Jump to content

Photo

Bravo 1.8 - problemi sa radom motora ; obrtaji


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1
voolandis

voolandis

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Garage:Fiat Bravo GT 1.8 16v 1996
Pozdrav svima... već neko vrijeme pratim ovaj forum, danas sam se učlanio da vidim da li mi možete pomoći oko meni veoma neobičnog problema.
Dakle, prije nekoliko nedelja sam kupio Fiat Bravo GT 1.8 16v. Nije bio u voznom stanju, tako da smo ja i otac pokušali da ga sredimo. Ispala je ponuda po izuzetno povoljnoj cijeni, tako da nisam imao šta da izgubim.
Na autu je sjeban dihtung glave motora (navjerovatnije, mada nisam 100% siguran, vraća vodu na čep.), ali to nije glavni problem.
Ono što me brije je da tokom vožnje, i samog kretanja (prva, kvačilo :D) auto trokira, i brutalno se trza kako mu se dodaje gas. Lampica od ajnšprica se pali. Ponekad kada se upali motor obrtaji variraju od 500 do 1100. Uglavnom bi se za sekund dva stabilizovao na oko 850 - 900.

Kad bih pokušao da krenem počeo bi žestoko da trza i da se guši. Presporo prima gas i dalje se rita kao divlji konj. Rijetko kad ga napuni preko 3000 i neće mnogo preko 60 km/h. Do 100 km/h moram da ga gulim drugom i trećom kao da ga mrzim. Ponekad proguta gas (u leru) kad ga nabijem do patosa i čijem neko pucanje, ne baš sa otvora izduva, nego više kao da dolazi odozdo, iz grane ispod siceva.Uz brdo skoro da nema šanse, zaista teško savladava i najmanje uspone ako ga prije toga nisam dobro zaletio.
Trebam li da napomenem da je pri prvom paljenju i turiranju poslije godine nepaljenja iz auspuha izbacio komad osinjaka!
Nadam se da nije ništa ozbiljno...

Hvala unaprijed,
Vuk HN

#2
dingokg

dingokg

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 44 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kragujevac, Desimirovac
  • Interests:Racunari, filmovi, muzika
  • Garage:FIAT TIPO 1.4 - FIAT STILO 1.2
Pozz, ne znam sta si do sad proveravao na autu koji je stajao i nije bio u voznom stanju ali bolje ga detaljno procesljati nego ga forsirati, a nije u kondiciji :D!
Ako je otisao dihtung glave to pod hitno srediti proveriti kompresiju (ako je losa kompresija na nekom cilindru drasticno, ostavi se svega i spremi se za generalnu :D),
ocistiti kompletnu instalaciju dovoda goriva i dizne verovatno su sve zacepljene,
ocistiti dovod vazduha (leptir) i zameni filter za vazduh, pregledati lamda sonde i kompletan izduv (obrati paznju na katalizator zbog stajanja ko zna sta se sve usetalo u njega :D),
zameni ulje i rashladnu tecnost tek posle svega probaj da ga:
"napuni preko 3000" , " Do 100 km/h moram da ga gulim drugom i trećom", ako ni tad nece onda je sigurno nesto ozbiljno, tipa, mrtav klip = motor otpevao labudovu pesmu!

#3
Martini

Martini

    Prominente

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 2,471 posts
  • Gender:Male
  • Location:SABAC
  • Garage:Kappa 2,0 20V Turbo, Lybra 2.0
Prvo treba da rascistis da li je dihtung u pitanju ili ne jer ako prima vodu u cilindar odatle moze da potekne trokiranje. Dosta stvari treba prekontrolisati. Dijanostika pre svega. Mora da ima razlog za palkanje MIL.

Edited by Martini, 23 March 2011 - 21:00.


#4
voolandis

voolandis

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Garage:Fiat Bravo GT 1.8 16v 1996
Ima li kakve veze ako u leru u 95% slučajeva najnormalnije prima gas? A u brzini trokira?

#5
tox

tox

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 752 posts
  • Gender:Male
  • Location:BIH
  • Garage:Fiat Brava 1.8 16v
Kao sto rece dingokg prvo treba sve proveriti pre "cepanja" jer ces ga samo jos vise sj... ako budes tako vozio a ocigledno mu nesto fali.
Najbolje ce se videti na dijagnostici sta se desava sto se tice paljenja lampice.
Jesi li proveravao zupcasti remen jer je verovatno los ako je auto dugo stajalo a moze biti da je i preskocio zub pa slabo vuce mada moze biti do svega pomalo,svecice,dizne,bombine,protokomer,lambda sonda,katalizator....

#6
dingokg

dingokg

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 44 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kragujevac, Desimirovac
  • Interests:Racunari, filmovi, muzika
  • Garage:FIAT TIPO 1.4 - FIAT STILO 1.2
Nema veze al ne mora da znaci :D,
Kreni ti od osnovnih stvari, recimo leptira, pa dizne, pa sonde i izduv, pre svega onaj dihtung je na prvom mestu...
Mom burazeru je bravo 1.4 12v radio normalno na 3 ispravna cilindra, na cetvrtom kompresija 3 i jedino se primecivalo da slabije vuce, a u leru normalno sve.

#7
voolandis

voolandis

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 3 posts
  • Garage:Fiat Bravo GT 1.8 16v 1996
OK, hvala svima puno!

#8
najbolji

najbolji

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Location:Novi Beograd
  • Interests:Nautica
  • Garage:Fiat Brava 1.8 16v
Pozdrav ljudi,

Vec duze vreme imam povisene obrtaje u leru i cesto zakucavanje obrtaja na 1800-2000.Nebitno da li se vozi na benzin ili na plin.Takodje,pri voznji na benzin,na nekih 1500-1800 obrtaja kada pustim gas u brzini,pocinje da stuca i cima,nebitno u kojoj je brzini.Citao sam po forumu da je moguc problem step motor,klapna,kojekakvi ventili senzori itd.Veceras sam,bar mislim,otkacio dzek od step motora i auto je poceo da radi bez dizanja obrtaja na nekih 900 u leru i bez zakucavanja na 1500-1800 obrtaja.Moje pitanje je da li je u ovom slucaju moguc kvar step motora i da li cu usled voznje bez prikacenog stepa ostetiti nesto na motoru?Bilo sta od saveta bi mi dobro doslo!Znam da noc nije prikladna za cackanje ali nikad ne mogu na miru da cackam kojesta na kolima,jer se uvek pojavi neki dosadni komsija koji zna sta je tu problem jer njegov pobratim ima ama bas isti auto i da je to rupa bez dna i sve dok to ne oteram nogom u guzicu.

Edited by neshaoct, 09 November 2011 - 23:48.
spojena tema


#9
tox

tox

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 752 posts
  • Gender:Male
  • Location:BIH
  • Garage:Fiat Brava 1.8 16v
Najverovatnije step motor kao sto si i procitao.
Ne bi trebalo nista da se osteti samo je moguce da ti motor nece raditi bas najoptimalnije to jest mozda ce trositi malo vise,mozda ce trzati i slicno...
Da li ti je upalio lampicu greske na instrument tabli kada si ga iskljucio?
Najbolje da skines step motor i malo ga naprskas nekim sprejem za ciscenje karbratora,mozda pomogne a step motor je pricvrscen sa 2 srafa i pristupacan je za skinuti.
Posle toga probaj da skines klemu sa akumulatora na pola sata da se racunar resetuje pa ga mozda vrati u prvobitno stanje ako nije crkao skroz.

#10
najbolji

najbolji

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 6 posts
  • Gender:Male
  • Location:Novi Beograd
  • Interests:Nautica
  • Garage:Fiat Brava 1.8 16v
Jeste,kada sam skinuo dzek prijavio je gresku na tabli i to onu crvenu prskalicu(ne znam drugacije da se izrazim).Samo me zanima cime da ga ocistim jer onaj carb cleaner sam u par prodavnica trazio i nisu imali.Postoji li jos neko sredstvo koje moze da se koristi?

#11
tox

tox

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 752 posts
  • Gender:Male
  • Location:BIH
  • Garage:Fiat Brava 1.8 16v
Cudim se da carb cleaner ne mozes da nadjes. :unsure:
Mozda bi moglo i sa cistim alkoholom,benzinom...ne bi trebalo da ga osteti samo mozda nece isprati kako treba.




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users