Jump to content
FAS Goran
Sign in to follow this  
nikolakonatar

Homologacija naknadno ugrađenih delova?

Recommended Posts

Pozdrav drustvo zanima me da li neko zna gde mogu da nadjem bilo kakvu vrstu papira ili racun koji moze da mi koristi za homologaciju u Sloveniji, za branike pragove i spojler. kako uopste to treba da izgleda (taj papir) da li neko mozda zna?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Računom bi samo dokazao da nisi ukrao, tj. skinuo sa nečijeg auta. Dokazuješ legalnost posedovanja, ništa drugo.

 

A, homologaciju branika i spojlera mora da ima proizvođač tog branika, odnosno spojlera.

U uređenim društvima, oni to naprave, onda daju na ispitivanja, ovi tamo to provere da neće pući kad ne treba, kao i da će pri udesu da pukne baš kako treba, kao i da neće da otpadne spojler sa auta ako ideš 150 ili 200...i kad sve to istestiraju daju papir. Onda se proizvođač hvali da njegovi naknadno urađeni branici, spojleri ispunjavaju taj i taj standard i da je dozvoljeno stavljati ih na putnička vozila je rima odgovarajući papir. Ali, onda se svi ti troškovi ugrade u cenu, pa takav branik košta dosta. Zato onda ljudi uzimaju jeftinija rešenja koje neko napravi, ali...kad se tako ode u uređeniju državu od Srbije, eto problema sa homologacijom...dok kod nas to niko ne gleda, bar ne još uvek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako su meni rekli na faksu (mačinac), kad sam se raspitivao za dnevna svetla, treba ti homologacija same komponente, a onda ti oni izdaju homologaciju ugradnje ;)

Edited by profa_chb

Share this post


Link to post
Share on other sites

saznao sam da mi je potreban ya svaku stvar koja je naknadno ugradjena tuv sertifikat i sa time napravis homologaciju :)

ako je neko dobio nesto slicno ili poseduje slican, ne bi bilo lose da slika i okaci da vidim kako to iygleda uopste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Certifikat daje proizvodjac dela koji naknadno ugradjujes i dobija se prilikom kupovine. Kod nas je to bila obicna fotokopija sa brojem atesta proizvodjaca. Ni na jedan automobil ne smes da ugradjujes nista sto nije "fabricki" a ako i ugradis moras dobiti atest za to. U EU je to TUV certifikat koji prilazes na tehnickom pregledu i to je to. Kod nas je to jos lov u mutnom tj. da se uzme novac pa ce i atest morati da prodje kontrolu Agencije za bezbednost saobracaja.

Ah, da, homologacija je nesto drugo i taj izraz se pogresno tumaci kod nas kao uskladjivanje sa originalom. Homologaciju dobija ISKLJUCIVO ceo automobil i to posebnim ugovorima proizvodjaca i drzave u kojoj se prodaje.

Edited by sindrom

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...