Jump to content
FAS Goran

dr_kolew

Members
  • Content Count

    19
  • Joined

  • Last visited

About dr_kolew

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    beograd

Recent Profile Visitors

1461 profile views
  1. Savetovao bih te da od Novog Sada pruzis jos 70tak kilometra do Zemuna i da vidimo koji problem imas,inace oko rezervnih delova sto se poljskog Agisa tice stvari stoje jako lose,nema novih rezervnih delova i sto je naj grdje za bilo kakav problem koji ubuduce budes imao sa gasnim sistemom moras do Beograda,sto iskreno mislim da je besmisleno jer da od SU dodjes do BG i nazad te kosta ko pola ugradnje plina ispod haube,zato mogzes da ugradis neki sistem u svom mestu gde mozes za bilo kakav probem da se obratis i to sve u garantnom roku.inace servisni intervali na TNG sistemu se obavljaju posle svakih 20 000km
  2. jako bitna stvar,da nije uvek merodavno mernje potrosnje plina tako sto punimo bocu do vrha vozimo koliko vozimo i opet tocimo do vrha, pa onda racunamo prosek. O cemu se tu radi,ne staje uvek ista kolicina plina ,razlika moze biti u pritisku na pumpi,spoljnoj i unutrasnjoj temperaturi vazduha ... naj merodavnije je kad je boca prazna,nasuti odredjenu koicinu recimo 15l gasa i voziti dok nestane...tako je skoro pa 100% merodavno(namerno kazem skoro jer moze malo i pumpa da kraducka)
  3. Mislio sam na 50% ali greskom napisah 80,moja greska i naravno izvinjenje, a ne znam kako isto trosi po vasoj prici,primera radi probao sam nekoliko dana voziti punta 1.3 mjt,svi kazu ne trosi nista,...kad ono prosek na bordu po lokalu umerene voznje 5.8l na pumpi po sistemu od cepa do cepa 6l to je po sadasnjoj ceni nafte i plina kao da vozim punta benzinca koji trosi 13l plina tu uracunaj i ono malo benzina dok se ugreje par minuta, sveukupnoj punto 1.2 trosi 10l gasa(uracunato i onaj benzin dok se zagreje)kako moze biti 10% razlike ne znam. Inace ne navrcem nikakvu vodu nego sam citao prethodne postove gde su ljudi culi ili im rekli ovo ili ono pa sad iznose svoja misljenja,ajde da budem konkretan i da razjasnim iz prve ruke kako stoje stvari, jako bitna stvar je sto sam ja u prethodnom postu govorio ponajvise na temu da li da ljudi ugrade plin ili da ostanu na benzin,a usput sam naveo da je voznja na plin sigurno jeftinija od bilo kog dizela(uveri me da nije) u tu celu pricu nisam se mnogo obazirao na drasticno skuplje odrzavanje jednog dizela u odnosnu na benzinca iz iste klase. A ljudi ugradjuju TNG na nove: Puntice, Dacije cak i srednju klasu vozila,glanc nov doveze iz salona na 20km predjenih. Kada pitamo da li znate da ugradnjom gasa gubite garanciju na vozilo najcesci odgovor je da ga bas briga i da od te njihove garancije osim dranja prilikom obaveznog odrzavanja kod njih nema drugo nista,i onako za svaki ozbiljniji kvar bice okrivljen i sam ce snositi troskove tako da opusteno i vozi dalje. imam prijatelja skeptika,koji je kupio stila,i vozio 3 godine na benzin uz pricu: pa ja malo prelazim,ne isplati se velika investicija 500e,i onda se dobro preracunao i odlucio na ugradnju,nakon prvih 15 000 km,u razlici u odnosu na dotadasnju cenu njegove voznje na benzinu ostala mu je cela investicija gratis,covek je veliki racundzija(diplomirani ekonomista) i nema razloga da mu neverujem,tako da ako je 450e na 15k km malo onda ne znam sta je dovoljno pa da se ispalti.
  4. Brzi obracun za one koji vole da kalkuslisu i uporedjuju benzin-dizel-tng: Cena TNG-a je od 66-75din, cena jeftinijeg bezolovnog 95 oktana je oko 138din-145din,uzecemo prosek plin 70din a benzin 140din,razlika u ceni je dupla, odnosno puta 2 ali plina trosi do 20% vise ali je praksa pokazal da je to i manje, ugradnja gasa se krece od 350e za poljski AC koji dobro radi svoj poso a za nesto sa 7 god garancije ili 150 000 km garancije treba izdvojiti 450e i na sve to uvek dodate 100e drzavni atest plina-ceo postupak sa zamenom saobracajne zbog promene goriva. Racunica je jasna,voznja je min. 80% jeftinija na TNG, sto je ogromna razlika,narocito sa vecom predjenom kilometrazom,a ugradnja i ulaganje oko atesta se isplati na 15-20 000km,nakon toga cista usteda. Nema tog dizela koji je ispaltiviji od ovog,govorim o potrosnji goriva preracunato u parama,a ne racunam glavobolju zvanu:dizne,pumpe,grejaci,turbine,zamajc,DPF filteri i ostale peripetije koje idu uz dizela,narocito ako imamo u vidu kakvo gorivo sipamo na nasim pumpama.
  5. dr_kolew

    Cena gasa

    juce sam stigo iz EU,cena gasa kad se preracuna u dinare izadje 60din,a kod nas je trenutno 75-78din,Pa ne da nema logike nego ........
  6. Pa videli da im se moze i sto da ne sisaju...moze im se.dokle god ima koga.A mi samo prihvatimo cinjenicno stanje i vozi dalje,oni to znaju i mogu tako,pitam se da li bi tako moglo u recimo Madjarskoj ili Grckoj,oni se pobunili sto su hteli porez da im uvedu na internet a Grci uzburkaju zemlju za najmanju sitnicu koja im se ne dopadne...
  7. nakon montaze novog isparivaca preporucuje se nakon 1000km da se vozilo presteluje , po mogucstvu na gas analizatoru a ne "na uvce".. pozdrav i srecno.
  8. Najbolje je da predjes na dizela tek onda da vidis koliko je jeftino voziti ...
  9. nema novih nameta posle 1.1.2015 atest kosta 6000din,agenciji za bezbednost 3000din, republicka taksa 290din,i nakon atesta tehnicki pregled-kontatacija plina oko 1000din =10 290 rsd
  10. evo ja sam konkretno na svojim kolima,Fiat Brava 1.2 16v 60kw,2002god izvrsio uporedno merenje odnosno analizu izduvnih gasova kako na benzinu u leru i u visokim obrtajima tako i na plinu sa preporucenim (fabrickim) svecicama Ngk i nakon toga Brisk Silver svecica,rezultati su prilicno iznenadjujuci,u smislu da smo prvo merenje obavili na benzinu a nakon toga i na TNG-u,merenje je vrseno gas analizatorom SUN MGA-1500(visoka preciznost i stabilnost u radu karakterisu ovaj gas analizator) Na benzinu su rezultati na leru bili skoro identicni sa jednim i drugim svecicama dok je nivo kiseonika sa Brisk Silver-om bio znacajno manji vise od 10% sto je direktni pokazatelj boljeg sagorevanja Na benzinu na visokim obrtajima oko 3000rpm sa Ngk-om je sagorevanje u kompletu bilo slabije nego sa Briskom ali razlika se merila u par procenata u korist Briska. Na plinu je rezultat bio primetno bolji sa Brisk Silver-om na leru kao i na visokim. Sve parametre imam snimljene i odstampane.A merenje je vrseno sa potpuno novim NGK i Brisk svecicama kao i u identicnim temperaturnim uslovima.
  11. sve sto ugradis a da je novo (osim turskih) sve je bolje od istrosenog isparivaca,a ako bas insistiras da odremontujes svoj postojeci jer time ostajes u atestu i ne moras da radis reatest zbog promene isparivaca, mozemo i to da organizujemo.
  12. servisni interval ,odnosno obavestava te plinski sistem da je vreme za servis.
  13. ne radi se ovde o tome da li ces da vozis traktor ili plin ili benzin,ovde je rec o tome dokle ide osorno i obesno ponasanje novonastale kvazi Agencije za nekakvu bezbednost... Sutra ce ti uvesti konkretno za dizele da svako vozilo mora imati katalizatore i ostale fabricke filtere koji kostaju dva dijamanta i koje svi skidaju,a to novo kosta toliko da ce pola dizel vozila starija od par godina biti neregistrovana jer nece zadovoljavati neku njihovu novoizmisljenu normu ... ali dok je taj stav prisutan u narodu u fazonu ma briga me to se mene ne tice ...ima da nas orobljuju raznim nametima i njima milina...a nas ko j....
  14. Preterali su u svemu: Ukinuli su retroaktivno Lepo vazece ateste koji su bili izdati na 10godina. Podigli cene atesta na nove ugradnje preko svake mere. Od polaganja i izdataka za vozacki ispit napravili su fakultet i bauk a cena otisla u nedogled , instruktore i auto skole bukvalno unistili. E sad je i to malo,sada zele od 1.1.2015 da uvedu novi namet za vozace koji zele da ugrade plin u svoje vozilo, a to je da se radi elaborat o ugradnji za dati tip vozila i plinski sistem i da tu izradu plana radi neki naravno inzinjer koji ce se placati poprilicno, a ABS-u(agencija za bezbednost saobracaja) ce se placati 20 000dinara ,i plus administrativna taksa na sve to onako da zagorca jos vise... Ukratko receno zele da se vise ne ugradjuje plin u vozila jer niko nece biti lud da ulozi 700e ili vise eura za ugradnju plina... evo link o tome: http://www.abs.gov.rs/Uputstvo_za_podnosenje_zahteva.html
  15. evo za tebe radosna vest,99% imamo membrane zsa tebe,ali da bi bili 100% sigurni dodji kod nas u servis na dijagnostiku i pregled problema-to ne kosta nista! kolew.com

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...