neshaoct 9584 Posted July 22, 2014 Ferrari neće izdati svoje atmosferske korene, bar kada je reč o njegovim najvećim, odnosno V12 motorima. S druge strane pogonski sklopovi budućih propetih konjića će biti ''oplemenjeni'' strujom s obzirom da bi ''električne komponente trebalo da postanu integralni deo Ferrarijevih motora''. Tako bar javlja Car Magazine koji napominje da, iako je reč o veoma širokom pojmu, električne komponente u osnovi znače hibridizaciju ponude. Takvi izveštaji, bazirani na saznanjima prikupljenima od insajdera svakako ne treba da čude s obzirom da je to put kojim su već krenuli gotovo svi značajniji svetski proizvođači. Ipak, pre toga Ferrari će osvežiti par V12 modela koji neće postati hibridi, ali će njihovi atmosferski V12 motori biti osnaženi. Naime, 6.3 litarski V12 iz LaFerrarija snage preko 800KS je pokazao da još uvek ima mogućnosti za napredak kod velikih atmosferskih pogonskih agregata sa visokim brojem obrtaja. Više bi trebalo da bude poznato do 2016. kada će biti osvežen Ferrari FF čiji bi V12 nakon facelifta trebalo da umesto dosadašnjih 485 kW razvija oko 515 kW, odnosno umesto 660KS snaga bi trebalo da mu naraste na oko 700KS. Takođe, iste godine bi trebalo da upoznamo i osveženu F12 Berlinettu koja takođe neće dobiti turbo, a nije planirana ni hibridna verzija. Uprkos tome snaga motora će porasti, ali za sada još uvik nije poznato koliko. Elektrifikacija na scenu stupa 2017. uvođenjem nove platforme za modele sa napred smeštenim motorom, odnosno 2019. kada će stići platforma za modele sa centralno smeštenim pogonskim agregatom. Konkretna tehnička rešenja koja će Ferrari upotrebiti za sada nisu poznata, ali svakako će saznanja iz modela LaFerrari biti od velike koristi za stručnjake iz Maranella.Očekivanom rastu mase, do kojeg bi neminovno došlo ugradnjom novih električnih komponenti u automobile, u Ferrariju nameravaju da se suprotstave većom upotrebom lakih materijala, prvenstveno aluminijuma, a zatim i raznih kompozitnih materijala koji će se po pravilu koristiti pri izradi viših delova automobila kako bi težište ostalo što je niže moguće. Takođe, svoju ulogu u smanjenju ukupne mase automobila će odigrati i novi načini izrade, kako pojedinih delova tako i celog automobila. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted April 3, 2015 Sledeći Ferrari V12 bez turbo punjača, ali sa hibridnom tehnologijom Ferrari je prihvatio turbo punjače za V8 pogonske agregate ali izgleda da će njegovi V12 ostati atmosferski.Naime, britanski Autocar javlja, pozivajući se na insajdere, da će sledeća generacija Ferrarijevih V12 motora izbeći ugradnju turbo punjača, ali veći nivo ekonomičnosti i bolje performansi će se ostvariti putem hibridne tehnologije. Za sada nema konkretnijih informacija, ali navodno će se raditi o pogonskom sklopu koji će se po prvi put naći u osveženom FF-u koga će verovatno pokretati kombinacija 6.3 litarskog V12 benzinca i električnog motora. Upotreba hibridnog pogona će navodno omogućiti povećanje snage na 515 kW/700KS. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted May 8, 2017 I dalje: Ferrarijev V12 neće dobiti turbopunjač Ferrari ostaje veran V12 atmosfercu. To je dobra odluka šefa Sergija Marchionnea jer pitanje je kako bi kupci prihvatili turbopunjač na legendarnom motoru. ''Šef razvoja motora rekao mi je da bi bili ludi kad bi ugradili turbopunjač. Naš V12 ostaje atmosferac u kombinaciji s hibridnim pogonskim sklopom'' - rekao je Marchionne. Međutim, društvo iz Maranella ima veliki problem. Aktuelni V12 ne zadovoljava stroge ekološke propise pa će inženjeri morati da pronađu neko rešenje. Navodno ga već imaju, ali tu tajnu još uvek čuvaju samo za sebe. I Lamborghini, Ferrarijev najveći rival, takođe ostaje veran V12 atmosfercu, koji će se nalaziti i u nasledniku Aventadora. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites
neshaoct 9584 Posted September 15, 2019 Ferrari ostaje veran V12 motorima Novi emisioni standardi sve više potiskuju atmosferske motore velikih zapremina iz ponude proizvođača sportskih automobila. Ipak, u Ferrariju tvrde da će ostati verni V12 atmosfercima koliko god je to moguće, prenosi B92. Najnoviji model 812 GTS, koji je predstavljen početkom ove sedmice ispod haube krije poznati 6.5-litarski V12. Iako je ovaj agregat praktično preuzet iz Ferrarija 812 Superfast, italijanski proizvođač uspeo je da ga učini ekološki prihvatljivijim zahvaljujući ugradnji filtera sitnih čestica u izduvnom sistemu. U Ferrariju ističu da će se boriti za V12 motore i da imaju razne ideje za njihov budući razvoj kako bi zadovoljili strože ekološke norme, ali i zahteve za smanjenjem nivoa buke koji su sve više prepreka opstanku ovih moćnih mašina. preuzeto sa - Auto Blog Quote Share this post Link to post Share on other sites