 1 point
    Ćuj stari, šta ti znaš. Al zato ne znaš šta je to kada ti pucaju noge i leđa posle 5 sati vožnje :D, zato što voziš polovnu kršinu, a ne "skoro" pa nov auto, sa naravno polovnim termostatom.
  48. 1 point
    Ili dok ne ubede sve da su kupili brutalan NOV auto koji NOV kosta cak 9000e. Koji kad je proizveden vec je bio 15 godina konstrukcijski star model, zaostao odavno. I dodatno ojadjen i osakacen za nase trziste. Koji ima najjadniji i najslabiji motor od ponudjenih pre 15 god. I koji ima svaki sraf nov i sve novo u kompletu za tako jadne pare. Znaci malte ne najnizi segment trzista novih automobila, ALI TO NOVO JBT. Vlasnici novih limenki najglasniji kako je novo novo, a sto je limenka jbg nova je limenka, nova slabija manja tanja zaostalija ALI NAJBOLJA NOVA NOVA LJUDIIII. Posebna sorta ljudi ima u tom segmentu kupaca najslabijih najjeftinijih novih automobila, prave mesije potrosackog drustva, oni su posebni novo je novo.... E da i sve moze za 20e da se popravi, ma to sklopvi bajo moj to sve najnovija tehnologija jer NOVO JE NOVO. Kompleksi su cudo!
  49. 1 point
    stefankmn

    Nanokeramička zaštita?

    Odlicna stvar, o zastiti ima da se pise i pise. Sažeto / isplati se odraditi
  50. 1 point
    bojke

    Coupe 20 VT Plus

    A izgleda ovako.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...