Jump to content
FAS Goran

Mik

Members
  • Content Count

    1986
  • Joined

  • Last visited

About Mik

  • Rank
    Prominente

Contact Methods

  • Website URL
    http://

Profile Information

  • Gender
    Male

Previous Fields

  • Garage
    Lancia Lybra 1.9JTD 116 CV SW Intensa

Recent Profile Visitors

30724 profile views
  1. Da logicno ovo za rikverc da ga iskljucuje,da bi se bolje videlo,i da se ne bi potamnjivao,a ovo ta Telepas uredjaj izgleda da su ih ipak stavili na isto mesto,na strani suvozaca,viri,ta kod mene kocka sa magla senzorom,svojevremeno sam probao da ga iskljucim,to jest izvucem taj dzek i posle toga definitivno ne reaguje na kondenz na soferci i ne pali grejace i kompresor. Uglavnom,srecno sa ugradnjom i ako uspes,napisi kako si prosao i jel lepo radi.
  2. Ono sto sam ti ja napisao je iz mog licnog skustva,kao vlasnika Lybre koja ima potpuno isti takav takav retrovizor,fabricki ugradjen, sa sve tri funkcije i koji radi bas onako kako sam ti opisao i nikako drugacije,a to sto si procitao na italijanskim forumima je,nazalost,ocigledno nepotpuna i polutacana informacija sto se vidi po tome da: -nije tacno da siroki konektor sa strane sluzi za sistem ENC ili ti naplate putarina(i ja sam tako na pocetku mislio) dok nisam procitao uputstvo svog automobila i video da ima uredjaj za odmagljivanje stakala a potom se i licno se uverio da je taj deo sa suvozaceve strane senzor za odmagljivanje stakala i tu funkciju i dan danas obavlja kod mene u kolima,steta sto nisi blize pa bih mogao to i da ti pokazem,i da se licno uveris kako to funkcionise.Moguce da je neko kacio uredjaj za ENC na mesto tog senzora? -nije tacno da ce brisaci raditi,ukoliko se radi o automatskim brisacima,normalno,bez gela koji stoji izmedju senzora za kisu i soferke,sto mi je i potvrdio majstor koji mi je menjao soferku,i koji je zamenio na stotine takvih,sa senzorima,na razlicitim automobilima,Tvoji klasicni brisaci ce verovatno raditi,kao i pre,ali bez funkcije tog senzora za kisu. Nadam se da ces uspeti da osposobis bar tu jednu funkciju retrovizora,samopotamnjenja,jer mislim da mu samo treba napajanje tog senzora jacine svetla,naravnp prvo treba naci koji pinovi u konektoru retrovizora to ostvaruju i na njih izvuci npajanje,ali ono sto sam ja pisao,odnosilo se na jos dve dodatne fukcije tog retrovizora koji imas,a to,kao sto rekoh i pre sumnjam da je uopste moguce osposobiti i napraviti da radi,bez odgovarajuce fabricke instalacije,koja je verovatno i razlog zasto ti se konektor na tvojoj lybri razlikuje od konektora na tom retrovizoru. Svaki iskusniji autoelektricar moze da ti nadje pinove za sa napajanjem na tvom konektoru na kolima,mernim instrumentom,a tvoje je samo da otkrijes koji pinovi vode do fotoosetljivih sezora sa zadnje i prednje strane retrovizora(jedan je u ogledalu,a drugi u kucistu retrovizora)i koji mere razliku svetla napred i pozadi i kada je svetlo iza automobila jace od onog napred ukljucuju funkciju samopotamnjenja. Licno ne znam zasto se u toj prici pomonje rikverc,kada je ovo funkcija koja sluzi iskljucvo u voznji na putu,kada neko iza tebe vozi sa upaljenim dugim svetlima?!A jos je pritom pozeljno da pri parkiranju unazad,retrovizor,pogotovu po mraku bude potpuno nezamagljen,radi bolje vidljivosti.
  3. E ako je ta centrala ili body kompjuter razlicit u zavisnosti od nivoa opreme automobila,ode mast u propast dzabe i instalacija i retrovizor.
  4. Imam isti takav u mojoj Lybri,fabricki ugradjen i verovatno tebi ne odgovara iz sledecih razloga: osnovna stvar je taj konektor,a sporedne su te sto taj retrovizor,osim funkcije samozatamnjenja ima jos dve dodatne funkcije,koje zavise od nivoa opreme automobila On naime na sebi jos ima senzor za kisu,to ti je taj krug u samom spicu nosaca i taj senzor i inace ne moze da radi bez gela koji ide izmedju njega i stakla i sluzi prelamanju svetla i prepoznavanju jacine padavina, zatim ovaj siroki konektor koji viri iz retrovizora,sa strane,sluzi za njegovu trecu funkciju,a to je senzor zamagljenja stakla,koji automatski odmagljuje soferku i pali grejac zadnjeg stakla i retrovizora ukoliko prepozna kondenz na soferci,takodje po potrebi ukljucice i kompresor klime. Kod mene to je to deo fabricke opreme i sve radi bez problema,cak i posle zamene soferke,zbog pucanja od kamencica sa puta. Tako da verujem da je cela instalacija,koja vodi,verovatno,u body racunar,za taj samopotamnjujuci ili ti elektrohromatski retrovizor,potpuno izostavljena na lybrama koje nemaju te dodatne opcije u opremi.
  5. Mik

    Lybra - sve i svašta

    Netipican kvar verovatno se zato niko nije javio moguce da je prethodni vlasnik ili neko drugi nesto ostetio na toj plociici , pa se javilo kod tebe uglavnom najvaznije je da je problem resen relativno brzo i lako
  6. Mik

    Lybra - sve i svašta

    Evo texta,o ovim led lampicama bas iz Lybrinog uputstva za rukovanje : WARNING LIGHT LED AND LANCIA I.C.S. CONTROL LED Red LED A: this LED lights up for approximately four seconds when the key is turned to MAR while the check control function is running. Any faults will be signalled by the respective warning lights and by the CHECK warning light. The LED will go out after approximately ten seconds. Green LED B: this LED is used for lighting the Lancia ICS controls at night. It will light up when the key is turned to MAR (approximately two seconds after the red LED A). S tim da ipak mislim ,da koliko ova crvena led lampa sluzi da pokaze ukoliko nesto nije u redu,jer je naslovljena,u uputstvu,kao WARNING LIGHT LED isto tako i ova zelena,osim sto pravi iluminaciju ICS kontrola nocu(koja je usput,jako slaba i pored svih onih svetala u Lybri bespotrebna )verovatno ima i funkciju potvrde ispravnosti istog ICS sistema . U tehnici uvek bilo crveno-upozoravajuce svetlo da nesto ne valja ,zeleno-budi bez brige sve je ok .
  7. Mik

    Lybra - sve i svašta

    To na fotci su dve led diode,crvena i zelena,koje suze za kontrolu samodijagnostickog ICS sistema koji Lybra poseduje ,to je onaj sistem koji ti javlja kad crkne sijalica,ostanes bez antifriza ili sredstva za pranje soferke i upozorava te na jos dosta bitnih stvari uz paljenje crvene CHECK lampice na cajgeru,a to sve ti u isto vreme ispisuje i na velikom displeju audio uredjaja,uz ikonicu dela koji je problem. Diode rade tako,sto se pri kontaktu,obe upale,a onda ako je sve u redu sa samodijagnostikom,ostaje da radi samo zelena led lampica,dok u slucaju da postoji neki kvar na nekom delu ili instalaciji sistema ostaje i sija crvena led lampica.
  8. Licno mislim da su glavni ciljevi ovog modela kao sto su prakticnost,upotrebljivost i ekonomicnost,ostvareni ,s obzirom da je mini MPV,sto samo po sebi diktira neke stvari u njegovom karakteru. A sto se tice osobina kao sto su dizajn,tehnicke mogucnosti i slicno,siguran sam da je i tu trenutno 500L u samom vrhu ,u svojoj klasi,naravno A da ne bude da sve podseca na Countryman-a(koji je meni licno mnogo "zdepastiji" od 500L) "Sumadinac" ima i jedan detalj koji kao da je skinut sa starije sestre Lybre naime bocni migavac na krilu ,ispod retrovizora ,oblikom i bojom,bar na fotkama i snimcima jako podseca na Lybrin a s obzirom da su na novoj Cromi ,isti taj migavac preslikali sa Maree sve je moguce
  9. Samo pominjanje Srbije i Kragujevca u ovoj prezentaciji ,na najpozitivniji moguci nacin ,je veliki uspeh i cast ,bez obzira na obim proizvodnje,cenu i to da li se nekom svidja ovaj auto ili ne. Osecaj je,bar meni,jako slican onom,kao kad je Nole dobio titulu za najuspesnijeg sportistu na svetu,u Londonu ,ili osvajanju prvih mesta u zenskoj i muskoj konkurenciji u Odbojci ,da Vas ne podsecam na nekadasnje uspehe Kosarkasa . I sve to jer su nasi sunarodnici iz srpskog Detroita,i pored krize,u zemlji ,i teske ekonomske situacije ,kod nas a i u svetu ,u vecem delu ucestvovali u pravljenju,neceg,potpuno novog,savremenog i modernog u svakom pogedu ,a to nesto je predstavljeno upravo tom celom svetu . Zanimljiv je i izbor muzicke numere ,za Fiat reklamu na samoj prezentaciji,remix,cuvenog hita italo disco pravca ,grupe Alphaville-Forever young .
  10. Ibarska bi trebalo da je tu negde izmedju ova dva saobracajna znaka Danas,oko podneva ,kod Lazarevca .
  11. Evo sad sam izasao na parking,da proverim -Lybra je ipak jos uvek kod mene Potpuno se slazem sa svim gore-pomenutim malo para,manje para i moze da se nadje solidna Marea,a malo vise i moze i dobra Lybra. S tim da bih napomenuo da se Marea proizvodila do 2002 a Lybra do 2005 godine tako da je veca verovatnoca,da i ako su redje,naletis na dobru Lybru i u solidnom stanju, nego na Mareu,koja je nazalost izasla iz proizvodnje 3 god ranije .
  12. Mik

    Lybra - sve i svašta

    Uobicajena stvar,po velikom minusu i mrazu,prilikom prvog paljenja . Pretpostavljam da samom sistemu ABS/ESP/ASR treba dosta stabilan i jak napon struje,koji nema u trenutku kada ga ujutri ili popodne upalis na -10 C i nizoj temperaturi,i stoga ti pali tu lampicu. Medjutim dovoljno je da se akumulator malo dopuni,odnosno da alternator posalje onoliko struje koliko im treba,u ostale el.sisteme pa i u ovaj,koji je zaduzen za stabilnost i upravljivost vozila,da bi se lampica ugasila. Tako da nema razloga za brigu,jer kada krenes i predjes brzinu 10 Km/h,ova lampica ce ti se sama ugasiti,jer ce sam automobil utvrditi da je sistem isptravan i u funkciji . Sve u svemu,dovoljna je jedna duza voznja,na srednjim ili visim obrtajima(da bi se aku.dopunio) i ova lampica ti se vise nece paliti . Dosta ljudi po ovom minusu ima jako kratke gradske voznje ,prilikom kojih je ukljuceno dosta elektricnih potrosaca(grejaci stakala i retrovizora,oborena svetla,ventilator kabine...) i sam alternator ne moze da na nizim obrtajima,dovoljno dopuni aku. tako da je verovatno to jedan od glavnih razloga za paljenje ove lampice zimi .
  13. Svojevremeno Marea u HLX opremi,ne verujem da je kostala preko 22 hilj evra,mozda plafon 24 hilj . a Lybra je u boljoj opremi,na primer ovoj,pod nazivom Emblema: http://www.lancialybra.com/eng/modelli/pop_lybra/index.htm sa 2.4 JTD motorom isla i do 28-29 hilj. evra,pa i preko ,zavisno od opcija ,evo kakve su joj cene bile u Nemackoj,2003-e godine : "Der Preis für den Lancia Lybra Executive als Limousine beträgt im Falle des Benziners 27.400 Euro; der Executive Berlina mit Common-Rail-Turbodiesel kostet 29.100 Euro. Den Lancia Lybra Executive Station Wagon bieten die deutschen Lancia Händler zum Preis von 28.400 Euro als 2,0-Liter-Benziner und für 30.100 Euro als 2,4-Liter-Turbodiesel an."

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...