Jump to content

Photo

Stilo 1.9 JTD 115 - postupak zamene rashladne tecnosti (antifriz)


  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1
Milan-BG

Milan-BG

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd, Braće Jerković
  • Interests:Automobili, Muzika, Kompjuteri, Web dizajn, Web Programiranje, Grafički dizajn i.t.d.
  • Garage:Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KS
Interesuje me ako neko zna tacan postupak zamene antifriza, t.j. najvise me zanima postoji li neki sraf ili ventil za ispustanje kompletne tecnosti iz sistema i gde se nalazi.

Trenutno imam neko zeleno cudo koje mi na jeftinom meracu pokazuje da trpi do oko -24...nervira me prvo sto je zelen drugo sto znam da ide G12/G12+ koji je crven pa bih hitno da ga zamenim.

Naravno imam nameru da sipam ovo na slici :thumbup:

Posted Image

#2
Mihailovic

Mihailovic

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 925 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • Garage:Lybra 1.9 JTD 115 SW
Šraf ne postoji.

Postupak je sledeći:
1. Otvara se čep prelivne posude
2. Vadi se crevo sa donjeg dela hladnjaka. (Pripremiti odgovarajuću posudu u koju će se izliti tečnost)
3. Otvara se slavina za ispuštanje vazduha na gornjem delu hladnjaka
4. Otvara se slavina gumenom crevu koji ide ka radijatoru u kabini.
5. Otvara se slavina cevi iznad glave motora.


Kad se tečnost dobro ocedi, onda:

1. Vraća se crevo na donji deo hladnjaka i steže novom šelnom (onu fabričku nećeš moći da namestiš ponovo)
2. Postepno se u prelivnu posudu uliva prethodno pripremljena rashladna tečnost (rastvor destilovane vode i paraflua 50:50)
3. Kad počne da curi iz pojedine slavine - slavinu zatvoriti.
4. Naliti rashladnu tečnost do oznake max na prelivnoj posudi
5. Zatvoriti čep prelivne posude.


Startovati motor i pustiti da radi u mestu dok se ne dostigne radna temperatura. Najbolje je sačekati da se uključi ventilator. Tokom zagrevanja motora moguće je da nivo tečnosti opadne, zbog izbacivanja zaostalog vazduha iz instalacije. Pratiti proces i kontinualno dolivati rashladnu tečnost do oznake max.


Ovo je prepričana procedura kakva je opisana u softveru eLEARN za Stilo 1.9 JTD. Ja imam Lanću Libru 1.9 JTD, i planirao sam za viked da ovo odradim i da slikam, pa da ukupnu proceduru postavim na podforumu "Uradi Sam"

Edited by Mihailovic, 09 December 2010 - 17:29.


#3
Milan-BG

Milan-BG

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 59 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd, Braće Jerković
  • Interests:Automobili, Muzika, Kompjuteri, Web dizajn, Web Programiranje, Grafički dizajn i.t.d.
  • Garage:Fiat Stilo Multiwagon 1.9 JTD 115KS
Hvala puno na detaljnom objasnjenju :thumbsup:

#4
tahir

tahir

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak, trenutno imam permant, ali imam problem sa pregrijavanjem na duzem putu, pa me zanima da li je moguce da je do tog? hvala

#5
mikisxy

mikisxy

    TiM Servis

  • Moderator
  • PipPipPip
  • 3612 posts
  • Gender:Male
  • Location:beograd,cukarica
  • Interests:automobili,F1,rely,elektronika
  • Garage:xsara 2.0hdi,punto 1.2
a jel taj permant podleze G11 ili G12 standardima za rashladne tecnosti?ako ne prosipaj to da ne nagrize pola delova

#6
tahir

tahir

    Il Nuovo

  • Members
  • Pip
  • 19 posts
eh jos kad bi znao, boce su zavrsile negdje u smecu, jedino da odem ponovo tamo gdje sam uzeo pa vidim! A jel to znaci da ne moze uticati na pregrijavanje ako je permant a ne antifriz?

#7
neshaoct

neshaoct

    Abarth

  • Administrators
  • 23720 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd, Rakovica
  • Garage:Stilo 1.9 MJet 140

ljudi pozdrav, imam stilo 1.9jtd 115ps zanima me samo koja tecnost se sipa u hladnjak...


Fiat Stilo
Allestimento: 1.9 JTD 115 KS

Coppa motore e filtro: Selenia WR 5W-40 - 4.7 L
Impianto raffreddamento motore: Paraflu UP - 7.3 L
Impianto freni e frizione: Tutela TOP 4 - 0.52 L
Cambio e differenziale: Tutela Car Technyx - 1.65 L

http://www.fiat-lanc...showtopic=33480

Pola voda, pola Paraflu. :thumbup:

Oko radne temperature, ova tema:
http://www.fiat-lanc...showtopic=28305

#8
Jim9

Jim9

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 178 posts
Evo pre par dana zavirivao pod haubu drugarima koji takodje imaju Stilo JTD i njima je tecnost crvena.E pa meni je plava?
Merio sam i trpi izmedju 25-30 ali kao sto rekoh nije crvena nego plava.Pa jel to steti nesto ili vec sta?
Ja sam laik ali valjda u Stilu ide ova za aluminijumske hladnjake,pa rekoh da mi ne nagrize hladnjak ili nesto slicno.
Gore na haubi pise Paraflu plavim slovima pa sad,... :)

#9
Lyon

Lyon

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 258 posts
  • Gender:Male
  • Location:BGD
  • Interests:Psihologija, Istorija, Priroda, Automobili
  • Garage:Stilo 1.9 JTD
Nemaj brige. Crveni paraflu je samo nova, unapredjena i bolja verzija plavog. Dakle, sve je ok.

#10
Jim9

Jim9

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 178 posts
Hvala na informaciji.
Sledece zime cu zameniti tecnost.

#11
Goran a.

Goran a.

    AMS Goran

  • Members
  • PipPip
  • 288 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • Garage:Z 128
Ma sta aluminijumske hladnjake i glave....pa to je prica iz 70-ih i 60-ih godina....nadjite mi auto sa mesinganim hladnjakom I sa gusanom glavom pa da ne mora "normalan" antifriz....Sva kola danas imaju Al hladnjak i Al glavu izuzev nekih dizela sa gusanom glavom i u ta kola se moze sipati bilo koji antifriz koji danas imate da kupite jer svi zadovoljavaju sve propise i norme inace ih ne bi bilo na trzistu.

A oko ne mesanja kao ne treba mesati g11 i g12 tj plavi i crveni...a sta je sa zutim iz renoa..original...a ljubicasti g12+ za wagene koji moze da se mesa sa svakim....sve to kao na papiru fino...a ja imam musterija kojima kad pusta negde hladnjak itd sipaju sta god stignu i sta nadju na pumpi i tako teraju godinama jer nemaju "psihickih" para za Ladnjak i zamenu i nikad im auto nije penio i pregrevao se itd ...te sam ja svatio da su to samo veliki marketinski trikovi kompanija.

Poenta svakog antifriza je da spreci koroziju ..jer voda pomaze koroziju bloka pa pravi blato...i da spreci zamrzavanje...jedino bitno je menjati ga na dve godine i svi ce biti zadovoljni. Mozda ce me neko ispljuvati zbog ovoga al sta cu.

#12
Kejd

Kejd

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 417 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kotez - Glavni grad Beograda
  • Garage:Fiat Stilo, 1.9 JTD.
Da li je normalno da s' vremena na vreme opadne nivo tecnosti u posudi sa antifrizom (ona posuda gde ima min i max oznake)??? Nisam siguran ali cini mi se da leti moram da dolivam G12 a zimi ne.

#13
neshaoct

neshaoct

    Abarth

  • Administrators
  • 23720 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd, Rakovica
  • Garage:Stilo 1.9 MJet 140
Pogledaj na hladnjaku ima li tragova da curi...jer nema šanse da ne vidiš tragove crvene boje, tj. boje antifriza. Isto važi i za šelne na crevima...vidi ima li tragova, mada tu ispari lakše i brže. :thumbup:

#14
Kejd

Kejd

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 417 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kotez - Glavni grad Beograda
  • Garage:Fiat Stilo, 1.9 JTD.
Da ne otvaram novu temu, a ne nadjoh temu sa adekvatnim naslovom...

Procureo mi je hladnjak pre neki dan...trebaju mi saveti...

Do sada sam uz konsultaciju u servisu sipao Wurth sredstvo za zaptivanje hladnjaka HP i primetio sam da jos curka, postupio sam po uputstvu, sipao u cance celu bocicu ali izgleda da nije pomoglo, ili mozda nije procirkulisalo sredstvo kroz sistemm kako dolikuje...?

U svakom slucaju ovaj minus me istera iz pameti....

#15
neshaoct

neshaoct

    Abarth

  • Administrators
  • 23720 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd, Rakovica
  • Garage:Stilo 1.9 MJet 140
Ta sredstva ne mogu da pomognu uvek, odnosno hladnjak dođe u takvo stanje kada mu više nema prve pomoći i jednostavno mora da se zameni. :thumbup:

#16
Kejd

Kejd

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 417 posts
  • Gender:Male
  • Location:Kotez - Glavni grad Beograda
  • Garage:Fiat Stilo, 1.9 JTD.
Zanimljiva stvar je ta, koju nisam pomenuo, ni u jednom momentu se nivo rashladne tecnosti u posudi nije pomerio, tj nije zafalilo...cak je bilo i preko maximuma, sada kada sam dolio taj Wurth bilo je poprilicno preko maximuma, pa ne znam da li auto ima sistem izbacivanja viska tecnosti, pa se to manifestuje kroz curkanje na nekom odredjenom mestu...?

#17
mario-stilo

mario-stilo

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 269 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • Garage:Stilo 1.9jtd
Imam jedan problem, posto je doslo vreme zamene antifriza na Stilu jtd, i znam da treba da se skida donje crevo sa hladnjaka da se ispusti tecnost.. Eee sad, gde pronaci one selne sto stezu crevo,NISU KLASICNE SELNE, nego neke sto se uvlace u onaj plasticni prsten na hladnjaku.. prosle godine smo tu selnu nabudzili nekako, ali ove godine ima da se raspadne kad je skinem... bio sam u Ap sportu i po nekim radnjama nemaju ih?

#18
Mijailović P.

Mijailović P.

    ex zulurbr

  • Members
  • PipPipPip
  • 3932 posts
  • Gender:Male
  • Location:ZR
  • Garage:stilo 1.6 16v-5D 2001+TNGsekvent
Nije mi ovo sasvim jasno pa ako bi mogao da postavis slicicu ... Imam te reducire sto se nalaze izmedju hladnjaka i creva a selne po potrebi , kad se originalne zeznu , stavljam obicne.

#19
mario-stilo

mario-stilo

    Regolari

  • Members
  • PipPip
  • 269 posts
  • Gender:Male
  • Location:Beograd
  • Garage:Stilo 1.9jtd
Posted Image

izvinjavam se, moja greska, ta famozna selna drzi tu redukciju na hladnjaku, na koju nailazi crevo, aa pre nje ide obicna selna... izvinjavam se jos jednom...

Edited by neshaoct, 25 October 2012 - 15:21.
popravljen link za sliku


#20
Mijailović P.

Mijailović P.

    ex zulurbr

  • Members
  • PipPipPip
  • 3932 posts
  • Gender:Male
  • Location:ZR
  • Garage:stilo 1.6 16v-5D 2001+TNGsekvent
Ae... kakve slicice ! ;)
Za to sto tebi treba ne znam gde i kako naci. Ja imam kompletne reducire jer sam nedavno menjao hladnjak. Ako ti treba a ne mozes naci ... :sorcerer:




0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users