Jump to content
FAS Goran
ivan.ik

Volvo XC90 / Volvo EX90

Recommended Posts

Volvo predstavio novi XC90

 

 

Potpuno novi XC90 je bez sumnje najvažniji model Volvo-a u poslednjih nekoliko godina, što je direktor kompanije i rekao u jednom intervjuu, naglasivši da je novi XC90 ustvari poslednja šansa za oporavak ove marke koja se nalazi u vlasništvu kineske kompanije Geely. Ovaj luksuzni SUV donosi evoluciju Volvo dizajna s više rafiniranih linija i ukupno gledano elegantan izgled koji će teško imati konkurenciju u ovom segmentu gde preovladavaju uobičajeni SUV-ovski oblici i forme.

Napred se ističu vrlo atraktivna Thorov čekić LED dnevna svetla kao i  hromirana maska s dvostrukim vertikalnim letvicama. Svetla za maglu su nisko pozicionirana na braniku, a aluminijski umeci pojačavaju utisak luksuza i više klase. Bokovi novog XC90 pokazuju čiste linije i elegantnu formu koja je istaknuta velikim bočnim staklima, hromiranim obrubima i velikim točkovima čije dimenzije idu sve do 22-inča. Volvo je želio da XC90 zaista bude atraktivan i moderan pa zato pažnju privlače i zadnja svetla koja su sada oštrija i izvedena u LED tehnologiji, a uz njih se ističe i krovni spojler i zavisno od verzije okrugli ili pravougaoni završeci izduvnog sistema. Za one koji žele robusniji izgled Volvo će ponuditi tamne plastične dodatke i letvice na blatobranima, branicima i bokovima umesto aluminijuma.

 

Unutrašnjost koja je već predstavljena krajem maja ove godine pokazuje minimalistički pristup sa samo nekoliko prekidača jer je većina kontrola i prekidača zamenjena prikazom na velikom ekranu osetljivom na dodir. U kabini se može voziti do sedam osoba, a oni će uživati u klimi četvorozonskog klima uređaja dok se zvuk reprodukuje preko 1.400 Watti snažnom Bowers & Wilkins ozvučenju sa 19-zvučnika. Volvo je za uređenje unutrašnjosti obilno koristio kombinacije aluminijuma, drveta, ali i drugih kvalitetnih i skupih materijala kako bi stvorili, kako oni kažu, najluksuzniju unutrašnjost koja je ikada bila ponuđena u jednom Volvu.

 

 

Novi Volvo XC90 dolazi sa širokom ponudom sigurnosne opreme, kao što su automatske kočnice, detekcijom ivice puta i otkrivanjem prepreka na putu, sistemom upozorenja i kontrole vozača, sistem za pomoć zadržavanja u kolovoznoj traci, pomoć za putokaze, sistem za nadzor mrtvog ugla, sistem za pomoć u vožnji u koloni, sistem za detekciju pešaka u mraku, sistem za nadzor umora vozača i mnogi drugi. Što se tiče motora druga generacija volva XC90 je najavljena kao "najsnažniji i najčištiji SUV na svetu". Tako hrabru najavu iz volva su podržali potpuno novom ponudom Drive-E četvorocilindarskih motora. Svakako pažnju privlači twin-turbo D5 dizelaš koji proizvodi 225 KS i 470 Nm, a istovremeno troši svega 6 litara goriva na 100 kilometara. Slabiji D4 dizelaš dolazi sa 190 KS i 400 Nm i također obećava nisku potrošnju od svega 5 litara u mešovitom režimu vožnje. Za one koji ipak vole benzinske motore Volvo je pripremio T6 turbo motor sa 320 KS i 400 Nm, dok će biti dostupna i slabija T5 verzija koja proizvodi 254 KS i 350 Nm.  U XC90 je takođe ponuđen T8 plug-in hibrid koji kombinuje 2,0-litarski turbo motor koji pokreće prednju osovinu i električni motor za poon zadnje osovine. Ukupno ovaj pogonski sklop proizvodi 400 KS i 640 Nm, te omogućava vožnju samo na električni pogon u dužini od 40 km. 

 

Proizvodnja druge generacije Volva XC90 će početi početkom iduće godine u Torslandu, Göteborg, a prve isporuke se očekuju u maju. U Sjedinjenim Američkim Državama, XC90 T6 AWD će koštati 48.900 USD, a slediće ga T6 First Edition sa 65.900 dolara koji će biti dostupan za online narudžbe od 3. septembra. 

 

 

Edited by neshaoct
update

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po godinama sam mlađi od totti - ja, ali imam mišljenje kao neki matorac, uopšte mi se ne sviđaju sve te novotarije, i smatram da služe samo za pljačkanje kupaca. Znači voziš taj auto par godina i posle kupiš drugi, jer sve to papreno košta, sva ta sranja od elektronskih sistema. Po meni ok je abs i esp, i kraj, koji će mi vrag sva ta čuda, počevši od senzora za kišu, pa sve do sistema za automatsko kočenje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
image.jpg image.jpg image.jpg  image.jpg 
 
image.jpg   image.jpg image.jpg image.jpg
 
image.jpg image.jpg image.jpg  image.jpg 
 
image.jpg image.jpg
 
 
Edited by neshaoct
popravio slike

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC90: Da li vam se sviđa u sportskom izdanju?

 

Volvo je do sada novi XC90 predstavio u dve varijante - sa uglađenim dizajnom spoljašnjosti i sa robustnijim izgledom eksterijera. Na redu je treća po redu, R-Design verzija, koja ovom SUV modelu donosi sportski imidž. Volvo XC90 R-Design ne razlikuje od ostalih verzija po mehaničkim karakteristikama, specifikacijama motora i performansama. Međutim, ako se odluči za ovaj model, kupac dobija vozilo sa agresivnijim izgledom, zahvaljujući novoj maski hladnjaka, drugačijim branicima, većim specijalno dizajniranim alu felnama, blago naglašenim lukovima oko točkova i drugim diskretnim aerodinamičkim dodacima. Kućišta spoljnih retrovizora su u mat srebrnoj boji kako bi se slagala sa krovnim šinama. Unutrašnjost je opremljena sportskim sedištima, sa boljom bočnom potporom, komandama za promenu brzina na volanu i sportskim metalik papučicama nožnih komandi. Izbor motora je isti kao i kod ostalih verzija Volvoa XC90. Na raspolaganju su nove 2.0 litarske četvorocilindrične benzinske i dizel Drive-E jedinice, u rasponu od 193 ks (142 kW), koliko razvija najslabiji dizelaš, do 325 ks (239 kW) u najsnažnijoj T6 benzinskoj varijanti. U vrhu ponude nalazi se T8 Plug-in hibrid koji osim 2.0 litarskog četvorocilindričnog turbo-benzinca ima i elektromotor od 82 ks (60 kW). Ukupna kombinovana snaga pogonskog sistema dostiže 405 ks (298 kW), a maksimalni obrtni moment 640 Nm. Volvo će početi da prima narudžbine za XC90 R-Design od oktobra, ali će prvi kupci na usporuku svojih vozila morati da sačekaju do maja 2015. godine. Kompanija nije saopštila koliko će koštati ova verzija, ali poznato je da će početna cena Volvoa XC90 iznositi 62.456 evra.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koliko je bezbedan Volvo XC90 - život važniji od ocene

 

Redakcija Auto magazina imala je privilegiju da među malobrojnim novinarima iz celog sveta prisustvuje "kreš" testu nove generacije SUV modela XC90. Volvo je još jednom pokazao da je jedinstven u svojim inženjerskim poduhvatima. Novi, veliki Volvo XC90 zvanično je predstavljen u leto 2014. Prodaja je tek nedavno počela a pre nego što je prvi primerak isporučen kupcima, novinari iz celog sveta su pozvani na vrlo specifičan "kreš" test (simulaciju udesa) ovog modela. Osim toga, prikazana nam je i strategija razvoja ne samo bezbednosnih sistema, već i potpuno nove generacije motora. Za razliku od drugih prozvođača automobila, Volvo ne pravi veliku pompu na prezentacijama svojih modela. Sve je prilično skromno ali sa jasnim ciljem – da se prikaže ono najbitnije. A to su tehnologije koje nikoga od konkurenata ne ostavljaju ravnodušnim. Volvo se ne služi lažnim marketingom, već konkretnim rezultatima svojih projekata i istraživanja.

 

Konkretno, javna je tajna da većina proizvođača svoje nove modele projektuje tako da obezbede dobre rezultate na EuroNCAP testovima bezbednosti. To je prioritet a za ostale životne situacije koje ovaj institut ne simulira u "kreš" testovima, mnogi se i ne brinu. Ali ne i Volvo. Šveđani su nam pokazali ogroman broj testova koje sprovode na svojim modelima i to u dva test centra koji se nalaze u okviru fabrike. Svakodnevno se žrtvuje bar jedan automobil i to uglavnom u ful opremi sa sve kožnim sedištima i bez ikakvih štednji. Kako nam je objasnio Ivica Jović, jedan od rukovodilaca test centra, auto se nasumično skida sa proizvodne trake i odvaja za ispitivanja, koja se na posletku završe "kreš" testom. Ispitivanja su toliko opsežna da je ono što radi EuroNCAP samo mali deo testiranja koje sprovodi Volvo. Inače, oprema za testiranje je nezamislivo skupa. Na primer, samo jedna lutka koja učestvuje u kreš testu košta 700 do 800 hiljada evra! Dakle, vrednost automobila koji se svakodnevno žrtvuju je najmanja u celoj priči. I onda se ljudi žale kako su neki automobili skupi. Grupa od oko 200 novinara iz celog sveta stigla je u fabriku u mestu Torslanda koje je praktično sastavni deo Geteborga. Impresioniralo nas je to što Volvo ne sprovodi nikakve restrikcije u smislu zabrane fotografisanja fabričkog kruga, baru u delu oko test centra koji smo posetili. Doduše, nije bilo maskiranih prototipova ali je na sve strane bilo slupanih automobila i njihovih delova koji su poslužili kao zamorci. Cilj "kreš" testa na koji smo bili pozvani je da ukaže na neke situacije koje se, na žalost, svakodnevno dešavaju i da pokaže rešenje problema. Na primer, polovina svih saobraćajnih nesreća u SAD-u je izazvana sletanjem automobila sa puta, uglavnom zbog loših vremenskih uslova. U Švedskoj jedna trećina svih udesa je takva da učestvuje samo jedno vozilo, pri čemu nastaju teške povrede i smrtni slučajevi. Zato cilj Volvoa nije puko dostizanje nekakvih ocena i poena na testovima bezbednosti, već stvarna potreba da se sačuvaju ljudski životi. U svemu tome Volvo definitivno vodi, a ostali ga slede.

 

Među testovima koje Volvo sprovodi a koji su inače zasnovani na stvarnim situacijama iz svakodnevnog života su i tri nova – "letenje", "jarak" i "neravan teren". "Letenje" obuhvata situacije kada vozilo sleti s puta. Kreće se brzinom od 80 km/h i pada sa puta na podlogu pored. Razlika u visini je 80 centimetara što uzrokuje snažan udarac. Vertikalne sile koje putnici tom prilikom doživaljavaju su jednake onima koje deluju na pilota borbenog aviona prilikom katapultiranja. "Neravan teren" podrazumeva sletanje s puta na vrlo neravan teren što dovodi do velikih vertikalnih i horizontalnih pokreta tela putnika.
Na kraju, "jarak" je vrsta testa koja praktično kombinuje sve navedene ali u najgoroj verziji. Mi smo prisustvovali upravo ovom testu koji na prvi pogled deluje bezazleno. Novi XC90 se kretao brzinom od 80 km/h, zatim je uleteo u jarak dubine 80 centimetara, što je izazvalo velike vertikalne sile a zatim i dodatne nakon što je auto poleteo u vazduh nekoliko metara.

 

 

Pad je bio toliko strašan da se čak prepolovila prednja leva felna. Za ovako nešto je potrebna ogromna sila, a koliko tom prilikom trpi kičma, najbolje su pokazali senzori na lutkama. Upravo iz tog razloga Volvo je razvio dodatne bezbednosne sisteme. Kao prvo, senzor registruje sletanje s puta i aktivira specijalne zatezače sigurnosnih pojaseva koji ih zategnu 100 mm za svega 0,1 sekundu. Drugo, prilikom pada, nova konstrukcija sedišta apsorbuje silinu udarca zahvaljujući novim elementima koji se deformišu i smanjuju silu koja deluje na kičmu za čak jednu trećinu. Za potrebe ovih istraživanja razvijen je i specijalan robot – "robokouster", po ugledu na rolerkostere u zabavnim parkovima. U njemu se testira sedište, apsorpcija vertikalnih i bočnih sila, kao i efikasnost novih senzora za sletanje s puta i predzatezača sigurnosnih pojaseva. Na kratkoj prezentaciji koja nam je priređena nakon kreš testa, stručnjaci Volvoa su nam pokazali koji su to novi bezbednosni sistemi koji će imati važnu ulogu u prevenciji nesreća i povreda putnika.

 

Osim fokusiranja na sisteme za izbegavanje sletanja s puta, novi XC90 je prvi auto na svetu koji ima uređaj za automatsko kočenje u slučaju naletanja na drugo vozilo prilikom skretanja u raskrsnici i na brzim ukrštanjima na auto-putu, a ne samo na pravcu. Tu je još specijalna vrsta adaptivnog tempomata koji održava odstojanje i prati vozilo ispred u sporim kolonama. Osim toga, na novom XC90 je primenjeno pet puta više ultra-čvrstog čelika u odnosu na prethodnu generaciju. U ukupnoj masi karoserije ovaj čelik ima udeo od 40 posto. Koliko je struktura sa novim čelikom čvrsta, mogli smo i lično da se uverimo na nekoliko primeraka koji su učestvovali u raznim vrstama kreš testova. Rezultat su minimalne ili potpuno eliminisane povrede putnika. Iz Torslande odlazimo puni utisaka a među njima je i konflikt "balkanskog sindroma" – kako bi se sva ova tehnologija izborila na našim drumovima i sa navikama domaćih vozača?

 

Odgovor na opasnost

 

Osim što je za strukturu karoserije iskorišćeno pet puta više ultra-čvrstog čelika nego na prethodnoj generaciji Volvoa XC90, novi model može da se pohvali i time da je prvi auto na svetu sa standardnim sistemom za "čitanje" saobraćajnih znakova koji se zadržavaju na instrument tabli za slučaj da ih vozač nije na vreme registrovao. Senzor za kontrolu mrtvog ugla ne informiše vozača samo o vozilima koja su pored, već i o onima koja se velikom brzinom približavaju odpozadi. Automatsko kočenje u slučaju opasnosti od sudara je takođe standard na novom XC90 i odnosi se ne samo na automobile već i na bicikliste i pešake ispred vozila, danju i noću. U slučaju da postoji opasnost od sudara otpozadi dok je XC90 zaustavljen, specijalni radari na zadnjem delu "javljaju" zatezačima pojaseva da zadrže putnike u dobrom položaju. Istovremeno, svetla ubrzano zatrepću da upozore vozača iza a aktivira se i kočnica kako bi karoserija upila energiju sudara i kako bi se ona što manje prenela na putnike. Pored toga, Volvo XC90 je prvi auto na svetu sa automatskim kočenjem u krivinama, raskrsnicama i brzim ukrštanjima na auto-putu.

 

Snaga V8 motora sa potrošnjom skutera

Tokom prezentacije bezbednosnih sistema u obzir je uzeta i hibridna verzija sa oznakom T8. U pitanju je "tvin endžin" (Twin Engine) tehnologija koja kombinuje četvorocilindrični dvolitarski turbo-benzinski motor sa superpunjenjem i dva elektromotora. Prvi je u kućištu osmostepenog menjača i zajedno sa benzincem pokreće prednje točkove, dok drugi pokreće zadnje. Ukupna snaga sistema je 400 "konja" a maksimalni obrtni moment je 640 Nm. Pri svemu tome, prosečna potrošnja je svega 2,5 l/100 km a do "stotke" ubrzava za 5,9 sekundi. Inače, u pitanju je "Plug-In" hibrid, koji može da pređe 40 kilometara samo uz pomoć elektromotora. Emisija CO2 je 59 g/km. Suština "kreš" testova ove verzije je da baterija ostaje praktično neoštećena zahvaljujući tome što se nalazi u centralnom grebenu ispod vozila. Novom lokacijom baterije je omogućen pun komfor u kabini i prostor za sedam putnika.

 

Strašan ali svakodnevan i rutinski prizor

Sam test je protekao bez velike pompe. Za zaposlene u Volvou ovo je apsolutno rutinska stvar. Sve se dogodi tokom jutra. Postavljaju se merni instrumenti, specijalne kamere i rasveta a u auto se ugrađuju mnogobrojni senzori i druge vrste kamera. Pre samog "kreš" testa oglašava se alarm koji upozorava sve prisutne na početak procedure. S obzirom da se auto kreće brzinom od 80 km/h, sve se dešava munjevito, uz strašan zvuk pucanja plastike i metala prilikom udaraca u zemlju. Jedino se na licima novinara moglo videti da je ovo nešto što se ne doživljava svaki dan. Ali ne i za hladnokrvne inženjere i tehničare u Volvou.

 

Nekad i sad

Inženjeri Volvoa su izneli i zanimljiv podatak da je rizik od povrede ili smrtnog ishoda u novom automobilu ovog proizvođača čak za dve trećine manji u odnosu na automobile koji su konstruisani sedamdesetih godina.

 

Vizija 2020.

Zadatak koji je ova kompanija sama sebi postavila je da se do 2020. godine automobili konstruišu tako da se nesreće praktično ne dešavaju, odnosno da niko ne bude povređen a kamoli da izgubi život u novom Volvou. Prema podacima Svetske zdravstvene organizacije, oko 1,2 miliona ljudi svake godine izgubi život a oko 50 miliona bude povređeno u saobraćajnim nesrećama. Iz tog razloga Volvo test tim ne proučava samo slupane automobile, već i sva moguća scenarija u saobraćaju, uključujući ponašanje vozača kako bi se izbegle potencijalno opasne situacije.

 

izvor - b92.net

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto Express video: Volvo XC90

 

 

--------------------------------------------

 

AutoTrader video: Volvo XC90

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volvo XC90 Polestar Performance Optimisation

 

volvo%20xc90%20655.jpg

 
Dok Polestar ne predstavi sportsku verziju novog Volvoa XC90, švedski proizvođač (doduše u kineskom vlasništvu) je na britanskom tržištu predstavio standardni XC90 sa opcionim paketom za poboljšanje performansi, nazvan Polestar Performance Optimisation. U pitanju je kit za manje pojačanje D5 dizel i T6 benzinskih Drive-E motora, pri čemu se za 835 funti dobija pojačanje D5 Drive-E verzije (sa fabričkih 225KS i 470 Nm na 233KS i 500 Nm), kao i varijante T6 Drive E (sa fabričkih 320KS i 400 Nm na 334KS i 440 Nm. Volvo u kratkoj vesti ne pominje eventualno pojačanje XC90 modela sa hibridnim pogonom.
 

140086-volvo%20xc90%2065.jpg

 
Ovaj kit je dostupan kod svih ovlašćenih Volvo dilera u Velikoj Britaniji, a potrebno je oko 30 minuta za njegovu instalaciju.
 
preuzeto sa - Auto Blog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...