Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
DJOLE FIAT TIPO SERBIA

Uno & Yugo

Recommended Posts

Lep auto spolja a i ne bas toliko unutra..samo zbog boje sedista, nekako mi se bas uklapa u profil tog cice sto ga je vozio, za tebe bi bila lepsa neka druga.. ;) a ni ovaj naslon za ruku..vidjao sam mnogo lepse na auto pijaci al opet pohvala sto si ga uklopio tu gde jeste..

ipak po svemu sudeci ne bi ja onog plavog Tipa menjao ni za 15 ovakvih Una-bez uvrede mene Uno malo podseca na Yuga :D pozzz

Edited by neshaoct
split Topic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auu Djole, ala si ga sad omašio. Uno i jugo nemogu da se uporede bolji je uno nego dva juga. Ovaj mi se baš sviđa istini na volju moglo bi se poradit na enterijeru, konkretno sedišta i tapaciri. Mada i to ne mora ovako mi vuče na elegance. Sve ima i sve radi a ne odskače preterano od ostalih. Eto od člana Bane23 Uno kao da je pravljen za sajamsku izložbu, ali verujem da je ovaj za vožnju i uživanje mnogo bolji.

Usput bih koristio priliku da upitam, za karburator. Kolko mi se čini na slici je mehanički dvogrli karburator weber 30/32 DMTE sviđa mi se mešač za plin pa ako bih mogao da dobijem kontakt tel. na PP od servisa gde je nabavljn ovaj mešač? :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ djole:

yugo i uno... ne znam da li uopste mogu da se porede, ne kazem da je uno mercedes, ali je za yuga maserati. inace, dobar drugar ima yuga koral in iz 2008. da kazemo nov jos uvek, mogu u jednom dahu da ti nabrojim 150 mana ili razlika u kojima je moj uno sa 20 godina iza sebe bolji od konkretnog yuga, mozda preterujem ali imam neku averziju prema yugu, floridi, kecu... iskreno preporucivali su mi cak sam i probao jednog yuga mladjeg 10 godina, i izleteo sam iz njega posle 3 min.

a sto se tice boje enterijera, ni meni se u pocetku nije svidjala ali je kasnije sve vise i vise, (lepse bi bilo da je npr plave boje, ali s druge strane dosadilo mi je plavetnilo u tipu...) ova bez kombinacija mi deluje po malo otmeno. ne znam da li vidite ali i tapaciri i sedista su identicnog dizajna i imaju kao tufnice, nisu fleke ili isprljano, takvi su...

@ bukvic:

sve sto si me pitao ima vec opisano u temi, ali evo ponovicu ukratko, karburator nije dvogrlni, ne znam oznaku, vec je mono-injection, jedna dizna. plin sam kupio na limundu komplet za neverovatnih 45 eura (naknadno zamenio veliku bocu malom, dokupio neka creva, selne). a mesac (rasprsivac) je lovato... sto se tice uzivanja u voznji... mozda sam ja previse skroman, ili jednostavno iskreno uzivam u voznji, ali sam stvarno prezadovoljan, odzivom gasa ponajvise, lezanje na putu mu je stvarno zadovoljavajuce obzirom na klasu, velicinu itd...

ali, uzivanje u voznji oslanjajuci se na svojerucno montiran naslon za ruku, posmatrajuci promenu unutrasnje i spoljasnje temperature, sve vreme slusajuci mali voofer koji bocka ispod sedista, a sve vreme vozeci se na gas, pomocu gasnog uredjaja koji sam sam instalirao.... je neprocenjivo :smoke:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salim se ja malo ;) Zavisi ko kako gleda i koje stvari su bitne, tebi vise odgovara Uno a meni npr mnoge stvari na Unu se bas ne svidjaju i za mene je mnogo bolje reseno to na Yugu ;) Pogotovo oko trapa ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ yugisa

prvo, ne zelim da temu pretvorim u prepucavanje i raspravu, mozemo lagano argumentima sve dokazati, ako se manemo estetike jer su ukusi razliciti (mada mi se u startu uno vise svidja) i krenemo redom... ako bih kojim slucajem posedovao yuga morao bih u startu da se pozabavim ozbiljnim izmenama i prepravkama, npr, polozaj volana kao u autobusu, polozaj rucice menjaca, polozaj i neudobnost sedista, raspored komandi za svetla, ventilaciju, nedostatak duvalica za bocna stakla, retrovizori koji otpadaju prilikom jaceg vetra, o kvalitetu enterijera ne vredi trositi reci o estetici takodje...itd itd,

takodje bitna stvar, uno i yugo su slicnih gabarita a u yugu gde god da sednes sve je tesno, cak i prtljaznik manji, prosto neverovatno ali tako je, prilaz prtljazniku nemoguc, za zatvaranje vrata potrebni misici... sto se enterijera tice neke stvari bi mogle da se modifikuju a neke ne (osim ubacivanjeg enterijera sa drugog vozila, u tom slucaju ovo poredjenje nema poentu)

ako izuzmemo motore i mehaniku koja je u sustini ista. sto se trapa tice jeste na unu ili tipu slabiji u odnosu na konkutentske modele ali mom stilu voznje odgovaraju. npr remontovao sam kompletan prednji trap na bivsem tipu i vozio se 50000 km da nista nije mrdnulo (posle toga sam ga prodao, a cjem da ga ljudi i dalje voze bez ulaganja) i to nisu bili originalni delovi.

moram da brisem sada, ali bih mogao da pisem o poredjenju, ili manama cuvenog nam yuga toliko da bi me svi ljubitelji zamrzeli, sto svakako ne zelim. a sve ove stvari sto sam ispisao nisam izmislio nego sam se vozio u doticnom autu xx puta, davno sam ga i imao, cak sam bio na tragu da ga pazarim ponovo, odustao naravno... pozdravljam vas :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahaha nisam ja mislio da se prepucavamo nego se prijateljski nasalio B):thumbsup:

PS: Nema potrebe da kvarimo temu sa offom i pricom o razlikama ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gledao sam ja ovu temu od početka, to je karburator koji sam naveo od elektronskih dizni tačno imaš samo jednu i ta ti je za ler gas. Svakako je taj karburator odličan imam ga i kanim se ugradit ga na tipa, ali nemogu naći odgovarajući mešač za plin.

Jugiša ne se ljutiš, tvoj jugo je zaista sređen do maksimuma i veoma je vredan i redak. Pratim tvoje teme i na ovom forumu i na one druge i samo mogu reći da je tvoj jugić za POŠTOVANJE. Mislo sam kad sam poredio uporedit ono šta se može naći na autopijacama kad poneseš 1000e i hoćeš auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

^^^ Slobodno ga ugradi, neces pogresiti, ja sam na tipu imao isti takav, nisam imao zamerke. njih najvise moze da ubije ako se vozi samo na gas, sto sam ja radio na tipu pa sam imao problem, vrlo je tesko prebacivao na benzin, dok sada na unu nemam takvih problema jer ga redovno vozim i na jedno i na drugo, narocito sad u zimskim uslovima.

@yugisa:

tvoj jugic jeste za postovanje, ali i sam vidis koliko modifikacija treba da bi to bio "auto", bukvic je lepo objasnio.... sta danas da kupis ako krenes da kupis auto za 1000 i kusur eura, a ne planiras da ulozis u njega jos toliko, da bi to bila ugodna i sigurna voznja...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veci deo tih modifikacija nije bilo potrebno da bi se napravio auto nego su uradjene da se dobije "karting" :smoke: Mislim moje licno misljenje je da je Yugo bolji od Una kad se gleda osnova za modifikacije, neke stvari su mnogo jednostavnije (samim tim je i cena manja), pogotovo kad se govori o trapu ;) To je ono sto sam usustini hteo reci ;) Ne mogu da govorim o tome kad se porede dva fabricka auta posto za mene ne postoji auto koji je dovoljno dobar za mene tj da zadovoljava moje potrebe, svaki moze/mora da se poboljsa ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

sto se tice jednostavnosti izrade, tu si u pravu, prostije ne moze da bude, mogu da nastavim sa manama, sad su mi jos neke pale na pamet: nesrecan polozaj sajle za rucnuu kocnicu bas pored izduvne grane, koja se neretko greje ili se ledi zimi. (50% vozaca yuga ne koriste rucnu zimi), rucice za otvaranje vrata koje su krte i pucaju, kasnije su poceli metalne da prave, kao zamenske, preciznost mernih instrumenata kao sto su brzinomer, pokazivac temperature, goriva, jednom recju uzas. kad smo vec kod poredjenja ne znam da li treba napomenuti da je uno dolazio sa servom, podizacima, klimom, obrtomerom, 5 vrata, dizel motorima, treba li pomenuti da se u yuga ugradjivao peugeotov motor pored koga nije bilo mesta za rezervni tocak, nego se isti sa gurne u prtljaznik koji i bez njega nije upotrebljiv.

ja i dalje stojim pri tome da je uno LIMUZINA za yugo, (svako ima pravo na svoje misljenje) ali me zanima sta je to u trapu toliko razlicito? (ovo ozbiljno pitam, znam da yugo ima onu sipku koja se pruza izmedju dva prednja tocka, zaboravio sam kako se zove, mozda traverzna)

uno mk2 kao i tipo imaju isti sistem prednjeg trapa, oscilujuce rame koja ide na 3 tacke - 3 gumena oslonca, spone... i to je sve od vitalnih delova koji umeju da lupkaju. ja sam ih skoro remontovao pa videcemo koliko ce da traju, sve cu uredno da evidentiram u temi ;)

Edited by sashicus

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Fazon kod Yuga je da kad pute neki deo treba ga obavezno podmazati... Isto tako i rucna kocnica, meni se nikad nije smrzla a kamoli zaribala ali sam je ja zato podmazao sa grafitnom mascu kad sam kupio ;)

2. Preciznost istrumenata, na vecini vozila iz tog doba je tako, imao je drug Una, vozio 140 po cajgeru ja po GPSu izmerio ako se dobro secam 113... ;) Za temperaturu zaista ne znam, ja nisam video da je to nesto netacno a sto se tice goriva, jeste, tako je ali samo ako imas stari tip plovka... Nov je mnogo precizniji...

3. Sto se tice rucki, ja nisam imao nikad problem iako stalno otvaram prozore skroz, problem je sto mnoge mrzi da nasteluju vrata nego misle da se to leci lupanjem vrata iz sve snage sto vremenom pomeri prozor pa ide teze... Kad se to lepo nasteluje, ne ide nista gore nego kod drugih vozila tog vremena ;)

4. Sto se tice tih luksuznih detalja, tu usustini mislim da se najvise ogleda razlika nasih misljenja... Tebi je to mana a meni prednost... ;) Sem obrtomera (koji je ugradjivan u ove novije modele) i eventualno el. podizaca, ostalo je meni totalno nepotrebno a pogotovo ne bih kupio sa dizelom ;) Sto se tice pezoovog motora, to je totalna glupost sto se uopste ugradjivao (barem za mene), jedina prednost je mala potrosnja... Kad se uzme model sa Zastavinim motorom i Bosch ubrizgavanjem, onda nema takvih problema sa tockom... Ja npr bas ne gotivim ta resenja sa rez tockom u kabini jer iz iskustva znam da ce se biiip desiti u najgoroj situaciji i onda treba vaditi sve iz gepeka i stavljati blatnjav tocak i slicno unutra u kabinu... Nevezano sad za Una al eto on ima tako resenje ;) Mada mi je jos mrskije resenje kao na renou npr gde je rezervni tocak ispod gepeka i ne moze da se stavi tocak nazad bez zaleganja.

5. Sto se tice trapa, Yugo ima kao Ritmo oslanjanje i ono je totalno drugacije od Una. Unovo oslanjanje je savremenije i u nekim pogledima jednostavnije tj jeftinije za izradu ali po pitanju performansi je po nekim pitanjima u prednosti a u nekim losije resnje... Npr, zadnje oslanjanje je savremenije u vidu toga sto ima opruge, a Yugovo resenje je kvalitetnije po pitanju performansi jer su nezavisni tockovi... Takodje Yugo ima balans stanglu napred dok Uno u slabijim verzijama nema... I kad proslicujete rupe na prednjim amortizerima, kod Yuga dobijete mogucnost da sve nastelujete na trapu, od uglova tockova, rastojanja do usmerenosti dok kod Una to nije moguce... Prednost jeste za obicnu voznju, sve je mnogo jednostavnije (tj vasi majstori ce imati manje posla) ali kad se krene u poboljsavanje trapa prilicno je ograicavajuci (pogotov mogu nastati problemi kod vozila koja su lose odradjena posle sudara) faktor... Tj moze da se napravi ali kosta mnogo vise od Yuga da se sredi... Yugo je po reglazi trapa na nivou Una kad je fabricki ali ako se malo razumete u kola, sa par podloski moze mnogo da se unapredi reglaza trapa i ogromna je razlika po upravljivosti. Takodje Yuga mozete prilicno da poboljsate po smislu lezanja jer za male pare moze malo da se modifikuju amortizeri i nabace druge opruge i gibanj i da se spusti i do 10cm sto ce drasticno da utice na performanse dok kod Una zbog oblika opruga i konstrukcije opruga ste prilicno ograniceni i jedino resnje je kupovina/izrada stelujucih amortizera sto moze prilicno da kosta i stvara neke nove probleme...

6. Inace sto je pokrenuto ranije polozaj u autu i prostor, recimo ja sa mojih 185cm sedim u Yugu skoro pa idealno i to sam merio jos davno po onim dimenzijama po kojima se ocenjuje ta ergonomija... Istina volan jeste spusten ali to je mali posao i istina da sediste iz mog Yuga je ugradjivano samo u odredjenim serijama Yuga, ne u svim... Takodje zbog tih sedista ja sedim dosta nize nego u Unu sa fabrickim sedistima sto mi isto vise odgovara, jedino ne znam da li ima razlike mozda kod Una turba. Komande tj papucice i volan jesu pomereni u stranu malo Kod Yuga ali ja sam do sada sedeo u oko desetak vozila sto novijih sto starijih i kod ni jednog nije bilo bas savrseno a u neke nisam ni mogao da se smestim iako su veci.

7. Oko dizajna ne bih nista pricao, to je bas totalno stvar ukusa i nema smisla razgovarati ali u svakom slucaju, oba bih ja u nekim stvarima ulepsao a neki mogu proci fabricki ;)

8. Odredjeni motori iz Una imaju slabiju bregastu od Yuga pa i slabije performanse, npr 1.1 motori iz Una su slabiji od Yuga ;)

Mislim da se niko ne nanadje uvredjen ili prozvan ili nesto trece, svrha ovog mog pisanja nije nikakvo prepucavanje, ismejavanje ili nesto slicno, nego cisto razgovor o prednostima i manama i onome ko sta ceni kod tih vozila, u svakom slucaju, iako meni manje odgovara Uno i vise odgovara Yugo ja ih ipak svrstavam u isti kos, za mene nisu dve razlicite klase vozila ;) Ja sam samo prvo hteo malo da se nasalim a posto je krenuo razgovor u tom pravcu, glupo mi je da ne odgovorim kada razgovor ide na sasvim kulturan nacin za razliku od vecine razgovora po forumima i ja se izvinjavam sa malo skretanje sa teme ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj cale je vozio pre nekih 7-8god yuga,secam se da je morao da ga zalece iz druge da bi ubacio u prvu,a tek o rikvercu da ne pricamo (ja sam gasio auto pa sa dve ruke zapinjao), a vrata nikad nisam mogao da zatvorim skroz, moj cale se ispraksovao pa je zatvarao pesnicom (kod brave prisloni pesnicu na vrata,malo ih odskrine,i onda gurne kolko moze jako,inace od lupe nije bilo nikakve vajde :D ), kvario se svaki cas ,malo malo, pa neko crevo samo otpadne, ko da si ga ziletom preseko,zadnji trap vec bio potpuno truo,pao yugo do zemlje,i onda je puko klip,pa krenuli ja i cale da ga opravimo,rasturili ga,kupili neke polovne klipove,nove karike,i vise nikad nije upalio,izgubio potpuno kompresiju :D Da,yugo je bio 1989god

Sad ima una 1.0 fire 1988god, ma ovo je bre limuzina za njega,nikad se jos nije desilo da ostavi na putu (samo jednom kad je zezala pumpa goriva,pa se ugasio,ali je upalio nakon kraceg verglanja i dosao do kuce), vrat dunes i odma se zatvaraju, menjac ide ko u sir,jednim prstom, god dana stariji od njega a nista oko vesanja nije trulo,samo je malo bio truo patos na onim mestima gde se stavljaju noge,ali je to moj cale odma odseko,ubacio novi lim i sve premazao zastitom,o motoru vec nema sta da se prica,ne mozes da okrenes kljuc dovoljno brzo a da ne upali,trosi manje nego taj yugo,ide bolje itd...nebi menjao ovog una za 3 nova yuga (yugisa,tvoj se ne racuna,tvoj je ipak nesto posebno :thumbup: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verovatno je samo doslo do lufta u kugli ili se gumena spojnica odvojila, popravka kosta 1000-1500din...

Kao sto sam rekao, samo treba nastelovati vrata. Ne znam da li moze da potraje 15 minuta namestanje...

Sto se tice grede jeste slaba tacka ali ko je na vreme zastiti i redovno svakih par godina uradi zastitiu od dole, nece imati problema...

Sto se tice motora, ne znam sta ste vi radili ali nesto ste sigurno pogresno kad je izgubio kompresiju ;) A i pitanje je zasto je taj klip pukao...

Kao sto ste pod zakrpili tako ste za 60e mogli promeniti gredu i gotov posao... ;)

Sve je stvar odrzavanja kola i ponasanja vlasnika prema njemu, kupio je moj drug polovnog Una 86 godiste pa je od dole bio totalno truo, hteli smo da skinemo viljusku napred pa nije bilo teoretske sanse jer su se srafovi odvojili od karoserije, a i menjac je isto imao ogroman luft ;) Posle se desilo da je otisao homokineticki, pa pocela tabla nesto da tandrce... No ne mogu reci da je tokom 90ih Zastava pravila imalo kvalitetna vozila, u to vreme vlasnici su morali mnogo da porade da bi odrzali svoja vozila ispravna...

Usustini nema to veze oko marke, ako se redovno odrzava sva ce kola manje vise jednako se ponasati i svaki auto ima neke svoje tipicne probleme a i mogu da se dese ne tipicni problemi pojedincima. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svima vama sto kazete da je yugo bolji auto od una,evo javno upucujem poziv da dodjete i licno provozate moj auto koji je cista fabrikana,znaci nikakvo budzenje i da se uvetite koliko niste u pravu... :)poz

Share this post


Link to post
Share on other sites

samo da dodamo onaj detaljcic da yugo koji predje 90 000 km, moz' slobodno da izvuces iz dzepa 400 eura pa na generalnu :) :) :) dok uno, koji god da je, uz redovno odrzavanje i kvalitetno ulje prevaljuje 300 000... coveku koji prelazi kilometre, ovo ce biti jedan i dovoljan razlog da bi resio dilemu oko kupovine.

jedini ali jedini razlog zbog koga bih MOZDA kupio yuga pre una je taj sto mozes da nadjes primerak koji je mladji 15 godina za iste pare. mada sama ta cinjenica odmah dovodi u dilemu :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Svima vama sto kazete da je yugo bolji auto od una,evo javno upucujem poziv da dodjete i licno provozate moj auto koji je cista fabrikana,znaci nikakvo budzenje i da se uvetite koliko niste u pravu... :)poz

Ja ne vozim tudja kola ali te pozivam da dodjes u Kulu na karting stazu i da probamo 1.1 Yugo vs 1.3T Uno :harhar: Slazem se da ide super ali za 500-600e kako u Una tako i u Yuga moze da se ubaci 1.4T iz Punta ;) A i Uno turbo drzi mnogo vecu pocetnu cenu kao polovnjak kada kupujete od nekih slabijih verzija ili ako nije neka razlika u ceni onda garant ima neki problem sa motorom ;) A nadam se da nece se niko naljutiti a mozda sam i preskocio neciji Uno turbo tj nisam ga video, ali ja znam samo tvog da je ispravan i mogao bih da nabrojim jos oko 10 ljudi koji ne mogu da sastave motor da radi kako treba. ;)

Pa ja znam brdo motora koji pobijaju tu "cinjenicu" da posle 90.000km mora da se radi generalka mada istina, svi ti motori su vozeni kod ljudi koji su i redovno odrzavali svoja vozila...

Recimo moj motor ima oko 70.000km i izdrzao je i 25ks nitra (na sta je predjeno po recima bivseg vlasnika skoro 2000km posto se trkao na dosta trka od 400m :D ) i izdrzava sva moja maltretiranja i prakticno se ne vozi ispod 3000 obrtaja i skoro svako ubrzanje zavrsi sa teranjem u obrtaje u rasponu od 5000 do 6000 obrtaja i uopste ne dimi niti pokazuje neke znake trosenja... S obzirom na nacin voznje rekao bih da je moj motor trenutno u stanju kao kod drugih vozaca kad bi presao 140.000km... Posto ljudi na obrtajima koje saltaju u visu brzinu ja saltam u nizu :D I posto je i bivih vlasnik izucavao zanat a i ja oko tuninga, mene iskreno cudi kako se nisu istopili klipovi vec odavno... A znam par ljudi licno koji imaju Fiate, nevezano sad da li je Uno ili ne, motori su im isti i ni jedan nije izdrzao 200.000... A i to kazem 200.000 jer nisam siguran da li je neki presao vise od 150.000 ili ne pa neka bude 200.000 kao granica koju sigurno nisu presli... Naravno ne kazem da nije moguce da predju vise ali je daleko od toga da svi do jednog prelaze 3 puta vise od Zastavinih.

Sto me opet vraca na to je kako se vlasnik ophodi prema autu ;) I moj Yugo bi se sigurno 10 puta cesce pokvario ali ja kad odem u prodavnicu ne uzmem ono najeftnije sto mi nudi prodavac nego kazem zavuci rukave i trazi na kompu, taj i taj proizvodjac, ta i ta vrsta pod tom i tom sifrom e to mi treba... Nema, dobro, idem u drugu prodavnicu ;) Primera radi, od poslednjih stvari sto sam kupio kao sto su plocice za napred i filter za ulje su morali iz inostranstva po narudzbi da mi salju :D Jer nisam hteo da kupim nesto manje kvalitetno i 2 puta jeftinije ovde... Ja i dan danas cujem price da a nevaljaju strana ulja u Yuga, najbolja je Modrica... :rofl:

Inace sad vec kad je pokrenuta tema, gore je pricano o retrovizorima da kazem da posle 20 godina popuste fabricki ali zato dva nova kostaju 1500din, mislim da nije skupo dati 100 din godisnje na tako nesto ;) A i to je stari tip, novi tip kao sto ja imam nema nikakvih problema ;)

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

sama cinjenica da ti toliko para upucavas u yuga govori o tome da si njegov fan, i to ne mozemo da osporimo, kad ponovo pomenusmo retrovizore, da, tvoji su noviji tip, dizajn i funkcionalnost preuzet iz fiata :harhar:

mislim, nemoj da zameris. generalno nisam ljubitelj tuning -smylinga, moze neko umereno doterivanje, ali ovi tvoji fandjo branici mi nikako ne piju vodu, shvatam da su funkcionalni zbog usmeravanja vetra itd, al kad taj isti branik vidim na yugu, pa na opel suzi, pa na audi jajetu, videh skoro jednog passata.... katastrofa, dodje mi da :rambo::ouch:

sto se tice prevaljivanja famoznih 90 000, to je takodje cinjenica, veeeelika vecina zastavinih motora prelazi toliko do generalne, naravno uvek ima izuzetaka, kod mene u firmi imali smo jednog polija koji je navrteo preko 200 000, prosto neunistiv je bio.

vidi u temi clana saleTIPO njegovog tipa sa 200 hiljada i nesto, u kakvom je stanju motor, izgleda i ide kao da ce bar jos toliko, mog tipa sam prodao sa oko 220000, palio je kao mina i iso kao metak, kompresija bila kao oz fabrike, moj beli uno trenutno ima na satu blizu 190 000 ali je vec zanemocao, u zadnjih 20 000 mu je bas opala snaga i spreman je za remont, ali eto, nagurao je dovoljno. moj crveni uno trenutno ima blizu 160 000, merena kompresija nedavno, sva 4 klipa po 12,75 bara...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazi ovako, meni idealan auto je bez ikakvih pomagala i luksuznih detalja kao sto su servo, ABS, muzika itd (da vozim kola sa time sve bih cupao dole), da je lagan, ne vise od 800-900kg, manji od 3.5m, da ima mali motor koji se rado vrti i za koji ima ponuda mnogo delova za doradjivanje i da je krajnje jednostavan u dizajnu i modifikovanju i da mnogo stvari pase sa jacih modela slicnih kola... I licno za mene auto nije prevozno sredstvo od tacke A do tacke B.. To je za mene autobus... A auto je nesto mnogo vise ali nisam ni od onih koji nece terati auto po kisi ili zimi jer bacaju so, ja cu rado uloziti mnogo u auto jer znam da kad ja sednem za volan, on ce meni da vrati mnogo vise nazad...

Sto se tice mojih retrovizora, ja bih voleo da mi pokazes sa kojeg modela je to kopija? Posto nisam zapazio ni jednog Fiata sa slicnim retrovizorima... Ima ovaj najnoviji tip na Yugu koji je nesto u fazonu retrovizora za Punta koji su licno losiji po mom misljenju od tipa kao sto ja imam zbog svog oblika i dimenzija...

Pa dizajn ja mislim da mozemo da ostavimo po strani, to ne moze da se meri to je stvar ukusa... Licno ja nikad ne bih pravio unikatne branike ali ne mogu da osporim da se licno meni ovaj Yugo koji vozim svideo iako je imao te branike, tj mogu reci to jedini Yugo koji se meni dopao kako su uklopljeni branici, barem pod dizajnu... I ja ih pogotovo sad gotivim jer obozavam onaj osecaj kada ljudi misle ah to plasticno biiip, garant ima motor od 45ice na plin i onda ih oduvam onako bas slatko :thumbsup: Mada se sve vise razmisljam da predjem na fabricki stari tip ili GVX sa nekim sitnim detaljima prepravljenim posto mi je glupo sto ljudi kopiraju druge... A za tuning sam veliki fan i koji god auto da vozim ja bih ga sigurno poboljsavao po tom pitanju... Odpilike na svaki auto bi isle vece flene, nizi profil i sire gume, spustanje, nove opruge i amortizeri, jace kocnice, cip, mozda nitro, volan sportski, skracivanje hoda menjaca (naravno svaki auto koji bi ja vozio je samo sa rucnim menjacem) i mozda kadice... I to je neki minimum, pa makar vozio najacu verziju Lancia Integrale... Ja ne mogu da vozim fabricki auto po pitanju performansi... Sto kaze drug, ja da vozim Formulu trazio bih da stave turbo i nitro...

Pa to sto si naveo nije ni velika vecina Fijatovih vozila... Vecina ljudi koji su ovde na forumu su ljudi koji su ljubitelji Fiata ili barem automobila (kao npr ja) i odrzavaju prilicno dobro svoja vozila i dolaze na forum kako bi mogli pricati sa drugim ljubiteljima kola... I ja sam siguran da sigurno 80% vozila na ovom forumu od aktivnih clanova su u super stanju... Ali to je daleko od toga da cine sva vozila u Srbiji i da mogu da prikazu pravo stanje ostalih vozila...

Jer onaj koga zabole ona stvar za auto nece se muciti da dolazi na forum, odnece auto kod nekog najeftinijeg majstora samo da skrpi da se kotrlja i eventualno ako taj priuceni majstor ne zna to da popravi onda ce doci ovde pitati kako to da resi i gotovo... I isto je tako i na drugim forumima namenjenima za odredjenu marku...

U svakom slucaju ja cu tu da zavrsim u ovoj temi posto je u prethodnoj poruci izneta glavna stvar, a to je da sam ja fan Yuga... Sto me navodi u pomisao da ljudi vecinom smatraju da ja to opravdavam Yuga ili jos gore pljujem Fiat jer sa fan Yuga iako sam se ja tu javio iz totalno drugog razloga tako da me neinteresuje da se rasporavljam i merim ciji je duzi, jedina rasprava mene koja interesuje je ko je brzi na stazi a to se da lako izmeriti... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

E,da,to sam zaboravio da kazem,taj nas yugo je imao 90.000din kad je otisao na otpad(mnogo duvao,jedva isao,dok nije zkroz izgubio snagu,i kad smo ga otvorili jedan klip je puko,karike bile istrosene skroz itd).

A ovom unu smo prosle zime radili full generalnu(al ovog puta je majstor radio :D ),imao je tad 220.000km,ali je poceo da duva po malo,i lezajevi su se culi,pa posto smo sve ostalo sredili(kocnice,kvacilo,izvarili,zastitili itd)odlucili smo da i to odradimo,odradjeno je sve komplet(oko 500e izaslo),hilznovani cilindri,nove karike,obradjena glava,radilica,novi lezajevi itd,i sad radi extra,po ovim minusima pali kao mina,mnogo mu je i 1sec verglanja(mada je i yugo palio lepo,ne bas kao uno,ali secam se da je palio bolje nego neki noviji automobili :D )itd...

Ali ipak nekako drugaciji je osecaj kad sednes u una i yuga,kad otvoris vrata kod una i yuga,kad upalis una i yuga...ne znam,ne mogu da opisem,sedi iz una u punta pa vidis razliku,nekako sve na svom mestu,tako isto i kad sednis iz yuga u una...e sad ne znam kakav je ovaj novi yugo,pretpostavljam da je bolji,ali glupo je da poredim yuga 2008god i una 1988god :)

Edited by Milos1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislio sam na ovaj tip retrovizora, a on je slican kao na Puntu:

bas205.jpg

A, ovo je cuveni tip retrovizora na yugicima koji otpadaju sami od sebe, a prilikom svakog zatvaranja vrata moraju da se podesavaju...

bas206.jpg

Nema ni veze, uvatismo se za retrovizor a to je samo jedan detaljcic u odnosu na onaj moj spisak yugovih mana koji koliko sam primetio nisi demantovao, bar 90% onoga sto sam pomenuo je ziva istina.

gledano s tvoje tacke i ti si u pravu, jednostavan auto - lako se budzi, prepravlja, jeftino odrzavanje, drugaciji trap i vesanje (i dalje ne mogu da tvrdim da je bolje, gibnjevi su izbaceni iz upotrebe pre mnogo godina, ne znam zasto bi ih izbacili ako su dobri) ne mogu da osporim da se u tu tematiku bolje razumes, ali meni jednostavno to ne pije vodu.

milos1 je lepo objasnio u zadnjem pasusu, taj osecaj, tu razliku kad sednes iz jednog u drugi auto, potpuno isti osecaj kao iz VW u BMW. milose nisi nista pogresio u poredjenju yuga iz 88. i 2008, isti su. pomenuo sam druga koji ima yuga iz 2008. kad sednem u njega imam osecaj kao na klupicu da sedim, o udobnosti ne bih govorio, o drnkanju razlicitih plastika takodje, e onda se vrati na pocetak mog pisanja pa vidi se one nedostatke i glupava resenja.... ja preko njih jednostavno ne mog da predjem, radije bih kupio dobar bicikl. :welcome:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...