Jump to content
FAS Goran
sasa_vu

Novi modeli Fiata u Kragujevcu

Recommended Posts

Beograd --

Kompanija Fiat automobili Srbija od kraja 2011. proizvodiće u fabrici u Kragujevcu dva nova modela - nove verzije automobila Fiat Idea i Lancia Musa.

Predsednik Upravnog odbora Fiata Serđo Markione to je objavio juče na konferenciji za novinare povodom tromesečnog bilansa Grupacije.

Dva monovolumenska vozila, koja se sada proizvode u fabrici Mirafjori u Torinu, pripadaju klasi L 0, napravljeni su na platformi Punto Evo, a proizvodiće se s raznim verzijama motora i sa pet ili sedam sedišta.

B-92

Blic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiat Idea i Lancia Musa jesu na istoj platformi :whistle: i prilicno slicni po koncepciji,obliku i osnovnim linijama :coffee: pa je i logicno :yes da se rade na istoj traci,odnosno u istoj fabrici,posto pretpostavljam da i dele dosta zajednickih delova

zL7xS.jpg zLa20.jpg

Oba automobila su jako interesantna :D i nadasve prakticna ;) ,a po meni i lepa :yes za tu klasu mikro-venova,pogotovu Musa :p

Bio bi to ogroman uspeh i napredak,kada bi se to i zaista ostvarilo :whistle: a da li ce tako i biti-zivi bili pa videli :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da nisam kupio cromu kupio bih ideu.valjda je ovo dokaz da se ne bih z....ao!samo ako bude bice sjajno! :thumbsup:

jos da verzije motora budu 1,4 mjet :clap:! gde ces vise...

Edited by tikvaton

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, u zemlje treceg i x sveta sa losim putevima i jos gorom plateznom moci ... uz napomenu da se kod nas ništa ne proizvodi već samo sklapa od setova iz IT :wallbash: :wallbash: :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako je meni išta jasno iz prvog dela vesti, pa potom iz potonjeg - jasno je da će nešto da se proizvodi. Kakav nov automobil, kad se ovi automobili već proizvode? (koliko mi se na nejasnoj fotografiji čini Idea je restilizovana a Muza ista kao što je bila, možda nešto farovi)

http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.69.html:293372-Kragujevac-Novi-modeli-Fiata

Dragi komšija (Phantom) - nek ga izvoze gde god hoće, samo da narod radi. A šrafciger industrija i nije tako neisplativa rabota. Setimo se samo slovenačkih proizvoda. Svi su bili po principu "šrafcigera"..i evo danas Slovenci bolje stoje od Austrijanaca! Uostalom oni Korejanci u Rači kragujevačkoj će verovatno da trpaju neke žice u ta vozila, pa raznorazni plastičari, pa tapetari... Ono što sigurno nećemo da pravimo su motori i limovi koji će stozati iz Italije. (a i bolje) thumbup.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je ova Fijatova najava dobra vest, skoro da ne mogu da verujem. Ali sa Italijanima se nikad ne zna, imaju oni velikih problema sa svojim sindikatima, sve sad gledaju i kroz prizmu tog partnerstva sa Krajslerom, pa ko zna šta će biti na kraju.

Blic: "Novi model proizvodiće se u dve verzije - sa pet ili sedam sedišta. Verzija sa pet sedišta biće klase Mercedesa A, dok će veći model biti mini ven klase Citroena Picasso ili Opela Zafire."

Po ovom ispada da će se i naslednik multiple proizvoditi u Kragujevcu! Ako će to biti ta veća verzija koja je pandan pikasu, zafiri i seniku. Do sada se multipla (kao i idea i musa) proizvodila u Mirafjoriju http://www.mirafiorimotorvillage.it .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni je ova Fijatova najava dobra vest, skoro da ne mogu da verujem. Ali sa Italijanima se nikad ne zna, imaju oni velikih problema sa svojim sindikatima, sve sad gledaju i kroz prizmu tog partnerstva sa Krajslerom, pa ko zna šta će biti na kraju.

Danas je stila i vest da se njihova Vlada buni zbog izmestanja proizvodnje....A Markioni je rekao da bas hoce da je izmeste jer im treba neprekidan proces rada, a ne kao u Italiji malo malo pa strajk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

da, u zemlje treceg i x sveta sa losim putevima i jos gorom plateznom moci ... uz napomenu da se kod nas ništa ne proizvodi već samo sklapa od setova iz IT :wallbash: :wallbash: :whistle:

Pogledaj malo bar ovaj deo Foruma, pa ćeš videti vesti o dolasku Fiatovih kooperanata...koji će upravo praviti delove ze te nove modele. Zašto je i napravljena nova industrijska zona od preko 40 hektara, nego upravo za kooperante?

I još jedna stvar...nije teško shvatiti da njima odgovara da kooperanti rade u Srbiji, a ne da dovlače delove iz Italije, jer za novac koji ide jednom njihovom radniku u nekom gradu u Italiji, u Srbiji može platiti bar tri radnika. Nema tu nikakve zavere da se nešto ne pravi u Srbiji, već je njima u interesu da se što više proizvodnje lokalizuje...jer se tako dodatno pojeftinjuje, tj. povećava njihov profit.

Inače Lancia nije brend koji ide u zemlje trećeg sveta..on je oduvek bio najskuplji u Fiatovoj grupaciji. Imaš predrasude...koje se lako rešavaju dodatnim informisanjem.

Da je Fiat ovde rešio da pravi neki potpuno nov model (koji do sada nije postojao), onda je to tzv. low budget automobil...konkurent Daciji i sl. Međutim, Lancia Musa je najprodavaniji model kod Lancie...to je model koji je nosilac njene prodaje već godinama...itd, itd...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema vise vozila za siroke narodne mase uz subvencionisane kredite.OVo je sve za izvoz.Mozda par stotina ce se prodati u Srbiji godisnje.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat%20logo.jpg

Italijanska vlada oštro se protivi odluci Fiata da novi model proizvodi u Srbiji umesto u Italiji, izjavilo je više italijanskih ministara.''U ovom kriznom momentu... nije prijatno čuti kada se priča o izmeštanju. Moramo da zatražimo i od vlade i od države da se angažuju kako bi favorizovali rast i razvoj, a tek potom da razmišljaju o proizvodnji u inostranstvu. To je nedopustivo'' -izjavio je ministar za evropska pitanja Andrea Ronki.

Kako prenose mediji, predsednik Fiata Serđo Markjone je najavio da će ta kompanija proizvodnju novih modela Fiat Idea i Lancia Musa prebaciti u Srbiju zato što je u Italiji imala problema sa sindikatima, a u Kragujevcu može da obezbedi nesmetanu i sigurnu proizvodnju. Italijanski ministri ocenjuju da ''to liči na letnju doskočicu ili prisilu'', ali se najavljuje vrlo čvrst otpor Fiatovoj ideji da se ta mogućnost konkretizuje.

U intervjuu koji danas objavljuje Stampa, potpredsednik Privredne komore za izvoz Adolfo Urso ocenio je Fiatove namere da proizvodi novi model automobila u Srbiji kao ''neprilične'' i pozvao na obnavljanje pregora.

Ministar pravde Roberto Kalderoli i član populističke Severne lige, ocenio je da niko ne može da koristi državnu pomoć, ubire profit ''i da zatim ode a da ne plati račun''.

Italijanski premijer Silvio Berluskoni rekao je u petak da bi voleo da kompanije ne prave izbore ''na uštrb italijanskih radnika'', reagujući na najavu Fiata da će proizvodnju dva modela automobila izmestiti u Kragujevac.

''U slobodnoj ekonomiji i u slobodnoj državi jedna industrijska grupa je slobodna da lokalizuje svoju proizvodnju gde je to za nju najzgodnije'', rekao je Berluskoni tokom zajedničke konferencije za novinare sa ruskim predsednikom Dmitrijom Medvedevim. Ali, italijanski premijer je dodao ''Nadam se da se to neće raditi na uštrb proizvodnje u Italiji i italijanskih radnika''.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

da imam predrasude prema celoj priči - imam, ali isto tako nisam nerazuman čovek da me se nemože argumentovano ubediti da promenim stav, dakle :

1. od kako imam Punta (još malo će 2 god) jedno 10-puta sam zvao i KG i Fas da mi kažu cenu nekih plastičnih delova i delova enterijera - međutim uvek je odgovor mi to nemožemo -probajte na otpadu, jer se to neproizvodi kod nas već dolazi u lotovima iz IT i ovde se sklapa (dakle plastika i sedišta :wallbash: )

2. najavljeno je da je već sada (jul 2010) trebalo da silazi oko 150 000 kola sa traka u KG - gde su :question: (ok seka, deka i večita priča da mi sve komplikujemo... ) ali ni žabari nisu cvećke u ovoj priči ...

3. čitam danas u Politici od najavljenih milijardu eur 400 mil daje EBRD (dakle kreda koju ćemo mi da plaćamo) + 250 mil eur direktno iz budžeta Srbije, dok će se Fiat valjda smilovati da do kraja 2011 investira velikih 350 mil eur :rant:

4. naravno ni naši biseri iz Vlade ili KG, nisu otkupili to Korman polje već će ga oduzeti narodu ko da su najbolja zlatna staljinova vremena po ceni 1 kopejka/hektar !!!

5. uz ovolike subvencije koje dajemo - ubeđen sam da je došao Hyundai, Kia, Cherry ili neki švaba do sad bi već pravili ( a ne sklapali) Space shuttle :harhar::clap:

Share this post


Link to post
Share on other sites

FAS je do pre par meseci imao manje od 30 zaposlenih. Naravno da nisu mogli ništa da završavaju oko delova, jer nisu ni imali ljude. Greška je što su svi odmah pomislili (pa i ti) da je Fiat odmah došao u punom kapacitetu i da odmah može sve...

Da, sigurno je bilo realno očekivati da u momentu kada se fabrike automobila zatvaraju po svetu (svi su ih zatvarali), Fiat u Srbiji pravi na stotine hiljada automobila. Pa, kome bi ih prodao?

Nema više komunizma tj. da se pravi samo proizvodnje radi, nego se pravi jedino, samo i isključivo ako ima nekoga ko bi to kupio. Sada je još lošija situacija jer su po Evropi ukinute subvencije za kupovinu novih automobila, a tržište se nije vratilo na nivo pre krize...

Bolje da čitaš delove Ugovora (proguglaj novine iz perioda kada je potpisivan, kao i njegov kasniji aneks) sa Fiatom, nego da čitaš ono što danas piše neki novinar.

EBRD daje kredite svima...pa i Fiatu. Zašto si odmah pomislio da će Srbija da se zadužuje čim si čuo za EBRD...

The EBRD provides project financing for banks, industries and businesses, both new ventures and investments in existing companies.

Narodu se ništa ne uzima...to su nekada komunisti radili. :whistle:

Plaća se.

Nije niko lud da se nateže sa ljudima koji bi odmah podigli cenu u nebesa za svoje njive jer znaju koliko je to državi važno. To je ista situacija kao kad se od ljudi otkupljuje zemlja kuda treba da prođe autoput, ili kao kad se ljudi iseljavaju u okolini površinskog kopa Kolubara...gde su čitava sela i varošice nestale u proteklim decenijama. Državni interes...i nema onda ''neću da prodam'', ili ''hoću milion eura za pola hektara moje njive''.

Proguglaj kako je npr. VW postao vlasnik Škode. Vidi npr. da li je VW preuzeo i dugove Škode...ili nije. Ako nije, vidi ko je preuzeo milijarde dolara duga koje je Škoda tada imala...

Svi su davali povlastice kako bi privukli tako važne investitore. A, ti ostali proizvođači automobila koje pominješ...niko im ne brani da dođu i oni u Srbiju, samo nešto ne znam da su se otimali da dođu. Kamo sreće da i oni dođu, pa da se i njima daju subvencije... :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

36138-fiat%20punto%20classic.jpg

Italijanski ministar za socijalnu zaštitu Mauricio Sakoni ugovorio je za 28. jul sastanak Fiat grupe i sindikata, čiji su se odnosi dodatno pogoršali najavljenim izmeštanjem proizvodnje novog modela u Srbiju.

Sakoni je zatražio od Fiatovog direktora Serđa Markjonea da ne donosi sam odluku o proizvodnji novog Fiatovog modela automobila u Srbiji. Ministar je takođe ocenio da postoji neodložna potreba ''da se sa predstavnicima sindikata razgovara o tome kako će se koristiti pogoni u Italiji''. Sastanak čelnika Fiat grupe i sindikata biće održan u prostorijama regionalnih vlasti Pijemonta u Torinu.

U međuvremenu, Wall St. Journal piše da je vodeći sindikat koji predstavlja radnike bivše Zastavine fabrike izrazio sumnje oko Fiatovih planova proizvodnje automobila u Srbiji. Sindikat sumnja ''jer je Fiat promenio planove tri puta za godinu dana''.

Taj poslovni dnevnik piše da proizvodnja u srpskoj fabrici stoji i da je neprodato više od 4.500 automobila.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Torinu održan sastanak čelnika Fiata i sindikata

fiat%20logo.jpg

Generalni direktor Fiata Serđo Markjone ocenio je danas da premeštanje proizvodnje novih modela automobila te kompanije u Srbiju neće biti na štetu italijanskog postrojenja Mirafjori u Torinu. ''Proizvodnja monovolumena 'L O' neće štetiti fabrici Mirafjori'', rekao je Markjone na sastanku čelnika Fiat grupe i sindikata održanom u prostorijama regionalnih vlasti Pijemonta u Torinu, gde je sedište velikog italijanskog proizvođača automobila, preneli su italijanski mediji.

Na današnjem sastanku, generalni direktor Fiata govorio i o planovima te grupe o osnivanju ''Fabrike Italija'', kako je rekao, ''jedine kompanije koja će investirati 20 milijardi eura u tu zemlju''.

''Mi ne pretimo, ali nismo spremni da dovedemo u opasnost opstanak kompanije. Moramo imati garancije da fabrike mogu da funkcionišu'', poručio je Markjone, ukazujući da postoje alternative za obezbeđivanje proizvodnje u torinskoj fabrici. Sastanku su prisustvovali i italijanski ministar rada Mauricio Sakoni, predsednik regiona Pijemont Roberto Kota i gradonačelnik Torina Serđo Kjamparino.

Gradonačelnik Torina upozorio je da bi industrijski plan, u ekonomskom pogledu, ''bio neodrživ'' ako bi bila ugašena proizvodnja u fabrici Mirafjore, prenela je Ansa.

Predstavnici sindikata na sastanku su ponovili svoje protivljenje premeštanju proizvodnje u druge zemlje.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po ovoj poslednjoj vesti :coffee: ,ovi iz uprave Fiata izgleda stvarno imaju muda :yes

a opet da li ce sve to do kraja biti bas tako :question: ,ili ce ipak biti napravljeni neki kompromisi i ustupci Italijanskoj vladi i njihovim radnicima-vreme ce pokazati :whistle:

Ko zna mozda bude neke koristi :( i od poslova i ugovora koje Fiat ima sa Amerima(Krajslerom) :o pa uspe da uposli i nase i italijanske radnike,na opste zadovoljstvo,mada konkurencija je jaka a vremena su teska,a trziste i ekologija postavljaju sve strozije zahteve svakodnevno :unsure: .

Takodje u celoj toj prici ne treba zaboraviti da Fiat ima i proizvodne pogone u Poljskoj,Turskoj i Juznoj Americi,sve to treba dobro organizovati :whistle: ,a da ne pukne po nicijim ledjima :vava:

Share this post


Link to post
Share on other sites
I Multipla iz Šumadije

FIAT će u torinsko-srpskoj kompaniji proizvoditi tri nova modela, ako sondaža terena u zemljama CEFTA i MAGREB pokaže da na tom prostoru može da se proda više od 30.000 porodičnih dostavnih automobila, koji se koriste i kao dostavna vozila za manje trgovine.

U tom slučaju bi se u srpsko-torinskoj kompaniji, pored modela FIAT Idea i Lancia Musa, proizvodilo i mini-ven vozilo - Multipla, saznaju "Novosti".

Konačna analiza tržišta za plasman porodičnog dostavnog vozila u okolnim zemljama i Africi biće poznata već početkom jeseni, a prve procene pokazuju, da bi novi treći kragujevački model mogao da nađe i do 70.000 kupaca, samo na ovom prostoru.

Čelnici ove italijanske grupacije najavili su da će krajem 2011. godine, kako je to predviđeno ugovorom o strateškom partnerstvu sa državom Srbijom, početi proizvodnju dva nova modela. “Novostima” je potvrđeno da će se oni proizvoditi u 240.000 primeraka, a 95 odsto proizvodnje će se izvoziti. Pored dva nova modela, proizvodiće se i “Zastavin” miraz u zajedničkoj kompaniji - Punto, sve dok na tržištu postoji potražnja za 30.000 primeraka godišnje.

Tržišta okolnih zemalja i severne Afrike, u julu su pokazala veliku zainteresovanost za taj model, pa je moguće da će se već 2012. godine u kragujevačkoj fabrici automobila proizvoditi četiri modela i da će krajem te godine proizvodnja dostići i oko 300.000 automobila godišnje. Punto i Multipla model se neće proizvoditi ispod 30.000 primeraka.

Karakteristike

Multipla je u Italiji najpopularnije taksi vozilo. Proizvodi se sa šest sedišta i ima prostran prtljažni prostor. Ne spada u jeftine automobile, i samo tokom akcija se može kupiti po ceni od oko 14.000 evra. Ako se proizvodi u Kragujevcu, i postane domaće vozilo, cena bi, kažu stručnjaci, mogla da bude manja za dve hiljade evra.

http://www.b92.net/automobili/vesti.php?yyyy=2010&mm=08&nav_id=449714

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ako se obistini vest o proizvodnji Muse i Idee mislim da ce za nase trziste i kragujevacku fabriku to da bude pun pogodak. Oduvek mi je bila cudna tvdoglavost doskorasnjeg generalnog uvoznika da ova dva modela ne ponudi nasem trzistu, a prema plateznoj moci i realnim potrebama mislim da su idealni za prosecnu sprsku pordicu. Takodje, poznato je da je Musa model koji je izvukao Lanciu iz velike krize, prvenstveno prodajom na njihovom domacem trzistu a uz velike mabicije koje Fiat pokazuje, verujem da ce da osvoje i ostala.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U Kragujevcu počela proizvodnja platforme novog modela Fiata

fiat%20logo.jpg

U pogonu karoserije montirani su novi roboti i počela je proizvodnja platforme za novi model Fiatovog automobila, a od kraja oktobra će početi da se sklapa kompletna šasija.

- Probna serija od 400 automobila će biti gotova do kraja godine, i posle svih probnih ispitivanja taj automobil će ući u serijsku proizvodnju - rekao je Mlađan Dinkić nakon obilaska fabrike automobila u Kragujevcu. Potvrđeno mu je da će novi model Fiatovog automobila biti predstavljen u martu naredne godine na sajmu u Ženevi. Poslovodstvo kompanije FAS-a upoznalo je Dinkića sa svim građevinskim radovima i novom kotlarnicom, postrojenjem za prečišćavanje otpadnih voda. Do sada je u kragujevačku fabriku uloženo 850 miliona eura, a do kraja godine će premašiti milijardu eura.

Masovna proizvodnja automobila kreće na proleće, a trenutno je na gradilištu FAS oko 2.000 radnika iz cele Srbije.

- Menadžeri Fiata su me uverili da će automobil koji će biti predstavljen u Ženevi biti napravljen od 80 odsto delova proizvedenih u Srbiji. To će biti kragujevački automobil, jer se pored postojećih šest dobavlja delova koji grade svoje pogone javile još tri fabrike koje će da proizvode delove za Fijat - izjavio je Dinkić. Automobil koji će se praviti u Kragujvcu neće biti jeftin, već će prema svom kvalitetu i karakteristikama dospeti u visoku "B" klasu. Namenjen je pre svega izvozu na svetsko tržište, a u Srbiji će, kako procenjuje menadžment Fiata, biti prodato samo jedan odsto proizvodnje.

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

što je sa zastavom 10 da lise ona uopće proizvodi, i što trenutno silazi sa traka ????

Ako misliš na logo ''Zastava 10 licence by FIAT'' - :no

:lol: :lol: :lol:

Možda samo kao rezervni deo. :D

Edited by kvaka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zastava 10 se odavno ne pravi, odnosno to što se pravi se sada zove Punto Classic.

Nakon početka obimnijih radova na fabrici nema ni njegove proizvodnje, ali se može kupiti jer je pre početka građevinskih radova na halama fabrike napravljena dovoljna zaliha novih Puntića.

Kada počne proizvodnja novog modela iz Kragujevca, Punto Classic će se i dalje proizvoditi. Direktor Fiat Automobili Srbija izjavio je novinarima pre par nedelja da planiraju proizvodnju Punta Classic i tokom 2012. godine, a da će broj proizvedenih automobila zavisiti od potražnje tržišta. :thumbup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

fiat%20plakat.jpg

Fiat automobili Srbija otvorila je u Kragujevcu novu fabriku automobila. Reč je o najvećoj investiciji u Srbiji u proteklih nekoliko decenija. Otvaranju prisustvovali premijer Srbije Mirko Cvetković i prvi čovek grupacije ''Fiat-Krajsler'' Serđo Markione.

U Kragujevcu je otvorena fabrika Fiat automobili Srbija (FAS), zajednički projekat Vlade Srbije i Fiata. To je najveća investicija u Srbiji u proteklih nekoliko decenija, vredna oko milijardu eura od koje se očekuje da značajno doprinese oporavku domaće privrede.

fiat%20500l%20334.jpg

Na prvi model Fiata 500 L potpisali su se premijer Srbije, prvi čovek grupacije ''Fiat-Krajsler'' Serđo Markione i generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara.

fiat%20500l.jpg

U zajedničkom privrednom društvu, gigant iz Torina ima 67, a država Srbija 33 odsto udela. U istoj srazmeri je ta velika investicija u Srbiji finansirana, a po istom principu deliće se i prihodi. Fabrika automobila u Kragujevcu projektovana je za proizvodnju oko 300.000 automobila godišnje, a trenutno je opremljena za proizvodnju oko 200.000 vozila. Kompleks u Kragujevcu prostire se na oko 1.4 miliona kvadratnih metara, od čega je više stotina hiljada kvadrata pod krovom, što je najveći objekat te vrste u jugoistočnoj Evropi.

Kao podrška FAS-u u Kragujevcu, u istom gradu su i tradicionalni Fiatovi dobavljači i kooperanti: ''Manjeti Mareli'', ''Sigit'', HTL i ''Džonson kontrol'', koji su svoje pogone izgradili na mestu bivše kasarne u Grošnici, a nju je za potrebe kompanije ustupilo Ministarstvo odbrane Srbije. Generalni direktor FAS-a Antonio Ćezare Ferara ranije je najavio da će serijska proizvodnja modela 500 L početi u pogonima fabrike u Kragujevcu tokom sledećeg meseca. Markione je početkom marta na svetskoj premijeri Fiata 500 L na Međunarodnom salonu automobila u Ženevi rekao da će naredne godine Fiat prodati 160.000 automobila novog modela.

fiat%20500l%202.jpg

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...