neshaoct 9584 Posted May 10, 2013 Kompanija Fiat Automobili Srbija (FAS) počinje izvoz automobila Fiat 500L za Sjedinjene Američke Države, a prvi kontigent od oko 3.000 vozila uskoro kreće iz luke Bar ka luci u Baltimoru. Planirano je da prvi brod sa automobilima za američko tržište u Baltimor stigne oko 23. maja, dok će na obalu Kanade, u Halifaks luku, brod sa vozilima uploviti oko 26. maja.''Proizvodnja i plasman novog modela na tržište Sjedinjenih Američkih Država biće od velikog značaja za ukupni privredni razvoj Srbije, ali i dalji razvoj kompanije, lokalne privrede i ostvarivanje suficita u spoljnotrgovinskoj razmeni. Evropska komisija je ocenila da FAS pozitivno utiče na privredu Srbije, a mi ćemo našim daljim proizvodnim planovima nastojati da i dalje doprinosimo stabilizaciji i oporavku srpske ekonomije'', rekao je Antonio Ćezare Ferara, generalni direktor kompanije Fiat Automobili Srbija. Serijska proizvodnja automobila Fiat 500L za američko tržište počela je u martu. FAS u ovoj godini planira proizvodnju od 110 do 150 hiljada automobila, kao i plasman vozila na više od 100 tržišta u svetu uključujući, osim američkog, region Azije i Pacifika. Usled povećanog obima proizvodnje i planova za izvoz, kompanija je u proteklom periodu zaposlila 600 novih radnika i trenutno zapošljava oko 3.000 radnika, kao i više od 1.200 ljudi kod kompanijskih dobavljača/kooperanata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skajnet 0 Posted May 11, 2013 Ovi beli su baš fensi Quote Share this post Link to post Share on other sites
sale nacionale 4 Posted May 11, 2013 Zato kasne sa isporukom za nase trziste. Definitivno ovom autu najlosije stoji crna boja! Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bimba 15 Posted May 11, 2013 Najbolji su crveni: Red or dead Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 25, 2013 FIAT 500L stiže u Sjedinjene Američke DržaveBrod sa prvih 3.000 automobila uplovio je u luku u Baltimoru u Sjedinjenim Državama. Preostala vozila stižu u luku u Halifaksu (Kanada) 26. maja;FIAT 500L je jedini model u svom segmentu sa konstantnim porastom prodaje u Evropi, uprkos nepovoljnoj ekonomskoj situaciji. Do sada je pristiglo oko 43.000 porudžbina za ove automobile samo sa evropskog tržišta;Premijeru će uskoro imati i novi FIAT 500L Trekking, sportska verzija za ljubitelje aktivnosti na otvorenom; Brod sa prvih 3.000 automobila FIAT 500L za severnoameričko tržište uplovio je u luku u Baltimoru u Sjedinjenim Američkim Državama, a nakon istovara prvog dela kontigenta, nastaviće put ka luci u Halifaksu (Kanada) gde treba da stigne sa preostalim vozilima - 26. maja. Kontigent od 3.000 vozila je prvo vozom stigao iz kragujevačke fabrike u Srbiji do luke u Baru u Crnoj Gori, gde je utovaren na brod 10. maja, spreman za put do obala Amerike. Masovna proizvodnja modela 500L za severnoameričko tržište počela je u martu u Kragujevcu, u najvećoj fabrici automobila u jugoistočnoj Evropi. Elegantan, inovativan i ekološki, FIAT 500L je predodređen za uspeh. Kompaktne spoljašnosti, prostran iznutra, izuzetno raznovrstan i sa kompletnom zaštitom, dobio je 5 zvezdica na prestižnom EuroNCAP testu. Jedini je model u svom segmentu sa konstantnim porastom prodaje u Evropi, uprkos nepovoljnoj ekonomskoj situaciji. Do sada je pristiglo oko 43.000 porudžbina ovih automobil sa evropskog tržišta.Ovi podaci potvrđuju ogroman potencijal modela 500L. FIATov “City Lounge” model savršeno kombinuje osobine koje obično ne idu zajedno: kompaktne spoljašnje dimenzije tipične za B segment sa performansama, prostranim enterijerom i bogatom opremom tipičnim za C segment. I sve to po povoljnoj ceni za gradski automobil uz dodatnu vrednost koja se ne može naći na drugom mestu: izražen karakter modela FIAT 500, istinske ikone italijanskog dizajna. Model 500L se ističe smanjenom emisijom izduvnih gasova i potrošnjom goriva, širokim izborom konfiguracije prostora za putnike i izuzetnom fleksibilnošću rešenja prostora za prtljag. Odlikuje se najboljim indeksom prostora za putnike u svojoj klasi a panoramski prozori garantuju najbolju vidljivost u ovom segmentu. I po troškovima održavanja i performansama je najbolji u svojoj klasi. Ponuda je nedavno proširena sa dve nove opcije motora: 1,6 MultiJet II od 105 KS i 0,9 TwinAir Turbo od 105 KS. Planiranih 3.000 automobila FIAT 500L sa Severnu Ameriku opremljeni su potpuno novim motorom 1,4 MultiAir Turbo od 160 KS. Ovaj motor je posebno dizajniran za severnoameričko tržište i odlikuje se najvećom specifičnom snagom, najvećom apsolutnom snagom (160 KS) i najvećim obrtnim momentom (250 Nm) u svojoj klasi. Dostupan je sa manuelnim, šestostepenim menjačem ili šestostepenom transmisijom sa duplim kvačilom – po čemu je jedinstven u ovoj klasi motora – za izuzetne performanse i uživanje u vožnji. Novi model FIAT 500L Trekking u junu U junu će u Evropi biti predstavljen i model FIAT 500L Trekking, sportska verzija za ljubitelje aktivnosti na otvorenom. Ova nova verzija naglašenog off-road izgleda ima izdignuto vešanje za vožnju po neravnom terenu, kao i “Traction+”, FIAT-ov inovativni i inteligentni sistem za kontrolu prednje vuče. M+S gume kao standardna oprema takođe olakšavaju kontrolu pri vožnji po klizavim površinama. Sve ovo je postignuto bez pravljenja kompromisa u odnosu na prostor i funkcionalnost osnovnog modela 500L, FIAT-ovog “City Lounge” automobila koji je dizajniran da pruža mala životna zadovoljstva i emocije vezane za decu, prijatelje, putovanja, muziku i zajednicu. FIAT Automobili Srbija (FAS) planira da proizvede između 110.000 i 150.000 vozila u 2013. godini kako bi zadovoljio potražnju na više od 100 tržišta širom sveta, uključujući Severnu Ameriku, Aziju i region Pacifika, gde će model FIAT 500L biti predstavljen. Zbog povećane proizvodnje i ambicioznih izvoznih planova za FIAT 500L, fabrika u Srbiji je angažovala dodatnih 600 radnika. Trenutno zapošljava preko 3.000 ljudi, kao i dodatnih 1.200 u kompanijama dobavljačima.U februaru 2012, FIAT je osvojio prestižnu nagradu za najbolju kompaniju koju dodeljuje Autobest, organizacija automobilske industrije na evropskim tržištima u razvoju, za investiciju u rekonstrukciju fabrike u Srbiji, koja je sada jedna od najmodernijih u Evropi. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted June 2, 2013 http://www.youtube.com/watch?v=iKgImsHCXRQ Quote Share this post Link to post Share on other sites
phantom 0 Posted June 11, 2013 http://www.fiatsrbija.rs/promocije/index.html Navodno će biti promocija Treking modela koji smo gledali u fabrici .... možda bude i Test vožnja Quote Share this post Link to post Share on other sites
Testera 0 Posted June 11, 2013 Ovaj treking odlično izgleda, mada mi nisu jasne ove varijante sa povećanim klirensom i nabudženim branicima sa prednjim pogonom, svi to forsiraju, nije Fiat prvi. Navodno će ovaj treking biti sa traktion kontrolom, neka vrsta automatske blokade prednjeg diferencijala koju su izmislili fiatovi inženjeri u Brazilu, tamo se to pokazalo kao dobro rešenje za blato, sneg, pesak,... Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 24, 2017 Fiat 500L pod udarom Trampa? Oštra predizborna obećanja novog predsednika Amerike usmerena na automobilsku industriju dobijaju epilog. Predsednik SAD Donald Tramp za danas je zakazao radni doručak sa direktorima GM, Forda, Tesle i FCA. Naime, Predsednik Tramp je u ozbiljnoj nameri da prisili američke automobilske gigante da u Americi proizvode više vozila i zaposle više radnika. Za uzvrat obećava smanjivanje poreza svim koji proizvodnju vrate u Ameriku a kao kontra meru za neposlušne najavljuje čak 35% više carine i poreze na "američke" automobile koji se uvoze. Ukoliko Markione ne pronađe zajednički jezik sa Trampom, pod velikim znakom pitanja je i dalji plasman Fiata 500L u Americi. Trampov portparol Šon Spajser rekao je da se Tramp raduje doručku gde će čuti ideje o tome ''šta može zajednički da se uradi kako bi se omogućilo više poslova automobilskoj industriji''. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted January 24, 2017 Ne bi me cudilo da rampa za 500L bude spustena. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 24, 2017 500L ae i nekako, nije njemu USA više nešto posebno važno tržište, već šta je sa ostalim modelima koji se svi prave van USA, Fiat 500, 500X, Alfe, Maseratiji... Ipak je ono C u FCA vaaaažno, verujem da će barem zato Fiat bolje proći u USA kada su u pitanju nova ''politička'' pravila... Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 24, 2017 Logika kaže da se tu prvenstveno misli na izvorno američke modele koji se sklapaju negde u inostranstvu, a ne ovo nabrojano Sent from my iPhone 8 plus Quote Share this post Link to post Share on other sites
nesa 169 346 Posted January 24, 2017 Nevolja je u tome sto ovaj trazi da se sve to pravi u SAD. Nije bitno ime. I GM i Ford prave neke modele van SAD pa ih dovoze tamo, na njih je isto mislio. S druge strane neki japanski proizvodjaci odavno imaju fabrike tamo. Послато са GT-S6310 уз помоћ Тапатока Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13151 Posted January 24, 2017 Ja nigde nisam pročitao šta konkretno traži.Kažem, ima logike da to zahteva za Ford F150 ili Chevy Malibu npr, pa čak možda i za Renegade, ali mislim da ga zabole za neameričke "bedževe".Sent from my iPhone 8 plus Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted January 24, 2017 46 minutes ago, neshaoct said: 500L ae i nekako, nije njemu USA više nešto posebno važno tržište, već šta je sa ostalim modelima koji se svi prave van USA, Fiat 500, 500X, Alfe, Maseratiji... Ipak je ono C u FCA vaaaažno, verujem da će barem zato Fiat bolje proći u USA kada su u pitanju nova ''politička'' pravila... Ne znam baš. I nije što je Trump najavio. Trump je rekao da je uglavnom sve OK dok rastu poslovi u SAD-u. I nije toliko napižđen na EU npr. Iako je moguće da za EU automobile carina skoći sa 2.5% na 10%. To bi bio reciprocitet. Njega daleko više svrbi Kina i kako ih neki kao GM prave budalama. Doslovno dovoze auta u kutijama u SAD gdje ih sklapaju, a neke modele čak i uvoze iz Kine. Nakon FCA-Dieselgatea cijena dionice opet skače. Zašto? Pa čini se da Trump donosi ili će donositi jako povoljne odluke za američki dio grupacije na tržištu SAD-a. Cijena goriva će radi politike vjerojatno još ići dole, ne žele uvoziti naftu. Neće ići sa nižom potrošnjom flote. FCA tamo živi od SUV-ova i pick-upova. Danas je bio i sastanak FoMoCo, GM-a i FCA sa Trumpom pa je FCA dala press materijal, a Marchionne se na sljedećoj snimci doima vidno zadovoljan. FCA US LLC Statement on President Trump's Breakfast January 24, 2017 , Auburn Hills, Mich. - Following a meeting today at the White House, Sergio Marchionne, Chief Executive Officer, Fiat Chrysler Automobiles N.V., reiterated that President Donald J. Trump’s desire to build a strong manufacturing base in the United States is a common goal shared by FCA US. “I appreciate the President's focus on making the U.S. a great place to do business. We look forward to working with President Trump and members of Congress to strengthen American manufacturing.” In total, FCA US has committed investments of more than $9.6 billion in its U.S. manufacturing facilities and created 25,000 new jobs to date since 2009. Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted January 25, 2017 Koliko sam skontao (priznajem da nisam detaljno slušao svaku izjavu ljudi iz Trampovog tima povodom ovoga), suština je da Tramp neće da se američki automobili (brendovi) prave van Amerike, a onda prodaju Amerima. Zato je napao planove nekih da prave fabrike u Meksiku ili gde već sve. Ali, pored toga neće ni da budu nejednaki uslovi za plasman automobila, napravljenih van Amerike (nisu USA brendovi), u Ameriku u odnosu na to kako se USA brendovi plasiraju na ta ista tržišta. E sad...Fiatove fabrike u Turskoj i Srbiji su u drugačijem položaju od onih po EU, u smislu da sa nama ili Turcima, Ameri mogu da zaključuju posebne sporazume, manje ili više različite u odnosu na one sporazume koje imaju (ili će imati neke nove verzije tih trgovinskih sporazuma), sa EU. Videćemo...nekako mi se čini da baš zbog ozbiljnog napretka koji je F doneo u C (i tako nastao FCA), neće Fiat imati posebno razloga da se plaši. On je jedan od retkih koji je donosio nove tehnologije na USA tlo, a nije ih prenosio u npr. Meksiko. To pominju i u ovoj vesti gore...skoro 10 milijardi investicija i dosta novih radnih mesta. Quote Share this post Link to post Share on other sites
N.N. 553 Posted January 25, 2017 @neshaoct Nisam direktno pratio al sam vidio neke Trumpove objave na Twitter računu. Bilo je kontra GM-a, FoMoCo, a zatim i Toyote i BMW-a. Zašto? Toyota gradi novu tvornicu u Baja Kaliforniji, a ne u SAD-u. BMW je isto u procesu gradnje nove tvornice za idući BMW Serije 3. Meksiko je strateški iznimno bitan jer trenutno nema carine za Južnu Ameriku, SAD i Kanadu, a također niti za EU. Uvođenje velike carine ka točno određenim proizvodima iz Meksika bi sigurno bio usmjeren ka tim Toyotama i BMW-ovima. Za sada je Trumpova želja i mišljenje da neće biti velike carine ako se ne odnose poslovi iz SAD-a u Meksiko ili ako napraviš nove poslove u Meksiku umjesto u SAD-u. FCA i je i nije u problemu. Recimo sada oni jednostavno nemaju mjesta gdje dodati nove poslove u SAD-u. Osim premjestiti HD(heavy-duty) pick-upove iz Meksika u okolicu Detroita. HD su RAM 2500, 3500 i veći. Novi Jeep Compass je već došao u Meksiko. No to ne znači neki dodatak proizvodnji. Zašto? Uskoro 500 seli skroz vjerojatno u Poljsku. Aktualni Dodge Journey(kod nas poznat kao Fiat Freemont) dobit će nasljednika pod Chrysler značkom i dolazit će iz SAD-a. Problem se javlja sa Kanadom. Ako Trump krene na Kanadu. FCA tamo ima dosta poslova i dvije tvornice samih automobila. Od tamo dolazi nova Pacifica. Od tamo bi trebao dolaziti novi Chrysler crossover na bazi Pacifice i moguće čak novi Chrysler 300 ako pređe na FWD. I onda imamo drugu tvornicu koja radi RWD automobile iz Dodgea i aktualni Chrysler 300. Ona je projicirana kao tvornica za buduće mahom Dodge modele na novoj Alfinoj RWD platformi. Ali to nije sve. Trump ima ideju kako privući i izgradnju sasvim novih tvornica u SAD-u. Oslobodio bi kompanije raznih poreza. U biti on čak ima i jednu drugu ideju no u to nekako sumnjam. Uvođenje sustava PDV u SAD. Sustav PDV-a u pravilu miče direktno oporezivanje proizvođača na samoga kupca. Quote Share this post Link to post Share on other sites