Jump to content
FAS Goran
Makedonac

Punto mk.1 1.1 8v - štelovanje paljenja?

Recommended Posts

Moze li mi neko reci kako se steluje palenja kod Punta mk1 94god. 1.1 8v. Vidim da kod zamajaca ima neke brojke (0, 5, 10 ,15) i belega i kako to sve da uskladim sa rebrastim kajsom.

Pozdrav.......

Share this post


Link to post
Share on other sites

i mene malo iznenadi pitanje pa reko da proverim mozda ima neko stelovanje, osim onih senzora....

kad spusti sauh malo nestabilno radi dok se lepo ne zagreje pa sam zato pogledao temu da mozda nema neka sitnica za stelovanje

Share this post


Link to post
Share on other sites

ko sto kazu ljudi, nema stelovanja svi parametri su u ECU i u zavisnosti od podataka sa senzora podesavaju se automatski parametri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da treba da se nasteluje pozicija na radilicu i bregastu tako da kod zamajaca ima neke stepeni i nasao sam u neku literaturu da treba da bude na 10 stepena +- 3 i normalno sajbnu na bregastu da bude na belega. Tako da komjuter to ne moze da uradi vec on regulise neke svoje parametre. :yes

Share this post


Link to post
Share on other sites

a kaze li to u toj literaturi kako se radi to i sta se steluje,cime?od devedeset i neke radim fiate i kad to budem naucio da stelujem zatvaram servis :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam punto 1.1 94 8v. Pred neki dan sam smenio dihtung glave posto je bio povredzen kod onaj celicni prsten i ulazio je antifriz u cilindar i auto je trzalo, pomalo gusilo svetila je lampica ona sta lici na diznu sve na svemu kao da mu nedostaje goriva, sva sreca sto nije pomesalo ulje i vodu. Smenio sa dihtung, rebrasti itd. palim auto i sve Ok. Radi dobro ne sveti lampica (diznu)ali kad motor postigne radnu temperaturu on pocinje da gusi a hladan ide ko strela. Dal neko zna u cemu moze biti problem jer je isti siptom kao i ranije dok je bio skinut dihtung ali tada sam nemao parno u auto a sada imam i sudeci po tome mislim da nije opet dihtung vec nesto drugo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je kad montiras rebrasti kajs, znaci zamajac ima belegu i da bude na 10 stepena +-3 ustvari to je pozicija radilice, sajbnu od bregastu isto da bude na belegu i to ti je to. Valjda ne mozes tek tako da stavis rebrasti kajs. I to imalo neka veza sa paljenjem. To pise u Haynes fiat punto.

Pozdrav........

Share this post


Link to post
Share on other sites

pošto vidim da ima majstora, a da ne načinjem novu temu

drugar ima punto 60 1.2 8v 1998. godište, ima ugradjen gas bez kompa onaj klasičan...

Problem je što prvi put ujutru pali i na benzin i na plin, kako oćeš, ali ako ne krene odmah nego sačeka malo da se zagreje, ugasi se i neće više na benzin da upali već samo na plin i to iz par pokušaja uz verglanje oko 5 sekundi! i cim upali posle par sekundi se ugasi!

Sta može da bude u pitanju?!

Share this post


Link to post
Share on other sites

dok je hladan radi pod sauhom i modifikovanom mapom paljenja...a kad se zagreje to stavi u normalu...moze biti puno stvari.

Vidim da si u drugoj temi pitao za paljenje...ova dva problema su ti povezana.

Paljenje se ne moze nastelovati tj moze ali bi morao fizicki da pomeras senzor polozaja radilice a to nije predvidjeno osim ako ne radis neke promene na motoru. Mozes stroboskopom da proveris paljenje cisto da vidis kad je zagrejan i kad dajes gas da li pomera na ranije i da li su vrednosti kako treba da nije nekad neko nesto budzio pa nije stavio odgovarajucu remenicu itd. Najbolje bi bilo da nekom dijagnostikom proveris sve parametre...za pocetak oba senzora temperature (ECT,IAT_) i da proveris sta daju MAP i TPS kad je zagrejan...nije na odmet ciscenje dizne i provera pritiska pumpe goriva .

E da i sad se setih vrlo bitno...kazes i pre skidanja glave isto ...da li je auto uzupcen kako treba ? Ako je ranije prezupcio za zub dva radice ali slabo..a majstor koji ti je radio mozda je samo obelezio gde je sta stajalo i tako vratio a nije uzupcio auto kako treba (samo pretpostavka) ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@sinisa- to je pitanje za TNG deo foruma pa je bolje da to pitanje stavis tamo sigurnije je da ce ti neko dati precizan odgovor

@kekic-to je takozvano zupcenje ili fazenje motora ali se tako ne steluje paljenje.ako ne uzupcis dobro onda ni otvaranje ventila se nece podudarati sa hodom klipa sto neznaci da ces stelovati ventile vec ga ufaziti kako je propisano.istina je da se pogresnim zupcenjem pomera i ugao paljenja ali se ne stelujeo ugao kao kod starijih modela zaokretanjem razvodnika paljenja vec kod novijih modela to radi ECU po zadatim parametrima u programu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok shvatio sam ali mislim da to zupcenje motora ima uticaj na potrosnju ako ne bude dobro nastelovano. Mozes li mi reci kako to treba da bude jer ja sam procitao da to treba da bude 10 stepena +- 3. Da li je to Ok ili nije?

Share this post


Link to post
Share on other sites

u zavisnosti od modela motora neki se uzupcavaju po reperima na remenicama i kajsevima a za neke je potreban specijalni alat.najcesce kod auta koji ne koriste specijalni alat prvi klip treba da je u gornjoj mrtvoj tacki a bregovi na bregastoj u vagi,rastereceni i to je onda nula stepeni kada startujes motor racunar vrsi korekciju paljenja u zavisnosti od optrecenja motora,temperature,polozaja pedale gasa...itd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne moze nula bregaste da se odredi na oko u fazonu "na vagi" pogotovo kad montiras remenicu na kojoj nema reper (a ne postoji alat)...npr aftermarket podesivu za trke itd..al u svakom slucaju ovo sto on pita je najobicnije pretpaljenje koje se strobom proverava (a na starijima steluje) dok auto radi zagrejan na leru i za 99% vozila je od 8-12 stepeni pre gmt i nema veze sa zupcenjem ali covek ocigledno ne zna prakticno dovoljno a cita iz strucnih knjiga pa je u dilemi...

To sto je kolega rekao za zupcenje..ima samo jedan nacin kako se auto zupci a to je kako je dipl. ing. projektovao auto. U principu nula radilice i nula bregaste moraju biti povezane..kaisem ili lancem . Obe stvari imaju remenice na koje naleze zupcasti. Na starijima postoje reperi koji se moraju ispostovati da se auto uzupci kod novijih postoje alati da bi se iskljucile sitne greske proizvdnje remenica kaiseva poklapanja zuba itd. Kod starijih sa razvodnikom koji se moze podesavati je potrebno po uzupcenju bregaste i radilice dovesti razvodnu ruku na otprilike malo pre gmt da bi auto mogao da upali a posle se u radu fino nasteluje na propisano ili vec po zelji gde se zeli veca snaga.

Konkretno na puntu nema opcije da stelujes paljenje. Kompjuter to sam radi. Bitno je da je dobro uzupcen posle toga ti ostaje samo senzori i elektronika koja mozda zeza i zato stroboskopom proveravas kako kompjuter upravlja pretpaljenjem

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kekic-to je takozvano zupcenje ili fazenje motora ali se tako ne steluje paljenje.ako ne uzupcis dobro onda ni otvaranje ventila se nece podudarati sa hodom klipa sto neznaci da ces stelovati ventile vec ga ufaziti kako je propisano.istina je da se pogresnim zupcenjem pomera i ugao paljenja ali se ne stelujeo ugao kao kod starijih modela zaokretanjem razvodnika paljenja vec kod novijih modela to radi ECU po zadatim parametrima u programu

a uvek postoje izuzeci tipa aftermarker,race itd.a isto kod nekih drugih marki postoje razne varijacije zupcenja

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 3/4/2011 at 1:44 AM, yuguar said:

Ne moze nula bregaste da se odredi na oko u fazonu "na vagi" pogotovo kad montiras remenicu na kojoj nema reper (a ne postoji alat)...npr aftermarket podesivu za trke itd..al u svakom slucaju ovo sto on pita je najobicnije pretpaljenje koje se strobom proverava (a na starijima steluje) dok auto radi zagrejan na leru i za 99% vozila je od 8-12 stepeni pre gmt i nema veze sa zupcenjem ali covek ocigledno ne zna prakticno dovoljno a cita iz strucnih knjiga pa je u dilemi...

To sto je kolega rekao za zupcenje..ima samo jedan nacin kako se auto zupci a to je kako je dipl. ing. projektovao auto. U principu nula radilice i nula bregaste moraju biti povezane..kaisem ili lancem . Obe stvari imaju remenice na koje naleze zupcasti. Na starijima postoje reperi koji se moraju ispostovati da se auto uzupci kod novijih postoje alati da bi se iskljucile sitne greske proizvdnje remenica kaiseva poklapanja zuba itd. Kod starijih sa razvodnikom koji se moze podesavati je potrebno po uzupcenju bregaste i radilice dovesti razvodnu ruku na otprilike malo pre gmt da bi auto mogao da upali a posle se u radu fino nasteluje na propisano ili vec po zelji gde se zeli veca snaga.

Konkretno na puntu nema opcije da stelujes paljenje. Kompjuter to sam radi. Bitno je da je dobro uzupcen posle toga ti ostaje samo senzori i elektronika koja mozda zeza i zato stroboskopom proveravas kako kompjuter upravlja pretpaljenjem

Meni je majstor uzupčio na 0,a bio je na 5,a vidim gore da kažu treba na 10 +-3.Šta da radim?Puntić je 1.2 8v 54kw fire motor.

Edited by Igor72

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...