Jump to content
FAS Goran
neshaoct

Rizikuje li Porsche da izgubi ekskluzivnost i kvalitet?

Recommended Posts

Porsche%20Macan%209888.jpg

 

Kao i većina proizvođača i Porsche je tokom protekle decenije imao uspone i padove usled globalne ekonomske krize. Međutim, kada se podvuče crta, nemački proizvođač je za samo deset godina uspeo da udvostruči prodaju automobila. Postavlja se pitanje da li zbog toga ovom brendu preti opasnost da izgubi ekskluzivnost i specifičan imidž i značaj koji je imao ranije. Rezultati prodaje i prosečna zarada po automobilu pokazuju da je Porsche u snažnom usponu, tako da čelnici kompanije, ali i čitave VW grupe imaju razlog da budu zadovoljni. 

 

Nemački proizvođač isporučio je u 2013. godini 162.145 automobila, dok je samo deceniju ranije godišnja prodaja iznosila 71.141 jedinica. Ovakav skok postignut je najpre zahvaljujući značajnom rastu prodaje SUV modela Cayenne, ali i uvođenjem u gamu Panamere i Caymana. Očekuje se da će rezultati u 2014. biti još bolji, s obzirom da je ponuda obogaćena novim krosoverom, Macan. Predviđa se čak da će Porsche, ako ne već 2014, onda sigurno 2015. kupcima širom sveta isporučiti preko 200.000 vozila. To znači da će kompanija planiranu godišnju prodaju za 2018. dostići bar tri godine ranije. Osim što iz godine u godinu beleži dvocifreni procentualni rast prodaje, Porsche je sa 16.700 evra zarade po jednom prodatom vozilu najuspešniji brend u VW grupaciji.

 

Uprkos ovakvi rezultatima, pojedini analitičari koji prate auto-industriju smatraju da dogoročno Porsche može da bude na gubitku. U analizi koju je objavio AutomotiveNews, navodi se da bi Porsche, umesto da po svaku cenu uvodi nove modele i povećava proizvodnju, trebalo da sledi svoju tradiciju i da nastavi da razvija inovativne i pionirske tehnologije. Porsche bi na taj način zadržao vodeću ulogu unutar VW grupacije, kada je reč o tehnološkim inovacijama, i manje bi se oslanjao na Volkswagen.

 
U suprotnom, ocenjuje se u analizi, imidž Porschea kao ekskluzivne automobilske marke mogao bi vremenom da bude narušen. Fokusiranje na rast proizvodnje po svaku cenu, pogotovo na velikim rastućim tržištima kao što je Kina, moglo bi da utiče i na pad kvaliteta Porscheovih vozila. Slučaj modela 911 GT3, koji je zbog serijske greške na motoru i opasnosti od požara povučen iz prodaje u martu kako bi se na svih 785 proizvedenih automobila zamenile pogonske jedinice, predstavlja opomenu čelnicima kompanije i ukazuje na moguće probleme koji se mogu javiti u budućnosti, ako dođe do pada kvaliteta proizvodnje.

 

preuzeto sa - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche zarađuje 17.250 USD po automobilu, Ferrari 90.000 USD

 

porsche%20pp%203.jpg

 

2016. godina je bila uspešna za mnoge kompanije u automobilskom svetu...

Mnogi se hvale zaradom, a kolika je u stvari zarada po samom automobilu za pojedine proizvođače automobila? Porsche je recimo u 2016. godini isporučio 238.000 automobila i ostvario profit od 4.1 milijarde USD što predstavlja povećanje ukupne zarade za čak 14% u odnosu na prethodnu godinu. U prevodu, zaradili su 17.250 USD po prodatom automobilu što predstavlja povećanje od 9%. Poređenja radi Daimler AG je zarađivao oko 5.000 USD po automobilu baš kao i njegov ljuti suparnik BMW. Šta kaže Ferrari na sve ovo? Pa oni su, možemo slobodno reći, rekorderi po samoj zaradi po automobilu koja iznosi velikih 90.000 USD. Za 2016. godinu su prodali cca. 8.000 sportskih automobila. 30% od ove zarade otpada na dodatnu opremu modela, muzeje i sl.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche 911 Turbo sa preko milion kilometara

 

169048-porsche%20t%201.jpg

 

Da i sportski automobili mogu da budu izuzetno izdržljivi i pouzdani ako o njima vodite računa, dokazuje i ovaj Porsche 911 Turbo iz 1975. godine sa preko milion kilometara.

 

169049-porsche%20t%2011.jpg

 

Ko kaže da samo neuništive Honde i Toyote mogu u realnim uslovima da prelaze velike, milionske kilometraže!? Evo dokaza da čak i sportski automobil, kakav je Porsche 911 Turbo (generacija 930) iz davne 1975. godine, može da bude ''milioner'', i to kakav!

 

169050-porsche%20t%20111.jpg

 

Naime, ovaj primerak koji je vlasnik, izvesni Bill MacEachern kupio još 1975. godine, sa njim je neprekidno više od četiri decenije, a do sada je prešao 725.000 milja odnosno oko 1.166.000 kilometara!

 

169051-porsche%20t%201111.jpg

 

Bill ovaj Porsche vozi gotovo svaki dan, a svojevremeno je učestvovao i na nekim amaterskim trkama, pa čak imao i saobraćajnu nezgodu kada se sudario sa jednim SUV-om, nakon čega je automobil temeljno ''sređen'' i vraćen u prvobitno stanje.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paul Stephens pripremio Porsche 911 inspirisan Le Manom

 

stephens 11.jpg

 

Poslednja u nizu izuzetnih restauracija sa adekvatnim modifikacijama na temu Porschea 911 (pre Serije 993) stigla je iz britanske manufakture koju je pre 24 godine osnovao Paul Stephens. Paul Stephens će ''911 Le Mans Classic Clubsport'' napraviti u samo 10 primeraka, a svi će srećnim kupcima biti isporučeni 2020. godine uoči starta trke klasičnih automobila koja će se voziti na čuvenoj francuskoj stazi de la Sarthe pre glavnog događaja: trke 24 sata Le Mana.

 

stephens 111.jpg

 

Stephensov 911 Le Mans Classic Clubsport će biti ponuđen u dve specifikacije: ''Lightweight'' i ''Touring''. Kupci koji se odluče za Lightweight (lagan) mogu da računaju na 911 Coupe čija masa iznosi samo 970 kilograma, a u slučaju bolje opremljene verzije Touring na pomenutih 970 stiže još 105 kilograma.

 

stephens 1111.jpg

 

Automobil u oba slučaja pokreće temeljito modifikovani vazduhom hlađeni 3,4-litarski 6-cilindarski atmosferski boxer motor koji raspolaže sa 300 konjskih snaga, što će biti dovoljno da Lightweight od 0 do 100 km/h stigne za 4.4 sekunde. Za prenos snage na zadnju osovinu je zadužen 5-stepeni ručni menjač (Getrag G50), a u standardnoj opremi je i mehanička ograničena blokada diferencijala i višestruko podesivo oslanjanje.

 

stephens 11111.jpg

 

U Stephensu će biti prilično zauzeti narednih meseci, jer će za svaki primerak potrošiti 3.000 radnih sati, a osnovna cena njihove moderne klasike iznosi nešto više od 280.000 evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porscheov plan: Uštedama do dodatnih šest milijardi evra

 

150017-porsche c 1.jpg

 

Porsche želi da poveća profit grupe. U narednih osam godina kompanija planira da postepeno poveća profit za šest milijardi evra kroz smanjenje troškova. Dobit (pre oporezivanja, kamata i amortizacije/EBITDA) bi trebalo da se svake godine povećava za oko 750 miliona evra, prenosi agencija ''Bloomberg''. Sa uštedama Porsche želi da apsorbuje povećanje troškova, što bi bilo posledica prelaska na električne automobile. Novi model Taycan sa četvoro vrata, koji dolazi na tržište sledeće godine, košta od 6.000 do 10.000 evra više nego uporedivi automobil sa benzinskim motorom. Troškovi neće biti preneti na kupce. U proteklih godinu dana, Porsche je ostvario operativni profit od 4.1 milijarde evra sa prometom od 23.5 milijardi evra.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porsche planira da se posveti stvaranju profita i u drugim granama privrede

 

194899-porsche-911-cabriolet 006.jpg

 

Porsche planira da se posveti stvaranju profita i u drugim granama privrede. Porsche je jedan od simbola automobilske industrije, ovaploćenje uživanja u vožnji što traje već decenijama. Iako Porsche prihvata nove trendove poput autonomne vožnje, svesni su da prodaja tradicionalnih vozila neće trajati večno.

 

''Gradovi žele da smanje saobraćajne gužve, moramo da tražimo rešenja koja ogovaraju našem brendu. Ako želite deo kolača, morate investirati u druge brendove ili saobraćajna rešenja. Porsche automobili moraju da dobiju odgovarajući oblik. Moramo investirati i profitirati u ostalim granama'', kaže finansijski direktor kompanije Luc Meške. Prošle godine direktor Porschea za Severnu Ameriku Klaus Zemler je rekao da će nemački brend zauvek zadržati ''volan, pedale i manuelni menjač'', a da bi neke druge oblike poput servisa deljenja automobila mogao da lansira pod drugim brendom.

 

preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...