Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89838
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

141651 profile views
  1. EmisijaSAT: Honda CR-V Košta preko 50.000 evra, a ova na testu je 56k:
  2. Najavljene sajamske premijere 2024. Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova, koja okuplja sve potencijalne izlagače na sajmu, i za ovaj sajam je najavila predstavljanje svih novih modela kod svih brendova zastupljenih na našem tržištu. Posetiocima i potencijalnim kupcima pruža se mogućnost da učestvuju u jedinstvenom događaju, tokom kojeg će se predstaviti oko 230 izlagača, koji će predstaviti više od 30 automobilskih brendova sa 38 premijera, i to: BMW 5 Series BMW X2 BMW M2 BMW XM BAW PONY (putničko i LKV) Chery EQ 1 Dayun Yuehu Fiat 600 Hybrid Ford Kuga Geely Coolray Honda CR-V Honda ZR-V Hyundai Kona Jeep Avenger 1.2T MHEV KIA EV9 KTM X-BOW GT-XR (na štandu SAT Media Group) Lynk & Co 01 Mercedes-Benz E-Klasse Mercedes-Benz CLE Coupé Mercedes-AMG GT Coupé Mini Cooper E Mini Countryman E Nissan Aria Opel Corsa MY2024 (facelift) Peugeot 2008 Renault Rafale Renault Clio MY 2024 (facelift) RunHorse J2-P Subaru Crosstrek Škoda Kamiq (facelift) Škoda Kodiaq Škoda Superb Škoda Vision 7S Concept Toyota Prius Plug-in Toyota Yaris MY2024 (facelift) Toyota Land Cruiser Toyota CH-R Volvo EX30 Izložbeni prostor zadržao je dizajn i raspored eksponata prošlogodišnjeg. U hali 1 će biti: Mazda, Nissan, MG, Škoda, Subaru, Isuzu, Toyota, Honda, Opel, Peugeot, Suzuki, Fiat, Abarth, Jeep, Alfa Romeo, Citroen, Chery, Ford, Hyundai, Dacia, Renault, Kia, Volvo, Geely, Lynk & Co U hali 3 nastupaju Mercedes, Maybach, BMW i Mini. U hali 3A - u kojoj će se predstaviti laka privredna vozila i izlagači LCV programa - Mercedes, Renault, Dacia, Fiat Professional, BG Plast (proizvođač nadogradnji) - biće predstavljena i mini izložba kineskih električnih vozila u organizaciji kompanije Ferum iz Šida (putničko i lako dostavno vozilo marke BAW - model Pony, lako dostavno vozilo marke Runhorse - model J2-P i ''džip'' petosed marke Dayun model Yuehu). Na sajmu ''Motopassion'' u hali 4 predstaviće se sledeći brendovi motocikala, ATV vozila i skutera: BMW, Honda, KTM, Kawasaki, Suzuki, Motomorini, SYM, Yamaha, Ducati, Benelli, Zontes, QJ Motor, Kymco, Keeway, Polaris, Indian, Triumph, Husqvarna, GASGAS, Jawa, Linhai, Malaguti, CAN AM, Odes, Segway, Loncin, Voge, Peugeot, Peda, Kove. Prateća automobilska oprema biće u halama 2 i 1A. Cena pojedinačne ulaznice 500 dinara, grupne 400, za organizovane posete studenata i đaka 300 dinara. Cena porodične karte je 1000 dinara. Cena parkinga za automobile u krugu Sajma je 150 din/h.
  3. Na sajmu sledeće nedelje biće izložen i Fiat 600 Hybrid
  4. Manhart BMW X6 M Manhart je pripremio nov karbonski paket za X6 M, čime ga je učinio vizuelno agresivnijim, ali mu je i povećao snagu. I dok su neke komponente korišćene za modele pre facelifta ostale iste, nemački tjuner je morao da razvije novi prednji spojler, umetke za branike, detalje zadnjeg branika i dodatke za krila. Vizuelno, X6 M je dobio haubu agresivnijeg izgleda sa naglašenim ispupčenjima koja ukazuju na snagu motora. Branik je sličan standardnom, ali dobio je karbonske detalje na pravim mestima. Sportski pragovi stvaraju iluziju nižeg oslanjanja, što doprinosi sportskom stavu. Tu su i dva spojlera, jedan na krovu i jedan na vratima prtljažnika, kao i dodatke za blatobrane i zadnji branik. Karbonski delovi ne samo da unapređuju izgled, nego istovremeno poboljšavaju aerodinamiku i smanjuju težinu automobila, ali preciznih detalja o tome nema. Kupci od Manharta mogu da kupe komponente odvojeno tj. samo one koje žele. BMW je predstavio X6 M facelift prošle godine sa 4.4 twin-turbo V8 motorom, koji razvija 625 KS i 750 Nm obrtnog momenta. Ako to nije dovoljno, Manhart podiže snagu na više od 800 konja.
  5. TopGear: Cadillac Celestiq Gledate u najluksuzniji Cadillac ikada, novi Celestiq od 350 hiljada evra, limuzinu usmerenu direktno na Rolls-Royce i Bentley. Šta se dobija za sav taj novac? Tehnološki najnaprednije vozilo u istoriji Cadillac-a, što znači sve - od 55-inčnog HD ekrana preko instrument table, preko šasije, do aktivnog aerodinamičkog sistema. Pravi se na GM-ovoj Ultium platformi, namenskoj EV arhitekturi koja spaja bateriju od 111 kWh sa dva el/ motora, za pogon na sva četiri točka i preko 600 konja:
  6. BMW nudi popust kupcima Tesle (ili nekog drugog električnog modela konkurencije) koji kupe njihov električni model BMW nudi popust na sve svoje električne modele vlasnicima Tesli i drugih odabranih električnih modela, i to u iznosu od 1.000 dolara (915 evra). Kako saznaje Cars Direct, nemački proizvođač pokreće 2024 BEV Conquest Program kojim se nudi popust za kupce modela i4, i5, i7 ili iX. Pritom je jedini uslov da već vozite Teslu ili neki drugi električni model konkurencije, poput Lucida, Audija, Mercedesa, Riviana, Porschea i Polestara. Kako pišu pojedini američki mediji, BMW će bonus od 1.000 dolara priznati i vlasnicima dva modela izvan premium ponude, a to su Fordov Mustang Mach-E i Volkswagen ID.4. Uz postojeći bonus, za BMW i5 postoji gotovinski povraćaj od 4.000 dolara (3.650 evra) u određenim regijama i povoljnost za lizing od 7.500 dolara (6.850 evra) za i4. BMW i4 se može kupiti sa popustom od 8.500 dolara (7.770 evra) na početnu maloprodajnu cenu od 52.200 dolara (47.695 evra). Sa druge strane, iX je dostupan sa 9.900 dolara (9.045 evra) zakupa u gotovini, tako da vlasnici mogu da uštede 10.900 dolara (9.960 evra) na prilično pozamašnoj početnoj ceni od 87.000 dolara (79.490 evra). Podsetimo, BMW je prošle godine u Americi prodao 45.000 električnih automobila, što je rast od 191% u odnosu na godinu pre. Ove godine se očekuje daljnji rast, a ovo je očigledno jedan od načina na koje to misle da postignu. preuzeto sa - Auto Blog
  7. Električni automobili će do 2027. biti jeftiniji u proizvodnji od benzinaca i dizelaša Električna vozila biće jeftinija u proizvodnji od automobila s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem do 2027. zahvaljujući novim proizvodnim tehnikama i nižim troškovima baterija, rekao je Pedro Pacheco, potpredsednik istraživanja u firmi Gartner. Troškovi baterija padaju, ali troškovi proizvodnje padaće brže zbog inovacija poput gigakastinga, u kojem se veliki delovi automobila liju kao jedan komad, umesto da se koriste desetine zavarenih spojeva i sredstava za spajanje. Tesla, koju Pacheco i drugi stručnjaci navode kao predvodnika inovacija u smanjenju troškova montaže, bio je pionir u gigakastingu. Stopa usvajanja električnih vozila se usporila na brojnim ključnim tržištima, uključujući SAD i Evropu, a stručnjaci kažu da će za proizvođače automobila biti ključno da izbace jeftinije modele. Pacheco je rekao da samo gigakasting može da smanti cenu karoserije u beloj boji za najmanje 20%. Druge uštede će doći korišćenjem baterije kao strukturnog elementa, rekao je Pacheco. Troškovi baterija padaju već godinama, rekao je, ali pad troškova sklapanja je novi faktor koji će dovesti električna vozila u paritet sa benzinskim i dizel automobilima brže nego što se mislilo, rekao je Pacheco za Automotive News Europe. Novi proizvođači poput BYD-a i Tesle mogu da priušte smanjenje cena jer su njihovi troškovi proizvodnje dovoljno niski da to učine bez prevelike štete po krajnji rezultat, rekao je Pacheco. Gartner još uvek predviđa snažan rast prodaje električnih vozila, pri čemu će polovina svih automobila prodarih 2030. biti električni. Ali Pacheco je rekao da tržište ulazi u period preživljavanja najsposobnijih u poređenju sa ranijom zlatnom groznicom za proizvođače električnih vozila. Opisao je 2024. kao godinu tranzicije na evropskom tržištu električnih vozila, sa kineskim kompanijama poput BYD-a i MG-a koje grade svoje prodajne mreže i linije, dok će stari proizvođači automobila poput Renaulta i Stellantisa lansirati jeftinije modele. Brojni startapovi za električna vozila su naišli na teškoće u prošloj godini, uključujući Nio, koji i dalje beleži ogromne gubitke, Polestar, čija cena deonice je oštro pala otkako je izašla na berzu i Lucid, koji je smanjio svoju prognozu proizvodnje za 2024. za čak 90%. Drugi proizvođači u poteškoćama su Fisker, koji je u pregovorima sa Nissanom, i HiPhi, koji je nedavno obustavio rad na šest meseci. Gartner predviđa da će 15% firmi u lancu vrednosti električnih vozila koje su osnovane u prošloj deceniji propasti, posebno one koje zavise o kontinuiranom spoljašnjem ulaganju da bi nastavile poslovanje. ''Krećemo se u novu fazu u kojoj električna vozila ne mogu više da se prodaju na bazi podsticaja. Ona moraju da budu sveobuhvatno izuzetan proizvod u poređenju s automobilima sa motorima s unutrašnjim sagorevanjem.'' preuzeto sa - Auto Blog
  8. Novi T-Roc Druga generacija najprodavanijeg crossovera u Evropi na tržište stiže 2026. godine. Biće to poslednji Volkswagenov novi model koji će biti u ponudi s SUS motorima, prenose britanski mediji. Da poplava, u slovenačkoj fabrici KLS Ljubno, nije prekinula proizvodnju ključnih delova za Volkswagen T-Roc prošle godine, ovaj crossover bi verovatno bio najprodavanije vozilo u Evropi u 2023. godini. Međutim, s obzirom da se T-Roc proizvodi još od 2017. godine, titula trećeg najprodavanijeg modela na Starom kontinentu Volkswagenu nije pala mnogo teže. Ipak, VW će razvlačiti proizvodnju aktuelnog i dobro prodavanog T-Roca barem još dve godine, kada bi na evropsko tržište trebalo da stigne druga generacija. Prema pisanju britanskog Autocar-a, biće to poslednji novi model marke, koji će biti dostupan sa motorima SUS. Na tehničkom nivou, očekuje se da će novi T-Roc biti baziran na MQB Evo platformi i da će dobiti i plug-in hibridni pogon. Najverovatnije da će novi model dobiti iste motore kao i novi Golf, Passat i Tiguan. Ovde govorimo o 1.5 i 2.0 benzinskim motorima, u običnim i hibridnim varijantama, koji nisu novost. Pretpostavljamo da će u ponudi ostati i TDI, mada za sada nema potvrde. Takođe, s obzirom da je VW nedavno ukinuo proizvodnju kabriolet verzije, za očekivati je da je neće biti ni sa novom generacijom.
  9. EU odlaže uvođenje stroge Euro 7 norme do 2030. godine Evropska Unija je odlučila da odloži uvođenje mada ublaženog, i dalje strožeg Euro 7 standarda emisija do 2030. godine, čime se daje značajan predah automobilskim proizvođačima. Ovo odlaganje dolazi kao olakšanje nakon dugotrajnog pritiska i nesigurnosti koju su proizvođači osećali zbog planova Evropske komisije s naglom elektrifikacijom. Takođe, na ovaj način se eliminiše i potreba za drastičnim povećanjem cena novih vozila u skorom periodu. Očigledno je da se glasovi iz industrije napokon čuju. Kritike su se posebno odnosile na rigorozne zahteve koje je predstavljao novi standard i forsiranje prelaska na električna vozila, bez dovoljno uvažavanja realnih kapaciteta proizvođača i tržišta, u stvari bez uvažavanja ičeg osim političke odluke. Dalje, investicije potrebne za usklađivanje s novim homologacijskim standardima i prihvatanje električnih automobila, u svetlu globalnog trenda koji predvodi i Kina, stvorile su atmosferu neizvesnosti i zabrinutosti. Međutim, sazrevanjem svesti o kompleksnosti ciljeva koji se žele postići unutar decenije, evropske institucije su preispitale svoje ambicije. Odluka o odlaganju Euro 7 standarda pomerene s 2026. na jul 2030. godinu, i za teška vozila godinu dana kasnije, napokon pokazuje promišljen pristup Unije. Zanimljivo je da su se u raspravi našle i kritike na račun opasnosti od značajnog poskupljenja manjih modela vozila zbog strožih testova u realnim uslovima vožnje. Priče poput one o mogućem nestanku popularnih modela zbog nemogućnosti prilagođavanja bez povećanja cena za nekoliko hiljada evra, ilustruju težinu situacije. Stefan Hartung iz Boscha, predstavljajući globalnu perspektivu, istakao je bi potpuna elektrifikacija svih vozila na svetu mogla da potraje između 30 i 35 godina. Ova izjava potvrđuje da iako ambicije prema elektrifikaciji i smanjenju emisija treba da se nastave, realno planiranje i prilagođavanje kapaciteta su ključni za uspeh. Odlaganje Euro 7 standarda nije samo olakšanje za automobilsku industriju; to je prilika za temeljitije planiranje i razvoj tehnologija koje će omogućiti postizanje ekoloških ciljeva bez nepotrebnog opterećenja proizvođača i potrošača. Dok se svet kreće prema održivijoj budućnosti, ključno je uspostaviti ravnotežu između ekoloških ciljeva i ekonomske izvodljivosti. Napokon su to shvatili i u Briselu. preuzeto sa - Auto Blog
  10. Mercedes A klase ostaje do 2026. godine Mercedesova A klasa će se proizvoditi do 2026. godine, budući da su planovi o penzionisanju ove godine otkazani. Glavni razlog za ovu odluku jeste činjenica da je paritet troškova između EV i SUS automobila još uvek ''puno godina daleko.'' Vest dolazi nakon što je Mercedes potvrdio da napušta svoj samo EV stav u korist onoga što njegov izvršni direktor Ola Kalenius opisuje kao ''fleksibilniju'' strategiju modela, prema kojoj će nastaviti da proizvodi SUS modele bazirane na postojećim platformama i u sledećoj deceniji. Nemačka kompanija se pripremala da svoju liniju učini potpuno električnom do 2030. godine. Međutim, Kalenius je sada otkrio da će njegovi PHEV i EV modeli verovatno činiti samo polovinu globalne prodaje do tada. ''Mislim da niko nikada nije pomislio da će transformacija automobilske industrije jednom u veku biti prava linija. Biće skokova i padova'', rekao je on. Kalenius je ukazao na tekući disparitet cena kao jedan od razloga za sporije nego što se očekivalo preuzimanje električnih vozila, sugerišući da će oni još neko vreme ostati skuplji od svojih SUS ekvivalenata. Prema Mercedesovim istraživanjima, potražnja za električnim vozilima će uglavnom biti u segmentima malih i srednjih automobila. Paritet troškova između EV i SUS vozila ''je mnogo godina daleko'', rekao je Kalenius. ''To možete videti u cenama.'' U pripremi za nastavak proizvodnje A klase, Mercedes je modernizovao svoju fabriku u Raštatu u Nemačkoj kako bi omogućio da proizvodi automobile na platformi kompaktnih automobila MFA i MMA. MMA platforma je zamišljena kao hibridna struktura koja može da prihvati SUS, PHEV i EV pogone. Prvo će se koristiti za kompaktnu limuzinu CLA treće generacije. Planirano je da SUS varijante novog CLA budu pokretane Mercedesovim M282 benzinskim motorom. Električne varijante novog CLA će koristiti pogon sa jednim ili dva motora, koji se napajaju različitim baterijama, uz domet do 750 km. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Audi ubrzava pripreme za uspešan ulazak u Formulu 1 Predvođen izvršnim direktorom Audija Gernotom Dolnerom, brend sa četiri prstena je jasno stavio do znanja na šta se kompanija fokusira u budućnosti sa Audi Agendom. U fokusu su proizvodi i tehnologija, kao i jače pozicioniranje marke Audi na globalnoj sceni. U tom kontekstu, članovi nadzornih odbora Audi i Volkswagen sada su odlučili da pojačaju posvećenost Formuli 1 i ubrzaju pripreme za početak sezone 2026. Audi planira da preuzme 100% udela u Sauber grupi. Oliver Hofman će biti osoba odgovorna za program Audi Formule 1 u celini kao generalni predstavnik. Kao izvršni direktor Audi F1 tima, Andreas Seidl će biti odgovoran za implementaciju F1 projekta, kao i za upravljanje Audi F1 timom. Oliver Hofman, koji trenutno vodi odeljenje za tehnički razvoj, biće postavljen za generalnog predstavnika od strane Upravnog odbora, i kao rezultat toga biće odgovoran za primenu obaveza Audija u Formuli 1. Novostvorena pozicija će objediniti sva tri stuba programa Formule 1: udeo u čuvenom švajcarskom trkačkom timu, razvoj agregata od strane Audi Formula Racing GmbH na lokaciji u Nojburgu, kao i strateško upravljanje i aktiviranje programa. Pored uspešnog lansiranja programa Formule 1, ovaj paket takođe ima za cilj da ojača Audi brend na globalnoj sceni i obezbedi blisku saradnju između motosporta i serijske proizvodnje. U tom kontekstu, Audi planira da preuzme 100% Sauber Holding. Odgovarajući sporazum je postignut sa sadašnjim većinskim akcionarom Islero Investments, koji u potpunosti podržava promenu. Osim što će predsedavati odborom akcionara Audi Formula Racing GmbH, Oliver Hofman će postati predsednik odbora direktora svih Sauber kompanija. U vezi sa ovim, Oliver Hofman se povlači sa mesta člana Upravnog odbora Audija. Izvršni direktor Audija Gernot Dollner će, pored svojih postojećih odgovornosti, preuzeti i odeljenje za tehnički razvoj. On će nastaviti tekuću transformaciju tehničkog razvoja. Pored skraćivanja vremena razvoja, fokus je uglavnom na efikasnijim strukturama i jasnim oblastima odgovornosti kako bi se operacionalizovala prioritizacija proizvoda i tehnologija kako je propisano Audi Agendom. U pripremama za ulazak u FIA Svetski šampionat Formule 1 2026. godine, Audi ima još jednu ključnu ulogu. Kao izvršni direktor Audi F1 tima, Andreas Seidl će biti zadužen za implementaciju Audi F1 projekta kao i Audi F1 tima. On će takođe biti zaštitno lice budućeg Audi Formula 1 tima. preuzeto sa - Auto Blog
  12. Manhart BMW X5 M Manhart je pripremio nov karbonski paket za X5 M, čime ga je učinio vizuelno agresivnijim, ali mu je i povećao snagu. I dok su neke komponente korišćene za modele pre facelifta ostale iste, nemački tjuner je morao da razvije novi prednji spojler, umetke za branike, detalje zadnjeg branika i dodatke za krila. Vizuelno, X5 M je dobio haubu agresivnijeg izgleda sa naglašenim ispupčenjima koja ukazuju na snagu motora. Branik je sličan standardnom, ali dobio je karbonske detalje na pravim mestima. Sportski pragovi stvaraju iluziju nižeg oslanjanja, što doprinosi sportskom stavu. Tu su i dva spojlera, jedan na krovu i jedan na vratima prtljažnika, kao i dodatke za blatobrane i zadnji branik. Karbonski delovi ne samo da unapređuju izgled, nego istovremeno poboljšavaju aerodinamiku i smanjuju težinu automobila, ali preciznih detalja o tome nema. Kupci od Manharta mogu da kupe komponente odvojeno tj. samo one koje žele. BMW je predstavio X5 M facelift prošle godine sa 4.4 twin-turbo V8 motorom, koji razvija 625 KS i 750 Nm obrtnog momenta. Ako to nije dovoljno, Manhart podiže snagu na više od 800 konja.
  13. Baterija starog električnog BMW modela skuplja od novog automobila Vlasnik BMW-a i3 iz američkog Sijetla je bio šokiran kada je video ponudu za zamenu baterije na njegovom vozilu. Lokalni BMW-ov diler ''BMW Seattle'' procenio je vrednost takve intervencije na neverovatnih 71.208 dolara (65.063 evra). To ne samo da je to više od samog automobila, već nadmašuje vrednost potpuno novog BMW-a i5 eDrive40. Nije tajna da je zamena baterije na električnom vozilu skupa, ali ta cifra se čini preteranom - čak i za BMW standarde. Nakon objave ove vesti na Redditu nekoliko vlasnika i3 je podelilo prekomerne ponude koje su dobijali, s tim da je jedan pokazao račun od 27.400 evra. Svi ovi računi za popravke su alarmantni, ali činjenica da vlasnici dobijaju različite ponude za isti posao je još bizarnija. Neki korisnici Reddita veruju da trgovac - u stvari - ne želi da izvrši popravku. Predstavljajući vlasnicima smešne visoke ponude želi da ih obeshrabri i natera da potraže alternativu, a to je kupovina novog automobila. ''Ne mogu samo reći 'ne, ne želimo to učiniti', pa naprave cenu toliko smešnom da tera kupca da kupi novi auto'', napisao je jedan korisnik u odgovorima. Naravno, nema dokaza da trgovac ovo radi namerno, tako da će vlasnici i3 (i oni koji voze starija električna vozila, što se toga tiče) možda morati potražiti rešenja na tržištu rezervnih delova. Sa ovakvim računima, nije ni čudo da ljudi na električna vozila gledaju kao na stvari za jednokratno bacanje. Treba napomenuti da ove visoke cene nisu ekskluzivitet samo BMW-a. Studija koju je sproveo Recurrent je pokazala da primera radi zamena baterija u Volkswagen e-Golfu može da košta do 19.200 evra. To je ništa u poređenju sa računom od 103.700 evra koji je predočen vlasniku Hyundaija iX35 sa vodonikovim pogonom kada su probleme počele da stvaraju gorive ćelije. preuzeto sa - Auto Blog
  14. Tesla Model Y sa dva sedišta Tesla je za firme u Francuskoj pripremio i Model Y sa dva sedišta, koji raspolaže sa prtljažnim prostorom od preko 2.000 litrara. Informaciju je objavio viši menadžer kompanije Tesla u Francuskoj, Klement Mage koji između ostalog kaže: ''Tesla je razvio Model Y sa 2 sedišta sa kapacitetom od 2.158 litara, a koji nudi domet do 565 km po WLTP ciklusu. Ovo ekološko i efikasno rešenje nudi dodatnu alternativu profesionalnoj mobilnosti, bilo za transport robe ili kao interventno vozilo.'' U vesti se ne navode cene, ali se kaže da će biti dostupne Long Range i RWD verzije. Procena dometa za Long Range verziju je za oko 30 km veća nego kod standardnog vozila. preuzeto sa - Auto Blog
  15. Novi BMW M3 će nastaviti da koristi 3.0 šestocilindrični motor BMW ne posustaje u svojoj nameri da očuva dinamičnost i snagu koju pruža legendarni M3, pripremajući se za lansiranje njegove nove generacije. Potvrđeno je da će budući model M3, oznake G84, koji se očekuje oko 2027. ili 2028. godine, nastaviti da koristi poznati S58 3.0 šestocilindrični motor s dvostrukim turbo punjačem, uprkos tome što su ga više puta najavili kao isključivo električni model. BMW tako ipak odlučuje da zadrži vernost klasičnom pristupu, uz neophodne nadogradnje da bi se motor uskladio sa strožim Euro 7 standardima. Iako se spekuliše o mogućoj hibridizaciji, zvanični planovi BMW-a još uvek ne otkrivaju korišćenje ove tehnologije za novi M3. Očekuje se da će se novi M3 bazirati na proverenoj CLAR modularnoj platformi, zajedničkoj za aktuelne modele Serije 3, ali nažalost neće biti praćen svojim sportskijim bratom, modelom M4. BMW je nedavno predstavio osvežene verzije M4 i M3 koje će biti na tržištu do proleća 2027. kada će naslednik M3 preuzeti ulogu. Iako je rano govoriti o trajanju životnog ciklusa G84 M3, jasno je da će njegova sudbina biti usko povezana sa prihvatanjem električnog M3 modela i budućim emisijskim i potrošačkim regulativama. Ovaj model bi mogao da obeleži kraj jedne ere za M3 s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Paralelno sa razvojem M3 sa SUS motorom, BMW intenzivno radi na električnom M3 koji će se bazirati na inovativnoj platformi Neue Klasse. Ova platforma obećava izuzetne performanse sa mogućnošću podrške do 1.000 kW (1.341 KS) i konfiguracijom do četiri motora, što nagoveštava da će električni M3 sigurno postaviti nove standarde u svetu sportskih automobila. preuzeto sa - Auto Blog

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...