Jump to content
FAS Goran
banjo1990

Fiat Punto 1.9 JTD - senzor položaja radilice, immobiliser

Recommended Posts

Mozda je nekome poznato da sam imao problema sa startovanjem motora i da je sve ukazivalo na alarm. Medjutim problem alarma je otklonjen a i dalje mi se ponekad javlja problem sa startovanjem i to zagrejanog motora(vecinom posle malo ostrije voznje). Problem nestaje sam od sebe nakon sto se motor ohladi gledano po pokazivacu temperature na 1/4 mernog podrucja. Ovaj opis je proveren vise puta i motor je uvek startovao nakon polusatnog hladjenja.

Radio sam dijagnostiku kod majstora i receno mi je ali ne sa sigurnoscu da je u pitanju ili senzor polozaja radilice ili immobiliser.

Jedan od elektronicara koji se bavi elektronikom na teskim vozilima i gradjevinskim masinama mi rece da je u 90% slucajeva u pitanju losa kontaktna veza na nekim sekcijama. Da li neko zna gde se tacno nalazi senzor polozaja radilice i kako bih mogao te kontakte isproveravati??? Napominjem da se motor nikad nije zagrejao iznad radne temperature i da se problem desava posle malo vecih naprezanja npr. voznja uzbrdo na visim obrtajima itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

senzor polozaja radilice sa zadnje strane motora,do menjaca malo iznad visine poluosovine usrafljen toreks 40 srafom.najcesce nema problema sa tim sekcijama vec jednostavno rikne senzor,simptomi su takvi kako si opisao

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala na odgovoru!!! Sad mi nije jasno kako moze da radi, pa ne radi??? Moja logika je ako crkne onda je crko skroz. Kako ga mogu testirati pre kupovine novog da budem siguran da ne bacam pare dzaba. Posto se to desava kada su temperature malo povisene neko osnovno znanje iz elektronike mi govori da je tada otpor povecan, a time i slab signal pa sa sam zakljucio da je tu problem. Da li mozda znas da li on radi na principu indukovane struje ili eventualno neka opticka varijanta tipa rada stroboskopa??? Mozda lupam gluposti ali moram da pitam???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riknuo je, tako se svima ponaša...tj. kada je zagrejan motor, pravi problem...sačekaš se da se motor ohladi i onda sve bude ok...dok se opet ne zagreje... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok! Hvala! Valjda cu resiti problem pre 11. :thumbsup: da puntisa bude skroz spreman!!! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo, ovde ću da napišem moje iskustvo, pošto u naslovu stoji "senzor" polažaja radilice, tj broja obrtaja ili kako se već sve u žargonu zove...

Simptomi...

Seckanje, gašenje, nagli pad obrtaja, najčešće se javlja u gradskoj vožnji kreni-stani, u trenutku se pojavi lampica engine chek ali je kompjuter ne pamti kao grešku, nemogućnost da se ponovo upali (kao da ima blokadu motora), kad se ohladi bude sve OK neko vreme...

Ovde je problem što na dijagnostici to ne može da se otkrije...

Ja danas kod majstora, on nakači lap-top i lepo mu napiše piše, broj očitanih (zapamćenih) greški: 0

Jedino što je primetio je kad se kompjuterski prati broj obrtaja (dok ga turira), a ne na obrtomeru automobila, je da u jednom trenutku, kad pusti papučicu gasa, kompjuter na trenutak pokaže "nula obrtaja"...

Odem, kupim, zamenim... Vrlo se lako menja... Pet minuta posla...

Sad ga pratim dalje, videćemo da li je to to... Za svaki slučaj sam isključio alarm, da ne razmišljam da nije do njega...

A' da, marka senzora je Facet, kupljeno u Impex Autu, cena 2.550, 00 din...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jel zna neko gde se nalazi senzor radilice kod punta 1.2 8v  ?  Znacila bi mi slika mnogo jer ima kablova od plina milion pa da ne pogresim nesto .
 

Inace motor od jedanput nece da upali vergla ali nece da startuje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skroz dole kod radilice. Ne mozes da promasis. Ako se neko ne javi dok jedem za 5-6min cu ti slikati.

On 5/5/2015 at 6:13 PM, venzinatiko said:

Jel zna neko gde se nalazi senzor radilice kod punta 1.2 8v ? Znacila bi mi slika mnogo jer ima kablova od plina milion pa da ne pogresim nesto .

Inace motor od jedanput nece da upali vergla ali nece da startuje .

wqwqse800.jpgwqwqse801.jpg

 

Sa leve strane.

 

 

Edited by neshaoct
sredio slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

E bas ti hvala puno !
 

Ali ipak mrka kapa, napunio akumulator  startovao 5-10 puta bilo ok, otisao do grada i tamo mi i ostao auto -nece da upali da ga jebes .
Videcu sutra sta je ipak hvala ti puno na trudu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema na cemu. Ovaj senzor je oko 2200din u AP sportu, barem je toliko platio poznanik za Alfu 166 2.4 JTD. Kod nas se menja za 3min. Skines, otkacis dzek, vratis, zakacis dzek. Ako nije 100% crkao on bi vec sada trebao da ti upali. Javi sta si uradio :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako 100 % . Senzor kad crke on je crkao .  Kao da ga proverim sutra na parkingu jelima neki sistem da vidim dal je on, da ne placam slepovanje opet :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nije bas tako, kod tog senzora bas kad krene da brljavi odmah se menja da ne bi ostavljao kola kao ti negde pored puta. Mislis nece da ce da pali ppsto je upalio 4,5 puta za redom i onda 6 neece. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajde da navedem jos jedan simptom koji sam imao mozda pomogne da se ustanovi dal je on.
A to je na -5 pali ko mina  a kad pada kisa i vlazno vreme on vergla duze .  Takodje kad upalim svetla osetise promena u radu motora kao da ga struja muci tj da ne puni dovoljno alternatror bar moje laicko razmisljanje .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda ga i muči struja. Jel ti ne izlazi nikakva greška na boardu? Ne mora biti senzor radilice bezuslovno... Ali kao što će ti većina reći, najbolje je da ga zakačiš na dijagnostiku prvo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma nije izlazilo nista sto se tice slucaja sa svetlima . Odslepao sam danas u servis tj kod majstora al je pun sa poslom a i sjebao sam mu akumulator od verglanja pa je stavio da se puni .
 

Sutra ce da pogleda pa se javljam nadam se samo da nije opet neka teska koska .
 

A i sto se tice dijagnostika  licno sam se uverio kad sam imao neko drkanje tj cimanje motora majstor Calic u Kg-u prikaci na dijagnostiku i ne pokazuje nista a kad sam skinuo kabal svecice tu ispred njega motor nije promenio rad niti izbacio gresku vec bilo kao komentar smesa gasova....  Tako da im se poserem na dijagnostike mrzi ih bre unimer u ruke da uzmu . Inace izuzetan covek ali sav u spidu kao i vecina onih koji imaju brdo posla pa moze tu cesto da proleti nesto ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Možda imaš problema sa nekom masom... Jer ako osetiš da ti menja rad motora sa uključenim svetlima, sumnjam da senzor radilice ima ikakve veze sa tim. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem resen sto se tice paljenja !

-Za buduce narastaje :)  auto vergla ali nije hteo da upali .

-Upali 5 puta pa opet nece da cuje .

-I hladan i vruc ista prica .

 

Resenje -zamenjen senzor radilice !

Stavljen magneti mareli cena 2100 dinara .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ti lepo rekoh :)

Edited by CileBGD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...