Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/14/17 in all areas

  1. 3 points
    Ivan

    Xenoni / projektori - iskustva?

    @Trofeo Pitanje je prebaceno u odgovarajucu temu. Pri startovanju ksenon sijalice, balast salje inicijalni napon od 23 kV koji omogucuje paljenje metal halidnih soli i ksenon gasa izmedju dve elektrode u sijalici i stvaranje Voltinog luka. To se i vidi kao prvobitni bljesak, nebitno da li je prvo ili uzastopno paljenje (s tim sto je u drugom slucaju proces brzi). Zatim se napon obara na radni, pri cemu intenzitet svetla slabi i posle par sekundi dolazi na pun intenzitet i boju. Znaci da ne bi trebalo nista da se gubi u radnom opsegu, jedino to inicijalno paljenje ostavlja jaci vizuelni utisak.
  2. 2 points
    Taj što treba da zameniš se nalazi na kućištu termostata. Onaj na hladnjaku je termo-рrekidač.
  3. 2 points
    Nisam majstor, ali po meni to sto laze temp. je problem. Npr.kada mu prikazuje -40 on bi trebao da pomeri stepen paljenja na raniji i samim tim dobija i taj grublji zvuk, onaj grozan rrrr. Ako vec kazes da si toliko na putu onda znas na koji mislim , kada se porani paljenje na dizelu Ti proveri, ne bih da te navodim na neku pogresnu stranu ali ja bih sebi prvo to resio.
  4. 1 point
    E ovako posto sam dosta dugo razmisljao sta,kako,gde,od cega itd. napraviti nesto da valja i biti jedinstven resio sam da napravim nesto sto u Srbiji,a mozda i sire,a mozda i nigde ne postoji ko zna: Punto sa pogonom na sva cetiri tocka... Sada posle duge potrage za svim stvarima koje su mi bile potrebne da napravim ono sto sam od starta hteo su konacno kod mene...u prethodnoj temi je pisano o potrazi za motorom pa sam na kraju kupio ceo auto Fiat Coupe 2.0 16v turbo. Najbolje i najpametnije resenje je to i svako ko bude resio da pravi ovakav projekat sa bilo kojim autom savet je samo kompletan auto, toliko sitnica detalja na kraju zafali...to sam dugo trazio ali ono sto sam ultra dugo trazio je ustvari pogon koji je gotovo nemoguce naci, pogotovo ne kompletan kao sto sam ja kupio. Pogon je od Lancie Dedre turbo integrale...prvenstveno sam zamislio da auto bude gotov do sledeceg leta, ali posto sam sad dosao do pogona ne verujem da cu uspeti, ali potrudicu se da odvozam bar jedan 402 sledece godine. Evo malo fotki auta, motora, delova za pocetak teme pa cu objavljivati ostalo kako bude odmicao projekat... Malo fotki kako je izgledao A sad malo delova i rada Link ka predhodnoj temi https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/57378-evo-i-punto-gt-u-mom-vlasništvu/
  5. 1 point
    Martin

    Fiat Marea 1.9 JTD

    Na satu 320930 km. Napokon na red došlo i kvačilo. Auto je bio u voznom stanju, ali bukvalno nijedno preticanje ili ubrzavanje nije moglo proći bez proklizavanja lamele. Kvačilo skinuto i odneto na remont kod Fiće u Ostružnicu. Urađena je pojačana varijanta - remont lamele (stavljene obloge Luk) i pojačavanje korpe, zajedno sa novim druk lagerom. Pored toga, odnet i zamajac na obradu - čišćenje i ravnanje površine gde lamela dodiruje zamajac. Zajedno sa novim druk lagerom, sve je koštalo 70e. Pored ovoga, kad je ceo prednji deo bio rastavljen zamenjen je semering (na motoru, do menjača jer procureo - 15e), ležaj na prenosnom ili pogonskom vratilu (najverovatnije da je dotrajali ležaj bio uzrok vibracijama koje su se javljale na brzinama preko 120 km/h - 20e) i gumice balans štangle - 5e. Ulje u menjaču se podrazumeva i tu sam jedva našao Tutelu Zn Synt 75w80 - 15 e. Ruke u Torinu - 60 e. Sve u svemu, zajedno sa troškovima puta do BG-a i nazad - 210e. Pre Posle I kod kuće Utisci su sjajni - mekano kvačilo, nema vibracija i prilikom jačih ubrzavanja, "kao novo jbt". Nadam se da će da potraje.
  6. 1 point
    Uzmite VIN i terajte do komponenti vrata, retrovizora (sta vam vec treba) i uporedite sifre na razlicitim verzijama. Dalje sve ide preko eLearn, posto je ePer samo banalni elektronski katalog delova.
  7. 1 point
    https://www.auto-data.net/en/?f=showCar&car_id=4999
  8. 1 point
    Ja se malo i začudio da ne znaš
  9. 1 point
    Mozda da uradis dijagnostiku prvo
  10. 1 point
    Ne znam al ne moze da bude na ventilatoru. Mora negde u tecnosti da bude ako je senzor temp.rashladne tecnosti
  11. 1 point
    dellas

    Sport auspuh / protočni / straight pipe

    Imaces detonacije sa obicnim plinom, kad detonira izbije usisnu granu pa moras da je vracas rucno. Taj auto nikako nije za obican plin bez obzira sto je metalna grana, juri neki seqvent makar i polovan. Da ti ne pricam o restrikciji vazduha i bar 20% manje snage sto sad ima...
  12. 1 point
    srdjos

    Radim i kuću gradim/kućne majstorije

    Sa majstorima ce ti pre svega trebati strpljenja a ti si vec poceo da zuris
  13. 1 point
    Markobgd

    Mali leksikon automobilskih pojmova

    Elektrouređaji u motornim vozilima Elektrouređaji u motornim vozilima su namenjeni za akumalaciju električne energije, početno pokretanje motora, paljenje radne smeše, osvetljenje i signalizaciju vozila i napajanje pomoćnih uređaja vozila električnom energijom. Elektrouređaji u automobilu su podeljeni u nekoliko grupa: -uređaji za dobijanje i akumulaciju električne energije, -uređaji za pokretanje motora, -uređaji za paljenje radne smeše, -uređaji za osvetljenje i signalizaciju vozila, -osigurači, prekidači, provodnici -dr. pomoćni elektrouređaji kod automobila Uređaji za dobijanje i akumulaciju električne energije Za elektro potrošače električnu energiju proizvodi generator/alternator . Radilica motora, preko klinastog kaiša, obrće rotor generatora i tako on proizvodi struju samo dok motor radi. Akumulator obezbeđuje vozilu el. energiju i kad motor ne radi. Povezan je sa generatorom preko reglera (regulatora) koji ima ulogu da potrošačima obezbedi isti napon el. energije. Akumulatori na motornim vozilima imaju napon 6, 12, ili 24 volta. Bez regulatora napon bi varirao, jer se rotor generatora ne obrće istom brzinom, već u zavisnosti od broja obrtaja motora. Regler potuno prekida vezu između generatora i akumulatora kada generator ne radi ili kada daje napon manji od onog u akumulatoru. Najvažniji deo reglera je elektromagnet. Alternator i razlike diname i alternatora Alternator se pojavio u šezdesetim godinama prošlog veka a širu primenu dobija u osamdesetim. U tim godinama zamenjuje skoro u potpunosti dinamu. Razlika u dinami i alternatoru je velika. Kod diname struja se idukovala u rotoru koji je izgrađen od mnogo lamela a potom preko kolektora i četkica prenosila prema potrošačima. Lamele rotora kao i kolektori su odvojeni a struja se prenosila na pozitivnu četkicu kada je pozitivna a na negativnu kada je ona negativna. Ovakva konstrukcija nam je obezbeđivala jednosmernu struju odmah po izlazu iz diname. Nije nam bio potreban ispraljač kao što je to slučaj na alternatoru. Kod alternatora struja se indukuje u statoru a rotor nam je potreban radi nastanka promenljivog magnetnog polja. Radi nastanka magnetnog polja koristi se mala struja koja se preko četkica pernosi na rotor. Četkice nisu u direktnom kontaktu sa kolektorom koji je sastavljen od više delova , što je kod diname uslovljavalo veće trenje i iskrenje . Kod alternatora četkice klize preko glatkog dela tako da je trošenje četkica svedeno na minimum. Više nije potreban rotor kao kod diname već se sastoji od namotaja oko čeličnog jezgra a njegova namena je jedino stavaranje magnetnog polja. Promenljivo magnetno polje dobijamo tako što rotor preko remenastog kaiša i kaišnika (remenice) rotiramo. Za ispravljanje struje dodaje se poseban deo (ispravljač). Pošto alternator stvara trofaznu struju na izlazu ispravljača alternatora dobijamo tri talasa jednosmerne struje ali pomerene u fazi. Zbir tih struja daje približno ujednačenu struju. Ispravljač kod alternatora se obično izrađuje od kombinacije dioda koje propuštaju struju samo u jednom smeru. Tri diode se koriste za propuštanje pozitivnog dela sinusoide od tri faze a tri diode se koriste okrenute tako da propuštaju negativan deo sinusoide . Takvom konstrukcijom i negativan deo se iskorišćava preko mase vozila do potrošača. Princip rada alternatora U prethodnom delu objašnjavajući razliku diname i alternatora dotakli smo se većeg dela rada alternatora ali ćemo u ovom delu sve postupno objasniti. Remenastim kaišem je povezano više delova na automobilu a za nas su značajni remenica radilice (kolenastog vratila) i remenica (kaišnik)alternatora. Startovanjem motora radilica počinje da se rotira i prenosi rotaciju putem kaiša na rotor alternatora. Pošto je deo struje doveden sa akumulatora preko četkica na rotor alternatora dobili smo magnetno polje a obrtanjem rotora dobijamo obrtno magnetno polje. Obrtno magnetno polje uslovaljava indukovanje naizmenične struje u namotajima statora. Sa statora trofazna struja se odvodi na ispravljač posle koga dobijamo jednosmernu struju. Rad ispravljača alternatora opisali smo u prethodnom delu. Sistem za pokretanje automobilskog motora Pokretanje pogonskog motora se ostvaruje sistemom za startovanje koji čine: - akumulator, - prekidač (kontaktni ključ), - elektropokretač (starter/alnaser), - spojni kablovi. Kada se uključi pekidač (pomoću kontaktnog ključa), poteče jaka struja iz akumulatora do pokretača, a od ovog kroz masu nazad u akumulator. Pokretač okrene nekoliko puta zamajac dok motor ne upali, tj. dok ne počne da radi. Glavni deo sistema za startovanje vozila čini elektromotor jednosmerne struje, tzv. električni pokretač (starter/alnaser). Elektropokretač je jednosmerni redni elektromotor koji troši mnogo struje, ali ima dovoljno snage da startuje motor. Pri pokretanju automobilskog motora pokretači troše i do 100 A struje iz akumulatorske baterije od 24 V. Zbog toga vreme startovanja motora treba da bude što kraće. Alnaser ili elektropokretač Sam naziv vam govori namenu ovog dela sistema za pokretanje motora. Nijedan motor SUS se nemože pokrenuti (startovati) ako nemamo delovanje neke početne sile na radilicu motora. Tako je u početku tu silu menjao sam čovek koji pomoću poluge (kurble) startovao motor. Ovaj način startovanja motora imamo kod dvotaktnih motora gde polugu menja kanap za potezanje ili poluga koja se pokreće nogom. Motori velikih snaga , kao naprimer kod brodskih motora početni obrtni moment radilice je davao neki drugi manji motor (manje snage). Verovatno se pitate zbog čega je potrebna ta sila? Sila nam je potrebna da bi savladali otpore koji prave klipovi u cilindrima prilikom kompresije, otpore sile trenja u ležajevima i trenja klipova u cilindrima. Motore na automobilima pokrećemo pomoću elektromotora. Alnaser je ustvari elektromotor koji ima neke dodatne delove kako bi mogao na vreme da pokrene motor a kasnije kada motor dostigne potreban broj obrtaja da se odvoji od motora i prekine sa radom. Alnaser je ujedno i najveći potrošač el.energije kod automobila. Elektropokretač (alnaser) se napaja direktno sa akumulatora. Kao najveći potrošač mora imati i najdeblje elektroinstalacije koje ćete lako prepoznati. Plus sa akumulatora (plus klema) ima više izvoda a najdeblji je direktno povezan sa alnaserom (elektropokretačem) a kolo se zatvara preko kontakt-brave vozača. Kako je elektropokretač najjačiji električni uređaj , proizvođači prima njemu određuju karakteristike akumulatora koji je potrebno ugraditi u automobil. Dizel motori moraju imati snažniji elektropokretač (alnaser) od benzinskih motora zbog većeg otpora prilikom sabija vazduha u cilindru (kompresija dizel motora je veća par puta). Zbog toga akumulatori na dizel motorima moraju imati veći kapacitet i moraju davati veću početnu struju (startnu struju). Prema načinu uključivanja alnasere možemo podeliti na: alnasere sa električnom spojnicom i navojem alnasere sa pomičnim rotorom alnasere sa navojem alnasere sa mehaničkim uključivanjem Pošto je najzastupljeniji u ovom postu obradiću alnaser sa elekromagnetnom spojnicom i navojem: Glavni delovi: - stator - rotor - pogonski zupčanik - spojnica (bendiks je deo koji se sastoji od kliznog ležaja i zupčanika) - poluga dvokraka - electromagnet - četkice Princip rada alnasera (elektropokretača) Davanjem kontakta zatvaramo strujno kolo prema elekromagnetu. Prolaskom struje kroz elektomagnet povlači se kotva koja prenosi pokret na dvokraku polugu (viljuška alnasera). Prenos sile nastavlja se dalje prema spojnici i zupčaniku alnasera koji se užljebljuje u zupčanik zamajca. Kada dođe do užljebljenja bakarne pločice se spajaju sa kontaktima i napajanje dolazi na pobudne namotaje. Rotor alnasera (elektropokretača) počinje sa rotiranjem koji obrtni moment prenosi peko zupčanika alnasera na zamajac odnostno radilicu (kolenasto vratilo) motora. Motor počinje svoj radni ciklus i radilica povećava brzinu obrtanja. Kada radilica dostigne određen broj obrtaja spojnica odspaja zupčanik alnasera od zamajca. Elektropokretač prekida sa radom. Kod većine automobila zupčanik alnasera i zamajca će biti spojeni dok je dat kontakt. Čim prekinemo kontakt povratna opruga će vratiti kotvu elektromagneta u početni položaj a viljuška elektropokretača će preko bendiksa (spojnice) povući zupčanik alnasera. Najčešći kvarovi kod alnasera: - istrošene četkice - neispravan automat alnasera - istrosene biksne - bendiks oštećen - pregoreli namotaji ili rotor U nekom od narednih postava detaljno ću objasniti na koji način da otklonite navedene kvarove. Prva četri možete sami da otklonite a ako su namotaji i rotor u pitanju morate da posetite viklera. Uređaj za paljenje radne smeše Ovaj uređaj pomoću električne varnice pali radnu smešu (mešavinu benzina i vazduha) u cilindrima motora. Automobil sa benzinskim motorom ima baterijski (akumulatorski) uređaj za paljenje radne smeše. Uređaj za baterijsko paljenje pretvara struju niskog napona iz akumulatora, tj. iz generatora u struju visokog napona (15000 V) i u tačno određenim intervalima raspoređuje je na svećice pojedinih cilindara motora. Uređaji za signalizaciju i osvetljenje vozila Uređaji za signalizaciju i osvetljenje vozila su: - farovi, - prednja i zadnja poziciona svetla, - svetla za pokazivanje manevrisanja vozila ( stop-svetla, pokazivači pravca), - unutrašnja i pomoćna svetla, - kontrolne sijalice (količina goriva, temperatura vode uhladnjaku, pritisak ulja, rad generatora…). Provodnici za el. instalaciju na motornim vozilima · se sastoje od većeg broja tankih bakarnih žica, · izolacija im je lakirana, · od njihovog poprečnog preseka zavisi pad napona i zagrevanje provodnika. Pomoćni elektrouređaji kod automobila Preuzeto sa: http://www.deloviautomobila.rs/polovni_delovi/uredaj-za-paljenje-radne-smese/elektrouredaji-u-motornim-vozilima/
  14. 1 point
    Ako pali chek makar i tako na kratko valjda bi trebalo da zapamti u memoriji koju gresku je prijavio. Kad si spomenuo v.servis, hteo sam odmah da napisem da je promaseno uzubljenje ali kazes da ste proveravali. Dizne menjali. Pk krug si resio. Po meni je to ili mehanicke prirode , tipa da pocinje da lupa u pesnici ili radilici npr. ili da je losa neka remenica-kajla pa da mrda po malo, ili nekako ta promena napona sto spominjes da pravi neki problem, lupam da zezne nesto dizne u tom momentu, promeni stepen paljenja... Ili da odes na neku dobru dijagnostiku da se ocita taj povremeni chek il da cekas da crkne to pa onda da vidis
  15. 1 point
    @MilanLe Auuuh gde mineralno u HGT-a , on je osetljiv na ulje strasno. Mora iskljucivo full sintetika i to selenia racing, mislim da je 20-60 gradacija ili nesto tako. P.S. mani se lonca, samo k&n i ne treba ti nikakav lonac
  16. 1 point
  17. 1 point
    Riki

    Fiat Coupe

    Nekada bio vrhunski, sada izgleda umoran. Kako prodavac kaze, ima problem s menjacem.
  18. 1 point
  19. 1 point
    beli_Punto

    K: ABS Senzor za Punta 2

    To se kupuje u prodavnici ...
  20. 1 point
    Goran Zemun

    Fiat servis ''Goran''

    Ja sam uvek pristalica novih tehnologija , ali samo ako se kupuju nova vozila. Problemi koji nastaju sa MultiAir razvodom pocinju oko 150000 km, a mi tek tada kupujemo te automobile. Cena celog razvoda MultiAir je previsoka tako da nam opet ostaju samo otpadi kao opcija, ali niko ne rastura nova vozila tako da dobijemo deo slican nasem. U odrzavanju nema neke velike razlike cene su slicne. Trenutno u servisu imam Bravo 1.4 t-Jet kome smo otvorili motor zbog velike potrosnje ulja, zazori na hilznama su toliki da kada bi se busio ne bi ni na trecu specijalu izasao. Jako je los materijal od kog je izliven blok. Elem, za ove nase uslove, prilike i budzete mislim da je model bez MultiAira prihvatljiviji. Detonacije dolaze od samozapaljenja smese u cilindru pre nego sto svecica baci varnicu. Do samozapaljenja dolazi zbok niske oktanske vrednosti benzina ili zbog usijanja garezi na celu klipa. Duga voznja sa detonacijama lomi prstenove izmedju karika i pogubna je za motor. Ventile na Vasem autu moze najbolje cuti u leru.
  21. 1 point
    AutoMika

    Obični zamajac umesto plivajućeg?

    Plivajući zamajac (dvomaseni) ima ulogu sličnu žiroskopu na brodu. U sebi ima nekoliko opruga, i služi za umanjenje vibracija motora. Proizvođači uvijek aludiraju da, ako je nastradao dvomaseni zamajac, onda vjerovatno trpi neke nepredviđene ''udare''. Najčešći uzrok stradanja zamajca, oni tvrde, jesu loše dizne koji izazivaju vibracije, koje zamajac svojim radom pokušava da umiri. Takođe, prilikom paljenja (hladan start), ako anlaser nije baš "bajan", on izaziva vibracije koje zamajac amortizuje... Zato preporučuju da se, prilikom zamjene dvomasenog zamajca, obavezno pregledaju dizne i anlaser. Što se tiče setova kvačila, mi smo imali dosta reklamacija na Luk setove prije otprilike tri godine. Moguće da je bila loša serija. Svakako preporučujemo Valeo (Francuski, ne Turski), jer je on prva ugradnja, a i majstori koji kod nas kupuju setove traže da im nabavimo Valeo set (čak su zapamtili i broj proizvođača...)
  22. 1 point
    Vidis, u pravu si [emoji23] mozda je samo dolivano [emoji23]
  23. 1 point
  24. 1 point
    igor0511

    Audi A3 / S3 / RS3

    Ja sam imao priliku da poprilicno izmaltretiram A3 limuzinu 1.4tfsi 150ks i manje-vise se potvrdilo ono sto sam ocekivao od ovih kola, nazalost i dobro i lose. Model koji sam ja vozio kosta nesto preko 30 000e i to je, po mom misljenju, nedostatak posto cak ni ovaj model nema najjacu opremu (bio je na 16" felnama i nije imao tempomat, a kamoli trozonsku klimu, kozu, panoramu,..!?). Tako da lepo opremljen A3 1.4tfsi kosta kao Giulia 2.0 u solidnoj opremi sto ga cini atraktivnim samo istinskim ljubiteljima. Sto se spoljasnosti tice na slikama mi je bio prelep, a uzivo deluje kao Rapid pored Octavie, odnosno A4 "za sirotinju" Farovi su bi-xenon i savsreni su sto bas dolazi do izrazaja kada se brze vozi na autoputu. Unutrasnjost je prelepa, mada mi se nikako ne dopadaju otvori ventilacije koji su prenaglaseni i nekako suvise agresivni u odnosu na ostale komande. Navigacija nije preterano funckionalna jer uredjaj nije touchscreen vec ima multi taster sa kojim treba vecnost dok se iskuca adresa. Tabla- savsrena. Verovatno najlepsi cajger koji sam do sad video. Evo kako izgleda: Ocekivao sam losiju vidljivost po jakom svetlu, ali ni najmanji problem nije bio ni kada Sunce direktno udara u tablu. Motor je jako zanimljiv. Nova verzija 1.4 turbo motora koja moze da radi na 2 cilindra kada je auto neopterecen. Prelazak na dvocilindricni mod nije bas neprimetan i izaziva blagi trzaj vozila. Ovako izgleda dvocilindricni mod: Uspeo sam par puta i da ubrzam par kilometara u dvocilindricnom modu, ali vrlo brzo se vraca koriscenju svih cilindara po pipkanju gasa. Menjac je savrsen i brzine su odlicno odmerene. Potrosnja je bas smesna za turbo benzin zahvaljujuci koriscenju 2 cilindra. Sto se poredjenja sa siromasnijom bracom (Golf i Leon) tice, bas se vidi razlika u kvalitetu materijala. Moj licni utisak je da mi vise odgovara sedenje u Leonu i polozaj multimedije i volana, ali definitivno se vidi koji od ta 3 najvise kosta. Sto se poredjenja 1.4tfsi i 2.0tdi tice, i dalje mi je drazi tdi iako me je turbo benzin zaista odusevio. Razlog za to je obrtni moment koji je ipak dosta veci na dizelu. Takodje, mnogo me zanima trajnost motora koji vrsi tako komplikovan zahtev kao sto je iskljucivanje cilindara vise puta u toku voznje.
  25. 1 point
    cvike19

    Punto mk2 by CV

    I zadnji event je uspjesno prosao sad u garazu i slijede novi radovi
  26. 1 point
    cvike19

    Punto mk2 by CV

    I evo ga! BREMBO
  27. 0 points
    Ja bih prvo probao da promenim ulje u motoru.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...