nidza 620 Posted July 21, 2009 Narode, jako se sporo greje moje traktorče, mada je živa istina da ga ja vozim strašno laganeze. Počeo sam da gajim sumnje da mu termostat ne zatvara do kraja. Naime, vozim, kao što znate, i Octaviu TDI, takođe laganeze, ali ona se ugreje dok trepneš.Ono, dostigne on radnu temperaturu, ali nešto mi nije ubedljiv.Da li je vreme da se nabavlja novi deo? Svakako me čeka servis u narednih metar dva, pa da spremim logistiku. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted July 21, 2009 kad upalis kola vidis,pipnes greju li se oba creva na hladnjaku pre otvaranja termostata(malo ispod radne temperature).ako oba postanu mlaka i skoro jednako se greju onda je termostat zablokirao,a ako je jedno drasticno toplije onda je termostat OK Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 6, 2009 u moj stilo doslo leto pre vremena,juce zamenjen termostat uz puno muke ali na kraju i radosti za mene,grejanje je takvo da ne moze da se drzi na maximumu a skazaljka u bilo kom rezimu voznje stoji na pola i ne mrda ali bukvalno tako Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 6, 2009 Upravo tako i samo tako treba da radi. Sve ostalo su objanjenja i pravdanja za loš rad termostata. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 7, 2009 Da li termodavač ima veze sa funkcijom termostata? Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 620 Posted December 7, 2009 Ne, u pitanju su dva sasvim odvojena uređaja. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 7, 2009 ima veze - davac je zasrafljen na termostat Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 7, 2009 Termodavač daje izmerenu temperaturu koju računar auta (ECU) koristi kao jedan od parametara, a termostat zavisno od temperature otvara ili zatvara, manje ili više protok vode kroz hladnjak. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 7, 2009 Pa nije mi jasno - jel ima veze ili ne?Proverio sam creva. Levo je toplo (vruće), desno je hladno (kad se gleda sa vozačeve pozicije). I grejanje je dobro...samo me buni kazaljka na tabli, koja nije na sredni nego između min i sredine. Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 7, 2009 termo davac je ustafljen u termostat.ako ti u mestu auto dodje do polovine a prilikom voznje narocito pri manjem gasu opada onda ti termostat drzi delimicno otvoren sto nije ok Quote Share this post Link to post Share on other sites
jboban 0 Posted December 7, 2009 Neće baš lako da dodje do polovine na leru. Traži malo "žiške" Inače, to što ti ne dostiže sredinu je siguran znak da termostat "curi", kao što reče Miki, tj. ne zatvara potpuno. Grejanje dobro je relativan pojam. Pravo značenje je kad ne možeš da dišeš od vrućine i moraš da smanjiš. Onda radi kako treba. Ja sam iz istog razloga promenio termostat i odmorio se i nagrejao. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 7, 2009 e ljudi sve varijante dolaze u obzira ali samo je jedna prava:termostat mora da drzi zakucan na pola i samo na pola u svakom rezimu,jedino ako si u mestu pa pustis grejanje na najace izduvavanje moze da se pomeri za debljinu skazaljke Quote Share this post Link to post Share on other sites
Martin 799 Posted December 7, 2009 Ma da... u potpunosti se slažem! Još jednom momci, hvala!!! Quote Share this post Link to post Share on other sites
kole 2 Posted December 7, 2009 Znači da ga menjam, ne stoji mi na pola, već malo ispod. A koji preporučujete? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 7, 2009 ugradio ih dosta od raznih proizvodjaca jos nije bilo problema Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 7, 2009 kole gledao si slike sto sam ti slao na PM video si kako se kod mene ponasao,sad brate zakucan na pola jedino ako stojim u mestu i grejanje duva na max tad ge samo pomeri 1-2mm Quote Share this post Link to post Share on other sites
diabloJTD 0 Posted December 16, 2009 Imam i ja problem sa grejanjem na JTD-u. Znaci u mestu na leru ne moze da digne temperaturu, a kada postigne radnu temperaturu u toku voznje i onda stanem i ostavim da ventilator duva u roku od 3-4 minuta obori temperaturu na minimum. Mislio sam da je termostat, ali i posle zamene je ostalo isto. Ima li ko ideju sta bi moglo biti. Inace stari termostat sam proverio i potpuno je ispravan. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 16, 2009 meni se to desavalo ali posle zamene sve se vratilo u normalu... Quote Share this post Link to post Share on other sites
diabloJTD 0 Posted December 16, 2009 A da li je normalno da duva toplije ako vozim iznad 1500 o/min? Quote Share this post Link to post Share on other sites
mikisxy 6 Posted December 16, 2009 proveri ono malo povratno crevce sto vraca antifriz u vrh posude ima li cirkulaciju Quote Share this post Link to post Share on other sites
nidza 620 Posted December 18, 2009 A da li je normalno da duva toplije ako vozim iznad 1500 o/min?Verovatno jeste, jer brže vrti pumpu za vodu, a samim tim pre zameni vruću tečnost u radijatoru u kabini. Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted December 19, 2009 Miki, a kako proveriti to povratno crevce da li ima cirkulaciju? Quote Share this post Link to post Share on other sites
diabloJTD 0 Posted December 19, 2009 Bas sam ti isto hteo da pitam.Crevce je toplo, a u onom malom baloncicu ima tecnosti. Kada stisnem crevo baloncic se isprazni, a kada ga pustim opet se napuni. Danas mi je pola sata radio u leru i nije uspeo dici temperaturu. Onda sam ga vozio pola sata sa duvanjem na 2 i jedva je digao na crtu ispod optimuma. Quote Share this post Link to post Share on other sites
boki 10 Posted December 19, 2009 citaj moje postove u ovoj temi videces kako je bilo a kako je sad Quote Share this post Link to post Share on other sites
etibor 21 Posted December 19, 2009 @bokikoliko kod tebe treba vremena da se podigne na radnu temperaturu? Sada kada je napolju minus... Quote Share this post Link to post Share on other sites