Jump to content
FAS Goran

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Cupra Tavascan će se proizvoditi u Kini Cupra Tavascan će se proizvoditi u Kini i izvoziti na evropska tržišta, počev od 2024. godine. Planirano je da novi SUV-coupe, predstavljen u skoro gotovom obliku za proizvodnju na prezentaciji brenda u junu, postane drugi električni automobil kompanije, nakon hečbeka Cupra Born koji je lansiran 2020. Detalji su i dalje oskudni, ali izvori su britanskom Autocaru otkrili da će Tavascan stizati iz nove fabrike Volkswagen grupe kojom upravlja zajedničko preduzeće sa kineskim proizvođačem automobila JAC u Anhuiju, Kina. Trenutno u završnoj fazi izgradnje, planirano je da nova lokacija Volkswagen (Anhui) Automotive Company započne pilot-proizvodnju nove Cupra EV u drugoj polovini 2023. godine, a izvoz u Evropu treba da počne sredinom 2024. godine. Očekuje se da će nova fabrika, u kojoj Volkswagen grupa drži 75% udela, postati važno proizvodno središte za električna vozila bazirana na MEB platformi nakon ulaganja procenjenih na preko 3 milijarde evra otkako su Volkswagen grupa i JAC udružili snage u 2020. Odluka o proizvodnji Tavascana u Kini dolazi nakon što je Volkswagen grupa najavila ulaganje od 7 milijardi evra u Cuprinu špansku operaciju, za koju je planirano da počne proizvodnju modela baziranih na MEB platformi 2026. Dizajn serijskog modela je u odnosu na koncept evoluirao. Silueta je doterana i prednji kraj je ublažen ali je jasno prepoznatljiv kao deo agresivno stilizovane postojeće linije modela. Detalji o serijskoj verziji nisu saopšteni, ali koncept je imao električni pogon sa dva elektromotora i 306KS, baterije od 77 kWh i domet od oko 450 km. preuzeto sa - Auto Blog
  3. Today
  4. Svaki drugi vozač će do 2030. godine odustati od ličnog vozila u svom vlasništvu Ugledna konsultantska firma BearingPoint za savetovanje o upravljanju i tehnologiji sugeriše da će odluke o mobilnosti u Evropi i svetu biti vrlo različite od današnjih već 2030. godine. Studija ''Destination 2030, Who’s in the driver seat for the future of mobility?'' identifikuje tri trenda koji će pokretati mobilnost u narednim godinama: svako putovanje će postati personalizovano iskustvo. o klimatskoj neutralnosti neće se pregovarati - od kolevke do groba. vozači će pre koristiti usluge nego posedovati vozila. Studija je proizašla iz internog istraživanja BearingPoint-a, stavova klijenata u svim industrijskim sektorima i doprinosa sektorskih te tehnoloških lidera konsultantske firme. Studija kaže da rad na daljinu, energetske krize, klimatske promene i poremećaji u lancima snabdevanja duboko menjaju potražnju za mobilnošću te smer i tempo promena. Čak 87% učesnika ankete veruje da će ređe putovati na posao, a 81% je reklo da će ići na značajno manje poslovnih putovanja u poređenju sa 2019., a ako se ovaj trend nastavi, to će uticati na ulaganja u infrastrukturu. Povećani troškovi povezani s razvojem nove infrastrukture mobilnosti ne mogu se u potpunosti preneti na krajnjeg korisnika. Možda će takođe biti potrebno sprovesti zakonodavstvo da bi se postigla odgovarajuća infrastruktura za podršku električnim vozilima. Licenciranje i sprovođenje će pomeriti fokus s pojedinca na pružaoca usluga - rekao je Andrew Montgomery, globalni direktor za državni i javni sektor u BearingPointu. O klimatskoj neutralnosti neće se više raspravljati, prema studiji, koja ukazuje na to da će 80% proizvedenih motora biti ekološki prihvatljivije do 2030. godine. Ulaganja u infrastrukturi će se povećati u aktivnosti poput hodanja i biciklizma. Polovina učesnika (49%) kaže da su spremni da žrtvuju vlasništvo nad vozilom da bi smanjili negativan uticaj na okolinu do 2030. Budući da će korisnici više koristiti usluge poput car sharinga, a neće posedovati vozila, preći će na usluge na zahtev. Usluge i softver biće važniji opštem potrošaču od vlasništva nad vozilom, budući da će softverske platforme orkestrirati celo putovanje. preuzeto sa - Auto Blog
  5. . Sent from my RMX2170 using Tapatalk
  6. Cao drugari, da li neko mozda zna sajt za proveru automobila iz Svajcarske? Hvala unapred i izvinjavam se ako je vec bilo postavljeno negde.
  7. CollectingCars: Ferrari 296 GTB Chris Harris seda za volan novog Ferarija 296 GTB na Anglesey stazi u Velsu. Da li je budućnost najstrastvenijeg proizvođača superautomobila hibridno/električna?
  8. Porsche 911 Turbo sa milion kilometara Mnogi od nas uživaju u iskrenom zadovoljstvu upravljanja automobilom. Ali vrlo malo njih voli da vozi svoj auto na isti način na koji Tom Thalmann voli da vozi svoj Porsche 911 Turbo. Otkako je bio nov, Tom je u njemu napravio više od 1.087.916 kilometara. Porsche je poznat po većoj pouzdanosti od nekih svojih glavnih rivala. Čuveni 911 je možda vodeći model te pouzdane reputacije jer se često navodi kao jedan od onih za koje je najmanje verovatno da će vas ostaviti na cedilu. Ipak, 996 911 Turbo nije bio jedan od automobila koji su doprineli tom standardu. Postoje bezbrojne priče o vlasnicima koji su ‘ubili‘ motor ovog sportiste. Za Thalmanna se ti izveštaji čine kao preterani jer je njegov motor samo jednom izašao iz automobila u njegovom dugom veku trajanja, a čak i tada je to bilo samo preventivno održavanje. Tada su mehaničari utvrdili da je motor još uvek u izuzetnom stanju. Uprkos tome, potrudili su se da remontuju brojne komponente. Thalmannov prijatelj, Eric Kaul, za Apex Motorsport je rekao: ''Izvadili su motor na 615.000 kilometara da bi popravili manja curenja ulja i turbine. Odlučili su da ga otvore da bi pogledali unutrašnjost, i tada je bilo potrebno zameniti samo dva ležaja. Ostatak motora bio je besprekoran. Ovi motori su dobro izrađeni i dobro konstruisani. Svaki ventil je zadovoljavao fabričke specifikacije, nisam mogao da verujem'', rekao je. To je zadivljujući rezultat nakon godina svakodnevne vožnje mašine tako visokih performansi. U slučaju da to nije bilo dovoljno impresivno, on uglavnom vozi na dalekom severoistoku SAD gde vreme nije blagonaklono prema sportskim automobilima. Thalmann ne planira da ga se reši i voziće ga još dugo. preuzeto sa - Auto Blog
  9. Jaguar Land Rover zbog nedostatka čipova smanjuje proizvodnju u britanskim fabrikama Jaguar Land Rover (JLR) smanjuje proizvodnju u svojim fabrikama Solihull i Halewood do proleća, zbog tekućih problema s nabavkom čipova za nova vozila. Očekuje se da će ova mera uticati na proizvodnju modela kao što su Jaguar F-Pace i Land Rover Discovery Sport. U međuvremenu, JLR će se fokusirati na profitabilnije modele kao što je Range Rover. Proizvodnja ovih automobila porasla je poslednjih meseci. JLR-ova fabrika u Nitri, Slovačka, nije pogođena ovom odlukom. U saopštenju, JLR je rekao da će ''nastaviti da aktivno upravlja operativnim obrascima proizvodnih pogona dok se industrija suočava sa tekućim globalnim poremećajem lanca snabdevanja poluprovodnika. Očekujemo da će naš učinak nastaviti da se poboljšava u drugoj polovini godine, kako novi ugovori s partnerima stupaju na snagu, što će nam omogućiti da napravimo i isporučimo više vozila našim klijentima'', dodaje se u saopštneju. Proizvodnja automobila u Ujedinjenom Kraljevstvu i dalje je znatno ispod nivoa viđenih pre pandemije, uprkos povećanju u oktobru, pokazuju brojke Društva proizvođača i trgovaca motorima (SMMT). Industrija je u oktobru proizvela 69.524 automobila, što je 7.4% više nego godinu dana ranije, ali SMMT je rekao da proizvođači još uvek pate od ''turbulentnih'' snabdevanja komponentama. ''Došlo je do stvarnih nedostataka u lancu snabdevanja, najočiglednije s poluprovodnicima, što je dovelo do zaista nestalnih nivoa proizvodnje'', rekao je izvršni direktor SMMT-a Mike Hawes za BBC-jev program Today. ''Proizvodnja je porasla u oktobru, ali očekujemo da će biti nestabilna kako napredujemo, posebno kada neki delovi dolaze iz Kine.'' G. Hawes je rekao da Ujedinjeno Kraljevstvo ''nije ni blizu'' proizvodnji dovoljno čipova za automobilsku industriju. ''Potrebna su ogromna ulaganja i neke vlade u svetu ulažu milijarde i milijarde evra kako bi privukle investicije i izgradile nove fabrike'' (fabrike za proizvodnju poluprovodnika). preuzeto sa - Auto Blog
  10. Alal vera Marokanci, pogotovo golmanu
  11. Mozes onda da zoves Slodes posto su oni uvoznik ili da odes u ovlasceni, ko sto je @knezevic76 predlozio.
  12. Richard Hammond prodaje svoj BMW M5 karavan sa V10 motorom ... V10 motor je fabrički tu naravno u ovom E61, ali manuelni menjač nije jer ga BMW nije nikada takvog napravio, već je u pitanju naknadno urađena konverzija:
  13. . Sent from my SM-A536B using Tapatalk
  14. Nova perionica kod lidla na Adi,bila je i pre tu perionica samo sada je samouslužna. Ova je kao i sve nove na žeton samo ova je prva bar da ja znam čim ubaciš žeton ona otkucava uglavnom je uzmeš pušku stisneš šta hoćeš od pranja i krene otkucavanje. Dok sam video šta se dešava ode 10 sekundi sreća Punto mali pa može pranje i sa pola žetona
  15. Probaj kod Ljube u Zemunu. Ja samo kod njega uzimam delove. Decko svaki deo cuva u zatvorenom, sve je ocuvano i garantuje ispravnost. Ako je kod drugih 30 kod njega je 35-40 ali kada budes video kako cuva delove bice ti jasno. Moj radio koji sam uzeo radi vec 2 godine bez greske, a cuvao ga umotanog u celofan. Da ne kazem da je radio bio kao nov i bez i jedne tackice. Broj ti je : 063 51 999 5 Ne treba ti kod za obican radio. Plug and Play. Povezes i radi. Ne trazi kod.
  16. Odete u ovlašćeni servis i tamo kupite litar ulja ako vam treba za dolivanje. Cena ista kao u radnjama. Sigurno će vam dati odgovarajuće, da ne lupate glavu bez veze. Послато са 2203129G помоћу Тапатока
  17. @YUgisa Verovatno Klikni pa ih pozovi i pitaj
  18. Znam za alternative, nego mi je ovo za dolivanje. A necu da mesam brendove. Mada za prosli mali servis u autoline i kit komercu nije bilo Ukupno 4 litra ulja za multiair. Bio je shel 1 litar i selenia 2.....
  19. @stex_pb mozes umesto Selenie da sipas i Shell Helix HX7 ECT ili HX8 ECT 5w40, oba zadovoljavaju standard za Multiair. Ja sam pre ~3000 sipao na malom servisu HX8 ECT i i dalje je nivo na maksimumu.
  20. Meni su danas u radnji ponudili ovo u zamenu za kataloško Acea C3 za multiair. Nisam uzeo. Inače sve teže nalazim kataloško ulje u kraju,više ga niko ne nabavlja, navodno slabo se prodaje.
  21. Ne preterujte sa dodavanjem motornog ulja Ako motor ima premalo ulja, pre ili kasnije svi će imati problema. Sa druge strane, još uvek postoji mit da dodavanje malo više ulja nego što pokazuje oznaka na mernoj šipki ne može škoditi, kaže Eberhard Lang iz TÜV SÜD-a. Međutim, kod prelivanja, ulje ulazi u usisni trakt kroz ventilaciju kućišta radilice. Ulje može oštetiti katalizator. U ekstremnim slučajevima može dovesti i do potpunog oštećenja motora. Najbolje je proveriti nivo ulja nakon otprilike 1.000 kilometara. Ako je u označenom području merne šipke, ne može biti nikakvih problema, kaže stručnjak iz TÜV SÜD-a. Čak je Kia objavila savete oko preteranog dodavanja ulja i šta se može dogoditi ako to učinite: curenje ulja miris paljevine motornog ulja dim iz motora ispuštanje dima iz izduvne cevi motor ispušta čudne zvukove Merna šipka ima indikatore za maksimalni i niski nivo, a nivo ulja bi trebalo biti između svake oznake. Još jedanput, pazite da ne stavljate previše motornog ulja u svoj automobil jer ono može oštetiti motor. preuzeto sa - Auto Blog
  22. @Ivan primeti se da si nov u ovom delu foruma ali nam bezveze da ti napišemo ponavljač
  1. Load more activity

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...