Jump to content
FAS Goran
Branko 23

Disanje majstoru za vrat ili...?

Recommended Posts

Ja moram da napomenem,da je prva stvar da mi nemamo kluturu,mi vozaci,to je problem,lako je reci,potpisacu papir,pa cu da stojim ispod auto dok majstor ispusta ulje,ma dajte ljudi...

Moramo shvatiti,kako god to zvucalo,ovlasceni ili neovlasceni servis,da mi nemamo sta da trazimo pored auta,a tek ispod ili u blizini vozila.

Drugo je nesto sto neki servisi nemaju prijemno odeljenj,pa gde moze stranka da porcita novine,poije sok,kafu,caj itd....

Sve u svemu moramo zaboraviti kada odem u servis,napominjem servis(ne kanal,jednu dizalicu,garazu itd nekog majstora),da budemo ispod vozila pored vozila.Tako je svuda u svetu,kod nas je fiat trazio da imamo cak i pesacki prelaz,a da ne pominjem da nema nigde navedeno da neko bude pored vozila.

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav

ti si samo delimicno u pravu!

Odvezes auto u servis i kazes im da urade to i to! Oni kazu (i naravno naplate ti) da su SVE to uradili pa cak i vise od toga! Posle ili kada dodjes kuci pogledas i vidis da NISTA nije uradjeno!!! Posle takvog iskustva ti onda nemoj stajati kraj majstora nego cekaj u prijemnom ili par dana kod kuce i veruj im na rec!

Svaka cast svima ali ja odavno nikome nista ne verujem i najsigurniji sam kada nesto sam uradim ili stojim kraj majstora.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovo sto kaze Zvezdo je apsolutno jedan od razloga zbog kojeg ljudi vole da budu tu, mada u slucaju servisa Goran ja nemam takvih strahova. Verujem mu ali je to poverenje steceno vremenom (dok sam ja stajao tu negde pored). Kod jednog poznatog ovlascenog uvoznika i servisera jedne druge marke kola, na sluzbenom vozilu nije promenjeno ulje i filter ulja na redovnom servisu, sto je utvrdjeno odlaskom u drugi ovlasceni servis, kada je vozac hteo da proveri nivo ulja posle servisa i video da je ulje crno nakon predjenih 5km.

Sto se tice kulture koju pominje Bane23 i to stoji. Ima onih stenica koji bi u rukav majstoru da udju dok radi. Kako sam i ja dosta dugo bio majstor za neke druge stvari, znam kako je kad neko ima 100 pitanja i kad mi ide ispred nogu dok radim. To se lako da resiti, na sva pitanja cu da odgovorim samo lepo zamolim da me ne saplicu dok radim. :w00t: To je deo posla i ja sam to tako prihvatio. Ja se ne zavlacim pod auto osim ako me majstor ne pozove da nesto vidim. Kad ga podignu na dizalici vidim i sa strane kakvo je stanje odozdo i to je to. Ne smaram majstora, ne dahcem mu za vrat, ne stojim mu na putu i ne smetam mu. Ali u nekom zgodnom trenutku mogu da pitam majstora da mi kaze kakvi su mi diskovi, plocice, paknovi, svecice i meni to mnogo znaci kad iz prve ruke imam uvid u stanje svog vozila i kad znam na sta da obratim paznju. To je za mene veoma bitno, jer hocu da znam sta vozim i u kom je stanju, a to ne mogu da saznam na pultu prijemnog odeljenja.

Bane23 ja kad sam jednom bio kod vas stajao sam pored svog automobila i fino se ispricao sa majstorom. Veoma lepo i pozitivno iskustvo imam sa vama. (Nije bilo pandura pa sam mozda negde presao i van zebre.) :harhar:

Edited by neshaoct

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pravilo je da u servisima nema vrzmanja oko automobila, uopšte radnog prostora dok se automobil radi. Može nekome da se to ne sviđa, ali to je pravilo. Ovlašćeni, specijalizovani servisi, svejedno.

Isto tako, pravilo je da svi veliki servisi imaju namenski prostor u kome mušterija može da provede vreme dok mu se auto radi i kroz staklo (dok eventualno pije sok ili kafu) gleda svoj automobil.

Svako ko sumnja da li mu majstor stvarno zameni ono što i naplati (jer eto nije mogao da se vrzma oko automobila, niti je imao ''Galeriju'' na raspolaganju), odmah posle obavljenog servisa treba da ode u sledeći servis i kaže šta želi da proveri. Ništa komplikovano, zar ne? :thumbup:

Što pre zaboravite majstora Životu, biće vam bolje. :whistle:

Svi su, ili će vrlo brzo biti Anđelko jer to mora tako u kapitalistička vremena. Mora da se uradi mnogo automobila, ne može da se priča sa svakim vlasnikom automobila mnogo i opširno jer se tako gubi vreme. Ukoliko servis ne izbaci dnevno taj i taj broj automobila, neće biti ni na nuli, a kamoli zaraditi nešto.

I kod doktora nam je ograničeno vreme na pregledu. Ima budala koje bi sat vremena pričale sa svojim doktorom opšte prakse. Istih budala ima i kada su serviseri na mestu lekara opšte prakse.

Lično, radio sam i radim obe stvari.

X puta doteram auto, ostavim. Dešavalo se da me zovu u 4 popodne i pitaju ''Jel' bre ti, hoćeš li dolaziti po svoj auto ili šta?''

Isto tako, X puta presedim u servisu dok se auto radi, naročito ako idem odmah negde posle servisa.

A, isto tako, čim auto ode na dizalicu, eto me da vidim kakav mi je srednji, zadnji lonac...podvučem se bukvalno pod auto. :D Ali, to nije uobičajeno, nije poželjno, preporučljivo, Čak i u servisu gde idem od kraja 2005. godine, čim budem ispod kola više od pola minuta, minut, odmah Miki kaže...ae, šta mi stojiš tu ispod dizalice. I, u pravu je čovek, sve može jednom da se pokvari, da auto krene da pada i da me poklopi. Zašto majstorima treba još i taj rizik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK Brzi,desava se,uvek propust postoji,ali mi smo cudni ljudi,sve je to lepo stojis pricas,a nesto da se desi okrenula bi se prica za cas...da ne nastavljam dalje...

Sve u svemu kao sto Nesa kaze treba da zaboravimo dosta stvari..,a to da majstor dobaci neku i da kaze e tako je i tako stanje ,za to postoji drugi nacin komunikacije i isto je kao da je majstor rekao... O ovoj temi moze da se prica do sutra,ali se plasim da necemo svi moci da je razumemo..i uvek ce biti,a zasto ne,zasto da,pa sta ja to smetam ako sam ispod auta ,pored majstora to je moj auto itd...

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam sada vremena za piskaranje ali nisam mogao da odolim da ne napisem bar...

Cini mi se da su se pobrkali loncici od kako su krenule ove turbulencije u drustvu a kod nas to traje decenijama! Servisi , koliko ja znam , postoje zbog musterije. to ovde izgleda ne vazi vec kako ko koga zahebe. Uopste im nije u interesu da ih musterija obidje i drugi put vec racunaju na vreme koje ce dovesti drugu ovcicu za sisanje. Zasto nas narod, vozaci, nemaju poverenja u "Majstorske radionice" ?! Nije to od juce i nije to bez veze. Postoji sigurno debeo razlog za to. Da treba uvesti reda , treba ali na jedan ispravan nacin. Stvoriti uslove da se stranka ugodno i sigurno oseca pri poseti ali i kada ode iz servisa da ne nadje zamerke ... Medjutim , za to su potrebna sredstva a koja uglavnom ti isti servisi nemaju. Imaju oni veci pa sebi daju za pravo da sisaju i tamo gde ne treba.

Hocemo mi da se igramo zmurke ali ako ikako moze da ne zmurimo mi ! :whistle:

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ono sto sam ja pricao,da ima neko prijemno odeljenje,gde ce covek moci na miru da popije kafu,sok,caj,procita novine,neki casopis,sto bi se reklo,sedne odmori dok se ne poravi auto(ako je kvar ili nesto kraceg intervala),a opet da vidi da mu je auto tu negde u servisu(u blizini ,da vidi svoje vozilo,ali ne pored kola ili ispod)...

Edited by Bane23

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije isto kada nekome popravljaš računar ili kada mu popravljaš auto. Samim tim ne može biti isto kada nekome kažeš da ostavi računar dok ga ti ne popraviš pa ćeš ga zvati i kada nekome kažeš da ostavi auto pa da ćeš ga zvati kada bude gotov. Zašto? Pa ako izuzmemo jednostavnost provere na računaru da li je nešto urađeno (samo uključiš komp i vidiš da li ti je reinstaliran sistem ili dodat HDD i sl.) automobil ima mnogo više stvari i elemenata na koje treba obratiti pažnju.

Konkretno, retko ko od nas vozi auto koji je mlađi od 8-10god. Na takvim automobilima uvek NEŠTO zvecka, lupka i uvek ima NEKA sitnica koja nervira. Majstor to nikada ne može da zna jer on i ako ode na test vožnju pređe možda 10km sveukupno. Naravno da stoji činjenica da ti uvek možeš da kažeš na prijemu šta ti sve lupka, ali je često to teško napisati... kako ja da napišem na radnom nalogu "lupka mi nešto pozadi desno"? I sad zamišljam majsotra koji u radionici čita nalog i kaže "ma lupka meni qrac pozadi desno", što je i normalno i ja prvi kada bih to pročitao ne bih imao pojma šta da tražim.

Varijante sa proveravanjem u drugom servisu su smešne. Pa šta sad, treba 5 dana da provedem po servisima da vidim da li me je onaj prvi zaj*bao i da plaćamo trostruke servise?! Isto tako, sve je popularnije postala varijanta - ako imaš neki problem vrati se pa ćemo da popravimo grešku besplatno. Daj ga rođače odradi k'o čovek posveti se pa da se ne vraćam. Opet kažem - nije problem ni da se plati, ali daj mi da platim odmah sve i da završim u jednom odlasku sve što treba. Nemam vremena da dane i dane provedem u servisu ispravljajući nečije greške besplatno. I to moje vreme košta, a hoće li neko to da plati od servisa? Hoće ali juče. Da ne pričam o ljudima koji se spakuju ko zna odakle iz Srbije i dođu u BG očekujući dobar servis i onda mu majstor kaže - ako bude problema dođi da popravimo. Odakle da dođe? Kojim parama? Retki su majstori koji bi prihvatili da izvade keš iz svog džepa kad ga jednom uzmu.

Gde je rešenje? Pa naravno, kao i uvek negde između. Napraviti odvojen box za mušteriju gde može da vidi šta se dešava na kolima i da eventualno može da sugeriše majstoru (mikrofonom, lično, posredno preko prijemnog odeljenja kako god). Lično, smatram da mnogo bolje od majstora znam koji mi je šraf blajznuo, da li sam možda na nekom delu auta pravio nekakvu "modifikaciju" usled nedostatka boljeg rešenja, kako se na mom autu nešto skida i sl. majstor će udarati glavom možda i satima, a ja mu mogu reći za 5 sekundi šta je problem. Dakle, korisniji sam pored majstora nego napolju. Slažem se da postoje i oni koji su štetniji, ali njima se to lako stavi do znanja.

Iskreno bih zaista najviše voleo da mogu tako da dođem, ostavim auto i da majstori odrade sve i bez mojih napomena u radnom nalogu šta treba raditi. Za skoro 5 godina koliko imam Fiat bio sam u mnogim servisima od kojih su mnogi i ovde na forumu i svi mogu potvrditi da nikada nisam pravio problem oko cene, plaćanja ili zamene delova za koje kažu da treba da se zamene. Svaku njihovu sugestiju sam uvažavao i govorio "menjaj odmah". Nikada nisam pravio spor oko toga da li je nešto zamenjeno, koliko nešto košta i da li će mi izdati račun. Ukoliko ustanovim da nešto nije zamenjeno, bolje im je da im se ne pojavim sa tim saznanjem. Ukoliko je nešto naplaćeno preko realne cene, prihvatim da sam namagarčen, ali me više neće videti ni mene ni bilo koga koga poznajem. Što se računa tiče, ako mi treba iz nekog razloga tražim, ako ne dobijem ne plaćam, a ako mi ne treba ni ne tražim. Svi smo mi ljudi, živimo teško i snalazimo se kako možemo i kako moramo. Za svaku reklamaciju ako treba ćemo se vrlo lako "dogovoriti" i sa računom i bez računa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dovla, slazem se sa tobom, u nekim situacijama mozes biti i od pomoci ukoliko smo sami nesto modifikovali, ili primetili nesto sto je teze opisati, a opet da ne visis non stop pored majstora i davis ga.

I ja volim da u nekom trenutku pridjem i pogledam :rolleyes: . Ne zbog kontrole majstora - imam puno poverenje u oba, na forumu poznata, BG Fiat servisa. Vec da sam vizuelno ustanovim stanje auta odozdo, diskove, plocice...

Opet za neke stvari u koje nisam toliko upucen, volim da pitam za savet, sta majstor misli da bi trebalo uraditi u skorije vreme zbog planiranja troskova, da pitam za kvalitet neke marke delova, itd... Sve u svemu, licno to ne smatram za stajanje majstoru nad glavom (i trudim se da ne bude tako, to "smaranje" majstora se kod mene svodi na par minuta), vec vodjenje racuna o necemu u cemu se nalazi glava svakog od nas.

Sve u svemu, svako od nas moze da bira sta mu odgovara. Od kvaliteta usluge, do nacina komunikacije sa musterijama.

Edited by Ivan
prebačeno i prilagođeno

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Varijante sa proveravanjem u drugom servisu su smešne.

Šta je to konkretno smešno? :whistle: To što treba 15 minuta da se proveri u bilo kojem servisu koji ima dizalicu ukoliko neko već želi da proverava? :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uopšte se ne palim na fensi pijuckanje kafice dok mi rade auto.

Ustvari takav luksuz mogu sebi da dozvolim samo sa serviserom u koga imam apsolutno poverenje.

Poverenje se stiče, ne podrazumeva se.

Imao sam prilike da ostavim auto u takav jedan servis da uradim bezazlenu stvar. Promenu antifriza. Dogovorili smo se da bude naravno Paraflu.

Na prepad sam bez dozvole ušao u zabranjen prostor, video majtora kako dopunjava nešto sasvim drugo, a pored auta kofa sa svega 4 litre starog antifriza koji je ispustio.

Dobio je ostav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako sumnjate u neki servis zasto idete u isti...

O cemu vi pricate potpuno podrzavam zabranu prilaska u prostorije gde se radi,ima vise razloga...sta bi se desilo da auto padne sa dizalice,da vas nabode opruga pri menjanju amortizera i jos hiljadu drugih stvari....

A niko od vas ne razmislja da tu ima i dosta skupih alata zasto bi majstor razmisljao da li ce mu sve biti na broju kada vi izadjete iz servisa...

Jednostavno uvek mozete da trazite vase rezervne delove da vam spakuju...

Nadjite mi jedan ovlasceni servis gde mozes uredno da se setkas ispod dizalice

Share this post


Link to post
Share on other sites

U pravu si Boki, ali to je slucaj kada se poklopi da imate poverenje u servis. Kao sto rece Ivan , volim da pogledam koliko je jos ostalo "mesa" na plocicama i diskovima... Da planiram troskove. Moza ne bi bilo lose da se uvede , ako nije, podtvrda da svojevoljno idem ispod auta dok je na dizalici. To bi mnogo stvari resilo. Mozda?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoji radni nalog,sve sto zelite da vam se pogleda na kolima pa i uradi naglasite i pri preuzimanju vozila sve vam jasno pise na papiru sta je uradjeno a sta treba...

Zasto se niko od vas ne stavi na mesto tog vlasnika servisa da li bi vi dozvolili da imAte 4 auta na dizalici ,4 vlasnika ispod auta,4 majstora sto rade na kolima, i jos dva majstora koja se setkaju po servisu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Desi se mom ćaletu da mu je stari drugar doneo nešto da mu ovaj napravi i on to popne na strug, a ovaj mu stoji za vratom, on prenese to na radni sto, a ovaj opet mu dahće za vratom, tek ga ćale pita "A šta si se nabio uz mene, idi tamo sedi dok ti ovo ne završim", a ovaj kaže "pa kradem ti zanat, svaki zanat može da se ukrade očima", a ćale ga pita "jel si siguran", a ovaj kao "pa normalno da jesam", tek ćale kaže "dodji ovamo" i upali aparat za varenje i počne da vari :rolleyes:

A lik koji je radio kod ćaleta 10tak godina kao bravar je imao običaj da upali šlajfericu i uperi da varnice idu u noge onome ko mu stoji za vratom i tako ih drži na distanci :rambo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MijailovicP nemas razloga da ides u servis u koji nemas poverenja barem servisa imas na svakom cosku

Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma naravno! Sad ovo sve prelazi u ozbiljnu debatu aj nemam zivaca da kuckam. Nije uvek "moj" servis slobodan a meni ocajnicki treba auto! Cuo sam tamo neki servis , kaze drugar, proveren i dobar pa ... A ono , ne lezi vraze, cekali ovcicu ... Naravno , nije to pravilo ali je sve u principu u ovoj zemlji tako, jer svi bi za sto manje ulozenog da uzmu sto vise i sad i odma !

Dok se ne uredi i taj sektor ja mislim da je ovo vecna prica i nikad nece biti dorecena!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čitajući ove tekstove moram da se nadovežem da sam u jedan renomirani auto servis Beograda (nije za FIAT) ostao razočaran. Naime, da ne dužim, posle udesa u kome nisam bio kriv i u dogovoru s proceniteljem oterao sam auto u ovlašćeni servis na popravak od 1500€. U radnom nalogu je pisalo da su između ostalog zamenili prednji far novim sa sijalicama, novi branik, novo podkrilo, novo krilo... itd. Sijalicu mi nisu zamenili (ostavili staru polomljenu) i podkrilo mi nisu zamenili (ostavili staro polomljeno)?!?! Dosta toga bi naplatili od osiguranja, a nisu mi ugradili. Ko je tu dobar - zna se! Hoću da kažem da ipak želim da verujem da se tako nešto ne dešava (naročito ne kod ovlašćenih servisera) i da sam i dalje optimista po tom pitanju, ali eto na meni se zalomilo i pokazalo se drugačije.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svaka cast izuzecima al licno mislim da je danas jako mali broj pravih servisa u koje se covjek moze pouzdati!Pouzdani servisi su po pravilu uglavnom oni manji koji skromno rade (posluju),ciji su mehanicari i vlasnici prave ljudine prvo,koji vole auta,poznaju svoje musterije i kojima su spremni da uvjek izadju u susret.U ovom vremenu narodu je danas potreban,savjet,lijepa rijec,odnosno dobra komunikacija da se ulije povjerenje,a sve se to naziva strucnim nazivom - "PRISTUP MUSTERIJI" (odnosno kupcu),koje osoblje ovlastenih servisa uci na redovnim seminarima,ukoliko ih redovno pohadjaju uz ostalu strucnu obuku!

Da bi danas dobar mehanicar servisirao auto,on mora da ima dobru platu,da radi sa zeljom i voljom,da cuje stranku na sta se zali,sta osjeca u voznji pa tek onda da pristupi radu jer nije sve na prijemnom listu koje njemu poslovodja donese u servis i kaze:"Evo ti radi to i to sto pise ...." Mora sve da sve bude na svom mjestu,da bukvalno nema traga da je npr. mjenjao kvacilo,a ne kao mom prijatelju kome je juce na Bravu nagnjecen hladnjak i ostala nezategnuta selna na crijevu hladnjaka u jednom,nazovi "renomiranom servisu"!

Zbog svega toga se i desava da moj drugar nikada vise ni u jednog majstora nece imati povjerenja,narocito kada je pod haubom,na blatobranu pronasao gedoru br.13!

Na osnovu svega postavlja se pitanje:Kako sve sledece musterije i kupci da imaju povjerenje u jedan takav servis,kada je gazda pun sebe,ufuran do bola,a mehanicar isti takav,da na svako pitanje odgovara mrzovoljno,drsko i hladno!Odgovor je tesko dati,zaista!Takodje,nije sve u mocnoj servisnoj opremi i alatu,gdje bukvalno svaka alatka obicna i specijalna ima,dijagnostika i sta sve ne,na sta se narod najvise "lozi" pa misli,da ce i servis njihovog vozila biti kvalitetno obavljen.Cast izuzecima al nije svuda tako,vjerujte!Zato i jeste mali procenat servisa gdje musterije ne zabadaju nos!I vjerujte,na zapadu to nije tako bas,da klijent nema nikakve veze sa mehanicarom!Sve Vam govorim iz iskustva kao trgovac i prodavac koji saradjuje sa dosta firmi na zapadu!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sta bre ja sta god da radim a neko me kontrolise, ja nesto pogresim, ako vec imas poverenja u neki servis i oteras im auto, onda sedi i cekaj da ti kazu gotovo. Ako ne verujes, a oteras im auto onda si lud verovatno, ima jedan vulkanizer u SD koji ispravlja felne, kad sam mu odneo moju da ispravi pitao sam ga da gledam kako radi, rekao mi je da procitam sta pise na vratima, pisalo je da musterije moraju da cekaju ispred. Posle mi je rekao da ulazim na sopstvenu odgovornost, jer moze da pukne felna, izleti nesto iz masine, da se sapletem i padnem medju gume, da eksplodira guma, a za sve to je on odgovoran i ne zeli da odgovara i za mene !!!

Prema tome ako ti kaze da cekas napolju, sedi i cekaj, nisu svi majstori isti samo treba ici kod ljudi koji su provereni

Edited by beli_Punto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav!

Posto sam imao problem sa kocnicama koji kako je dosao tako je i nestao iskoristio sam da to kazem na redovnom servisu. Naime problem je bio takav da su se prednji diskovi UZARILI! http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?showtopic=46586

U servisu Stojanov Auto (ovlasteni FIAT Servis) sam to rekao na prijemu i nakon servisa na nalogu je pisalo da su kocnice ociscene i da su u redu!!! Ako se "to" ponovo desi da dovezem i ostavim auto.

Posto sam znao da sam uzario diskove a i nakon toga sam pri laganom kocenju osetio lagane vibracije na pedali (diskovi su se malo izvitlavili) rekoh da iskoristim ovu famoznu FAS servisnu akciju pa da sve to zamenim iako nije istroseno. Psto je ta "akcija" bila sve samo ne to , to sam uradio sam kod kuce. Kada sam skinuo plocice sve 4 su mi se doslovno RASPALE u ruci!!! One su bile odlepljene i sreca moja da nisu bile istrosene inace bi se mogle podvuci i blokirati tocak! Sreca moja... i na more sam isao sa tim....!!!

Dakle u ovlastenom servisu iako sam rekao da sam imao problem kocnice su SAMO vizuelno pregledane i to cak i bez skidanja tocka!!!Sta je cisceno ne znam i nisam video ali mi je na racunu naplaceno! :rant:

Gde je tu pregled po FIAT standardima? Ja sam prijavio problem sa kocnicama a ni tockovi nisu skidani! Toliko o Zivoti i Andjelku!!!

Kada bih vam pricao dozivljaje sa starim Mk1 u Bosh servisu koji je sada i ovlasteni Fiat servis pali biste u nesvest!!!

Svaka cast svima ali ja NIKOME ne verujem koga licno ne poznam! U MOM autu ja vozim MOJU guzu i guze moje porodice i zelim da znam u kakvom je stanju i sta me od troskova u naredno vreme ceka a to se moze saznati samo u DIREKTNOM kontaktu sa majstorom.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sve bi bilo u redu da vozimo nove automobile i onda lepo odes u servis i uzivas u prijemnom dok ga poprave.situacija cista,kvarovi vise nego manje ocigledni,resava se lako.medjutim,vecina vozi stare automobile,zivimo u prilikama da se ceka na dinar kusura u prodavnici.a poverenje je nesto o cemu pricaju starije generacije deci.

lepo rece Dovla,svako od nas je nesto sam cackao oko kola,svako bolje zna svoj auto nego majstor,pa i samom recenicom ''lupka nesto pozadi al znas onako......''moze dosta da pomogne u resavanju problema.

razumem ja i majstorsku stranu,iz iskustva montiranja klima uredjaja.to podrazumeva busenje zida a taj cin podriva strukturu stambenog prostora (po tumacenju nekih musterija) :thumbsup: .e majcin sine sad se snadji da ti vlasnik ne dise za vrat!ne mozes ga izbaciti iz sopstvene kuce i reci sacekaj u hodniku dok zavrsim!al vremenom naucis da otezavajuce okolnosti posla iskoristis u prednost.onda im das da drze usisivac ispod rupe dok busis da kupe prasinu i time se osecaju ukljucenim u proces i bitnim u celoj stvari.

malo karikiram sad situaciju,ne kazem da majstor treba da od vlasnika trazi dodavanje kljuceva ali svakako treba da dozvoli vlasniku da prisustvuje popravci.to ima svoje visestruke prednosti.

sve price o opasnosti boravka u radnom prostoru majstora se resavaju sa nekoliko recenice tipa:stani tu sa strane i gledaj,ne diraj nista oko sebe,govori samo ako imas nesto bitno da mi kazes i cuvaj se da te ne pogodi nesto.(ako si dovoljno odrastao da mozes da vozis valjda si i dovoljno zreo da se cuvas od svega sto se desava u neposrednoj blizini tebe!)

istina je da ima razlicitih ljudi,i napornih i ludih i dosadnih i nerazumnih ali posao koji podrazumeva uslugu nosi to kao svoj teret i pruzalac usluga mora biti toga svestan.mora biti sposoban da se snadje sa svim tim i to na nacin da ispuni smisao posla tj. da uradi i zaradi, i da korisnik bude zadovoljan.

ne vidim nikakav razlog zasto vlasnik vozila ne bi trebao biti prisutan sa majstorom dok radi,svaka eventualna neprijatnost tog prisustva je za majstora manje stetna od eventualne kasnije price npr. naplatio mi je zamenu filtera a ostavio je stari.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto se tice dinara kusura, na njega imas pravo, meni je vece ponizenje kad mi ne vrati dinar i pravi se budala, nego kad cekam za dinar. Ako nema moze ljubazno da ti se izvine i kaze nemam da vam vratim, a ne da od tebe pravi budalu u fazonu, sta ce njemu dinar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za mene je idealno resenje neka sredina izmedju smetanja majstoru i beskrajnog zapitkivanja uz guranje glave u motor, i tretmana musterije kao da je dosla u nuklearnu centralu, a ne u servis.

Najvise bi mi odgovaralo da imam gde da sednem tako da nikome ne smetam, ali da mogu da pridjem mastoru, da nesto pogledam, da pitam ili da me on pozove da vidim stanje nekog sistema, dela, sklopa i sl.

Konacno, i da malo popricamo kao ljudi, razmenimo misljenja, da nesto naucim, da se malo nasalimo

Zaista nisam iz generacije kojoj je ova vrsta "kapitalizma" u kojoj se sve automatizuje, depersonalizuje i otudjuje normalna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo cu par reci da kazem o stajanju majstoru iza ledja. Elem pre manje od godinu dana oteram auto u ovlasceni Fiatov servis da mi zamene zupcasti i spaner, i da rese lupkanje u motoru i odrade mali servis. Zupcasti i spaner su odradili tako sto mi se posle 5km-a od preuzimanja auta, auto se u voznji ugasio i nije vise hteo da upali. Problem je bio sto zupcasti kais nije bio dovoljno zategnut i valjda je spao, sve sreca nije pokrivio ventile. Lupkanje i mali servis su resili tako sto su mi naplatili zamenu ulja, a ulje i filter uopste nisu zamenili pa mi je auto skoro oistao bez ulja, a lukanje su sanirali tako sto sada jos vise lupa. Posto je servis u kome sam radio kola u medjuvremenu zatvoren, a cela ekipa koja je radila u tom servisu je presla u novootvoreni, i na moje insistiranje da se auto ponovo odradi oni su odgovorili da je moj auto "KRS" i da mi garancija od godinu dana koju imam vise ne vazi...

Posle ovog iskustva auto vise ne ostavljam bez nadzora ni kada je zamena ulja u pitanju, a kamo li nesto ozbiljnije da je u pitanju....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...