Jump to content
FAS Goran
marko.jovanovic

I još jedan Fiat Bravo 1.9JTD, konačno da se predstavim moju deregliju

Recommended Posts

Zdravo svima.

Evo konačno da predstavim svoje vozilo. Nije u redu, na forumu sam skoro 4 godine, a još nisam predstavio deregliju. Nisam nešto u fazonu da stalno slikam auto, pa sam nedavno škljocnuo par fotki, a iskopao sam takođe par fotografija od pre nekoliko godina.

 

Vozim Fiat Bravo 1.9JTD – 2001g. Kupio sam ga na nekom placu u Višnjičkoj, posle kraće provere. Imao je na satu cca 154.000km, a sa dijagnostikom je iščitano 161.000km. Nije mi bila bitna kilometraža, nego stanje auta. Prvo sam ga ja pogledao, a posle sam dovezao svog majstora, ovaj ga je zakačio na dijagnostiku, pogledao koliko je mogao i kupio sam ga. Plaćen je u 2800€ u novembru 2010. Paket opreme je Steel. Nema abs, airbag samo u volanu, a alu felne su ko zna gde završile.

 

E da, jurio sam Stila karavana 1.9JTD ili 1.9MJET, bio sam spreman da dam 5000€ za auto. Morao je da bude JTD ili MJET, onda je ED bio jeftiniji od benzina, i naravno zbog remapiranja.  I smorio sam se od potrage, majko moja, kakvih smo se leševa nagledali. Jedan jako dobar mi je pobegao ispred nosa kod braće Čučkavac u Vojvode Stepe, i tek onda sam se smorio. I tako slučajno naletim na ovo. Ni sam ne znam šta mi bi da ga kupim. Žena mi je izričito rekla da kupim auto sa 4 vrata, da ima klimu, i da ima gepek ne manji od prethodnog auta, to jest od Škode Felicije. Jbg, sam sam kriv :D, i dan danas snosim posledice svog nepromišljenog poteza, što se manifestuje u vidu zvocanja, na sreću sve slabijeg intenziteta. Ovaj čak nije imao ni alu felne, i na žalost nije ih još uvek dobio. Valjda me privuklo što je bio opran i što se sijao :p, i što ima za nijansu veće retrovizore od Stila karavana, pošto mi je samo prošlo kroz glavu kako bi moja žena vozila Stila karavan sa onolickim retrovizorima, koji su zaista premali.

 

Elem, posle kupovine odmah sam uradio veliki servis, promenio ulje u menjaču, kočionu tečnost…, popravio mehanizam podizanja vozačkog sedišta i tako još neke sitnice. Čak ni klima nije radila, ispostavilo se posle da nije bilo grama freona, napunio sam klimu i evo posle 3.5 godine nije ništa ispustila, proletos sam proverio.  Naravno, ništa nije tako slatko sa matorim autom, pa sam ustanovio da vuče u stranu, a krivac za to je bila neispravna servo letva, iako su me neki nazovi majstori ubeđivali da je auto udaran, sečen i spajan od dva i slično. Lepo sam kupio polovnu servo letvu za 35€ od člana Bravo HGT sa nekog brava 1.8GT, i sve je ok. A pre zamene letve je počela da curi servo tečnost, na nekoj cevki koja je postala porozna. To sam rešio kod Gorana za šta mu ogromno hvala. Žabari, jbg, nije bilo u pitanju neko gumeno crevo, nego aluminijumska cev.

 

Auto redovno održavam, sve po PS-u. Mali servis na svakih 8-10.000k. Zamenu zadnjih amortizera, kočnica, remenice radilice, cilindara kvačila…podvodim pod redovno održavanje. I lamela je bila pri kraju, i majstor kod koga sam tada održavao auto mi je ugradio đubre zvano Valeo. Sve je bilo ok dok mi đavo nije dao mira pa sam remapirao auto. Posle trećeg malo jačeg ubrzavanja četvrtom sa 2000rpm lamela je proklizala. Jbg, morao sam da stavim neku slabiju mapu, pa sam kod Malinića u Ostružnici ojačao set kvačila. Uradio je posao očajno, treslo je i škripalo. Na kraju mi je pukao film, i ugradio sam Sachs set kvačila, sa kojim sam prešao višeo od 35.000km sa remapiranim motorom, i veoma čestim iživljavanjem, i još ga i moja žena vozi.

 

Nisam bio zadovoljan farovima-bili su u očajnom stanju. (a ko jeste na Bravu), pa sam ih malo sredio kod Miće u Zemunu (Steva Anja). Farovi su otvoreni, sočiva ispolirana, zamenjene kapice ispred sijalica, pošto su se originalne raspale, i ugradio sam ksenone. Znam znam, ne idu ksenoni u farove sa staklom, ali jbg, nisam hteo da dajem 300EUR na farove, pa sam sredio postojeće i naštelovao ih tako  da ne zaslepljujem nikoga. Progledao sam naravno, mada nisam zadovoljan kako svetle po kiši. Stavio sam sijalice 4300K, da postoje neke žuće njih bi stavio, ali nema ih nažalost.

Počeo sam da održavam auto kod Tome i Mikija, ali su mi bili neozbiljni, a i delovi su im kao što neko reče, kao iz bloka 70. Pa sam prešao kod Gorana, mada moram da ga menjam. Super je Goran, nemam primedbe, cena su ok, rad korektan, majstori super, ali se zakazuje kao za operaciju kuka, a i malo mi je predaleko da idem prevozom iz Mirijeva do Altine po auto.

 

Utisci o autu su onako. Da ne baksuziram, zadovoljan sam pouzdanošću. Možda ja imam drugačije rezone, neko bi prokukao na malo pre opisane kvarove, a kao šlag na tortu mi je došla poluosovina koja je ispala par dana po kupovini auta (nedostajali su neki šrafovi na prirubnici, pa je ono malo šrafova verovatno popucalo, moguće da sam zakačio neku armaturu koja je štrčala iz betona...

Prešao sam cca 50.000km, uz česta patosiranja gasa i nagla kočenja, i auto mi se nije rasklimatao i ukantao iznutra u odnosu na stanje u kome sam ga kupio. Valjda se kod prethodne, rekao bih gazdarice, sve rasklimatalo i došlo na svoje klimavo mesto. Svi nešto kukaju na trap, evo za 50.000 samo sam zamenio zadnje amortizere, i skoro sam bio kod trapadžije, i rekao je da je sve ok. Ništa ne lupa, auto ide pravo, pa neka tako i ostane.

 

Prošle godine smo 2 puta išli na more do Neos Marmarasa, i sve je bilo u redu. Imao sam krovni kofer, pa nisam smeo da cepam brže od 130, mada sam po GPS-u uz Begaljičko brdo izleteo sa 160km/h, rekoh neće mu ništa biti od kratkotrajnog preopterećenja (mislim na kofer).

Sviđa mi se što je unutra elementarno jednostavan. Nema suvišnih dugmića. Kao Opel Ascona jbt, samo što ima klimu, i to automatsku, koja tfu tfu lepo radi.

Ja sam lično zadovoljan potrošnjom. Vodim evidenciju od avusta prošle godine, i za poslednjih 13.266k, prosečna potrošnja mi je 6,57l/100k. To je sa jednim odlaskom na more sa krovnim koferom i klimom, ostalo uglavnom vožnja po Beogradu, i nešto malo međugradske relacije. Prosek do Neos Marmarasa i nazad mi je bio 6,35l/100km.

 

Meni ne smeta što ima dvoje vrata, nije mi problem da pozadi ubacim klinca u dečije sedište, a ko hoće da se vozi pozadi neka se malo povije. Svi su nešto postali fini, a pre su im fića, jugo i Golf 2 bili dobri.

Moram posle ovoliko vremena da priznam da mi se ne sviđa udobnost. Ne misllim na tvrdoću ogibljenja, nego na samo vozačko sedište i položaj za volanom. Moguće da je problem i u meni, jer radim sedeći posao pa mi je kičma malo „sjebana“. Ne mogu nikako da se namestim da mi bude udobno pri dužoj vožnji. Nije problem kada vozim na primer preko Debelog Brda ili Tare, radi adrenalin od serpentina i jurcanja uzbrdo nizbrdo, ali vožnja konstantnom brzinom po ravnom putu me ubija. Ne znam šta da radim. Ne mogu da smestim lepo ni guzicu ni leđa. Ne bih rekao da je sedište razvaljeno.

 

Na žalost ili na sreću pa nemam vremena da se bavim nekim estetskim sređivanjem. Turio bi mu neke alu felne, ali mi se ne daju pare za to, jbg, kada imaš malog klinju stalno ti je nešto preče. Doduše, oteraću ga kod farbara ovih dana, da nekako saniram tragove češanja (već vidim da ću farbati pola auta). Auto vozi i moja žena, pa je malo tome kumovala, a ponajviše drugi vozači (vozačice), koji ne gledaju kako otvaraju vrata, zakače ti krilo kada se parkiraju... Pre godinu dana me od pozadi tresnuo neki tip u Fiat Cupe 2.0 16VT, ja stojim u koloni na Gazeli i on se zakuca u mene. Žena mu je zvocala jbg. Reko u redu, ionako treba da se macka, daj da palimo da ne pravimo gužvu. Razbio mi je ram od zadnje tablice, koji još nisam zamenio, nego stoji zalepljen duct tape-om :p, i izgrebao zadnji branik, koji je ionako moja draga osatarila.

 

Na slikama se ne vidi pravo stanje. Krov ima tragove od grada i kestenja, hauba i zadnje levo krilo su farbani jer me je neki idiot izgrebao ključem pre skoro 3 godine, a posle mi je pao led na haubu pa je ulubio, pa sam to sredio. Toliko za sada, pa ću napisati još nešto kada uhvatim vremena.

 

Pre cca 3.5 godine:

 

PA010334.jpg  PA010347.jpg  PA030351.jpg  PA030353.jpg

 

I nekoliko fotografija od pre par dana:

 

2014_07_13_16_55_26.jpg 2014_07_13_16_55_40.jpg 2014_07_13_16_55_59.jpg 2014_07_13_16_56_49.jpg

2014_07_13_16_57_21.jpg 2014_07_13_16_57_47.jpg 2014_07_13_16_58_25.jpg 2014_07_14_19_33_49.jpg


 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo najbrzeg Brava na forumu, konacno. :laughing:   Bio sam ubedjen da je neke druge boje. Sa slika deluje ocuvano. Neka on sluzi dobro kao i do sada i neka lepi za sediste! :rambo:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko, nekako sam totalno drugacije zamisljao tvog Brava (verovatno zbog toga kako pricas da ga vozis, chip i sl.....), mislio sam da ima neke felne, spojler. Neka te samo sluzi ko sto te je do sada sluzio, gas samo i cepaj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, pa trudim se da vozim normalno, ali mi slabo ide. Evo malo pre sam bio do grada, kao hoću polako, bez gasiranja, i jebi ga, daj reko da ispreskačem neke daveže uzbrdo uz Bulevar, žurio sam kući, bio sam sam u autu, nema žene da pridikuje :p Dobro i mi troši kako vozim, a stvarno se trudim da vozim normalno.

Inače nikada ne bih stavljao neke spojlere, nalepnice i gluposti. Pa imam 38 godina (danas napunio). Samo da nabavim fabričke felne, i moraću da zatamnim stakla, zbog toplote. Kao prvo zbog klinca, a kao drugo stvarno mi smeta kada me peče sunce kroz prozor, bez obzira što radi klima. Ja sam stava da auto mora da bude ispravan, da sve radi, a ne neki smajli tjuning, i mora da čupa. Za cca 8000km mi dolazi na red veliki servis, neće više Dayco u moj auto, ne ne. Ima da turim original. Izem ti Dayco PK kaiš, ispucao je za 30000km, pošto sam ga menjao u kompletu sa remenicom radilice, i njegovim španerima i rolerima. Sada sam stavio Continental.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema dileme, crven u duši crven u autu.

Crvena definitivno ide uz tebe po načinu pisanja, da si stavio i tvoju sliku pa te dalje uparujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Epa ako je tako, onda nek' je sa srecom rodjendan. :fun:  Da dogodine bude neki Bi-turbo. :smoke:  Stavi ciglu ispod gasa i eto manje potrosnje i sporije voznje. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Stiliša:

pa nisam siguran da je najbrži :D Mislim da je FantomX-ov Bravo brži, ali sada ga cepa njegov tast, matori šuri naložene klince :D I Vuletova Brava je verovatno brža, ja nemam baš tako nenormalnu mapu kao on.

Ma ko ga šiša, samo neka ide. Možda uspem sledeće nedelje da izmerim snagu - konačno. Samo ću morati da idem ili u Smederevo kod Bobo-a ili u Novo Miloševo, zato što su momci iz AC Boban na odmoru.

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema dileme, crven u duši crven u autu.

Crvena definitivno ide uz tebe po načinu pisanja, da si stavio i tvoju sliku pa te dalje uparujem.

JT:D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahahha. Pa nisam ja okorelli Alfista, pa da sanjam TDi oznaku na gepeku svoje Alfe, i probudim se preznojan :p

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bas lepa boja. Ja bih to jos malo dodatno ispolirao i izvoskirao, da bude rumenija :turned:

Sto sam mislio da je taj Steel paket opreme bas napucan.
Bilo kako bilo, neka tebe (i zenu preko nedelje :p ) autic sluzi kao i do sad.

Pridruzujem se rodjendanskim cestitkama. :fun:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hvala ne čestitkama :)

Daće Bog pa ću ga uskoro oterati kod limara i farbara na kozmetički maltretman. Suvozačka vrata su pustila na jednom mestu, ima rđe, nadam se da nije preterano. Recimo za to hvala putnicima koji razvaljuju stubiće i žardinjere vratima kada izlaze. Ne vredi, dok ja kažem polako otvarajte, već čujem tras bum.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prvo da ti cestitam rodjendan ... a sad moram da te nesto pitam .. kako je moguce da ti 4 godine nije palo na pamet da predstavis auto u ovako retkoj boji ? :)

Sto se tice stajlinga, podrzavam folije i felne ... nista vise od toga jer onda faktor iznenadjenja zvani cip nece doci do izrazaja ... znace da je neka nasvirana masina pa niko nece da se trka sa tobom :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaš ovaj vic:

Ubio Crnogorac ženu poslije 35 godina braka. Na suđenju pita ga sudija:- Pa dobro, što ste to uradili baš sada nakon toliko godina, a ne nekada ranije?- Ma lenjost, druže sudija. Sve danas ću, sutra ću i nikako…

E pa tako i ja...

Edited by marko.jovanovic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marko neka je sa srećom. Lepa boja Brava baš. Inače, znao sam već kako izgleda jer si kačio sliku sa koferom jednom :)
S obzirom da već dugo gledaš Lybru ne znam koliko se i isplati ulagati u felne ako već planiraš neku zamenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma koja crna zamena, ova dereglija ostaje kod mene. Upotrebna vrednost mu je mnogo veća od tržišne, a i fino ide, da se ne lažemo. Videću, moguće da ćemo kupiti još jedan auto ako bude potrebno, a ovog neću da prodajem jer mi se ne isplati apsolutno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zvaću pa ću pitati za sledeću nedelju.

Elem, evo i par snimaka:

0-100 (put je bio krivudav, pa nisam baš mogao da držim telefon na tabli non stop, mereno u Mirijevskom Bulevaru.

http://www.youtube.com/watch?v=eUD8XyfxUJk

80-120 trećom

60-100 trećom

I malo dima za green piece :D

https://www.youtube.com/watch?v=tZ75WdMJjFM&list=UUbcGSp3a3o5xWjTdvcbfvkA&index=1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam mislio da nikad necu videti ovaj auto,da ce to ostati urbana legenda.U fazonu,ima negde neki Bravo koji leti. :D

Vec sam na putu poceo da zazirem od svakog Brava kog vidim,sve misleci mozda je to taj :D

 

Zelim ti jos puno zadimljenih Km :thumbsup:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno laicko pitanje: Da li svaki chipovan motor mora da dimi? :turned:

 

Uradio bih i ja remap, ali ne bih da mi auto dimi ovako. To mi je dovoljno da nista ne diram :turned:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne mora naravno. Mapa je takva kakva je. Može da ne dimi, al ne bi imao toliko snage, a i košta više da se napravi. Da ne bude šuplja priča, oteraću ga na valjke pa ćemo videti. Ovo je neka brute force varijanta tm by novaspeed. Ne potresam se oko toga, samo neka ide.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 Za cca 8000km mi dolazi na red veliki servis, neće više Dayco u moj auto, ne ne. Ima da turim original. Izem ti Dayco PK kaiš, ispucao je za 30000km, pošto sam ga menjao u kompletu sa remenicom radilice, i njegovim španerima i rolerima. Sada sam stavio Continental.

Gde si nasao Continental,posto u svim prodavnicama nude dayco ili good year

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...